Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010: Protokół nr XXIII/2008 z XXIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 25 września 2008r.

 


Protokół nr XXIII/2008

z XXIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 25 września 2008r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu



Projektowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Informacja dot. prac związanych z projektem Strategii Rozwoju Miasta Luboń na lata 2008-2017.

  3. Propozycja uchwały w sprawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń.

  4. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta Luboń na rok 2008.

  5. Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2008 roku oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za I półrocze 2008 roku.

  6. Propozycja uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu do załatwiania spraw z zakresu działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych.

  7. Informacja Burmistrza w sprawie ewentualnego porozumienia w sprawie komunikacji między Luboniem a Poznaniem – stanowisko Rady.

  8. Sprawozdanie Burmistrza z bieżących prac i z wykonania uchwał.

  9. Sprawozdania komisji Rady.

  10. Interpelacje i zapytania.

  11. Wolne głosy i wnioski.

  12. Przyjęcie protokołu z XXII sesji Rady Miasta Luboń.

  13. Zakończenie obrad.



ad 1.

Przewodniczący Rady Miasta, Ryszard Olszewski, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Po stwierdzeniu quorum (20 – dwudziestu radnych) otworzył XXIII sesję Rady Miasta Luboń.

Następnie oddał głos przewodniczącemu Komisji Komunalnej, panu Włodzimierzowi Kaczmarkowi, który złożył wniosek o oddalenie Strategii, a co za tym idzie- usunięcie punktu drugiego z porządku obrad, do czasu zapoznania się z tym dokumentem przez Komisje (Komisję Budżetu i Finansów, Komisję Komunalną).


W związku z powyższym, Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad wnioskiem – o zdjęcie punktu drugiego z porządku obrad - propozycji uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta Luboń na lata 2008-2017.


Głosowanie:

za zdjęciem punktu drugiego z porządku obrad głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Jakub Bielawski,


radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

radny Adam Dworaczyk,

radny Piotr Paweł Ruszkowski.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecny: radny Stefan Krukowski.

/za wnioskiem głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 1 radnych, nieobecny – 1 radny/


Wniosek uzyskał poparcie.


Po przegłosowaniu wniosku na salę obrad wszedł radny Stefan Krukowski.


W powyższej sytuacji (zdjęcia punktu drugiego z porządku obrad, dotyczącego przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta) pan Andrzej Michalczyk złożył wniosek Komisji Organizacyjno-Prawnej, aby dokonać wprowadzenia do debaty nad Strategią (pkt 2 porządku obrad).


Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad wnioskiem Komisji Organizacyjno-Prawnej, aby w miejsce zdjętej uchwały w sprawie przyjęcia Strategii dokonać wprowadzenia do debaty nad przedmiotowym dokumentem.


Głosowanie:

za wnioskiem Komisji Organizacyjno-Prawnej głosowali:

radny Lechosław Kędra,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Jakub Bielawski,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Bogdan Jędrzejewski.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za wnioskiem Komisji Organizacyjno-Prawnej głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/


Wniosek Komisji Organizacyjno-Prawnej uzyskał poparcie.


Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad zmienionym porządkiem obrad:


Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wprowadzenie do debaty nad Strategią Rozwoju Miasta Luboń na lata 2008-2017.

  3. Propozycja uchwały w sprawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń.

  4. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta Luboń na rok 2008.

  5. Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2008 roku oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za I półrocze 2008 roku.

  6. Propozycja uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu do załatwiania spraw z zakresu działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych.

  7. Informacja Burmistrza w sprawie ewentualnego porozumienia w sprawie komunikacji między Luboniem a Poznaniem – stanowisko Rady.

  8. Sprawozdanie Burmistrza z bieżących prac i z wykonania uchwał.

  9. Sprawozdania komisji Rady.

  10. Interpelacje i zapytania.

  11. Wolne głosy i wnioski.

  12. Przyjęcie protokołu z XXII sesji Rady Miasta Luboń.

  13. Zakończenie obrad.



Głosowanie:

za zmienionym porządkiem obrad głosowali:

radny Lechosław Kędra,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Jakub Bielawski,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Bogdan Jędrzejewski,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymał się od głosu:

radny Włodzimierz Kaczmarek.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za zmienionym porządkiem obrad głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/


Porządek obrad, z poprawką, został przegłosowany.



Zał. nr 1 - Porządek obrad



ad 2.

Wprowadzenia do debaty nad Strategią dokonał zastępca Burmistrza Marian Walny:



  1. Przedstawiony Radzie dokument Strategiczny z załączonym WPI stanowi kontynuację i rozwinięcie koncepcji zapisanych w dokumentach strategicznych i planistycznych, które samorząd Lubonia opracowywał w latach 1991 (plan miejscowy ogólny),1994 (plan miejscowy ogólny), 1997 (plan Centrum), 1998 (Strategia rozwoju społeczno – gospodarczego Miasta Lubonia i Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego), 1999 (Polityka Miasta), 2005 (Plan Rozwoju Lokalnego), 2006 (zmiana studium uwarunkowań).

  2. Aktualny moment rozwojowy, w którym miasto się znalazło, nie pozwala na kontynuowanie polityki małych kroków, niezbędny jest duży impuls rozwojowy, który zainicjowany winien być przez samorząd i kontynuowany przez inne podmioty, dla których stanie się on elementem przyciągającym ich uwagę i stymulującym decyzje dotyczące przeniesienia działalności gospodarczej oraz związane z rozwojem podmiotów już tutaj funkcjonujących.

  3. Przedłożona wraz z projektem Strategii analiza możliwości zadłużenia budżetu oraz zarządzania długiem w sposób jednoznaczny wskazuje granice bezpieczeństwa w tej materii, które zostały uwzględnione podczas konstruowania WPI na okres sześciu lat. Okres ten został tak określony ze względu na to, że czas przygotowania przewidzianych do realizacji inwestycji jest dość długi, realizacja części z nich wymaga synchronizacji w czasie z inwestycjami realizowanymi przez inne podmioty (PKP PLK S.A., Aquanet S.A.) oraz stanowią one spójną całość.

  4. Przygotowując wspomniane wyżej opracowanie , jego autorzy wzięli pod uwagę niezrealizowane dotąd możliwości uzyskiwania dodatkowych wpływów do budżetu, np. wszystkich należności za umieszczenie w pasach drogowych infrastruktury komunalnej, należności za korzystanie przez podmioty gospodarcze (np. Aquanet S.A.) z mienia miasta, należności za korzystanie z kanalizacji deszczowej, itp. Pomimo uwzględnienia tych wpływów ,rzeczywiste dochody budżetu będą znacznie większe ,bowiem ze względu na trudności w oszacowaniu nie wzięto pod uwagę dodatkowych dochodów ,jakie miasto uzyska po wdrożeniu systemu kontroli deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości osób prowadzących działalność gospodarczą we własnych domach i mieszkaniach. Jest to szczególnie istotne w aktualnej sytuacji, bowiem uchwalone Studium i projekty planów miejscowych przewidują znacznie większe, aniżeli to wynika z przepisów budowlanych, możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w lokalach mieszkalnych.

  5. Podpisanie dnia 23.09.2008 porozumienia, poprzedzającego podpisanie umowy pomiędzy miastem Luboń a PKP PLK S.A. na temat zasad i warunków realizacji zadania dotyczącego planowanej przebudowy dwupoziomowego skrzyżowania torów kolejowych (linii E 59) z nowo budowaną drogą publiczną w Luboniu, obliguje miasto Luboń do wykorzystania stworzonej w ten sposób szansy na realizację dawnych planów dotyczących rozbudowy i przebudowy układu komunikacyjnego miasta. Podobnie rzecz się ma z przejazdem pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Krętej, który ma szerokość jednej jezdni o jednym pasie ruchu. W związku z przygotowywanym remontem torowiska ,prowadzącego w kierunku Wolsztyna ,otwiera się możliwość budowy drugiego tunelu dla drugiego pasa ruchu. Rozmowy na ten temat z PKP PLK S.A. i projektantami są prowadzone.

  6. Kolejną szansę stanowi dla Lubonia zapisanie na czwartym miejscu listy rezerwowej projektu budowy ciągu dróg: Poznańska, Polna, Kręta. Doświadczenie wskazuje, iż takie umiejscowienie stanowi bardzo realną szansę na uzyskanie wsparcia finansowego w wysokości 50% kosztów inwestycji.

  7. Inwestycje zapisane do realizacji w roku bieżącym i następnym w znakomitej większości są inwestycjami kontynuowanymi i stanowią ciągłość sięgającą poprzedniej kadencji.

  8. Ogromną zaletą przedkładanego Radzie dokumentu jest fakt jednoczesnego opracowywania kilku dokumentacji, które winny być ze sobą spójne, a więc: Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, Strategii wraz z WPI (obydwa dokumenty są ze sobą metodologicznie powiązane), planów miejscowych, koncepcji rozwiązań układu głównych dróg w mieście, założeń do koncepcji zaopatrzenia miasta w energię, założeń do hierarchizacji ulic w celu ustalenia kolejności inwestowania z dnia 08.07.2008.

  9. Budzący najwięcej kontrowersji sposób oszacowania maksymalnej liczby mieszkańców ,jaką miasto może osiągnąć , ma swoje źródło w zachodzących w Polsce, podobnie jak w innych krajach UE, zmianach proporcji pomiędzy liczbą ludności zamieszkującą tereny wiejskie i tereny miast. Poznań jest jedną z najważniejszych w skali kraju aglomeracji, której rozwój gospodarczy będzie powodował znacznie intensywniejszy ,aniżeli w innych rejonach kraju, napływ ludności. Przyjęcie takiego założenia spowodowało szacowanie nie w oparciu o dotychczas obserwowane tendencje ,lecz przyjmując za punkt wyjścia chłonność budowlaną obszaru miasta. W tej sytuacji zadaniem samorządu jest zapanowanie nad dość żywiołowo dotąd przebiegającym procesem, po to, by zharmonizować go z potrzebami i oczekiwaniami lokalnej społeczności. Warto przy tym przypomnieć, że w Strategii ,opracowanej dziesięć lat temu, jej autorzy szacowali liczbę mieszkańców Miasta w roku 2010 na 25 tys. ,zaś docelową jego chłonność na 28 tys. Tymczasem dziś figurująca w ewidencji ludności liczba mieszkańców zbliża się do określonej wówczas chłonności, zaś wzbudzająca kontrowersje szacowana przez Burmistrza faktyczna liczba zamieszkujących Luboń o 10% przewyższa określoną wówczas chłonność.

  10. Władze wykonawcze miasta, mając na uwadze wieloletnie doświadczenie, przyjmują, że szybka realizacja inwestycji przez jednego wykonawcę, w oparciu o jeden przetarg ,daje największe możliwości uzyskania najlepszych efektów za najniższą cenę. Szalenie istotne jest wyeliminowanie konieczności przekazywania placu budowy pomiędzy wykonawcami lub, jeszcze gorszy wariant, z pośrednictwem miasta, jak to miało miejsce w przypadku hali. Przykład właściwej realizacji - dom socjalny i dom komunalny.

  11. Dotąd obowiązujące dokumenty dotyczące hierarchizacji inwestycji drogowych nie obejmowały przebudowy i remontów dróg już istniejących, nie obejmowały też budowy nowych elementów układu drogowego przewidzianych w dokumentach planistycznych kilkanaście lat temu. Przedkładana Radzie Strategia wraz z WPI likwiduje to zaniechanie.

  12. Wszelkie dotąd podejmowane próby zaangażowania finansowego deweloperów, wspólnoty mieszkaniowe, mieszkańców w proces budowy ulic przylegających do ich posesji spełzły na niczym. Sytuacja taka podyktowana jest nie- zweryfikowanymi obietnicami , jakie nabywcy mieszkań i nieruchomości uzyskiwali od deweloperów, kształtem dotąd opracowywanych dokumentów planistycznych oraz złą jakością prawa.

  13. Analizując korespondencję mieszkańców z Burmistrzem oraz wyniki ankiety przeprowadzonej pośród mieszkańców przy okazji opracowywania Strategii, a także wyniki podobnej ankiety przeprowadzonej 10 lat temu pośród podmiotów gospodarczych, należy przyjąć, że drogi w opinii mieszkańców stanowią element infrastruktury komunalnej, którego zła jakość najbardziej im doskwiera.

  14. Oczekiwania mieszkańców dotyczące infrastruktury drogowej mają swe źródło zarówno w treści dotąd obowiązujących dokumentów planistycznych, jak i czynionych kilka lat temu obietnicach, których realizacji oczekują od aktualnych władz samorządowych.

  15. Jak łatwo zauważyć, opracowując WPI jego autorzy z dużej ilości projektów zapisanych w Strategii wybrali te, które są najważniejsze zarówno w opinii mieszkańców ,jak i z punktu widzenia stymulacji rozwoju gospodarczego miasta i skoncentrowali się na kilku najistotniejszych kierunkach inwestowania, których realizacja jest możliwa pod warunkiem podjęcia decyzji o znacznie większym ,aniżeli to miało dotąd miejsce, poziomie zobowiązań Miasta.

  16. Wieloletnie doświadczenie autorów Strategii wskazuje na to, że w przypadku szybkiej realizacji inwestycji bilans zysków z jej realizacji i strat wynikających z przyjętych zobowiązań jest dodatni.

  17. Nowe możliwości realizacji inwestycji ze środków pozabudżetowych, spłacanych poprzez wykup w terminie późniejszym wierzytelności, znacznie zwiększają szanse na uzyskanie dużego tempa inwestowania, co jest ekonomicznie szczególnie uzasadnione.

  18. Realizacja WPI w zaproponowanym kształcie pozwoli na uzyskanie efektów, które z punktu widzenia wygody mieszkańców, których znakomita większość porusza się samochodami, są kluczowe.

  19. Przewidziane w WPI powiązanie budowy dróg z budową systemów kanalizacyjnych jest konieczne ze względu na celowość i oszczędność wydawania pieniędzy publicznych.

  20. Wielkość nakładów finansowych ,przewidzianych na realizację poszczególnych zadań ,jest zgodna z wynikami przetargów tam, gdzie one zostały rozstrzygnięte, wynika z kosztorysu inwestorskiego tam ,gdzie miasto posiada już projekt techniczny, została oszacowana wskaźnikowo tam, gdzie dysponujemy koncepcjami przyszłych rozwiązań projektowych ,lub została wpisana jako orientacyjna w sytuacji braku jakiejkolwiek dokumentacji. Wniosek stąd, że w miarę postępu prac nad realizacją przewidzianych w WPI do realizacji zadań, będzie on systematycznie doprecyzowywany.

  21. Kolejność realizacji zadań w zakresie dróg głównych i ponadlokalnych została zaproponowana w przypisie do tabeli z WPI oznaczonym „*”. Przewidziane do realizacji w planach miejscowych i dotąd obowiązującej hierarchizacji ulice Wschodnia i Jana Pawła II z racji obsługiwania kilkutysięcznej rzeszy mieszańców Centrum Lubonia muszą być potraktowane jako główne w układzie komunikacyjnym miasta. Budowa tych ulic w momencie, gdy zabudowa Centrum osiągnęła poziom około 70 %, staje się koniecznością. Przebudowa ulic Cmentarnej i Traugutta wraz z dojazdem ulicą 11 Listopada ma udrożnić wyjazd z miasta na węzeł autostradowy Komorniki. Budowa przejazdu pod torami kolejowymi linii E 59 wraz z jednoczesnym zamknięciem dwu przejazdów przez tory chronionych zaporami wymusza budowę ulicy zwanej potocznie południową, włączenie jej w Sobieskiego i przebudowę ciągu ulicy Żabikowskiej co najmniej do ronda Żabikowskiego.

  22. O kolejności realizacji dróg lokalnych i dojazdowych będzie na bieżąco decydowała Komisja Komunalna Rady Miasta według dopracowanych zasad hierarchizacji.

  23. Przewidziane w WPI wsparcie finansowe z funduszy UE lub innych przewidziane jest jedynie w tych przypadkach, w których dotąd złożone zostały wnioski, z których część została pozytywnie zweryfikowana. Jedynie w przypadku Hali sportowo – widowiskowej, mimo złożenia wniosku nasze szanse oceniamy jako znikome. Zaznaczyć należy przy tym, że nie znaczy to, iż dysponując WPI Burmistrz nie będzie aplikował o wsparcie finansowe wszędzie tam, gdzie będzie taka możliwość. Dysponowanie uchwalonym WPI projektami znacznie zwiększać będzie szanse uzyskania dodatkowego wsparcia.

  24. Łatwo zauważyć, że poziom szczegółowości poszczególnych pozycji WPI jest różny, na przykład wymienione są boiska przy różnych szkołach. Wynika to jednak z zasad przyznawania gminom wsparcia finansowego przez dysponentów środkami finansowymi. Jak powiedziano wyżej, w miarę postępu prac poziom ten będzie coraz większy.

  25. W WPI zamieszczono także inwestycje, które będą ewentualnie realizowane przez inne podmioty, np. ENEOS, który cały czas przygotowuje pomysł dotyczący sposobu rozbudowy sieci oświetlenia ulicznego.





Pytań nie było.



ad 3.

Kolejny punkt porządku obrad rozpoczęto od przedstawienia harmonogramu procedury zmiany „Studium”, co uczynił kierownik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego Urzędu Miasta, pan Hubert Prałat.:



05.02.2008r. – podjęcie Uchwały nr VI/37/2007 Rady Miasta Luboń o przystąpieniu do zmiany „Studium…”

19.02.–26.03 – ogłoszenie i zawiadomienie o powyższym, zbieranie wniosków


Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy projektu zmiany Studium wraz z wykonaniem ortofotomapy oraz opracowaniem ekofizjografii dla całego Miasta Luboń – pierwszy przetarg unieważniony (brak kwoty w budżecie), drugi rozstrzygnięty 15.05.2007r., umowa podpisana 29.05.2007r. na kwotę 131.760,- (brutto).


11.02.2008r. – ocena prac przez połączone Komisje RM (Komunalną i Ochrony Środowiska), protokół Komisji Komunalnej – nr 23


04.04.2008r. – ocena i dyskusja robocza na posiedzeniu Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej


02–24.07.08r.–opiniowanie projektu, w tym 11.07.2008r. przez GKU-A


04-28.07.08r.-uzgadnianie projektu


03.07.2008r. – ogłoszenie w prasie, na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej terminu wyłożenia do publicznego wglądu oraz dyskusji publicznej


18.07. – 18.08.2008r. – wyłożenie do publicznego wglądu, z dyskusją publiczną – 28.07.08r.


08.08.2008r. – prezentacja projektu Komisji Komunalnej RM Luboń


09.09.08.- ostateczny termin składania pisemnych uwag,


Rozpatrzenie uwag przez Burmistrza i przekazanie pisemnych odpowiedzi zainteresowanym wraz z podaniem terminu sesji RM Luboń.


17.09.2008r.- przekazanie projektu uchwały do Biura Rady


25.09.2008r. – Sesja Rady Miasta Luboń.




W dalszej części głos zabrali projektanci Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń, pan Ryszard Kajetańczyk oraz Ewa Zagdańska.

Na wstępie wyjaśnili, iż Studium jest polityką przestrzenną zawierającą przyszłe kierunki zagospodarowania. Studium nie przesądza jednak o zagospodarowaniu wszystkich działek. Jest to szersza wizja. Jest to paleta potencjalnych funkcji, które są rozpatrywane przy opracowywaniu konkretnych planów miejscowych. Dopiero na tym etapie można przesądzać o szczegółach. Studium nie jest prawem miejscowym, w przeciwieństwie do planu miejscowego.

Dalej radni poinformowani zostali, iż równocześnie ze Studium było realizowane opracowanie ekofizjograficzne, o którym parę słów powiedział zastępca Burmistrza, Marian Walny.

Na koniec projektanci powiedzieli o uwagach, jakie zostały podniesione na Komisji Komunalnej i poinformowali o sposobie ich załatwienia.


Po przedstawieniu Studium przez projektantów przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, poprosił o przedstawienie opinii Komisji Komunalnej w sprawie przedmiotowego dokumentu.


Przewodniczący Komisji Komunalnej, pan Włodzimierz Kaczmarek poinformował, iż projekt Studium został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie.


W dyskusji radny Włodzimierz Kaczmarek odniósł się do części 6.1. Studium – Uwarunkowania społeczno - gospodarcze – Ludność i uznał przyjęcie trzykrotnie szybszego wzrostu ludności, niż dotychczas, za nieuzasadnione i bezpodstawne. Dlatego zaproponował, aby w Studium przyjąć, iż rzeczywista liczba ludności miasta osiągnie w końcu roku 2010 wartość około 31 tys. mieszkańców, a w perspektywie kilkunastu lat ,przy odpowiedniej polityce władz gminy polegającej na zabudowie wolnych terenów głównie zabudową jednorodzinną wolno stojącą ,może zbliżyć się do około 40 tys.

Wniosek radnego, aby zmienić zapis w części 6.1. /ostatnie zdanie/. Zamiast: „Zgodnie z powyższymi założeniami przewiduje się, że rzeczywista liczba ludności miasta Luboń osiągnie w końcu roku 2010 wartość około 35 tys., a w roku 2020 przy odpowiedniej polityce władz gminy polegającej na zabudowie wolnych terenów głównie zabudową jednorodzinną wolno stojącą ok. 45 tys.”.

radny zaproponował:

Zgodnie z powyższymi założeniami przewiduje się, że rzeczywista liczba ludności miasta Luboń osiągnie w końcu roku 2010 wartość około 31 tys. mieszkańców, a w perspektywie kilkunastu lat ,przy odpowiedniej polityce władz gminy polegającej na zabudowie wolnych terenów głównie zabudową jednorodzinną wolno stojącą ,może zbliżyć się do około 40 tys.”.


Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, poddał wniosek pod głosowanie.


Głosowanie:

za wnioskiem radnego Włodzimierza Kaczmarka głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,




przeciw wnioskowi głosowali:

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,



wstrzymali się od głosu:

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za wnioskiem głosowało - 11 radnych, przeciw - 4 radnych, wstrzymało się od głosu – 6 radnych/


Wniosek radnego Włodzimierza Kaczmarka uzyskał poparcie.


W dalszej części burmistrz Marian Walny przedstawił zał. nr 5 – Wnioski odrzucone. W sumie zostało złożonych 16 wniosków, z czego 12 zostało uwzględnionych, 4 -nieuwzględnione w całości lub części, przy czym 2 nieuwzględnione wnioski dotyczyły szczegółów, które są rozpatrywane dopiero na etapie opracowywania konkretnych planów miejscowych.

W związku z tym, iż wnioski, które zostały przez Burmistrza rozpatrzone negatywnie w całości lub części, podlegają ocenie przez Radę, były pojedynczo przedstawiane i głosowane.


I wniosek – pani Urszuli Grzybowskiej. Treść uwagi: przeznaczenie części działki nr 7 (na głębokość 70-80 m od ul. Poznańskiej) pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. Ustalenia projektu studium: Z – zieleń z korytarzem ekologicznym o znaczeniu lokalnym. Rozstrzygnięcie Burmistrza: negatywnie.


Głosowanie:

za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,



głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Salę obrad opuściła radna Wanda Suleja-Kot.


/za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


Stanowisko Burmistrza Lubonia zostało poparte.



II wniosek – Zarządu „ ROD. im. Zakładów Ziemniaczanych”. Treść uwagi: utrzymanie 28 działek w południowej części byłych zakładów, zmiana lokalizacji tunelu. Ustalenia projektu studium: infrastruktura drogowa w zieleni. Rozstrzygnięcie Burmistrza: negatywnie.


Głosowanie:

za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,



głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

radny Ryszard Olszewski,

radny Piotr Paweł Ruszkowski.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: radna Wanda Suleja-Kot.


/za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/


Stanowisko Burmistrza Lubonia zostało poparte.



III wniosek – pana Michała Adamskiego. Treść uwagi: przeznaczenie całej nieruchomości pod zabudowę mieszkaniową, ale z możliwością intensyfikacji usług lub/i produkcyjno-usługową. Ustalenia projektu studium: MU – tereny o wiodącej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej. Rozstrzygnięcie Burmistrza: częściowo pozytywnie.


Głosowanie:

za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


Stanowisko Burmistrza Lubonia zostało poparte.


IV wniosek – pana Rafała Gramzy. Treść uwagi: przeznaczenie działek pod zabudowę mieszkaniową ,lecz z możliwością koncentracji usług w całym jej obszarze. Ustalenia projektu studium: MN – tereny o wiodącej funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej z towarzyszącymi usługami oraz strefa koncentracji usług przy ul. Sobieskiego. Rozstrzygnięcie Burmistrza: częściowo pozytywnie.


Głosowanie:

za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


Stanowisko Burmistrza Lubonia zostało poparte.


Rada była analogicznego zdania i w żadnym przypadku nie zmieniła stanowiska Burmistrza. Wszystkie rozstrzygnięcia Burmistrza zostały przez Radę podtrzymane.


W związku z powyższym Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie nad przyjęciem Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń.


Głosowanie:

za przyjęciem Studium głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radna Wanda Suleja-Kot,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem Studium głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/


Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta zostało uchwalone.


Zał. nr 2 – Uchwała nr XXIII/129/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń


ad 4.

Zmiany w budżecie na rok 2008 przedstawił Burmistrz miasta, Dariusz Szmyt, oraz skarbnik miasta, pani Teresa Socha.


Zmiany w budżecie zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję Budżetu i Finansów stosunkiem głosów: 7-za, 0-przeciwnych, 3-wstrzymujące.


W dyskusji jako pierwszy głos zabrał radny Piotr Paweł Ruszkowski, który był zainteresowany znacznym wzrostem, bo ok. 40.000,00 zł, kosztów ogrzewania SP nr 2.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, wyjaśnił, że pod względem formalno-księgowym żadnych uchybień nie stwierdzono, ale nie stwierdzono też, z czego wynika taki wzrost kosztów energii.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski wyraził opinię, iż nic nie dzieje się bez przyczyny i jakiś powód tak dużego wzrostu kosztów energii musi być. Nieoczywiste też było dla radnego, że skoro nastąpił taki wzrost ceny energii, co notabene jest bardzo zastanawiające, to miasto te pieniądze musi dać. Radny z takim podejściem do sprawy stanowczo się nie zgadzał.



Radny Jakub Bielawski miał zapytanie do zastępcy Burmistrza ,Rafała Marka, dotyczące działu 926, rozdz. 92601 – Plan wydatków bieżących na utrzymanie obiektów sportowych zwiększa się o kwotę 926 tys. 300 zł z przeznaczeniem na remont dachu przy ul. Rzecznej.

Radny zapytał, jak Burmistrz zaopatruje się na realizowanie takich zadań remontowych w kontekście nieuporządkowanej sytuacji prawnej tego obiektu.


Zastępca Burmistrza Rafał Marek odpowiedział radnemu, że obecnie w tej sprawie trwają zaawansowane rozmowy z władzami miasta Poznania i wszystko wskazuje na to, iż miasto Luboń zdobędzie tytuł prawny do tej nieruchomości. Jeżeli natomiast chodzi o majątek włożony w tę nieruchomość, to jest on własnością Lubonia, który nie- remontowany, ulegnie dewastacji.


Na koniec radny Włodzimierz Kaczmarek poprosił (o co prosił już na Komisji Budżetu i Finansów), aby Rada została poinformowana o przyczynach tak znacznego wzrostu energii w szkołach, szczególnie w Szkole Podstawowej nr 2.


Ponieważ więcej pytań nie było Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta Luboń na rok 2008.


Głosowanie:

za przyjęciem zmian w budżecie głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radna Wanda Suleja-Kot,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/


Zmiany w budżecie zostały przegłosowane.


Zał. nr 3 – Uchwała nr XXIII/130/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie zmian w budżecie miasta Luboń na rok 2008.


ad 5.

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt, przedstawił Informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury. Informację tę Burmistrz przekazał do Biura Rady w dniu 29 sierpnia 2008r i od tego też dnia Rada miała możliwość zapoznania się z nią.

Zał. nr 4 – Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu miasta Luboń za I półrocze oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury.


Do przedstawionej przez Burmistrza informacji pytanie miał jedynie radny Jakub Bielawski. Pytanie dotyczyło wykonania dochodów w podatkach od środków transportowych. To wykonanie przekracza nieco 67%. Ponieważ radny nigdy nie posiadał takiego pojazdu ,zapytał, do jakiego momentu w roku właściciele takich pojazdów muszą ten podatek opłacić.


Burmistrz Miasta Dariusz Szmyt odpowiedział radnemu, że właściciele takich pojazdów są zobowiązani zapłacić podatek w dwóch ratach, a II rata musi być uregulowana do końca września.


ad 6.

Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu do załatwiania spraw z zakresu działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych przedstawił Zastępca Burmistrza, Rafał Marek.


Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Sfery Społecznej, która przegłosowała ją pozytywnie.


Ponieważ żadnych pytań nie było, Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie nad przyjęciem uchwały.


Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Salę obrad opuścił: radny Włodzimierz Kaczmarek.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

Uchwała została podjęta.


Zał. nr 5 – Uchwała nr XXIII/131/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu do załatwiania spraw z zakresu działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych


ad 7.

Informację w sprawie ewentualnego porozumienia w sprawie komunikacji między Luboniem a Poznaniem i zajęcia w tej sprawie stanowiska przez Radę Miasta Luboń przedstawił zastępca Burmistrza ,Marian Walny.


Po przekazaniu przez Burmistrza wszystkich informacji w tej sprawie oraz po dyskusji Rada Miasta Luboń podjęła w tej sprawie następujące stanowisko:


Stanowisko Rady

 

"Rada Miasta Luboń upoważnia Burmistrza miasta Luboń do kontynuowania negocjacji z miastem Poznań w sprawie utrzymania funkcjonowania linii autobusowej MPK nr 56 na dotychczasowych zasadach i ustalenia wysokości dofinansowania kosztów tej linii w ewentualnym porozumieniu międzygminnym, w kwocie nie przekraczającej 300 tys. zł rocznie."

 


Głosowanie:

Za takim stanowiskiem głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jakub Bielawski,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Ryszard Olszewski,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

Powyższe stanowisko Rady zostało przegłosowane jednogłośnie.


ad 8.

W kolejnym punkcie porządku obrad przedstawione zostały sprawozdania Burmistrzów z bieżących prac i z wykonania uchwał.


Zał. nr 6 – Sprawozdanie Burmistrza Dariusza Szmyta z bieżących prac i z wykonania uchwał


Zał. nr 7 – Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Mariana Walnego z bieżących prac


Zał. nr 8 – Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Rafała Marka z bieżących prac




ad 9.

Dalej przedstawione zostały sprawozdania Komisji Rady.


Zał. nr 9 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Sfery Społecznej

Zał. nr 10 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Rewizyjnej


Zał. nr 11 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Budżetu i Finansów


Zał. nr 12 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Komunalnej


Zał. nr 13 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Ochrony Środowiska


Zał. nr 14 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Organizacyjno-Prawnej


Na koniec sprawozdanie przedstawiła wiceprzewodnicząca Rady, pani Wanda Suleja-Kot, która poproszona została, aby w przyszłości robiła to w wolnych głosach i wnioskach.


Zał. nr 15 – Sprawozdanie wiceprzewodniczącej Rady, pani Wandy Sulei-Kot.


ad 10.

Interpelacja na XXIII sesji, w dniu 25 września 2008r., była jedna (1).

Interpelację złożył radny Jakub Bielawski. Interpelacja dotyczyła stanu lubońskich dróg.

Zał. nr 16 - Interpelacja radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca stanu lubońskich dróg


Zapytania:

Zapytanie, na piśmie, złożył radny Marek Samulczyk. Zapytanie dotyczyło zlokalizowania i zlikwidowania nielegalnych przyłączy kanalizacyjnych.

Zał. nr 17 – Zapytanie radnego Marka Samulczyka dotyczące nielegalnych przyłączy kanalizacyjnych


W dalszej kolejności zapytanie, w imieniu mieszkańca ulicy Padarewskiego, złożył radny Jakub Bielawski. Mieszkaniec prosił, aby zapytać, jakie plany ma gmina względem tej konkretnej ulicy, tzn., kiedy będzie ona remontowana, co się będzie tam działo, jakie będą podejmowane decyzje, i w której kolejności ta droga będzie budowana.

Radny poprosił, aby odpowiedź na to pytanie została udzielona na piśmie, gdyż chciałby ją przekazać owemu mieszkańcowi.


Radna Wanda Suleja-Kot zapytała, czy w Urzędzie istnieje procedura odbioru miejsc po zajęciu pasa drogowego. Radna zadała to pytanie w kontekście ulicy Lipowej, gdzie po zajęciu pasa drogowego wykonawca nie naprawił ogromnej dziury, na której można popsuć samochód.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnej, że odbiorem ulic zajmuje się w mieście pan Leszek Jurga, który w poważniejszych sprawach korzysta także z pomocy inspektora nadzoru.



Radna Ewa Rogowicz wróciła do ostatniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej, na którym członkowie Komisji dowiedzieli się, że istnieje realne ryzyko nieukończenia hali widowiskowo-sportowej w terminie. Na komisji Sfery Społecznej, która odbywała się praktycznie równolegle z Rewizyjną, burmistrz Rafał Marek poinformował, że hala zostanie oddana w terminie. Dlatego radna zapytała, jak ta sytuacja wygląda naprawdę.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnej, że wstępny odbiór przewidywany był na koniec października. Obecnie wiadomo, ze realny odbiór jest możliwy w połowie listopada, a więc nastąpi ok. dwutygodniowe przesunięcie.


Więcej zapytań nie było.

ad 11.

W wolnych głosach i wnioskach jako pierwszy głos zabrał Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, który odczytał zaproszenie i pisma, jakie w ostatnim czasie wpłynęły do Biura Rady:

  • Zaproszenie dla radnych od dyrekcji i pracowników Ośrodka Kultury w Luboniu na uroczystość 20-lecia powstania budynku Ośrodka Kultury (dawniej Klubu Rolnika) przy ul. Sobieskiego 97, która odbędzie się 4 października 2008r;

  • Pismo Komendanta Komisariatu Policji w Luboniu z prośbą o rozważenie możliwości rozszerzenia stanu etatowego Straży Miejskiej w Luboniu o co najmniej trzy (3) etaty. Pismo zostało przekazane do rozpatrzenia przez Komisję Organizacyjno-Prawną i Budżetu i Finansów z prośbą o zajęcie w tej sprawie stanowiska;

  • Pismo posłów Platformy Obywatelskiej dotyczące wspólnego spotkania radnych samorządowych z posłami w Puszczykowie;

  • Pismo posłanki w sprawie wspierania i propagowania działalności Honorowych Dawców Krwi.


Radny Marek Samulczyk skierował apel do radnych i burmistrzów, ażeby wypracować jedno stanowisko w sprawie uciążliwości lotniska w Krzesinach. Radny mówił, że tylko wspólne działania, protesty, wysyłanie petycji do Wojewody, Ministra Obrony Narodowej, mogą skutecznie wpłynąć na zmianę lokalizacji lotniska.


W dalszej części wolnych głosów i wniosków ustalono terminy spotkań posiedzeń Komisji Rady w miesiącu październiku:

2 PAŹDZIERNIKA 2008r.- KOMISJA KOMUNALNA + KOMISJA BUDŻETU I FIANANSÓW – GODZ. 17.00. TEMAT: STRATEGIA.

6 PAŹDZIERNIKA 2008r. - KOMISJA ORGANIZACYJNO-PRAWNA – GODZ. 18.15. TEMAT: ORGANIZACJE FORMALNE I NIEFORMALNE. OPINIOWANIE UCHWAŁ.



7 PAŹDZIERNIKA 2008r. - KOMISJA SFERY SPOŁECZNEJ – GODZ. 16.30. TEMAT: BIBLIOTEKA MIEJSKA W LUBONIU. SPRAWY BIEŻĄCE. MIEJSCE SPOTKANIA – BIBLIOTEKA – UL. ŻABIKOWSKA.


21 PAŹDZIERNIKA 2008r. - KOMISJA OCHRONY ŚRODOWISKA – GODZ. 17.00. TEMAT: STAWKI PODATKU OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH I PSÓW.



23 PAŹDZIERNIKA 2008r. - KOMISJA REWIZYJNA – GODZ. 17.00. TEMAT: KONTROLA WYKONANIA WYDATKÓW BIBLIOTEKI MIEJSKIEJ ZA III KWARTAŁ.


W dalszej części zastępca Burmistrza, Rafał Marek, powiedział kilka słów o nawiązaniu współpracy z rumuńską gminą Bombesti-jiu i trwającymi przygotowaniami związanymi z planowaną wizytą w Luboniu jej partnerów. Burmistrz zachęcał i prosił radnych o włączenie się do tych przygotowań, liczył na wsparcie, a nawet deklaracje gotowości goszczenia w swoich domach członków delegacji.


Następnie zastępca Burmistrza, Rafał Marek, odpowiedział na zapytania mieszkańca, pana Jana Kaczmarka ,z XXI sesji Rady Miasta, z dnia 24 czerwca 2008r. Pierwsze pytanie związane było z występem pana Mariana Opani w Bibliotece Miejskiej. Mieszkaniec zapytał, czy uczciwe było to, że występ ten zarezerwowany został dla wybranych. Ponieważ, zdaniem pana Kaczmarka, pretensje mieszkańców z tego powodu były wysoce nieprzychylne dla organizatorów, zwrócił się z wnioskiem o wyjaśnienie tej sprawy.

Odpowiedź Burmistrza:

Burmistrz wyjaśnił, że przed koncertem Biblioteka Miejska podała do publicznej wiadomości, iż istnieje możliwość nabycia bezpłatnych biletów na występ pana Mariana Opani. Tak więc koncert ten nie został zarezerwowany dla wybranych, tylko ze względu na warunki lokalowe Biblioteki, czyli ograniczoną ilość miejsc, były wpuszczane wyłącznie osoby posiadające bilety.


Drugie pytanie dotyczyło szyldu partyjnego w mateczniku kultury i organizacji spotkań- w Bibliotece Miejskiej.

Odpowiedź Burmistrza:

Biblioteka jest otwarta na spotkania różnych ugrupowań, stowarzyszeń czy partii politycznych, które zawsze odbywają się na jednolitych zasadach. Jeżeli są to spotkania otwarte dla mieszkańców, są one bezpłatne, jeżeli są to spotkania zamknięte (np. danej partii), Biblioteka pobiera czynsz za wynajem pomieszczenia.



Kolejne pytanie: Czy Biblioteka Miejska ma wpływy z tytułu umieszczanych na swoim budynku reklam.


Odpowiedź Burmistrza:

W 2007 roku Biblioteka Miejska, z tytułu zamieszczania reklam na budynku, pozyskała kwotę 2.370,00 zł, kwota za I półrocze 2008r. wynosi 737,50 zł.



Na koniec wolnych głosów i wniosków odczytane zostało pismo, które złożył Prezes Ogródków Działkowych im. Przemysłu Ziemniaczanego w imieniu grupy działkowców. Pismo dotyczyło odszkodowania za utracone mienie. Na etapie opracowywania projektu Studium działkowcy domagali się zapisu takiego, jaki był poprzednio, tzn. Z/D – Zieleń Działkowa. W odpowiedzi otrzymali informację, iż wniosek ten został rozpatrzony pozytywnie, jednak z pisma wynika, iż nadal teren ten będzie oznaczony jako Z/US – tereny rozwoju sportu i rekreacji w zieleni. Ponieważ w odczuciu działkowców wniosek ten nie został dla nich pozytywnie rozpatrzony, gdyż zapis pozostał Z/US, a Studium zostało już przez Radę Miasta w tej formie uchwalone, rozżaleni takim obrotem sprawy złożyli pismo, w którym domagają się innego terenu pod działki oraz wypłacenia odszkodowania za pozostawione i utracone mienie.

Pismo to stanowi załącznik do protokołu.

Zał. nr 18 - Pismo złożone przez pana Stanisława Skrzypczaka , prezesa Ogródków Działkowych im. Przemysłu Ziemniaczanego, w imieniu grupy działkowców




ad 12.

Do protokołu nr XXII uwagę miał radny Jakub Bielawski. Radny poprosił, aby przy jego wypowiedzi rozwinąć skrót ZAZ (Zakład Aktywizacji Zawodowej).


Uwaga radnego została uwzględniona.


Więcej uwag nie było, dlatego Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie nad protokołem nr XXII z sesji Rady, która odbyła się 31 lipca 2008r.


Głosowanie:

za protokołem nr XXII głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Ewa Rogowicz,

radna Lidia Białasik,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Jakub Bielawsk

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Adam Dworaczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Marek Samulczyk,

radny Andrzej Sobiło,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski.

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.



/za protokołem nr XXII głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

Protokół nr XXII został przyjęty.


ad. 11

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, o godz. 21.30 zamknął obrady XXIII sesji Rady Miasta Luboń.



Załączniki:

Zał. nr 1 - Porządek obrad

Zał. nr 2 – Uchwała nr XXIII/129/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Luboń

Zał. nr 3 – Uchwała nr XXIII/130/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie zmian w budżecie miasta Luboń na rok 2008

Zał. nr 4 – Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu miasta Luboń za I półrocze oraz o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury

Zał. nr 5 – Uchwała nr XXIII/131/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 25 września 2008r. w sprawie upoważnienia Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu do załatwiania spraw z zakresu działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych

Zał. nr6 – Sprawozdanie Burmistrza Dariusza Szmyta z bieżących prac i z wykonania uchwał

Zał. nr7– Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Mariana Walnego z bieżących prac

Zał. nr 8 – Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Rafała Marka z bieżących prac

Zał. nr 9 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Sfery Społecznej

Zał. nr 10 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Rewizyjnej

Zał. nr 11 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Budżetu i Finansów

Zał. nr 12 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Komunalnej

Zał. nr 13 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Ochrony Środowiska

Zał. nr 14 – Sprawozdanie kwartalne Komisji Organizacyjno-Prawnej

Zał. nr 15 – Sprawozdanie wiceprzewodniczącej Rady, pani Wandy Sulei-Kot

Zał. nr 16 - Interpelacja radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca stanu lubońskich dróg

Zał. nr 17 - Zapytanie radnego Marka Samulczyka dotyczące nielegalnych przyłączy kanalizacyjnych

Zał. Nr 18 - Pismo złożone przez pana Stanisława Skrzypczaka ,prezesa Ogródków Działkowych im. Przemysłu Ziemniaczanego, w imieniu grupy działkowców.

Zał. nr 19 – Lista obecności z XXIII sesji – radnych

Zał. nr 20 – Lista obecności uczestniczących w sesji mieszkańców Lubonia

Zał. nr 21 – Lista obecności zaproszonych na sesję gości

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych