Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010: Protokół nr XXX/2009 z XXX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 23 kwietnia 2009r.

Protokół nr XXX/2009

z XXX sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 23 kwietnia 2009r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

ad 1.

Przewodniczący Rady Miasta, Ryszard Olszewski, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Po stwierdzeniu quorum (21 – dwudziestu jeden radnych) otworzył XXX sesję Rady Miasta Luboń i oddał głos burmistrzowi.

 

Burmistrz miasta, Dariusz Szmyt, na wniosek Komisji Organizacyjno-Prawnej zaproponował zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Międzygminnego „Schronisko dla zwierząt – Schronisko” z siedzibą w Kostrzynie i podjęcie innej, tj. Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez miasto Luboń (pkt 3 porządku obrad).

 

Dalej radny Włodzimierz Kaczmarek poprosił o przyjęcie przez Radę Miasta Luboń oświadczenia dotyczącego uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza.

Dla niezorientowanych pan Kaczmarek wyjaśnił, że w 2006 roku państwo Józefa i Józef Dylewiczowie, małżeństwo, otrzymali Medal „Zasłużony dla Miasta Lubonia”. W uzasadnieniu uchwały o przyznaniu tego wyróżnienia jest mowa o zasługach państwa Dylewiczów:

              Państwo Józef i Józefa Dylewiczowie od wielu lat są związani z naszym miastem poprzez Europe Inter Echanges Plateau Est de Rouen. Są inicjatorami powstania Komisji Polskiej i jej aktywnymi członkami. Ich działalność zaowocowała wieloma różnorodnymi formami, w tym wymianą młodzieży i bezpośrednimi kontaktami rodzin. Utrwaleniu tych kontaktów służyło podpisanie  w 2002r. Karty Przyjaźni.

              Państwo Dylewiczowie zmuszeni zostali do opuszczenia naszego kraju po wprowadzeniu stanu wojennego (paszport w „jedną stronę”), jednak przez cały czas czuli się związani z naszym krajem. Organizowali pomoc materialną , przesyłając między innymi leki dla szpitali czy wspomagając Polaków przybywających do Francji.

W związku z powyższym, radny Włodzimierz Kaczmarek zaproponował, ażeby Rada konsekwentnie,tak  jak podjęła uchwałę o przyznaniu tego zaszczytnego wyróżnienia, przyjęła oświadczenie o uczczeniu pamięci zmarłego, pana Józefa Dylewicza,  następującej treści:

             

              Z głębokim smutkiem Radni Rady Miasta Luboń przyjęli wiadomość o śmierci pana Józefa Dylewicza, mieszkańca francuskiej gminy Boos, odznaczonego medalem „Zasłużony dla Miasta Lubonia”. Pan Józef Dylewicz był jednym z twórców współpracy Lubonia i gmin Płaskowyżu Wschodniego Rejonu Rouen, oddanym przyjacielskim  kontaktom mieszkańców współpracujących gmin i wielkim przyjacielem Lubonia. Rada Miasta Luboń na swoim posiedzeniu w dniu 23 kwietnia 2009r. chwilą ciszy czci pamięć Zmarłego. Pani Józefie Dylewicz Rada Miasta składa wyrazy szczerego żalu i współczucia.

 

                                                                                                                Radni Rady Miasta Luboń 

 

Radny Kaczmarek zaproponował, aby był to pkt 4 porządku obrad.

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał, dlaczego propozycja przedmiotowego stanowiska nie została przedstawiona na  posiedzeniu Komisji Organizacyjno-Prawnej i nie była przez nią opiniowana, jak jest zwyczajowo przyjęte.

 

Radny Włodzimierz Kaczmarek wyjaśnił, że dowiedział się o tym przykrym zdarzeniu w ostatniej chwili przed sesją, a chciał, żeby takie stanowisko Rada przyjęła jak najszybciej.

 

Ponieważ innych propozycji ani uwag nie było, przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie.

W pierwszej kolejności - nad zdjęciem z porządku obrad pkt 3 : Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Międzygminnego „Schronisko dla zwierząt – Schronisko” z siedzibą w Kostrzynie.

 

Głosowanie:

za zdjęciem z porządku obrad przedmiotowej uchwały głosowali:

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Marek Samulczyk,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

             

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za zdjęciem z porządku obrad  uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Międzygminnego głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych/

Punkt 3 porządku obrad został zdjęty.

 

W drugiej- za wprowadzeniem do porządku obrad, jako nowego pkt 3, projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli.

 

Głosowanie:

za wprowadzeniem do porządku obrad uchwały w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli głosowali:

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Marek Samulczyk,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

             

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za wprowadzeniem do porządku obrad projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych/

 

Przedmiotowa uchwała została wprowadzona do porządku obrad jednogłośnie.

 

Dalej przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, poddał pod głosowanie propozycję radnego Włodzimierza Kaczmarka o przyjęcie przez Radę Miasta Luboń stanowiska dotyczącego uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza.

 

Głosowanie:

za wprowadzeniem do porządku obrad pkt 4 – Stanowisko Rady w sprawie uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza głosowali:

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Marek Samulczyk,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

              radny Adam Dworaczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Andrzej Sobiło.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za wprowadzeniem do porządku obrad pkt 4 – Stanowisko Rady w sprawie uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych/

Propozycja radnego Włodzimierza Kaczmarka została przyjęta.

 

Na koniec przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad po zmianach:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Absolutorium dla Burmistrza z wykonania budżetu za 2008r.:
  1. rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu za 2008r.;
  2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
  3. odpowiedź Burmistrza na zarzutu zawarte w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
  4. zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium z wykonania budżetu;
  5. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium z wykonania budżetu;
  6. dyskusja;
  7. głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.

              3. Rozpatrzenie projektu  uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i                                 przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

              4. Stanowisko Rady w sprawie uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza.

              5. Interpelacje i zapytania.

              6. Wolne głosy i wnioski.

              7. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji Rady Miasta Luboń..

              8. Zakończenie obrad.

 

 

 

 

 

Głosowanie:

za zmienionym porządkiem obrad głosowali:

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Marek Samulczyk,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

             

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za zmienionym porządkiem obrad głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych/

 

Zał. nr 1 - Porządek obrad

 

ad 2 a.

Burmistrz Lubonia , Dariusz Szmyt, przedstawił  sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 rok.

Ze sprawozdaniem radni mieli możliwość zapoznania się już miesiąc przed sesją, tj. od 20 marca 2009r. Sprawozdanie było też przedmiotem posiedzeń wszystkich Komisji Rady.

Zał. nr 2 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu miasta za rok 2008.

 

ad 2 b.

Skarbnik, pani Teresa Socha, przedstawiła opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu, która była pozytywna.

Zał. nr 3 – Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu.

 

ad 2 c.

Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej  o sprawozdaniu z wykonania budżetu była pozytywna. Drobne błędy pisarskie, klasyfikacyjne oraz różnica między sprawozdaniem a załącznikiem, wskazane przez Regionalną Izbę Obrachunkową,  zostały uwzględnione.

 

ad 2 d.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, pani Ewa Rogowicz, zapoznała Radę z wnioskiem Komisji w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium.

Zał. nr 4 – Opinia, wniosek, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej w sprawie  udzielenia absolutorium Burmistrzowi miasta Luboń z wykonania budżetu za 2008 rok.

 

 

ad 2 e.

Opinię RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium z wykonania budżetu przedstawiła pani Ewa Rogowicz, przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.

Zał. nr 5 – Opinia RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium z wykonania budżetu.

 

ad 2 f.

Dyskusja:

 

W imieniu klubu radnych „Wspólny Luboń” głos zabrała pani Ewa Rogowicz.

Poinformowała, że radni zrzeszeni w klubie wypracowali wspólne stanowisko, a przyjętymi kryteriami przy ocenianiu sprawozdania Burmistrza były: stopień wykonania budżetu, sposób wykonania oraz kompletność sprawozdania Burmistrza i kompletność udzielonych przez niego wyjaśnień. Klub radnych „WL” dostrzegł korzystniejszą realizację budżetu, aniżeli w 2007 roku. Przekroczenie jednak planu dochodów jest rezultatem większego wykonania dochodów z tytułu udziału budżetu miasta Luboń w podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc takich dochodów, na które ani miasto ,ani Burmistrz nie mają wpływu. Po odjęciu tych dochodów stopień wykonania pozostałych dochodów  jest łącznie na poziomie mniejszym od planowanego. W zakresie wydatków budżetu klub radnych negatywnie ocenia sytuacje, w których przy okazji zmian budżetu zwiększano plan wydatków lub wprowadzano nowe tytuły wydatków, a następnie ich nie realizowano. Przykłady takich sytuacji przedstawione zostały na posiedzeniach Komisji. Szczególnie negatywnie należy ocenić budowę nawierzchni w ulicach: Broniewskiego i Konarzewskiego.

Radni klubu „Wspólny Luboń” negatywnie ocenili niektóre  fakty z wykonania budżetu miasta Luboń. Brak koniecznych prac przygotowawczych do zaciągnięcia długoterminowego kredytu na cele inwestycyjne spowodował, że finanse miasta zostały obciążone kredytem krótkoterminowym, który jest droższy.

W 2008 roku, w związku z wykupem gruntów w „Centrum”, zostało zaciągnięte zobowiązanie przekraczające rok budżetowy 2008. Na zaciągnięcie zobowiązania przekraczającego rok budżetowy Burmistrz powinien uzyskać zgodę Rady. Niestety, na to zobowiązanie Burmistrz nie wystąpił do Rady Miasta, co jest niezgodne z ustawą o samorządzie gminnym. Par. 5 uchwały z 2003 roku w sprawie nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania na okres dłuższy niż trzy (3) lata zobowiązuje Burmistrza lub osobę przez niego upoważnioną do informowania stosownej Komisji Rady Miasta o nieruchomościach przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę. Żadna z podanych w kalkulacji dochodów projektu budżetu działek nie została sprzedana. Sprzedano zupełnie inne grunty. O przeznaczeniu tych zupełnie innych gruntów do sprzedaży, a także o przeznaczeniu do wydzierżawiania innych gruntów, Komisja Komunalna, w której zakresie znajduje się gospodarowanie gruntami, nie została poinformowana. Tę sytuację radni Klubu „WL” odbierają szczególnie jako brak współdziałania i przejaw lekceważenia radnych, tym bardziej że już przy ubiegłorocznym absolutorium Komisja Rewizyjna na ten sam fakt zwracała uwagę.

W dniu 20 lipca 2006 roku została przyjęta przez Radę Miasta uchwała w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Uchwała ta wskazuje, że zanim Burmistrz zacznie przygotowywać projekt budżetu, materiały informacyjne wskazuje jako założenia do budżetu, czyli podstawę do dyskusji z Radą Miasta. W dyskusji nad założeniami do budżetu na 2008 rok członkowie Komisji Budżetu i Finansów oraz radni klubu „WL” nie uczestniczyli.

Radni klubu „WL” dostrzegli błędy i braki w przedłożonym sprawozdaniu: nieprawdziwe podanie wielkości wydatków, stopień wykonania wydatków, brak wyjaśnień o przyczynach niewykonania zadań.

 

Radny Adam Dworaczyk wyraził opinię, że fakty, które najlepiej świadczą o wykonaniu przez Burmistrza budżetu w 2008 roku, to wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium, pozytywna opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz liczby. Liczba mówiąca o wykonaniu dochodów (103%) i wydatków (96%).

 

Radny Marek Samulczyk powiedział, że dla niego, jako niezależnego radnego, opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinia Komisji Rewizyjnej są bardziej wiążące niż stanowisko klubu. Komisja Rewizyjna ,po dokonaniu kontroli wykonania budżetu i związanej z budżetem pracy merytorycznej Burmistrza w zakresie gospodarności, rzetelności, celowości, jawności i legalności prowadzonych działań organizacyjno-finansowych, postanowiła pozytywnie zaopiniować wykonanie budżetu w 2008 roku oraz złożyła wniosek do Rady o udzielenie absolutorium.

Poparł też głos radnego Adama Dworaczyka, że wykonanie dochodów na poziomie ponad 100% jest wystarczającym faktem świadczącym o wykonaniu przez Burmistrza budżetu.

 

Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, że bardzo zastanawiający jest fakt, że wobec tylu zastrzeżeń, błędów, braków, wątpliwości, uchybień radni klubu „Wspólny Luboń”, a jednocześnie też członkowie Komisji Rewizyjnej (niektórzy), nie mieli odwagi złożyć wniosku o nieudzielenie absolutorium.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, ustosunkował się do uzasadnienia Komisji Rewizyjnej i rzekomego złamania ustawy - Prawo zamówień publicznych. Do udzielenia zamówienia w sprawie usług poligraficznych na druk i oprawę Informatora miasta Luboń nie miały zastosowania przepisy – Prawo zamówień publicznych, gdyż łączna wartość zamówienia w 2008 roku nie przekraczała kwoty granicznej, określonej w art. 4, ust 2, pkt 8 cytowanej ustawy. W związku z powyższym ,przedmiotowa umowa nie mogła naruszać tejże ustawy. Umowa natomiast zawiera wszystkie niezbędne elementy dla jej skuteczności z punktu widzenia prawa cywilnego.

 

Pani Ewa Rogowicz podziękowała za wyjaśnienia i tłumaczyła tę omyłkę Komisji brakiem wiedzy prawnej.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, powiedział, że rozumie, iż w składzie Komisji Rewizyjnej nie ma osoby z wykształceniem prawniczym, w związku z czym mogą pojawiać się tego typu wątpliwości, ale na przyszłość poprosił o wstrzemięźliwość w wydawaniu tak jednoznacznych stwierdzeń: narusza ustawę – Prawo zamówień publicznych, gdyż jest to w tym wypadku nieprawda.

 

Zastępca Burmistrza, Marian Walny, odniósł się do rzekomego lekceważenia radnych i nieinformowania stosownych Komisji Rady Miasta o nieruchomościach przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę. Burmistrz udowodnił, że radni takie informacje otrzymywali kilkakrotnie.

 

 

ad 2 g.

Za wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzielenie Burmistrzowi absolutorium z wykonania budżetu za 2008 rok głosowali:

 

Głosowanie:

za udzieleniem Burmistrzowi absolutorium głosowali:

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

              radny Marek Samulczyk,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

              radna Lidia Białasik,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

              radny Ryszard Olszewski,

              radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radny Zbigniew Ziółkowski.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za udzieleniem Burmistrzowi absolutorium głosowało - 11 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  10 radnych/

 

 

Burmistrz Miasta Luboń, Dariusz Szmyt, otrzymał absolutorium z wykonania budżetu za 2008 rok.

 

 

 

Zał. nr 6 – Uchwała nr XXX/183/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Luboń za 2008 rok.

ad 3.

Projekt uchwały w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń przedstawiła pani Ewa Świerkiel-Szymańska, kierowniczka Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury Urzędu Miasta.

Zmiana przedmiotowej uchwały wynikała z dostosowania kryteriów i trybu przyznawania nagród nauczycielom do aktualnego stanu prawnego, który uległ zmianie w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela. Regulamin został uzgodniony z uprawnionymi przedstawicielami Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Luboniu oraz przez Międzyzakładową Komisję NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania – Region Wielkopolska.

 

Komisja Sfery Społecznej zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały pozytywnie i jednogłośnie, stosunkiem głosów 10-za, 1 osoba nieobecna.

 

Dyskusji nie było, w związku z powyższym Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

 

Głosowanie:

za podjęciem uchwały głosowali:

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk,

              radny Bogdan Jędrzejewski,

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Wanda Suleja-Kot,

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Marek Samulczyk,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radna Magdalena Woźniak-Patej,

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

             

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.                   

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych/

 

Zał. nr 7 – Uchwała nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

 

ad 4.

Przez aklamację, na wniosek radnego Włodzimierza Kaczmarka, przyjęte zostało stanowisko Rady dotyczące uczczenia pamięci pana Józefa Dylewicza, do którego dołączyli się Burmistrzowie.

 

Z głębokim smutkiem Radni Rady Miasta Luboń przyjęli wiadomość o śmierci pana Józefa Dylewicza, mieszkańca francuskiej gminy Boos, odznaczonego medalem „Zasłużony dla Miasta Lubonia”. Pan Józef Dylewicz był jednym z twórców współpracy Lubonia i gmin Płaskowyżu Wschodniego Rejonu Rouen, oddanym przyjacielskim  kontaktom mieszkańców współpracujących gmin i wielkim przyjacielem Lubonia. Rada Miasta Luboń na swoim posiedzeniu w dniu 23 kwietnia 2009r. chwilą ciszy czci pamięć Zmarłego. Pani Józefie Dylewicz Rada Miasta składa wyrazy szczerego żalu i współczucia.

 

                                                                                                                Radni Rady Miasta Luboń 

                                                                                                                i Burmistrzowie

 

ad 5.

Na XXX sesji, w dniu 23 kwietnia 2009r., interpelacji nie było.

 

Zał. nr 8 - Odpowiedzi na pytania radnych zadane podczas XXIX sesji Rady Miasta Luboń, w dniu 26 marca 2009r.

 

Zapytania:

Radny Jakub Bielawski zwrócił uwagę Burmistrzowi, że ok. miesiąca temu wysłał zapytanie pocztą elektroniczną, na które do dnia dzisiejszego nie otrzymał odpowiedzi, a na którą czeka. Pytanie dotyczyło procedury wykonania uchwalanych planów miejscowych zagospodarowania przestrzennego.

 

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak poruszyła sprawę, która podnoszona już była przez radną Wandę Suleję-Kot, oraz radną Magdalenę Nyćkowiak o uzupełnienie asfaltu w ul. Lipowej.

 

 

ad 6.

W wolnych głosach i wnioskach podane zostały terminy spotkań Komisji.

 

Radny Jakub Bielawski poinformował, że Rada Miasta Poznania przyłączyła się wprost do stanowiska Rady Miasta Luboń dotyczącego ponadnormatywnego hałasu Lotniska „Krzesiny”, podejmując stosowną uchwałę.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski, w mieniu mieszkańca ulicy Morelowej, złożył wniosek dotyczący ustawienia znaku informacyjnego, że jest to droga pieszo-jezdna. Parkowane w ulicy Morelowej, zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie samochody uniemożliwiają bezpieczne przejście pieszym.

 

Dalej Przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski poprosił Komisję Organizacyjno-Prawną o przedstawienie stanowiska w sprawie wniosku pana Roberta Korcza, złożonego na XXVIII sesji, w dniu 5 lutego 2009r. Wniosek dotyczył rozważenia zasadności wypłacanego Przewodniczącemu Rady ryczałtu pieniężnego, tzw. kilometrówki, przyznanej uchwałą Rady. W związku z takim wnioskiem, Przewodniczący Rady, w pierwszej kolejności poprosił o opinię w tej sprawie radcę prawnego, pana Przemysława Czaczyka, w drugiej o zajęcie stanowiska Komisji Organizacyjno-Prawnej.

 

Jak poinformował Przewodniczący Komisji Organizacyjno-Prawnej, pan Andrzej Michalczyk, po zapoznaniu się z wnioskiem pana Roberta Korcza, Komisja uznała, że zarzuty zawarte we wniosku są bezzasadne. Za uznaniem zarzutów za bezzasadne głosowało – 7 członków Komisji, 2 osoby nie brały udziału w głosowaniu.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak złożyła wniosek w imieniu mieszkańców ulicy Wiśniowej z prośbą o pozytywne rozpatrzenie możliwości wykonania prac mających na celu utwardzenie pofrezem nawierzchni drogi. Mieszkańcy proszą Miasto o pomoc w zakresie wykorytowania ulicy (szacunkowy koszt 6.000,00 zł). Resztę kosztów związanych z inwestycją poniosą sami.

 

Zał. nr 9 – Wniosek mieszkańców ulicy Wiśniowej.

 

 

W dalszej części sesji odczytany został przez radnego Jakuba Bielawskiego wniosek pana Roberta Korcza. Wniosek był kontynuacją pisma złożonego na XXVIII sesji, w dniu 5 lutego 2009r. Dotyczył rozważenia zasadności wypłacanego Przewodniczącemu Rady ryczałtu pieniężnego, tzw. kilometrówki.

 

Zał. nr 10 – Wniosek pana Roberta Korcza.

Wniosek został przekazany do rozpatrzenia Komisji Organizacyjno-Prawnej i dołączony do protokołu XXX sesji.

 

 

Radca Prawny, pan Przemysław Czaczyk zwrócił uwagę, że uchwała podjęta w 2006 roku, a będąca przedmiotem zastrzeżeń pana Roberta Korcza, była badana w trybie nadzoru przez Wojewodę, który nie doszukał się żadnej niezgodności z prawem. Uchwała zatem pozostaje w obrocie prawnym dopóty, dopóki Rada nie zdecyduje jej się zmienić.

 

Pan Jan Kaczmarek miał uwagi i zastrzeżenia co do przyznawanych dotacji organizacjom pozarządowym miasta. Uważał, że Towarzystwo Miłośników Miasta Lubonia zostało źle i niesprawiedliwie w tej materii potraktowane.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że odniesie się do przedstawionych zarzutów jeżeli zostaną one złożone na piśmie. Do nieprawdziwych stwierdzeń odniósł się od razu.

 

 

ad 7.

Do protokołu nr XXIX z sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 26 marca 2009r. uwag nie było.

 

Za przyjęciem protokołu nr XXIX/2009 głosowali:

 

              radna Lidia Białasik,

              radny Jakub Bielawski,

              radny Adam Dworaczyk.

              radny Włodzimierz Kaczmarek,

              radny Lechosław Kędra,

              radny Bogdan Jędrzejewski, 

              radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

              radna Wanda Suleja-Kot,

                radny Stefan Krukowski,

              radny Andrzej Michalczyk,

              radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

              radny Marek Samulczyk,

              radna Anna Sawicka-Baraniak,

              radny Andrzej Sobiło,

              radna Magdalena Woźniak-Patej.

              radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

              radny Zbigniew Ziółkowski,

 

głosów przeciwnych nie było,

             

wstrzymali się od głosu:

              radna Ewa Rogowicz,

              radny Piotr Paweł Ruszkowski,

              radna Magdalena Joanna Nyćkowiak.

             

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.     

 

/za   przyjęciem protokołu nr XXIX/2009 głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych/

Protokół nr XXIX/2009 został przyjęty.

ad 8.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad  przewodniczący Rady, Ryszard Olszewski, o godz. 19.30 zamknął obrady XXX sesji Rady Miasta Luboń.

Załączniki:

Zał. nr 1 - Porządek obrad

Zał. nr 2 – Sprawozdanie Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu miasta za rok 2008.

Zał. nr 3 – Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu.

Zał. nr 4 – Opinia, wniosek, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej w sprawie  udzielenia absolutorium Burmistrzowi miasta Luboń z wykonania budżetu za 2008 rok.

Zał. nr 5 – Opinia RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium z wykonania budżetu.

Zał. nr 6 – Uchwała nr XXX/183/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Luboń za 2008 rok.

Zał. nr 7 – Uchwała nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

Zał. nr 8 - Odpowiedzi na pytania radnych zadane podczas XXIX sesji Rady Miasta Luboń, w dniu 26 marca 2009r.

Zał. nr 9 – Wniosek mieszkańców ulicy Wiśniowej.

Zał. nr 10 – Wniosek pana Roberta Korcza.

Zał. nr 11 – Lista obecności z XXX sesji – radnych

Zał. nr 12 – Lista obecności uczestniczących w sesji mieszkańców Lubonia

Zał. nr 13 – Lista obecności zaproszonych na sesję gości

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych