Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010: Protokół nr XI/2007 z XI sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 27 czerwca 2007r.

 



Protokół nr XI/2007

z XI sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 27 czerwca 2007r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu



Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. UCZCZENIE PAMIĘCI I ODDANIE HOŁDU OFIAROM I BOHATEROM CZERWCA 1956.

  3. Propozycja uchwały w sprawie zmiany budżetu miasta Luboń na rok 2007.

  4. Propozycja uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia “Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.

  5. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

  6. Propozycja uchwały w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorządu gminnego.

  7. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

  8. Propozycja uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

  9. Propozycja uchwały w sprawie ustalenia stref wolnych od dymu tytoniowego.

  10. Interpelacje i zapytania.

  11. Wolne głosy i wnioski.

  12. Przyjęcie protokołu z X sesji Rady Miasta Luboń.

  13. Zakończenie obrad.



ad. 1

Przewodniczący Rady Miasta, Ryszard Olszewski, przywitał radnych oraz przybyłych gości. Po stwierdzeniu quorum 21 (dwudziestu jeden radnych) otworzył XI sesję Rady Miasta Luboń.


Do porządku obrad uwag nie było.


/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.


ad. 2

Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski poprosił wszystkich obecnych na sali sesyjnej o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięć ofiarom i bohaterom czerwca 1956.


ad. 3

Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie zmian w budżecie Miasta Lub oń na rok 2007.


Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha:

I.Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększa się łącznie o kwotę 582.209,00 zł to jest do kwoty 44.840.302,00 zł.

Dz. 700 – Gospodarka mieszkaniowa

Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami.

- w par. 0690 zwiększa się plan dochodów o kwotę 4.766,00 zł tytułem zwrotu kosztów upomnień wysłanych do użytkowników wieczystych.

- w par. 0760 wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego zmniejsza się o kwotę 15.000,00 zł. Analizując wpłaty bieżące od stycznia do maja bieżącego roku w stosunku do roku poprzedniego ustalono, iż są one niższe o około 30%. wpłaty na zaległości w przypadku pomyślnych wyroków sądowych przewiduje się na poziomie 10.000,00 zł. Stąd prognozowane dochody ustala się na poziomie 65.000,00 zł.

- w par. 0770 plan dochodów zwiększa się o kwotę 160.000,00 zł to jest o wartość netto gruntu sprzedanego w bieżącym roku (działka 20/2, obr. Żabikowo, pow. 1106 m²). Grunt ten nie był ujęty w planie sprzedaży na bieżący rok.

Dz. 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem.

Rozdział 75615

- w par. 0310 plan podatku od nieruchomości od osób prawnych zwiększa się o kwotę 320.000,00 zł. Analizując wpłaty bieżąco ustalone, stwierdza się, że w okresie od stycznia do maja bieżącego roku w stosunku do roku poprzedniego są wyższe o 9%. Wpłaty zaległe kształtują się na poziomie około 50.000,00 zł. W związku z tym prognozowane dochody zwiększają się o kwotę 320.000,00 zł. Przyczyny wzrostu należy upatrywać przede wszystkim w zwiększeniu podstawy opodatkowania. Przypisy za styczeń-maj są większe o 4,5 % w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

- w par. 0340 plan podatku od środków transportowych zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł głównie z powodu wzrostu podstawy opodatkowania w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Rozdział 75616

- w par. 0310 plan podatku od nieruchomości od osób fizycznych zwiększa się o kwotę 80.000,00 zł. Analizując bieżące wpłaty oraz przepisy podatku za analogiczny okres roku poprzedniego wzrosły one nieznacznie. Wyższe zatem wykonanie w porównaniu z odpowiednim okresem roku poprzedniego spowodowane jest więc skuteczniejszą windykacją.

- w par. 0340 plan dochodów z tytułu podatku od środków transportowych osób fizycznych zwiększa się o kwotę 10.000,00 zł z powodu wyższej podstawy opodatkowania na podstawie analizy odpowiednich wielkości w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Dz. 852 – Pomoc Społeczna

Rozdział 85214

- par. 2010 zwiększono plan dotacji celowej o kwotę 2.443,00 zł na realizację zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie pisma WW.FB.I.3.3011-273/07 na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych.

II.Wydatki budżetu zwiększa się łącznie o kwotę 582.209,00 zł to jest do kwoty 46.655.686,00 zł.

  • Dz. 600 Transport i Łączność

Rozdział 60004 – Lokalny transport zbiorowy.

Wydatki bieżące zwiększa się o kwotę 22.000,00 zł z przeznaczeniem na opracowanie ekspertyzy w sprawie możliwości efektywnego funkcjonowania firmy Translub w sytuacji, gdy powstanie związek międzygminny.

  • Dz. 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa

Rozdział 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne

Plan wydatków bieżących zwiększa się o kwotę 15.000,00 zł tytułem dofinansowania wymiany bram garażowych w budynku OSP.

  • Dz. 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem.

Rozdział 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych. Plan wydatków w grupie wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zwiększa sie o 10.000,00 zł tytułem pokrycia wynagrodzeń wraz z pochodnymi za roznoszenie korespondencji dotyczącej podatków i opłat oraz nieplanowanego wynagrodzenia za inkaso od poboru opłaty skarbowej przez wyznaczonych uchwałą Rady Miasta Luboń inkasentów.

  • Dz. 801 – Oświata i Wychowanie

  • Dz. 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza

Plan wydatków w działach Oświata i Wychowanie oraz Edukacyjna Opieka Wychowawcza :

80101 – 202.333,00

80103 – 8.068,00

80110 – 45.987,00

80146 - - 4.744,00

80195 – 4.313,00

85401 – 14.506,00

85446 – 37,00

Został zwiększony łącznie o kwotę 270.500,00 w związku z planowanymi wypłatami podwyżek dla nauczycieli od 01.01.2007r. (zgodnie z Kartą Nauczycieli) oraz wypłatami podwyżek dla pracowników obsługi szkół od 1.04.2007r. W związku z planowanymi podwyżkami zwiększeniom uległy paragrafy pochodnych od wynagrodzeń oraz odpis na ZFŚS dla nauczycieli (zmiana kwoty bazowej). Ponadto na wnioski Dyrektorów Szkół dokonano przesunięć planu wydatków między paragrafami w proponowanych pismach.

- rozdział 80104 – w par. 2510 zwiększono plan dotacji podmiotowej dla Przedszkola nr 1 o kwotę 17.000,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę podwyżek dla nauczycieli i pracowników obsługi.

- rozdział 80113 – plan wydatków na dowożenie uczniów szkół zwiększono o kwotę 100.000,00 zł tytułem zapewnienia finansowania dowozów dzieci do szkół specjalnych do końca bieżącego roku (kalkulacja na podstawie wykonania roku poprzedniego z uwzględnieniem inflacji).

  • Dz. 852 – Pomoc Społeczna

- rozdział 85202

zwiększa się plan wydatków o kwotę 24.000,00 zł z przeznaczeniem na opłacenie pobytu w Domach Pomocy Społecznej dla 4 osób, którym Ośrodek w bieżącym roku wydał decyzje przyznające miejsce w DPS.

- rozdział 85214

plan wydatków bieżących ze środków miasta zmniejsza się o kwotę 12.000,00 zł z powodu zmniejszenia w chwili obecnej liczby osób korzystających w sposób ciągły z pomocy. Ponadto w rozdziale 85214 wprowadza się kwotę dotacji celowej w wysokości 2.443,00 zł zapisanej odpowiednio po stronie dochodów na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych z budżetu państwa.

- rozdział 85228

plan wydatków na usługi opiekuńcze zwiększa się o kwotę 14.266,00 zł z powodu wzrostu liczby osób objętych pomocą w formie usług świadczonych przez PCK.

  • Dz.900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

- rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód.

W wydatkach bieżących zaplanowano kwotę 500,00 zł tytułem rocznej opłaty za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.

W wydatkach majątkowych ogólny plan nie uległ zmianie natomiast nastąpiły zmiany w zakresie rzeczowym zadań stąd poniższe wyjaśnienie dotyczy załącznika.

Wydatki majątkowe budżetu Miasta Luboń na rok 2007.

1)Pozostała kwota w budżecie po rozstrzygnięciu przetargu na budowę kanalizacji w ulicach rejonu Fabrycznej i zmniejszeniu o 200.000,00 zł pożyczki przez WFOŚiGW nie umożliwia rozpoczęcia realizacji budowy kanałów w ul. Fabrycznej z zachowaniem poprawności realizacyjnej zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Łączny szacowany koszt tej inwestycji to prawie 7 mln. zł, a najmniejszy odcinek możliwy do wykonania w sposób poprawny technicznie musiałby kosztować minimum 2,5 mln. zł.

2)Umniejszona kwota z budżetu na realizację kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Fabrycznej umożliwia kontynuację budowy kolektora ¢800 w ulicy Dworcowej. Niezależnie od powyższego WFOŚ i GW zadeklarował przyznanie 200 tys.zł pożyczki na nowe zadanie inwestycyjne – stosowny wniosek został złożony.

Budowa kolektora ¢800 w ul. Dworcowej ma tę cechę, ze może być realizowana nawet w odcinkach po około 50mb co pozwala wykorzystać w pełni przyznane środki.

3)Umniejszenie planu o 41.300,00 wynika z rezygnacji z wymiany odcinka nawierzchni asfaltowej w ul. Streicha i wykorzystanie tych środków do budowy kolektora w ul. Dworcowej – co zostało pozytywnie zaopiniowane na jednym z posiedzeń Komisji Komunalnej.

- rozdział 90004 – na bieżące utrzymanie zieleni w mieście zaplanowano kwotę 50.000,00 zł z uwagi na niewystarczające w chwili obecnej środki znajdujące się w dyspozycji GFOŚiGW w ramach, którego finansowane jest bieżące utrzymanie zieleni. Plan GFOŚiGW nie został jeszcze w 100% wykonany jednakże wpływy z Urzędu Marszałkowskiego stanowiące przychody funduszu nie wpłynęły w całości na początku roku lecz sukcesywnie wpłynęły w ciągu roku. Stąd konieczność zapewnienia finansowania wydatków w zakresie utrzymania zieleni z budżetu.

- rozdział 90015

W wydatkach majątkowych zlecono wykonanie projektów techniczno- budowlanych na oświetlenie drogowe w ulicach Armii poznań i 3 Maja na kwotę około 9 tys.zł zgodnie z zawartą umową. W związku z prowadzonymi rozmowami z Zakładem Oświetlenia Drogowego w Poznaniu w sprawie modernizacji i rozbudowy oświetlenia drogowego pozostałe środki w wysokości około 21.000,00 zł oraz dodatkowe 6.000,00 zł (razem 27.000,00 zł) przeznacza się na opracowanie studium wykonalności modernizacji oraz rozbudowę oświetlenia na terenie Miasta Luboń.

  • Dz.921 – Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego

- rozdział 92109 – plan dotacji podmiotowej dla Ośrodka Kultury w Luboniu zwiększono o kwotę 3.500,00 zł z przeznaczeniem na podwyżki dla pracowników Ośrodka

- rozdział 92116 – plan dotacji podmiotowej dla Biblioteki Miejskiej w Luboniu zwiększono o kwotę 9.000,00 zł z przeznaczeniem na podwyżki dla pracowników Biblioteki.

  • Dz. 926 – Kultura Fizyczna i Sport

- rozdział 92605 – w wyniku rozstrzygniętego konkursu ofert na zadanie w zakresie

Prowadzenia dla dzieci i młodzieży całorocznego szkolenia sportowego” w II półroczu br.

dokonano przesunięcia środków z par. 2830 do par. 2820 w kwocie 60.000,00 zł.

- rozdział 92695 – w wydatkach majątkowych zaplanowano kwotę 50.000,00 zł na wykonanie projektów zagospodarowania terenu o charakterze sportowo-rekreacyjnym wokół wzgórza papieskiego.






Przewodniczący Rady Miasta, Ryszard Olszewski otworzył dyskusję.


Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów – Pan Lechosław Kędra:

Komisja Budżetu i Finansów zmiany w budżecie zaopiniowała pozytywnie, stosunkiem głosów: 8 – za, 2 – wstrzymujące.


Radna Ewa Rogowicz powiedziała, że w wydatkach budżetu miasta w dziale „Transport i łączność” interesuje ją przeznaczona na ekspertyzę dla „Translubu” kwota 22.000,00 zł. Radną interesował sens sporządzenia tej ekspertyzy dla „Translubu”.


Zastępca Burmistrza Marian Walny:

Prezydent Miasta Poznania występuje do wszystkich gmin z propozycją powołania dwóch związków komunalnych. Pierwszy dotyczy komunikacji, drugi gospodarki odpadami.

Z punktu widzenia celowości trudno dyskutować. Natomiast problem polega na tym, że w koncepcji, którą przygotowało Centrum Ekspertyz Gospodarczych Akademii Ekonomicznej, założenia są takie, że związek komunalny będzie pełnił funkcję regulatora a poszczególne linie będą przejmowane przez firmy w drodze przetargu. Tak więc krótko mówiąc, jeżeli naszej małej firmie („Translubowi”) przyjdzie konkurować z MPK, to z oczywistych powodów można mieć duże obawy o wynik tej konkurencji. W związku z czym musimy posiadać porządne dane ekonomiczne, które po pierwsze pomogą nam, jako miastu, podjąć decyzję, czy w ogóle wchodzić do związku, czy nie wchodzić, a jeżeli wchodzić, to co zrobić, aby zabezpieczyć byt firmy. Stąd intencja przedmiotowego opracowania.


Radna Ewa Rogowicz zapytała, czy dobrze rozumie, że wykonanie przedmiotowej ekspertyzy zostało już zlecone.



Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnej, że na razie, uzgodnienia co do wykonania takiej ekspertyzy, zostały ustalone ustnie. Umowy jeszcze żadnej nie podpisano. Została również złożona, także ustnie, oferta na wykonanie tej ekspertyzy, stąd wiadomo, że koszt jej wykonania będzie wynosił 22.000,00 zł z VAT-em.



Radna Ewa Rogowicz zapytała, czy konieczność wykonania tej ekspertyzy była konsultowana z którąkolwiek Komisją Rady Miasta.



Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnej, że na Komisjach Rady Miasta dyskutowano na ten temat, nie było jednak w tej sprawie głosowania. Celowo Burmistrz nie dawał tej sprawy na Komisje do rozpatrzenia i przegłosowania, a tylko przedstawił, że jest taki temat, ponieważ w wielu sprawach było już tak, że Komisje odsyłały sprawy „do kąta”, argumentując, że za mało w tej sprawie jest wiadomo, trzeba podać więcej danych, informacji, itd. Aby więc uniknąć podobnych sytuacji, Burmistrz Walny uznał, że należy najpierw zlecić wykonanie ekspertyzy, a dopiero potem można sprawę przekazać Komisjom Rady, które będą decydowały co dalej, tzn., czy przystępować do związku, czy nie przystępować, jeżeli tak, to na jakich warunkach, itd.


Przewodniczący Rady Miasta Ryszard Olszewski wypowiedział się, że sprawa wykonania ekspertyzy dla „Translubu”, powinna być tematem Komisji Komunalnej.

W tej sprawie nie chodziło akurat o szczegóły, bo Komisja nie pytałaby, co w tej ekspertyzie się znajdzie, tylko, że jest taki zamiar i czy Komisja akceptuje go.



Zastępca Burmistrza Marian Walny powiedział, że było to tematem Komisji Komunalnej, tylko nie było w tej sprawie głosowania.


Przewodniczący Komisji Komunalnej Pan Włodzimierz Kaczmarek powiedział, że sprawa wykonania ekspertyzy dla przedsiębiorstwa transportowego „Translub”, w ogóle nie była na Komisji poruszana, stąd nie było takiego tematu.


Przewodniczący Rady Miasta Ryszard Olszewski powiedział, że rozumie wagę tego dokumentu, ale co by się stało, gdyby Rada nie uwzględniła tych wydatków w budżecie. Cała sprawa przeciągłaby się o miesiąc. Przewodniczący zwrócił więc uwagę, aby na przyszłość przebieg informacji był lepszy.


Radna Wanda Suleja-Kot zapytała, skąd takie duże różnice w wydatkach na podwyżki dla nauczycieli, jeżeli chodzi o poszczególne szkoły, np. Szkoła Podstawowa nr 1 – ponad 4 tys., Szkoła Podstawowa nr 2 – 129 tys. Jest to ponad trzydziestokrotna różnica w podwyżkach między jedną a drugą szkołą – zał. Nr 8.


W odpowiedzi Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha zwróciła uwagę, żeby nie mylić załącznika nr 8 - podwyżki dla nauczycieli, z budżetem. To jest zupełnie co innego. Załącznik nr 8, w pierwszej pozycji, mówi o planie przychodów, wydatków zakładów budżetowych, a dalej się mówi o dochodach i wydatkach dochodów własnych jednostek budżetowych. To jest to, o czym była mowa półtora roku temu, gdzie Rada Miasta podjęła uchwałę o utworzeniu rachunku dochodów własnych dla jednostek budżetowych. Na tym rachunku dochodów własnych gromadzone są środki z tytułu wynajmu w szkołach sal lekcyjnych, sal gimnastycznych, a także w przypadku Sz.P. Nr 2 i Sz.P. Nr 4, tam gdzie prowadzi się stołówki szkolne, są ujęte odpłatności za wyżywienie. Tak więc są to rozbieżności wynikające z tego, że jedna szkoła jest bardziej zainteresowana wynajmem pomieszczeń w szkołach, druga mniej, ale nie ma to nic wspólnego z podwyżkami dla nauczycieli. Podwyżki są uwzględnione w zał. Nr 2 w budżecie.


Radny Marek Samulczyk zapytał o przeznaczoną w budżecie kwotę 50.000,00 zł na zagospodarowanie terenów rekreacyjno-sportowych Wzgórza. Radny zapytał, dlaczego jest to właśnie taka kwota, na jakiej podstawie została ona wyliczona.


Zastępca Burmistrza Rafał Marek odpowiedział radnemu, że jest to suma szacunkowa do cen rynkowych. W zakres tej kwoty wchodzi wykonanie projektu zagospodarowania terenu Wzgórza i studium wykonalności, dla potrzeb wniosku o złożenie dotacji.



Radny Marek Samulczyk zapytał jeszcze, w jakim terminie przedmiotowy cel zostanie zrealizowany.



Zastępca Burmistrza Rafał Marek odpowiedział radnemu, że termin realizacji tego celu zależy przede wszystkim od tego, czy otrzymamy dofinansowanie zewnętrzne. Jeżeli nie i będziemy musieli realizować ten cel tylko ze środków własnych, to wiadomo że ten termin się wydłuży.


Radny Włodzimierz Kaczmarek poinformował, że w sprawie propozycji przeniesienia środków na kanalizację sanitarną z ul. Fabrycznej na ul. Dworcową, Komisja Komunalna Rady Miasta Luboń, nie wyraziła opinii na posiedzeniu w dniu 11 czerwca 2007r., w sprawie tych zmian w budżecie Miasta. Komisja Komunalna uznała, że nie otrzymała w tej sprawie dostatecznych informacji na temat tej zamiany i jej skutkach finansowych.


Więcej pytań i uwag do zmian w budżecie Miasta na rok 2007 nie było.


Przewodniczący Rady Miasta Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Luboń na rok 2007.



Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Marek Samulczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.


głosów przeciwnych nie było.


wstrzymali się od głosu:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Andrzej Sobiło,

radny Ryszard Olszewski.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 5 radnych/


/zał. Nr 2/ - Uchwała nr XI/60/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmian w budżecie Miasta Luboń na rok 2007 wraz z załącznikami.


ad. 4

Przewodniczący Rady Miasta Ryszard Olszewski oddał głos Burmistrzowi Walnemu i poprosił o przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.


Zastępca Burmistrza Marian Walny:

Zmiany dokonane w Planie Rozwoju Lokalnego Miasta Luboń wynikają z potrzeby dostosowania Wieloletniego Planu Inwestycyjnego do potrzeb budżetu miasta na rok 2007. Budowa hali widowiskowo sportowej została przedłużona do końca 2008 roku. Miasto zaciągnie pożyczkę na budowę mieszkań socjalnych w wysokości 5 mln. zł. Nowa inwestycja pn. Budowa odcinka kolektora sanitarnego w ul. Dworcowej w Luboniu zostanie sfinansowana ze środków własnych oraz pożyczki w wysokości 200.000 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.



Przewodniczący Rady Miasta Ryszard Olszewski otworzył dyskusję.


Głos zabrał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Lechosław Kędra, który poinformował, że Komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.


Przewodniczący Ryszard Olszewski dodał, że w sprawie budowy mieszkań socjalnych i zaciągnięcia na ten cel pożyczki w wysokości 5 mln zł, wypowiedziały się dwie Komisje Rady, Komisja Sfery Społecznej i Komisja Budżetu i Finansów. Obie Komisje pozytywnie zaopiniowały wniosek Burmistrza w sprawie budowy dwóch budynków socjalnych przy ul. Źródlanej w Luboniu.


Radny Włodzimierz Kaczmarek miał pytanie dotyczące sprawy budowy hali widowiskowo-sportowej. Wcześniej Rada Miasta informowana była o sporządzaniu kosztorysu na jeden z etapów zakończenia budowy hali. Dlatego radny zapytał, czy dobrze rozumie, że te prace zostały zakończone i umieszczona kwota jest równa tych prac.


Zastępca Burmistrza Marian Walny: Nie. Jest to rezultat szacunków, wykonywanych jeszcze przez byłego dyrektora Biura Majątku Komunalnego, Pana Jacka Staniewskiego.


Szerzej na pytanie radnego Kaczmarka odpowiedział pracownik BMK Pan Leszek Michalik:

To co jest obecnie zaprojektowane w planie wydatków inwestycyjnych wynika ze złożonego wniosku do Banku Gospodarstwa Krajowego, który sobie życzył, żeby to urealnić w stosunku do zmiany Planu Rozwoju Lokalnego, wg wcześniej dosłanych do nich danych. Pracownik BMK nie potrafił powiedzieć, jaki jest aktualnie postęp realizacji wyceny całkowitej, ponieważ tę sprawę pilotuje dyrektor Stawicki, który z przyczyn rodzinnych nie mógł być na sesji obecny. W każdym razie z tego ta kwota wynika i jest ona taka sama, jak były wcześniejsze wyceny.


Radny Włodzimierz Kaczmarek w kwesti wyjaśnienia powiedział, że nie jest przeciwny, ale ze względu na tempo i skalę budownictwa socjalnego, wstrzyma się od głosowania nad przedmiotową uchwałą. Nie będzie to wstrzymanie się od wszystkiego.


Radny Marek Samulczyk zapytał, jakie są plany co do ul. Fabrycznej, co będzie robione.

Pracownik BMK Pan Leszek Michalik:

Kwota zaproponowana w budżecie na odcinek Wirskiego, nie dawała możliwości rozpoczęcia jakiegokolwiek odcinka w ul. Fabrycznej. Jak wcześniej, na którejś z Komisji, Pan Michalik już wspomniał, możliwy podział tego zadania (ul. Fabrycznej i ulic przyległych), technicznie jest możliwy do wykonania w trzech częściach, z których każda o wartości ok. 2,5 mln zł. Miasto dysponuje kwotą 900 tys. i to zakładając, że 200 tys. dołoży WFOŚiGW.

Tak więc nie było możliwości, aby planować czegokolwiek w ul. Fabrycznej.

Kolektor Wirski natomiast możemy realizować w odcinkach po ok. 50 metrów.


Radny Marek Samulczyk zapytał, czy w takim razie jakieś inne ulice będą robione (radnemu chodziło o ulice w rejonie ul. Fabrycznej).


Pracownik BMK Pan Leszek Michalik odpowiedział radnemu, że w rejonie ul. Fabrycznej aktualnie rozpoczęły się już prace. Realizowana jest część ul. Żeromskiego, w budowie jest ul. Broniewskiego i rozpoczęły się prace w ul. Mazurka.


Radny Włodzimierz Kaczmarek zapytał, czy rzeczywiście budowa Kolektora Wirskiego będzie zlecana po 50 m, czy zostanie ogłoszony przetarg na jakiś zakres budowy i jeżeli tak, to ewentualnie na jaki.



Pracownik BMK Pan Leszek Michalik odpowiedział radnemu, że aktualnie trwają negocjacje z wykonawcami na temat ceny usługi. Szacuje się, że za 900 tys. zł powinniśmy wykonać ok. 300 m tego kanału. Przetarg nie będzie ogłaszany, ponieważ dysponujemy możliwością zlecania tych robót w trybie „z wolnej ręki”, zgodnie z wymogami ustawy – Prawo zamówień publicznych. Aktualnie do wykonania zlecony został odcinek ok. 57 metrów bieżących, następnie zostanie zlecony odcinek odpowiedni do posiadanych środków własnych, a po podpisaniu umowy z WFOŚiGW zlecimy wykonanie kolejnego odcinka Kolektora.




Więcej pytań nie było, dlatego Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad projektem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.


Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Marek Samulczyk,

radny Stefan Krukowski,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radny Andrzej Sobiło,


radny Ryszard Olszewski.


głosów przeciwnych nie było.


wstrzymali się od głosu:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Paweł Krzyżostaniak,

radna Lidia Białsik.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 5 radnych/


/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XI/61/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.



ad. 5

Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski oddał głos Zastępcy Burmistrza Marianowi Walnemu i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/40/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 1 marca 2007r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


Zastępca Burmistrza Marian Walny:

Zmiana uchwały jest konieczna w celu zmiany wysokości pożyczek zaproponowanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na zadanie pn. Budowa Wirskiego kolektora sanitarnego – etap 2 (odcinek Konarzewskiego – Mazurka) - 300.000,00 zł. (trzysta tysięcy złotych), na realizację przedsięwzięcia pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Fabrycznej w Luboniu - 600.000,00 zł. (sześćset tysięcy złotych), oraz na realizację przedsięwzięcia pn. Budowa odcinka kolektora sanitarnego w ulicy Dworcowej w Luboniu - 200.000,00 zł. (dwieście tysięcy złotych).


Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski otworzył dyskusję.


Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Lechosław Kędra:

Komisja Budżetu i Finansów jednogłośnie poparła projekt uchwały.


Więcej głosów w dyskusji nie było, dlatego Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VII/40/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 1 marca 2007r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Ryszard Olszewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radny Andrzej Sobiło,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Marek Samulczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.


głosów przeciwnych nie było.


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr XI/62/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmiany uchwały nr VII/40/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 1 marca 2007r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

ad. 6

Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski oddał głos Zastępcy Burmistrza Rafałowi Markowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Luboń.


Zastępca Burmistrza Rafał Marek przedstawił projekt uchwały i wyjaśnił, iż podjęcie w tej sprawie uchwały jest konieczne ze względu na fakt, iż od 2001r. nie była zwiększona wartość punktu przeliczeniowego składającego się na wysokość łącznego wynagrodzenia ani kwota najniższego wynagrodzenia .


Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski otworzył dyskusję.


Przewodniczący Komisji Sfery Społecznej, Pan Andrzej Sobiło, poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.


Dyskusji ani pytań nie było, dlatego Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Luboń.


Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Włodzimierz Kaczmarek,


radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Andrzej Sobiło,

radny Ryszard Olszewski,


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Marek Samulczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.


głosów przeciwnych nie było.


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XI/63/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Luboń.


ad. 7

Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski oddał głos Zastępcy Burmistrza Rafałowi Markowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/170/2005 Rady Miasta Lub oń z dnia 24 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

Zastępca Burmistrza Rafał Marek:

Z ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zmianami) wynika, że świadczenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym, jest zadaniem własnym gminy. Wysokość stypendium szkolnego ustala się na podstawie dochodów rodziny. Dochód ten ustalany jest zgodnie z art. 8 ust.3 i 4 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zmianami. Do tej pory dochód na osobę w rodzinie nie mógł przekroczyć 316,00zł. W dniu 1 października 2006 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, które ustaliło kryterium dochodowe dla osoby w rodzinie w wysokości nieprzekraczającej 351,00zł. W związku z powyższym zaistniała konieczność zmiany grupy dochodowej w par.3 pkt 4 ppkt 3 tj. zwiększenie dochodu miesięcznego na członka rodziny z kwoty 316,00zł na kwotę 351,00zł.

Ponadto, w celu uproszczenia procedury dla osób starających się o stypendium szkolne lub zasiłek szkolny wprowadza się nowe wzory wniosków.


Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski otworzył dyskusję.


Przewodniczący Komisji Sfery Społecznej, Pan Andrzej Sobiło, poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.


Dyskusji ani pytań nie było, dlatego Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/170/2005 Rady Miasta Lub oń z dnia 24 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.


Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Włodzimierz Kaczmarek,


radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Andrzej Sobiło,

radny Ryszard Olszewski,


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Marek Samulczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.


głosów przeciwnych nie było.


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.



/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/



/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XI/64/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/170/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 24 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.


ad. 8

Przewodniczący Rady Miasta Luboń Ryszard Olszewski:

Pismem z dnia 29 maja 2007r. Prezes Sądu Okręgowego w Poznaniu powiadomił Radę Miasta Luboń, że w roku bieżącym upływa kadencja dotychczasowych ławników sądowych oraz że do dnia 31 października 2007r. Rada zobowiązana jest przeprowadzić wybory 5 ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu (w tym 1 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy) oraz 8 ławników do Sądu Rejonowego w Poznaniu (w tym 2 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy).

Zgodnie z art. 162 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.), kandydatów na ławników zgłasza się do dnia 30 czerwca ostatniego roku kadencji dotychczasowych ławników (30 czerwca 2007r.).

Zgodnie z art. 160 i 163 ww. ustawy wybory ławników należą do kompetencji rad gmin i przeprowadza się je najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników, przy czym przed przystąpieniem do wyborów rada gminy powołuje zespół, który przedstawia na sesji swoją opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełniania przez nich wymogów określonych w ustawie.

W tym stanie rzeczy zachodzi konieczność podjęcia przez Radę Miasta Luboń uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

Do zaopiniowania kandydatów zgłoszonych do wyboru na ławników do Sądu Okręgowego i Sądu Rejonowego w Poznaniu, które przeprowadzone zostaną przez Radę Miasta Luboń w terminie do dnia 31 października 2007r., proponuje się powołać zespół w składzie:


  1. radny – Andrzej Michalczyk

  2. radna – Elżbieta Zapłata - Szwedziak

  3. radna – Magdalena Anna Woźniak – Patej

  4. radny – Bogdan Jędrzejewski

  5. radny – Stefan Krukowski

  6. radny – Ryszard Olszewski

  7. radny – Piotr Paweł Ruszkowski

  8. radna – Wanda Suleja – Kot

  9. radny – Adam Dworaczyk


Ponieważ dyskusji żadnej nie było, Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.



Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:


radny Lechosław Kędra,

radny Andrzej Sobiło,

radny Ryszard Olszewski,


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Marek Samulczyk,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.


głosów przeciwnych nie było.


wstrzymali się od głosu:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Bogdan Jędrzejewski.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/


/zał. Nr 7/ - Uchwała nr XI/65/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.



ad. 9

Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia stref wolnych od dymu tytoniowego.

Następnie poprosił o stanowisko w tej sprawie Komisji Organizacyjno-Prawnej.


Przewodniczący Komisji Organizacyjno-Prawnej Pan Andrzej Michalczyk:

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie, proponując jednak zmianę w zapisie §1 projektu uchwały.

Dotychczasowy zapis brzmiał:Ustala się na obszarze Gminy Luboń strefy wolne od dymu tytoniowego pod wiatami przystanków autobusowych”.

Proponowana zmiana:Ustala się na obszarze Gminy Luboń strefy wolne od dymu tytoniowego, zabraniając palenia wyrobów tytoniowych pod wiatami przystanków autobusowych”.


W dalszej kolejności, Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski otworzył dyskusję nad proponowaną przez Komisję Organizacyjno-Prawną zmianą oraz projektem uchwały:


Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, iż czytając zaproponowany zapis w §1 projektu uchwały, można rozumieć, że na przystankach, które nie mają wiat, można palić. Dlatego radny złożył wniosek, aby zapisać: Ustala się na obszarze Gminy Luboń strefy wolne od dymu tytoniowego, zabraniając palenia wyrobów tytoniowych na przystankach autobusowych”. /w rozumieniu Kodeksu o Ruchu Drogowym/.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, „czy naprawdę nie ma innego paragrafu na ową, nieopierzoną młodzież”, która jest powodem tego, że Rada musi podejmować taką absurdalną uchwałę.



Radna Magdalena Nyćkowiak zwróciła uwagę, że nie tylko młodzież pali papierosy.



Mieszkaniec Lubonia Pan Mirosław Klecz zapytał, czy uchwała ta przewiduje sankcje.



Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski odpowiedział mieszkańcowi, że uchwała nie przewiduje i nie może przewidywać sankcji za palenie wyrobów tytoniowych na przystankach autobusowych. Do egzekwowania prawa miejscowego w tym przypadku możliwości prawne posiada Policja i Straż Miejska, które mogą nałożyć mandat.



W dyskusji padały różne opinie na temat przedmiotowej uchwały. Były opinie, że jest to absurdalny pomysł, że będą to martwe przepisy, które ciężko będzie egzekwować.

Byli też zwolennicy podjęcia przedmiotowej uchwały.


W konsekwencji padły trzy wnioski:

I wniosek – radnego Piotra Pawła Ruszkowskiego – Cofnięcie uchwały na Komisję Organizacyjno-Prawną, ponowne jej rozpatrzenie i dopracowanie.


II wniosek – radnego Jakuba Bielawskiego – O zmianę zapisu w §1 projektu uchwały – Na przystankach autobusowych – zamiast pod wiatami przystanków autobusowych.


III wniosek – Komisji Organizacyjno-Prawnej O dodanie w §1 projektu uchwały zapisu – zabraniając palenia wyrobów tytoniowych.



Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski poddał wszystkie wnioski pod głosowanie.


Głosowanie:

za przyjęciem I wniosku głosował:


radny Piotr Paweł Ruszkowski.



przeciw wnioskowi głosowali:


radny Włodzimierz Kaczmarek,


radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Andrzej Sobiło,

radny Ryszard Olszewski,


radny Jakub Bielawski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Zbigniew Ziółkowski.



wstrzymali się od głosu:

radny Marek Samulczyk,

radna Wanda Suleja-Kot,

radna Magdalena Nyćkowiak.


W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.


/za I wnioskiem głosował - 1 radny, przeciw - 17 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/


Wniosek nie uzyskał poparcia.



Głosowanie:

za przyjęciem II wniosku głosowali:


radny Jakub Bielawski,


radny Andrzej Sobiło,


radna Lidia Białasik,


radna Magdalena Nyćkowiak.



przeciw wnioskowi głosowali:


radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,


radny Ryszard Olszewski,


radny Adam Dworaczyk,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radny Stefan Krukowski,

radna Ewa Rogowicz.




wstrzymali się od głosu:


radny Włodzimierz Kaczmarek,


radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radny Andrzej Michalczyk,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Marek Samulczyk,

radna Wanda Suleja-Kot.


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.


/za II wnioskiem głosowało - 4 radnych, przeciw - 7 radnych, wstrzymało się od głosu – 8 radnych/


Wniosek nie uzyskał poparcia.









Głosowanie:

za przyjęciem III wniosku głosowali:



radna Lidia Białasik,


radny Bogdan Jędrzejewski,


radny Stefan Krukowski,


radny Ryszard Olszewski,


radny Zbigniew Ziółkowski,


radna Anna Sawicka-Baraniak,


radny Adam Dworaczyk.



głosów przeciwnych nie było.



wstrzymali się od głosu:


radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Paweł Radosław Krzyżostaniak,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Marek Samulczyk,

radna Wanda Suleja-Kot,

radny Włodzimierz Kaczmarek,


radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jerzy Kazimierz Paluszczak,

radny Andrzej Michalczyk,

radny Jakub Bielawski,


radny Andrzej Sobiło.



W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


/za III wnioskiem głosowało - 7 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 12 radnych/


Wniosek uzyskał poparcie. Poprawka w zapisie w §1 została przyjęta.



Po przegłosowaniu wszystkich wniosków, Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie ustalenia stref wolnych od dymu tytoniowego, ze zmienionym zapisem w §1.




Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:



radny Ryszard Olszewski,

radny Adam Dworaczyk,

radna Anna Sawicka-Baraniak,

radny Stefan Krukowski,

radna Lidia Białasik,

radna Magdalena Joanna Nyćkowiak,

radna Ewa Rogowicz,

radna Magdalena Woźniak-Patej,

radny Paweł Krzyżostaniak.



przeciw głosowali:

radny Włodzimierz Kaczmarek,

radny Lechosław Kędra,

radny Bogdan Jędrzejewski,

radny Jerzy Paluszczak.


wstrzymali się od głosu:


radny Andrzej Sobiło,

radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak,

radny Piotr Paweł Ruszkowski,

radny Marek Samulczyk,

radny Jakub Bielawski,

radny Zbigniew Ziółkowski,

radna Wanda Suleja-Kot.


W głosowaniu wzięło udział 2O radnych.

Nie zabrał udziału w głosowaniu radny Andrzej Michalczyk.


/za przyjęciem uchwały głosowało - 9 radnych, przeciw - 4 radnych, wstrzymało się od głosu – 7 radnych/

/zał. Nr 8/ - Uchwała nr XI/66/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie ustalenia stref wolnych od dymu tytoniowego.


ad. 10

Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zapytał, czy zostały przygotowane odpowiedzi na złożone na poprzedniej sesji interpelacje.


Zastępca Burmistrza Marian Walny przekazał odpowiedzi na trzy interpelacje:

  • radnej Lidii Białasik w sprawie wykupu gruntów pod drogi w „Centrum”,

/zał. Nr 9/

  • radnemu Włodzimierzowi Kaczmarkowi dotyczącą skutków ekonomicznych wzrostu liczby mieszkańców,

/zał. Nr 10/

  • radnemu Włodzimierzowi Kaczmarkowi dotyczącą polityki władz miasta w zakresie rezerwowania terenów pod przedszkola.

/zał. Nr 11/


Radny Włodzimierz Kaczmarek powiedział, że pozwoli sobie, na przyszłej sesji, na ustosunkowanie się do odpowiedzi na Jego interpelację, ponieważ podano w niej szereg liczb bez bezpośredniego związku ze sobą. Otóż, jeżeli zestawiamy dochody, jakie przynosi rodzina i przeciwstawiamy temu koszt dzieci w przedszkolu, to wynika z tego, że mamy 7,5 tys. rodzin, to powinniśmy też mieć 7,5 tys. dzieci w przedszkolu. Oczywiście dzieci w przedszkolach mamy wielokrotnie mniej. Tak więc nie da się przeciwstawiać kosztów dziecka w szkole, bo na to dziecko jest dotacja, jedynie kosztem jest to, co musi dołożyć miasto. Taka sama sytuacja jest też z drogami. Nowi mieszkańcy dokładali się swoimi pieniędzmi, co pozwalało też na inwestycje. Radny Kaczmarek wyraził opinię, iż wyraźnie widać różnicę poglądów w tym zakresie, między nim a Burmistrzem Walnym.


Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zapytał, czy są interpelacje na obecnej sesji.


Na XI sesji w dniu 27 czerwca 2007r. interpelacji nie było.


Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski poprosił o zapytania.


Radny Włodzimierz Kaczmarek powiedział, że dziwi go fakt, iż dojeżdżając do Placu Edmunda Bojanowskiego są znaki ograniczenia prędkości, natomiast na samym Placu obowiązuje prędkość ogólnomiejska. Jest to tym bardziej dziwne, iż na samym placu znajduje się kilka przejść dla pieszych. Radny zapytał więc, czy jest to przypadek, że ten znak zniknął, czy jest to działanie celowe.


Zastępca Burmistrza Marian Walny był zdziwiony, że nie ma tego znaku na Placu i powiedział, że to sprawdzi.


Radny Andrzej Sobilo zapytał, czy w związku z modernizacją ul. Armii Poznań, nie szłoby zrobić objazdu i skierować cały ruch ul. Sobieskiego, ponieważ tworzą się gigantyczne korki.



Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że jest uzgodniony plan objazdu, jeden ul. 3 Maja, drugi ul. Fabryczną. Nic więcej w tej sprawie nie da się zrobić. Pocieszający może być jedynie fakt, że termin zakończenia robót w ul. Armii Poznań planowany jest na koniec września.


Radny Lechosław Kedra zapytał Burmistrza Walnego, czy będą prowadzone dalsze prace związane z wodociągowaniem. Na Komisji Komunalnej Burmistrz Walny i pracownicy przedstawiali prace komunalne na rok bieżący. Wodociąg w ul. Żeromskiego, który został już wykonany miał być zrealizowany w roku ubiegłym i ta inwestycja w całości sfinansowana miała być przez Aquanet. Z przyczyn projektowych ta inwestycja nie została wykonana w roku ubiegłym i przeniesiona została na rok bieżący, ale umowa była taka, że Aquanet pokryje koszt tej inwestycji. W budżecie miasta na wodociągowanie przewidziane mamy 77 tys. zł. Zaskakująca więc była informacja podana przez Pana Michalika, że roku 2007 już nic nie będziemy robić. Radny zapytał więc, dlaczego nie przystępujemy szybciej do wykonania projektów, wiedząc ze mamy na te inwestycje pieniądze.

Mamy pieniądze na wodociągowanie, ale nic nie robimy, bo nie mamy projektów.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że wyjaśni tę sprawę.


Radny Paweł Radosław Krzyżostaniak zapytał, czy wiadomo, kto jest właścicielem gruntu po zakładach „Inter-Smak”.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że jest to nadal własność prywatna zajęta przez komornika.









ad. 11

Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski poprosił o wolne głosy i wnioski.


Radny Adam Dworaczyk poinformował, że zgodnie z deklaracją na poprzedniej sesji, radni Klubu „Obywatelski Luboń”, niezrzeszony w Klubie radny Piotr Paweł Ruszkowski, oraz trzej Burmistrzowie przekazali po 100,00 zł na budowę Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego w Poznaniu.

/zał. Nr 12/ - Potwierdzenie przelewu.


Radny Andrzej Sobiło powiedział, że informował Burmistrza Szmyta o emisji trujących związków w Zakładach Chemicznych, które miały miejsce ok. 2 tygodni temu i w związku z powyższym zapytał, co Burmistrz w tej sprawie zrobił.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że zostało wysłane zawiadomienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Środowiska z prośbą o dokonanie kontroli.


Mieszkaniec Lubonia Pan Korcz zapytał Przewodniczącego Rady Ryszarda Olszewskiego, ilu radnych z Miasta Lubonia skorzystało z debaty o środowisku i zdrowiu organizowanej przez Powiat. Pan Korcz dodał, że tę informację Pan Przewodniczący przekazywał wszystkim radnym i że wisiała również na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta, a mimo wszystko z zaproszenia nie skorzystał żaden radny z Lubonia.


Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski odpowiedział Panu Korczowi, że nie prowadzi takiej statystyki i nie będzie egzaminował radnych, czy korzystają oni z zaproszeń w Powiecie, ponieważ nie mają oni takiego obowiązku.


Mieszkanka Lubonia Pani Zofia Skok-Łukomska poruszyła sprawę ulic Juranda i Rydla, gdzie podczas opadów są jeziora oraz sprawę ul. Dojazdowej, na której nie skończony jest chodnik, brakuje ok. 1,5 metra.


Radny Marek Samulczyk powiedział,że na ostatniej sesji pytał Burmistrza Rafała Marka o sprawę modernizacji Strumienia Junikowskiego.

Zastępca Burmistrza Rafał Marek odpowiedział radnemu, że Strumień Junikowski będzie modernizowany, w związku z modernizacją ul. Głogowskiej. Z przysłanego pisma z Zarządu Dróg Miejskich wynika, że termin realizacji tej inwestycji ma być zakończony do końca roku 2008.


Radna Ewa Rogowicz poinformowała, że Komisja Rewizyjna jest w trakcie prac nad badaniem sprawy prywatyzacji Łężeczek i podjęła uchwałę porządkującą te prace. Jednym z punktów tej uchwały jest, aby radni, którzy posiadają jakąkolwiek wiedzę na temat tej prywatyzacji przedstawili ją Komisji Rewizyjnej. I z taką prośbą Pani Rogowicz zwróciła się do radnych oraz autorki tej sprawy.


W dalszej części posiedzenia sesji, przewodniczący Komisji podali terminy spotkań.


Sporą część sesji zabrała sprawa ustalenia kolejnego terminu posiedzenia sesji. Zastępca Burmistrza Marian Walny, ze względów rodzinnych, poprosił o przesunięcie sesji z 26 lipca na 19 lipca br., z czym nie chciał się zgodzić radny Andrzej Sobiło, argumentując że termin 26 lipca został ustalony już miesiąc wcześniej.

W konsekwencji radni przegłosowali termin kolejnej sesji na 19 lipca 2007r.

Za datą 19 lipca głosowało – 7 radnych.

Za datą 26 lipca – 6 radnych.

Tak więc jednym głosem więcej przegłosowano termin kolejnego posiedzenia sesji i ustalono je na dzień 19 lipca 2007r.



Na koniec radny Włodzimierz Kaczmarek zapytał, a jaki był powód i przyczyna przesunięcia XI sesji. Sesja ta miała się odbyć w czwartek, a została przesunięta na środę.


Zastępca Burmistrza Rafał Marek odpowiedział radnemu, że kiedy Burmistrz Szmyt prosił o przesunięcie sesji z czwartku na środę, to dlatego że chciał uczestniczyć w Obchodach Rocznicy Poznańskiego Czerwca, ale nie wiedział wtedy jeszcze, że w środę odbędzie się z kolei spotkanie akcjonariuszy Aquanetu.



ad. 12

Protokół nr X z sesji Rady Miasta Lub oń z dnia 24 maja nie został przyjęty, ponieważ do protokołu wniosło uwagi czterech radnych: radna Wanda Suleja-Kot, radny Paweł Krzyżostaniak, radny Włodzimierz Kaczmarek, radny Marek Samulczyk.

W związku z powyższym, Przewodniczący Rady Ryszard Olszewski zarządził, aby sekretarz sesji jeszcze raz przesłuchał danych wypowiedzi i poprawił je.

Przyjęcie protokołu nr X przesunięto na kolejną sesję, na dzień 19 lipca 2007r.


ad. 13

Przewodniczący Ryszard Olszewski zakończył obrady XI sesji Rady Miasta Luboń o godz. 19.40.





Załączniki:


  1. /zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

  2. /zał. Nr 2/ - Uchwała nr XI/60/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmian w budżecie Miasta Luboń na rok 2007 wraz z załącznikami.

  3. /zał. Nr 3/ - Uchwała nr XI/61/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.

  4. /zał. Nr 4/ - Uchwała nr XI/62/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmiany uchwały nr VII/40/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 1 marca 2007r. w sprawie zaciągnięcia pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

  5. /zał. Nr 5/ - Uchwała nr XI/63/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Luboń.

  6. /zał. Nr 6/ - Uchwała nr XI/64/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/170/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 24 marca 2005r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów.

  7. /zał. Nr 7/ - Uchwała nr XI/65/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

  8. /zał. Nr 8/ - Uchwała nr XI/66/2007 Rady Miasta Luboń z dnia 27 czerwca 2007r. w sprawie ustalenia stref wolnych od dymu tytoniowego.

  9. Odpowiedź na interpelację radnej Lidii Białasik w sprawie wykupu gruntów pod drogi w „Centrum”.

  10. Odpowiedź na interpelację radnego Włodzimierza Kaczmarka dotycząca skutków ekonomicznych wzrostu liczby mieszkańców.

  11. Odpowiedź na interpelację radnego Włodzimierza Kaczmarka dotycząca polityki władz miasta w zakresie rezerwowania terenów pod przedszkola.

  12. Potwierdzenie przelewu przekazanych przez Klub „Obywatelski Luboń”, niezrzeszonego radnego oraz Burmistrzów, pieniędzy na budowę Pomnika.

  13. Lista obecności.

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych