Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023: Protokół nr XII/2019 XII Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 4 września 2019 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XII/2019

XII Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 4 września 2019r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępcę, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska otworzyła XII sesję Rady Miasta Luboń.

 

Nieobecny radny: Łukasz Budzyński.

Dalej Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska poinformowała, że sesja nadzwyczajna została zwołana zgodnie z wnioskiem Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Mateusza Mikołajczaka, z dnia 2 września 2019r. z przedłożonym następującym porządkiem obrad.:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029.
  3. Wolne głosy i wnioski.
  4. Zakończenie obrad.

 

/Zał. nr 1/ - Wniosek Burmistrza Miasta Luboń o zwołanie sesji nadzwyczajnej.

/Zał. nr 2/ - Porządek obrad.

 

Ad 2.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019- 2029 przedstawiła Burmistrz Miasta Luboń, Małgorzata Machalska:

 

Konieczność zwołania sesji oraz zwrócenia się do Radnych z wnioskiem o przegłosowanie zmiany WPF wynikała z faktu, iż w dniu 22 sierpnia 2019 r. opublikowana została ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579), która wchodzi w życie w dniu 6 września 2019 r. Ustawa ta zmienia zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, ze zm.) w zakresie zniesienia obowiązku przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. W związku z powyższym odpady zmieszane będzie można przekazywać do instalacji komunalnych w całej Polsce, a bioodpady będzie można przekazywać do każdej kompostowni, która będzie posiadała wymagane prawem decyzje. Obowiązuje jedynie zasada bliskości – art. 20 ust. 2 ustawy o odpadach, która mówi, że odpady przekazuje się do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być przetworzone. W związku ze zniesieniem regionalizacji konieczne będzie zorganizowanie dodatkowego przetargu na zagospodarowanie odpadów. Zgodnie z art. 36a ust. 2a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wykonawca, któremu udzielane

 

 

jest  zamówienie In-house jest zobowiązany osobiście wykonać kluczowe części usług. Dlatego  też  pojawia  się  wątpliwość,  czy  zagospodarowanie  odpadów  można  uznać za kluczowe  pod względem  świadczenia usług użyteczności publicznej i czy można je zlecić Spółce w formie In-house. W celu zapewnienia czasu na rozstrzygnięcie wątpliwości władze miasta chcą skorzystać z art. 11 ustawy nowelizującej, zgodnie z którym umowy o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  odbieranie  i  zagospodarowanie  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zawarte przed dniem wejścia w życie ustawy zachowują ważność na okres na jaki zostały wydane. Ponieważ ustawa wchodzi w życie w dniu  6  września  br,  możemy  przedłużyć  termin  obowiązywania  zawartej  ze  spółką Kom-Lub Sp.  z o.o. umowy In-house poprzez zwiększenie kwoty zamówienia, zawierając aneks  do  tej  umowy  przed  dniem  6  września  br.  W  tym  celu,  zwiększając  wartość zamówienia,  możemy  skorzystać  z  art.  144  ust.  1  pkt.  6  ustawy  prawa  zamówień publicznych, kwota zmiany nie przekroczy 10% czyli kwoty 1 224 265,80 zł. Zamówienie można przedłużyć o 53 dni, czyli do 29.04.2019 r., zwiększając kwotę zamówienia w 2020r. o 1 211 242,92 zł.  Wydłużając termin obowiązywania zamówienia in-house, uzyskamy więcej  czasu  na  wprowadzenie  obowiązku  odbioru  od  mieszkańców  bioodpadów  i konieczności zakupu przez mieszkańców dodatkowych pojemników na te odpady.

Stąd prośba Pani Burmistrz o przegłosowanie projektu uchwały.

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały dwie Komisje Rady, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna.

 

 

Po otwarciu przez Przewodniczącą Rady Miasta Luboń, Teresę Zygmanowską dyskusji, radny Marek Samulczyk zapytał, jaki Miasto ma obowiązek, wywieźć odpady komunalne do najbliższej, czy najkorzystniejszej finansowo instalacji?.

 

Jak poinformował radca prawny, Przemysław Czaczyk od 6 września regionalizacja zostaje zniesiona. RIPOK-i zniesione. W ich miejsce instalacje komunalne.

Dotychczasowe orzecznictwo wskazuje, że teren Polski. Więcej głosów w dyskusji nie było.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.  BERNACIAKAnna

2.  FRANEK Dorota

3.  EKWIŃSKA Katarzyna

4.  IZYDORSKI Piotr Łukasz

5.  KACZMAREK Iwona,

6.  KLECZEWSKA Magdalena

7.  KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

8.  ŁAKOMY Beata

9. NAWROT Monika Izabela

10. NYĆKOWIAK Małgorzata

11.OKUPNIAKAndrzej Roman

12.SAMULCZYK Marek

13.SZWACKI Michał Jacek

14.TARASIEWICZ Bogdan

15. WIŚNIEWSKIArtur

16. .WOLNIEWICZ Paweł

17. .WOŹNIAK Magdalena Anna

18. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

19. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

20. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych. Nieobecny: BUDZYŃSKI Łukasz Piotr.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

/Zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XII/94/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 4 września 2019r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029.

 

/Zał. nr 4/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad 3.

W wolnych głosach i wnioskach radny Bogdan Tarasiewicz zaproponował, żeby na jedno z posiedzeń Rady zaprosić nowo wybranego Komendanta Straży Miejskiej, który powinien przedstawić program naprawczy.

 

W tym miejscu głos zabrała przewodnicząca komisji Organizacyjno-Prawnej, pani Magdalena Woźniak, która poinformowała, że ten temat i sprawa będą przedmiotem dyskusji Komisji zaplanowanej na miesiąc październik. Wszyscy zainteresowani tematem zostaną zaproszeni.

 

 

Ad 4.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska

zamknęła XII Nadzwyczajną  sesję Rady Miasta Luboń VIII kadencji o godz. 17:23.

 

 

 Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Wniosek Burmistrza Miasta Luboń o zwołanie sesji nadzwyczajnej.

 

/Zał. nr 2/ - Porządek obrad.

 

 

/Zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XII/94/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 4 września 2019r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029.

 

 

 

/Zał. nr 4/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 5/ – Lista obecności z XII sesji radnych.

 

 

 

 

 

Przebieg posiedzenia protokołowała

Dominika Kędziora specjalista ds. obsługi Rady Miasta

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XII z dnia 4 września 2019 roku Nadzwyczajna
(wprowadził: Marcin Godzich 2019-10-28 09:02:16)
rozmiar pliku: 119.9Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych