Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XLVI/2014 z XLVI sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 13 czerwca 2014r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XLVI/2014

sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 13 czerwca 2014r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał panów burmistrzów, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, przedstawicieli mediów oraz mieszkańców i prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 19 (dziewiętnastu radnych) otworzył XLVI sesję Rady Miasta Luboń.

 

 

Uwag do porządku obrad nie było.

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu w roku 2013:

  1. rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2013 r.,

  2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013,

  3. rozpatrzenie sprawozdania finansowego,

  4. dyskusja,

  5. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013.

  1. Absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za rok 2013:

  1. powtórne zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2013 r., opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu i sprawozdaniem finansowym za rok 2013,

  2. odpowiedź Burmistrza Miasta Luboń na zarzuty zawarte w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń;

  3. zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu;

  4. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013;

  5. dyskusja;

  6. głosowanienad wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium.

  1. Sprawozdania z bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń za okres (od 28 marca 2014r do 12 czerwca 2014r).

  2. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  3. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  5. Interpelacje i zapytania.

  6. Wolne głosy i wnioski.

  7. Przyjęcie protokołu z sesji RML nr XLV.

  8. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad

 

 

Ad 2/a

/zał. nr 2/ - Sprawozdanie Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń.

 

Sprawozdanie Burmistrza radni otrzymali 31 marca 2013r.

 

 

 

Ad 2/b.

/zał. nr 3/ - Uchwała nr SO-0954/59/19/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2014r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.

Opinia RIO była pozytywna z uwagą w pkt III.Uwaga dotyczyła części oświatowej subwencji ogólnej. Ministerstwo w 2013 roku wypłaciło kwotę większą od należnej.

 

 

Ad 2/c.

/zał. nr 4/ - Sprawozdanie finansowe za rok 2013.

 

 

Opinie Komisji:

Komisja Budżetu i Finansów zarówno o sprawozdaniu Burmistrza z wykonania budżetu za rok 2013, jak i o sprawozdaniu finansowym wydała opinię pozytywną.

 

 

Rewizyjna zapoznała się z dokumentem i wydała opinię pozytywną.

 

Komunalna zapoznała się z dokumentem i wydała opinię pozytywną.

 

Organizacyjno-Prawna sprawdziła projekty uchwał pod względem formalno-prawnym i wydała opinię pozytywną.

 

 

 

Ad 2/d.

Dyskusja:

Radny Paweł Radosław Krzyżostaniak miał zapytanie do sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2013, gdzie na czwartej (4) stronie można przeczytać, że kiedyś księgowość Biura Majątku Komunalnego była prowadzona przez biuro rachunkowe. Czy prawo dopuszcza takie rozwiązanie?

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział, że oczywiście jest obowiązek zatrudnienia głównego księgowego. Być może w przeszłości były zlecane poszczególne czynności na zewnątrz. Ta praktyka nie miała miejsca za kadencji pana Stromczyńskiego, dlatego nie chciał dyskutować.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zwróciła się do Burmistrza i zwróciła uwagę, że w sprawozdaniu za ubiegły rok w działach 600 oraz 900, w których zapisane są inwestycje miejskie w większości zadań można znaleźć informację o środkach niewygasających. Takiej sytuacji i w takiej skali w latach poprzednich nie było. Dlatego radna poprosiła o komentarz.

 

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnej, że jest to celowe działanie. Taką praktykę Burmistrz miał zamiar wprowadzić już kilka lat wcześniej, co udało się dopiero po zmianie skarbnika miasta. Procesy inwestycyjne są długie i trudne do przeprowadzenia w taki sposób, aby na koniec roku wykonanie wynosiło 100%. Informacja o środkach niewygasających pozwala na dokończenie inwestycji w roku kolejnym, w pierwszej kolejności. Ponadto takie rozwiązanie biorą też pod uwagę wykonawcy, co pozwala na uniknięcie składania zawyżonych przez nich ofert. Trudno jest zakończyć inwestycję w listopadzie, czy grudniu, kiedy nie pozwalają na to warunki atmosferyczne i w tym momencie tak ważny jest zapis o niewygasających środkach.

To rozwiązanie pokazuje też wskaźniki dla Wieloletniej Prognozy Inwestycyjnej.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk miał zapytanie do dochodów w dziale 754 – opłata za zajęcie pasa drogowego – 1.376.000,00 zł. Przewodniczący Rady zapytał, czy to jest 100% opłaty za zajęcie pasa drogowego, jaką nałożono w 2013 roku? W jaki sposób ta opłata została naliczona?

 

Skarbnik Miasta poinformował, że w stosunku do tego co zostało naliczone, wyegzekwowane nie zostało. Około 200.000,00 zł jest zaległości za umieszczenie w pasie drogowym. Jeśli chodzi o inwestorów zaległości nie ma.

 

Przewodniczącemu Rady Miasta Luboń, Markowi Samulczykowi chodziło głównie o opłatę za zajęcie pasa drogowego w ul. Walki Młodych, gdzie budowana była kanalizacja sanitarna. Ulica była rozkopana przez rok czasu. Licząc „na kolanie” wpływ z tego tytułu do budżetu miasta powinien być dużo, dużo większy, niż wynika z budżetu.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk zapytał też o zaległości w podatku od nieruchomości, oraz zaległości za mandaty. Czy ściągalność tych należności jest widoczna i skuteczna, czy wręcz przeciwnie?

 

Skarbnik Miasta odpowiedział Przewodniczącemu Rady, że jeśli chodzi o mandaty, to ich ściągalność utrzymuje się na podobnym poziomie jak w latach ubiegłych. Rola miasta w tym względzie sprowadza się i kończy jednocześnie na wystawieniu tytułu wykonawczego i przekazania sprawy do Urzędu Skarbowego. Nie mamy żadnych narządzi cywilno-prawnych. Nie możemy wystąpić do Sądu.

 

 

Ad 2/e.

Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013 głosowali:

 

Bartkowiak Patryk Marcin,

Kaczmarek Jan,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Krzyżostaniak Paweł, Radosław,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Samulczyk Marek,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Bielawski Jakub, Mania Rafał.

/za podjęciem uchwały głosowało - 12 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 7 radnych/.

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XLVI/293/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 13 czerwca 2014r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za 2013 rok.

 

 

 

Ad 3/a.

Burmistrz Miasta Luboń powtórnie zapoznał radnych ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński przedstawił o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2013 opinię RIO i sprawozdanie finansowe.

 

Ad 3/b.

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt:

Regionalna Izba Obrachunkowa nie miała zarzutów do sprawozdania z wykonania budżetu, poza uwagą przedstawioną i wyjaśnioną przez Skarbnika Miasta w pkt 2/b porządku obrad XLVI sesji.

 

 

Ad 3/c.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, pan Patryk Bartkowiak zapoznał radnych z wnioskiem Komisji Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu.

/zał. nr 6/ - Wniosek, opinia, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej RML w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu.

 

Ad 3/d.

/zał. nr 7/ - Uchwała nr Nr SO-0955/52/19/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 06 czerwca 2013r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi za 2013 rok.

Uchwałę przedstawił Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk.

 

Ad 3/e.

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk otworzył dyskusję.

 

Podczas dyskusji głos zabrała radna Małgorzata Matysiak, która przedstawiła opinię Klubu Radnych „Samorządny Luboń” w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za rok 2013.

Radni klubu „Samorządny Luboń” oceniając wykonanie budżetu za rok 2013, poparli udzielenie absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń.

/zał. nr 8/ - Opinia Klubu Radnych „Samorządny Luboń” w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za rok 2013.

 

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

 

Ad 3/f.

Przed przystąpieniem do głosowania nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń o udzielenie absolutorium Przewodniczący Rady przypomniał, że Burmistrz musi otrzymać bezwzględną ilość głosów ustawowego składu Rady.

 

 

Za udzieleniem Burmistrzowi absolutorium z wykonania budżetu za 2013 rok głosowali:

 

Bartkowiak Patryk Marcin,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Samulczyk Marek,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

 

przeciw głosowała:

Rogowicz Ewa,

 

wstrzymali się od głosu:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

 

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Bielawski Jakub, Mania Rafał.

Podczas głosowania nieobecna była:

/za podjęciem uchwały głosowało - 12 radnych, przeciw - 1 radna, wstrzymało się od głosu – 6 radnych/.

/zał. nr 9/ - Uchwała nr XLVI/294/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 13 czerwca 2014r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za 2013 r.

 

Od godz. 17.10 w sesji uczestniczył radny Jakub Bielawski.

 

 

Ad 4.

Sprawozdania Komisji z bieżących prac.

 

/zał. Nr 10/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Sfery Społecznej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





/zał. Nr 11/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Budżetu i Finansów (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





/zał. Nr 12/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Komunalnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





/zał. Nr 13/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Organizacyjno-Prawnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





/zał. Nr 14/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Ochrony Środowiska (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





/zał. Nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Rewizyjnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).





Ad 5.

/zał. Nr 16/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





Ad 6.

/zał. Nr 17/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/zał. Nr 18/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 19/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





Ad 7.

Na XLV sesji, w dniu 29 maja 2014r. interpelacji i zapytań nie było.



Ad 8.

Na XLVI sesji, w dniu 13 czerwca 2014r. interpelacji nie było.



Zapytania:

Radny Jakub Bielawski zapytał, od kiedy będzie zamknięty przejazd pod tunelem w ulicy Powstańców Wlkp.?



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że przejazd będzie zamknięty od 23 czerwca 2014r.



Radna Ewa Rogowicz zapytała, na jakim etapie jest przygotowywanie przetargu na budowę Szkoły Podstawowej nr 1?



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnej, że przetarg na budowę Sz.P. Nr1 został ogłoszony w dniu 13 czerwca 2014r. (w dniu sesji).



Radny Adam Dworaczyk zapytał o pkt 11 sprawozdania Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka dot. udziału w lubońskich obchodach Dnia Inwalidy i Osób Niepełnosprawnych. Poprosił, aby Zastępca powiedział kilka słów o tej uroczystości.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że z prośbą o pomoc w organizacji tej uroczystości zwrócił się do miasta Polski Związek Emerytów i Rencistów – Koło „Lubonianka”. Zaproszenia dystrybuowane były przez PZEiR. Było to spotkanie zamknięte, w którym uczestniczyło ok. 150 osób, głównie osoby działające w istniejących w mieście stowarzyszeniach. Z Rady Miasta w uroczystości uczestniczyli członkowie Komisji Sfery Społecznej.



Radna Wanda Suleja-Kot zapytała, jaki jest czas od zamówienia do wykonania chodników?



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnej, że realizacja budowy chodników jest planowana w ramach wydatków budżetowych oraz, że są realizowane w ramach uzyskanych pozwoleń na budowę.



Radny Dariusz Walczak zapytał o sprawę przetargu na budowę Szkoły Podstawowej nr1. Jak jest opisana forma zabezpieczenia gwarancji, jak jest z polisą? Przypomniał bowiem, że w trakcie budowy ulic Poznańskiej, Polnej polisa gwarancyjna wygasła.



To pytanie po sesji zostało skierowane do Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka, który był nieobecny, a na które ze względu na szczegółowość nie mógł odpowiedzieć Zastępca Burmistrza, Rafał Marek.





Ad 9.

W wolnych głosach i wnioskach Przewodniczący Rady Miasta Luboń, Marek Samulczyk zapytał o sprawę modernizacji Strumienia Junikowskiego. Wcześniej pytał i rozmawiał z Zastępcą Burmistrza, Mikołajem Tomaszykiem, miało odbyć się też w przedmiotowej sprawie spotkanie i do dnia dzisiejszego nie ma żadnej informacji i odpowiedzi.



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odczytał korespondencję elektroniczną w przedmiotowej sprawie prowadzoną pomiędzy pracownikiem Urzędu Miasta Luboń, a pracownikiem ZDM.

Witam!

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej, zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji na jakim etapie znajdują się aktualnie prace związane z przebudową Strumienia Junikowskiego.

Z poważaniem

Agnieszka Perz



Witam,

w zakresie planowanej inwestycji jest wykonanie prac utrzymaniowych koryta Strumienia Junikowskiego na odcinku km 0+378 do km 0+726. Projekt obejmuje: oczyszczenie koryta z zalegającego gruzu, śmieci i namułu, likwidację pozostałości po ogrodzeniach, ukształtowanie szerokości dna, ukształtowanie spadku, wyprofilowanie skarp, zabezpieczenie stopy skarp, umocnienie skarp płytami ażurowymi, usunięcie drzew i krzewów, wykonanie zabezpieczenia cokołami drewnianymi wookół drzew, które wskazano do pozostawienia.

Planowany termin rozpoczęcia procedury przetargowej to przełom czerwca i lipca bieżącego roku.

Termin zakończenia robót - 30.09.2014r.

Z poważaniem

Grzegorz Bubula



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt nie potrafił jednak odpowiedzieć, czy w sprawie odbyło się planowane spotkanie, o które zapytał Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk.

Przeprosił za nieobecność Zastępcy Burmistrza i zapewnił, że wszystkie pytania zostaną panu Tomaszykowi przekazane.





Radny Lechosław Kędraprzypomniał, że w ramach modernizacji Strumienia Junikowskiego (ustalenia sprzed wielu lat) miała być obniżona rura, która jest zawalidrogą (przejście z ulicy Hibnera).



Ta informacja również została przekazana Zastępcy Burmistrza, panu Mikołajowi Tomaszykowi.



Radny Jakub Bielawski zapytał Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o powody spotkania z mieszkańcami budynku komunalnego w ul. Niepodległości?



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że była to odpowiedź na anonimową informację o aktach wandalizmu, jakie mają miejsce na terenie budynku i terenu wokół posesji. Liczba interwencji policji i straży miejskiej w tym miejscu potwierdziła tę informację i ustalono, że w ostatnim czasie rzeczywiście wokół tej posesji dzieją się dziwne rzeczy. Ponieważ mieszkańcy nie odpowiadali na zaproszenie do Urzędu Miasta, Zastępca Burmistrza zorganizował spotkanie w firmie Trans-Lub. W spotkaniu oprócz mieszkańców uczestniczyli komendant SM, dzielnicowy Policji. Mieszkańcy się przełamali i o pewnych rzeczach opowiedzieli, które nie powinny mieć miejsca. Zostaną podjęte w tej sprawie działania prawne. Policja będzie intensywniej patrolować posesję.



Radny Jakub Bielawski zapytał Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta, czy wie czego dotyczyło spotkanie pana Tomaszyka w sprawie komunikacji w ZTM?



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt nie potrafił dokładnie odpowiedzieć, ale na pewno poruszane były kwestie związane z problemowymi objazdami, kursami autobusów, itp.

/Pytanie przekazano po sesji Zastępcy Burmistrza/.



Przewodniczący Rady Miasta Luboń, Marek Samulczyk poruszył sprawę bardzo uciążliwego dla mieszkańców Lubonia hałasu generowanego przy modernizacji linii 59. Przedmiotowa inwestycja jest realizowana w godzinach nocnych. W związku z powyższym Przewodniczący Rady zapytał, czy jako miasto mieliśmy wpływ na porę dnia, w której ta inwestycja będzie realizowana?



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że miasto nie miało żadnego wpływu na tę sytuację.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek dodał, że kolej twierdzi, iż prace muszą być wykonywane w godzinach, kiedy jest najmniejszy ruch kolejowy. Stąd pewnie godziny nocne prac. Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk podjął w tym temacie rozmowy.



Przewodniczący Rady Miasta Luboń, Marek Samulczyk skwitował, że nawet jeśli miasto nie miało wpływu na harmonogram prac kolei, to prawo dla wszystkich jest równe, obowiązuje cisza nocna i jest jeszcze taka instytucja jak Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska. Jeśli kolej nie zmieni harmonogramu prac będą protesty mieszkańców.



Przewodniczący Rady Miasta Luboń, Marek Samulczyk powrócił do sprawy jaką poruszył w pierwszej części sesji, tj. zajęcia pasa drogowego. Powiedział, że złoży w tej sprawie zapytanie, w jaki sposób obliczone zostały opłaty dla firmy która buduje kanalizację sanitarną w ul. Walki Młodych, która od roku czasu jest zamknięta. Sto dni zamknięcia ulicy powinno zgodnie z uchwałami Rady Miasta Luboń przekraczać dzisiejszy budżet (bez chodników).



Na koniec podane zostały terminy spotkań komisji w miesiącu czerwcu i sesji Rady, którą wyznaczono na dzień 27 czerwca 2014r.



O godz. 18.13 salę obrad opuściła radna Dorota Franek.





Ad 10.

Uwag do protokołu nr XLV, z dnia 29 maja 2014r. nie było.



Za przyjęciem protokołu nr XLV/2014 głosowali:

 

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara.

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Rogowicz Ewa,

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Franek Dorota, Mania Rafał.

Podczas głosowania nieobecna była:

/za przyjęciem protokołu nr XLV/2014 głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

Ad 11.

Po wyczerpaniu porządku obrad XLVI sesji Rady Miasta Luboń z dnia 13 czerwca 2014r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 18.15.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/zał. nr 2/ - Sprawozdanie Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń.

 /zał. nr 3/ - Uchwała nr SO-0954/59/19/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2014r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2013 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.

 /zał. nr 4/ - Sprawozdanie finansowe za rok 2013.

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XLVI/293/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 13 czerwca 2014r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za 2013 rok.

/zał. nr 6/ - Wniosek, opinia, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej RML w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu.

/zał. nr 7/ - Uchwała nr Nr SO-0955/52/19/2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 06 czerwca 2013r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi za 2013 rok.

/zał. nr 8/ - Opinia Klubu Radnych „Samorządny Luboń” w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za rok 2013.

/zał. nr 9/ - Uchwała nr XLVI/294/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 13 czerwca 2014r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za 2013 r.

/zał. Nr 10/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Sfery Społecznej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 11/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Budżetu i Finansów (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 12/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Komunalnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 13/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Organizacyjno-Prawnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 14/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Ochrony Środowiska (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Rewizyjnej (za okres od 28 marca 2014r. - do 13 czerwca 2014r.).

/zał. Nr 16/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/zał. Nr 17/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

/zał. Nr 18/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/zał. Nr 19/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/Zał. nr 20/ – Lista obecności z XLV sesji radnych.

/Zał. nr 21/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych