Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XLIV/2014 z XLIV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 24 kwietnia 2014r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

 

Protokół nr XLIV/2014

sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 24 kwietnia 2014r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał panów burmistrzów, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, przedstawicieli mediów oraz mieszkańców i prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) otworzył XLIV sesję Rady Miasta Luboń.

 

 

Do porządku obrad złożył wniosek radny Jakub Bielawski, który poprosił o jego rozszerzenie o punkt w sprawie podjęcia przez Radę stanowiska w sprawie nowo powstającego podmiotu miejskiego, tj. spółki Lubońskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Wniosek o podjęcie przez Radę stanowiska radny złożył już miesiąc wcześniej, na sesji w dniu 27 marca 2014, który trafił pod obrady Komisji. Wstępnie wniosek nie uzyskał poparcia Komisji, ale pod wpływem sugestii radnych stanowisko zostało przeredagowane i w innej formie odczytane przez radnego na sesji w dniu 24 kwietnia 2014r. Zdaniem pana Jakuba Bielawskiego, w świetle niedopatrzeń i błędów ujawnionych przez Najwyższą Izbę Kontroli, które miały miejsce w placówce, nowo wybrany prezes powinien gwarantować spółce uniknięcie podobnych błędów w przyszłości.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk zarządził głosowanie nad rozszerzeniem porządku obrad o podjęcie stanowiska w sprawie LOSiR.

 

 

Za rozszerzeniem porządku obrad głosowali:

 

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Kaczmarek Jan,

Mania Rafał,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

 

 

przeciw wnioskowi głosowali:

Kędra Lechosław,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Wolniewicz Paweł Antoni,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak Katarzyna.

 

/za rozszerzeniem porządku obrad o podjęcie stanowiska w sprawie LOSiRgłosowało - 7 radnych, przeciw - 3 radnych, wstrzymało się od głosu – 10 radnych/.

Wniosek radnego Jakuba Bielawskiego nie uzyskał poparcia.

Zmiana porządku obrad wymaga bezwzględnej większości głosów ustawowego składu Rady, których wniosek nie uzyskał.

W związku z powyższym porządek obrad pozostał bez zmian.

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Luboń Północ”.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Miasta Luboń.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania Medalu “Zasłużony dla Miasta Luboń”.

  5. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  6. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  8. Interpelacje i zapytania.

  9. Wolne głosy i wnioski.

  10. Przyjęcie protokołu z sesji RML nr XLIII.

  11. Zakończenie obrad.

 

 

/Zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

Ad 2.

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Luboń Północ" przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania Rozwoju i Ochrony Środowiska UM.

Za objęciem tego obszaru zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

przemawiały:

  • ujednolicenie zapisów dla całego obszaru, obecnie na tym terenie obowiązują zapisy czterech planów miejscowych (1999r., 2005r., 2006r., 2009r.);

  • wnioski pisemne i ustne wniesione przez właścicieli nieruchomości, które zyskały akceptację Burmistrza Miasta Luboń;

  • konieczność dostosowania zapisów do zaistniałej tendencji zainwestowania;

  • zmiana polityki Miasta w zakresie przeznaczenia przedmiotowego terenu, wg zapisów obowiązującego Studium.

W związku z powyższym przystąpienie do sporządzenia zmiany miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego „Luboń Północ” w Luboniu należy uznać za uzasadnione.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Propozycją Przewodniczącego Rady Miasta, Marka Samulczyka było, aby w uzasadnieniu do przesłanek powodujących zmianę planu dopisać punkt o uregulowaniu spraw związanych z reklamami (usystematyzowanie i ujednolicenie, aby reklamy na wszystkich ulicach Lubonia były podobne np. gabarytami).

 

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt nie widział podstaw do składania takiej autopoprawki w uzasadnieniu uchwały, gdyż i tak nie będzie ona miała żadnego skutku (jak zwrócił uwagę radca prawny, Przemysław Czaczyk, uzasadnienie nie jest częścią uchwały).

 

Autopoprawki nie wprowadzono.

 

Dalszej dyskusji nie było.

 

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak Katarzyna.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLIV/286/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Luboń Północ".





Ad 3.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Miasta Luboń przedstawił Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk.



Radna Małgorzata Matysiak złożyła wniosek o wykreślenie pkt 23 z projektu przedmiotowej uchwały, dotyczący zmniejszenia wymaganej ilości radnych warunkującej założenie Klubu. /Po zmianach zaproponowano, że warunkiem utworzenia klubu radnych jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej trzech (3) radnych. Do tej pory była mowa o co najmniej pięciu (5) osobach/.

Radna stwierdziła, że Statut ma służyć Radzie Miasta przyszłej kadencji i porządkować jej pracę. Pięcioosobowy Klub, tym bardziej w obliczu zbliżających się wyborów jednomandatowych jest zasadny i celowy. Do nowej Rady wejdą osoby z różnych ugrupowań. Należy więc przewidzieć, że umożliwienie tworzenia Klubów trzyosobowych może doprowadzić do powstania nawet siedmiu Klubów (przy 21 osobowym składzie), co w konsekwencji przełożyłoby się na destabilizację pracy Rady.





Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk powiedział, że wniosek oczywiście zostanie poddany pod głosowanie, ale zwrócił uwagę, że głównie z tego powodu (wniosku złożonego przez radnych Platformy Obywatelskiej), Rada przystąpiła z inicjatywą uchwałodawczą.Statut innych zmian nie potrzebował. Gdyby wniosek radnych PO nie został przyjęty, to okazałoby się, że dwa lata pracy Komisji Organizacyjno-Prawnej były bezcelowe. Drobne korekty stylistyczne nie były powodem zmian Statutu. Dlatego wniosek bardzo dziwi.





Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz odebrała wniosek radnej Małgorzaty Matysiak jako złośliwy i stwierdziła, że nowelizacja Statutu w tym względzie nie podoba się tylko dlatego, że złożyli go radni Platformy Obywatelskiej, a nie radni ugrupowania „Forum Obywatelskie”.





Radca Prawny, Przemysław Czaczyk zwrócił uwagę, że ustawa o samorządzie gminnym daje prawo udziału w Komisji Rewizyjnej co najmniej jednemu członkowi z każdego Klubu. Tak więc w przypadku powstania siedmiu (7) klubów Komisja Rewizyjna liczyłaby co najmniej 7 członków.





Radny Jakub Bielawski zgadzał się z opinią radnej Małgorzaty Matysiak, że trzyosobowe Kluby w Radzie mogą spowodować destabilizację i paraliż pracy.





Z kolei radny Adam Dworaczyk uważał, że słowa: destabilizacja, paraliż są mocno przesadzone. Otwierane w Klubach debaty, dyskusje, w opinii radnego mogą jedynie pomóc, a nie przeszkodzić w pracy Rady. W Sejmie są nie tylko Kluby, ale też Koła i paraliżu nie ma.





Radny Paweł Wolniewicz od samego początku był przeciwnikiem powstania jakiegokolwiek Klubu Radnych, ponieważ uważa, że Rada powinna stanowić jedność i podejmować uchwały dla dobra miasta i jego mieszkańców. Członkowie Rady mają prawo mieć swoje zdanie i różnić się poglądami, jednak dla dobra miasta powinni szukać kompromisu.





Radna Ewa Rogowicz stwierdziła, że teoretycznie może powstać siedem Klubów trzyosobowych. Tak wynika z matematyki. W rzeczywistości Burmistrz Miasta będzie musiał starać się w Radzie o większość. Nie będzie opierał się bowiem w swojej pracy na trzyosobowych Klubach. Będzie musiał mieć jeden duży Klub popierający jego uchwały.



Radna Ewa Rogowicz złożyła wniosek w innej sprawie, aby w §39 projektu Statutu w punkt 2 dodać nowy zapis: „Mieszkańcy chcący złożyć wniosek o wysłuchanie publiczne winni złożyć ten zamiar przed sesją Przewodniczącemu Rady Miasta”.





Zdaniem Przewodniczącego Rady, Marka Samulczyka zapis zaproponowany przez radną Ewę Rogowicz nie będzie zmieniał zasadniczo Statutu, ponieważ mieszkańcy chcący wystąpić publicznie mają to zagwarantowane zapisem o możliwości zmiany porządku obrad.





Dalej idący wniosek złożył radny Adam Dworaczyk, aby w §39 dodać punkt 8: „Wysłuchanie głosów mieszkańców w sprawach dotyczących problemów Miasta – na początku sesji”.





Na tym dyskusję zakończono, a Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk poddał wnioski pod głosowanie. Jako pierwszy głosowany był wniosek radnej Małgorzaty Matysiak o wykreślenie pkt 23 z projektu przedmiotowej uchwały, dotyczący zmniejszenia wymaganej ilości radnych warunkującej założenie Klubu.

Za wnioskiem nr I głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Franek Dorota,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Wolniewicz Paweł Antoni,

 

przeciw głosowali:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak Katarzyna.

/za wnioskiem radnej Małgorzaty Matysiak głosowało - 8 radnych, przeciw - 11 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

Wniosek nie został przyjęty.



Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie dalej idący wniosek, radnego Adama Dworaczyka, aby w §39 dodać punkt 8: „Wysłuchanie głosów mieszkańców w sprawach dotyczących problemów Miasta – na początku sesji”.

 

Za wnioskiem nr II głosowali:

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Walczak Dariusz,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

przeciw głosowali:

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Rogowicz Ewa,

Wolniewicz Paweł Antoni,

 

wstrzymali się od głosu:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Samulczyk Marek,

Suleja-Kot Wanda.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak Katarzyna.

/za wnioskiem radnego Adama Dworaczyka głosowało - 7 radnych, przeciw - 6 radnych, wstrzymało się od głosu – 7 radnych/.

Wniosek został przyjęty.

Za podjęciem uchwały, z przyjętymi zmianami głosowali:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

przeciw głosował:

Bielawski Jakub,

 

wstrzymali się od głosu:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Franek Dorota,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Suleja-Kot Wanda.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak Katarzyna.

/za podjęciem uchwały głosowało - 11 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu – 8 radnych/.

/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIV/287/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Luboń.





Ad 4.

W dalszej części sesji radni podjęli przez aklamację uchwałę w sprawie przyznania Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń” pani Irenie Skrzypczak.



Wniosek o przyznanie Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń” pani Irenie Skrzypczak, mieszkance Lubonia, złożył pan Tomasz Kujawa, redaktor naczelny internetowej gazety lokalnej „Echo Lubonia”.

Pani Irena Skrzypczak (ur. 12.06.1950r. w Poznaniu z wykształcenia pedagog) jest długoletnią mieszkanką Lubonia. Czynnie prowadzi działalność społeczną na rzecz naszego miasta i jego mieszkańców. Jej społeczna postawa została wysoko oceniona przez współmieszkańców, którzy przez trzy kolejne kadencje powierzali jej mandat w Radzie Powiatu Poznańskiego (od 1998 – do 2010r.). Przez cztery kolejne kadencje zasiada w Powiatowej Radzie Zatrudnienia (tę całkowicie społeczną funkcję pełni od 2003r.), oraz na tej samej zasadzie, jest członkiem Powiatowej Społecznej Rady Osób Niepełnosprawnych.

Prócz wyżej wymienionej działalności na gruncie samorządowym pani Irena Skrzypczak od dwudziestu (20) lat sprawuje funkcję Prezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego w Puszczykowie, działa w lubońskim Klubie Honorowych Dawców Krwi „Lubonianka”, gdzie od sześciu (6) lat zasiada w zarządzie, od dziesięciu (10) lat jest honorowym członkiem w Klubie Osób Niewidomych i Słabo Widzących „Promyk” w Luboniu oraz, od początku jego istnienia, członkiem Rady Programowej Lubońskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Całym swoim dotychczasowym zaangażowaniem społecznym pani Irena Skrzypczak udowodniła, że entuzjazm jednostek może być siłą napędową całej zbiorowości. Jej postawa społeczna od dawna jest wzorem do naśladowania. Jest także znakomitą ambasadorką naszego miasta poza jego granicami.

Wniosek opiniowała Komisja Organizacyjno-Prawna Rady Miasta Luboń, która

stwierdziła, że w pełni zasługuje on na uwzględnienie.

 

W związku z powyższym, odznaczenie pani Ireny Skrzypczak Medalem „Zasłużony dla

Miasta Luboń” jest zasadne i celowe.

 

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLIV/288/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przyznania Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń”.





Ad 5.

/zał. Nr 5/ - Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



Ad 6.

/zał. Nr 6/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/zał. Nr 7/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 8/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

Radna Anna Stankowiak-Bożełko poprosiła Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o rozwinięcie pkt 2, 15, 21, 27 sprawozdania.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk rozwijając punkt 2 wyjaśnił, że spotkania z przedsiębiorcą zainteresowanym uruchomieniem działalności w Luboniu są w wstępnej fazie uzgadniania. Właśnie dlatego Zastępca Burmistrza nie chciał mówić o szczegółach ewentualnej lokalizacji. Chodzi o postawienie sklepu wielkopowierzchniowego o powierzchni ok. 800 m2. Nie jest to centrum handlowe.

Jeśli chodzi o punkt 15 sprawozdania, spotkanie z mieszkańcami ul. Leśmiana dotyczyło budowy sieci wodociągowej. Mieszkańcy złożyli taki wniosek do Burmistrza Miasta i Komisji Komunalnej RML. Chodzi o cztery brakujące przyłącza. Ze strony Burmistrza zostały mieszkańcom zaproponowane konkretne rozwiązania.

Jeśli chodzi o punkt 21, to wiadomo już od dawna, że miasto musi się zmierzyć z wyzwaniem wybudowania nowej Szkoły Podstawowej w Luboniu. Wykonana zostanie wstępna koncepcja budowy SP nr 5, co pozwoli na ewentualne ubieganie się o środki finansowe z Unii Europejskiej.

Punkt 27 i sprawa roszczeń Kościoła Ewangelickiego względem gminy i budynku SP nr 1 jest sprawą znaną od wielu lat. Po roku 90. Kościół Ewangelicki wystąpił z roszczeniem względem naszego miasta o odszkodowanie za grunty. Miasto odrzuca te roszczenia. Trwa od lat postępowanie sądowe.





Radny Janusz Dagoń zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o punkt 10 i 31 sprawozdania.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiadając na punkt 31 poinformował, że przygotowanie projektu umowy między Urzędem Miasta a Spółdzielnią Mieszkaniową Lubonianka ws budowy ulicy Źródlanej polegać będzie na partycypacji Spółdzielni w kosztach przedmiotowego przedsięwzięcia.



Jeśli chodzi o punkt 10, to mieszkańcy prosili o zmianę pierwszeństwa w ulicach, które spowodują zmniejszenie kolizji drogowych. Skrzyżowanie ulic Żabikowskiej, Paderewskiego rzeczywiście wymaga pewnych korekt.





Radna Małgorzata Machalska zapytała Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o spotkanie z dyrektorami szkół związane z naborem do klas pierwszych.





Zastępca Burmistrza, Rafał Marek relacjonując to spotkanie powiedział, że pierwszym dużym problemem jest duża ilość klas pierwszych, w niektórych szkołach nawet dziewięć (9). Wątpliwości dyrektorów wzbudzają też podawane przez rodziców dzieci adresy zamieszkania. Takich przypadków jest trzydzieści sześć (36).





Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, na prośbę radnej Małgorzaty Machalskiej powiedział też kilka słów o możliwości powstania w Luboniu długo wyczekiwanych Warsztatów Terapii Zajęciowej. Inicjatywę wspiera firma LUVENA i Miasto.





Na prośbę radnej Małgorzaty Machalskiej Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk rozwinął pkt 33 sprawozdania dotyczący konsultacji nowych tras autobusowych i modyfikacji przebiegu tras linii 610 i 602.





Radna Wanda Suleja-Kot zapytała Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta o szałas, kiedy powstanie i gdzie?





Odpowiedzi udzielił Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, który poinformował, że projekt szałasu jest. Wyłoniony został w drodze konkursu. Koszt na razie nieznany. Po wstępnych rozmowach z firmą zajmującą się wyposażaniem placów zabaw mamy zapewnienia, że są chętni aby partycypować w kosztach jego budowy.





O godz. 18.35 salę obrad opuścili radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz, radny Janusz Dagoń.





Ad 7.

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk otrzymał od Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta odpowiedź na interpelację nr WO.0003.10.2014 w sprawie tzw. uchwał śmieciowych.



Nie otrzymał odpowiedzi na interpelację nr WO.0003.11.2014 dot. budowy dróg, chodników i projektów drogowych.



Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk odczytał otrzymaną odpowiedź na interpelację i skomentował, że o ile Rada wiedziała o 30.000,00 zł zapłaconych Kancelarii Ziemski & Partners za usługi prawne, o tyle o 24.600,00 zł nie było mowy. Wręcz przeciwnie Rada była zapewniana, że wszystkie koszty zamkną się w kwocie 30.000,00 zł (za przygotowanie uchwał, wdrożenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, a także za postępowanie sądowoadministracyjne). Przewodniczący Rady zacytował słowa pana Kiełbusa, radcy prawnego kancelarii Ziemski & Partners, który na zadane pytanie, czy kwota 30.000,00 zł będzie zapłatą za kompleksową obsługę, łącznie z ewentualnym bronieniem uchwał przed sądem odpowiedział: ...”łącznie z darciem szat.”

Niestety prawda jest inna.





Ad 8.

Interpelacji i zapytań na XLIV sesji, w dniu 24 kwietnia 2014r. nie było.





Ad 9.

W wolnych głosach i wnioskach, jako pierwsza głos zabrała radna Anna Stankowiak-Bożełko, która w imieniu radnych PO zapytała:

  1. Jakie stanowisko zajmuje obecnie Zastępca Burmistrza, Marian Walny, który wrócił do pracy z chorobowego?

  2. Jak wygląda sytuacja w Wydziale Organizacyjnym, czy jest kierownik?





Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że Zastępca Burmistrza, Marian Walny został odwołany ze stanowiska 18 grudnia 2013r.

Ze względu na czas ochrony (ze względu na wiek) pozostaje pracownikiem Urzędu Miasta. Objął brakujące w Urzędzie stanowisko głównego specjalisty ds planowania przestrzennego i strategii.



W Wydziale Organizacyjnym pozostaje wakat. Do czasu ogłoszenia naboru obowiązki przejął Sekretarz Miasta.





W dalszej części radna Małgorzata Matysiak złożyła pisemny wniosek w sprawie parkingu przy Szkole Podstawowej nr 3 w Luboniu.

/zał. Nr 9/ - WO.0003.17.2014 – Wniosek radnej Małgorzaty Matysiak w sprawie parkingu przy Szkole Podstawowej nr 3 w Luboniu.





Radna Małgorzata Machalska złożyła pisemny wniosek w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości żłobków.

/zał. Nr 10/ - WO.0003.18.2014 – Wniosek radnej Małgorzaty Machalskiej w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości żłobków.





Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk podał termin kolejnej sesji RML, którą wyznaczył na dzień 29 maja 2014r.

Przypomniał o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych.

Zaprosił Radnych na spotkanie integracyjne, które odbędzie się 30 maja 2014r.



Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji Rady w miesiącu maju.





Ad 10.

Uwag do protokołu nr XLIII, z dnia 27 marca 2014r. nie było.



Za przyjęciem protokołu nr XLIII/2014 głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

 

Bielawski Jakub.

 

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Dagoń Janusz Remigiusz, Frąckowiak Katarzyna, Nyćkowiak – Filusz Magdalena.

/za przyjęciem protokołu nr XLIII/2014 głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.



Ad 11.

Po wyczerpaniu porządku obrad XLIV sesji Rady Miasta Luboń z dnia 24 kwietnia 2014r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 19.05.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLIV/286/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Luboń Północ".



/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIV/287/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Luboń.



/zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLIV/288/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przyznania Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń”.





/zał. Nr 5/ - Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





/zał. Nr 6/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.





/zał. Nr 7/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 8/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 9/ - WO.0003.17.2014 – Wniosek radnej Małgorzaty Matysiak w sprawie parkingu przy Szkole Podstawowej nr 3 w Luboniu.







/zał. Nr 10/ - WO.0003.18.2014 – Wniosek radnej Małgorzaty Machalskiej w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości żłobków.



/Zał. nr 11/ – Lista obecności z XLIV sesji radnych.

 

 

/Zał. nr 12/ – Lista osób uczestniczących w sesji.





   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych