Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006: Protokół nr L/2006 z L sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 29 czerwca 2006r.

 


Protokół nr L/2006

z L sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 29 czerwca 2006r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Wręczenie medalu Zasłużony dla Miasta Lubonia Panu Jerzemu Zielińskiemu.

  3. Prezentacja koncepcji inwestora zagospodarowania terenów po WPPZ.

  4. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.

  5. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

  6. Propozycja uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

  7. Propozycja uchwały w sprawie zakresu i formy informacji o realizacji budżetu Miasta za pierwsze półrocze roku budżetowego.

  8. Propozycja uchwały w sprawie szczegółowych zasad udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych przypadających Miastu Luboń, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa oraz określenie organów do tego uprawnionych.

  9. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.

  10. Propozycja uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania w Mieście Luboń.

  11. Interpelacje i zapytania.

  12. Wolne głosy i wnioski.

  13. Przyjęcie protokołu z XLIX sesji Rady Miasta Luboń.

  14. Zakończenie obrad.


ad. 1

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański przywitał przybyłych radnych oraz gości (pana Jerzego Zielińskiego, któremu Rada Miasta Luboń przyznała medal Zasłużony dla Miasta Lubonia i zaplanowała go uroczyście wręczyć na sesji, panią w-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a dr Renatę Hliwę, panią Prezes Stowarzyszenia Partnerzy dla Samorządu – Mikroregion WPN „Zielone Płuca Wielkopolski” Małgorzatę Ornoch-Tabędzką).

Po stwierdzeniu obecności osiemnastu (18) radnych spełniającej warunek quorum, Przewodniczący zaproponował następujące zmiany do porządku obrad.:


  1. jako pkt 4 Przewodniczący zaproponował prezentację projektu - Mikroregion WPN „Zielone Płuca Wielkopolski”, którą przygotowała Pani Małgorzata Ornoch-Tabędzka – Prezes Stowarzyszenia Partnerzy dla Samorządu;

  2. kolejne punkty uległy przesunięciu o jeden, aż do pkt 7;

  3. jako pkt 8 Przewodniczący zaproponował propozycję uchwały w sprawie zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na inwestycję pn. Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap;

  4. kolejne punkty uległy przesunięciu o jeden, aż do pkt 16 – zakończenia obrad.


Ponieważ uwag do porządku obrad nie było, Przewodniczący zarządził głosowanie nad zmienionym porządkiem obrad.



Głosowanie:

za zmienionym porządkiem obrad głosowali:


radny Stefan Krukowski



radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Włodzimierz Smogur


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Włodzimierz Woźniak



radny Piotr Paweł Ruszkowski



radny Tadeusz Waliczak



radny Bogdan Jędrzejewski




głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było


W głosowaniu wzięło udział 18 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Rafał Marek, radny Adam Dworaczyk.

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/




/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.



ad. 2

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański:

Na ostatniej (XLIX) sesji, tj. 1 czerwca 2006r., Rada Miasta Luboń podjęła uchwałę o przyznaniu medalu „Zasłużony dla Miasta Lubonia” panu Jerzemu Zielińskiemu.

W związku z powyższym, Przewodniczący Rady poprosił Burmistrza Miasta Luboń pana Włodzimierza Kaczmarka o uroczyste wręczenie medalu panu Zielińskiemu.

Przewodniczący dodał, że jest to wielkie wyróżnienie, nadawane wyjątkowym osobom. Przypomniał, że pan Jerzy Zieliński jest honorowym dawcą krwi od 18 roku życia, tj. od 1962r. Od tego właśnie roku oddał blisko 200 litrów krwi. Od 1994 roku pan Jerzy Zieliński jest prezesem Klubu Honorowych Dawców Krwi PCK w Luboniu, którego był też współzałożycielem. Za swoją działalność społeczną został odznaczony medalami państwowymi i honorowymi.

Przewodniczący Rady i Burmistrz Miasta złożyli panu Zielińskiemu gratulacje i słowa uznania i wręczyli na tę okazję specjalnie wydrukowaną na grubym papierze uchwałę Rady Miasta Luboń, medal, album o Luboniu oraz kwiaty.


Rada Miasta Luboń wyraziła swoje uznanie brawami.


Pan Jerzy Zieliński serdecznie podziękował Radzie Miasta Luboń i powiedział, „że zawsze będzie się starał, aby nigdy tej krwi nie zabrakło nikomu i nigdzie”.

Dodał, że jeszcze nigdy się nie zdarzyło, aby ktoś odszedł bez uzyskania pomocy, stara się pomagać wszystkim jak tylko może. Jego Klub Honorowych Dawców Krwi zawsze mógł zapewnić zapotrzebowania na krew dla mieszkańców Lubonia.



W trakcie sesji na obrady dotarli: radny Rafał Marek i radny Adam Dworaczyk.






ad. 3

Zgodnie z harmonogramem sesji, Przewodniczący Zdzisław Szafrański oddał głos pani w-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a dr Renacie Hliwie i poprosił o prezentację koncepcji inwestora zagospodarowania terenów po Wielkopolskim Przedsiębiorstwie Przemysłu Ziemniaczanego (WPPZ).


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a dr Renata Hliwa:

Ponieważ na sesji jeden z radnych zaczął robić zdjęcia makiety, którą przyniosła ze sobą pani w-ce Prezes dr Renata Hliwa, dobitnie zastrzegła, że nie życzy sobie żadnych zdjęć i poprosiła o zaznaczenie w protokole, iż nie są to materiały prasowe i że nie ma do nich praw autorskich.

Zarząd Hal Poelzig'a nabył na własność nieruchomość po byłych Zakładach Ziemniaczanych jesienią 2005r. Pierwotnym założeniem, co do wykorzystania tych terenów, było podobne przeznaczenie, to znaczy działalność gospodarcza, przemysłowa. Jednakże, po bliższym zapoznaniu się z tym terenem, Zarząd dostrzegł ogromne walory tego miejsca i postanowił je wykorzystać w inny, niż planowano, sposób.

Największym walorem tego terenu jest fakt, iż jest on usytuowany przy rzece Warcie. Ponadto istnieje bardzo dobry układ komunikacyjny. Kolejnym walorem jest fakt, że na jego terenie istnieje zespół architektury przemysłowej – zabytkowej. W końcu zdaniem Zarządu szkoda byłoby ten teren zamknąć i ogrodzić murem, jako teren przemysłowy. Zarząd uważa, że warto tę architekturę zabytkową wykorzystać, że tego typu projekty są realizowane w całej Europie.

W związku z powyższym postanowiono wykorzystać ten teren na cele mieszkaniowe, przy założeniu „wtopienia” owych obiektów przemysłowych, poprzemysłowych oraz otwarcia tego terenu na Wartę. Jak stwierdziła pani w-ce Prezes dr Renata Hliwa, to Luboń nie dosyć, że „odwrócił się do Warty plecami”, to jeszcze zupełnie się od niej „odciął”, co spowodowało, że tereny nadwarciańskie dla mieszkańców Lubonia są zupełnie niedostępne.

Teren, którego właścicielem jest Zarząd Hal Poelzig'a liczy ponad 20 ha, a projekt koncepcji obejmuje również przyległych sąsiadów.

Pani dr Renata Hliwa powiedziała, że na dzień dzisiejszy nie może przedstawić gotowej koncepcji zagospodarowania tego terenu, gdyż o tym, co na nim powstanie zadecyduje tak naprawdę Rada Miasta Luboń. Oczywiście Zarząd, jako inwestor, ma pewne założenia, gdyż nie jest to instytucja charytatywna, tylko podmiot gospodarczy nastawiony na zysk. Podmioty, które będą finansować poszczególne przedsięwzięcia przyjęte w założeniach, oczekują od nas, czyli od Zarządu, wykazania, że wyłożone środki na dane przedsięwzięcie, pozwoli to przedsięwzięcie spłacić i jeszcze pozwoli poszczególnym instytucjom osiągnąć zysk. Zgodnie z założeniami inwestycje te mają rozciągnąć się w czasie na przestrzeni pięciu (5) lat. Tak więc Zarząd Spółki poświęcając się pięć lat temu ogromnemu przedsięwzięciu, ciężkiej pracy z tym związanej, również nie chce dać zarobić wyłącznie bankom, ale również sam ma na celu osiągnąć zysk. Dlatego wyznacznikiem tego, co znajdzie się na tym terenie, jest również rachunek ekonomiczny.

W założeniach jest: osiedle mieszkaniowe, które będzie uwzględniało wszystkie zasady poprawnego projektowania, wykorzystanie walorów rzeki Warty i sąsiedztwa Wielkopolskiego Parku Narodowego, wykorzystanie sześciu (6) obiektów przemysłowych wpisanych do rejestru zabytków na cele publicznie dostępne i otworzenie ich dla „szerokiej publiczności” (galeria handlowa, obiekty sportowe, obiekty biurowo-administracyjne, itp.).

Na razie Zarząd jest na etapie inwentaryzacji tych obiektów, gdyż nie zostały one zinwentaryzowane przez poprzedniego właściciela i nie mają swoich dokumentów, co potrwa w granicach czterech-pięciu miesięcy.

Makieta przedstawiona na sesji Radzie obejmowała również obszary, nie będące własnością Spółki. Wszystkich właścicieli terenów po WPPZ jest łącznie dziesięciu (10). Tak więc pani dr Renata Hliwa powiedziała, że na dzień dzisiejszy tak naprawdę może się wypowiadać jedynie co do planów i założeń dotyczących terenów Spółki, a więc tych dwudziestu paru ha, gdyż po pierwsze, reszta terenów nie jest własnością Spółki, po drugie, nie zna zamierzeń pozostałych właścicieli i ich planów. Natomiast w interesie podmiotu, który reprezentuje pani Hliwa, jest „przekonać” sąsiadów, że ten projekt i jego realizacja, będą korzystne również dla nich. Zapewniała też, że na pewno te założenia i plany nie będą kolidowały z planami właścicieli pozostałych terenów, wręcz przeciwnie będą one dla nich korzystne.

W dalszej części prezentacji pani dr Hliwa przekonywała Radę o korzyściach i plusach zamierzeń Spółki, o tym, że budowa osiedla mieszkaniowego stworzy dużo nowych miejsc pracy, że powstanie co najmniej jedna szkoła dwa przedszkola – kolejne miejsca pracy, dalej nowe miejsca pracy w usługach, w handlu, biurach, itd. Udowadniała, że ten sposób zagospodarowania przedmiotowego terenu stworzy o wiele więcej miejsc pracy, niż miałby on być przeznaczony na składy, magazyny, usługi, czyli działalność gospodarczą. Wyliczenia, patrząc z punktu korzyści finansowej dla Miasta, jeśli chodzi o podatek od nieruchomości, zdaniem pani dr Hliwy przy założeniach inwestora, również byłyby nieporównywalnie większe, niż od działalności gospodarczej. Ponadto przy przeznaczeniu tego terenu na działalność gospodarczą znowu mielibyśmy do czynienia z terenem zamkniętym i niedostępnym dla mieszkańców Lubonia. Podmiot, który reprezentuje pani Hliwa chce, aby był to teren otwarty, dostępny dla wszystkich mieszkańców Lubonia, aby był dostęp do rzeki Warty, którego obecnie nie ma. Na terenie tym będą miejsca, z których będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy, tj. np obiekty sportowe.

Na koniec dodała jednak, że są to tylko projekty i koncepcje inwestora i na ile te wszystkie plany mają szansę się ziścić zależy od wielu czynników, przede wszystkim czynnika ekonomiczno-finansowego, bo wiadomo, że wszystkie inwestycje muszą się bilansować. Na dzień dzisiejszy nie ma też analizy ewentualnych zagrożeń i utrudnień wynikających z powyższych zamierzeń dla Miasta.

Idea budowy osiedla mieszkaniowego z wykorzystaniem architektury poprzemysłowej, jako dobra i otwarciem tego terenu na rzekę Wartę, przy założeniu nowoczesnej urbanistyki z uwzględnieniem wszystkich zasad poprawnego projektowania, na pewno nie będzie żadnym zagrożeniem, czy utrudnieniem, dla Miasta, a wręcz przeciwnie zdaniem pani dr Hliwy będą z niej wynikały same korzyści. Zamierzeniem inwestora nie jest na pewno robienie z tego terenu zamkniętej enklawy. Ma być to teren otwarty i dostępny dla wszystkich mieszkańców Lubonia z dostępem do rzeki Warty.

Ostateczna decyzja o przeznaczeniu tego terenu należy jednak do władz Miasta. To Rada Miasta Luboń podejmie uchwałę o sporządzeniu miejscowego planu po byłym terenie WPPZ i nada mu przeznaczenie.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Adam Dworaczyk: Wiele razy pani dr Hliwa mówiła o wykorzystaniu obiektów poprzemysłowych. W związku z powyższym radny zapytał, czy mogłaby pani w-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a rozszerzyć tę kwestię, tzn. jak poszczególne budynki zostaną wykorzystane.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa:

Jeden obiekt zostałby wykorzystany na cele administracyjno-biurowe (obiekt starej syropiarni).

Drugi obiekt (narzędziownia) – zostałby wykorzystany na hotel, restaurację i klub, połączony pasażem z trzecim obiektem (bednarnią)– galeria handlowa, biblioteka dla dzieci, księgarnia, ogród Jordanowski, sala widowiskowa dla dzieci, sklep spożywczy „Piotr i Paweł” (mniejszy od tego w centrum „PAJO”), poczta.

Czwarty budynek (starej gorzelni) zostałby przeznaczony na pracownię fotograficzną, plastyczną, galerię, od strony rzeki Warty – obiekt wystawienniczy.

Przewidziano również dwa obiekty sportowe – pływalnia z salą sportową, ścianka wspinaczkowa, przystań kajakowa.


Radny Andrzej Sobiło powiedział, że chciałby zwrócić uwagę, jako mieszkaniec tej części Lubonia, którego okolice graniczą z terenami po byłych Zakładach Ziemniaczanych, iż planowane na tym terenie inwestycje spowodują duże problemy komunikacyjne.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa wyraziła opinię, że idąc takim tokiem myślenia, to każda inwestycja na tym terenie i każdy sposób zagospodarowania tego terenu może utrudnić ciąg komunikacyjny. Kiedy na tym terenie funkcjonowało jeszcze Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego, to jeździło mnóstwo tirów. Tak więc albo będą jeździły tiry albo samochody osobowe.


W dalszej części obrad sesji głos zabrała pani Prezes Pracowniczych Ogródków Działkowych, która wystąpiła w imieniu wszystkich członków tychże ogródków. Pani Prezes powiedziała, że członkowie ogródków obawiają się sąsiedztwa osiedla mieszkaniowego, intensywnych prac budowlanych związanych z tą budową oraz wszystkich innych przewidzianych na tym terenie inwestycji. W końcu obawiają się też, co będzie z samymi ogródkami. Ludzie użytkujący te ogródki „włożyli” w nie dużo pracy i serca i nie wyobrażają sobie, żeby ktoś mógł im te ogródki odebrać. Są osoby, które użytkują te ogródki już od 1962r.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa powiedziała, że nie widzi podstaw o takie obawy, ponieważ plany Spółki nie sięgają terenów ogródków, wszystkie założenia dotyczą własnego terenu. Ponadto teren ogródków jest terenem przewidzianym pod zieleń. I chociaż w subiektywnej ocenie pani dr Hliwy idea założenia ogródków działkowych była inna, niż ta, która ma miejsce na ogródkach działkowych reprezentowanych przez panią Prezes, to inwestor na pewno nie ma zamiaru nikomu szkodzić. Dodała, że idea założenia ogródków działkowych była taka, aby odciążyć władze samorządowe od utrzymywania terenów zielonych. Miały to być po prostu piękne, zadbane tereny zielone, natomiast wykorzystanie przedmiotowych ogródków pozostawia wiele do życzenia. Miały to być tereny ogólnodostępne, otwarte, czyli tzw. dobro publiczne. W tym przypadku uległo ono wypaczeniu.


Radny Rafał Marek poruszył kwestię potencjalnego wzrostu ruchu drogowego w tym rejonie, kwestię konieczności zmian komunikacyjnych i zapytał, czy podmiot reprezentowany przez panią dr Hliwę jest skłonny partycypować w budowie infrastruktury drogowej.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała radnemu, że oczywiście tak, inwestor jest skłonny partycypować w kosztach budowy infrastruktury drogowej. Pani dr Hliwa dodała, że to pytanie „padło” już na posiedzeniu Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń i dlatego o tym nie wspominała.


Radny Adam Dworaczyk wyraził opinię, iż w jednym z budynków poprzemysłowych mogłoby, przy pomocy Miasta, powstać muzeum o charakterze lokalnym. Byłoby to muzeum Miasta Luboń, w którym można by podziwiać i prezentować bogactwo architektoniczne tego miejsca, a ponadto byłoby wreszcie takie miejsce, gdzie Miasto mogłoby reprezentować swój wizerunek.



W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa zapytała radnego, czy jeżeli jej odpowiedź zabrzmi „tak - powstanie w tym miejscu muzeum o charakterze lokalnym”, to czy radny jest w stanie zagwarantować, że Miasto ten obiekt przejmie na utrzymanie, czy powtórzy się historia Bambrów. Czy też proponuje Pan radny, że inwestor nie dosyć, że zrobi, to jeszcze po wsze czasy będzie opłacał kustosza, eksponaty, ochronę, ubezpieczenie, itd.

Pomysł pokazania bogactwa architektury poprzemysłowej jest. Tak więc idea taka jest ale o sposobie eksponowania tego bogactwa pani dr Hliwa nie chciała dyskutować.


W dalszej części dyskusji Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek wyraził opinię, iż tok postępowania inwestora był nie do końca taki jak powinien.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, czy Zarząd Spółki ma zamiar któryś z siedmiu (7) dotychczas złożonych wniosków wycofać, bądź zmienić merytorycznie lub formalnie.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała radnemu, ze w zeszły czwartek, tj. 22 czerwca br. ukonstytuował się zespół projektowy, który będzie koordynował prace projektowe inwestora. Decyzje zostaną dopiero podjęte. Żadnych pochopnych wniosków, deklaracji i decyzji.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski wyraził opinię, że pochopne wnioski, deklaracje i decyzje już zostały podjęte. Nie dyskutując dalej na ten temat z panią dr Hliwą, która te zarzuty odpierała, radny zadał inne pytanie.

Radny zapytał, czy pani dr Hliwa mogłaby przedstawić chociaż zarys celu gospodarczego inwestora.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała radnemu, że celem inwestora jest zarobić. Cel polityki gospodarczej jest tylko jeden.


Ponieważ radny Piotr Paweł Ruszkowski drążył dalej ten temat, pani dr Hliwa zapytała, czy ma rozumieć, że Pan radny chciałby wiedzieć, ile Spółka będzie musiała zainwestować i ile da jej się na tym przedsięwzięciu zarobić? - Otóż takiej odpowiedzi radny nie otrzyma.


Radny Andrzej Michalczyk: Zarząd Hal Poelzig'a jest największym właścicielem na przedmiotowym terenie. W związku z powyższym radny zapytał, czy Zarząd podjął już rozmowy z właścicielami sąsiadujących terenów.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała radnemu, że do takich rozmów jeszcze nie doszło.


W dalszej części długiej i burzliwej dyskusji głos zabrał pan Rzeźniczak – właściciel jednego z terenów po WPPZ. Zapytał on między innymi, dlaczego przedstawiona przez panią dr Hliwę makieta, obejmuje również jego obszar i dlaczego nie ma na niej jego budynku.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała, że makieta jest jedynie zarysem, to nie jest gotowy plan.


Radny Rafał Marek powiedział, że wyjątkowo zgadza się z Burmistrzem i podziela tę samą opinię, iż tok postępowania inwestora był nie do końca taki jak powinien.

Radny odniósł się tutaj do podobnej sytuacji, jaka miała miejsce w mieście Poznaniu (Poznań-Jeżeyce) i dotyczyła przekształcenia terenu po byłej „Modenie”. Radny wyjaśnił, iż w Poznaniu nie przystąpiono do wydania warunków zabudowy, tylko odbyło się to na zasadzie rozmów inwestora z Miastem i włączeniem do tych rozmów wybitnych poznańskich architektów, żeby jak najlepiej tą tkankę poprzemysłową dostosować do warunków miejskich.

Radny stwierdził, że być może w tym przypadku są to fakty medialne, jak stwierdziła pani dr Hliwa, ale skoro w prasie pojawiło się konkretne zdjęcie z konkretną liczbą mieszkań - 4.200, to dla niego jest to fakt. Taka informacja pojawiła się też w biurze inwestora (4.200 mieszkań na sprzedaż). Radny dodał, że najpierw była informacja, iż ma to być 5 tys. mieszkańców, potem 11 tys. mieszkańców, tak więc ten tok postępowania jest nie do końca taki jak powinien.


W-ce Prezes Zarządu Hal Poelzig'a pani dr Renata Hliwa odpowiedziała radnemu, że nie będzie w tej kwestii polemizować z radnym, gdyż właściciel terenów po Modenie nie wykonał planu.




Na tym dyskusję zakończono.


ad. 4

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o prezentację projektu współfinansowanego z funduszy europejskich pod nazwą „Mikroregion WPN – Zielone Płuca Wielkopolski”.


Pani Małgorzata Ornoch-Tabędzka – Stowarzyszenie Partnerzy dla Samorządu.:

Od marca bieżącego roku na terenie Mikroregionu Wielkopolskiego Parku Narodowego realizowany jest duży projekt współfinansowany z funduszy europejskich pod nazwą „Mikroregion WPN – Zielone Płuca Wielkopolski”. Gmina Luboń jest jednym z podmiotów tego projektu. Tworzona obecnie Strategia Zrównoważonego Rozwoju Turystyki jest procesem, do którego od samego początku zapraszamy pracowników Urzędu Miasta Luboń. Wkraczamy w decydującą fazę tworzenia produktu turystycznego i ofert turystycznych i dlatego właśnie na tym etapie chcielibyśmy przybliżyć radnym miasta Luboń zarówno cele, bieżące dokonania, jak i możliwości dalszego rozwoju gminy w następstwie obecnego projektu.

Przechodząc do prezentacji przedmiotowego projektu, pani Małgorzata Ornoch-Tabędzka powiedziała, że ta prezentacja pozwoli na zadanie ewentualnych pytań i udzielenie wyjaśnień związanych z jego realizacją.

Następnie rozdała radnym materiały dotyczące tego projektu i przedstawiła go w formie komputerowej.

/zał. Nr 2/ - Projekt pod nazwą „Mikroregion WPN – Zielone Płuca Wielkopolski”.


Po prezentacji, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.


W dyskusji zabrał głos gość – pan Rzeźniczak, który powiedział, że od pewnego czasu organizuje w Luboniu spływy kajakowe, które są niezapomnianym przeżyciem. Zachęcał wszystkich bardzo gorąco, żeby skorzystali z takiej formy rekreacji (z Krajkowa do Lubonia lub z Lubonia do Poznania).

Zwrócił się też do radnych, aby przy podejmowaniu planu zagospodarowania dla tego terenu, pomyśleli o tych ludziach, którzy właśnie w ten sposób chcieliby spędzać czas wolny i którzy preferują właśnie taką formę rekreacji.


Pani Małgorzata Ornoch-Tabędzka odnosząc się do tego, co powiedział pan Reźniaczak, powiedziała, że dla takich ludzi, jak pan Rzeźniczak ten projekt również stwarza ogromne możliwości. Mianowicie pojedynczy, prywatni inwestorzy będą mogli zgłaszać wnioski o dofinansowanie swoich przedsięwzięć, również turystycznych, które zostaną uwzględnione, szczególnie jeśli zostaną poparte założeniami strategicznymi. Interes jest obustronny.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał panią Małgorzatę Ornoch-Tabędzką, czy jako twórcy tego pomysłu, Stowarzyszenie będzie składać do władz miasta Lubonia konkretne wnioski o zagospodarowanie tego terenu.


Pani Małgorzata Ornoch-Tabędzka odpowiedziała radnemu, że Stowarzyszenie nie ma takiego tytułu, ponieważ Strategię będą uchwalały wszystkie rady gminy wchodzące w skład Stowarzyszenia „Partnerzy dla samorządu” (8 gmin).

Tak więc konkretnych wniosków nie ma.



ad. 5

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Plan Rozwoju Lokalnego stanowi element towarzyszący we wszelkiego rodzaju wystąpieniach w pozyskiwaniu dodatkowych środków. Plan Rozwoju Lokalnego musi ulegać ciągłym zmianom, odpowiednio do sytuacji, która powstaje i musi być w całości zgodny z budżetem miasta na dany rok. W związku z pozyskaniem dodatkowych środków finansowych konieczna jest zmiana w poszczególnych tabelach „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”, których należałoby dokonać, aby uczynić ten plan realnym.

Stąd przedłożona została Radzie zmiana uchwały w sprawie Planu.

I tak:

Pierwsza zmiana dotyczy budowy kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Streicha – str. 58 tabela „Zestawienie kosztów inwestycji 04 wraz ze źródłami finansowania”.

Po rozstrzygnięciu przetargu okazało się, że zadanie to będzie realizowane taniej, niż zaplanowano - na podstawie kosztorysu inwestorskiego. W związku z powyższym należy dokonać urealnienia tych wydatków. Do tej pory kosztorys przewidywał na ten cel 3.845,200zł, w tej chwili, po rozstrzygnięciu przetargu, jest to 3.075,000 zł. Tak więc koszty inwestycji zostały zmniejszone o 770.200,00 zł.

Druga zmiana dotyczy budowy hali widowiskowo-sportowej – str. 70 tabela „Zestawienie kosztów inwestycji 16 wraz ze źródłami finansowania”.

W Planie Rozwoju Lokalnego i dotychczasowym budżecie mieliśmy zapisane środki własne w wysokości 954.390,00 zł i fundusze strukturalne w wysokości 2.110.203,00 zł. Aktualnie powstała nowa sytuacja. Po pierwsze wiemy, że otrzymamy środki z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w wysokości 1.200.000,00 zł (w tym roku 100.000,00zł), po drugie chcemy wprowadzić do budżetu, a tym samym do Planu Rozwoju Lokalnego, dalsze środki własne w wysokości 550.000,00 zł, jako planowaną, przewidywaną, uzgodnioną zapłatę za opóźnienie terminu realizacji budowy hali. Łącznie daje to kwotę 1.604.390,00 zł (954.390,00 zł + 550.000,00 zł + 100.000,00 zł).

Trzecia zmiana dotyczy budowy dróg i chodników – str. 71 tabela „Zestawienie kosztów inwestycji 17 wraz ze źródłami finansowania”.

W dotychczasowym planie zapisane było 1.165.000,00 zł. Środki te zostały zwiększone o 100.000,00 zł, tj. do 1.265.000,00 zł.

Czwarta zmiana dotyczy zadania związanego z wodociągowaniem miasta – strona 72 tabela „Zestawienie kosztów inwestycji 18 wraz ze źródłami finansowania”.

W dotychczasowym planie zapisane było 150.000,00 zł. W związku z tym, że większość zadań została przejęta do finansowania prze Aquanet, planowane wydatki umniejszone zostały o 100.000,00 zł. W konsekwencji planowane wydatki w tym zadaniu zapisano w kwocie 50.000,00 zł.

W Planie Rozwoju Lokalnego wprowadzono też dwa (2) nowe zadania:

Pierwsze zadanie zapisane w pkt 5 na stronie 76.

Tabela ta dotyczy opracowania dokumentacji projektowej przebudowy cieku Bocianki.

Datę rozpoczęcia tej inwestycji przewidziano na rok 2007, zakończenia na rok 2007.

W opisie tego zadania jest zapis, iż inwestycja ta dotyczy regulacji cieku Bocianki a celem realizacji projektu jest:

  • ochrona przed zalaniem terenów objętych inwestycją,

  • poprawa warunków życia mieszkańców,

  • przystosowanie cieku do odbioru większej ilości wód deszczowych,

  • stworzenie możliwości budowy kanalizacji deszczowej w ulicach znajdujących się w zlewni Bocianki,

  • realizacja oczekiwań społecznych,

  • ochrona środowiska naturalnego.

Przewidziana na ten cel kwota to 400.000,00 zł.

Była to propozycja Burmistrza, którą opiniowała Komisja Komunalna.

W pkt 6 na stronie 77 wprowadza się drugie nowe zadanie inwestycyjne – Przebudowa skrzyżowania Poniatowskiego – Kościuszki – Unijna. Data rozpoczęcia inwestycji 2007r., data zakończenia 2007r.

Inwestycja zakłada wymianę nawierzchni, budowę dwóch prawoskrętów oraz rozbudowę sygnalizacji świetlnej.

Zapisana na ten cel kwota to 684.000,00 zł.



Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Przewodniczącemu Komisji Komunalnej panu Mirosławowi Kleczowi, który przedstawił opinię Komisji w tej sprawie.


Mirosław Klecz – przewodniczący Komisji Komunalnej:

Punkt 5 na stronie 76 (nowe zadanie inwestycyjne dotyczące opracowania dokumentacji projektowej i przebudowy cieku Bocianki) był przedmiotem dyskusji Komisji Komunalnej.

Komisja Komunalna większością głosów odrzuciła ten punkt. Argumentacja członków Komisji była taka, że na dzień dzisiejszy jest już wskazanych przez Komisję tyle zadań do realizacji inwestycji, ze wskazywanie kolejnych byłby brakiem konsekwencji.

Tak więc zmiany Planu Rozwoju Lokalnego przez Komisję Komunalną zostały zaopiniowane negatywnie.

Pan Klecz dodał, że na wcześniejszych posiedzeniach Komisji Komunalnej, Komisja poczyniła pewne zobowiązania wobec mieszkańców Lasku, tzn., że przynajmniej zajmie się tą sprawą i rozważy potencjalne możliwości realizacji całego zespołu kanalizacji deszczowej (w rejonie Lasku). Pan Klecz powiedział, ze według jego opinii (nie była to opinia Komisji Komunalnej), warto by było warto chociaż uruchomić w przyszłym roku projekt cieku Bocianki wraz z towarzyszącymi projektami kanalizacji deszczowej dla najbliższego rejonu cieku Bocianka.

Podsumowując:

Opinia Komisji Komunalnej negatywna. Wniosek, aby przeznaczone 400.000,00 zł na to zadanie inwestycyjne wykreślić.

Wniosek pana Mirosława Klecza:

Przeznaczyć 50.000,00 zł na realizację projektu cieku Bocianka i kanalizację deszczową.


Radny Marian Szymański poprosił, aby w tej sprawie wypowiedział się Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra.


Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

Zamierzenie było głównie takie, aby nie robić samego projektu, tylko projekt i wykonanie zadania. Doświadczenie pokazuje, że mamy wiele projektów, których realizacja ciągle jest odwlekana w czasie.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski w celu uzupełnienia wypowiedzi pana Klecza powiedział, że nie do końca zgadza się z tym co powiedział przewodniczący Komisji. Mianowicie przed głosowaniem Komisji Komunalnej padło konkretne pytanie, jak to nowe zadanie inwestycyjne wpłynie na kolejność zadań wyznaczonych już do realizacji na przyszły rok. Odpowiedź była jednoznaczna, w związku z tym, że w tym roku będzie zrobiony projekt, to tamte punkty, które zostały już przyjęte przez Komisję, zostaną „odepchnięte”, natomiast ten punkt miał wejść na pierwsze miejsce i być zadaniem priorytetowym na rok 2007. Tak więc członkowie Komisji Komunalnej byli przeciwko temu, aby to zdanie było priorytetem na rok 2007.

Dalej pan radny Piotr Paweł Ruszkowski zaproponował, aby może pójść w innym kierunku przeszacowania budżetu i aby z pkt 1 – kanalizacji sanitarnej w ul. Streicha, z której mamy zaoszczędzone po rozstrzygniętych już przetargach 770.000,00 zł, przeznaczyć te 400.000,00 zł na kanalizację deszczową. Pozostałą kwotę przeznaczyć na budowę hali widowiskowo-sportowej.

Na koniec zapytał, czy dobrze myśli, ze obecnie cała kwota w wysokości 770.000,00 zł, zaoszczędzona na kanalizacji sanitarnej, została przeznaczona na budowę hali.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Nie. Zaoszczędzone środki zostały rozdysponowane na inne wydatki. Podkreślił też, że budowa kanalizacji jest zupełnie innym tytułem, niż budowa hali, jest to zupełnie inne zadanie.

Budowa hali będzie kontynuowana ze środków otrzymanych z Funduszu Rozwoju Kultury i umownych kar za niedotrzymanie terminu ukończenia I etapu budowy hali.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski wyraził opinię, że jeżeli budżet miasta na przyszły rok na inwestycje zwiększyłby się o 400.000,00 zł, to Komisja Komunalna na pewno nie miałaby nic przeciwko, aby wprowadzić do Planu rozwoju lokalnego to nowe zadanie.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad wnioskiem pana Mirosława Klecza, dotyczącym pkt 5 Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń, aby ograniczyć środki własne do 50.000,00 zł, czyli do realizacji samego projektu cieku Bocianka.



Głosowanie:

za wnioskiem pana Mirosława Klecza głosowali:


radny Stefan Krukowski



radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Włodzimierz Woźniak



radny Piotr Paweł Ruszkowski



radny Tadeusz Waliczak



radny Bogdan Jędrzejewski




przeciw wnioskowi głosował


radny Rafał Marek


wstrzymali się od głosu


radna Ewa Rogowicz


radny Adam Dworaczyk


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur

/za przyjęciem wniosku głosowało - 16 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/



Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Adam Dworaczyk



radny Rafał Marek


radny Stefan Krukowski



radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Włodzimierz Woźniak



radny Tadeusz Waliczak



radny Bogdan Jędrzejewski




głosów przeciwnych nie było


wstrzymał się od głosu


radny Piotr Paweł Ruszkowski


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/


/zał. Nr 3/ - Uchwała nr L/239/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.



ad. 6

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie projektu uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.


Skarbnik Miasta pani Teresa Socha:

W załączniku do uchwały nr XLIII/211/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków w roku 2005, zmienionej uchwałą nr XLVI/225/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 30 marca 2006r., jako termin realizacji wydatków w dziale 926 podano 30.06.2006r. Z uwagi na trwający odbiór końcowy robót (stanu surowego otwartego) hali widowiskowo-sportowej oraz rozliczenie wykonanych prac termin realizacji wydatków przedłuża się na dzień 30.09.2006r.


Dyskusji nie było, w związku z czym Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Adam Dworaczyk



radny Rafał Marek


radny Stefan Krukowski



radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Włodzimierz Woźniak



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Piotr Paweł Ruszkowski



głosów przeciwnych nie było


wstrzymał się od głosu


radny Tadeusz Waliczak


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/


/zał. Nr 4/ - Uchwała nr L/240/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. dotycząca zmiany uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.


ad. 7

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Szczegóły zmian w budżecie na rok 2006 zostały przedstawione w projekcie uchwały, dlatego Burmistrz założył, że Rada zapoznała się już z nimi i omówił je tylko ogólnikowo.

Po pierwsze otrzymaliśmy nowe dotacje i uzyskaliśmy dochody na zadania własne. Dotyczą one pomocy społecznej, oświaty i wychowania.

Druga większa przyczyna zmian dotyczy zmiany w dochodach, które związane są z aktualizacją programu hali widowiskowo-sportowej. Inaczej mówiąc są to pozyskane na budowę hali środki finansowe w wysokości 100.000,00 zł w roku 2006 z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej i należności w wysokości 550.000,00 zł z tytułu nieterminowego wykonania robót w zakresie budowy hali.

Odpowiednio wszystkie zmiany zapisane po stronie dochodów, zostały zapisane również po stronie wydatków.

Trzecia duża zmiana dotyczy aktualizacji wydatków na budowę kanalizacji sanitarnej. Umniejszenie wydatków na budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Streicha o 770.200,00 zł i rozdysponowanie tych pieniędzy na inne wydatki:

  • na funkcjonowanie szkół, przedszkoli, świetlic, wzrost wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń w szkołach, pokrycie wzrostu kosztów ogrzewania – 227.480,00 zł;

  • na wykupy gruntów 150.000,00 zł

  • na pokrycie straty firmy Translub z 2005r. - 100.000,00 zł (planowane jest w sumie 200.000,00 zł na odnowienie taboru);

  • zwiększenie wydatków na Urząd Miasta o 70.000,00 zł (55.000,00 zł na wypłatę zaległych dodatkowych wynagrodzeń rocznych dla burmistrza, zastępców, sekretarza i skarbnika miasta, 15.000,00 zł na wymianę okien w Urzędzie),

  • 25.000,00 zł przeznaczono na remont Przedszkola nr 1 i ok. 10.000,00 na ogrzewanie w tym przedszkolu;

  • Środki w wysokości 22.000,00 zł przeznaczono na wypłatę świadczeń bezrobotnym wykonującym w mieście prace społecznie użyteczne.

Są to główne elementy rozdysponowania tych środków.

Na skutek tej sytuacji dochody miasta wzrosły o 672.134,00 zł. Wydatki maleją o 1.438.069,00 zł. W związku z czym zmniejsza się również deficyt miasta.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Stefan Krukowski miał zapytanie dotyczące działu 700 rozdział 70005, który został zwiększony o kwotę 150.000,00 zł na wykupy gruntów. Radny zapytał, ile (procentowo) miasto za tę kwotę jest w stanie gruntów wykupić.


Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że ta kwota wystarczy na wykupienie około 10-15% gruntów, jakie miasto ma jeszcze do wykupienia.


Radny Rafał Marek zapytał, czy wykup gruntów jest w tej chwili priorytetem wydatków budżetowych.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że jest to priorytet w tym sensie, że jesteśmy na granicy wyczerpania środków na ten cel. Jednocześnie trwają obecnie uzgodnienia co do wykupu kolejnych gruntów. Wykup gruntów jest naszym obowiązkiem prawnym, a jego niezrealizowanie grozi odsetkami karnymi.


Radny Stefan Krukowski zapytał o dział 900 rozdział 90001. Radny zapytał, czy będzie budowany wodociąg w ulicy Kołłątaja.


Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że jest już po rozstrzygnięciu przetargu i została już podpisana umowa na wykonanie wodociągu w ul. Kołłątaja, Panka i Narutowicza.


Radny Piotr Paweł Ruszkowski miał zapytanie dotyczące Translub-u. Radny zapytał, czy w związku z tym, że Translub otrzyma teraz 100.000,00 zł, to oznacza, że Firma zakupi ten autobus teraz, czy te pieniądze zostaną wpłacone na konto i autobus zostanie zakupiony dopiero, kiedy Translub otrzyma drugie 100.000,00 zł.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że Translub zakupi autobus, mając 100.000,00 zł środków własnych i 100.000,00 zł podejmując krótkoterminowy kredyt z nadzieją na otrzymanie od miasta 100.000,00 zł.


Radny Andrzej Sobiło miał zapytanie do wykupu gruntów. Radny zapytał, czy przeznaczone 150.000,00 zł na wykupy gruntów zostało już określone na konkretne tereny, czy konkretne ulice.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że aktualnie ustalone są wykupy do kwoty posiadanej w budżecie. W kolejności oczekuje wiele wniosków, a lista zostanie sporządzona po zapisaniu środków.


Radny Rafał Marek wrócił do wniosku, jaki składał na etapie tworzenia budżetu (we wrześniu 2005r.), który dotyczył nasadzeń. Radny zapytał, czy te środki zostały w budżecie zaplanowane, czy nasadzenia będą jesienią realizowane i jakie pieniądze zostały na to przeznaczone.


Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że pieniądze na nasadzenia zostały przeznaczone z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a ile konkretnie Burmistrz odpowie na kolejnej sesji.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek dodał, że budżet jest przeszacowywany w ciągu roku według bieżących potrzeb. Po półroczu, kiedy zostanie wykonane sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze, będzie jasna sytuacja i rzetelna informacja na temat źródeł dochodów, również w zakresie GFOŚiGW. Jeżeli te możliwości Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej będą, to na pewno środki na nasadzenia zostaną zapisane.

Środków na dodatkowe nasadzenia na razie nie ma. Po zbadaniu dochodów za I półrocze spodziewamy się, że zapisanie środków na nasadzenia będzie jednak możliwe.


Radny Rafał Marek powiedział, że wypowiedź Burmistrza traktuje, jako obietnicę i rozumie, że przeszacowanie budżetu na nasadzenia nastąpi we wrześniu.


Radny Rafał Marek: Kolejna sprawa, do której powrócił radny dotyczyła bezpieczeństwa. Mianowicie na sesji budżetowej, radny Rafał Marek składał konkretny wniosek o przeznaczenie konkretnej kwoty na funkcjonowanie Straży Miejskiej w nocy. Burmistrz Miasta nie był zwolennikiem takiej metody, ale zapadły głosy, że do czerwca 2006r. zapadną alternatywne rozwiązania, które zostaną przedstawione Radzie. W związku z powyższym, radny zapytał, czy zapadły w tej sprawie jakieś konkretne decyzje.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek poinformował, że została zwiększona liczba etatów policyjnych o sześć (6), co na pewno zwiększy patrole nocne. Miasto ze swojej strony zrobiło już bardzo wiele (zakup radiowozu policyjnego, dofinansowanie do paliwa).


Na koniec Skarbnik Miasta pani Teresa Socha podała poprawki do budżetu miasta z „ostatniej chwili”. I tak:

  • w dochodach w dziale 801 rozdział 80101 w §2030 – zaplanowano dotację celową w kwocie 2.758,00 zł na sfinansowanie wyprawki szkolnej;

  • w dochodach w dziale 854 rozdział 85415 w §2030 – plan dotacji celowej zwiększa się o kwotę 2.922,00 zł z przeznaczeniem na udzielenie uczniom pomocy materialnej o charakterze edukacyjnym;

  • według zaleceń Regionalnej Izby Obrachunkowej dotację przeznaczoną na utylizację padłych zwierząt należy wpisać do działu 900 rozdział 90002 – Gospodarka Odpadami.

Tak więc łącznie dochody budżetu miasta zwiększa się o kwotę 672.134,00 zł tj. do kwoty 39.236.404,00 zł.

Jeśli chodzi o wydatki:

  • w dziale 801 rozdział 801 – plan wydatków ogółem w szkołach podstawowych zwiększa się o kwotę 78.078,00 zł;

  • w dziale 854 rozdział 85415 – plan wydatków na wypłatę stypendiów socjalnych zwiększa się o kwotę 2.922,00 zł – środki pochodzą z dotacji celowej;

  • odpowiednio 300,00 zł zapisane po stronie dochodów na utylizację padłych zwierząt należy zapisać po stronie wydatków.

Łącznie wydatki budżetu miasta zmniejsza się o kwotę 1.438.069,00 zł tj. do kwoty 44.494.885,00 zł.


Więcej pytań nie było, w związku z czym Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Bogdan Jędrzejewski





głosów przeciwnych nie było


wstrzymali się od głosu


radny Tadeusz Waliczak


radny Rafał Marek


radny Piotr Paweł Ruszkowski


radny Stefan Krukowski


radny Adam Dworaczyk


W głosowaniu wzięło udział 18 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Włodzimierz Woźniak

/za przyjęciem uchwały głosowało - 13 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 5 radnych/



/zał. Nr 5/ - Uchwała nr L/241/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.




ad. 8

Przewodniczący rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na inwestycję pn. Budowa hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Rozporządzenie dofinansowania zadań z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej mówi, że w przypadku niewykonania określonego zadania a także w przypadku nie sporządzenia sprawozdań, środki Funduszu podlegają zwrotowi na rachunek bankowy organu udzielającego dofinansowania. Organ udzielający dotacji zapewnia sobie w ten sposób łatwość w odzyskaniu pieniędzy na wypadek niewłaściwego ich wykorzystania i żąda podjęcia stosownej uchwały.

W związku z powyższym uchwała w sprawie zabezpieczenia środków przyznanych z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej jest niezbędnym załącznikiem do wniosku o dofinansowanie zadań z tego funduszu. Wymóg załączenia uchwały do wniosku wynika bezpośrednio z przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 lutego 2005r.

Przedstawiony Radzie projekt uchwały wyraża zgodę na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia pn. Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap do kwoty 1.200.000,00 zł i na wystawienie weksla „in blanco” oraz podpisanie deklaracji do weksla.

Ewentualna realizacja tego zobowiązania następowałaby z dochodów własnych Miasta.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.


Dyskusji i pytań nie było.


W związku z powyższym, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na inwestycję pn. Budowa hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Piotr Paweł Ruszkowski



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 18 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Włodzimierz Woźniak

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 6/ - Uchwała nr L/242/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na inwestycję pn. Budowa hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap.


ad. 9

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania za I półrocze planu finansowego samorządowych instytucji kultury.


Skarbnik Miasta pani Teresa Socha przedstawiła Radzie projekt przedmiotowej uchwały i wyjaśniła, że art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych nakłada na organ stanowiący jednostek samorządu terytorialnego obowiązek określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta i samorządowych instytucji kultury za I półrocze, stąd konieczność podjęcia przez Radę Miasta niniejszej uchwały.


Dyskusji i pytań nie było.


W związku z powyższym, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania za I półrocze planu finansowego samorządowych instytucji kultury.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radna Zofia Skok-Łukomska



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 17 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Włodzimierz Woźniak, radny Piotr Paweł Ruszkowski.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 7/ - Uchwała nr L/243/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania za I półrocze planu finansowego samorządowych instytucji kultury.


ad. 10

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i kierownikowi Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta panu Mirosławowi Stromczyńskiemu i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r, o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym należności pieniężne, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa, przypadające jednostce samorządu terytorialnego lub jej jednostkom organizacyjnym mogą być umarzane, a ich spłata odraczana lub rozkładana na raty, na zasadach określonych przez organ stanowiący.

Ustawa o finansach publicznych nakłada na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego obowiązek określenia szczegółowych zasad i trybu udzielania ww. ulg oraz wskazania organu lub osoby do tego uprawnionej.

Dotychczas kwestie zasad i trybu umarzania lub udzielania innych ulg w spłacie należności pieniężnych, będących wierzytelnościami Gminy Luboń i jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa regulowała uchwała Rady Miasta Luboń nr XLIV/234/2002 z dnia 28 lutego 2002r. podjęta na podstawie art. 34a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn.zm.). Ustawa ta została uchylona z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.

Przepisy wykonawcze wydane na podstawie starej ustawy zachowują moc do czasu wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie nowej ustawy w zakresie, w jakim nie pozostają w sprzeczności z przepisami nowej ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 30 czerwca 2006 r.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.


Radny Marek Samulczyk zapytał, co miasto może zrobić, w przypadku, gdy nie można od dłużnika w żaden sposób wyegzekwować pieniędzy.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że w takim przypadku miasto może dochodzić swoich racji drogą sądową w postępowaniu cywilno-prawnym.


Radny Adam Dworaczyk miał zapytanie do §7 projektu uchwały - W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi i gospodarczymi organ uprawniony na wniosek dłużnika może odroczyć termin zapłaty całości lub części należności lub rozłożyć płatność całości lub części należności na raty, biorąc pod uwagę możliwości płatnicze dłużnika oraz uzasadniony interes wierzyciela.

Radny zapytał, jakie to będą kryteria, co będzie decydowało, że sytuacja społeczna i gospodarcza jest groźna, jakie będą kryteria tych względów.


Kierownik Wydziału PiO pan Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, że są to np. przypadki, w których wyegzekwowanie należności mogłoby doprowadzić do upadku firmy


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek dodał, że jest to oczywiście duża uznaniowość a także element życzliwości. Burmistrz powiedział, że zawsze wychodzi z założenia, że lepiej rozłożyć dłużnikowi zaległość na raty, niż mieć zaległości, które ciągle będą rosły.

Miasto nie traci również w przypadkach odroczeń należności, gdyż stosuje opłatę prolongacyjną.


Radny Rafał Marek zapytał, czy Urząd żąda przedłożenia przez dłużnika jakiś dokumentów świadczących o jego problemach finansowych i złej kondycji firmy.


Kierownik Wydziału PiO pan Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, że oczywiście takie dokumenty są wymagane i są to np.: zeznania podatkowe – PIT-y, wyroki sądowe, wszystko co może zobrazować sytuację finansową dłużnika.


Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa.


Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



radny Włodzimierz Woźniak



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 17 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Piotr Paweł Ruszkowski, radna Zofia Skok-Łukomska.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 8/ - Uchwała nr L/244/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa.





ad. 11

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

W dotychczasowej uchwale o opłatach za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej uprawnionymi do korzystania z przejazdów bezpłatnych są osoby, które ukończyły 65 lat.

Proponuje się zmienić powyższy zapis poprzez ustalenie, że uprawnionymi do bezpłatnego przejazdu są osoby, które ukończyły 70 rok życia, a tylko w przypadku mieszkańców Lubonia – 65 rok życia.

Powyższa zmiana nie spowoduje żadnego ograniczenia ulg dla mieszkańców Lubonia, a spowoduje jedynie dostosowanie ulg do obowiązujących w gminach sąsiednich. Dla przykładu w MPK w Poznaniu uprawnionymi do korzystania z przejazdów bezpłatnych są dopiero osoby, które ukończyły 70 lat.

Propozycje zapisów dotyczących uprawnień do korzystania z przejazdów na podstawie biletów ulgowych przez studentów oraz uczniów są jedynie dostosowaniem obowiązujących wysokości ulg uchwalonych przez Radę Miasta Luboń do przepisów ustawowych dotyczących uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (ustawa z dnia 20 czerwca 1992r. opublikowana w Dz.U. z 2002r. Nr 175, poz. 1440 z późn. zm.).


Po krótkiej dyskusji, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.



Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



radny Włodzimierz Woźniak



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 17 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Piotr Paweł Ruszkowski, radna Zofia Skok-Łukomska.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 9/ - Uchwała nr L/245/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. zmieniająca uchwałę w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.


ad. 12

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Sekretarzowi Miasta i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr L/253/2002 z dnia 27 czerwca 2002r. w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania w Mieście Luboń.


Sekretarz Miasta pan Janusz Piasecki – pełnomocnik – Urzędnik Wyborczy:

Zgodnie z przepisem art. 92 ustawy z dnia 16 lipca 1998r. - Ordynacja wyborcza -– przy tworzeniu okręgów wyborczych stosuje się jednolitą normę przedstawicielską wynikającą z podzielenia liczby mieszkańców gminy przez ustaloną dla rady tej gminy liczbę wybieranych radnych, natomiast zmian granic okręgów wyborczych dokonuje się, gdy nastąpiły zmiany w podziale terytorialnym państwa zmiany granic sołectw, zmiany liczby mieszkańców danej gminy, zmiany liczby radnych w radzie gminy lub zmiany liczby radnych wybieranych w okręgach wyborczych.


W przypadku Lubonia do wyliczenia ww normy przyjęto ustaloną na koniec 2005r. liczbę mieszkańców tj. 25 788 osób oraz obowiązującą liczbę mandatów w ilości 21. Wyliczona w ten sposób norma wynosi 1228 mieszkańców na 1 mandat.

Zmiany liczby mieszkańców na terenie Lubonia, które nastąpiły od czasu ostatniej aktualizacji granic okręgów wyborczych w 2002r. spowodowały ponownie konieczność dokonania korekty granic okręgów wyborczych. Z powodu znacznego zwiększenia liczby mieszkańców w Okręgu nr 1 (Żabikowo) i zmniejszenia liczby mieszkańców w Okręgu nr 2 (Spółdzielnia Mieszkaniowa), nastąpiło istotne naruszenie normy przedstawicielskiej w tych okręgach.

Ustalona na dzień 31.12.2005r. “w starych granicach” liczba mandatów wybieranych

w poszczególnych okręgach wynosiłaby:

Okręg nr 1 7999/1228=6,51 tj. 7 mandatów

Okręg nr 2 5364/1228=4,37 tj. 4 mandaty

Okręg nr 3 6034/1228=4,91 tj. 5 mandatów

Okręg nr 4 6391/1228=5,20 tj. 5 mandatów


Ustalona w ten sposób liczba mandatów wynosi 21 tj. tyle ile powinna wynosić dla Lubonia liczba wybieranych radnych. Jednakże zgodnie z art. 90 ust. 2 cyt. ustawy dla wyboru rady w gminie liczącej powyżej 20 000 mieszkańców tworzy się okręgi wyborcze, w których wybiera się od 5 do 8 radnych – zatem Okręg wyborczy nr 4 nie spełnia tego kryterium.

W związku z tym, iż minimalna ilość mandatów w okręgu wielomandatowym wynosi 5 mandatów – aby nie likwidować Okręgu nr 2, zaistniała konieczność zmiany granic okręgów wyborczych poprzez umniejszenie Okręgu nr 1 i powiększenie Okręgu nr 2.

W tym celu proponuje się przesunąć znajdujące się na styku granic okręgów ulice:

      • część ul. Tadeusza Kościuszki od początku do ul. Unijnej i ul. Józefa Poniatowskiego (bez bloków SM),

      • część ul. Żabikowskiej od ul. 11 Listopada i ul. Kazimierza Pułaskiego do końca (bez bloków SM),

      • ul. Świerczewską,

      • ul. Żródlaną,


z Okręgu nr 1 do Okręgu nr 2


Po zmianie granic wyliczenia przedstawiają się następująco:


Okręg nr 1 7275/1228=5,92 tj. 6 mandatów

Okręg nr 2 6088/1228=4,95 tj. 5 mandatów

Okręg nr 3 6034/1228=4,91 tj. 5 mandatów

Okręg nr 4 6391/1228=5,20 tj. 5 mandatów


Normy przedstawicielskie w poszczególnych okręgach wynoszą:


Okręg nr 1 7275/6=1212,5

Okręg nr 2 6088/5=1217,6

Okręg nr 3 6034/5=1206,8

Okręg nr 4 6391/5=1278,2



Zaznaczyć należy, iż przesunięcie dotyczy wyłącznie ulic i części ulic leżących w bezpośrednim sąsiedztwie okręgów.

Konsekwencją zwiększenia liczby mieszkańców Okręgu nr 2 jest przekroczenie liczby 3000 mieszkańców w jednym z obwodów głosowania położonym w tym okręgu, natomiast zgodnie z art. 30 ust. 2a ustawy - stały obwód głosowania powinien obejmować od 500 do 3 000 mieszkańców. W związku z tym proponuje się utworzenie nowego, trzeciego obwodu głosowania w Okręgu nr 2 w granicach określonych w Załączniku nr 2 do Uchwały oraz zmianę numeracji obwodów od nr 6 do nr 12

Liczba mieszkańców w poszczególnych obwodach (po utworzeniu nowego obwodu) przedstawia się następująco:


  • obwód nr 1 2811

  • obwód nr 2 2503

  • obwód nr 3 1961

  • obwód nr 4 2121

  • obwód nr 5 1975

  • obwód nr 6 1992

  • obwód nr 7 2765

  • obwód nr 8 1834

  • obwód nr 9 1435

  • obwód nr 10 2421

  • obwód nr 11 2114

  • obwód nr 12 1856



Dyskusja:


Głos w dyskusji zabrała radna pani Wanda Suleja-Kot, która powiedziała, że ubolewa, iż przy okazji zmiany uchwały w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania, nie zrobiono korekty adresów wyborczych.


Sekretarz Miasta pan Janusz Piasecki wyjaśnił radnej, że nie jest to przedmiotem powyższej uchwały.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr L/253/2002 z dnia 27 czerwca 2002r. w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania w Mieście Luboń.



Głosowanie:

za uchwałą głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



radny Włodzimierz Woźniak



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 17 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Piotr Paweł Ruszkowski, radna Zofia Skok-Łukomska.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


/zał. Nr 10/ - Uchwała nr L/246/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany uchwały nr L/253/2002 z dnia 27 czerwca 2002r. w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania w Mieście Luboń.


ad. 13

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o interpelacje.


Na L sesji w dniu 29 czerwca interpelację złożył radny Adam Dworaczyk.

Interpelacja skierowana była do Burmistrza miasta Luboń – pana Włodzimierza Kaczmarka.

W związku z odpowiedzią na moją interpelację z dnia 27.10.2005r., gdzie p. Burmistrz napisał, cytuję: „Możliwe jest udostępnienie na stronie internetowej Urzędu do powszechnego użytku zapisu dźwiękowego z sesji Rady w formie cyfrowej”, pragnę zapytać co zrobiono przez ponad pół roku w tym celu? Chciałbym dowiedzieć się, kiedy zapis dźwiękowy z sesji Rady będzie powszechnie dostępny na stronie internetowej?

/zał. Nr 11/ - Interpelacja złożona przez radnego Adama Dworaczyka.


Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział na interpelację radnego Piotra Pawła Ruszkowskiego, złożoną na XLVI sesji w dniu 30 marca, w związku z katastrofą budowlaną w Katowicach, a dotyczącą atestów stropów dachowych i ich wytrzymałości w obiektach użyteczności publicznej w Luboniu.

/zał. Nr 12/ - Odpowiedź Burmistrza na interpelację radnego Piotra Pawła Ruszkowskiego.


Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o zapytania.


Radny Marian Szymański po raz kolejny wyraził opinię, iż należy jak najszybciej rozpatrzyć, jaką objętość może liczyć interpelacja. Zdaniem pana Szymańskiego powinny być obwarowania składanych interpelacji – wymiar interpelacji i zakres odpowiedzi.


Radny Rafał Marek zaproponował, aby składane przez radnych interpelacje i odpowiedzi na nie umieszczać na stronie internetowej Miasta.


Radny Rafał Marek powiedział, że na pełnionym przez niego dyżurze został zapytany przez petenta, w jaki sposób można ze swojej posesji usunąć azbest.


Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że koordynatorem jest Powiat. Miasto otrzyma do podpisania i zaopiniowania Regulamin dotyczący pozbywania się azbestu. 30% kosztów pokrywać będzie mieszkaniec, 70% kosztów Powiat.


ad. 14

We wolnych głosach i wnioskach przewodniczący Komisji stałych podali terminy kolejnych spotkań.:

Komisja Komunalna – 24.07.2006r. - godz. 17.00 T: Zieleń miejska.

Komisja Budżetu i Finansów – 19.07.2006r. - godz. 16.30 T: Procedury uchwalania budżetu. Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2007.

Komisja Rewizyjna – 5.07.2006r. - godz. 16.30

Komisja Organizacyjno-Prawna – 19.07.2006r. - godz. 18.00

Komisja Sfery Społecznej – 18.07.2006r. Godz. 16.30 T: Postęp robót przy budowie Hali.

Przewodniczący Zdzisław Szafrański poinformował, że kolejna sesja Rady Miasta Luboń odbędzie się 20 lipca 2006r. - godz. 16.30.


ad. 15

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu z XLIX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 1 czerwca 2006r.


Głosowanie:

za przyjęciem protokołu głosowali:


radny Andrzej Michalczyk



radna Lidia Godek


radny Zdzisław Szafrański


radny Leon Wawrzyniak


radny Zbigniew Ziółkowski


radna Ewa Rogowicz


radny Marian Szymański



radny Marek Samulczyk



radna Wanda Suleja-Kot



radny Mirosław Klecz



radny Andrzej Sobiło



radny Bogdan Jędrzejewski



radny Tadeusz Waliczak



radny Rafał Marek



radny Stefan Krukowski



radny Adam Dworaczyk



radny Włodzimierz Woźniak



głosów przeciwnych nie było


głosów wstrzymujących nie było



W głosowaniu wzięło udział 17 radnych

Nieobecni: radny Dariusz Szmyt, radny Włodzimierz Smogur, radny Piotr Paweł Ruszkowski, radna Zofia Skok-Łukomska.

/za przyjęciem protokołu głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/


ad. 16

Przewodniczący Zdzisław Szafrański zakończył obrady L sesji Rady Miasta Luboń o godz. 22.50.



Załączniki:

/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

/zał. Nr 2/ - Projekt pod nazwą „Mikroregion WPN – Zielone Płuca Wielkopolski”.

/zał. Nr 3/ - Uchwała nr L/239/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia „Planu rozwoju lokalnego Miasta Luboń”.

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr L/240/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. dotycząca zmiany uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr L/241/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr L/242/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zabezpieczenia przyznanych środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na inwestycję pn. Budowa hali Widowiskowo-Sportowej w Luboniu – II etap.

/zał. Nr 7/ - Uchwała nr L/243/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania za I półrocze planu finansowego samorządowych instytucji kultury.

/zał. Nr 8/ - Uchwała nr L/244/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa.

/zał. Nr 9/ - Uchwała nr L/245/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. zmieniająca uchwałę w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.

/zał. Nr 10/ - Uchwała nr L/246/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 29 czerwca 2006r. w sprawie zmiany uchwały nr L/253/2002 z dnia 27 czerwca 2002r. w sprawie okręgów wyborczych i obwodów głosowania w Mieście Luboń.

/zał. Nr 11/ - Interpelacja złożona przez radnego Adama Dworaczyka.

/zał. Nr 12/ - Odpowiedź Burmistrza na interpelację radnego Piotra Pawła Ruszkowskiego.

/zał. Nr 13/ - Lista obecności.




   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych