Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023: Protokół nr XX/2020 XX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 12 marca 2020r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Protokół nr XX/2020

XX sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 12 marca 2020r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 17 (siedemnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XX sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecne: Anna Bernaciak, Magdalena Kleczewska, Beata Łakomy, Monika Nawrot.

 

Uwagi i wnioski do porządku obrad:

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak złożyła wniosek o rozszerzenie porządku obrad o punkt interpelacje i zapytania.

 

Radny Marek Samulczyk stwierdził, że w obliczu koronawirusa ta sesja nie powinna być zwołana, radni siedzą tak blisko siebie w pomieszczeniu które ma około 60m2, gdzie nie ma zachowanej żadnej chociażby metrowej odległości, a nikt z nas nie wie czy jesteśmy 100% zdrowi.Radny powiedział że odpowiedzialność za to ponosi przewodnicząca Rady i że przyszedł na tą sesję tylko dlatego że uchwały które będą podejmowane są bardzo ważne dla mieszkańców.

 

Przewodnicząca Rady Miasta, Teresa Zygmanowska: Tak jak Pan Radny powiedział zawieszone w funkcjonowaniu są szkoły, teatry, przedszkola, a także kina i muzea i to jest zupełnie zrozumiałe. Natomiast wszystkie organy państwowe działają. My również jesteśmy mniejszym, ale organem państwa. W związku z tym, tak jak organy rządowe działają, bo państwo musi funkcjonować, tak i my musimy działać, aby nasze Miasto mogło funkcjonować. W swojej wypowiedzi zaznaczył Pan, że przyszedł dzisiaj, bo będą podejmowane uchwały ważne dla mieszkańców. Właśnie dlatego dzisiejsza sesja nie została odwołana, ponieważ musimy podjąć uchwały ważne dla Mieszkańców i Miasta. Przewodnicząca Rady poprosiła też radnego Marka Samulczyka, żeby nie zrzucał na Nią całej odpowiedzialności za zdrowie innych.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski dodał, że jest to kwestia odpowiedzialności każdego z nas, również Państwa Radnych, za siebie i innych. Dlatego jeśli ktoś czuje, że zdrowie nie pozwala mu na uczestniczenie w sesji lub ma świadomość, że przebywał z osobą chorą to powinien zrezygnować z obecności w sesji. Właśnie z powodów odpowiedzialności nie jesteśmy dziś w komplecie.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o punkt

- interpelacje i zapytania  (punkt 17)

- oraz o punkt przyjęcie protokołów sesji XVII i XVIII (pkt 18)

Pozostałe punkty przesunięte zostały o dwa,  tak, że zakończenie obrad przewidziano w punkcie 20.

Po przedstawieniu powyższych zmian zarządziła głosowanie.

Odbyło się głosowanie w sprawie przyjęcia zmian w porządku obrad.

 

Za przyjęciem zaproponowanych zmian głosowali:

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  2. EKWIŃSKA Katarzyna
  3. GAWELSKI Hieronim
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  7. NYĆKOWIAK Małgorzata
  8. OKUPNIAK Andrzej Roman
  9. SZWACKI Michał Jacek
  10. TARASIEWICZ Bogdan
  11. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  12. WIŚNIEWSKI Artur
  13. WOLNIEWICZ Paweł
  14. WOŹNIAK Magdalena Anna
  15. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  16. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymał się od głosu:

  1. SAMULCZYK Marek

 

 

Udział w głosowaniu brało 17 radnych. 

Nieobecne: BERNACIAK Anna, KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za przyjęciem zmian w porządku obrad głosowało 16 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymał się od głosu 1  radny.    Zmiany w porządku obrad zostały przyjęte.

/zał. nr 1/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Przyjęcie porządku obrad.

Głosowanie w sprawie przyjęcia  porządku obrad.

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  2. EKWIŃSKA Katarzyna
  3. GAWELSKI Hieronim
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  7. NYĆKOWIAK Małgorzata
  8. OKUPNIAK Andrzej Roman
  9. SZWACKI Michał Jacek
  10. TARASIEWICZ Bogdan
  11. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  12. WIŚNIEWSKI Artur
  13. WOLNIEWICZ Paweł
  14. WOŹNIAK Magdalena Anna
  15. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  16. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymał się od głosu:

  1. SAMULCZYK Marek

 

Udział w głosowaniu brało 17 radnych. 

Nieobecne: BERNACIAK Anna, KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 16 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymał się od głosu 1  radny. Porządek obrad został przyjęty.

/zał. nr 2/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta Luboń na lata 2020-2023”.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr  XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r.  w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń  z dnia 4 lutego 2016 r.  w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym 2019/2020.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Miasta Luboń.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy Antoniego Marcinkowskiego w Luboniu.
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2020 rok.
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2035.
  15. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  16. Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
  17. Interpelacje i zapytania.
  18. Przyjęcie protokołów sesji nr XVII i XVIII.
  19. Wolne głosy i wnioski.
  20. Zakończenie obrad.

/zał. nr 3/ - Porządek obrad.

 

Ad. 2.  Wolne głosy i wnioski mieszkańców.:

 

Mieszkaniec Lubonia, pan Paweł Świdziński zapytał, o ile zwiększy się subwencja dla Miasta Luboń w porównaniu z rokiem ubiegłym?.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział, że o ok. 700.000,00 zł.

 

Dalej ten sam Mieszkaniec zapytał, jaką korzyść mają płacący podatki?.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział, że z wpływów z podatków budowana jest w Mieście infrastruktura, drogi, ulice, chodniki.

 

Trzecie pytanie pana Pawła Świdzińskiego dotyczyło targowiska, czy w obecnej sytuacji, tj. pandemii koronawirusa władze Lubonia zamkną targowisko?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Targowisko jest terenem prywatnym, nie miejskim. Miasto nie posiada targowiska.

 

W dalszej części wolnych głosów mieszkańców, głos zabrał pan Miałkas z ul. Grzybowej w Luboniu. Mówił o osobistej, trudnej sytuacji rodzinnej. Zastępca Burmistrza, pani Dorota Franek zaproponowała, żeby sprawę tę rozwiązać przy współudziale Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, oferując również swoją pomoc i zaangażowanie. Sprawa nie dotyczyła Rady Miasta.

 

Na koniec pan Robert Korcz pytał o przetarg dot. ul. Fiołkowej.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poprosił, żeby Mieszkaniec złożył zapytania do Urzędu Miasta w tej sprawie na piśmie i w takiej samej formie otrzyma odpowiedzi.

 

 

Więcej głosów mieszkańców nie było.

 

 

Od godz. 17:28 w sesji uczestniczyła radna Anna Bernaciak. Od tej pory Rada Miasta liczyła 18 osób.

 

 

Ad.3. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta Luboń na lata 2020-2023” przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski i pracownik Urzędu Miasta, pani Agnieszka Perz.

Pracownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Luboń, pani Agnieszka Perz przedstawiła prezentację multimedialną, która wcześniej szczegółowo została przedstawiona też na Komisjach Rady. Miasto Luboń zgodnie z ustawą o samorządzie

gminnym w zakresie zadań własnych realizuje sprawy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami. Obowiązek sporządzenia programu opieki nad zabytkami na okres 4 lat nakłada na gminę art. 87 ustawy dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 282). Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków pismem z dnia 27 stycznia 2020 r. nr WWKZ.5120.1936.2.2020, po trwającym od 2018 r. postępowaniu administracyjnym, zaopiniował pozytywnie „Program Opieki nad Zabytkami dla Miasta Luboń

na lata 2020 -2023”.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Komunalna, Ochrony Środowiska. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

W zawiązku z powyższym Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta Luboń na lata 2020-2023”.

 

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XX/151/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie  przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta  Luboń na lata 2020-2023”.

 

/zał. nr 5/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Ad.4 . Projekt uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski oraz pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek:

W związku z  faktem, że Rada Miasta podjęła decyzję o wyłączeniu nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu gospodarowania odpadami, a dotychczas obowiązująca uchwała pochodziła z 2006 roku, podjęto decyzję o uchyleniu nieaktualnej uchwały i podjęciu przedmiotowej. W przedłożonej uchwale górne stawki zostały zaktualizowane do poziomu rynkowego.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Ochrony Środowiska. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

                                                                         

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk zapytał, czy przedłożone uchwały w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi były opiniowane przez Kancelarię Prawną Ziemski&Partners?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że przedmiotowe uchwały opiniowane były przez mecenasa Przemysława Czaczyka. Kancelaria Prawna Ziemski&Partners ich nie opiniowała.

 

Radny zadał to pytanie, ponieważ Kancelaria ta po zmianie przepisów o gospodarowaniu odpadami i wyjściu Lubonia z CZO SELEKT w 2013 roku przygotowywała wszystkie uchwały, które miała do końca pilotować, dostosowywać do zmieniających się przepisów, a w razie czego bronić przed uchyleniem.

 

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XX/152/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości

za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz  opróżniania zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

 

/zał. nr 7/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad.5. Projekt uchwały w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski oraz pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek:

Rada Miasta Luboń postanowiła o objęciu systemem gospodarowania odpadami nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie  zamieszkują mieszkańcy, czyli tzw. nieruchomości "mieszanych". Podejmując decyzję o objęciu systemem tych nieruchomości

Kierowano się zapisami art. 6c ust.3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, które umożliwiają gminie objęcie systemem właścicieli określonych nieruchomości.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Ochrony Środowiska. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

                                                                         

Radny Hieronim Gawelski zapytał o wysokość najmniejszej kary, w przypadku nie złożenia deklaracji?.

 

Pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek poinformowała, że nie jest to kara. Jest to możliwość naliczenia opłaty za pięć (5) lat wstecz. Natomiast sprawa ta będzie omawiana w kolejnym punkcie obrad, tj. przy uchwale w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy wiadomo, ile jest takich, co prowadzą działalność, a nie zgłosili?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że Urząd takich wiadomości nie posiada.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski dodał, że planuje się zatrudnić pracownika, który będzie zajmował się taką kontrolą.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

 

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XX/153/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

 

/zał. nr 9/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad.6. Projektu uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik  wraz z autopoprawką przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski oraz pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek:

 

Autopoprawka:

Dotyczyła uzasadnienia do uchwały. W tabeli Metodyka zmiany stawki za zagospodarowanie odpadów na terenie Miasta Luboń poprawiono omyłkę pisarską w kwocie wpływu do budżetu Miasta przy zachowaniu obowiązujących stawek za odbiór odpadów, która wynosi: 5 530 942,96 zł.

 

Referując temat pani Kamila Mazurek posłużyła się prezentacją multimedialną omawiając kolejno:

Ceny wybranych frakcji odpadów (m.in.: papier i tektura – wzrost o 543%, odpady zmieszane i tworzywa sztuczne – wzrost o 125%);

Wartość zamówienia dotyczącego odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w 2020 roku (biorąc pod uwagę rodzaje odpadów, ich ilość – 15 294,01 ton, wartość za ich zagospodarowanie – 7 269 585,70 zł oraz odbiór – 3 058 802 zł);

Koszty rocznego utrzymania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) – 62 650,90 zł;

Szacunkowy wzrost w 2020 roku kosztów systemu gospodarowania odpadami w związku z podwyżką opłat w instalacji (w konsekwencji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jeśli zachowana zostanie obecna stawka opłaty tj. 14 zł/za 1 osobę miesięcznie, szacuje się, że w bieżącym roku zabraknie 3 642 303,55 zł i ten deficyt pokryją mieszkańcy);

Wyliczenie stawki opłaty za śmieci (deficyt w kwocie 3 642 303,55 zł pokryje 30 571 mieszkańców naszego miasta płacąc miesięczną stawkę w kwocie 26 zł za 1 osobę – stawka ta będzie obowiązywała od 1 marca tego roku);

Wysokość planowanych opłat za śmieci w niektórych gminach powiatu poznańskiego (Tarnowo Podgórne – 26 zł/1 os., Rokietnica – 26 zł/1 os., Związek Międzygminny Selekt – Czempiń i 15 innych gmin – 27 zł/1 os.);

Wpływ wzrostu opłaty za korzystanie ze środowiska – tzw. opłaty marszałkowskiej na wzrost opłat za przetwarzanie odpadów zmieszanych (stawka opłaty marszałkowskiej w 2018 r. wynosiła 140 zł za 1 tonę odpadów, natomiast w roku bieżącym wynosi aż 270 zł);

Główne przyczyny podwyżki opłaty za śmieci (wzrost opłaty marszałkowskiej, wzrost cen energii, wzrost kosztów pracy).

Konieczność podniesienia opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wynikała bezpośrednio ze wzrostu kosztów zagospodarowania wszystkich frakcji odpadów (odpady zmieszane, papier-tektura, tworzywa sztuczne, odpady wielkogabarytowe) – średnio w okresie od stycznia 2019 roku do stycznia 2020 roku o 112%. Ogromny wpływ na zwiększenie kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie Lubonia miał także wzrost ilości produkowanych przez mieszkańców odpadów.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski przedstawił radnym opinię prawną analizy możliwości etapowania zmian w gminnym systemie gospodarowania odpadami (opinia Ziemski&Partners).

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Ochrony Środowiska. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

 

Podczas dyskusji radny Paweł Wolniewicz zapytał, czy w przyszłości istnieje możliwość obniżki stawki opłat za śmieci. Obecnie podwyższamy stawkę z 26 zł na 28 zł (od maja). Czy jeśli okaże się, że system ten się bilansuje, mieszkańcy mogą liczyć na obniżkę?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, ze Miasto nie może zarabiać na tym systemie. System ma się bilansować. Jeśli zatem będzie taka sytuacja, to oczywiście mieszkańcy mogą liczyć na obniżkę.

 

Pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek nie podzielała optymizmu radnego Pawła Wolniewicza i stwierdziła, że obserwując całą tę sytuację, prędzej mieszkańców czekają podwyżki, niż obniżki.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał , z czego wynika wyliczona stawka 200 ,00 zł kosztów transportu tony odpadów, pytał ile ton odpadów zmieszanych może zabrać śmieciarka?.

Dyrektor KOM LUB u, pan Igor Szymkowiak odpowiedział radnemu, że w koszt ten wliczone zostały: naprawa, amortyzacja, transport, ludzie trzy osoby na każdą śmieciarkę, Śmieciarka może zabrać od 8-12ton odpadów zmieszanych.


Radny Marek Samulczyk próbował wyliczyć ile odpadów zmieszanych dziennie jest odwożone do Rumianku i jakie są koszty : Luboń liczy 13,5 km ² . Porównując z Mosiną, która powierzchniowo jest przeszło 10 razy większa od Lubonia i która również odwozi odpady do Rumianku, a stawka wynosi nie 28zł jak w Luboniu tylko 27 zł, Radny stwierdził że porównując powierzchnię obu gmin i ilość odpadów zmieszanych, Luboń około 6000ton Mosina 9500ton to opłaty za śmieci w naszym Mieście są bardzo wysokie.


Dyrektor KOM LUB u, pan Igor Szymkowiak odpowiedział radnemu, że Rumianek jest miejscem przeładunku. 200,00 z ł za odbiór tony odpadów to nie jest wysoka stawka. W ostatnio
rozstrzygniętych przetargach stawka wahała się w granicach 330,00 zł netto. Koszty uzależnione są od ilości odpadów, nie od powierzchni. Śmieciarka wbrew pozorom więcej spala paliwa na
małych odcinkach, gdzie hamuje, rusza, hamuje , rusza, niż pokonując dłuższe odcinki, jak np w porównywanej przez radnego Mosinie.


Dalej Radny Marek Samulczyk próbował udowodnić, że zniżka opłaty, stawka dla posiadaczy kompostowników powinna być większa , że została źle wyliczona, ponieważ nie wliczono kosztów transportu i powinna wynosić 2zł. Ta jest  z krzywdą dla mieszkańców ,którzy za posiadanie kompostowników otrzymali jedynie 1,00 zł zniżki od osoby.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Ta zniżka jest w wysokości 1,00 zł, ponieważ każdy mieszkaniec korzystający ze zniżki może przekazać odpady do odbioru z posesji lub przewieźć na PSZOK. Pojemnik na bioodpady jest wymogiem ustawodawcy.

 

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik wraz z autopoprawką w uzasadnieniu.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SZWACKI Michał Jacek
  11. TARASIEWICZ Bogdan
  12. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  13. WIŚNIEWSKI Artur
  14. WOLNIEWICZ Paweł
  15. WOŹNIAK Magdalena Anna
  16. ZYGMANOWSKA Teresa

Przeciw głosowali:

  1. SAMULCZYK Marek
  2. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 16 radnych, przeciw 2 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 10/ - UCHWAŁA NR XX/154/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

/zał. nr 11/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad.7. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr  XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r.  w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z autopoprawką przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski oraz pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek:

Podjęcie uchwały było konieczne w związku z doprecyzowaniem zapisów dotyczących obowiązującej metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uzupełnieniem deklaracji o rubryki dotyczące wysokości zwolnienia w części z opłaty właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym oraz w celu dostosowania formularzy deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami do zmian wprowadzonych ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 r. poz. 1579).

 

Autopoprawka:

Po §2 dodano §1a o następującej treści: „Traci moc uchwała nr XIX/150/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11 lutego 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Ochrony Środowiska. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

Radny Marek Samulczyk przypomniał pytanie które zadał na poprzedniej sesji, czy w deklaracji nie powinna być także ulga dla osób którzy powinni być ustawowo zwolnieni, ponieważ korzystają z pomocy społecznej bo nie przekraczają progów finansowych, minimalnych dochodów, a o uldze powinna decydować Rada a nie  Burmistrz bo taką odpowiedz Radny otrzymał na poprzedniej sesji.

 

Radca prawny, Przemysław Czaczyk: Ulgi przewiduje ustawa.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr  XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r.  w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z autopoprawką.

 

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SZWACKI Michał Jacek
  11. TARASIEWICZ Bogdan
  12. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  13. WIŚNIEWSKI Artur
  14. WOLNIEWICZ Paweł
  15. WOŹNIAK Magdalena Anna
  16. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  17. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymał się od głosu:

  1. SAMULCZYK Marek.

 

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 17 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymał się od głosu 1  radny. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR XX/155/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr  XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r.  w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

/zał. nr 13/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Ad.8. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń  z dnia 4 lutego 2016 r.  w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń wraz z autopoprawką przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski oraz pracownik Urzędu Miasta, pani Kamila Mazurek:

Zmiany wprowadzone w uchwale podyktowane były koniecznością dostosowania regulaminu utrzymania czystości i porządku do zmian wprowadzonych ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw

(Dz. U. z 2019 r. poz. 1579).

 

Autopoprawka:

Po §10 dodano §10a o następującej treści: „Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przekazywania odpadów niebezpiecznych pochodzących z gospodarstw do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych”.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radny Marek Samulczyk poruszył sprawę zapisu w Rozdziale 8a „Właściciele

nieruchomości, na których  znajdują się ogólnodostępne przeznaczone dla  dzieci piaskownice do zabaw  mają obowiązek:

1)    zabezpieczenia placu zabaw, na którym znajduje  się piaskownica w sposób  zapewniający dzieciom  bezpieczną zabawę, zapobiegając jednocześnie przedostawaniu  się zwierząt mogących zanieczyścić piasek, …..

Zdaniem radnego zapis ten jest niemożliwy do spełnienia, bo zwierzęta, tj. np. koty przejdą przez każde ogrodzenie.

 

Radna Magdalena Woźniak, przewodnicząca Komisji Organizacyjno-Prawnej: Ta wersja Regulaminu została zaopiniowana pozytywnie przez Sanepid i wprowadzanie zmian na tym etapie jest już niemożliwe. Przy kolejnej zmianie Regulaminu można ten zapis przeanalizować i ewentualnie zmienić. Poza tym na Komisji Organizacyjno-Prawnej radna wskazała również inny punkt Regulaminu, który w jej opinii należy zmienić. Aktualizacją Regulaminu zajmie się KOP jeszcze w tym roku.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń  z dnia 4 lutego 2016 r.  w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń wraz z autopoprawką.

Głosowanie:

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  2. EKWIŃSKA Katarzyna
  3. GAWELSKI Hieronim
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  7. NYĆKOWIAK Małgorzata
  8. OKUPNIAK Andrzej Roman
  9. SAMULCZYK Marek.
  10. SZWACKI Michał Jacek
  11. TARASIEWICZ Bogdan
  12. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  13. WIŚNIEWSKI Artur
  14. WOLNIEWICZ Paweł
  15. WOŹNIAK Magdalena Anna
  16. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  17. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymała się od głosu:

  1. BERNACIAK Anna

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych.  

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 17 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymała się od głosu 1  radna. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 14/ - UCHWAŁA NR XX/156/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń  z dnia 4 lutego 2016 r.  w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

/zał. nr 15/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad.9. Projekt uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym 2019/2020 przedstawiła Zastępca Burmistrza, Dorota Franek.:

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 16 października 2019r. o zmianie ustawy Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019r. poz. 2248) zmianie ulegają zasady zwrotu rodzicom kosztów przewozu dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do szkół i placówek oświatowych, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice.

Zgodnie z zapisem art.1 ww. ustawy średnią cenę jednostki paliwa w gminie określa na każdy

rok szkolny rada gminy w drodze uchwały.

Zaproponowane w uchwale wysokości cen poszczególnych paliw przyjęto na podstawie danych o średniej cenie paliw dla województwa wielkopolskiego za miesiąc marzec 2020r. opublikowanych na portalu e-petrol.pl. Mając na uwadze powyższe, konieczne jest podjęcie

uchwały w sprawie średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym

2019/2020.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Sfery Społecznej. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym 2019/2020.

 

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 16/ - UCHWAŁA NR XX/157/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym 2019/2020.

 

 

/zał. nr 17/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Ad.10. Projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Miasta Luboń przedstawiła Zastępca Burmistrza, Dorota Franek.:

Wprowadzenie Regulaminu pozwoli na uregulowanie spraw dotyczących utrzymania czystości i porządku oraz bezpieczeństwa na Miasteczka Ruchu Drogowego. Proponowana regulacja będzie skutkowała obciążeniem finansowym dla budżetu Miasta (zlecenie wykonania i montaż

tablicy informacyjnej w Parku Papieskim). Przedsięwzięcie będzie realizowane ze środków pochodzących z budżetu Miasta. Przyjęcie niniejszej uchwały pozwoli na uregulowanie zasad

korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Sfery Społecznej. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Miasta Luboń.

 

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 18/ - UCHWAŁA NR XX/158/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Miasta Luboń.

/zał. nr 19/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad.11. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy Antoniego Marcinkowskiego w Luboniu przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.:

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym Rada Miasta podejmuje uchwały

w sprawie nazw ulic. Nadanie nazwy ulicy przyczyni się do ustalania numerów

porządkowych nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę. Komisja

Komunalna Miasta Luboń na posiedzeniu w dniu 25.11.2019r. dla przedmiotowej drogi wybrała nazwę – ul. Antoniego Marcinkowskiego, stojąc

na stanowisku żeby wspierać lokalnych patriotów, w tym przypadku dyrektora

Zakładów Ziemniaczanych, mieszkańca Lubonia, uczestnika I wojny światowej

czy Powstania Wielkopolskiego.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Komunalna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, dlaczego projektu uchwały nie opiniowała Komisja Komunalna?.

 

Przewodniczący Komisji Komunalnej, radny Andrzej Okupniak wyjaśnił, że projekt uchwały jest konsekwencją i wynikiem kilkumiesięcznej pracy Komisji. Projekt uchwały odzwierciedla postanowienia i podjęte decyzje Komisji. Nie przewiduje (jako dokument) niczego innego, co postanowione zostało przez członków Komisji Komunalnej i ta praktyka stosowana jest od lat.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy Antoniego Marcinkowskiego w Luboniu.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 20/ - UCHWAŁA NR XX/159/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie nadania nazwy ulicy Antoniego Marcinkowskiego w Luboniu.

/zał. nr 21/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Ad.12. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.:

Rada Miasta podejmuje uchwałę w sprawie przeznaczenia środków na realizację wspólnego zadania ze Starostwem Poznańskim w zakresie usuwania i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest. Celem

programu jest likwidacja do 2032 roku wyrobów zawierających azbest oraz

pomoc w usuwaniu azbestu polegająca na demontażu lub odbiorze tych

wyrobów z terenu nieruchomości należących do wnioskodawców.

Środki z budżetu Miasta Luboń w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) przeznacza się na zadanie polegające

na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w 2020 roku.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radna Małgorzata Nyćkowiak zapytała, ile gospodarstw posiada jeszcze azbest?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Tak. W zeszłym roku (2019) była robiona inwentaryzacja, stąd Miasto posiada dokładne dane.

/Na sesji te dane nie zostały przedstawione, ale są w posiadaniu Urzędu/.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 22/ - UCHWAŁA NR XX/160/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.

/zał. nr 23/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad. 13. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2020 rok wraz z autopoprawką przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.:

Dochody budżetu zwiększono o kwotę 2.637.304,24 zł, do kwoty 165.563.004,28 zł. Wydatki budżetu zwiększono o kwotę 2.637.304,24 zł,

do kwoty 174.390.307,43 zł.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Komunalna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radny Marek Smulczyk zapytał o Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona

środowiska, Rozdział 90001 - Gospodarka  ściekowa i ochrona wód par. 075 0 -  Wpływy z najmu i  dzierżawy składników majątkowych zwiększone zostały o

kwotę 4.104.000,00 zł z tytułu umowy ze  spółką Aquanet o wynagrodzenie za korzystanie z sieci kanalizacyjnej. Rozdział 90095 -  Pozostała działalność par. 078 0 -  Wpływy ze zbycia praw  majątkowych zmniejszono o kwotę 1.362.984,00  zł. W pozycji tej zaplanowano  sprzedaż spółce Aquanet sieci  wodociągowych i kanalizacji  sanitarnej,  składniki te  zostały objęte umową

na korzystanie. Radny zapytał, ile to sieci i za ile lat naliczona została dzierżawa za ich korzystanie?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska podkreśliła na wstępie, że jest to ogromny sukces, poprzedzony ciężką pracą i determinacją Burmistrza, Zastępcy i pracowników Urzędu Miasta. Jest to kilkadziesiąt pozycji (ulic). Dzierżawa naliczona została za 10 lat.

 

Radny Marek Samulczyk poruszył sprawę opłotowania cmentarza komunalnego i wyraził opinię, że siatka nie stanowi żadnej ochrony przed dzikami.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że to nie będzie zwykła siatka tylko panel ogrodzeniowy, który ma być skuteczny.

 

Dalej radny Marek Samulczyk zapytał o wydatki majątkowe, które zwiększono o  kwotę 300.000,00  zł z przeznaczeniem na zadanie pn. zakup nieruchomości i odszkodowania za grunty  przejęte na  własność. Radny zapytał o jakie grunty chodzi?.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, że jest to kwota zarezerwowana ogólnie na wykup gruntów, bez konkretnego wskazania.

 

Radna Elżbieta Zapłata – Szwedziak zapytała o rozwój zieleni w Mieście. Chodziło o Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, Rozdział

90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach -  Wydatki  majątkowe

zwiększono o  kwotę 350.000,00  zł, na zadanie pn.  Poprawa  jakości

środowiska miejskiego w Luboniu poprzez rozwój terenów. Radna zapytała, o który konkretnie teren chodzi?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że o Park na Wzgórzu Papieskim. W tym rejonie realizowany będzie również wniosek Młodzieżowej Rady Miasta Luboń dotyczący powstania Skate-Parku.

 

Radna Elżbieta Zapłata – Szwedziak zapytała też na które konkretnie drogi i place zaplanowano 50.000,00 zł na oświetlenie?.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział, że kwota ta została zaplanowana z ostrożności i nie wiadomo czy wystarczy.

 

Radna Elżbieta Zapłata – Szwedziak zauważyła, że zwiększono w budżecie kwotę na nauczanie indywidualne, dlaczego?.

 

Zastępca Burmistrza, Dorota Franek odpowiedziała radnej, że wzrosła liczba nauczania indywidualnego.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2020 rok wraz z autopoprawką.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 24/ - UCHWAŁA NR XX/161/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2020 rok.

/zał. nr 25/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Ad. 14. Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2035 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.:

 

Zmiany w WPF były konsekwencją zmian w budżecie Miasta.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów, Komunalna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

Głosowanie o przyjęciu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2035.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SZWACKI Michał Jacek
  11. TARASIEWICZ Bogdan
  12. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  13. WIŚNIEWSKI Artur
  14. WOLNIEWICZ Paweł
  15. WOŹNIAK Magdalena Anna
  16. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymali się od głosu:

  1. SAMULCZYK Marek
  2. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za podjęciem uchwały głosowało 16 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 2  radnych. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 26/ - UCHWAŁA NR XX/162/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2035.

 

/zał. nr 27/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

 

Ad.15.

/zał. nr 28/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytań nie było.

 

Ad. 16.  

/zał. nr 29/ - Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

Pytań nie było.

 

 

Ad. 17. Interpelacje i zapytania:

 

/zał. nr 30/ - Interpelacja nr 1/2020 radnej Elżbiety Zapłaty-Szwedziak dot. opracowania dokumentacji projektowej pod zatokę przy SP nr 1.

 

/zał. nr 31/ - Interpelacja nr 2/2020 radnej Elżbiety Zapłaty-Szwedziak dot. wynajęcia terenu obok poczty przy ośrodku zdrowia.

 

/zał. nr 32/ - Interpelacja nr 3/2020 radnej Magdaleny Woźniak dot. działań podejmowanych przez Straż Miejską na rzecz poprawy jakości powietrza atmosferycznego w sezonie grzewczym 2019-2020.

 

 

 

Ad. 18 Przyjęcie protokołów sesji nr XVII i XVIII

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XVII, z dnia 16 grudnia 2019r.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  7. NYĆKOWIAK Małgorzata
  8. OKUPNIAK Andrzej Roman
  9. SAMULCZYK Marek
  10. SZWACKI Michał Jacek
  11. TARASIEWICZ Bogdan
  12. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  13. WIŚNIEWSKI Artur
  14. WOLNIEWICZ Paweł
  15. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  16. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymali się od głosu:

  1. GAWELSKI Hieronim
  2. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za przyjęciem protokołu nr XVII, z dnia 16 grudnia 2019r. głosowało 16 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 2  radnych. Protokół został przyjęty.

 

 

Głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XVIII, z dnia 23 stycznia 2020r.

Głosowanie:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. NYĆKOWIAK Małgorzata
  9. OKUPNIAK Andrzej Roman
  10. SAMULCZYK Marek
  11. SZWACKI Michał Jacek
  12. TARASIEWICZ Bogdan
  13. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  14. WIŚNIEWSKI Artur
  15. WOLNIEWICZ Paweł
  16. WOŹNIAK Magdalena Anna
  17. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  18. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 18 radnych. 

 

Nieobecne: KLECZEWSKA Magdalena, ŁAKOMY Beata, NAWROT Monika Izabela.

 

Za przyjęciem protokołu nr XVIII, z dnia 23 stycznia 2020r. głosowało 18 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad. 19.

Wolne głosy i wnioski:

 

W tym punkcie Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska powiedziała o przygotowaniach Miasta na pandemię i poinformowała, że na razie w Luboniu nie ma stwierdzonego ani jednego przypadku zachorowania na koronawirusa.

 

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak poruszyła dwie sprawy:

  1. Złych Jej zdaniem znaków drogowych ustawionych w ul. Kołłątaja.
  2. Zapytała, czyja jest droga pod mostem z chopką? (nierówność trasy zjeżdżając z ul. Krętej pod mostem, w kierunku Puszczykowa).

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformował, że droga z chopką jest terenem należącym do PKP.

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska poinformowała, że sesji Rady w marcu nie będzie. Dyżury radnych w poszczególnych okręgach (czterech) też na razie zostaną odwołane, radni będą je pełnić telefonicznie. Na koniec przypomniała radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych, które muszą wpłynąć do Biura Rady do końca kwietnia.

 

Ad. 20.

Zakończenie obrad:

 

Po wyczerpaniu porządku obrad, Przewodnicząca Rady Teresa Zygmanowska zakończyła obrady XX sesji Rady Miasta Luboń o godz. 20:37.

 

 

Załączniki:

 

/zał. nr 1/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 2/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 3/ - Porządek obrad.

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XX/151/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie  przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta  Luboń na lata 2020-2023”.

 

/zał. nr 5/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XX/152/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości

za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz  opróżniania zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

 

/zał. nr 7/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XX/153/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020 r.

w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

 

/zał. nr 9/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 10/ - UCHWAŁA NR XX/154/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

/zał. nr 11/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR XX/155/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr  XIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r.  w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

/zał. nr 13/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 14/ - UCHWAŁA NR XX/156/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń  z dnia 4 lutego 2016 r.  w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

/zał. nr 15/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 16/ - UCHWAŁA NR XX/157/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Mieście Luboń w roku szkolnym 2019/2020.

 

/zał. nr 17/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 18/ - UCHWAŁA NR XX/158/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Miasta Luboń.

/zał. nr 19/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 20/ - UCHWAŁA NR XX/159/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie nadania nazwy ulicy Antoniego Marcinkowskiego w Luboniu.

/zał. nr 21/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 22/ - UCHWAŁA NR XX/160/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.

/zał. nr 23/ - Imienny wykaz głosowania.

 

/zał. nr 24/ - UCHWAŁA NR XX/161/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2020 rok.

/zał. nr 25/ - Imienny wykaz głosowania.

 

/zał. nr 26/ - UCHWAŁA NR XX/162/2020 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 12 marca 2020r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2035.

 

/zał. nr 27/ - Imienny wykaz głosowania.

 

/zał. nr 28/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/zał. nr 29/ - Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

 

/zał. nr 30/ - Interpelacja nr 1/2020 radnej Elżbiety Zapłaty-Szwedziak dot. opracowania dokumentacji projektowej pod zatokę przy SP nr 1.

 

/zał. nr 31/ - Interpelacja nr 2/2020 radnej Elżbiety Zapłaty-Szwedziak dot. wynajęcia terenu obok poczty przy ośrodku zdrowia.

 

/zał. nr 32/ - Interpelacja nr 3/2020 radnej Magdaleny Woźniak dot. działań podejmowanych przez Straż Miejską na rzecz poprawy jakości powietrza atmosferycznego w sezonie grzewczym 2019-2020.

 

/zał. nr 33/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 34/ - Imienny wykaz głosowania.

/Zał. nr 35/ – Lista obecności z XX sesji radnych.

 

/Zał. nr 36/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych