Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XLVIII/2018 XLVIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 27 czerwca 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XLVIII/2018 XLVIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 27 czerwca 2018 r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po    stwierdzeniu   quorum   16    (szesnastu   radnych)   Przewodnicząca      Rady,     Teresa Zygmanowska  otworzyła XLVIII sesję Rady Miasta Luboń.

 

Nieobecni radni: Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski  Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

 

Uwag  do  przedłożonego  na  czternaście  (14)  dni  przed  sesją  porządku  obrad, zgodnie z §28 ust.5 Statutu Miasta Luboń  nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski  Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 5 radnych/.

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

3.      Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu w roku 2017:

a)   rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2017 r.,

b)   przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017,

c)    rozpatrzenie sprawozdania finansowego,

d)   dyskusja,

e) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017.

4.      Absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za rok 2017:

a)    powtórne zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2017 r., opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu i sprawozdaniem finansowym za rok 2017,

b)    stanowisko Burmistrz Miasta Luboń wobec opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń;

c)    zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu;

d)    przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017;

e)    dyskusja;

f) głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium.

  1. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert.
  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie należności pieniężnych Miasta Luboń do Rejestru Należności Publicznoprawnych oraz określenia rodzaju należności pieniężnych, których dane są przekazywane do Rejestru Należności Publicznoprawnych.

 

8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XX/123/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 19 maja 2016r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z plaży miejskiej.

  1. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Luboń.
  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2028.

12. Sprawozdania z bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń (za okres od kwietnia do czerwca 2018r.).

13. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

14. Informacja Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania. 16.Interpelacje i zapytania.

  1. Wolne głosy i wnioski.
  2. Przyjęcie protokołów sesji nr XLVI/2018 i XLVII/2018. 19.Zakończenie obrad.

 

 

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

Od godz. 17:07 w sesji uczestniczył radny Patryk Bartkowiak. Odtąd Rada liczyła 17 osób.

 

 

 Ad. 2 . Wolne głos y i w nios k i mie s zk a ńc ów.

Jako  pierwsza  głos  zabrała  mieszkanka  Lubonia,  pani  Longina  Krawczyk,  która poruszyła kilka spraw. Zapytała:

  1. Ile kosztuje utrzymanie Domu Senior Wigor?.
  2. Ile kosztuje dzierżawa nieruchomości zajmowanej przez Stowarzyszenie osób niepełnosprawnych „Wspólna Droga”?.
  3. Zdaniem pani Longiny wszyscy mieszkańcy ul. Wawrzyniaka, od ul. Armii Poznań do Kocich Dołów mają 0,5 metra mniej gruntu, który został zabrany o ten kawałek za dużo pod drogę.
  4. Żądała, żeby działka sąsiadująca z Jej domem w ulicy Wawrzyniaka została sprawdzona przez saperów, bo jest podejrzenie, że pod ziemią znajduje się duży skład amunicji (w ilości kilku ton).

 

Odpowiedzi na pierwsze dwa pytania zostaną przygotowane na piśmie.

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska wyjaśniła, że chcąc odpowiedzieć na trzecie pytanie, najpierw trzeba sprawdzić plany działek. Dlatego również w tym przypadku odpowiedź zostanie przekazana później.

Jeśli chodzi o domniemaną amunicję (pyt. 4), to sprawa została zgłoszona na policję.

 

Policja zdała raport, iż dokonane zostały czynności sprawdzające i nie stwierdzono obecności materiałów wybuchowych.

 

Ponieważ mieszkanka prosiła o dowody na sprawdzenie tego zgłoszenia, pani Burmistrz obiecała, że ponownie poprosi policję o przedstawienie dokumentów potwierdzających nieobecność amunicji na wskazanym terenie.

 

 

Dalej mieszkaniec Lubonia, pan Robert Korcz zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej Rady, Teresy Zygmanowskiej o przygotowanie na piśmie informacji, ile w kadencji 2014- 2018 kosztowało utrzymanie Rady Miasta Luboń, oraz jakie Miasto poniosło koszty związane ze szkoleniami i delegacjami Radnych ze szczegółową informacją, kto z tych szkoleń korzystał i czego one dotyczyły?.

 

PrzewodniczącaRady,TeresaZygmanowskaodpowiedziała, że taka informacja już raz została przygotowana i podana w zeszłym roku do publicznej wiadomości (opublikowana została w „Wieściach Lubońskich”). Od tego dnia jeśli chodzi o delegacje i szkolenia radnych nic się nie zmieniło, więcej szkoleń nie było. Stosowna informacja zostanie jednak przekazana Panu Robertowi Korczowi na piśmie.

 

 

Inny mieszkaniec, pan Bogdan Tarasiewicz wyraził ubolewanie, że Miasto nie zostało udekorowane w barwy narodowe w dniach 1, 2, 3 maja. Niestety bardziej zostały oflagowane Dni Lubonia, niż Święto Narodowe i Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.

Docenił jednak kwiaty, które rzeczywiście w tych dniach obficie dekorowały Miasto.

 

Pani Burmistrz podziękowała za docenienie i przyjęła uwagi Mieszkańca.

 

Następnie pan Bogdan Tarasiewicz poprosił Panią Burmistrz o zobowiązanie pana Strączkowskiego do przycięcia gałęzi mirabelek, które wchodzą w ulicę i mieszkańcom w oczy.

 

Pani Burmistrz poinformowała, że już to zrobiła.

 

Pan Bogdan Tarasiewicz, w imieniu mieszkańców zapytał, dlaczego w tym roku nie było festynu majowego?.

 

Pani Burmistrz odpowiedziała, że jak wszystkim wiadomo była to zawsze inicjatywa sąsiedzka (nie impreza miejska) i w głównej mierze organizowana przez Panią Burmistrz, z własnych pieniędzy i własnymi siłami, których w tym roku po prostu zabrakło. Z uwagi na ogrom obowiązków zawodowych, Pani Burmistrz nie dała rady przygotować festynu sąsiedzkiego, który jak widać wpisał się mocno w pamięć mieszkańców, co chcieliby kontynuować. Dlatego w przyszłym roku postara się powrócić do tej małej, lokalnej tradycji, która była Jej pomysłem, jeśli tylko będzie czas i siły.

 

Dalej pan Bogdan Tarasiewicz poruszył sprawę budżetu obywatelskiego. Ubolewał, że winda, której ewidentnie brakuje w Ośrodku Kultury przegrała z budową fontanny, której też nie będzie bo jej koszt przekroczył zaplanowane środki. W konsekwencji nie będzie ani jednej, ani drugiej inwestycji, a ta pierwsza aż się prosi i miała kosztować tylko 125 tys. zł. Ludzie niepełnosprawni nie mogą korzystać z żadnych zabaw, wydarzeń, bo te organizowane są na piętrze, co dla osób jeżdżących na wózkach inwalidzkich, czy osób starszych jest barierą nie do pokonania.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział, że po pierwsze o budżecie obywatelskim, jak sama nazwa wskazuje decydują mieszkańcy. Zadecydowali o fontannie. Po drugie montażu windy nie rekomendowała pani Dyrektor Ośrodka. Była sceptyczna z kilku powodów, między innymi nie chciała stracić przestrzeni. Po trzecie na montaż windy musi być miejsce i warunki techniczne. Po czwarte były duże obawy, że jak w przypadku fontanny rzeczywiste koszty okażą się dużo większe od możliwości Miasta. Nie oznacza to, że pomysł jest nietrafiony, wręcz przeciwnie, dlatego być może zostanie w przyszłości zrealizowany, ale budżet obywatelski kieruje się określonymi zasadami. Zgodnie z tymi zasadami ten pomysł upadł. Było wiele zasadnych pomysłów, które przegrały w budżecie obywatelskim, bo mieszkańcy zadecydowali inaczej. Takie są reguły i zasady budżetu, że wygrywa projekt, na który zostanie oddana największa ilość głosów i nie przekracza możliwości finansowych Miasta.

 

 

W dalszej części wolnych głosów i wniosków mieszkańców głos zabrał pan Patryk Brzeziński, były najemca tzw. owalu hali widowiskowo-sportowej w Luboniu. Zapytał, czy zostanie udostępniona Mu umowa z nowym najemcą tego miejsca?. Otóż nowy najemca korzysta ze sprzętu, za który nie zapłacił, na czym pan Brzeziński, jak powiedział, jest stratny 182 tys. zł. Dlatego zapytał też, na jakich warunkach nowy najemca  czerpie korzyści finansowe nie ze swojego sprzętu?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że z takim wnioskiem można się zwrócić do Spółki Losir, co niedawno uczynił pan radny Marek Samulczyk i któremu umowa z nowym najemcą została udostępniona.

 

Pan Patryk Brzeziński wyraził opinię, że ma prawo zwrócić się z taką prośbą do Pani Burmistrz, co czyni, bo jest Ona właścicielem Spółki.

 

W tym miejscu głos zabrał radca prawny, Przemysław Czaczyk: Jest to kolejna sesja, gdzie poruszana jest kwestia informacji, które mają udzielać spółki miejskie. Spółki miejskie są samodzielnymi bytami prawnymi i o dostęp do informacji publicznej należy się zwracać bezpośrednio do spółek. Fakt, że Pani Burmistrz pełni funkcję zgromadzenia wspólników w tych spółkach, a Miasto jest właścicielem tych spółek, nie należy mylić kompetencji. Kompetencje ma zarząd spółki. Dlatego jeśli ktokolwiek chce uzyskać informację publiczną, a ma takie słuszne prawo, oczywiście z zakresu działania publicznego tejże spółki, to należy zwrócić się z wnioskiem bezpośrednio właśnie do niej. Taka informacja powinna zostać udzielona. Natomiast Pani Burmistrz, jako zgromadzenie wspólników nie prowadzi bezpośrednio działalności i nie zarządza tą spółką.

 

Pan Patryk Brzeziński: Czyli należy rozumieć, że umowa z nowym najemcą nie była i nie jest konsultowana z Urzędem Miasta?.

 

Radca prawny, Przemysław Czaczyk: Nie jest konsultowana z Urzędem Miasta.

 

W tym miejscu Pani Burmistrz ponownie powtórzyła, że o tę umowę należy wnioskować u prezesa spółki, która na pewno zostanie udostępniona.

 

Dalej Pan Patryk Brzeziński zapytał, kto z ramienia Urzędu prowadzi nadzór inwestorski nad przebudową boiska przy ul. Rzecznej?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że nadzór inwestorski sprawuje pan Piotr Organista.

 

Pan Patryk Brzeziński: Od ponad 30 dni trwa budowa. Plac do dnia dzisiejszego nie został ogrodzony. Teren nie jest zabezpieczony, a dzieci w tym miejscu trenują. Dlaczego?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że administrator obiektu otrzymał wytyczne, ażeby na czas budowy na tym terenie nie odbywały się absolutnie żadne treningi. Dlatego sprawa na pewno zostanie zbadana.

 

Pan Patryk Brzeziński zapytał, czy budynki przy ul. Rzecznej, które między innymi służą jako szatnie dla młodych sportowców, są administrowane i posiadają zezwolenie na użytkowanie?. Działalność pana Brzezińskiego została zamknięta z uwagi na brak zezwolenia na użytkowanie, stąd postawione pytanie. Pan Brzeziński był ciekaw, czy Miasto tylko w Jego przypadku wykazało się taką troską, czy ta troska dotyczy wszystkich budynków?. Biorąc pod uwagę nie zabezpieczony teren budowy przy ul. Rzecznej wyraził dużą wątpliwość.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że zleciła prace, mające na celu inwentaryzację tego obiektu, po to żeby uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Przez wszystkie lata takiej decyzji administracyjnej obiekt ten nie uzyskał. Był on budowany w czynie społecznym w latach 70. Nie było nawet dokumentacji odbioru. Miasto Luboń stało się właścicielem tego terenu dopiero w roku 2013. Wcześniej właścicielem było Miasto Poznań. Kroki  na zalegalizowanie tego budynku i otrzymania pozwolenia na budowę podjęła dopiero Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska w roku 2015 (została Burmistrzem w listopadzie 2014). Dokumentacja techniczna potrzebna do uzyskania pozwolenia na użytkowanie jest już zakończona. Od początku zalegalizowanie tego obiektu było celem Pani Burmistrz i ma nadzieję, że w końcu tak się stanie.

 

Na koniec wolnych głosów i wniosków mieszkańców, pan Robert Korcz zwrócił się z wyrzutem do Rady Miasta Luboń, że nie starczyło 10 lat, żeby pochylić się nad Jego wnioskiem o nadanie nazwy ulicy w Luboniu „28 Czerwca 1956”. W dniu jutrzejszym takie święto będzie obchodzone, a Luboń do dnia dzisiejszego ulicy takiej nie posiada, bo Ci co walczyli o chleb i wolność nie są godni uczczenia Ich pamięci.

 

 

Ad.3. Se s ję a bsolutor yjną rozpoczę to od rozpa tr zenia i analizy sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z w yk onania budżetu w rok u 2 01 7 .

Zgodniez §28 ust. 5 Statutu Miasta Luboń – Powiadomienie o sesji Absolutoryjnej Radni i prasa lokalna otrzymali w lutym (prawie pięć miesięcy wcześniej).

 

Zgodniez tym samym § Statutu Miasta 30 marca 2018r. Radni otrzymali – Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2017 rok, które zostało też opublikowane na BIP (prawie trzy mie- siące wcześniej).

 

Ad.3/a

Rozpatrzono sprawozdanie Burmistrza Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2017r., które szczegółowo przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński. /Sprawozdanie wpłynęło do bura rady 30 marca i w tym samym dniu przekazane zostało wszystkim radnym drogą elektroniczną/.

/zał. nr 2/ - Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2017

 

wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń.

 

 

Ad.3/b

W dalszej części obrad przedstawiona została radnym opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami. Opinia odczytana została przez I Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Luboń, pana Pawła Radosława Krzyżostaniaka. /Uchwała RIO wpłynęła do biura rady 12 kwietnia i w tym samym dniu została przekazana radnym drogą elektroniczną/.

/zał. nr 3/ - Uchwała nr SO-0954/14/17/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 9 kwietnia 2018 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami.

 Opinia RIO była poz yt yw na .

 

 

 

Ad.3/c

W dalszej części rozpatrzone zostało sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu. Dokument szczegółowo przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński. /Sprawozdanie radni Rady Miasta Luboń otrzymali 27 kwietnia 2018r./.

/zał. nr 4/ - Sprawozdanie finansowe za rok 2017.

 

 

W    tym    miejscu    Przewodnicząca    Rady,    Teresa    Zygmanowska       poprosiła    o przedstawienie opinii Komisji Rady.

 

Opinie Komisji:

Komisja Budżetu i Finansów zarówno o sprawozdaniu Burmistrza z wykonania budżetu za rok 2017, jak i o sprawozdaniu finansowym wydała opinię pozytywną.

 

Komunalna zapoznała się z dokumentami i wydała opinię pozytywną.

 

Organizacyjno-Prawnasprawdziła projekty uchwał pod względem formalno-prawnym i wydała opinię pozytywną.

 

 

Ad.3/d

W części przewidzianej na dyskusję głos zabrał radny Marek Samulczyk.:

W budżecie miasta na 2017 rok zarezerwowana była kwota 2.100.000,00 zł na wypłatę odszkodowania za ul. Piękną. Jak ta sprawa się skończyła?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że jak zapewne pan Radny wie, na skutek odwołania Miasta, Starosta ponownie wydał decyzję, a Miasto ponownie złożyło odwołanie do Urzędu. Wojewoda podtrzymał decyzję Starosty. Miasto złożyło skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z wnioskiem o wstrzymanie wykonania decyzji. WSA oddalił wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji. Odszkodowanie Miasto musiało zatem  wypłacić  wobec  uprawomocnienia  się  decyzji  o  odszkodowaniu  (w  kwocie 1.200.000,00 zł), ale sprawa jest w toku przed WSA.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy to była kwota mniejsza, czy większa, niż proponował wykonawca?.

 

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalska:Większa, niż proponował wykonawca do zapłaty bez kosztorysu i dokumentów, co ze strony Miasta było niemożliwe do zaakceptowania. Trudno było zakładać, że taki był koszt wykonania bez możliwości sprawdzenia i dokumentów potwierdzających ten fakt. Podstawa prawna do ubiegania się o odszkodowanie była właściwa. Co do tego nie było wątpliwości od początku. Były wątpliwości dotyczące jakości, bo wybudowana droga nie spełniała standardów dla dróg, co najwyżej chodnika. Starosta jednak nie uwzględnił zastrzeżeń Miasta, podobnie Wojewoda i przyjęte zostały wyceny biegłych, które zakładały koszty zgodnie z katalogiem nakładów rzeczowych. Natomiast argumenty Miasta, że te nakłady inwestycyjne nie mogą być nazwane drogą, nie znalazły uznania, ani w oczach Starosty, ani Wojewody. W ocenie Miasta nie jest to droga, bo podbudowa nie wynosi 25 cm, jak zapewniał inwestor, na co złożył oświadczenie, które okazało się nieprawdziwe, podbudowa jest mniejsza, krawężników drogowych nie ma wcale – są oporniki. W opinii Miasta inwestycja została wykonana niezgodnie ze sztuką budowlaną dlatego odwołano się do Sądu (WSA). Sprawa się toczy, ale odszkodowanie trzeba było wypłacić, żeby nie były naliczane dalsze odsetki.

 

 

 

Dalej radny Marek Samulczyk zapytał o dział 8004 i środki finansowe (420.000,00 zł) przeznaczone na rozbudowę Przedszkola nr 5. Czy projekt remontu tego przedszkola został wykonany i czy Miasto za niego zapłaciło?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski powiedział, że jak pamięta, to już w zeszłym roku (2017) na posiedzeniu Komisji Komunalnej informował radnych, że przekazano środki finansowe na remont dachu, co we własnym zakresie miała wykonać pani dyrektor. Remont został wykonany. Stan Przedszkola uniemożliwiał wykonanie całości zakładanych prac, o czym również radni byli na bieżąco informowani. Projekt jest, ale w dużej mierze nie może być wykonany, bo nie pozwalały między innymi na to terminy. Przedszkole musi funkcjonować, nie można go zamknąć na pół roku, żeby przeprowadzić inwestycje. Dlatego już w zeszłym roku zdecydowano o rezygnacji z większości prac. Wykonano tylko te konieczne.

 

 

W tym miejscu radny Marek Samulczyk powrócił do sprawy poruszanej na poprzedniej sesji, gdzie odpowiadając na pytanie radnej Doroty Franek o standard przedszkola, które mogło powstać w ramach porozumienia publiczno prywatnego (Przedszkole nr 5 w Luboniu) powiedział, że mogło być wybudowane bez kosztów dla Miasta, od czego niestety odstąpiono, a byłoby wybudowane w standardzie XXI wieku. Kwotę 7 mln zł można by przeznaczyć na rozbudowę Szkoły Podstawowej nr 4, która boryka się z problemami lokalowymi.

 

 

Radna Dorota Franek zwróciła uwagę, że przy takim rozwiązaniu będzie to przedszkole publiczne  prowadzone  przez  osobę  prywatną.  W  związku  z  tym  obecnie  pracujący nauczyciele tracą zatrudnienie z Karty Nauczyciela, a jeżeli już będą mogli być zatrudnieni, to  na  prawach  kodeksu  pracy.  Radnej  nie  chodziło  o  standard  przedszkola,  jego

 

wyposażenie, wygląd, dogodności lokalowe na miarę XXI wieku, tylko o pracę zatrudnionych tam nauczycieli, czy ją stracą, a jeśli nie, to jakie otrzymają umowy o pracę. Radnej chodziło też o koszty, jakie poniosą rodzice.

 

 

Radny Marek Samulczyk: Jeśli teraz jest obawa o pracę nauczycieli, a jednocześnie Miasto nie wyklucza skorzystania z partnerstwa publiczno prywatnego w przyszłości, to co wtedy będzie z nauczycielami?.

 

 

Dalej radny Marek Samulczyk zapytał o wykonanie budżetu obywatelskiego. Co zostało wykonane?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że wszystko prócz fontanny, z której Miasto też nie rezygnuje. Wykonano oświetlenie, boisko do piłki siatkowej, wejście do Biblioteki. Fontanna przekroczyła zaplanowane środki, dlatego póki co nie została zrealizowana.

 

 

Następnie radny Marek Samulczyk zapytał o Dział – Gospodarka mieszkaniowa. Miasto miało pozyskać środki finansowe ze sprzedaży działki w ul. Okrzei i budynków komunalnych. Czy coś zostało sprzedane?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że została sprzedana działka przy ul. Spokojnej. Pozostałe nie. Jeśli chodzi o mieszkania komunalne, to zostały sprzedane dwa przy ul. Rydla za cenę rynkową.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał też, czy zostały zakupione i zamontowane płyty betonowe (układane w drogach gruntowych)?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że postanowienie Komisji Komunalnej jest realizowane, a te płyty można zobaczyć np. na przedłużeniu ul. Wirowskiej.

 

 

Na koniec radny Marek Samulczyk zapytał o środki niewygasające i przesunięcie kwoty 2.400.000,00 zł na obiekty sportowe. Czy zostały wykorzystane?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że większość została wykorzystana.

 

 

Na tym dyskusję zakończono. Więcej pytań nie było.

Ad.3/e

 

Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 głosowali:

 

 

Za przyjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu: Dworaczyk Adam, Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 15 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

 

 

/zał.    nr     5/     -     Uchwała     nr     XLVIII/359/2018     RADY     MIASTA     LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze    sprawozdaniem    z    wykonania    budżetu    Miasta    Luboń    za    rok    2017.

 

Ad.4.     Absolutoriu m dla Burmi s trza Mia s ta Luboń z t ytułu w yk onania budże tu za   rok 2017.

 

Ad. 4/a

Powtórnie zapoznano się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń na dzień 31 grudnia 2017r., opinią RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu i sprawozdaniem finansowym za rok 2017. Dokumenty przedstawił Skarbnik Miasta.

 

 

Ad. 4/b

Burmistrz  Miasta   Luboń   zgadzała   się   z   opinią   Regionalnej   Izby   Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń, która była pozytywna.

 

 

Ad. 4/c

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, pan Patryk Bartkowiak zapoznał radnych z wnioskiem Komisji Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu za 2017 rok.

/Zgodniez §102 ust. 4 Komisja Rewizyjna przedłożyła ocenę wykonania budżetu oraz wniosek w sprawie absolutorium – w terminie, tj. 24 maja 2018r.

Opinia, Wniosek, Uzasadnienie Komisji Rewizyjnej wysłane zostały do RIO 25 maja 2018r. (data wpływu: 29 maj 2018r.) i przekazane Radnym (cztery tygodnie wcześniej – Statut Miasta mówi o dwóch tygodniach)/.

 

 

/zał. nr 6/ - Wniosek, opinia, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej RML w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu.

 

 

Ad. 4/d

/zał. nr 7/ - Uchwała nr SO-0955/43/17/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 4 czerwca 2018r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi za 2017 rok.

Uchwałę przedstawił II Wiceprzewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Piotr Izydorski.

/Opinia RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej wpłynęła do Urzędu Miasta Luboń w dniu 06.06.2018r. i w dniu 07.06.2018r. przekazana została drogą elektroniczną Radnym/.

 

 

Ad. 4/e

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

Ad 4/f.

Przed przystąpieniem do głosowania nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń o udzielenie absolutorium Przewodnicząca, Teresa Zygmanowska przypomniała, że Burmistrz musi otrzymać bezwzględną ilość głosów ustawowego

 

składu Rady.

 

 

Za udzieleniem Burmistrz Miasta absolutorium z wykonania budżetu za 2017 rok głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu: Dworaczyk Adam, Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 15 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

 

 

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XLVIII/360/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za 2017 r.

 

Uchwałazostałapodjętaw sposób wymagany przez art. 28a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z tym przepisem, uchwałę w sprawie absolutorium rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy.

 

 W nios ek zosta ł prz yję t y   bezw zglę dną il oś c ią głos ów ustaw ow ego s k ła du c o je s t

 równoznaczne z udzie le niem pa ni burmis trz a bsolutorium za rok 2 01 7 .

 

Pani Burmistrz otrzymała absolutorium z wykonania budżetu za 2017 rok oraz gromkie brawa, za które bardzo podziękowała.

 

 

Salę sesyjną na ok. 15 minut opuścił radny Marek Samulczyk. W tym czasie Rada liczyła 16 osób.

 

 

Ad5.

Projektuchwały w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak.

Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości rady gminy należy stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. Jak wynika z art. 22 ust. 3 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych regulamin otwartego konkursu ofert, o którym mowa w ust. 1 oraz kryteria wyboru ofert określa rada gminy w drodze uchwały, uwzględniając konieczność zapewnienia   jak   najlepszych    warunków    realizacji    wychowania    przedszkolnego. W związku z powyższym projekt uchwały stanowił regulację prawną w przedmiotowej sprawie.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak wniósł auto p op rawką zmianę zapisu w §4 pkt 3 na następujący – „wysokości planowanej dotacji na każdego ucznia określonej w sposób zgodny z art. 17 ust. 1 lub art. 39 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych”.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim,

 

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Bielawski  Jakub, Goryniak Piotr, Samulczyk Marek, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 5 radnych/.

 

 

/zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLVIII/361/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert.

 

 

Ad6.

Projektuchwaływ sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń" przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Sporządzenie uchwały było w pełni uzasadnione z uwagi na fakt zapisu art. 11a ust. 1, który   stanowi,    że    Rada    gminy    wypełniając    obowiązek,    o    którym    mowa w art. 11 ust. 1 określa w drodze uchwały program opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt. Uchwała przygotowana została po zasięgnięciu opinii Powiatowego Lekarza Weterynarii w Poznaniu, Fundacji Ochrony Zwierząt Animal Security i Koła Łowieckiego nr 78 „Łoś”. Proponowana regulacja będzie skutkowała obciążeniami finansowymi dla budżetu Miasta. Przedsięwzięcie będzie realizowane ze środków pochodzących z budżetu Miasta. Pozwoli na zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń oraz opiekę nad zwierzętami bezdomnymi i żyjącymi na wolności kotami.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Bielawski  Jakub, Goryniak Piotr, Samulczyk Marek, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 5 radnych/.

 

 

/zał. nr 10/ - UCHWAŁA NR XLVIII/362/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".

 

 

Ad7.

Projektuchwały w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie należności pieniężnych Miasta Luboń do Rejestru Należności Publicznoprawnych oraz określenia rodzaju należności pieniężnych, których dane są przekazywane do Rejestru Należności Publicznoprawnych przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Rejestr Należności Publicznoprawnych został wprowadzony z dniem 1  stycznia  2018 roku, ustawą z 7 kwietnia 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia dochodzenia wierzytelności ( Dz. U. z 2017 r., poz. 933). Przepisy w zakresie Rejestru w odniesieniu do wierzyciela będącego jednostką samorządu terytorialnego stosuje się od 1 czerwca 2018 roku. Przepisy regulujące to zagadnienie zawarte zostały w art. 18a - 18u ustawy z 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1201 z późn. zm.). W Rejestrze Należności Publicznoprawnych gromadzi się i ujawnia informacje o należnościach pieniężnych podlegających egzekucji administracyjnej w myśl ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Jednocześnie ww. przepis reguluje, że chodzi o należności pieniężne Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego, dla których wierzycielem jest naczelnik     urzędu     skarbowego      albo      jednostka      samorządu      terytorialnego. W związku z powyższym, aby dokonać wpisu dłużników do Rejestru konieczne jest podjęcie stosownej uchwały Rady Miasta.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Bielawski  Jakub, Goryniak Piotr, Samulczyk Marek, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 5 radnych/.

 

 

/zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR XLVIII/363/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie należności pieniężnych Miasta Luboń do Rejestru Należności Publicznoprawnych oraz określenia rodzaju należności pieniężnych, których dane są przekazywane do Rejestru Należności Publicznoprawnych.

 

 

 

Po ok. 15 minutach nieobecności na obrady wrócił radny Marek Samulczyk. Odtąd Rada liczyła 17 osób (4 osoby nieobecne).

 

 

 

Ad8.

Projektuchwały zmiany uchwały nr XX/123/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z plaży miejskiej przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Zmiana polegała na wprowadzeniu załącznika nr 3 pn. : „Regulamin korzystania z pomostu pływającego przy plaży miejskiej, przy ul. Rzecznej w Luboniu.”

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Podczas dyskusji radny Łukasz Budzyński zastanawiał się, czy nie warto byłoby do wymienionych zakazów w pkt 12 Regulaminu dopisać: zabrania się palenia e-papierosów?.

 

Radna Dorota Franek, przewodnicząca Komisji Sfery Społecznej stwierdziła, że e-papierosy zaliczyć należy do używek, których wnoszenie na plażę miejską jest zabronione. Dlatego jest to niezasadne. Tym sposobem trzeba by wymienić wszystkie używki.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał o pkt 9 Regulaminu. Zastanawiał się dlaczego nie zapisano: Zabrania się wędkowania z pomostu, tylko użyto sformułowania „Całkowicie zabrania się wędkowania z pomostu”?.

 

OdpowiedziudzieliłaPani Burmistrz, Małgorzata Machalska, która wyjaśniła, że praktyka pokazuje, że taki zapis jest konieczny. Mianowicie wędkarze kładą wędki i odchodzą z miejsca i w taki sposób twierdzą, że nie wędkują. Mówią, że wędka tylko leży. Dlatego słowo „całkowite” jest w tym przypadku niezbędne, na co od początku wskazywali autorzy regulaminów, bo mają w tej kwestii duże doświadczenie.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

 

 

/zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR XLVIII/364/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XX/123/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z plaży miejskiej.

 

 

Ad9.

Projekt  uchwały  w  sprawie  ustalenia  wynagrodzenia  Burmistrza  Miasta  Luboń przedstawiła Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska.

 

Podjęcie uchwały było niezbędne z uwagi na wprowadzenie z dniem 1 lipca 2018r. nowych stawek wynagrodzenia dla pracowników samorządowych – zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów  z dnia 15 maja 2018r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018r. poz. 936 ).

Na podstawie tego Rozporządzenia wynagrodzenie Pani Burmistrz zostało umniejszone do kwoty 10.332,00 zł brutto, co stanowi ok. 1.300,00 zł mniej niż dotychczas.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji głos zabrał radny Marek Samulczyk i zapytał przewodniczącą Komisji Budżetu i Finansów, czym była umotywowana decyzja o zwiększeniu dodatku specjalnego w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego?. Radny przywołał czasy, kiedy za szczególne osiągnięcia przyznano poprzednikowi Pani Burmistrz 20% tego dodatku i nie dosyć, że było to w pełni uzasadnione (Burmistrz wybudował halę sportową), to jeszcze nie wszyscy radni się na to zgadzali uważając, że za dużo.

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska odpowiedziała radnemu, że Pani Burmistrz otrzymała 40% dodatku specjalnego za specjalne osiągnięcia, które widać. Co roku Pani Burmistrz otrzymuje absolutorium z wykonania budżetu, co również miało znaczenie. Mimo wszystkich osiągnięć i docenienia pracy Pani Burmistrz, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018r. wynagrodzenie należało zmniejszyć o 1.300,00 zł miesięcznie, jak w przedłożonym projekcie uchwały.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

przeciw głosował:

Izydorski Piotr Łukasz,

 

wstrzymali się od głosu: Dworaczyk Adam, Gawelski Hieronim, Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 13 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu

–  3 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

 

 

/zał. nr 13/ - UCHWAŁA NR XLVIII/365/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Luboń.

 

 

Ad10.

Projektuchwaływ sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę 52.693,15 zł do kwoty 123.486.303,54 zł. Dział 758 - Różne rozliczenia Rozdział 75814 - Różne rozliczenia finansowe par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono o kwotę 2.520,15 zł, w związku z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 17 maja br. nr FBI.3111.155.2018.8 z przeznaczeniem na sfinansowanie zrealizowanych w 2017 r. zadań wynikających z ustawy - Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy o dowodach osobistych. Dział 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe par. 0970 - Wpływy z różnych dochodów zwiększono o kwotę 2.214,00 zł, z tytułu odszkodowania za zalanie sali lekcyjnej w Szkole Podstawowej nr 3. Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono o kwotę 225,00 zł, w związku z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 12 czerwca br. nr FB-I.3111.193.2018.4 z przeznaczeniem na wynagrodzenia za sprawowanie opieki, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej. Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania par. 2030 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje własnych zadań bieżących gmin zwiększono o kwotę 41.734,00 zł, w związku z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 21 czerwca br. nr FB- I.3111.197.2018.2 z przeznaczeniem na dofinansowanie zadań w ramach wieloletniego programu  "Pomoc  państwa  w   zakresie   dożywiania".   Dział   855   -   Rodzina Rozdział 85504 - Wspieranie rodziny par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono o kwotę 6.000,00 zł, w związku z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 22 czerwca br. nr FB-I.3111.213.2018.4 z przeznaczeniem na pokrycie kosztów realizacji programu „Dobry start". Wydatki budżetu Miasta Luboń zwiększa się o kwotę 52.693,15 zł do kwoty 136.564.990,09 zł. Dział 600 - Transport i łączność Rozdział 60004 - Lokalny transport zbiorowy - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zmniejszono o kwotę 5.500,00

 

zł, środki przeniesiono do działu 900. Dział 758 - Różne rozliczenia Rozdział 75814 - Różne rozliczenia finansowe- wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 2.520,15 zł, Dział 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe

-     wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 2.214,00 zł, z przeznaczeniem na malowanie sali lekcyjnej w Szkole Podstawowej nr 3, Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

-     wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zmniejszono o kwotę 2.400,00 zł, - dotacje podmiotowe z budżetu dla niepublicznych jednostek systemu oświaty zwiększono o kwotę 2.400,00 zł, w związku ze zwiększeniem się liczby dzieci, Rozdział 80104 – Przedszkola - dokonano przeniesienia kwoty 1.186,00 zł z grupy wynagrodzenia i składki od nich naliczane na świadczenia na rzecz osób fizycznych,   z   przeznaczeniem   na   wypłatę   zapomogi   zdrowotnej   dla   nauczyciela,

-     wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zmniejszono o kwotę 80,00 zł, - przeniesiono o kwotę 129.600,00 zł z par. 2590 - Dotacja podmiotowa z budżetu dla publicznej jednostki systemu oświaty prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną do par. 2540 - Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty w związku ze zmianą liczby dzieci w przedszkolach niepublicznych i rezygnacją podmiotu ubiegającego się o zgodę na prowadzenie przedszkola publicznego, Rozdział 80149 - Realizacja     zadań     wymagających     stosowania     specjalnej     organizacji     nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 80,00 zł, Rozdział 80195 - Pozostała działalność - dokonano przeniesienia kwoty 970,00 zł z grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane, (zmiana w planie Szkoły Podstawowej nr 5 związana z realizacją programu ERASMUS+) Dział 851 - Ochrona zdrowia  Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi - przeniesiono kwotę 6.960,00 zł z grupy wynagrodzenia i składki od nich naliczane do grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją  ich  statutowych  zadań;  Dział  852  -  Pomoc  społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zmniejszono o kwotę 2.775,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 3.000,00 zł z przeznaczeniem na szkolenia pracowników     MOPS.     Rozdział     85230     -     Pomoc     w     zakresie     dożywiania

-   świadczeniana rzecz osób fizycznych; zwiększono o kwotę 41.734,00 zł. Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza Rozdział 85412 - Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenia młodzieży - przenosi się kwotę 8.162,00   zł   z   grupy    wydatki    jednostek    budżetowych    związane    z   realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane (zmiana związana z Akcją Lato 2018) Dział 855 – Rodzina Rozdział 85504 - Wspieranie rodziny - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 3.000,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 3.000,00 zł. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90003 - Oczyszczanie miast i wsi - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 1.000,00 zł, Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 3.720,00 zł, z przeznaczeniem na prace remontowe na wybiegu dla psów, Rozdział 90013 - Schroniska dla zwierząt - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań; zwiększono o kwotę 780,00 zł, Dział 926 - Kultura fizyczna - przenosi się wydatki na inwestycje w kwocie 1.068.000,00 zł z rozdziału 92601 – Obiekty sportowe z zadania pn. Budowa obiektów sportowych  do  rozdziału  92695  –  Pozostała  działalność  na  zadanie  pn.  Budowa  i

 

przebudowaplacówzabawi gier.

 

 

Projekt  uchwały  opiniowały  trzy  (3)  Komisje  Rady:  Komunalna,  Budżetu  i  Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu –  1 radny, nieobecnych – 4 radnych/.

 

/zał. nr 14/ - UCHWAŁA NR XLVIII/366/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

 

Ad11.

Projektuchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2021” dokonano aktualizacji łącznych nakładów finansowych oraz limitu zobowiązań przedsięwzięć : - Program ERASMUS+ (aktualizacja limitu zobowiązań), - Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Luboniu przez działania nakierowane na poprawę obsługi klienta (aktualizacja limitu zobowiązań), - Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie miasta Luboń (zmniejszenie o 780.000,00 zł limitu zobowiązań,  łącznych  nakładów  finansowych  oraz  limitu  wydatków  w  na  rok  2019),

-Rozbudowa Przedszkola nr 1 (zwiększenie o 780.000,00 zł limitu zobowiązań, łącznych nakładów       finansowych       oraz       limitu       wydatków       w       na       rok       2019),

-     Budowa opłotowania oddzielającego teren Szkoły Podstawowej Nr 2 od ulicy wewnątrzosiedlowej (aktualizacja limitu zobowiązań).

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu –  1 radny, nieobecnych – 4 radnych/.

 

 

/zał. nr 15/ - UCHWAŁA NR XLVIII/367/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

Ad12.

Sprawozdaniaz bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń (za okres od kwietnia do czerwca 2018r.).

 

/Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.

 

 

 

/Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.

 

 

 

/Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.

 

 

 

/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.

 

 

 

/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.

 

 

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.

 

 

 

Pytań do sprawozdań Komisji z bieżących prac nie było.

 

Ad13.

InformacjaPrzewodniczącejRady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał.  nr  22/  -  Informacja  Przewodniczącej  Rady  Miasta  Luboń  o  działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

Pytań nie było.

 

 

 

Ad.14.

Sprawozdanie       Burmistrz     Miasta      Luboń      i     Jej     Zastępców       o     działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. Nr 23/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 24/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 25/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

 Zap yta nia ra dn yc h d o s praw ozdań Burmis trza Mia s ta i Zas tępc ów :

 

Radny Paweł Andrzejczak zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 15

– Udział w spotkaniu dot. podpisania umowy z firmą Brukpol i WUPRiŻ na budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Dworcowej i budowę parkingu park&ride.

Na co Miasto może liczyć?

 

Jak poinformował Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wydłużony został Spółce termin wykonania prac, tj. kanalizacji deszczowej w ul. Dworcowej. Firma musi dokonać wszystkich prac związanych z przebudową tej kanalizacji do połowy przyszłego roku (2019).

 

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 10 – Udział w spotkaniu w siedzibie spółki Aquanet S.A. w sprawie WPRiM na lata 2018-2027. Radny zapytał, czy w tym planie (Aquanet-u) zostały uwzględnione ulice zgłoszone przez radnych, między innymi Wirowska?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformował radnego, że trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo wszystko wskazuje na to, że inwestycje będą ograniczane.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 11 – Udział w spotkaniu z przedstawicielami firmy INEA dot. usług telekomunikacyjnych na ul. 1

 

Maja. Radny zapytał, czy wykonująca inwestycję na ul. 1 Maja firma płaci za zajęcie pasa drogowego?

 

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że oczywiście płaci.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 4 – Podpisanie aktu notarialnego dot. sprzedaży nieruchomości Miasta Luboń położonej przy ul. Sowiej. Czy ta sprzedaż była nieunikniona?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że chodziło głównie o poszerzenie, o parę metrów drogi.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał też Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego, czy Miasto sprzedało działkę przy ul. Chudzickiego?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że działka ta została sprzedana.

 

 

Radny Kazimierz Górecki zapytał Zastępcę Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka, czy boisko przy ul. Kołłątaja ma już pozwolenie na użytkowanie?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnemu, że tego typu obiekty nie wymagają pozwolenia na użytkowanie.

 

Radny Piotr Izydorski zapytał Panią Burmistrz, na jakim etapie jest procedura związana z kupnem lokalu po Banku PKO?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że na razie została zawarta umowa przedwstępna. Ostateczna zostanie podpisana do końca października. Lokal zostanie wydany Miastu pod koniec grudnia 2018 roku. O przeznaczeniu lokalu przesądzi już nowy Burmistrz i Rada.

 

Na tym pytania się zakończyły.

 

 

Ad 15.

Odpowiedzina interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

W tym miejscu Hieronim Gawelski podziękował za odpowiedź na interpelację, która jednak nie bardzo satysfakcjonowała Radnego. Prosił o analizę terenu w ulicach Polna, Poznańska pod względem poprawy bezpieczeństwa oraz nowych oznaczeń dróg i znaków ograniczających prędkość i niestety pismo na większość pytań odpowiedzi nie zawiera.

Dlatego poprosił o uzupełnienie odpowiedzi.

 

Radny Łukasz Budzyński podziękował za realizację kolejnego budżetu obywatelskiego o nazwie „Budowa boiska do siatkówki plażowej przy Szkole Podstawowej nr 5” oraz cały kompleks, który powstał przy okazji tej inwestycji.

 

 

Ad 16.

Interpelacji i zapytań na XLVIII sesji Rady, w dniu 27 czerwca 2018r. nie było.

 

 

Ad17.

W wolnych głosach i wnioskach radny Paweł Andrzejczak podziękował za pismo wystosowane do właściciela byłych zakładów „Inter-Smak”, dzięki czemu teren ten został ogrodzony i zabezpieczony.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskadodała, że do końca roku 2018 pozostałości po zakładach Inter-Smak zostaną rozebrane i zostanie zrównany teren.

 

Radny Marek Samulczyk wnioskował o naprawienie studzienki w ul. Pułaskiego.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski powiedział, że sprawa została zgłoszona, bo jest to studzienka telekomunikacyjna i naprawa leży w jej gestii.

 

 

Na koniec wolnych głosów i wniosków Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska wyraziła ubolewanie, że udostępniane na wniosek radnych informacje publiczne wykorzystywane są do wiedzy pełnomocnika strony przeciwnej w toczącym się sporze sądowym Miasta, co zdecydowanie Mu szkodzi. Dlatego poprosiła, żeby radni nie przekazywali dokumentów pełnomocnikowi strony przeciwnej, bo zakładała dobrą wolę radnych, że wykorzystują przekazywane dokumenty do użytku własnego, a ma niezbite dowody na to, że stało się inaczej. Dlatego do zakończenia sprawy i przede wszystkim dobra Miasta poprosiła o lojalność.

 

Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji Rady i sesji w miesiącu lipcu.

 

 

Ad 18.

Do protokołu sesji nr XLVI/2018, z dnia 24 maja 2018r. uwag nie było.

 

W związku z powyższym, Przewodnicząca Rady Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLVI, z dnia 24 maja 2018r. głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna,

 

Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

głosów przeciwnych nie było, wstrzymała się od głosu:

Zygmanowska Teresa.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem protokołu głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od głosu –  1 radna, nieobecnych – 4 radnych/.

 

Protokół nr XLVI/2018, z dnia 24 maja 2018r. został przyjęty.

 

 

Do protokołu sesji nr XLVII/2018, z dnia 7 czerwca 2018r. uwag nie było.

 

W związku z powyższym, Przewodnicząca Rady Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLVI, z dnia 24 maja 2018r. głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

 

Gawelski Hieronim, Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, wstrzymał się od głosu:

Izydorski Piotr Łukasz.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bielawski   Jakub, Goryniak Piotr, Wolniewicz Paweł Antoni, Woźniak Magdalena Anna.

/za przyjęciem protokołu głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu –  1 radny, nieobecnych – 4 radnych/.

 

Protokół nr XLVII/2018, z dnia 7 czerwca 2018r. został przyjęty.

 

 

Ad19.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska

zamknęła XLVIII sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 19:30.

 

 

 

 

 Załą c znik i:

 

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/zał. nr 2/ - Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń z wykonania budżetu za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Miasta Luboń.

 

 

/zał. nr 3/ - Uchwała nr SO-0954/14/17/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 9 kwietnia 2018 r. w sprawie wyrażenia opinii o

 

przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami.

 

 

/zał. nr 4/ - Sprawozdanie finansowe za rok 2017.

 

 

/zał.    nr     5/     -     Uchwała     nr     XLVIII/359/2018     RADY     MIASTA     LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Luboń za rok 2017.

 

 

/zał. nr 6/ - Wniosek, opinia, uzasadnienie Komisji Rewizyjnej RML w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu.

 

 

/zał. nr 7/ - Uchwała nr SO-0955/43/17/2018 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 4 czerwca 2018r. w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Luboń w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi za 2017 rok.

 

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XLVIII/360/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Luboń z tytułu wykonania budżetu za 2017 r.

 

 

/zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLVIII/361/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert.

 

 

/zał. nr 10/ - UCHWAŁA NR XLVIII/362/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".

 

 

/zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR XLVIII/363/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie należności pieniężnych Miasta Luboń do Rejestru Należności Publicznoprawnych oraz określenia rodzaju należności pieniężnych, których dane są przekazywane do Rejestru Należności Publicznoprawnych.

 

 

/zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR XLVIII/364/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XX/123/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z plaży miejskiej.

 

 

/zał. nr 13/ - UCHWAŁA NR XLVIII/365/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Luboń.

 

/zał. nr 14/ - UCHWAŁA NR XLVIII/366/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

 

/zał. nr 15/ - UCHWAŁA NR XLVIII/367/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

 

/Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.

 

 

 

/Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.

 

 

 

/Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.

 

 

 

/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.

 

 

 

/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.

 

 

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.

 

 

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.

 

 

 

/Zał.  nr  22/  -  Informacja  Przewodniczącej  Rady  Miasta  Luboń  o  działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

 

/Zał. Nr 23/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

 

/Zał. nr 24/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. nr 25/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 26/ – Lista obecności z XLVIII sesji radnych.

 

 

/Zał. nr 27/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XLVIII z dnia 27 czerwca 2018 roku
(wprowadził: Marcin Godzich 2018-07-30 12:19:46)
rozmiar pliku: 617.5Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych