Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XXXVII/2017 XXXVII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 28 września 2017 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XXXVII/2017

XXXVII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 28 września 2017 r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XXXVII sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecny radny: Kazimierz Górecki.

 

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, czy są uwagi do porządku obrad.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska z uwagi na brak opinii jaką musi wydać SANEPID do projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń, wnioskowała o wykreślenie z porządku obrad pkt 8. Uchwała będzie podejmowana w późniejszym czasie, po uzyskaniu przedmiotowej opinii.

 

Radny Marek Samulczyk poinformował, że zgodnie z deklaracją i wolą mieszkańców wycofuje swój projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy ulicy (ze Stefana Batorego na Hreora Kozińskiego – pkt 6 porządku obrad. Mieszkańcy po otrzymaniu na Komisji Komunalnej informacji od Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego, iż poniosą wszystkie koszty tej zmiany, podjęli decyzję o pozostawieniu nazwy „Stefana Batorego”. Choć wola mieszkańców była inna, bali się konsekwencji finansowych.

Radny Marek Samulczyk zanim jednak wycofał projekt uchwały zapytał, jakie konkretnie mieszkańcy ponieśliby koszty?

 

Odpowiedzi udzieliła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Gdyby uchwała podejmowana była po czasie, czyli po 2 września, a tak właśnie byłoby w tym przypadku, to byłaby podejmowana na podstawie innych przepisów (nie dekomunizacyjnych). Przepisy dekomunizacyjne, które obowiązywały do dnia 2 września br. zwalniały mieszkańców ze wszystkich opłat. Uchwała podejmowana na zasadach i przepisach ustawy o samorządzie gminnym z tych opłat nie zwalniają. Dlatego mieszkańcy mogliby spodziewać się następujących kosztów:

  • wymiana dowodu rejestracyjnego – koszt 71,00 zł,
  • zmiana prawa jazdy – koszt ok. 137,00 zł,
  • wpis do księgi wieczystej – koszt 110,00 zł.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska poprosiła o wykreślenie z porządku obrad punktów 6 i 8.

 

 

 

Za wykreśleniem z porządku obrad pkt 6 i 8 porządku obrad głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

            Nieobecny: Górecki Kazimierz Jan.

/za wykreśleniem z porządku obrad pkt 6 i 8 głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

W tym stanie rzeczy porządek obrad zamiast 20 punktów liczył 18, stąd Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem nowego porządku obrad:

 

Za przyjęciem nowego porządku obrad głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

            Nieobecny: Górecki Kazimierz Jan.

/za zmienionym porządkiem obrad  głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2018-2022.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek – fragment ul. Nowiny.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Stary Luboń - rejon ul. Cichej”.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń w zakresie usług edukacyjnych.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2027.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia roku 2018 Rokiem Powstania Wielkopolskiego.
  12. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  13. Informacja Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
  14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  15. Interpelacje i zapytania.
  16. Wolne głosy i wnioski.
  17. Przyjęcie protokołów sesji nr XXXV/2017 i XXXVI/2017.
  18. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

Ad. 2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

 

Sesja rozpoczęła się dyskusją z udziałem mieszkańców w sprawie skrzyżowania ul. Uroczej (dawna Migalli) z Żabikowską. Mieszkańcy żądali zachowania dotychczasowej organizacji ruchu, a więc istniejącego wyjazdu z ul. Uroczej w Żabikowską. Ich postulat był bardzo stanowczy. Mieszkańcy przybyli liczną grupą i wypowiadało się w sprawie wiele osób. Zastępca Burmistrza, Michał Popławski prosił mieszkańców, żeby uszanowali opinię Wydziału Dróg i Gospodarki Przestrzennej Starostwa, który zatwierdził rozwiązanie zaproponowane przez projektanta i fachowca. Mieszkańcy nie przyjmowali argumentów o fachowości, bezstronności i doświadczeniu. Preferowali wyłącznie rozwiązanie drugie, a więc odrzucone, za którym optowali od początku i zarzucali władzom Miasta, że nie przesłano do Starostwa przedmiotowych projektów z Ich sugestiami . W konsekwencji Zastępca Burmistrza, Michał Popławski postanowił wstrzymać prace nad projektem i uzupełnić przesłane do Starostwa projekty o argumenty i sugestie mieszkańców. W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, że zmiana organizacji ruchu wprowadzana na skutek różnych inwestycji w mieście (w tym przypadku budową ul. Długiej), nigdy nie była konsultowana z mieszkańcami. Zmiany takie bowiem muszą być opiniowane i zatwierdzane przez fachowców, tj. inżynierów dróg i projektantów. W sprawie tak ważnej muszą wypowiedzieć się eksperci, bo rozwiązanie komunikacyjne w każdym rejonie miasta musi być przede wszystkim prawidłowe i bezpieczne. Oczekiwania mieszkańców mogą być różne i sprzeczne. Eksperci i fachowcy od dróg będą obiektywni i podejdą do sprawy zawodowo. Dlatego opinia Starostwa z Wydziału Dróg musi i będzie dla władz miasta zasadnicza w przedmiotowej sprawie i decydująca w rozstrzygnięciu sporu.

Dyskusja w sprawie organizacji ruchu z ul. Uroczej w Żabikowską trwała ok. 1,5 godz.

 

W dalszej części sesji głos zabrał pan Robert Korcz, również mieszkaniec Lubonia, który poruszył sprawę nagannego zwyczaju robienia zakupów w czasie godzin pracy przez pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu. Ten proceder, jak się wyraził zgłasza już od sześciu lat i nikt z tym nic nie robi.

 

Pan Robert Korcz zgłosił też pretensje do regulaminu Lubońskiego Budżetu Obywatelskiego, który dopuszcza głosowanie jednego mieszkańca na dwa projekty twarde (inwestycyjne) i dwa miękkie. Jego zdaniem uczciwiej byłoby głosowanie zmuszające do wyboru tylko jednego projektu i eliminowałoby ewentualne niejasności w procedurze głosowania. Sugerował bowiem, że w obecnym stanie rzeczy drugi projekt może być dopisywany.

 

Dalej inny mieszkaniec Lubonia, pan Marian Piętka wytykał bierność władz Lubonia w sprawie rozwiązania nasilającego się ruchu samochodów z kierunku Komornik w stronę ulicy 11 Listopada. Sugerował budowę ronda, która Jego zdaniem mogłaby być rozwiązaniem problemu.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że taka inwestycja nie jest planowana, bo wiązałaby się z koniecznością wykupu i wyburzenia stojących tam domów.

 

Mieszkaniec z tej odpowiedzi nie był zadowolony.

 

Pan Bogdan Tarasiewicz, w związku z informacją o likwidacji z dniem 1 października br. podstacji pogotowia ratunkowego w Luboniu zapytał, co na to Miasto?

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że decyzja ta nie była konsultowana z Miastem i wynika z ogólnokrajowych zmian w organizacji opieki zdrowotnej

 

 

 

Ad.3.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2017-2026 przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski i przedstawiciele Spółki AQUANET.

Perspektywiczny plan inwestycyjny na kolejne 10 lat przedstawiany był wcześniej na Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń. Wynikało z niego, że na przestrzeni tych dziesięciu lat, tj. w latach 2017-2026 wydane na inwestycje zostanie 2 mld zł. W samym roku 2018 – 200 mln.

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały Komisja Komunalna i Organizacyjno-Prawna RML.

 

Podczas dyskusji Radna Magdalena Woźniak odniosła się do mapki, na której zaznaczone zostały planowane inwestycje na terenie Miasta. Zwróciła uwagę, że zaplanowano budowę kanalizacji sanitarnej w drodze, która niedawno była wybudowana. Konkretnie chodziło o ul. Poznańską. To nie pierwsza taka sytuacja. Wyraziła ubolewanie, że inwestycje wykonywane przez Miasto, które nie przychodzą nam łatwo i lekko są niszczone. Dziwiła się, że poprzednia władza dopuściła do takiej sytuacji, że budowano drogę, gdzie nie było infrastruktury podziemnej. Stąd pytanie Radnej brzmiało, czy AQUANET musi koniecznie budować sieć wodną i sanitarną w drodze?

 

Jedna z przedstawicielek AQUANET-u, pani Graczyk odpowiedziała, że nie ma takiej konieczności. Wszystko zależy od możliwości, a akurat w rejonie o którym mowa raczej jest miejsce na infrastrukturę podziemną obok pasa drogowego. Ponadto Spółka wchodząc na teren, gdzie jest droga utwardzona, ma obowiązek po skończonej inwestycji przywrócić stan drogi do stanu zastanego. Jeśli droga jest dobrej jakości, musi być przywrócona do stanu pierwotnego.

 

Radny Andrzej Okupniak poprosił o odpowiedź na zadane przez Niego wcześniej pytanie (przekazane za pośrednictwem pani Ciszak, kierownika WSK). Jakie środki finansowe były planowane do wydania w roku 2016 na inwestycje w Luboniu, a ile zostało zrealizowane i podobnie w roku 2017? Takie same informacje chciał też pozyskać o gminach sąsiednich (Komornikach, Poznaniu). Radny chciał przez to się dowiedzieć, gdzie podziały się pieniążki niezainwestowane w roku 2016 w Luboniu. Gdzie one poszły, gdzie się znalazły?

 

Przedstawiciele AQUANET: Są różne zasady przeznaczania pieniędzy dla Akcjonariuszy. Jest bardzo duża grupa tzw. zadań wspólnych. Są to np. stacje uzdatniania wody. Najbardziej interesujące dla mieszkańców i władz gmin są zadania, które widać bezpośrednio w danej gminie. Pierwsza grupa tych zadań, to tzw. rozwojowe. Budżet na te zadania rozdzielany jest proporcjonalnie do przychodów. Ustalono, że te zadania muszą spełniać kryterium opłacalności i efektywności. Dlatego nie wszystkie inwestycje są w stanie spełnić to kryterium (np. mała uliczka z jednym domkiem). Nie ma przerzucania budżetu z jednej gminy do drugiej, każda ma swój. Dlatego niewykonane inwestycje się kumulują, nie przepadają, nie są wykonywane w innych gminach.

Inaczej jest przy projektach sieciowych, bo te nie ma znaczenia czy są opłacalne (sieć wodociągowa, kanalizacyjna, ewentualnie lokalna przepompownia). Gminy otrzymują dany budżet, który wykorzystują w swoim tempie.

Są też tzw. „białe plamy”. Spółka wykonała mapy z obszarami zagospodarowanymi (nawet jeśli na danym terenie są tylko dwa domy, jest to teren zabudowany). Dla tych obszarów określone zostały zadania rzeczowe i określono jakie nakłady finansowe byłyby potrzebne. Gminy mają prawo wyboru, które inwestycje z zadań rzeczowych powinny być wykonywane w pierwszej kolejności.

Z różnych powodów, zmiany przepisów ustawy, nieuregulowanych spraw własnościowych i wielu innych niewykonane inwestycje przechodzą na lata następne.

 

Radny Andrzej Okupniak powiedział, że nie o to Mu chodziło. Prosił o procent wykonania w poszczególnych gminach – zestawienie liczbowe. Miasto Luboń kształtowałoby się w tym zestawieniu na poziomie ok 3% (wykonanie za rok 2016).

 

Przedstawiciele AQUANET: Takie dane (procentowe) zaburzone są zadaniami wspólnymi, jak np.  budowanymi stacjami uzdatniania wody.

 

Radny Jakub Bielawski: Na Komisji Komunalnej Radnym Rady Miasta Luboń przedstawiciele AQUANET-u przekazali informację, że podwyżka wody dla Lubonia może wynieść do 1,5%. Natomiast na sesji Rady Miasta Poznań Prezydent Lewandowski ogłosił, że w Poznaniu podwyżek wody w roku 2018 nie będzie. Dlatego Radny zapytał, dlaczego w parametrach finansowych Spółki są podziały i różnice na gminy? Wobec takiej polityki Spółki wyraził dużą niechęć i głos dezaprobaty.

 

Przedstawicielka AQUANET-u, pani Graczyk odpowiedziała, że z przekazanych Jej informacji i wiedzy jaką dysponuje jeśli podwyżki za wodę będą, to do 1,5%. Zróżnicowana taryfa za wodę, wprowadzana nagle jeszcze się nie zdarzyła. Dlatego raczej jest to niemożliwe, bo Poznań i Luboń mają takie same stawki. Stąd jeśli w Poznaniu podwyżek nie będzie to w Luboniu też ich nie powinno być, jeśli w Poznaniu to będzie 1%, to Luboń też będzie miał 1%-procentową podwyżkę.

 

Radny Paweł Krzyżostaniak: Pani Graczyk wymieniła zadania inwestycyjne, na które Spółka stara się o dofinansowanie z Funduszu Spójności. Czy przy ubieganiu się o te środki nie będzie przeszkodą, że Miasto Luboń nie jest gminą wiejską?

 

Przedstawiciele AQUANET: To zależy z jakiego Programu Spółka stara się o dofinansowanie. W tym przypadku jest to Program Operacyjny Środowisko, z którego środki finansowe są przeznaczane dla dużych aglomeracji.

 

Radny Paweł Andrzejczak ponownie zapytał o ul. Niezłomnych, czy jest nadzieja na skanalizowanie? (wcześniej pytał o to na Komisji Komunalnej).

 

Przedstawiciele AQUANET: Przepompownia ścieków w tym rejonie będzie budowana.

 

Radny Andrzej Okupniak zauważył, że nie zostały wrysowane wszystkie ulice, które znajdują się w okolicy ul. Niezłomnych, jak np. Północna i Samotna. Poprosił o zwrócenie na to uwagi, bo Ci mieszkańcy też z utęsknieniem czekają na skanalizowanie. Zwrócił też uwagę, że są to ulice wyjątkowo wąskie, co z pewnością należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu, żeby nie wyszło jak w przypadku ul. Dębowej z wodociągiem i mieszkańcy w XXI wieku żyją bez wody.

 

O godz. 19:30 salę obrad opuścił Radny Tomasz Kołodziej.

 

Na koniec Radny Łukasz Budzyński zapytał, czy można liczyć na elastyczność zaplanowanych i prowadzonych przez AQUANET inwestycji, w sensie dopasowania do planów i inwestycji prowadzonych przez Miasto Luboń? Czy AQUANET może zmieniać harmonogram prac?

 

Przedstawicielka AQUANET-u, pani Graczyk odpowiedziała, że Spółka jest otwarta na współpracę i takie rzeczy są możliwe. Oczywiście taką wiedzę musi posiadać z odpowiednim wyprzedzeniem.

 

Więcej pytań nie było.

 

Dlatego Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2017-2026.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr, Samulczyk Marek.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 3 radnych/.

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XXXVII/271/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń
wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na
lata 2017-2026.

 

 

Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek – fragment ul. Nowiny” przedstawił kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, pan Hubert Prałat.

Plan obejmuje obszar położony w granicach Miasta o częściowo w pełni
wykształconej strukturze funkcjonalno-przestrzennej, który przeznaczony jest głównie do
zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Obszar objęty planem stworzy harmonijną
całość, uwzględnia w uporządkowanych relacjach wszelkie uwarunkowania i wymagania
funkcjonalne, społeczno-gospodarcze, środowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjno-estetyczne. Realizacja planu umożliwi uzupełnienie istniejącej na tym terenie zabudowy
o tożsamej funkcji, co pozwoli na efektywne gospodarowanie przestrzenią oraz
wykorzystanie jej walorów ekonomicznych. W celu zachowania ładu przestrzennego oraz
wkomponowania planowanej inwestycji w istniejące zagospodarowanie terenu ustalono
w planie parametry zabudowy takie jak linie zabudowy, wskaźniki zagospodarowania
terenów i parametry kształtowania zabudowy. Walory architektoniczne i krajobrazowe
uwzględniono poprzez wprowadzenie ustaleń dotyczących warunków sytuowania reklam,
tablic informacyjnych, szyldów, ogrodzeń i infrastruktury technicznej. Ponadto w celu
uzyskania ładu i estetyki przestrzeni określono ustalenia w zakresie kolorystyki obiektów.

 

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 3/ -UCHWAŁA NR XXXVII/272/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
„Lasek – fragment ul. Nowiny”.

 

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Stary Luboń - rejon ul. Cichej przedstawił kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, pan Hubert Prałat.

Obszar objęty planem jest już przeznaczony pod zabudowę w obowiązującym
miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, nie wyznacza więc nowych
terenów budowlanych, a jedynie weryfikuje parametry istniejących terenów. Realizacja
nowej zabudowy nie spowoduje znaczącego wzrostu transportochłonności układu
przestrzennego – utrzymano, w przeważającej części, istniejący układ drogowy. Obszar
może być obsługiwany przez komunikację zbiorową, ponieważ pozwalają na to parametry
dróg w granicach oraz poza granicami planu. Ustalenia planu umożliwiają również rozwój
dróg rowerowych, a także przewidują możliwość realizacji miejsc postojowych dla
rowerów.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Jako pierwsza w dyskusji głos zabrała Radna Magdalena Woźniak, która miała duże wątpliwości co do zasadności i celowości zmiany planu. O zmianę zawnioskował jeden mieszkaniec. Radna wyraziła opinię, iż akceptowanie indywidualnych wniosków jest precedensem i naraża Miasto na ogromne skutki finansowe, bo co będzie jak wszyscy mieszkańcy zaczną takie wnioski składać?

 

Podobne zdanie w sprawie mieli Radny Andrzej Okupniak, Marek Samulczyk i Jakub Bielawski.

 

Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska, pan Hubert Prałat wyjaśniał, że każdy niezadowolony z mpzp mieszkaniec ma prawo zaskarżyć plan. Gdyby mieszkaniec wygrał taką sprawę, a Sąd unieważniłby plan, to wszystkie inwestycje powstałe na jego podstawie zostałyby uznane za samowole budowlane.

 

Radni byli bardzo zaskoczeni taką informacją, a Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, że jest to ograniczanie gminom władztwa planistycznego, skoro mieszkańcy mają prawo wszystko zaskarżyć.

 

Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska, pan Hubert Prałat wyjaśniał, że argumentacja jest taka, że plany nie mogą naruszać dóbr obywatela. Co to są dobra obywatela, to już zawsze zależy od interpretacji Sądów, ale takie rzeczy się zdarzały, to znaczy że Sądy uchylały plany.

 

Po dyskusji głosowano nad planem

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

przeciw głosował:

Samulczyk Marek,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXVII/273/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
„Stary Luboń - rejon ul. Cichej”.

 

 

Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń w zakresie usług edukacyjnych przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak.

Gminy mogą zawierać porozumienia międzygminne w sprawie powierzenia jednej z nich
określonych przez nie zadań publicznych. Miasto Poznań w ramach projektu pt.
"Gimnazjalista z Pasją – kompleksowe wsparcie uczniów gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych" o nr RPWP.08.01.04-30-0001/16-00 (zwanego dalej "projektem"), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, w ramach Poddziałania 8.1.4 Kształcenie ogólne, w ramach ZIT dla MOF Poznania, przystępuje do realizacji zadania z zakresu edukacji publicznej, polegającego na
przeprowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, na organizacji doradztwa zawodowego
i psychologicznego dla uczniów oraz doradztwa psychologicznego i metodycznego,
superwizji, studiów podyplomowych dla nauczycieli; na organizacji wyjazdów studyjnych dla
nauczycieli i wyjazdów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych w zakresie
wskazanym w projekcie. Mając na celu dążenie do systemowego, spójnego i jednolitego
wsparcia podmiotów z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania, wsparciem w ramach
projektu objętych zostaje 80 szkół z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Poznania, w tym
również szkoły których organem prowadzącym jest gmina powierzająca zadanie. Zważywszy na powyższe podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XXXVII/274/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 września 2017 r. w sprawie: porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń w zakresie usług edukacyjnych.

 

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Zgodnie z art. 6c ust. 2 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2017 r., poz. 1289) Rada Gminy musi postanowić o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

            Nieobecni: Bielawski  Jakub, Ekwińska Katarzyna, Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XXXVII/275/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

 

 

Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi przedstawiła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska.

Zgodnie z art. 6r ust. 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289) w uchwale określono tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalny.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XXXVII/276/2017
RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie
szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

 

Ad 9.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2017 z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę 174.589,11 zł do kwoty 116.188.378,15 zł. Dział 600 - Transport i łączność Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne
- par. 0950 - Wpływy z tytułu kar i odszkodowań wynikających z umów zwiększono o kwotę
39.400,00 zł. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami - par. 0470 - Wpływy z opłat za trwały zarząd, użytkowanie i służebności zwiększono o kwotę 35.000,00 zł, Dział 750 - Administracja publiczna Rozdział 75011 - Urzędy wojewódzkie - par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono o kwotę 5.646,00 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 11 września 2017r. nr FB-I.3111.274.2017.7 z przeznaczeniem na realizację zadań wynikających z ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy o dowodach osobistych, Rozdział 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) - par. 0920 - Wpływy z pozostałych odsetek zwiększono o kwotę 23.000,00 zł, z tytułu odsetek od lokat bankowych. Dział 758 - Różne rozliczenia
Rozdział 75801 - Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego - par. 2920 - Subwencje ogólne z budżetu państwa zwiększono o kwotę 12.900,00 zł, zgodnie z pismem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 8 września 2017r. nr ST5.4750.13.2017.19g z przeznaczeniem na dofinansowanie remontów bieżących sanitariatów w szkołach. Dział 801 - Oświata i wychowanie
Przesunięcia dochodów w niniejszym dziale związane są z likwidacją i przekształceniem
gimnazjów. Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe - par. 0690 - Wpływy z różnych opłat zwiększono o kwotę 1.032,00 zł, - par. 0750 - Wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze zwiększono o kwotę 33.074,00 zł, - par. 0830 - Wpływy z usług zwiększono o kwotę 16.614,00 zł, - par. 0970 - Wpływy z różnych dochodów zwiększono o kwotę 1.200,00 zł ,
Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
- par. 0670 - Wpływy z opłat za korzystanie z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego zwiększono o kwotę 8.000,00 zł , - par. 0830 - Wpływy z usług zwiększono o kwotę 6.000,00 zł, Rozdział 80104 - Przedszkola
- par. 2910 - Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności wykorzystanych niezgodnie
z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa
w art. 184 ustawy, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości zwiększono o kwotę
9.910,00 zł, Rozdział 80110 – Gimnazja - par. 0690 - Wpływy z różnych opłat zmniejszono o kwotę 1.032,00 zł, - par. 0750 - Wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze zmniejszono o kwotę 29.074,00 zł, - par. 0830 - Wpływy z usług zmniejszono o kwotę 13.614,00 zł,
- par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących
z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono
o kwotę 549,98 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 14 września 2017r. nr FB-I.3111.131.2017.7 z przeznaczeniem na uzupełnienie dotacji na wyposażenie szkół
w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zwiększa się o kwotę 283,13 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20.09.2017r. nr FB-I.3111.201.2017.2, z przeznaczeniem na wynagrodzenia za sprawowanie opieki oraz obsługę tego zadania. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90002 - Gospodarka odpadami
- par. 2700 - Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin, powiatów,
samorządów województw, pozyskane z innych źródeł zwiększono o kwotę 18.000,00 zł, na
podstawie umowy z Wojewódzkim Funduszem Gospodarki Wodnej Poznaniu z przeznaczeniem na organizację festynu ekologicznego oraz konkursu dla dzieci i mieszkańców miasta Luboń. Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Rozdział 92195 - Pozostała działalność - par. 0970 - Wpływy z różnych dochodów zwiększono o kwotę 7.700,00 zł, z tytułu wpłat od sponsorów imprez miejskich.
Wydatki budżetu Miasta Luboń zwiększa się o kwotę zwiększono o kwotę 174.589,11 zł do
kwoty 126.058.687,15 zł. Dział 600 - Transport i łączność
Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 89.416,00 zł z przeznaczeniem na zwiększenie zakresu planowanych remontów nawierzchni bitumicznych, - inwestycje zmniejszono o kwotę 40.000,00 zł, dotyczy zadania pn. Prace projektowe drogowe. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami - inwestycje zmniejszono o kwotę 44.000,00 zł, dotyczy zadania pn. Budowa budynku wielorodzinnego. Rozdział 70095 - Pozostała działalność
- inwestycje zmniejszono o kwotę 71.000,00 zł, dotyczy zadania pn. Prace remontowo – budowlane dotyczące obiektów użyteczności publicznej. Dział 750 - Administracja publiczna
Rozdział 75011 - Urzędy wojewódzkie - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 5.646,00 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań wynikających z ustawy - Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy o dowodach osobistych, Rozdział 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zmniejszono o kwotę 522,00 zł,
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 522,00 zł. Rozdział 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono
o kwotę 35.000,00 zł na sfinansowanie wydawnictwa Informator miasta Luboń. Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 25.000,00 zł, są to dodatkowe środki dla OSP w związku większą niż planowano ilością interwencji spowodowanych anomaliami pogodowymi,
- Dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zmniejsza się o kwotę 20.000,00 zł, Rozdział 75478 - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych - Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego
na dofinansowanie własnych zadań bieżących - zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł. Dział 757 - Obsługa długu publicznego Rozdział 75702 - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - wydatki na obsługę długu zmniejszono o kwotę 100.000,00 zł, zmniejsza się środki zaplanowane na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek; na koniec sierpnia br. wydatki z tego tytułu wyniosły 366.488,72 zł, tj. 48,22 % planu. Dział 801 - Oświata i wychowanie
Przesunięcia wydatków w niniejszym dziale związane są z likwidacją i przekształceniem
gimnazjów. Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 650.811,74 zł,
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zmniejszono o kwotę 5.333,74 zł, - wydatki na inwestycje zmniejsza się o kwotę 6.766,40 zł, dotyczy zadania pn. Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej - Szkoła Podstawowa nr 2, Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 25.106,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 8.000,00 zł, Rozdział 80104 – Przedszkola - Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty - zwiększono plan o kwotę 20.800,00 zł w związku ze zmianą liczby dzieci w placówkach, - Dotacja podmiotowa z budżetu dla publicznej jednostki systemu oświaty prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną - zwiększono plan o kwotę 7.600,00 zł w związku ze zmianą liczby dzieci w placówkach, - inwestycje zmniejszono o kwotę 310.700,00 zł, dotyczy zadania pn. Remont budynku Przedszkola nr 5. W związku z pracami remontowymi na dachu budynku wykonanymi przez dyrektora Przedszkola nr 5, w roku bieżącym nie będą wykonywane prace remontowo – budowlane w ramach niniejszego zadania. Rozdział 80110 – Gimnazja - wynagrodzenia i składki od nich naliczane zmniejszono o kwotę 781.274,56 zł , - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 544,54 zł, - świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększa się o kwotę 21.800,00 zł,
Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 40.000,00 zł,
Rozdział 80148 – Stołówki szkolne i przedszkolne - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 1.105,00 zł,
Rozdział 80149 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki
i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach
podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego
- Dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty - zwiększono plan o kwotę 12.000,00 zł, w związku ze zmianą liczby dzieci w placówkach,
- Dotacja podmiotowa z budżetu dla publicznej jednostki systemu oświaty prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną - zwiększono plan o kwotę 200,00 zł, w związku ze zmianą liczby dzieci w placówkach.
Dział 851 - Ochrona zdrowia zwiększono o kwotę Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 3.000,00 zł
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zmniejszono o kwotę 3.500,00 zł. - świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 500,00 zł.
Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85202 - Domy pomocy społecznej
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono
o kwotę 74.000,00 zł, zwiększenie planu związane jest z koniecznością opłacenia pobytu
w Domach Pomocy Społecznej dla większej liczby klientów niż pierwotnie zakładano. W chwili obecnej jeszcze troje klientów oczekuje na przyjęcie do DPS-ów.
Rozdział 85205 - Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejszono o kwotę 61,00 zł, Rozdział 85214 - Zasiłki okresowe, celowe i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejszono o kwotę 30.000,00 zł, zmiana wynika z mniejszej liczby wypłaconych zasiłków niż pierwotnie zakładano (zmniejszyła się liczba wypłat zasiłków w stosunku do roku poprzedniego), Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 200,00 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 9.500,00 zł, zmiana spowodowana jest większymi wypłatami w formie dodatków mieszkaniowych niż pierwotnie zakładano, Rozdział 85216 - Zasiłki stałe - świadczenia na rzecz osób fizycznych; zmniejszono o kwotę 47.502,00 zł, dostosowano
poziom środków do wysokości dotacji przyznanej z budżetu państwa, Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zmniejszono o kwotę 5.054,87 zł, zmiany wynikają z absencji chorobowych pracowników MOPS,
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono
o kwotę 14.038,00 zł, z przeznaczeniem na zakup materiałów i usług związanych z utrzymaniem ośrodka (m.in. farb do malowania), Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania - świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejszono o kwotę 150.000,00 zł, dostosowano plan do poziomu dotacji z budżetu państwa na realizację programu dożywiania na rok 2017 oraz faktycznego poziomu wydatków, są one mniejsze od pierwotnie zakładanych (wynika to m.in. z faktu, iż nie wszyscy klienci korzystają z przyznanych im świadczeń m.in. z powodu choroby
dziecka i nieobecności w szkole, przedszkolu), Rozdział 85295 - Pozostała działalność
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększono o kwotę 4.615,00 zł,
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono
o kwotę 11.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup usług cateringowych,
- inwestycje zwiększono o kwotę 6.050,00 zł z przeznaczeniem na budowę bulodromu wraz z ogrodzeniem przy Dziennym Domu "Senior-Wigor". Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza Rozdział 85401 - Świetlice szkolne
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 22.596,00 zł,
z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników świetlic w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 5, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejsza się o kwotę 2.105,00 zł, Rozdział 85415 - Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym - świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejszono o kwotę 30.000,00 zł, dostosowano poziom wydatków do wysokości dotacji i faktycznych potrzeb. Dział 855 – Rodzina Rozdział 85501 - Świadczenie wychowawcze
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększono o kwotę 4.435,00 zł, zmiana związana jest z koniecznością zatrudnienia dodatkowej osoby do realizacji świadczeń wychowawczych, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejszono o kwotę 4.435,00 zł, Rozdział 85502 - Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - wynagrodzenia i składki od nich naliczane zmniejszono o kwotę 502,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 502,00 zł, Rozdział 85504 - Wspieranie rodziny
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 1.931,00 zł, zmiany dotyczą projektu "Poprawa dostępu do usług społecznych wspierających rodzinę i rodzinną pieczę zastępczą na terenie MOF Poznania", - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zmniejszono o kwotę 160,00 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejszono o kwotę 301,00 zł,
Rozdział 85505 - Tworzenie i funkcjonowanie żłobków
- Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych - zmniejszono plan o kwotę 39.000,00 zł w związku ze zmianą liczby dzieci w placówkach,
Rozdział 85508 - Rodziny zastępcze - świadczenia na rzecz osób fizycznych; zwiększono o kwotę 5.000,00 zł w związku ze zmianą opłat za dzieci umieszczone w rodzinach zastępczych i ośrodkach opiekuńczo - wychowawczych. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód
- inwestycje zmniejszono o kwotę 79.000,00 zł, w tym zadanie pn. Uregulowanie gospodarki
wód opadowych i roztopowych na terenie miasta Luboń o kwotę 29.000,00 zł i Budowa sieci
wodociągowych i kanalizacji sanitarnych o kwotę 50.000,00 zł, Rozdział 90002 - Gospodarka odpadami - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 9.000,00 zł z przeznaczeniem na zwiększenie wynagrodzenia za usługi odbierania i gospodarowania odpadami z nieruchomości niezamieszkałych, Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach
- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono
o kwotę 127.584,00 zł na wykonanie regulacji zieleni miejskiej w rejonie ul. Unijnej, wykonanie ekspertyz dendrologicznych, opinii biegłego w postępowaniu dotyczącym stosunków wodnych oraz dodatkowych nasadzeń drzew,
- inwestycje zwiększono o kwotę 79.766,40 zł, dotyczy zadania pn. Zielony Lasek. Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego Rozdział 92116 - Biblioteki zwiększono o kwotę
- Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury - zwiększono o kwotę
20.565,00 zł z przeznaczeniem na wynajem pomieszczenia dla filii Biblioteki Miejskiej oraz
zakup stołu interaktywnego do wypożyczalni dla dzieci i młodzieży,
Rozdział 92195 - Pozostała działalność - wynagrodzenia i składki od nich naliczane zmniejszono o kwotę 10.000,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań, zwiększono o kwotę 17.700,00 zł z przeznaczeniem na organizację imprez miejskich. Dział 926 - Kultura fizyczna
Rozdział 92601 - Obiekty sportowe - inwestycje zwiększono o kwotę 580.273,00 zł, dotyczy zadania pn. Budowa obiektów sportowych. Rozdział 92695 – Pozostała działalność, dokonuje się przeniesienia kwoty 35.000,00 zł z zakupów inwestycyjnych (zadania pn. Doposażenie placów zabaw) na inwestycje (zadanie pn. Budowa i przebudowa placów zabaw).

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Jako pierwszy w dyskusji głos zabrał radny Adam Dworaczyk, który poruszył sprawę dofinansowania Informatora Miasta Luboń kwotą 35.000,00 zł. Powiedział, że nie widzi uzasadnienia dla zwiększenia budżetu pisma miejskiego i nie przekonuje Go zamiar podwojenia jego nakładu (z 7 tys. dystrybuowanych egzemplarzy na 14 tys.). Nie uważał też, ażeby Informator musiał być dostarczany do każdego mieszkania w Luboniu. Wręcz przeciwnie w dobie facebooka, internetu, gdzie można uzyskać wszystkie informacje ten wydatek jest całkowicie niezasadny. Dlatego trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to promocja władzy. Reklama wyborcza na koszt podatników. Ukazujące się coraz częściej i w coraz większej ilości kolorowe zdjęcia Pani Burmistrz i Jej Zastępców nie mają żadnych walorów informacyjnych, tylko są reklamą przedwyborczą. Dlatego protestował i złożył wniosek o zdjęcie zwiększonych środków finansowych na Informator w kwocie 35.000,00 zł i przeznaczenie ich na nawierzchnie bitumiczne.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska stanowczo zaprzeczyła, ażeby ukazywane treści w Informatorze Miasta były reklamą władzy. Zapytała, czy ma rozumieć, że nie powinna mówić o największym dofinansowaniu w historii Miasta? Czy powinna wstydzić się, że dzięki Jej determinacji, ciężkiej pracy Zastępców, pracowników Urzędu Miasta pozyskano 13 mln zł, które przeznaczone zostaną na inwestycje w Mieście. To wszystko nie są propagandowe teksty, tylko konkretne i prawdziwe informacje. To są fakty, o których mieszkańcy mają prawo wiedzieć, a na przestrzeni trzech lat pełnienia władzy, Pani Burmistrz nabrała pewności, że mieszkańcy o wszelkich planach, inwestycjach, itd., nie dowiadują się z BIP-u tylko właśnie z prasy. Młodzi ludzie oczywiście korzystają z internetu, starsi czytają gazety.

 

W tym miejscu Radny Marek Samulczyk stwierdził, że przypisywanie sobie całego sukcesu w pozyskaniu 13 mln zł jest nierzetelne, ponieważ na ten sukces zapracowała też władza poprzedniej kadencji, od której tak naprawdę wszystko się zaczęło. Jednak zdjęcia Burmistrza Szmyta w Informatorze zabrakło. Koszty Informatora rosną w piorunującym tempie. I tak bardzo duży wydatek, który wynosił 53 tys. zł rocznie zwiększył się 3-krotnie. To jest bardzo niegospodarne, tym bardziej że różnicy nie widać.

 

Z tym stwierdzeniem Pani Burmistrz zgodzić się nie mogła. Zawartość merytoryczna, która ukazywała się w poprzedniej kadencji, jest nieporównywalna z obecną. Ponadto szata graficzna, ilość nakładów, jakość, to są dwa różne, nieporównywalne pod każdym względem miesięczniki. Istotny jest również fakt, iż Informator jest kolportowany do mieszkańców. Dlatego nic dziwnego, że wzrosły koszty dystrybucji, ale to nie oznacza, że są to niegospodarnie wydane pieniądze, wręcz przeciwnie. Pani Burmistrz uważa, że informowanie mieszkańców o wydarzeniach kulturalnych, których w naszym mieście jest coraz więcej i coraz lepszej jakości, na poziomie którego nie powstydziłyby się największe miasta, inwestycjach w mieście, na które mieszkańcy czekają, jest obowiązkiem władzy.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski nie zgadzał się z opinią Radnego Marka Samulczyka, że pozyskanie 13 mln zł jest również zasługą poprzedniej władzy. Całość bowiem prac związana z tym wnioskiem wykonana została w obecnej kadencji.

 

Radny Marek Samulczyk: Jednak uzgodnienia z Metropolią zaczęły się w poprzedniej kadencji.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że zapis w ZIT-ach nie dawał żadnej gwarancji. Nie oznaczał, że dofinansowanie zostanie przyznane. Wszystkie osoby, które przyczyniły się do sukcesu otrzymają podziękowania. Takie podziękowania otrzyma również Burmistrz Szmyt.

 

Radny Łukasz Budzyński wyraził opinię, że Informator Miasta w 100% spełnia swoją rolę, jest bardzo potrzebny, na co niejednokrotnie były niezbite dowody i należy go rozwijać.

 

Radny Paweł Andrzejczak wyraził zastrzeżenia do „Wieści Lubońskich”, że prezentują inną wizję Miasta, niż ta w „Informatorze”, co jest kolejnym dowodem na to, że warto ten miesięcznik dofinansowywać i rozwijać. Stwierdził, że nawet zdjęcia w Wieściach Lubońskich są wypaczone.

 

Radny Paweł Radosław Krzyżostaniak obliczył na szybko, że koszt Informatora to zaledwie 5 zł na domostwo.

 

Radny Paweł Antoni Wolniewicz nie rozumiał o co w ogóle jest dyskusja, bo pozyskane 13 mln zł jest niewątpliwym sukcesem i teraz tylko powinny być rozmowy na co te pieniądze wydać.

 

Radny Adam Dworaczyk podkreślił, że sukces pozyskania 13 mln jest bezdyskusyjny i nikt tego nie kwestionuje. Chapeau bas dla władzy Lubonia, dla Pani Burmistrz i Jej Zastępców. Informator – NIE. Lepiej naprawiać drogi i chodniki.

Dlatego Radny Adam Dworaczyk złożył wniosek i poprosił o jego przegłosowanie.

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska poddała wniosek Radnego Adama Dworaczyka pod głosowanie, ażeby zdjąć zwiększone środki finansowe na Informator w kwocie 35.000,00 zł i przeznaczyć je na nawierzchnie bitumiczne.

 


Za wnioskiem Radnego Adama Dworaczyka głosowali:

 

            Dworaczyk Adam,

Bielawski  Jakub,

Samulczyk Marek,

 

przeciw głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

 

wstrzymała się od głosu:

Frąckowiak  Katarzyna.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za wnioskiem Radnego Adama Dworaczyka głosowało - 3 radnych, przeciw - 15 radnych, wstrzymała się od głosu –  1 radna, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Wniosek Radnego Adama Dworaczyka nie uzyskał poparcia i przepadł.

 

 

W dalszej części dyskusji, Radny Piotr Goryniak zapytał o zwiększone nakłady finansowe w dziale Zieleń.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że środki zostaną zwiększone o kwotę ok. 100 tys. zł z powodu inwentaryzacji terenu, na którym znajduje się 956 drzew i każde z nich będzie podlegało albo obróbce albo wycince. Będą też nowe nasadzenia.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy Miasto skorzysta z ekspertyz, które zostały wykonane w poprzednich kadencjach, bo być może nie trzeba zlecać nowych ekspertyz wodnych (w ul. Unijnej), które wykonywane były dla potrzeb budowy skate-parku?

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że wszystkie ekspertyzy, które dla Miasta zostały wykonane są analizowane. Jeśli będzie można to Miasto oczywiście z nich skorzysta.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał też, czego konkretnie dotyczy zwiększenie środków finansowych o kwotę 580 tys. zł na boiska sportowe?

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział Radnemu, że zakupiona została nieruchomość (działka) przy ul. Kołłątaja i w związku z powyższym Miasto przystąpi do budowy infrastruktury sportowej na tym terenie – kompleks boisk (kosztorysowo największa inwestycja – 1.100.000,00 zł). Jednocześnie Miasto ubiegać się będzie o pozyskanie środków z Programu „OSA”. Zwiększenie nakładów związane jest też z wymianą nawierzchni przy Szkole Podstawowej nr 2. Bieżnia przy SP 1. Boisko wielofunkcyjne przy SP 4, bieżnia przy SP 4. Boisko wielofunkcyjne w Parku Siewcy. Oświetlenie przy SP 1 – przy boisku Stelli.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał jeszcze o teren przy hali LOSIR, który miał zagospodarować podmiot prywatny.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział Radnemu, że po analizach Miasto wycofało się z tego pomysłu. Teren zostanie zagospodarowany przez Miasto i będzie służył wszystkim, ogólnodostępny.

 

Radny Marek Samulczyk podziękował i skwitował, że stało się tak, jak uważał od początku, że powinno być, tylko że wcześniej w tym myśleniu był sam.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem zmian w budżecie Miasta wraz z autopoprawkami.

 

Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski  Jakub,

Dworaczyk Adam,

Samulczyk Marek.

 

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XXXVII/277/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 

 

Ad 10.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2027” dokonano zmian
w celu dostosowania prognozy na rok 2017 do zmian budżetu Miasta na rok 2017 oraz
zmian przedsięwzięć wieloletnich. W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2020” dokonano zmian następujących przedsięwzięć: - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz selektywnie zebranych, pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta Luboń – limit wydatków na rok 2018 zwiększa się o kwotę 213.111,26 zł, na rok 2019 o kwotę 131.461,64 zł, na rok 2019 o kwotę 33.493,36 zł, łączne nakłady finansowe oraz limit zobowiązań zwiększa się o kwotę 378.066,26 zł,
- Uregulowanie gospodarki wód opadowych i roztopowych na terenie miasta Luboń, limit
wydatków na rok 2017, łączne nakłady finansowe oraz limit zobowiązań zmniejsza się o kwotę 29.000,00 zł, - Prace remontowo-budowlane dotyczące obiektów użyteczności publicznej, limit wydatków na rok 2017, łączne nakłady finansowe oraz limit zobowiązań zmniejsza się o kwotę 71.000,00 zł, - Prace projektowe drogowe, limit wydatków na rok 2017, łączne nakłady finansowe oraz limit zobowiązań zmniejsza się o kwotę 40.000,00 zł,
- Budowa budynku wielorodzinnego, limit wydatków na rok 2017, łączne nakłady
finansowe oraz limit zobowiązań zmniejsza się o kwotę 44.000,00 zł,
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej - Szkoła Podstawowa nr 2, limit
wydatków na rok 2017, łączne nakłady finansowe, limit zobowiązań zmniejsza się o kwotę
6.766,40 zł, - Remont budynku Przedszkola nr 5, limit wydatków na rok 2017, łączne nakłady
finansowe oraz limit zobowiązań zmniejszono o kwotę 310.700,00 zł.
.

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie  zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 wraz z autopoprawkami.

 

Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski  Jakub,

Dworaczyk Adam,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XXXVII/278/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

 

 

Ad 11.

Na wniosek Radnego Jakuba Bielawskiego, który wyszedł z inicjatywą i przygotował treść Stanowiska, które przedstawił na sesji, oprócz uchwał Rada przyjęła też Stanowisko:

„Zakończenie I Wojny Światowej przyniosło po 123 latach odzyskanie niepodległości przez naszą ojczyznę. Rozpoczął się długi i trudny proces budowania państwa od podstaw. Jednym z najważniejszych elementów tej budowy było ukształtowanie jego granic na nowej politycznej mapie Europy. Fundamentalne znaczenie w tym kontekście miał zbrojny czyn niepodległościowy Wielkopolan.

Bardzo dobrze przygotowane, poprzedzone latami pracy organicznej powstanie, miało decydujące znaczenie w zakresie przywrócenia odradzającej się ojczyźnie pradawnych ziem piastowskich. To dzięki zaangażowaniu dowódców: gen. Stanisława Taczaka, oraz gen. Józefa Dobór - Muśnickiego Powstanie Wielkopolskie przeszło do historii Polski jako jedno z nielicznych powstań zakończonych powodzeniem. Jego efekty wpłynęły na kształt dzisiejszej Polski, a bohaterowie tamtych dni (m.in. Władysław Anders czy Wojciech Korfanty) pozostają po dzień dzisiejszy w pamięci Lubonian oraz mieszkańców całej Wielkopolski.

Rada Miasta Luboń, oddając w setną rocznicę sześć bohaterskim powstańcom, ustanawia rok 2018 rokiem Powstania Wielkopolskiego na terenie Lubonia. Jednocześnie zwracamy się do Marszałka Sejmu RP z prośbą o ustanowienie roku 2018 rokiem Powstania Wielkopolskiego na terenie całej Polski, przyłączając się tym samym do apeli innych wielkopolskich samorządów w tej sprawie”.

 

/zał nr 10/ - STANOWISKO NR XXXVII/3/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017r. w sprawie ustanowienia roku 2018 Rokiem Powstania Wielkopolskiego.

 

 

Zgodnie z postanowieniem Stanowisko Rady Miasta przesłane zostało Marszałkowi Sejmu RP.

 

 

Ad. 12

Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 11/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pytań nie było.

 

 

Ad.13.

Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. Nr 12/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 14/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pytania Radnych do sprawozdań Burmistrzów:

 

Radny Paweł Andrzejczak zapytał Panią Burmistrz, czy są jakieś nowe fakty w sprawie byłych zakładów Inter-Smak?. Pani Burmistrz była w tej sprawie w Nadzorze Budowlanym, stąd pytanie Radnego.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że jest bezpośrednio po rozmowie z pracownikiem, który w Nadzorze Budowlanym prowadzi przedmiotową sprawę. Miasto Luboń czeka na decyzję Inspektora Nadzoru o rozbiórce pozostałości po zakładach Inter-Smak. Osobą zobowiązaną do wykonania tej decyzji będzie Prezydent Miasta Poznania.

 

 

Radny Hieronim Gawelski zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 14 Jego sprawozdania – Spotkanie w Starostwie Powiatowym w Poznaniu z projektantem ul. Wiejskiej.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że sprawa dotyczyła zmiany założeń Starostwa Powiatowego - Wydziału Dróg. Wydział ten zaopiniował założenia wbrew ustaleniom przyjętym przez projektanta i Miasto Luboń. Udało się to zmienić i ul. Wiejska będzie ciągiem pieszo-jezdnym.

 

Radny Adam Dworczyk zapytał Panią Burmistrz o pkt 9 – Udział w Radzie Nadzorczej Losir. Co nowego w sprawie Spółki?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że zobowiązania Spółki, które powstały za czasów pana Trawki (byłego prezesa) są systematycznie spłacane. Wdrażany jest nowy program i rozwijana działalność kuchni. Osiągnięto już rekordową ilość wydanych obiadów dziennie (600). Analizowana jest działalność siłowni. Wprowadzane są na niej nowe zajęcia. Szczegółowe informacje Rada Miasta Luboń otrzyma w listopadzie.

 

 

Radny Adam Dworczyk zapytał też Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 6 – Spotkanie z firmą ELS24 w sprawie monitoringu miejskiego.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że w miesiącu czerwcu Miasto Luboń otrzymało niestety decyzję odmowną w sprawie finansowania całego projektu związanego z monitoringiem. Wykonano jednak pracę związaną z określeniem punktów, gdzie monitoring powinien zaistnieć w pierwszej kolejności oraz wyznaczono miejsce docelowe, czyli centralę. Jako centrum monitoringu wybrany został budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu przy ul. Żabikowskiej.

 

 

Radna Magdalena Woźniak przypomniała, że pan Goliński, pracownik UM miał przedstawić szczegółowy kosztorys zakupu monitoringu, a Radny Powiatu Poznańskiego, pan Szmyt miał wtedy złożyć stosowny wniosek w Starostwie, do Komisji Bezpieczeństwa, która posiada środki na tego typu przedsięwzięcia. Należy tę możliwość niewątpliwie wykorzystać i właśnie tą drogą spróbować pozyskać środki finansowe na przedmiotowy cel.

 

Radny Paweł Antoni Wolniewicz poinformował, że w tej właśnie sprawie odbędzie się najbliższe posiedzenie Komisji Organizacyjno-Prawnej, na które przyjdzie pan Goliński i przedstawi kosztorys zakupu monitoringu miejskiego.

 

Radny Piotr Izydorski zapytał Panią Burmistrz o sprawę przystani kajakowej.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że w toku postępowania o wydanie nieruchomości, aktualny dzierżawca terenu złożył  wniosek o zasiedzenie. Aktualny posiadacz terenu twierdzi, że będąc w jego posiadaniu od 1985 roku zasiedział go i nabył do niego pełne prawa 15 września 2015r. (po 30 latach). Tym samym odmawia wydania nieruchomości. Postępowanie w toku.

 

 

Radna Karolina Wilczyńska-Kąkol zapytała Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 5 Jego sprawozdania – Spotkanie z projektantem ulicy Juranda.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnej, że spotkanie z projektantem było skutkiem i wynikiem głosowania Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń, która nie zgodziła się na rozszerzenie zakresu projektu ul. Juranda. Fragment, o który zakres prac miał być zwiększony, nie stanowi własności Miasta.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał Panią Burmistrz o pkt 19 – Podpisanie umowy w Wlkp. Urzędzie Wojewódzkim w sprawie „Programu Budowy Dróg”.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że w poniedziałek, tj. 25 września 2017r. podpisana została umowa na budowę alei.

 

 

Więcej pytań do sprawozdań Burmistrza Miasta Luboń i Zastępców nie było.

 

 

Ad 14.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

W tym miejscu Radny Jakub Bielawski zabrał głos w temacie odpowiedzi jaką otrzymał na złożoną przez siebie interpelację. W sumie Miasto ma zapłacić 258 tys. zł za używany sprzęt w siłowni. Pozostało jeszcze do zapłaty 188 tys. zł. W odpowiedzi na interpelację Pani Burmistrz poinformowała, że kwota ta została oszacowana na podstawie kosztorysu wykonanego przez człowieka z uprawnieniami, pana Macieja Mizerę. Jest również  w tej odpowiedzi informacja, że faktur na sprzęt nie ma, to znaczy nie przekazano ich Spółce. Stąd pytanie Radnego:

Czy faktur tych nie ma, czy były prezes odmówił ich pokazania? Czy w ogóle ktoś o nie zabiegał i prosił o ich wydanie?

 

Pani Burmistrz nie posiadała takiej wiedzy, ale to co wie na pewno to fakt, że kontakt z byłym prezesem jest bardzo utrudniony.

 

Radny Marek Samulczyk stwierdził, że z odpowiedzi na interpelację Radnego Jakuba Bielawskiego wynika, że to co były prezes powiedział Miasto zaakceptowało, bez potwierdzenia wydatków dokumentami. Nie było faktur na zakupiony sprzęt, nie było rachunków. Ekspertyza została wykonana dopiero teraz. Przedtem Miasto tylko przyjęło do wiadomości, że urządzenia kosztują tyle, a  nie mniej i to władzom wystarczyło (w 2014 roku). Miasto uwierzyło na słowo.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że Miasto otrzymało, po podpisaniu porozumienia przez Spółkę z inwestorem siłowni informację, że takie porozumienie zostało zawarte. Inwestor zrezygnował z dalszego prowadzenia siłowni i rozstając się strony podpisały porozumienie o treści, która Radzie Miasta jest znana. Do porozumienia dołączono opinię biegłego, na podstawie której prezes spółki otrzymał informację, jaka jest wartość sprzętu. Ta informacja została przekazana Burmistrzowi. Ekspertyza została wykonana na potrzeby zawartego porozumienia.

Była to kwestia uzgodnienia stron.

 

Ad 15.

Na XXXVII sesji, w dniu 28 września 2017r. złożona została jedna (1) interpelacja. Interpelację złożyła Radna Katarzyna Frąckowiak i dotyczyła linii autobusowej nr 603.

 

/Zał. nr 15/ - Interpelacja Radnej Katarzyny Frąckowiak w sprawie linii autobusowej nr 603.

 

Zapytania na XXXVII sesji, w dniu 28 września 2017r.:

 

Radna Katarzyna Frąckowiak złożyła na piśmie jedno (1) zapytanie:

Zapytanie w sprawie wyjaśnienia stanu prawnego opuszczonego budynku przy przejeździe kolejowym przy ul. R.Maya.

/Zał. nr 16/ - Zapytanie na piśmie nr 123/2017 w sprawie wyjaśnienia stanu prawnego opuszczonego budynku przy przejeździe kolejowym przy ul. R.Maya.

 

Radny Hieronim Gawelski zapytał Zastępcę Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o pkt 4 sprawozdania i zapytał, dlaczego pominięto plac zabaw przy ul. Chabrowej? Kiedy można liczyć na doposażenie tego miejsca, kiedy znajdą się na ten cel środki finansowe?

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział Radnemu, że projekt ten spotkał się ze sprzeciwem Starostwa Powiatowego ze względu na niezgodność w planie zagospodarowania przestrzennego. W najbliższym czasie odbędą się w Starostwie rozmowy i być może niektóre rzeczy mimo wszystko da się zrobić.

 

Ad 16.

W wolnych głosach i wnioskach Radny Łukasz Budzyński złożył na piśmie wniosek, poparty przez 52 mieszkańców w sprawie utwardzenia ul. Leśmiana.

/Zał. nr 17/ - Wniosek nr 119/2017 Radnego Łukasza Budzyńskiego w sprawie utwardzenia ul. Leśmiana.

 

Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę, że jeśli jest to wniosek do budżetu Miasta na 2018 rok, to jest już za późno. Nieprzekraczalny termin składania wniosków to 25 wrzesień.

 

Radny Piotr Izydorski złożył ustny wniosek o zwiększenie patroli Straży Miejskiej na osiedlu przy ul. Wschodniej i Jana Pawła. Prosił też ażeby strażnicy konsekwentnie karali kierowców za wykroczenia, szczególnie za bezczelne parkowania na rondzie.

 

Radny Andrzej Okupniak złożył ustny wniosek, ażeby przekazać Radnym informację, ile mandatów nałożyła Straż Miejska do dnia 28 września 2017r. i na jaką kwotę? Za parkowanie na terenach zielonych – trawnikach przy ul. Wschodniej i Jana Pawła II.

 

Radny Piotr Goryniak złożył wniosek o częstsze patrole i interwencje Straży Miejskiej w ulicy Wojska Polskiego.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak złożyła na piśmie wniosek w sprawie ul. Piaskowej.

/Zał. nr 18/ - Wniosek nr 124/2017 Radnej Katarzyny Frąckowiak w sprawie ul. Piaskowej.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak poprosiła też o sprawdzenie stanu własności domu przy ul. Dworcowej (opuszczony dom przy torach kolejowych), który powinien być rozebrany.

 

Radny Marek Samulczyk wnioskował o wykorzystanie płyt (bloków) betonowych do utwardzenia wjazdów z ul. Granicznej i Dworcowej.

 

Radny Marek Samulczyk poruszył też sprawę organizacji ruchu w ul. Unijna/Kościuszki i poprosił o rozważenie zamontowania w tym miejscu zielonej strzałki skrętu w prawo.

 

W dalszej części podane zostały terminy spotkań Komisji i sesji w miesiącu październiku.

 

Na koniec Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska poinformowała, że nowym prezesem Spółki KOM-LUB zostanie pan Igor Szymkowiak, radca prawny z ogromnym doświadczeniem zawodowym, również w tej branży.

 

Ad 17.

Do protokołu sesji nr XXXV/2017 uwag nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XXXV/2017 głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Samulczyk Marek.

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski  Jakub,

Okupniak Andrzej Roman.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za przyjęciem protokołu nr XXXV/2017 głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Protokół nr XXXV/2017, z dnia 26 lipca 2017r. został przyjęty.

 

 

Do protokołu sesji nr XXXVI/2017 uwag nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XXXVI/2017 głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski  Jakub,

            Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Frąckowiak  Katarzyna,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

            Izydorski Piotr Łukasz,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek.

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

            Nieobecni: Górecki Kazimierz Jan, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za przyjęciem protokołu nr XXXVI/2017 głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Protokół nr XXXVI/2017, z dnia 7 września 2017r. został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad 18.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zamknęła XXXVII sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 22:00.


Załączniki:
/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XXXVII/271/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń
wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na
lata 2017-2026.

 

/zał. nr 3/ -UCHWAŁA NR XXXVII/272/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
„Lasek – fragment ul. Nowiny”.

 

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXVII/273/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
„Stary Luboń - rejon ul. Cichej”.

 

/zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XXXVII/274/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 września 2017 r. w sprawie: porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń w zakresie usług edukacyjnych.

 

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XXXVII/275/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

 

/zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XXXVII/276/2017
RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie
szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XXXVII/277/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 

/zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XXXVII/278/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

 

/zał nr 10/ - STANOWISKO NR XXXVII/3/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017r. w sprawie ustanowienia roku 2018 Rokiem Powstania Wielkopolskiego.

 

/Zał. nr 11/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. Nr 12/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 14/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/Zał. nr 15/ - Interpelacja Radnej Katarzyny Frąckowiak w sprawie linii autobusowej nr 603.

 

/Zał. nr 16/ - Zapytanie na piśmie nr 123/2017 w sprawie wyjaśnienia stanu prawnego opuszczonego budynku przy przejeździe kolejowym przy ul. R.Maya.

 

 

/Zał. nr 17/ - Wniosek nr 119/2017 Radnego Łukasza Budzyńskiego w sprawie utwardzenia ul. Leśmiana.

 

 

/Zał. nr 18/ - Wniosek nr 124/2017 Radnej Katarzyny Frąckowiak w sprawie ul. Piaskowej.

 

/Zał. nr 19/ – Lista obecności z XXXVII sesji radnych.

 


/Zał. nr 20/ – Lista osób uczestniczących w sesji. 

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XXXVII z dnia 28 września 2017 r. sesja Rady
(wprowadził: Marcin Godzich 2017-11-09 13:49:41)
rozmiar pliku: 553.7Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych