Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023: Protokół nr VIII/2019 VIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 11 kwietnia 2019r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr VIII/2019

VIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 11 kwietnia 2019r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 21 (dwudziestu jeden radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła VIII sesję Rady Miasta Luboń.

Wszyscy obecni.

 

Ad 2.

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o punkt Interpelacje i zapytania.

 

Innych propozycji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem zmiany w porządku obrad.

 

 

Za wprowadzeniem zmiany do porządku obrad, poprzez dodanie punktu Interpelacje i zapytania głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NAWROT Monika Izabela

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za rozszerzeniem porządku obrad o jeden punkt głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

Zmiany zostały przyjęte jednogłośnie.

 

/Zał. nr 1/ - Przyjęcie zmian w porządku obrad.

/Zał. nr 2/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad 3.

W tym miejscu Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, kto jest za przyjęciem porządku obrad po przegłosowanych zmianach.

 

Za przyjęciem porządku obrad po zmianach głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NAWROT Monika Izabela

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

 

Przyjęty porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  1. Przyjęcie zmian w porządku obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  1. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzew rosnących w alejach drzew pomnikowych w granicach administracyjnych miasta Luboń.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego oraz zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do budżetu obywatelskiego w ramach Lubońskiego Budżetu Obywatelskiego.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2019 rok.
  6. Analiza skutków finansowych do budżetu Miasta w sytuacji ewentualnego udzielenia bonifikat od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Luboń w prawo własności tych gruntów – głosowanie.

10. Sprawozdania kwartalne z prac Komisji (styczeń, luty, marzec).

  1. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  2. Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
  3. Interpelacje i zapytania.
  4. Wolne głosy i wnioski.
  5. Przyjęcie protokołu sesji nr VII/2019.
  6. Zakończenie obrad.

 

/Zał. nr 3/ - Porządek obrad.

/Zał. nr 4/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad. 4. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

 

W dyskusji głos zabrał pan Robert Korcz. Zapytał, dlaczego Rada Miasta Luboń nie przychyliła się do wniosków złożonych przez mieszkańców, ale także radnych o nadanie nazw ulicom i rondom w Luboniu, choć były to propozycje bardzo celowe i zasadne?.

 

Jak poinformowała Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska Komisja Komunalna Rady Miasta Luboń, w dniu 1 kwietnia 2019r. rozpatrzyła wszystkie propozycje mieszkańców i radnych i przychylając się do przedmiotowych wniosków przegłosowano następujące nazwy:

  1. Boczna od Wschodniej –„ Hipolita Cegielskiego”
  2. Skwer przy Ośrodku Kultury – „Skwer Pierwszych Osadników Bamberskich”
  3. Lemańskiego a 3 Maja- „Klimatyczna”
  4. Rondo Al. Jana Pawła II/ Wschodnia – „100-lecia Odzyskania Niepodległości”
  5. Rondo Al. Jana Pawła II/ Pułaskiego – „Poznańskiego Czerwca 1956 r.”
  6. Rondo przy Factory – „Honorowych Dawców Krwi”

Dla tych nazw zostaną przygotowane stosowne projekty uchwał, które zostaną przedłożone radnym do przyjęcia na przyszłej sesji, tj. 16 maja 2019r.

 

Pan Robert Korcz podziękował za pozytywne rozpatrzenie wniosków, czego nie wiedział.

 

Następnie poprosił jeszcze o powrócenie do zwyczaju umieszczania w Informatorze Miasta krótkiej relacji z sesji Rady Miasta Luboń, którego zaprzestano, a mieszkańcom brakuje.

 

Więcej głosów mieszkańców nie było.

 

 

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzew rosnących w alejach drzew pomnikowych w granicach administracyjnych miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:  

Konieczność zniesienia formy ochrony przyrody ww. drzew uznanych za pomniki przyrody drzew,
wynika z faktu, że wchodzą w kolizję z inwestycją przebudowy chodnika. Planowana inwestycja
ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa . Nabiegi drzew wchodzą w skrajnię chodnika.
Przebudowa spowoduje uszkodzenia krytyczne, co przyczyni się do zatracenia statyki drzew
i realne zagrożenie wykrotem. Podstawę prawną stanowi art. 44 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244, 2340.), zgodnie z którym zniesienia formy ochrony przyrody dokonuje rada gminy w drodze uchwały. Zniesienie formy ochrony przyrody następuje w razie utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono formę ochrony przyrody, lub w razie konieczności zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego. Wobec powyższego koniecznym jest podjęcie przez Radę Miasta Luboń uchwały znoszącej formy ochrony przyrody z przedmiotowych drzew. Dnia 13.02.2019 r. Burmistrz Miasta Luboń wystąpił do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z prośbą o uzgodnienie projektu uchwały w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzew uznanych za pomniki przyrody w granicach administracyjnych miasta Luboń. Pismem z dnia 14.03.2019 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska uzgodnił ww. projekt uchwały. Dnia 07.02.2019 r. Komisja Ochrony Środowiska Rady Miasta Luboń zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. Proponowana regulacja będzie skutkowała poniesieniem wydatków na wycinkę drzew oraz wykonanie nasadzeń zastępczych, które zostaną nałożone na urząd decyzją Starosty Poznańskiego zezwalającą na usunięcie drzew, co będzie wiązało się z koniecznością wykonania nowych nasadzeń. Źródło pokrycia realizacji przedsięwzięcia z budżetu Miasta: Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach. Przyjęcie niniejszej uchwały nie spowoduje żadnych skutków społecznych i innych.

 

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NAWROT Monika Izabela

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

/Zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR VIII/58/2019 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzew rosnących w alejach drzew pomnikowych w granicach administracyjnych miasta Luboń.

/Zał. nr 6/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Chcąc wesprzeć istniejące żłobki i kluby dziecięce (także te, które
prowadzone są w lokalach najmowanych od podmiotów prywatnych) oraz stworzyć dobre
warunki do powstawania nowych żłobków i klubów dziecięcych i rozwoju polityki prorodzinnej na terenie Miasta, postanowiono wprowadzić przedmiotowe zwolnienie, które dotyczyć będzie wszystkich podmiotów, również tych, które nie mogą skorzystać ze zwolnienia wynikającego z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NAWROT Monika Izabela

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR VIII/59/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości.

/Zał. nr 8/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego oraz zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do budżetu obywatelskiego w ramach Lubońskiego Budżetu Obywatelskiego przedstawiła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska.

Budżet obywatelski to proces, w trakcie którego mieszkańcy lokalnej wspólnoty decydują o tym, jak rozdysponować część publicznego budżetu. Jest równocześnie jednym z najlepszych narzędzi wspierających partycypację społeczną oraz rozwój społeczeństwa obywatelskiego. Dzięki budżetowi obywatelskiemu wzmacniana jest transparencja wydatków samorządowych, poprawia się komunikacja pomiędzy obywatelami a władzą lokalną, dochodzi do wzrostu aktywności społecznej i integracji różnych grup mieszkańców. Budżet obywatelski wpływa również na większą identyfikację obywateli z miejscem zamieszkania – rośnie też poczucie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń. Idea budżetu obywatelskiego stała się również przedmiotem zainteresowania na szczeblu krajowym. Dnia 15 stycznia 2018 r. Prezydent RP odpisał ustawę o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych. Niektóre z zawartych w tej ustawie zapisów stanowią o nowelizacji ustawy o samorządzie gminnym z 1990
roku. Artykuł 5a pkt 3 tej ustawy wskazuje, że „szczególną formą konsultacji społecznych jest budżet obywatelski”. Pkt 7 określa z kolei wymagania, jakie powinna spełniać uchwała rady gminy w tej sprawie. Są to w szczególności: 1) wymogi formalne, jakim powinny odpowiadać zgłaszane projekty; 2) wymagana liczba podpisów mieszkańców popierających projekt, 3) zasady oceny zgłoszonych projektów co do ich zgodności z prawem, wykonalności technicznej, spełniania przez nie wymogów formalnych oraz tryb odwołania od decyzji o niedopuszczeniu projektu do głosowania; 4) zasady przeprowadzania głosowania, ustalania wyników i podawania ich do publicznej wiadomości. Niniejsza uchwała jest odpowiedzią na wymogi opisane w ustawie. Zawiera ona ramowy opis rodzajów zadań, które mogą być realizowane w ramach budżetu obywatelskiego i ich wymogi formalne (rozdział 1), sposób zgłaszania projektów (rozdział 2), sposób weryfikacji zgłoszonych projektów zadań (rozdział 3), głosowanie i ustalanie wyników (rozdział 4). Uchwała zawiera dodatkowo niewymagane ustawowo zapisy
dotyczące realizacji projektów (rozdział 5), promocji i informacji na temat budżetu obywatelskiego (rozdział 6), a także sposobu przetwarzania danych osobowych (rozdział 7). Wyrażamy nadzieję, że prowadzone w Mieście Luboń konsultacje społeczne w formie budżetu obywatelskiego przyczynią się do wzrostu aktywności obywatelskiej i zaangażowania mieszkańców w sprawy publiczne.

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NAWROT Monika Izabela

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA VIII/60/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego oraz zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do budżetu obywatelskiego w ramach Lubońskiego Budżetu Obywatelskiego.

/Zał. nr 10/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększa się o kwotę 172.065,00 zł do
kwoty 145.109.911,61 zł. Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa Rozdział 75113 - Wybory do Parlamentu Europejskiego par. 201 0 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększa się planowane dochody o kwotę 28.081,00 zł zgodnie z pismem z Krajowego Biura Wyborczego z dnia 2 kwietnia 2019 r. nr DPZ-803-1/19 z przeznaczeniem na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego. Dział 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe
par. 083 0 - Wpływy z usług zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł, z tytułu opłat za obiady, Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej
par. 201 0 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących
z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin,
związkom powiatowo-gminnym) ustawami
zwiększa się o kwotę 225,00 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 15 marca br. nr FB-I.3111.80.2019.7 z przeznaczeniem na wynagrodzenie dla opiekuna prawnego za sprawowanie opieki. Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania par. 203 0 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin, związków powiatowo-gminnych) zwiększa się o kwotę 87.036,00 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20 marca br. nr FBI.3111.86.2019.7 z przeznaczeniem na realizację wieloletniego programu rządowego „Posiłek w szkole i w domu”. Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza Rozdział 85415 - Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym w par. 203 0 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje własnych zadań bieżących gmin (związków gmin, związków powiatowo-gminnych) zwiększa się planowane dochody o kwotę 36.723,00 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 8 kwietnia 2019r. nr FB-I.3111.104.2019.8 z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.

Wydatki budżetu zwiększa się o kwotę 172.065,00 zł do kwoty 158.549.657,44 zł. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejsza się o kwotę 5.940,00 zł, środki przenosi się do rozdz. 71035 i 90001. Dział 710 - Działalność usługowa Rozdział 71035 – Cmentarze - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 3.960,00 zł z tytułu zwiększenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa Rozdział 75113 - Wybory do Parlamentu Europejskiego - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacja ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 17.731,40 zł, - Wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększa się o kwotę 23 349,60 zł. Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne - dokonuje się przeniesienia kwoty 2.000,00 zł z grupy Świadczenia na rzecz osób fizycznych do grupy Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań z tytułu
zwiększenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dział 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 62.767,00 zł, z tytułu zwiększenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz na zakup obiadów w Zespole Szkół, - Wynagrodzenia i składki od nich naliczane zmniejsza się o kwotę 25.668,00 zł, Rozdział 80104 – Przedszkola - Wynagrodzenia i składki od nich naliczane zmniejsza się o kwotę 3.356,00 zł, - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 74.066,00 zł , - Dotacje na zadania bieżące zmniejsza się o kwotę 133.610,00 zł w związku z niepodjęciem działalności przez jedno z przedszkoli niepublicznych. Rozdział 80148 - Stołówki szkolne i przedszkolne - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się
o kwotę 3.312,00 zł w związku ze wzrostem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Rozdział 80149 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego, - Dotacje na zadania bieżące zwiększa się o kwotę 12.900,00 zł, zwiększa się dotację na
dziecko posiadające orzeczenie o specjalnej potrzebie kształcenia. Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - Wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększa się o kwotę 225,00 zł, Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 4.144,00 zł, - Świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększa się o kwotę 82.892,00 zł, z przeznaczeniem na realizację wieloletniego programu rządowego „Posiłek w szkole i w domu”. Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza
Rozdział 85401 - Świetlice szkolne - Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 3.312,00 zł w związku ze wzrostem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód
- Wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększa się o kwotę 1.980,00 zł z tytułu zwiększenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dział 926 - Kultura fizyczna Rozdział 92695 - Pozostała działalność

 

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna.

 

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk zapytał, czy wydatki zwiększone z tytułu wywozu odpadów komunalnych dotyczą wyłącznie cmentarza?.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Tak.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymały się od głosu:

  1. NAWROT Monika Izabela
  2. NYĆKOWIAK Małgorzata
  3. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymały się od głosu –  3 radne, nieobecnych – 0/.

 

Uchwała została podjęta.

 

/Zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR VIII/61/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok.

/Zał. nr 12/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad 9.

Analizą skutków finansowych do budżetu Miasta w sytuacji ewentualnego udzielenia bonifikat od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Luboń w prawo własności tych gruntów, zajmowała się Komisja Budżetu i Finansów Rady Miasta Luboń.

 

Jak poinformowała przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów, pani Katarzyna Ekwińska, po przeprowadzeniu szczegółowej analizy potencjalnego uszczuplenia dochodów budżetowych Miasta, przeprowadzonej w oparciu o przedstawione przez Burmistrza Miasta wyliczenia, postanowiono podtrzymać w sprawie stanowisko Burmistrza, czyli decyzję o nieprzedkładaniu Radzie Miasta Luboń uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty od opłaty jednorazowej za przekształcenie.

Radni Komisji Budżetu i Finansów podkreślali głównie fakt, że w chwili obecnej sytuacja byłych użytkowników wieczystych nie ulega zmianie, ponieważ wysokość rocznej opłaty
przekształceniowej jest równa wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
gruntu. Dodatkowo nowa opłata nie będzie wnoszona przez okres 60 lat, a jedynie przez 20 lat. Jest to bardzo korzystna dla mieszkańców sytuacja i udzielanie dodatkowej bonifikaty uznano w tym stanie rzeczy za nieuzasadnione. Obecna opłata w wysokości 200,00 zł rocznie nie jest dużym obciążeniem dla mieszkańców.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podtrzymaniem stanowiska Burmistrza Miasta Luboń, żeby nie udzielać dodatkowej bonifikaty.

 

Za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza Miasta Luboń głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. FRANEK Dorota,

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona,

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymały się od głosu:

  1. NAWROT Monika Izabela
  2. NYĆKOWIAK Małgorzata
  3. SAMULCZYK Marek
  4. SZWACKI Michał Jacek
  5. TARASIEWICZ Bogdan
  6. WIŚNIEWSKI Artur
  7. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza Miasta głosowało - 14 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  7 radnych, nieobecnych – 0/.

 

Stanowisko Burmistrza, żeby nie udzielać dodatkowej bonifikaty od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Luboń w prawo własności tych gruntów, zostało przez Radę Miasta Luboń podtrzymane.

 

/Zał. nr 13/ - Stanowisko Burmistrza Miasta Luboń o nie udzieleniu dodatkowej bonifikaty od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Luboń w prawo własności tych gruntów.

/Zał. nr 14/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad 10.

Sprawozdania kwartalne Komisji Rady z bieżących prac za miesiące styczeń, luty, marzec:


/Zał. nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.


/Zał. nr 16/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

/Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.


/Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.



/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.



/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Skarg, wniosków i Petycji za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

 

Ad 11.

/Zał. nr 22/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

Pytań nie było.

 

 

Ad 12.

/Zał. nr 23/ - Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

 

Pytań nie było.

 

 

 

Ad 13.

Interpelacje i zapytania:

Na VIII sesji, w dniu 11 kwietnia 2019r. zostały złożone dwie interpelacje:

/Zał. nr 24/ - Interpelacja nr 3/2019 radnej Anny Bernaciak w sprawie odbioru odpadów ulegających biodegradacji (odpadów zielonych).

 

/Zał. nr 25/ - Interpelacja nr 4/2019 radnego Bogdana Tarasiewicza dot. chodnika w ul. Żabikowskiej, Wschodniej, Pułaskiego.

 

 

 

Ad 14.

Wolne głosy i wnioski:

 

Radna Anna Bernaciak podziękowała władzom Miasta za  pomoc w przygotowaniu szkolenia z pierwszej pomocy w placówkach oświatowych i panu radnemu, Bogdanowi Tarasiewiczowi za zorganizowanie fantomów edukacyjnych.

 

Radny Marek Samulczyk miał zarzuty co do organizacji pracy Rady, gdzie na jedną sesję przekazuje się radnym taką ilość dokumentów i tematów, że czas nie pozwala na szczegółową analizę, a kolejna zastanawia, czy w ogóle była potrzebna. Prosił, żeby takie sytuacje nie miały miejsca.

 

Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska odpowiedziała, że tak czasami bywa i bywało i nie wykluczone, że będzie zdarzać się w przyszłości. To sytuacje i nakładane na gminę zadania i obowiązki wymuszają w pewnych okresach zwiększone tempo, które nie jest od nikogo zależne i na pewno nie wynika ze złej organizacji pracy Rady.

 

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak po raz kolejny apelowała do władz Miasta o aktualizowanie tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy realizowane są już znaki poziome na jezdni, które miały być wykonane?.

 

Jak poinformował Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział, że jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu.

 

Radny Bogdan Tarasiewicz zapytał, jak przebiegły egzaminy w szkołach, w związku z trwającymi strajkami nauczycieli?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że egzaminy zostały przeprowadzone.

 

Radny Bogdan Tarasiewicz zapytał, jakie jest uposażenie księży w szkołach?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że takie same jak innych nauczycieli.

 

Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji i sesji na miesiąc maj.

 

Ad 15.

Przyjęcie protokołu nr VII/2019, z dnia 14 marca 2019r.

 

Uwag nie było.

 

 

Za przyjęciem protokołu nr VII/2019, z dnia 14 marca 2019r. głosowali:

  1. BERNACIAK Anna

 

  1. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

 

  1. FRANEK Dorota

 

  1. EKWIŃSKA Katarzyna

 

  1. IZYDORSKI Piotr Łukasz

 

  1. KACZMAREK Iwona

 

  1. KLECZEWSKA Magdalena

 

  1. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

 

  1. ŁAKOMY Beata

 

  1. NYĆKOWIAK Małgorzata

 

  1. OKUPNIAK Andrzej Roman

 

  1. SAMULCZYK Marek

 

  1. SZWACKI Michał Jacek

 

  1. TARASIEWICZ Bogdan

 

  1. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina.

 

  1. WIŚNIEWSKI Artur

 

  1. WOLNIEWICZ Paweł

 

  1. WOŹNIAK Magdalena Anna

 

  1. ZYGMANOWSKA Teresa

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymały się od głosu:

  1. NAWROT Monika
  2. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za przyjęciem protokołu nr VII/2019, z dnia 14 marca 2019r. głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymały się od głosu –  2 radne, nieobecnych – 0/.

Protokół nr VII/2019, z dnia 14 marca 2019r. został przyjęty.

 

 

Ad 16.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, pani Teresa Zygmanowska
zamknęła VIII sesję Rady Miasta Luboń VIII kadencji o godz. 17.52.

 

 

 

Załączniki:

 

/Zał. nr 1/ - Przyjęcie zmian w porządku obrad.

 

/Zał. nr 2/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 3/ - Porządek obrad.

 

/Zał. nr 4/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR VIII/58/2019 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zniesienia form ochrony przyrody z drzew rosnących w alejach drzew pomnikowych w granicach administracyjnych miasta Luboń.

 

/Zał. nr 6/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR VIII/59/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości.

 

/Zał. nr 8/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA VIII/60/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego oraz zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych do budżetu obywatelskiego w ramach Lubońskiego Budżetu Obywatelskiego.

 

/Zał. nr 10/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR VIII/61/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 11 kwietnia 2019 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok.

 

/Zał. nr 12/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 13/ - Stanowisko Burmistrza Miasta Luboń o nie udzieleniu dodatkowej bonifikaty od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Luboń w prawo własności tych gruntów.

 

/Zał. nr 14/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.


/Zał. nr 16/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

/Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.


/Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.



/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.



/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Skarg, wniosków i Petycji za miesiące styczeń, luty, marzec 2019r.

 

/Zał. nr 22/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. nr 23/ - Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

 

/Zał. nr 24/ - Interpelacja nr 3/2019 radnej Anny Bernaciak w sprawie odbioru odpadów ulegających biodegradacji (odpadów zielonych).

 

/Zał. nr 25/ - Interpelacja nr 4/2019 radnego Bogdana Tarasiewicza dot. chodnika w ul. Żabikowskiej, Wschodniej, Pułaskiego.

 

 

/Zał. nr 26/ – Lista obecności z VIII sesji radnych.

 


/Zał. nr 27/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

 

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr VIII z dnia 11 kwietnia 2019 r.
(wprowadził: Marcin Godzich 2019-05-16 08:07:22)
rozmiar pliku: 449.8Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych