Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006: Protokół nr XLIII/2005 z XLIII sesji Rady Miasta Luboń która odbyła się 29 grudnia 2005r.

Protokół nr XLIII/2005

z XLIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 29 grudnia 2005r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Porządek obrad:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Uchwalenie budżetu Miasta Luboń na rok 2006:

  1. przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz   uzasadnieniem,
  2. przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Finansów,
  3. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
  4. przedstawienie opinii Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Budżetu i Finansów,
  5. dyskusja i podejmowanie wniesionych poprawek,
  6. przyjęcie uchwały budżetowej.

3.    Propozycja uchwały w sprawie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 rok.

4.    Propozycja uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.

5.    Propozycja uchwały dotyczącej zmiany uchwały w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.

6.    Interpelacje i zapytania.

7.    Wolne głosy i wnioski.

8.    Przyjęcie protokołu z XLII sesji Rady Miasta Luboń.

9.    Zakończenie obrad.

ad. 1

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański przywitał przybyłych radnych oraz gości.

Po stwierdzeniu obecności dwudziestujeden (21) radnych spełniającej warunek quorum, Przewodniczący powiedział, że jest to Jego jubileuszowa sesja – stopięćdziesiąta (150).

Przewodniczący złożył też życzenia Bożonarodzeniowe i Noworoczne. Życzył wszystkim pomyślności, zdrowia i szczęścia i zaproponował przełamanie się opłatkiem.

Następnie Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański przeszedł do porządku obrad sesji, do którego zmiany zaproponował Burmistrz Kaczmarek.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek zaproponował rozszerzenie porządku obrad o dwa punkty:

Pierwszy dodatkowy, jako punkt 2 porządku obrad, Burmistrz zaproponował zmianę budżetu na rok 2005. Konieczność zmiany budżetu powstała w ostatniej chwili i wynikała z otrzymanej dodatkowej subwencji oświatowej.

Drugi dodatkowy, jako punkt 3 porządku obrad, Burmistrz zaproponował propozycję uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

Na koniec Burmistrz pozostawił do decyzji Rady punkt 7 porządku obrad – Projekt uchwały w sprawie opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej. Mianowicie podwyżka cen biletów za przejazdy komunikacją miejską była zawsze opiniowana przez związki zawodowe. Tym razem przedmiotowego projektu uchwały związki zawodowe nie opiniowały. Tak więc do decyzji Rady Burmistrz pozostawił, czy projekt tej uchwały będzie rozpatrywany na sesji, czy zostanie z porządku obrad wykreślony i powróci na obrady sesji po zaopiniowaniu przez związki zawodowe.

Uwag do porządku obrad nie było, tak więc Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad ze zmianami (rozszerzonym o dwa punkty porządkiem obrad i wykreśloną propozycją uchwały w sprawie opłat za przejazdy komunikacją miejską).

Głosowanie:

za przyjęciem porządku obrad ze zmianami głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Dariusz Szmyt

radny Mirosław Klecz

radny Andrzej Sobiło

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Tadeusz Waliczak

radny Rafał Marek

radny Stefan Krukowski

 

głosów przeciwnych nie było.

 

 

wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

ad. 2

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie propozycji uchwały w sprawie zmiany budżetu na rok 2005.

Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha:

Dochody budżetu miasta Luboń zwiększa się łącznie o kwotę 188.741,00 zł tj, do kwoty 38.633.704,00 zł.

Dz. 758 rozdział 75801 – część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego zwiększona została o kwotę 188.741,00 zł z powodu zmiany przepisów w sprawie podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla JST. Zmianę wprowadzono do planu dochodów na podstawie Pisma Ministra Finansów ST 5-4820-379/2005 z dnia 19 grudnia 2005r.

Wydatki budżetu miasta Luboń zwiększa się łącznie o kwotę 188.741,00 zł tj. do kwoty 39.639.925,00 zł. O wyżej wymienioną kwotę został zwiększony plan wydatków majątkowych na budowę hali widowiskowo-sportowej (dz. 926, rozdział 92601 §6050).

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Marian Szymański zapytał, w jaki sposób kwota, o którą został zwiększony budżet miasta, zostanie rozdysponowana w roku 2005.

Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha odpowiedziała radnemu, że kwota ta przejdzie w wolnych środkach na rok następny (2006).

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem zmian w budżecie miasta na rok 2005.

Głosowanie:

za przyjęciem zmian w budżecie na rok 2005 głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Tadeusz Waliczak

 

radny Rafał Marek

 

radny Stefan Krukowski

 

 

głosów przeciwnych nie było.

 

 

wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

/zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLIII/210/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

 

ad. 3

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie propozycji uchwały w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków w budżecie roku 2005.

Skarbnik Miasta Pani Tersa Socha:

Ustala się wykaz wydatków, które – mimo ich nie zrealizowania w 2005 roku – nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Wykaz wydatków wraz z planem finansowym i określeniem ostatecznego terminu dokonania każdego wydatku, stanowi załącznik do projektu uchwały.

Wykaz niezrealizowanych kwot wydatków w budżecie roku 2005.

Dz.

Rozdział

Nazwa wydatku

Kwota niezrealizowanych wydatków

600

 

Transport i łączność

187.241,38

 

60016

Drogi publiczne i gminne

187.241,38

   

- wydatki majątkowe w tym:

187.241,38

 

§6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

187.241,38

900

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

52.230,31

 

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

52.230,31

   

- wydatki majątkowe w tym:

52.230,31

 

§6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

52.230,31

926

 

Kultura fizyczna i sport

530.911,16

 

92601

Obiekty sportowe

530.911,16

   

- wydatki majątkowe w tym:

530.911,16

 

§6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

530.911,16

   

Razem:

770.382,85

Plan finansowy na rok 2006.

I. Stan środków na 01.01.2006r. 770.382,85

1. Wydatki

1. Dz. 600 - Transport i łączność 187.241,38

Rozdział 60016 - Drogi publiczne i gminne 187.241,38

§6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 187.241,38

Termin realizacji: 31.03.2006r.

2. Dz. 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 52.230,31

Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg 52.230,31

§6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych 52.230,31

Termin realizacji: 31.03.2006r.

3. Dz. 926 - Kultura fizyczna i sport 530.911,16

Rozdział 92601 - Obiekty sportowe 530.911,16

§6050 - wydatki inwestycyjne jednostek 530.911,16

Termin realizacji: 31.03.2006r.

III. Stan środków na 31.03.2006r. „0”

 

 

Dz. 600 rozdział 60016

W budżecie na rok 2005 w wydatkach majątkowych na budowę dróg i chodników zaplanowano kwotę 1.152.000,00 zł. Niezrealizowanie zadań w łącznej wysokości 187.241,38 zł spowodowane jest:

- w zakresie budowy skrzyżowania Sobieskiego – Fabryczna – Targowa, utrzymującymi się ujemnymi temperaturami powietrza co uniemożliwiło zabudowę kabli w powłokach polwinitowych wraz z wykonaniem robót nawierzchniowych i tym samym zaistniała konieczność wstrzymania realizacji części robót budowlanych na kwotę 79.171,38 zł;

- w zakresie modernizacji nawierzchni: na terenie dwóch działek w ul. Polnej nie zakończono wykupu nieruchomości w pasie ulicy. Natomiast w ul. Lipowej budowy realizowane przez prywatnych inwestorów na odcinku pomiędzy ul. Poniatowskiego i ul. Zieloną uniemożliwiły zakończenie budowy chodników na łączną kwotę 108.070,00 zł.

Dz. 900 rozdział 90015

Ujemne temperatury powietrza spowodowały konieczność wstrzymania realizacji sieci oświetleniowej w ulicach: Fiołkowa, Nagietkowa i Azaliowa (kable w powłokach polwinitowych) – wartość niewykonania zadania 52.230,31 zł.

Dz. 926 rozdział 92601

Wykonawca nie wykonał zadań w terminie wynikającym z umowy. Budowa hali jest w dalszym ciągu realizowana. Wobec powyższego na rozliczenie finansowe niewykonanych w roku 2005 zadań przesuwa się kwotę w postaci wydatków niewygasających w wysokości 530.911,16 zł na rok 2006.

Zgodnie z art. 130 ust. 4 ustawy o finansach publicznych środki na wydatki ujęte w wykazie są przekazane na wyodrębnione subkonto rachunku podstawowego.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radna Wanda Suleja-Kot: Nie zrealizowano zadań między innymi w zakresie modernizacji nawierzchni. Radna zapytała, z jakiego powodu na terenie dwóch działek w ul. Polnej nie zakończono wykupu nieruchomości w pasie ulicy.

Odp. Burmistrz Kędra: Nie zakończono wykupu nieruchomości, gdyż po pierwsze:

- co do jednej posesji trwa proces spadkowy;

- po drugie właściciele działek kwestionują wycenę Miasta dotyczącą drzew, parkanów, itd.

Realizacja na wiosnę.

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

 

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Tadeusz Waliczak

radny Rafał Marek

 

radny Stefan Krukowski

 

radny Piotr Paweł Ruszkowski

 

 

głosów przeciwnych nie było.

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIII/211/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

 

ad. 4 a

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały budżetowej Miasta Luboń na rok 2006 wraz z uzasadnieniem.

 

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Przedłożony został Radzie Miasta projekt budżetu na rok 2006. Zgodnie z ustawą projekt został przedłożony 15 listopada 2005r. i zgodnie z procedurą przeszedł przez Komisje Rady.

Na etapie przygotowywania budżetu wpłynął jeden wniosek od Pana radnego Rafała Marka dotyczący, po pierwsze, przeznaczenia kwoty 220.000,00 zł na usuwanie barier architektonicznych, po drugie rozszerzenia zakresu działań Straży Miejskiej, tak, aby funkcjonowała nocna zmiana Straży Miejskiej.

 

 

Projekt budżetu jedynie w części uwzględnia złożony wniosek. To znaczy, jeśli chodzi o usuwanie barier architektonicznych, rozpatrując ilość środków przeznaczonych na wydatki inwestycyjne, wzięto pod uwagę ok. 50.000,00 zł, 150.000,00 zł na usuwanie barier architektonicznych, uważając, że środki te znajdują się w środkach na budowę dróg i chodników, a sprawą Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń będzie skala i rozdysponowanie tych środków.

Jeżeli chodzi o drugi wniosek – rozszerzenia zakresu działalności Straży Miejskiej, nie został on wprowadzony, jako dodatkowy wydatek budżetu. Zdaniem Burmistrza Straż Miejska nie jest przygotowana do samodzielnego działania w godzinach nocnych, nie jest to także jej działaniem. Z tego względu utrzymanie wydatków na Straż Miejską w wysokości pierwotnie projektowanej zostało zaakceptowane przez Komisję Budżetu i Finansów.

Przedłożony projekt Radzie został także przedłożony Regionalnej Izbie Obrachunkowej, skąd nadeszła pozytywna opinia Składu Orzekającego.

Od strony formalnej zachowane zostały wszystkie wymogi, których spełnienie daje podstawę Radzie Miasta do uchwalenia.

Równocześnie należy mieć na uwadze, iż od 1 stycznia wchodzi w życie zmiana ustawy o finansach publicznych. Zatem przedkładany Radzie budżet w dniu dzisiejszym, tj. 29 grudnia 2005r., jest uchwalany pod rządami starej ustawy, tak więc przy okazji pierwszej zmiany budżetu trzeba będzie dostosować go do nowej ustawy. Generalnie będą to zmiany formalne i klasyfikacyjne.

Należy też mieć na uwadze, iż uchwalany budżet ulegał będzie zmianom, także na skutek zmian dotacji. Wieloletnie doświadczenie bowiem pokazuje, iż część dotacji zawsze ulega zmianom w ciągu roku.

Budżet może także ulec zmianie po uchwaleniu budżetu Państwa. Informacja, jaką Miasto otrzymało o wysokości udziału w podatku dochodowym i wysokości subwencji oświatowej, oparta była o projekt budżetu Państwa. Rzeczywiste informacje możemy otrzymać na początku roku 2006, po uchwaleniu budżetu Państwa.

Następnie Burmistrz przeszedł do krótkiego omówienia budżetu.

W przedłożonym projekcie dochody budżetu wynoszą 37.742.489,00 zł. Tak było do tej pory i taką informację radni otrzymali w projekcie. Na dzień dzisiejszy dochody muszą zostać umniejszone o 130,00 zł, gdyż w ostatniej chwili otrzymaliśmy informację z Krajowego Biura Wyborczego, iż umniejsza się nam o powyższą kwotę dotację na prowadzenie rejestru wyborców.

Po zmianie tej dochody budżetu Miasta na rok 2006 są niższe o 921.000,00 zł, tj. 2,4%, od dochodów ostatniego budżetu na rok 2005, przyjętego w dniu dzisiejszym.

Podstawowa różnica występuje w sprzedaży gruntów. W roku 2005 dochody ze sprzedaży gruntów wynosiły 5.095.000,00 zł. Na rok 2006 planowane wpływy ze sprzedaży gruntów wynoszą 960.000,00 zł. Tak więc ze sprzedaży gruntów dochodów w roku 2006 będzie mniej niż w roku 2005 o 4.135.000,00 zł.

Dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i fizycznych (bez udziału w podatku dochodowym) w roku 2005 wynosiły 9.092.000,00 zł, w roku 2006 – 9.333.000,00 zł, czyli w roku 2006 są one wyższe o 241.000,00 od roku poprzedniego.

Duża różnica występuje też, jeśli chodzi o udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych. W roku 2005 wynosiły one 10.447.000,00 zł.

Natomiast na rok 2006, wg. informacji podanej przez Ministra Finansów, jest to 14.026.000,00 zł. Jest to zatem więcej aż o 3.579.000,00 zł.

Niewielka różnica występuje w subwencji oświatowej. W roku 2005 subwencja oświatowa wynosiła 8.111.000,00 zł, zaplanowana na rok 2006 – 8.241.000,00 zł. Jest to o 130.000,00 zł więcej.

Jeśli chodzi o dział – Pomoc społeczna, to zaplanowane na rok 2006 środki są o 407.000,00 zł mniejsze, niż w roku 2005 (w roku 2005 – 3.928.000,00 zł, w roku 2006 – 3.521.000,00 zł). Należy jednak zaznaczyć, że są to też dotacje (stypendia zasiłki, itd.), a część dotacji w roku 2005 wpłynęła w późniejszym terminie. Tak więc kwota zaplanowana na rok 2006 może ulegać stopniowemu zwiększaniu.

Podsumowując można powiedzieć, że tą decydującą zmianą jest zmniejszenie wpływu ze sprzedaży majątku, a z drugiej strony rekompensowane w dużej części poprzez zwiększone dochody w zakresie udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jeśli chodzi o dochody własne z podatków i opłat lokalnych to rosną one w budżecie o 2,6% (przy wzroście stawek o 2,5%).

Wydatki budżetu wynoszą 44.434,6 tys. zł i są wyższe od wydatków 2005 roku o 4.795 tys. zł. Zasadnicza różnica występuje w wydatkach majątkowych, które w roku 2006 wynoszą 13.552,8 i są wyższe od wydatków w roku 2005 o 5.169 tys. zł.

Ten wzrost wydatków majątkowych skierowany jest na wydatki inwestycyjne w dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwłaszcza na budowę kanalizacji sanitarnej.

W efekcie w budżecie 2006r. deficyt wynosi 6.692.000,00 zł. Nadto na 2006 rok przypada wykup obligacji o wartości 2 mln zł i spłata raty pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 52 tys. zł.

Taka konstrukcja wynika z założenia otrzymania środków pomocowych ze Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego (ZPRR) w wysokości 7 mln 994 tys zł, które zapisane są w przychodach jako środki (pożyczki) na prefinansowanie zadań ze ZPRR oraz pożyczki z WFOŚiGW w wysokości 750 tys zł.

Jeżeli chodzi o zadłużenie Miasta na początek roku 2006, to wyniesie ono 7 mln 800 tys zł, tj. ok. 21% planowanych dochodów.

Przypadające do spłaty wykup obligacji oraz pożyczki z WFOŚiGW stanowi kwotę 2.052.000,00 zł i jest to ok. 5,5% planowanych dochodów.

ad. 4 b

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Panu Smogurowi i poprosił o przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Finansów.

 

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Włodzimierz Smogur – opinia Komisji Budżetu i Finansów o projekcie budżetu Miasta na rok 2006.:

Dnia 15 grudnia 2005r. oraz 27 grudnia 2005r. Komisja Budżetu i Finansów zapoznała się z projektem budżetu miasta na rok 2006. Opinia tejże Komisji przedstawia się następująco:

Projekt budżetu został opracowany przez Burmistrza w szczegółowości przewidzianej uchwałą w sprawie procedury uchwalenia budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Projekt wskazuje główne źródła dochodów z podziałem na:

– dochody od osób prawnych, fizycznych oraz z majątku miasta,

– subwencję ogólną z budżetu państwa,

– dotacje celowe na dofinansowanie zadań zleconych.

Kalkulacji wydatków dokonano odrębnie dla wydatków bieżących oraz majątkowych.

W wydatkach bieżących przyjęto zasadę ich wzrostu o stopień inflacji to jest o 1,5% w stosunku do roku 2005. W szczególnych przypadkach zastosowano indywidualną kalkulację określonych wydatków bieżących.

Wydatki majątkowe zaplanowano odliczając od globalnych dochodów przewidziane wydatki bieżące oraz wykup obligacji serii “C” i spłatę pożyczki z WFOŚiGW. Tak ustaloną sumę wydatków majątkowych rozdysponowano między zadania planowane do rozpoczęcia.

Projekt dochodów opracowano w szczegółowości : dział, rozdział z wyodrębnieniem:

– dotacji udzielonych z budżetu miasta

– wydatków na obsługę długu publicznego

– wynagrodzeń i pochodnych

– pozostałych wydatków bieżących

– wydatków majątkowych

to jest zgodnie z wymogami art.124 ustawy o finansach publicznych oraz zgodnie z Uchwałą w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Luboń oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

W projekcie wydatków uwzględniono rezerwę ogólną w wysokości 150 000,00 zł. Komisja Budzetu i Finansów uznała, że projekt budżetu miasta na rok 2006 opracowany przez Burmistrza spełnia wymogi określone przepisami.

W projekcie budżetu zaopiniowano pozytywnie poziom:

– dochodów w wysokości - 37 742 489,00 zł

– wydatków w wysokości – 44 434 581,00 zł

Deficyt budżetu wynosi zatem 6 692 092,00 zł i zostanie on pokryty przychodami z zaciągniętych pożyczek i kredytów.

Komisja uznała proponowaną wysokość dochodów za możliwą do zrealizowania a zapisane w projekcie budżetu wydatki za uzasadnione.

Na wydatki majątkowe miasta przeznaczono w budżecie kwotę 13 552 792,00 zł w tym:

– w dziale 600 – Transport i Łączność – 1 150 000,00 zł

– w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – 400 000,00 zł

– w dziale 801 – Oświata i Wychowanie – 9 000,00 zł

– w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 8 929 199, 00 zł

– w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – 3 064 593,00 zł

Wydatki majątkowe zostały zaplanowane z uwzględnieniem środków własnych oraz funduszy strukturalnych na budowę kanalizacji sanitarnej oraz hali widowiskowo- sportowej.

Reasumując Komisja Budżetu i Finansów zaopiniowała pozytywnie przedłożony przez Burmistrza projekt budżetu Miasta na rok 2006 poprzez głosowanie, w którym 8 radnych opowiedziało się za opinią pozytywną, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Ponadto należy dodać, iż Komisja nie wniosła żadnych poprawek do projektu budżetu.

ad. 4 c

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Pani Skarbnik i poprosił o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha przedstawiła uchwałę Nr 52/SO-19/05/Po Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2006.:

Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wyznaczony Zarządzeniem nr 25 Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 9 listopada 2004r. ze zm., z uwzględnieniem §2 ust. 1 tego zarządzenia, w osobach:

Przewodnicząca: Marzena Kalemba

Członkowie: Aniela Michalec

Leon Pałecki

działając na podstawie art. 13 pkt 3 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz. 577 ze zm.) wyraża o przedłożonym w dniu 15 listopada 2005r. przez Burmistrza Miasta Luboń projekcie budżetu Miasta Luboń na 2006 rok wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego opinię pozytywną z uwagami zawartymi w pkt IV.

Pani Skarbnik przedstawiła uwagi RIO i uzasadnienie opinii.

/zał. Nr 4/ - Uchwała Nr 52/SO-19/05/Po Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

ad. 4 d

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o przedstawienie opinii Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Budżetu i Finansów.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Regionalna Izba Obrachunkowa wyraziła, podobnie jak Komisja Budżetu i Finansów, o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2006, opinię pozytywną.

W związku z powyższym Burmistrz powiedział, że oczywiście zgadza z tymi opiniami, a uwagi zawarte w pkt IV, wskazane przez RIO, zostały uwzględnione.

ad. 4 e

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Rafał Marek powiedział, że chciałby ustosunkować się do tego, co Burmistrz powiedział na temat wniosków, jakie radny złożył do budżetu Miasta na rok 2006.

Burmistrz pominął jeszcze jeden wniosek, aby w budżecie zarezerwować środki na nasadzenia w kwocie 50.000,00 zł. Radny Pan Rafał Marek powiedział, że rozumie, iż środki te znajdują się w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i zostaną przeznaczone głównie na nasadzenia wzdłuż autostrady.

Następnie radny Pan Rafał Marek powiedział, że żałuje, iż Burmistrz nie znalazł woli na funkcjonowanie Straży Miejskiej w nocy.

W związku z powyższym, radny zapytał, jaki byłby to koszt dla budżetu Miasta, gdyby wprowadzono służbę nocną dla Straży Miejskiej.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Oznaczałoby to wprowadzenie trzeciej zmiany dla Straży Miejskiej.

Według wstępnych i poczynionych „na gorąco” obliczeń przez Zastępcę Burmistrza Pana Ryszarda Olszewskiego, byłby to koszt 80 tys. zł, licząc dwóch dodatkowych pracowników i koszty osobowe.

Jednak ze względu na charakter zatrudnienia w godzinach nocnych oraz przy uwzględnieniu urlopów i zwolnień, wprowadzenie trzeciej zmiany wymagałoby wprowadzenia co najmniej trzech etatów. Tak więc przy uwzględnieniu wszystkich kosztów (wyposażenia, umundurowania, kosztów paliwa, eksploatacji, itd.), Burmistrz powiedział, że szacuje te koszty na ok. 150.000,00 zł rocznie.

Radny Rafał Marek powiedział, że złoży propozycję. W kwestii, czy Straż Miejska powinna funkcjonować w nocy, czy nie, dyskutować nie będzie, gdyż swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił dokładnie. Jego zdaniem Straż Miejska powinna funkcjonować w nocy, chociaż zdaje sobie sprawę z reorganizacji, jakie musiałyby nastąpić. Nie mniej jednak Miasto Luboń stać na taki koszt.

Radny Rafał Marek złożył wniosek:

Przesunąć z rezerwy 75.000,00 zł na funkcjonowanie Straży Miejskiej i przeznaczenie tych pieniędzy - od czerwca 2006r. - na wprowadzenie zmiany nocnej.

Radny Mirosław Klecz powiedział, że zna dobrze formalny wniosek radnego Pana Rafała Marka dotyczący Straży Miejskiej, natomiast nie wie jakie względy by przemawiały za tym, żeby Straż Miejska funkcjonowała także w nocy. Mianowicie nie wszystkie zadania Straży Miejskiej „pokrywają się” z proponowaną działalnością Straży Miejskiej w nocy. Działalność nocna „pokrywa się” z działalnością Policji. W związku z powyższym radny Mirosław Klecz poprosił o odpowiedź Pana Rafała Marka na pytanie „po co w nocy Straż Miejska?”.

Radny Rafał Marek: Straż Miejska nie ma zastępować Policji. Straż Miejska powinna pełnić uzupełnienie dla Policji. Jeden patrol policyjny na zmianie nocnej, a tak właśnie wygląda obecnie sytuacja w Policji, to zdecydowanie za mało na Luboń. Jakie jest nasilenie przestępczości w nocy wszyscy doskonale wiedzą. Straż Miejska prowadziłaby głównie służbę patrolową, która na pewno odstraszałaby popełnianie przestępstw i dewastacji. Tego typu zadania Straż Miejska może wykonywać z powodzeniem.

Po drugie, w wielu gminach w Polsce, Straż Miejska w nocy funkcjonuje a działania ich nie stanowią zagrożenia dla ich życia czy zdrowia. Jest to bowiem jedynie kwestia określenia i wypracowania zasad i form współpracy z Policją w nocy. Wiadomo, że Straż Miejska nigdy nie będzie tak dobrze przygotowana do pracy nocnej, jak Policja, ale jak już wcześniej powiedział Pan Rafał Marek jest to jedynie kwestia „dogadania” zasad tej współpracy. Straż Miejska byłaby tylko uzupełnieniem dla Policji.

Ponadto radny powiedział, że byłoby to takim dopełnieniem do rzeczy, o których mówiło się przez trzy lata. Była mowa między innymi o monitoringu. Pomysł ten „upadł” ze względu na brak pieniędzy. Była mowa o innych rzeczach, które też nie zostały wprowadzone. Dlatego zdaniem radnego najwyższa pora na to, żeby wreszcie coś zrobić w kierunku polepszenia bezpieczeństwa w naszym Mieście. Tak więc przeznaczenie kwoty 75.000,00 zł na wprowadzenie zmiany nocnej w Straży Miejskiej, jest jak najbardziej celowe i zasadne.

Radny Mirosław Klecz powiedział, że nie przekonały Go argumenty Pana Rafała Marka, a wręcz przeciwnie powiedział, że propozycja Pana Rafała Marka, to wyręczanie Policji z jej obowiązków. Ponadto, zdaniem Pana Klecza, absurdem jest, aby podwójnie dofinansowywać Policję, Policja jest już dofinansowywana z naszych podatków. Dalej, stworzymy służbę nocną nieuzbrojoną, niedostatecznie wyposażoną, po to, żeby wyręczać ze swoich zadań Policję.

Radny Rafał Marek: Straż Miejska nie ma oczywiście takich kompetencji jak Policja i nigdy ich nie będzie mieć, ale Pan Rafał Marek powiedział, że nie może zgodzić się z opinią, iż nie można odpowiednio doposażyć Straży Miejskiej. Strażnicy Miejscy mogliby posiadać chociażby paralizatory elektryczne. Zdaniem Pana Rafała Marka do tych funkcji, o których wspominał wcześniej, a więc funkcji odstraszającej, zabezpieczającej miejsca, w których dokonano np. włamań, uprzedzającej pewne działania, sprzęt tego typu zupełnie by wystarczył. Dalej, nie jest to na pewno marnotrawienie pieniędzy, tym bardziej, iż na Policję tak na prawdę nie mamy żadnego realnego wpływu.

Radny Marek Samulczyk wyraził opinię, iż pierwszy krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa powinna zrobić Policja. Ponadto Minister spraw wewnętrznych i administracji cały czas obiecuje zwiększenie etatów policyjnych. Zdaniem radnego warto poczekać, aby uniknąć sytuacji, iż nie otrzymamy żadnego wsparcia, ponieważ sami sobie dajemy radę. Takie niebezpieczeństwo bowiem istnieje.

Radny Tadeusz Waliczak: Idąc do wyborów wszystkie ugrupowania, za jeden z najważniejszych punktów programu, miały poprawę bezpieczeństwa w Mieście. Niestety przez te trzy lata nie zostało zrobione nic w tym kierunku.

Radny Waliczak poparł pomysł radnego Rafała Marka.

Radny Rafał Marek odniósł się do tego, co powiedział radny Marek Samulczyk i stwierdził, że już nie jeden Minister spraw wewnętrznych i administracji obiecywał zwiększenie etatów policyjnych i poprawę bezpieczeństwa. Okazywało się zawsze, że były to tylko „rzucane na wiatr” hasła. Radny Rafał Marek uważa, że sami powinniśmy działać w kierunku poprawy bezpieczeństwa a argumenty, iż istnieje obawa, że przy rozdzielaniu etatów policyjnych nie otrzymamy ich, bo sami sobie dajemy radę, są bezzasadne. Dobra współpraca powinna być „kluczem” do tego aby zwiększać etaty, a nie odwrotnie.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek powiedział, że nie może zgodzić się z wypowiedzianymi w trakcie dyskusji opiniami, iż Miasto przez te trzy lata nie zrobiło nic w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa. Po pierwsze Burmistrz przypomniał, iż Miasto dofinansowało zakup samochodu (połowę wartości) oraz zakupy paliwa. Gdyby nie Miasto Policja nie kupiłaby samochodu, a te które posiadała do tej pory są na granicy zdolności eksploatacyjnej.

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski powiedział, że gdyby zależało to od Niego, to wolałby te pieniądze (75.000,00 zł) przeznaczyć na opiekę i ochronę w szkołach.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański powiedział, że kolejna sesja poświęcona będzie debacie na temat bezpieczeństwa. Być może właśnie na tej sesji, Rada Miasta rozpatrzyłaby wniosek radnego Pana Rafała Marka. Do tego czasu możnaby przedyskutować wszystkie kwestie ze Strażą Miejską, zdobylibyśmy większą wiedzę, jak daleko sięgają kompetencje Straży, co ewentualnie by mogli, czego nie, itd.

Radny Rafał Marek powiedział, że celowo złożył swój wniosek 30 września, aby Burmistrz podjął już jakieś konkretne decyzje. Radny wyraził pogląd, iż widzi brak dobrej woli ze strony Burmistrza. Ponadto biorąc pod uwagę swoje doświadczenie, jeśli chodzi o składanie wniosków na Komisjach i sesjach, ma złe odczucia. Na rozpatrzenie wniosku, dotyczącego usuwania barier architektoniczno-urbanistycznych i znalezienie na ten cel środków, czekał dwa lata.

Radny powiedział, że nie widzi żadnych przeszkód, aby zdjąć z rezerwy 75.000,00 zł i przekazać je Straży Miejskiej, a po rozpatrzeniu przez Komisje Rady można zastanawiać się jak tę kwestię rozwiązać.

W związku z powyższym radny poprosił o przesunięcie tych pieniędzy i poddanie wniosku pod głosowanie.

Radny Stefan Krukowski miał zapytanie do §0870. Radny zapytał, ile lokali użytkowych przy ul. Gen. Sikorskiego należy do Miasta.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że do Miasta należą dwa (2) lokale. Jeden lokal zostanie prawdopodobnie sprzedany.

Radny Rafał Marek zapytał o wydatki na Urząd Miasta. Radnemu chodziło o przyrost zatrudnienia w Urzędzie (audytor, windykator, nowy etat w ochronie środowiska).

Radny zapytał, czy wystarczy pieniędzy, tych, które zostały zaplanowane.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek: Tak, zaplanowane środki starczą na zwiększenie zatrudnienia w Urzędzie.

Radny Rafał Marek zapytał, czy jest szansa, aby w ramach miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego znalazły się pieniądze na rozpoczęcie aktualizacji Strategii Rozwoju Lokalnego.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek: Jeśli chodzi o strategię, to jej zmiana odbędzie się pod nadzorem zewnętrznym, ale siłami własnymi. Nie starczyłoby na zlecenie aktualizacji strategii na zewnątrz, natomiast wystarczy na sfinansowanie jej wykonania siłami własnymi.

Radny Rafał Marek zapytał, czy istnieje plan likwidacji barier architektoniczno-urbanistycznych.

 

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że planu likwidacji barier architektoniczno-urbanistycznych nie ma. Będzie to zależało od ilości pieniędzy. Ile będzie pieniędzy, taki będzie zakres prac. Prace te będą wykonywane z działalności inwestycyjnej.

Radny Adam Dworaczyk zapytał, jaka kwota jest przewidziana na aktualizację Strategii Rozwoju Lokalnego.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że na kierowanie i współpracę nad aktualizacją Strategii, jest to kwota rzędu 20.000,00 zł.

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad wnioskiem radnego Pana Rafała Marka, dotyczącym zdjęcia z rezerwy kwoty 75.000,00 zł i przeznaczenia jej na funkcjonowanie Straży Miejskiej i od czerwca wprowadzenia zmiany nocnej.

Głosowanie:

za przyjęciem wniosku głosowali:

radny Rafał Marek

radny Tadeusz Waliczak

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Adam Dworaczyk

 

 

przeciw wnioskowi głosowali:

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Marek Samulczyk

 

radny Mirosław Klecz

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

wstrzymali się od głosu:

radna Wanda Suleja-Kot

radny Andrzej Sobiło

radny Zdzisław Szafrański

radny Włodzimierz Woźniak

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za wnioskiem głosowało - 7 radnych, przeciw - 10 radnych, wstrzymało się od głosu – 4 radnych/

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały w sprawie budżetu Miasta Luboń na rok 2006 głosowali:

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

 

przeciw głosowali:

radny Andrzej Michalczyk

radna Dariusz Szmyt

radny Stefan Krukowski

 

radny Piotr Paweł Ruszkowski

 

radny Rafał Marek

 

radny Tadeusz Waliczak

 

wstrzymał się od głosu:

radny Adam Dworaczyk

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 14 radnych, przeciw - 6 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

 

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIII/212/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ad. 5

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi Kędrze i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2006.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

I Razem

250.000,00

1. Stan środków obrotowych na początku roku

150.000,00

2. Przychody ogółem

100.000,00

w tym:

 

§0580 - Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

5.000,00

§0690 - Wpływy z różnych opłat

85.000,00

§0920 - Pozostałe odsetki

10.000,00

II Razem

250.000,00

1. Wydatki ogółem:

250.000,00

w tym:

 

§4210 - Zakup materiałów i wyposażenia

20.000,00

§4300 - Zakup usług pozostałych

230.000,00

2. Stan środków na koniec roku

0,00

 

Na rok 2006 planuje się przychody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 100.000,00 zł w tym z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 90.000,00 zł oraz 10.000,00 zł z tytułu odsetek od środków gromadzonych na rachunku bankowym. Kwota 150.000,00 zł to przewidywany stan GFOŚ i GW na koniec roku 2005.

Na rok 2006 planuje się wydatki bieżące w wysokości 250.000,00 zł z przeznaczeniem na utrzymanie zieleni miejskiej oraz prowadzenie kółek ekologicznych w szkołach.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, o ile mniejsze są dochody GFOŚ i GW od zeszłego roku.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że dochody GFOŚ i GW na rok 2006 są mniejsze o 17.000,00 zł w porównaniu do roku 2005.

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, czy drzewa są przycinane i pielęgnowane kwartalnie czy interwencyjnie.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że na każdy rok jest planowana i ustalana przycinka pielęgnacyjna drzew. Przycinkę tę ustala się w zależności od tego, kiedy po raz ostatni taka była przeprowadzana i według potrzeb – ulicami.

Radny Piotr Paweł Ruszkowski powiedział, że w związku z powyższym ma prośbę, aby Burmistrz Kędra przedstawił spis ulic, w których drzewa są przewidziane do przycinki i pielęgnacji.

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej naw rok 2006.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

 

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Stefan Krukowski

 

 

 

przeciw głosował:

radny Tadeusz Waliczak

 

 

 

 

wstrzymali się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Rafał Marek

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIII/213/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej naw rok 2006.

ad. 6

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański powiedział, że Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006 radni otrzymali do zapoznania na tydzień przed sesją, tak więc referowanie go jest niecelowe. Przewodniczący poprosił Pana Leona Wawrzyniaka – przewodniczącego GKRPA, aby jedynie powiedział kilka zdań od siebie.

Przewodniczący GKRPA Pan Leon Wawrzyniak:

Samorząd gminny realizuje zadania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w postaci gminnego programu uchwalanego przez radę. Podjęcie przedmiotowej uchwały umożliwi finansowanie zadań wynikających z przedstawionego Radzie Programu.

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wymienia szereg zadań dla samorządów gminnych. Wszystkie te zadania zostały w projekcie uchwały uwzględnione.

Pan Leon Wawrzyniak powiedział, że największą satysfakcją jest dla Niego fakt, iż od zeszłego roku działa w Luboniu Poradnia Odwykowa. Ponadto cieszyć na pewno mogą działające cztery świetlice socjoterapeutyczne.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Adam Dworaczyk miał pytanie do pkt V Programu pdpkt 5 – „Przeprowadzenie szkolenia dla sprzedawców i właścicieli sklepów handlujących napojami alkoholowymi”.

Radny zapytał, po co uświadamiać sprzedawców, skoro ustawa jasno określa, że nie wolno sprzedawać młodocianym alkoholu. Wiadomo przecież, że po pierwsze grozi to utratą koncesji, po drugie Program przewiduje prowadzenie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych. Zdaniem radnego przeprowadzanie szkoleń dla sprzedawców jest niecelowe i są to tylko niepotrzebne koszty. Skoro ustawa jasno określa, w jakich przypadkach jest cofana koncesja na sprzedaż alkoholu, to wystarczy się z nią zapoznać.

Tak więc radny poprosił o odpowiedź, jaki sens ma to szkolenie.

Drugie pytanie Pana Adama Dworaczyka dotyczyło kwoty 4.700,00 zł na wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych przez Straż Miejską, Policję i Grupę AA. Radny zapytał, na czym polega pomoc Policji i Straży Miejskiej i na co są przeznaczone te pieniądze.

Pan Leon Wawrzyniak w odpowiedzi na drugie pytanie radnego powiedział, że 1.500,00 zł zostało zarezerwowane na obchody Jubileuszu Grupy AA, a 3.200,00 zł na zakup aparatu służącego do badania poziomu alkoholu we krwi – alkotestu. Policja i Straż Miejska przeprowadzają kontrole w sklepach dotyczące ważności koncesji, dowożą nietrzeźwych do izby wytrzeźwień i wykonują szereg innych zadań.

W odpowiedzi na pierwsze pytanie radnego, Pan Leon Wawrzyniak powiedział, że szkolenie to dotyczy działań, wynikających z postępowania kodeksu karnego, o których w ustawie nie ma mowy. Pierwszy aspekt szkolenia dotyczy rozpijania młodocianych, drugi to aspekt zdrowotny. Ponadto poprzez szkolenie nawiązuje się współpraca i wymiana doświadczeń.

Radny Stefan Krukowski zapytał, czy w roku 2005 cofnięto komuś koncesję na sprzedaż alkoholu.

Pan Leon Wawrzyniak odpowiedział radnemu, że w roku 2005 nie cofnięto żadnej koncesji.

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006”.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

 

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Stefan Krukowski

 

radny Rafał Marek

 

 

 

przeciw głosował:

radny Tadeusz Waliczak

radny Piotr Paweł Ruszkowski

 

 

 

wstrzymali się od głosu:

radny Włodzimierz Woźniak

radny Marian Szymański

radny Adam Dworaczyk

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 2 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/

/zał. Nr 7/ - Uchwała nr XLIII/214/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006”.

ad. 7

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił Burmistrza, aby odpowiedział na interpelację Pana Rafała Marka z XLII sesji.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział na piśmie na interpelację Pana Radnego Rafała Marka z XLII sesji, która odbyła się 8 grudnia 2005r.

/zał. Nr 8/ - Odpowiedź Burmistrza na interpelację Pana Radnego Rafała Marka z dnia 8 grudnia 2005r.

 

Pan Rafał Marek odczytał odpowiedź na interpelację na głos.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zapytał, czy są interpelacje na XLIII sesji.

Na XLIII sesji interpelację złożył radny Rafał Marek. Interpelacja skierowana była do Burmistrza i dotyczyła uciążliwości hałasu dobiegającego z autostrady.

/zał. Nr 9/ - Interpelacja Pana Radnego Rafała Marka z XLIII sesji, która odbyła się 29 grudnia 2005r.

 

Zapytań nie było.

 

 

ad. 8

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o wolne głosy i wnioski.

 

Radny Marian Szymański podziękował za ostatni i bardzo odważny budżet Miasta na rok 2006.

 

 

Przewodniczący poprosił o podanie terminów spotkań Komisji stałych Rady.

Komunalna – 9.01.2006r. - godz. 17.oo

Rewizyjna – 18.01.2006r. - godz. 16.30

Budżetu i Finansów – 19.01.2006r. - godz. 16.30

Organizacyjno-Prawna – 17.01.2006r. - godz. 17.00

 

ad. 9

Przewodniczący zapytał, czy są uwagi do protokołu nr XLII z sesji Rady Miasta, która odbyła się 8 grudnia 2005r.

Do protokołu miał trzy uwagi radny Adam Dworaczyk.

Wszystkie uwagi radnego zostały uwzględnione i poprawione.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XLII.

Głosowanie:

za przyjęciem protokołu głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Stefan Krukowski

 

radny Rafał Marek

 

radny Tadeusz Waliczak

 

radny Włodzimierz Woźniak

 

radny Marian Szymański

 

 

głosów przeciwnych nie było.

 

 

 

wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem protokołu głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

 

 

ad. 10

Przewodniczący Zdzisław Szafrański zakończył obrady XLIII sesji Rady Miasta Luboń ok. godz. 21.oo.

 

 

Załączniki:

1. /zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

2. /zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLIII/210/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

3. /zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIII/211/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie niezrealizowanych kwot wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2005.

4. /zał. Nr 4/ - Uchwała Nr 52/SO-19/05/Po Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

5. /zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIII/212/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

6. /zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIII/213/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej naw rok 2006.

7. /zał. Nr 7/ - Uchwała nr XLIII/214/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie „Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006”.

8. /zał. Nr 8/ - Odpowiedź Burmistrza na interpelację Pana Radnego Rafała Marka z dnia 8 grudnia 2005r.

9. /zał. Nr 9/ - Interpelacja Pana Radnego Rafała Marka z XLIII sesji, która odbyła się 29 grudnia 2005r.

10. Lista obecności.

 

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych