Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XLIV/2018 XLIV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 22 marca 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XLIV/2018 XLIV sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 22 marca 2018 r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

 Ad1 . Otw a rcie s e s ji i s tw ie rdze nie quorum .

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała

panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej. Wśród gości obecni byli: komendanci policji, straży miejskiej i zastępca prezesa OSP w Luboniu, pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

Po stwierdzeniu quorum 18 (osiemnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XLIV sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecni radni: Adam Dworaczyk, Andrzej Okupniak, Paweł Antoni Wolniewicz.

 

 

Dalej głos zabrała Pani Burmistrz, która wnioskowała o wykreślenie punktu 12 dotyczącego - Rozpatrzenia uchwały w sprawie pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. „Wzmocnienie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze oddziaływania Aglomeracji Poznańskiej poprzez zwiększenie ilości połączeń kolejowych – dofinansowanie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM)”. (Uchwała oddalona do czasu zakończenia rozmów między Miastem Luboń a Marszałkiem. Szczegółowe kwestie dotyczące tego zagadnienia będą wyjaśniane na początku kwietnia. Stąd procedowanie nad przedmiotową uchwałą zasadne będzie w miesiącu kwietniu). W to miejsce zaproponowała – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zaproponowała jak wyżej i zapytała, czy Rada akceptuje zmiany.

 

 

Za zaproponowanymi zmianami głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

 

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Okupniak Andrzej Roman, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za zmianami w porządku obrad głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 3 radnych/.

 

 

 

W konsekwencji Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad po zmianach.

 

 

Za porządkiem obrad po zmianach głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Samulczyk Marek,

 

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, wstrzymał się od głosu:

Bielawski  Jakub,

 

 

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Okupniak Andrzej Roman, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za porządkiem obrad po zmianach głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny, nieobecnych – 3 radnych/.

 

 

 

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
    1. Debata na temat bezpieczeństwa w mieście: a)Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2017.

b)Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2017. c)Sprawozdanie z działalności OSP w Luboniu za rok 2017.

  1. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2017 rok.
  2. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2017 rok.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu, ul.Armii Poznań 27.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Luboniu.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprostowania błędu pisarskiego w uchwale w sprawie ustalenia  wykazu  i planu  finansowego  wydatków,  które  nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania.

12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze,

 

ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

14. Stanowisko Rady Miasta Luboń w sprawie złożenia przez Miasto Luboń ofert nabycia lokalu użytkowego przy ul. Sikorskiego 3.

15. Sprawozdania Komisji Rady z bieżących prac (za okres od stycznia 2018r. do marca 2018r.).

16. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

17. Sprawozdania    Burmistrz      Miasta      Luboń    i    Jej     Zastępców       o    działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

18. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

19. Interpelacje i zapytania.

20. Wolne głosy i wnioski.

21. Przyjęcie protokołów sesji nr XLII/2018 i XLIII (Nadzwyczajnej).

22. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

 

 Ad. 2 . Wolne głos y i w nios k i mie s zk a ńc ów.

 

W dyskusji jako pierwszy głos zabrał pan Włodzimierz Kościak, mieszkaniec ulicy Traugutta 2 w Luboniu. Swoją wypowiedź rozpoczął od stwierdzenia, że już od 10 lat toczy batalie z władzami Miasta (poprzednich i obecnej kadencji) w sprawie zapisów w Studium zagospodarowania przestrzennego poczynionych już w 2000 roku i planów miejscowych. W 2010 roku Rada Miasta Luboń podjęła uchwałę nr XLVI/247/2010 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Lasek – rejon ul. Wirowskiej”. Ten dokument zdaniem mieszkańca jest niezgodny z prawem, ponieważ prace nad nim rozpoczęły się po podjęciu przez Radę uchwały nr XXVIII/165/2009 o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu „Lasek – rejon ul. Wirowskiej”. Przyjęty plan miejscowy wykraczał poza zakres określony uchwałą wywołującą. Pan Kościak odwoływał się w tej sprawie różnymi pismami, interweniował w różny sposób, ale Jego monity były odrzucane. Wnioski mieszkańca i wezwania do usunięcia uchybień nie były nawet dyskutowane. Wypowiedź mieszkańca była bardzo długa, w której podnosił głównie uchylenia proceduralne uchwalania planów miejscowych, łącznie z nieskutecznym informowaniem mieszkańców o wyłożeniu planów. Ponadto mieszkaniec twierdził, że znaczna większość radnych nie znała sprawy, a głosowała i do dzisiaj radni nie wiedzą o co chodzi. Dlatego przygotował stosowne dokumenty, które dołączono do protokołu i prosił żeby wszyscy się z nimi zapoznali. Uważał, że sprawa wymaga nagłośnienia. Na terenach mieszkaniowych zafundowano mieszkańcom przemysł. Ludzie pozaciągali na kilkadziesiąt lat kredyty w dobrej wierze, że jest to teren mieszkaniowy, na którym będzie się dobrze mieszkać i żyć. Miasto Luboń co parę lat zmienia plan miejscowy, który za każdym razem jest fikcją. Koszty wynikające ze zmiany planów, bo są to bardzo duże koszty, powinny być przeznaczone na budowę chodników i ulic. Gmina Komorniki buduje infrastrukturę dla swoich mieszkańców, a Luboń zmienia plany.

/zał. nr 2/ - Sprawa Państwa Doroty i Włodzimierza Kościaków – dotyczy pisma z dnia 22 grudnia 2014r.

 

 

Od godz. 17:15 w sesji uczestniczył radny Andrzej Okupniak. Odtąd Rada liczyła 19 radnych. Nieobecni: A.Dworaczyk, P.Wolniewicz.

 

Radny Jakub Bielawski, tytułem uzupełnienia odniósł się do najważniejszego Jego zdaniem wątku w tej sprawie. Zakres prac planistycznych, który został określony poprzez mapę stanowiącą załącznik nr 1 do uchwały nr XXVIII/165/2009 z dnia 5 lutego 2009r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Lasek – rejon ul. Wirowskiej” nie pokrywa się z mapą przyjętego już planu. Radny tę opinię wyraził po pobieżnej analizie, ale póki co pozwala ona na stwierdzenie, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że uchwała została podjęta z naruszeniem prawa. Dlatego właśnie radny poinformował, że wystosuje w tej sprawie stosowne pismo do Wojewody Wielkopolskiego z prośbą o przeprowadzenie kontroli i zbadanie stanu rzeczy, gdyż ten generować może niepożądane skutki prawne dla społeczności lokalnej.

Ponadto radny Jakub Bielawski wyjaśnił, że był stanowczo przeciwny zmianom w przedmiotowym planie miejscowym w 2010 roku, ponieważ te zmiany mocno ograniczały możliwości pana Kościaka, jako właściciela nieruchomości znajdujących się na terenie objętym tym nieszczęsnym planem, a jedna z działek stała się wręcz nieużyteczna.

 

 

BurmistrzMiasta, Małgorzata Machalska: Obecnie Miasto proceduje nad zmianą przedmiotowego planu. Rada Miasta Luboń podjęła uchwałę wywołującą. Prace zakończą się w lipcu 2018r. Najpóźniej we wrześniu 2018 roku Rada Miasta Luboń będzie podejmować uchwałę w sprawie uchwalenia zmiany planu. „Lasek-rejon ul. Wirowskiej”. Dlatego w opinii Pani Burmistrz należy się zastanowić czy jest sens dywagacji nad uchwałą z 2010 roku. Ponadto Pani Burmistrz zwróciła uwagę, że zanim zmienione zostały zapisy przedmiotowego planu w 2010 roku, pan Kościak skorzystał, ponieważ otrzymał warunki zabudowy, które zdążył zrealizować. Dlatego ograniczenia, które spotkały mieszkańca są niewielkie. Oczywiście pani Burmistrz zdaje sobie sprawę, że dla właścicieli działek najkorzystniejszymi zapisami w planie są zawsze budownictwo mieszkaniowe i to najlepiej wielorodzinne, ale po pierwsze usługi i przemysł też gdzieś muszą być, po drugie trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy Miasto stać, żeby wszystkie tereny zabudować mieszkaniami?. To generuje ogromne koszty. Tam gdzie są mieszkańcy musi być infrastruktura. Podatek od działalności gospodarczej jest nieporównywalny do wysokości podatku za mieszkanie. To co leży w interesie mieszkańców nie zawsze leży w interesie Miasta.

 

 

Mieszkaniec, pan Włodzimierz Kościak zarzucał Pani Burmistrz, że ustalenia jakie wspólnie podjęli (pani Burmistrz i pan Kościak), ustalenia poparte przez Komisję Komunalną, jako zespół merytoryczny nie zostały uwzględnione w Studium. Plany miejscowe opracowywane są na podstawie Studium, a w tym dokumencie nie dotrzymano ustalonych warunków.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska dodała, że aby Rada Miasta Luboń mogła posiąść całą wiedzę w tej sprawie, to nie wystarczy analiza pism przedłożona przez pana Włodzimierza Kościaka, załączona do protokołu. Akt sprawy w tym zakresie jest kilka tomów. Jeśli radnym zależy na dogłębnej, nie pobieżnej analizie, to akta znajdują się do wglądu w Wydziale Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM Luboń. Nie wszystkie ustalenia da się realizować, bo życie je weryfikuje i zmienia. Zmieniają się czasy i okoliczności, których nie da się wszystkich przewidzieć. Przybywa mieszkańców, zmienia się stan rzeczy i trzeba za tym nadążać.

 

Pan Włodzimierz Kościak wyraził opinię, że nie jest człowiekiem nieświadomym, który urodził się wczoraj i nie wie, że życie idzie do przodu. Postęp nie usprawiedliwia faktu, że uchwała podjęta została z naruszeniem prawa. Te dwie rzeczy nie mają ze sobą nic wspólnego. Pan Kościak nie mógł w trybie administracyjnym zaskarżyć przedmiotowej uchwały, ponieważ minęło pięć lat od jej podjęcia, a Rada bez uzgodnień z mieszkańcami, na podstawie tej uchwały podjęła Studium. Było to poświadczenie nieprawdy. Wystarczy spojrzeć na mapki i rysunki, do czego mieszkaniec gorąco zachęcał.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska nie zgadzała się ze stwierdzeniami mieszkańca i zachęcała jak wyżej do zapoznania z dokumentami w Wydziale Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

 

Dalej głos zabrał pan Bogdan Tarasiewicz, mieszkaniec ul. Uroczej. Złożył wniosek nr WO.0005.4.2018 skierowany do Komisji Ochrony Środowiska Rady Miasta Luboń z prośbą o usunięcie starych i spróchniałych drzew rosnących u zbiegu ulic Uroczej i Żabikowskiej (zdjęcia w załączeniu). Stan tych drzew stanowi zagrożenie dla użytkowników zarówno chodnika jak i jezdni.

/zał. nr 3/ - Wniosek nr WO.0005.4.2018 pana Bogdana Tarasiewicza skierowany do Komisji Ochrony Środowiska Rady Miasta Luboń z prośbą o usunięcie starych i spróchniałych drzew rosnących u zbiegu ulic Uroczej i Żabikowskiej.

 

 

BurmistrzMiasta Luboń, Małgorzata Machalska i Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformowali, że drzewa te były badane przez dendrologa, który nie wydał opinii o wycięciu drzew. Ponieważ w tym rejonie prowadzona jest inwestycja miejska, dlatego po jej zakończeniu drzewa zostaną zbadane ponownie.

 

 

 

Na koniec głos zabrał pan Konrad Dominiak: Zapytał Panią Burmistrz, czy widzi możliwość zagospodarowania działki przy markecie Biedronka w pobliżu bloków? (ul. gen. Wł.Sikorskiego). Zaniedbany teren zaadoptowały dzieci i młodzież na grę w piłkę nożną, który jednak nie spełnia żadnych standardów.

 

Burmistrz Miasta Małgorzata Machalska wyjaśniła mieszkańcowi, że nie jest to teren Miasta tylko Spółdzielni Mieszkaniowej Lubonianka, dlatego Miasto nie może tam inwestować. Jeśli Spółdzielnia przekaże Miastu teren za symboliczną złotówkę, to na pewno zostanie zagospodarowany. W przeciwnym razie jest to niemożliwe.

 

 

 

Ad 3. a) b) c)

W dalszej części obrad sesji odbyła się coroczna debata na temat bezpieczeństwa w Mieście Luboń.

/Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2017.

/Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2017.

/Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej za rok 2017.

 

Wcześniejdebata na temat bezpieczeństwa w Mieście Luboń odbyła się na Komisji Organizacyjno-Prawnej połączonej z Komisją Sfery Społecznej.

 

Pytań do sprawozdań Policji i Ochotniczej Straży Pożarnej na sesji nie było. Zostały wyczerpane na posiedzeniach Komisji.

 

Do Komendanta Straży Miejskiej pytania miał radny Marek Samulczyk: Jak wynika ze sprawozdania były przeprowadzane kontrole w gospodarstwach domowych, gdzie zachodziło podejrzenie o spalanie szkodliwych dla zdrowia i życia odpadów. Nie wynika jednak ze sprawozdania, czy Straż Miejska kontrolowała składnice węgla, na których zdarzają się przypadki sprzedaży oszukanego towaru opałowego. W związku z powyższym radny zapytał, czy takie kontrole były?.

 

Komendant Straży Miejskiej, pan Paweł Dybczyński odpowiedział radnemu, że takich kontroli nie było, bo Straż Miejska nie ma po prostu uprawnień. W hurtowniach i składnicach sprzedaży węgla kontrole przeprowadzać może Najwyższa Izba Kontroli i Inspekcja Handlowa.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy nastąpiły wreszcie zmiany w godzinach pracy Straży Miejskiej, o które radny wnioskuje już od kilku lat?. Radnemu chodziło głównie o wprowadzenie patroli nocnych w weekendy, szczególnie z soboty na niedzielę, gdzie najczęściej dochodzi do rozbojów i niszczenia mienia.

 

Komendant Straży Miejskiej, pan Paweł Dybczyński odpowiedział radnemu, że złożył wniosek o zwiększenie etatów w Straży Miejskiej i zatrudnienie nowych pracowników. Jeśli wniosek uzyska poparcie będzie możliwość zmiany godzin pracy. Sprawa jest aktualnie analizowana i omawiana.

 

Więcej pytań do Komendanta Straży Miejskiej nie było.

 

W związku z powyższym w tym miejscu Pani Burmistrz podkreśliła, że służby bezpieczeństwa naszego Miasta są bardzo wysoko oceniane w powiecie i województwie. Pani Burmistrz podziękowała też Komendantom za pracę i wzajemną współpracę, która jest najbardziej doceniana i zauważana. W sytuacjach awaryjnych Policję wspiera Straż Miejska i odwrotnie, co przynosi wymierne skutki dla Miasta i mieszkańców. Natomiast OSP Luboń po raz kolejny obroniła tytuł Mistrza w Ratownictwie, co najbardziej dowodzi, że nie mają równych sobie w powiecie, z czego mamy prawo być dumni.

 

Na tym zakończono debatę na temat bezpieczeństwa w Mieście Luboń. Komendantom podziękowano za przybycie i pogratulowano wspaniałych wyników pracy.

 

 

 

Ad4.

/Zał. nr 7/ - Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2017 rok.

 

Sprawozdanie przedstawili przewodniczący Komisji, pan Rafał Marek i sekretarz, pani Romualda Suchowiak.

 

 Pyta n ia d o sp rawo zd a n ia GK RPA :

Radny Marek Samulczyk: Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadziła szkolenie dla sprzedawców napojów alkoholowych, wychowawców świetlic socjoterapeutycznych, zespołu interdyscyplinarnego. Radny zapytał, kto te szkolenia

 

prowadził?

 

Przewodniczący GKRPA, pan Rafał Marek odpowiedział radnemu, że szkolenie dla sprzedawców napojów alkoholowych prowadziła pani Joanna Dąbrowska (prawnik z Agencji Wydziału Rozwiązywania Problemów Alkoholowych). Dla wychowawców świetlic socjoterapeutycznych - pani Kurelska z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Dla zespołu interdyscyplinarnego szkolenie przeprowadził pan Marek Duda współpracujący z MOPS w Luboniu.

 

 

Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę na błąd pisarski w sprawozdaniu GKRPA. Sfinansowano usługi świadczone przez prawnika, powinno być w roku 2017, napisano 2016. Poprosił o korektę.

 

Na koniec radny Marek Samulczyk zapytał o przyznaną w 2017 roku dotację dla Sióstr Służebniczek w wysokości 5.000,00 zł. Zapytał czy w roku 2016 też taką dotację Miasto przyznało, czy miało to miejsce tylko w roku 2017?.

 

Sekretarz GKRPA, pani Romualda Suchowiak odpowiedziała radnemu, że w roku 2016 takiej dotacji nie przyznano. Przyznano ją tylko w ubiegłym roku, tj. 2017, w ramach pożytku publicznego dla organizacji pozarządowych.

 

Więcej pytań nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska podziękowała przedstawicielom GKRPA za przybycie na sesję i przedłożenie sprawozdania oraz udzielenie odpowiedzi na zapytania radnych.

 

 

Ad 5.

/Zał. nr 8/ - Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2017 rok.

 

Sprawozdanie przedstawiły dwie pracownice MOPS, pani Katarzyna Andrzejczak oraz Justyna Juskowiak.

 

Pytań do sprawozdania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na sesji nie było.Zostały wyczerpane na posiedzeniach Komisji Rady.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska podziękowała pracownikom MOPS za przybycie na sesję i przedłożenie sprawozdania.

 

 

Ad 6.

Projektuchwaływ sprawie założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu, ul. Armii Poznań 27 przedstawili Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak oraz kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM Luboń, pani Romualda Suchowiak.

Jednostki samorządu terytorialnego mogą prowadzić zadania w zakresie edukacji, będące zadaniami własnymi innych jednostek, po zawarciu odpowiednich porozumień. Stworzenie  optymalnych   warunków  nauki  jest   priorytetowym   zadaniem   wszystkich

 

jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których obecny uczeń będzie w przyszłości funkcjonował jako dorosły obywatel. Przejęcie przez miasto Luboń zadania własnego Powiatu Poznańskiego w zakresie prowadzenia liceum ogólnokształcącego ma na celu uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej dla młodzieży z miasta Luboń oraz optymalizację warunków nauczania na etapie ponadgimnazjalnym i ponadpodstawowym, co odpowiada oczekiwaniom zarówno lubońskich szkół, jak i Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców, którzy pozytywnie zaopiniowali wniosek dotycząca utworzenia dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu. Szacunkowa analiza subwencji oświatowej dla liceum i dla miasta Luboń oraz wysokość dodatkowych nakładów finansowych na dotychczas prowadzone przez miasto Luboń placówki oświatowe, pozwala stwierdzić, że utworzenie i prowadzenie dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego mieści się w możliwościach finansowych miasta Luboń.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) komisje Rady, Sfera Społeczna i Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji nad projektem uchwały radny Marek Samulczyk odniósł się do §22 Statutu Liceum, tj. zakresu zadań innych pracowników szkoły. Punkt 2 tego paragrafu mówi: W szkole tworzy się następujące stanowiska administracyjne: główna księgowa, sekretarz szkoły. Tworzy się następujące stanowiska obsługi: woźny, konserwator, sprzątaczki.

Te etaty już w szkole funkcjonują. Czy należy zatem rozumieć, że po powstaniu Liceum będą tworzone nowe etaty?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnemu, że tworzymy szkołę, która będzie wchodziła w skład zespołu. Stąd należało przygotować nowy Statut, który musi być zgodny ze stanem faktycznym. Etaty o których mowa oczywiście już istnieją. Nie będzie potrzeby tworzenia nowych etatów obsługi szkoły. Powierzchnia szkoły się nie zwiększy, tak więc niecelowe byłoby zatrudnianie np. kolejnych sprzątaczek.

 

Radny Marek Samulczyk odniósł się też do uzasadnienia uchwały w sprawie założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu. Wynika z niego, że rada Rodziców wyraziła pozytywną opinię o utworzeniu tej placówki, podobnie rada pedagogiczna, a tymczasem do Rady Miasta wpłynął anonim sugerujący, że podane w uzasadnieniu informacje są nieprawdziwe. Zdaniem radnego pośpiech w sprawie spowodował, że nie wszyscy mieli możliwość wypowiedzenia się. Tymczasem wypowiedzieć powinni się wszyscy, zarówno rodzice dzieci starszych, jak i młodszych, zabrakło transparentności, obiegu informacji, a radnemu osobiście zabrakło obecności na sesji pani Grażyny Leciej, dyrektora Szkoły, któremu radni mogliby zadać pytania. Była owszem pani wicedyrektor, ale przedstawicielem szkoły jest dyrektor.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Zanim do Rady Miasta Luboń wpłynął anonim wszyscy rodzice, wszystkich uczniów otrzymali informację na temat utworzenia Liceum, zasad na jakich będzie ono funkcjonowało oraz jak będzie wyglądało połączenie pracy Szkoły Podstawowej nr 3 i Liceum. Informację rodzice otrzymali zarówno od Burmistrza, jak i Rady Rodziców, poprzez dziennik elektroniczny. W odpowiedzi na tę informację nie wpłynęła ani jedna skarga, czy zażalenie. Po wpłynięciu do Rady Miasta anonimu, Burmistrz Miasta zwróciła się do pani Grażyny Leciej, dyrektora SP3 z zapytaniem, czy może do Niej wpływały jakiekolwiek uwagi co do obaw wynikających z funkcjonowania dwóch szkół. Pani Burmistrz zapytała też, czy kiedykolwiek miał miejsce incydent, że bezpieczeństwo dzieci młodszych było zagrożone złym zachowaniem dzieci starszych. Pani dyr. Leciej odpowiedziała, że nigdy nie było takich przypadków. W Jej opinii funkcjonowanie dzieci starszych  i  młodszych  jest  bezpieczne,  na  co  wskazują  dotychczasowe,  pozytywne

 

doświadczenia i historia funkcjonowania Gimnazjum i Szkoły Podstawowej. Pani dyrektor nie otrzymała żadnych sygnałów od rodziców, że obawiają się Oni funkcjonowania w jednym budynku dwóch szkół. To samo potwierdziła Burmistrzowi Miasta Luboń Rada Rodziców.

Podsumowując, obawy zawarte w anonimie nigdy nie zostały ponowione, ani potwierdzone. Ponieważ jest to anonim, Burmistrz Miasta nie ma możliwości odpowiedzenia na pismo.

 

Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, że anonim nie może być traktowany jako wiarygodne źródło informacji.

 

Na tym dyskusję zakończono.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu, ul. Armii Poznań 27.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymali się od głosu: Frąckowiak Katarzyna, Samulczyk Marek,

 

Zygmanowska Teresa.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLIV/334/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 22 marca 2018r.

w sprawie  założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu, ul. Armii Poznań 27.

 

 

Ad7.

Projektuchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Luboniu przedstawiła kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury Urzędu Miasta Luboń, pani Romualda Suchowiak.

Art. 91 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.) daje możliwość połączenia szkół różnych typów w zespół. Połączenie takie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół wchodzących w skład zespołu, o  ile  statut  zespołu  nie  stanowi  inaczej. Połączenie w zespół następuje w trybie art. 88 P.o., czyli zespół zakładany jest na podstawie aktu założycielskiego, który wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne szkół wchodzących w skład zespołu, określającego jego typ, nazwę i siedzibę. Akt założycielski stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, został on zaopiniowany przez Radę Pedagogiczną Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Luboniu. Utworzenie Zespołu Szkół w Luboniu w znacznym stopniu usprawni realizację zadań administracyjnoorganizacyjnych oraz prowadzenie spraw kadrowych placówek wchodzących w skład Zespołu. Powstaną formalne możliwości oszczędniejszego gospodarowania budżetem i majątkiem szkół. Połączenie szkół nie wpłynie na zmianę obwodów szkolnych. Zgodnie z art. 23¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.

U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.) pracownicy dotychczasowych szkół wchodzących w zespół z dniem 1 września 2018 roku stają się pracownikami Zespołu Szkół w Luboniu.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) komisje Rady, Sfera Społeczna i Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Luboniu.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin,

 

Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymali się od głosu: Frąckowiak Katarzyna, Samulczyk Marek, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał.      nr      10/      -      UCHWAŁA       NR     XLIV/335/2018      RADY      MIASTA     LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Luboniu.

 

 

Ad8.

Projektuchwały w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń" przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

 

Sporządzenie uchwały było w pełni uzasadnione z uwagi na fakt zapisu art. 11a ust. 1, który   stanowi,    że    Rada    gminy    wypełniając    obowiązek,    o    którym    mowa w art. 11 ust. 1 określa w drodze uchwały program opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt. Uchwała jest podejmowana po zasięgnięciu opinii Powiatowego Lekarza Weterynarii w Poznaniu, Fundacji Ochrony Zwierząt Animal Security i Koła Łowieckiego nr 78 „Łoś” (opinia pozytywna). Proponowana regulacja będzie skutkowała obciążeniami finansowym, pochodzącymi z budżetu Miasta. Przyjęcie niniejszej Uchwały pozwoli na zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń oraz opiekę nad zwierzętami bezdomnymi i żyjącymi na wolności kotami.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady Miasta Luboń: Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

W dyskusji głos zabrał jedynie radny Marek Samulczyk, który zapytał, czy nie warto byłoby pomyśleć o zwolnieniu z opłaty , przy adopcji pieska pochodzącego z terenu Lubonia?.

 

BurmistrzMiasta Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że opłata adopcyjna chroni zwierzęta przed trafieniem w „niepowołane ręce”.

 

 

Ponieważ więcej głosów w dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

 

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał.    nr    11/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/336/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".

 

 

Ad9.

Projektuchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dochody     budżetu     Miasta     Luboń     ustala     się     na     kwotę      124.145.386,81        zł. Dział            600    -  Transport    i   łączność   Rozdział  60004    -    Lokalny   transport     zbiorowy

-   par. 6257 Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (…) zmniejsza się o kwotę 2.306.290,63 zł. Dział 758 - Różne rozliczenia Rozdział 75801 - Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego - par. 2920 - Subwencje ogólne z budżetu państwa zwiększono o kwotę 579.176,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów nr ST3.4750.1.2018. Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej - par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej     oraz      innych      zadań      zleconych      gminie      ustawami      zwiększono o kwotę 450,00 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 16 lutego br. nr FBI.3111.23.2018.8, - par. 2057 - Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego zwiększono o kwotę 277.647,81 zł, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu „Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Luboniu przez działania nakierowane na poprawę obsługi klienta” w ramach      Programu      Operacyjnego      Wiedza      Edukacja      Rozwój      2014-2020

 

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, - par. 2059 - Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego zwiększono o kwotę 51.787,19 zł (jak wyżej - wkład krajowy), Rozdział 85228 - Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - par. 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zwiększono o kwotę 7.200,00 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 16 lutego br. nr FBI.3111.23.2018.8. Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania - par. 2030 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin zwiększono o kwotę 64.596,00 zł, zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 16 lutego br. nr FB-I.3111.65.2018.4, z przeznaczeniem na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Wydatki budżetu Miasta Luboń zwiększa się o kwotę zł do kwoty 136.652.458,69 zł. Dział 600 - Transport i łączność Rozdział 60004 - Lokalny transport zbiorowy - dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego zwiększa się o kwotę 81.641,10 zł. Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne - inwestycje zmniejsza się o kwotę 2.306.290,63 zł, w tym: - zadanie pn. Koncentracja transportu publicznego Miasta Luboń wokół transportu szynowego w drodze budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Luboniu wraz z działaniami uzupełniającymi zmniejsza się o 2 713 283,09 zł (wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3), - zadanie pn. Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie miasta Luboń zwiększa się o 406.992,46 zł, Dział 710 - Działalność usługowa Rozdział 71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego - przenosi się kwotę 50.300,00 zł z grupy wynagrodzenia i składki od nich naliczane do grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacja ich statutowych zadań, Dział 750 - Administracja publiczna Rozdział 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 123.338,00 zł, z przeznaczeniem na wdrożenie I etapu Projektu poprawy bezpieczeństwa sieci informatycznych jednostek organizacyjnych Miasta w 2018r. Projekt obejmuje zakup urządzeń sieciowych UTM dla jednostek Miasta Luboń wraz z wdrożeniem, zakup oprogramowania do zbierania logów oraz zarządzania urządzeniami UTM w jednostkach, zakup domen i hostingu dla jednostek w celu likwidacji darmowych kont e-mail, wdrożenie dla szkół darmowego produktu office 365 (usługa darmowa dla edukacji), pomoc w utworzeniu kont epuap oraz biuletynów informacji publicznej dla jednostek. Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejsza się o 8.000,00 zł, - świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejsza się o 7.000,00 zł, - zakupy inwestycyjne zwiększa się o kwotę 15.000,00 zł, dotyczy zadania pn. Zakup nowej przyczepki z wyposażeniem do ratownictwa przeciwpowodziowego oraz usuwania skutków lokalnych podtopień dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu. Dział 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe - wynagrodzenia i składki

od nich naliczane zmniejszono o kwotę 19.126,00 zł, środki przeniesiono do rozdziału 80150,

-  wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 5.235,00 zł, z przeznaczeniem na opracowanie koncepcji przebudowy Szkoły Podstawowej nr 4, Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększono o kwotę 16.622,00 zł, w związku urlopem dla poratowania zdrowia w Szkole Podstawowej nr 4, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejszono o kwotę 13.400,00 zł, Rozdział 80104 – Przedszkola - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 51.528,65 zł, z przeznaczeniem na refundację

 

kosztów pobytu dzieci z Lubonia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Miasto Poznań, - dotacje podmiotowe z budżetu dla publicznych jednostek systemu oświaty prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną zwiększono o kwotę 309.600,00 zł, w celu zapewnienia środków dla nowych przedszkoli publicznych, Rozdział 80149 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego - dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty – zwiększono o kwotę 26.900,00 zł, - dotacja podmiotowa z budżetu dla publicznej jednostki systemu oświaty prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną - zwiększono o kwotę 1.850,00 zł, Rozdział 80150 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 19.126,00 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 765,00 zł, Rozdział 80195 - Pozostała działalność - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 950,00 zł, Dział 852 - Pomoc społeczna Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej zwiększenie wydatków w rozdziale związane jest z realizacją projektu „Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Luboniu przez działania nakierowane na poprawę obsługi klienta” - wynagrodzenia i składki od nich naliczane, zwiększono o kwotę 193.818,25 zł, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 28.713,00 zł, - świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 700,00 zł, Rozdział 85228 - Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 7.200,00 zł, Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania - świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 64.596,00 zł, z przeznaczeniem na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Dział 854

-   Edukacyjna opieka wychowawcza Rozdział 85404 - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty – zwiększono o kwotę 200,00 zł, - dotacja podmiotowa z budżetu dla publicznej jednostki systemu oświaty prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną - zwiększono o kwotę 200,00 zł, Dział 855 – Rodzina Rozdział 85504 - Wspieranie rodziny - dokonuje się przeniesienia kwoty 114,34 zł z grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane. Rozdział 85505 - Tworzenie i funkcjonowanie żłobków - dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych zwiększono o kwotę 80.400,00 zł, w celu dostosowania wysokości dotacji do zwiększonej liczby dzieci w żłobkach. Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Rozdział 90002 - Gospodarka odpadami, - wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych       zadań       zwiększa       się       o       kwotę       200.000,00        zł, Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - dokonuje się przeniesienia kwoty 14.500,00 zł z grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane. Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

-  wydatki na inwestycje zmniejsza się o kwotę 200.000,00 zł, dotyczy zadania Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Włodarza na Urząd Stanu Cywilnego z instytucją kultury.

 

Projekt uchwały opiniowała z autopoprawkami Komisja Budżetu i Finansów, która wydała opinię pozytywną. Bez autopoprawek projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

W tym miejscu Zastępca Burmistrza, Michał Popławski udzielił informacji na pytanie zadane przez radnego Marka Samulczyka podczas Komisji Komunalnej, w dniu 19 marca 2018r. Pytanie dotyczyło przyczyny wykreślenia z tegorocznego budżetu kwoty 2 mln zł. Mianowicie przesunięcie kwoty 2 mln zł na rok 2020 wynikało z uzyskania zgody na ostateczną realizację tego projektu właśnie w roku 2020 (zgoda wydana na wniosek Miasta z Urzędu Marszałkowskiego, tj. z Funduszu którego Miasto aplikowało o środki finansowe). Dla Miasta wydłużenie terminu realizacji zadania (projektu) jest bezpieczniejsze. Przetargi są czasochłonne i skomplikowane, a wykonawców jest mało. Miasto nie chciało ryzykować nie wywiązaniem się z umowy dot. dotrzymania terminu. W tym stanie rzeczy niezasadne byłoby blokowanie środków finansowych w roku obecnym wiedząc, że na pewno nie zostaną one wykorzystane. Podsumowując przedmiotowe przesunięcie spowodowane jest racjonalnością wykonania inwestycji. Inwestycja zostanie zrealizowana, ale w dłuższym czasie.

 

Ponieważ w ramach tego projektu miała też być wykonana kanalizacja deszczowa w ul. Dworcowej, a tym samym odwodnienie ul. Konarzewskiego, które zdaniem radnego Jakuba Bielawskiego są zadaniami priorytetowymi w naszym Mieście, zapytał czy one również zostaną przesunięte w czasie?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Cała inwestycja zostanie zakończona w roku 2020. Inwestycja zostanie rozpoczęta od wykonania kanalizacji deszczowej, a dopiero później od zadania Park&Ride. Jest duże prawdopodobieństwo, że wykonawca nie rozpocznie inwestycji w tym roku, tylko dopiero w przyszłym, tj. 2019.

 

 

Dla radnego Jakuba Bielawskiego zastanawiające też było, dlaczego Miasto zaczęło od zakupu autobusów, a nie od odwodnienia Miasta, co jest inwestycją pilniejszą i bardziej potrzebną.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że tak wskazywał harmonogram prac inwestycyjnych, zgodnie z którym są one realizowane.

 

Radny Marek Samulczyk: Termin realizacji inwestycji został wydłużony dla bezpieczeństwa. Niech tak będzie. Jednak inwestycja mogłaby się rozpocząć w tym roku, bez  względu  na  wydłużony  termin  realizacji.  To  by  w  niczym  nie  przeszkadzało.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że oczywiście nikt nie zabroni, jeśli znajdzie się wykonawca, na wcześniejszą realizację przedsięwzięcia. Natomiast w ogłoszonym przez Miasto przetargu znajdzie się data zakończenia prac – 30.09.2020r.

 

Na tym dyskusja została zakończona.

 

Ponieważ więcej głosów w dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok wraz z autopoprawkami.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin,

 

Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymałsię od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu

–  1 radny, nieobecnych – 2 radnych/.

 

 

/Zał.      nr      12/      -      UCHWAŁA       NR     XLIV/337/2018      RADY      MIASTA     LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

Ad10.

Projektuchwaływ sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2018-2028” dokonano zmian w celu dostosowania prognozy na rok 2018 do zmian budżetu Miasta na rok 2018 oraz zmian przedsięwzięć wieloletnich. W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2021” wprowadzono nowe przedsięwzięcia: - Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Luboniu przez działania nakierowane na poprawę obsługi klienta, - Plany zagospodarowania przestrzennego, - Rewitalizacja Domu Włodarza - miejsca integracji społecznej, aktywizacji kulturalnej i atrakcji turystycznej dla społeczności miasta Luboń i regionu oraz dokonano zmiany przedsięwzięć: - Koncentracja transportu publicznego Miasta Luboń wokół transportu szynowego w drodze budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Luboniu wraz z działaniami uzupełniającymi, - Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie miasta Luboń, - Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Włodarza na Urząd Stanu Cywilnego z instytucją kultury.

 

 

 

Projekt uchwały opiniowała z autopoprawkami Komisja Budżetu i Finansów, która wydała opinię pozytywną. Bez autopoprawek projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

W dyskusji głos zabrał jedynie radny Marek Samulczyk, który nie rozumiał konieczności wprowadzania do WPF wieloletniego zadania dotyczącego planowania przestrzennego.

 

SkarbnikMiasta,MirosławStromczyński odpowiedział radnemu, że ma to ułatwić pracę, żeby można było zawierać umowy wykraczające poza rok budżetowy.

 

 

Ponieważ więcej głosów w dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

 

Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu

–  1 radny, nieobecnych – 2 radnych/.

 

 

/Zał.    nr    13/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/338/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

 

 

Ad11.

Projektuchwały w sprawie sprostowania błędu pisarskiego w uchwale w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W uchwale nr XL/302/2017 Rady Miasta Luboń z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania, w załączniku nr 1 (Wykaz wydatków) ujęto  zadanie  pn.  „Zakup  płyt  betonowych”  w  kwocie  85.000,00 zł. Zadanie to w planie wydatków  budżetu  Miasta  Luboń  na  rok  2017  zaplanowano jako zakupy inwestycyjne. Na etapie tworzenia załącznika nr 2 do przedmiotowej uchwały w programie komputerowym dokonano technicznej pomyłki.

 

Projekt  uchwały  opiniowały  trzy  (3)  Komisje  Rady:  Komunalna,  Organizacyjno- Prawna, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

Ponieważ dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie sprostowania błędu pisarskiego w uchwale w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu

–  1 radny, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał.    nr    14/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/339/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie sprostowania błędu pisarskiego w uchwale w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania.

 

 

Ad12.

Projektuchwaływ sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2017 r., poz. 1875) Rada Miasta podejmuje uchwały w sprawie nazw ulic. Nadanie nazwy ulicy przyczyni się do ustalania numerów porządkowych nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę. Pismem z dnia 27 listopada 2017 r. właściciele działek sąsiadujących z działkami 4/2, 5/4, 6/6, 6/9, arkusz 10, obręb Żabikowo wystąpili z wnioskiem o nadanie nazwy ulicy. Przedmiotowa nieruchomość objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń -Żabikowo Centrum - Północ przeznaczona jest pod układ komunikacyjny – ciąg pieszo-jezdny – symbol w planie 6 KD- P, zgodnie z Uchwałą Nr VIII/39/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 17 marca 2011 r. w sprawie: uchwalenia  miejscowego  planu  zagospodarowania  przestrzennego  Miasta  Luboń   -

„Żabikowo Centrum - Północ”.

 

KomisjaKomunalnaUrzędu Miasta Luboń na posiedzeniu w dniu 19.03.2018 r. dla przedmiotowej drogi zaakceptowała nazwę – ul. „Czeremchowa”.

 

Projekt uchwały pozytywnie zaopiniowała też Komisja Organizacyjno-Prawna.

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

Ponieważ dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna,

 

Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał.      nr      15/      -      UCHWAŁA       NR     XLIV/340/2018      RADY      MIASTA     LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

 

Ad13.

Projektuchwały w sprawie podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym przedstawił Sekretarz Miasta, Janusz Piasecki.

Zgodnie z przepisem art. 419 paragraf 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017, poz. 17, ze zm.) – podział na okręgi wyborcze, ich granice i numery oraz liczbę radnych wybieranych w każdym okręgu ustala, na wniosek wójta, rada gminy według jednolitej normy przedstawicielstwa obliczonej przez podzielenie liczby mieszkańców gminy przez liczbę radnych wybieranych do danej rady.

 

W przypadku Lubonia do wyliczenia ww. normy przyjęto ustaloną na koniec 2017 r. liczbę mieszkańców tj. 29 980 osób oraz obowiązującą liczbę mandatów w ilości 21. Wyliczona w ten sposób norma wynosi 1428 mieszkańców na 1 mandat.

Za podstawę do prac związanych z podziałem Miasta na wielomandatowe okręgi wyborcze przyjęto podział na 4 okręgi. W gminie miejskiej Luboń nie ma jednostek pomocniczych, podział na okręgi odzwierciedla w sposób umowny granice dawnych wsi (Luboń, Lasek, Żabikowo), z połączenia których powstało miasto Luboń. Dopełnieniem podziału jest czwarty okręg obejmujące głównie teren Spółdzielni Mieszkaniowej w Luboniu. Bardzo podobny podział istniał do 2012 r..

Pismem z dnia 28.02.2018 r. nr DPZ-5242-9/18 Komisarz Wyborczy w Poznaniu powiadomił, że przedstawiony projekt podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze jest zgodny z przepisami Kodeksu wyborczego jak też z odpowiednimi wytycznymi Państwowej Komisji Wyborczej.

 

Projekt  uchwały opiniowała  Komisja  Organizacyjno-Prawna,  która  wydała  opinię pozytywną.

 

Radny Piotr Goryniak zapytał, co by się stało, gdyby Rada nie podjęła przedmiotowej uchwały?

 

 

SekretarzMiasta,JanuszPiaseckiodpowiedział radnemu, że w takich przypadkach decyzję podejmuje Komisarz Wyborczy.

 

Ponieważ więcej dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim,

 

 

 

 

przeciw głosował:

Goryniak Piotr,

 

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu

–  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał. nr 16/ - UCHWAŁA NR XLIV/341/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 22 marca 2018r.

w sprawie podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

 

Ad14.

BurmistrzMiasta, Małgorzata Machalska poprosiła, ażeby Rada Miasta Luboń podjęła Stanowisko w sprawie złożenia przez Miasto Luboń oferty nabycia lokalu użytkowego przy ul. Sikorskiego 3.

Radni otrzymali dużo wcześniej całą dokumentację, tj. informację na temat lokalizacji budynku, informację o powierzchni ze szczegółowym opisem pomieszczeń biurowych, magazynowych, socjalnych, sanitariatów i piwnicy, umowę o zachowaniu poufności, zaświadczenie, że spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu użytkowego o powierzchni użytkowej 391,67 m2, przy ul. gen. Władysława Sikorskiego w Luboniu przysługuje bankowi Powszechna Kasa Oszczędności PKO S.A.

Pani Burmistrz mówiła też o rzeczach powszechnie znanych, tzn. o problemach lokalowych Urzędu Miasta, stowarzyszeń, organizacji i innych grup społecznych Miasta, które nie mają się gdzie spotykać i działać na rzecz Lubonia. Między innymi po Ich naciskiem Pani Burmistrz przekonywała, że nabycie przez Miasto lokalu użytkowego przy ul. gen. Wł. Sikorskiego o powierzchni 391,67 m2 byłoby bardzo trafną decyzją, która rozwiązałaby wiele problemów. Niektóre środowiska, jak np. Rada Seniorów bardzo lobbują za tym pomysłem, bo w Ich przekonaniu inne Miasta bardziej dbają i zabiegają, żeby swoim mieszkańcom, seniorom stworzyć warunki do spotkań i rozwoju.

Cena nieruchomości wystawionej na sprzedaż, oczekiwana przez sprzedającego, to 796.000,00 zł. Oferty można składać do końca miesiąca marca. Potrzeb i możliwości wykorzystania tego lokalu jest bardzo dużo.

 

Sprawę opiniowały cztery (4) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Sfera

 

Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie uznały, że nabycie lokalu użytkowego przy ul. gen  Wł. Sikorskiego 3 jest pomysłem trafionym, dlatego wydały opinie pozytywne.

 

 

W trakcie dyskusji radny Łukasz Budzyński zapytał się, gdzie jest haczyk?. Oferowana cena jest bardzo korzystna. Lokalizacja budynku bardzo dobra. Powierzchnia duża. Stan budynku bardzo dobry. Pomieszczenia nie są zawilgocone. Dlaczego zatem jest taka niska cena i dlaczego Miasto jest póki co jedynym zainteresowanym ewentualnym nabyciem tej nieruchomości?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że obecnie Bank ponosi koszty roczne ok. 100 tys. zł. W tych kosztach są remonty, czy np. techniczne zabezpieczenia mienia bankowego. Dlatego Burmistrz Miasta zasięgnęła wiedzy bezpośrednio w Spółdzielni. W miesiącach zimowych koszty eksploatacyjne wynoszą 4 tys. zł miesięcznie, nie uwzględniając podatku od nieruchomości. Są to wszystkie opłaty na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej plus koszty funkcjonowania (prąd, woda, utrzymanie osoby zarządzającej obiektem). Haczyk polega na tym, że jest to własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu. Nie jest przekształcone w prawo własności. W planie zagospodarowania przestrzennego teren przeznaczony jest pod budownictwo wielorodzinne, a więc nie może tam zaistnieć handel. Dlatego nie powstanie tam sklep i stąd nie ma dużego zainteresowania nabyciem nieruchomości.

 

Ponieważ więcej dyskusji nie było, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie, kto jest za podjęcie Stanowiska w sprawie złożenia przez Miasto Luboń oferty nabycia lokalu użytkowego przy ul. Sikorskiego 3.

 

 

Za podjęciem Stanowiska głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

 

 

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem Stanowiska głosowało – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

/Zał. nr 17/ - WO.0007.1.2.2018 - STANOWISKO NR XLIV/2/2018 RADY MIASTA LUBOŃ

Z DNIA 22 MARCA 2018R. w sprawie złożenia przez Miasto Luboń oferty nabycia lokalu użytkowego przy ul. Sikorskiego 3.

 

 

 

Rada Miasta Luboń pozytywnie opiniuje zamiar złożenia przez Miasto Luboń oferty nabycia od PKO Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie prawa własności lokalu użytkowego o powierzchni 391,67 m2 położonegow Luboniu, przy ulicy Sikorskiego 3.

 

Stanowisko zostało podjęte jednogłośnie.

 

 

 

Ad15.

Sprawozdaniaz bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń (za okres od stycznia do marca 2018r.).

 

/Zał. nr 18/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.

 

 

 

/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.

 

/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.

 

 

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.

 

 

 

/Zał. nr 22/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.

 

 

 

/Zał. nr 23/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.

 

 

 

Pytań do sprawozdań Komisji z bieżących prac nie było.

 

 

 

Ad16.

InformacjaPrzewodniczącejRady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał.  nr  24/  -  Informacja  Przewodniczącej  Rady  Miasta  Luboń  o  działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

Pytań nie było.

 

 

 

Ad.17.

Sprawozdanie        Burmistrz       Miasta     Luboń      i     Jej     Zastępców       o     działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. Nr 25/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 26/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 27/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

 Zap ytania ra dn yc h d o s praw ozdań Burmis trza Mia s ta i Zas tępc ów :

 

Radna Magdalena Woźniak zapytała, czy wiadomo coś więcej w sprawie poradni psychologiczno-pedagogicznej? /chodziło o uwolnienie pomieszczeń dla potrzeb SP 2 zajmowanych przez poradnię i znalezienie nowej siedziby dla poradni/.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnej, że trwają rozmowy ze Starostą w tej sprawie. Współpraca się bardzo zacieśniła i jest zapewnienie Starosty o wsparciu Miasta w tej kwestii, co ogłosił też publicznie podczas Gali Siewcy. Poszukiwania nowej siedziby dla poradni psychologiczno-pedagogicznej trwają. Był zamysł i rozmowy z EMEDEĄ, ażeby poradnię umieścić w Ośrodku Rehabilitacyjno Edukacyjno Wychowawczym przy ul. Sobieskiego w Luboniu. Jest też drugi pomysł, aby poradnię umieścić w jednym z budynków komunalnych Miasta. Oprócz tego na własną rękę poszukiwania prowadzi Starostwo.

 

Radny Hieronim Gawelski w związku z faktem, że złożył wniosek w sprawie budowy oświetlenia w ul. Modrakowej zapytał zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 12

Udział w spotkaniu z przedstawicielem Enea Oświetlenie dotyczącym budowy oświetlenia ulicznego na ul. Modrakowej.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Po rozmowach z przedstawicielem Enea Oświetlenie wiadomo, że wykonanie inwestycji nastąpi nie później niż początek listopada 2018r.

 

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 5 – Udział w  spotkaniu w Aquanet S.A. oraz firmą Wurprinż S.A. związaną z planowaną przebudową chodnika na ul. Osiedlowej. Kiedy ta inwestycja się rozpocznie?

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Żeby Miasto mogło rozpocząć budowę, Spółka Wurprinż musi z tego terenu zejść. Pierwotnie zarezerwowała sobie ten czas do końca września, potem ten czas skrócono i ustalono, że koniec ich prac nastąpi do końca lipca.

 

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 8 – Udział w komisji przetargowej dot. przetargu na sprzedaż nieruchomości Miasta Luboń położonej przy ul. Westerplatte. Radny zapytał, czy przedmiotowa nieruchomość została sprzedana?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Nieruchomość przy ul. Westerplatte została sprzedana.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał Burmistrz Miasta, Małgorzatę Machalską o pkt 14 – Udział w posiedzeniu Rady Nadzorczej spółki LOSiR. Radny zapytał, czy są już gotowe sprawozdania kwartalne, za III i IV kwartał?.

 

 

BurmistrzMiasta,  Małgorzata  Machalska  odpowiedziała  radnemu,  że  za  IV  kwartał

 

sprawozdanie jest przygotowywane, za III jest gotowe i może zostać przekazane zainteresowanym radnym.

 

 

Radny Kazimierz Górecki zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 9 sprawozdania – Udział w Konferencji „Miasta 2050” odbywającej się w Lublinie, w dniu 20.03.2018r. Jakie kwestie były omawiane na tej Konferencji?.

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Były omawiane kwestie rozwojów miast w szerszej perspektywie. Dotyczyła komunikacji miejskiej w kontekście zmniejszenia emisyjności spalin oraz reaktywowania terenów zielonych, ażeby ośrodki miejskie były jak najbardziej przyjazne mieszkańcom.

 

 

 

Ad 18.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

 

 

Ad19.

Interpelacji na XLIV sesji Rady, w dniu 22 marca 2018r. nie było.

 

 

 

 Zap ytania :

Radna Magdalena Woźniak zapytała, czy Miasto Luboń złoży wniosek do Urzędu Wojewódzkiego na dofinansowanie na drogi lokalne, które można składać do 15 kwietnia 2018r.?.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskaodpowiedziała radnej, że taki wniosek jest już przygotowywany i zostanie złożony na dofinansowanie ulicy Dojazdowej w Luboniu.

 

Ad 20.

 Wolne głos y i w nios ki :

W wolnych głosach i wnioskach Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska zaprosiła na debatę, w ramach programu „Powiatowa 17”. To cykl debat organizowanych przez Powiat Poznański, redakcję „Gazety Wyborczej”, Fundację Barak Kultury oraz gminy wchodzące w skład powiatu. Spotkanie w Luboniu, które odbędzie się we wtorek 27 marca o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej nr 1 otworzy Włodzimierz Bogaczyk, wydawca „Gazety Wyborczej Poznań”. Cykl 17 debat ma jeden wspólny mianownik – są to dyskusje o sprawach ważnych dla społeczności lokalnych. W przypadku Lubonia tematem będzie smog oraz działania

 

samorządu gminy w ramach programu Luboń Anty Smog.

 

 

W dalszej kolejności Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska poinformowała, że od jutra, tj. w dniu 23 marca od godz. 7:30 Urząd Miasta Luboń rozpocznie przyjmowanie wniosków o dopłaty do wymiany źródeł ciepła. Decyduje kolejność wpływu wniosków do Urzędu. Wysokość dopłaty: 70% wartości nowego pieca – nie więcej niż 5 tys.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, co jest budowane na Kolonii PZNF?

 

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnemu, że na Kolonii PZNF będzie plac gier. Nie ma możliwości budowy boiska do gry w piłkę nożną. Jest to park.

 

 

Radny Marek Samulczyk zapytał o sprawę otwarcia nowej siłowni, w owalu wydzierżawionym przez Spółkę Losir. Dotychczasowe doświadczenia, kiedy tzw. owal był dzierżawiony Firmie Transporter, następnie działalność przejął sam Losir, nie napawają optymizmem. Działalność ta bowiem przynosiła stratę. Jednak przede wszystkim w całej sprawie nigdy nie było wiadomo, na jakich zasadach są rozliczane media. Dlatego radny zapytał, czy sprawa podliczników, których nie było między szkołą (ówczesnym Gimnazjum nr 2 obecnie SP 5) a siłownią została rozwiązana i nowy najemca dokładnie wie za co będzie płacił?. Jaka jest stawka wynajmu za metr i czy wszystkie media między placówkami zostały oddzielone?. O to między innymi walczyła Komisja Rewizyjna, żeby było wiadomo, ile najemca siłowni zużywa wody, ile prądu, itd. Radny poprosił też o podanie informacji, ile z wynajmu owalu uzyska dochodu Zarząd Spółki?.

 

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskaodpowiedziała radnemu, że te informacje zostaną przygotowane na piśmie.

 

 

 

Ad 21.

Do protokołu sesji nr XLII/2018, z dnia 1 marca 2018r. uwag nie było.

 

 

W związku z powyższym, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLII, z dnia 1 marca 2018r. głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna,

 

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa.

 

 

głosów przeciwnych nie było, wstrzymała się od głosu:

Woźniak Magdalena Anna.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za  przyjęciem  protokołu  nr  XLII/2018  głosowało  –  18  radnych, przeciw  -  0  radnych, wstrzymała się od głosu –  1 radna, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Protokół nr XLII, z dnia 1 marca 2018r. został przyjęty.

 

 

Do protokołu sesji nr XLIII/2018, z dnia 15 marca 2018r. (Sesja Nadzwyczajna) uwag nie było.

 

W związku z powyższym, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLIII, z dnia 15 marca 2018r. głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

 

Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za przyjęciem protokołu nr XLIII/2018 głosowało  – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Protokół nr XLIII, z dnia 15 marca 2018r. został przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

 

Ad22.

Po  wyczerpaniu  porządku  obrad  Przewodnicząca  Rady,  Teresa  Zygmanowska

zamknęła XLIV sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 20:00.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

/zał. nr 2/ - Sprawa Państwa Doroty i Włodzimierza Kościaków – dotyczy pisma z dnia 22 grudnia 2014r.

 

/zał. nr 3/ - Wniosek nr WO.0005.4.2018 pana Bogdana Tarasiewicza skierowany do Komisji Ochrony Środowiska Rady Miasta Luboń z prośbą o usunięcie starych i spróchniałych drzew rosnących u zbiegu ulic Uroczej i Żabikowskiej.

 

 

/Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2017.

 

 

/Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2017.

 

 

/Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej za rok 2017.

 

 

/Zał. nr 7/ - Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2017 rok.

 

 

/Zał. nr 8/ - Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2017 rok.

 

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLIV/334/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 22 marca 2018r.

w sprawie założenia Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w  Luboniu, ul. Armii Poznań 27.

 

 

/Zał.    nr    10/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/335/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Luboniu.

 

/Zał.    nr    11/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/336/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń".

 

 

/Zał.    nr    12/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/337/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

 

/Zał.    nr    13/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/338/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

/Zał.    nr    14/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/339/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie sprostowania błędu pisarskiego w uchwale w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich dokonania.

 

 

/Zał.    nr    15/    -    UCHWAŁA    NR    XLIV/340/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

 

 

/Zał. nr 16/ - UCHWAŁA NR XLIV/341/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 22 marca 2018r.

w sprawie podziału Miasta Luboń na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

 

/Zał. nr 17/ - WO.0007.1.2.2018 - STANOWISKO NR XLIV/2/2018 RADY MIASTA LUBOŃ

Z DNIA 22 MARCA 2018R. w sprawie złożenia przez Miasto Luboń oferty nabycia lokalu użytkowego przy ul. Sikorskiego 3.

 

 

 

/Zał. nr 18/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.

 

 

 

/Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.

 

 

 

/Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.

 

 

 

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.

 

 

 

/Zał. nr 22/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.

 

 

 

/Zał. nr 23/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.

 

 

/Zał.  nr  24/  -  Informacja  Przewodniczącej  Rady  Miasta  Luboń  o  działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. Nr 25/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach

 

podejmowanychw okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

 

/Zał. nr 26/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. nr 27/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. nr 28/ – Lista obecności z XLIV sesji radnych.

 

 

/Zał. nr 29/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XLIV z dnia 22 marca 2018 r.
(wprowadził: Marcin Godzich 2018-04-20 13:53:53)
rozmiar pliku: 421.3Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych