Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XXXVI/2017 XXXVI sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 7 września 2017 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XXXVI/2017

XXXVI sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 7 września 2017r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 19 (dziewiętnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska otworzyła XXXVI sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecni radni: Patryk Bartkowiak, Jakub Bielawski.

  

Uwag do porządku obrad nie było, w związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub.

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2027.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Brusy.
  6. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  7. Informacja Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
  8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  9. Interpelacje i zapytania.
  10. Wolne głosy i wnioski.
  11. Przyjęcie protokołu sesji nr XXXV/2017.
  12. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

  

Ad. 2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

 

Od godz. 17:07 w sesji uczestniczył Radny Patryk Bartkowiak.

 

Jako pierwszy głos zabrał mieszkaniec Lubonia, pan Robert Korcz. Zapytał, kto poniesie odpowiedzialność za zaistniałe w LOSIRz-e straty finansowe? Pytał o odpowiedzialność zarządu i rady nadzorczej Spółki. Dlaczego poczynione przez te osoby straty finansowe są pokrywane z budżetu Miasta? Zapytał również, kiedy wyzdrowieje były prezes, czy dojdzie do zdrowia, co mówił z przekąsem, do rozprawy z jego powództwa, przeciw „Wieściom Lubońskim”?.

Mieszkaniec apelował też do Pani Burmistrz by zechciała przyjrzeć się wnikliwie zakupowi urządzeń do ćwiczeń. Zakup używanych maszyn do fitnessu za kwotę 360.000,00 zł był zdaniem pana Korcza całkowicie nieuzasadniony. Mianowicie, po pierwsze za tak ogromne pieniądze można było zakupić nowe maszyny na gwarancji, po drugie Spółka mogłaby odliczyć sobie VAT, czego nie mogła uczynić skupując sprzęt „z drugiej ręki”. W konsekwencji, po odliczeniu VAT-u, zakup nowego sprzętu byłby dużo tańszy, to po pierwsze, po drugie byłby to sprzęt nowy, pachnący i na gwarancji. Jaki był zatem interes kupowania sprzętu używanego?

Pan Robert Korcz w emocjonalnym wystąpieniu stwierdził, że za złą kondycją Spółki stoi Rada Nadzorcza, która nie wiadomo gdzie była i co robiła?

Dalej, pan Robert Korcz zgłosił swoje zastrzeżenia do sposobu zmiany nadawania nazw ulicom. Przypomniał, że składał w tej sprawie wnioski, niektóre wiele lat temu, jak np. propozycję nadania jakiejś ulicy w Luboniu nazwy „Poznańskiego Czerwca 56”. Niestety na przyjęcie tej propozycji czeka już dziewięć (9) lat. Podobnie nazwy” „Żołnierzy Wyklętych” i „Lecha Kaczyńskiego”, które również powinny mieć swoje miejsce w Luboniu.

Na koniec, pan Robert Korcz poruszył sprawę Biblioteki Miejskiej. Zapytał, dlaczego do dzisiaj nikt nie został rozliczony za straty finansowe w tej placówce? Podobnie, jak w przypadku LOSIR-u wszystkie straty zostały pokryte z budżetu Miasta, a przecież odpowiedzialne za te sytuację są konkretne osoby.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że ostatnie zmiany nazw ulic są wynikiem konsultacji i decyzji mieszkańców. Taka była Ich wola i to zostało uszanowane.

 

Radny Paweł Wolniewicz dodał, że żaden z Jego kilkunastu wniosków nie został przyjęty i też musiał się z tym pogodzić po pierwsze dlatego, że ustalono, iż uszanowana zostanie wola mieszkańców, po drugie dlatego, że takie są zasady demokratycznego decydowania.

 

 Dalej głos zabrał inny mieszkaniec Lubonia, pan Bogdan Tarasiewicz, który powrócił do konfliktu związanego z modernizacją ulic Długiej i Migalli. Uważał, że celowo nie zawiadomiono o konsultacjach mieszkańców ulicy Migalli, bo proponowane w projekcie rozwiązania są dla nich nie do przyjęcia. /Spór dotyczył wjazdu na ulice Żabikowską. Czy bezpośrednio ma go mieć jedna, czy też druga z tych ulic/.

 

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że zawiadomieni o konsultacjach zostali mieszkańcy ul. Długiej, bo to właśnie tej drogi dotyczy projekt. To po pierwsze. Po drugie kiedyś żadnego projektu nie konsultowano z mieszkańcami, tylko po prostu były realizowane. Obecne władze uznały, że mieszkańcy powinni mieć wgląd i wiedzę na temat swojej drogi, ale przyjęto zasadę, że do konsultacji zaprasza się wyłącznie mieszkańców budowanej ulicy. Ta zasada jest praktykowana i w żadnym przypadku nie robi się od niej odstępstwa. Dlatego mówienie o celowym pomijaniu mieszkańców w konsultacjach jest nieprawdziwe.

Zastępca Burmistrza podkreślał też, że projekt został wykonany przez fachowca i przedstawione mieszkańcom rozwiązanie zostało uznane przez projektanta drogowego za najlepsze i najbezpieczniejsze.

 

Ponieważ pan Bogdan Tarasiewicz optował przy swoim, czyli za zmianą decyzji, która Jego zdaniem jest krzywdząca dla mieszkańców ul. Migalli, sprawę oddalono na Komisję Komunalną (22.09.2017r.). W Komisji tej uczestniczył będzie projektant, który przedstawi mieszkańcom swoje racje i argumenty, które przemówiły za takim, a nie innym rozwiązaniem.

 

 W dalszej części obrad sesji z dramatycznym apelem zwróciła się mieszkanka ulicy Kanonierów 4, pani Henryka Zwierzchlewska. Jej dom stoi na styku trzech gmin – Poznania, Komornik i Lubonia. Na terenie Poznania, 5 metrów od Jej domu działa zakład produkujący koperty. Jego uciążliwość, tak w dzień, jak i w nocy, trwa latami. Hałas, migoczące w nocy światła, nieustające uderzenia prasy powodują, że nie da się normalnie żyć. Doszło do sytuacji, że mieszkańcy śpią w garażach, uciekając przed nie dającym spać hałasem i światłem. Ta nienormalna sytuacja powoduje, że mieszkańcy od lat czują się nękani i zaszczuci, a niemoc jakiej doświadczyli w walce o swoje prawa do normalnego mieszkania spowodowała załamanie i depresję. Sprawa toczy się w sądach także od lat. Czeka teraz na rozstrzygnięcie w NSA. Z jakim skutkiem nie wiadomo. Mieszkanka przyszła prosić o wsparcie Rady i władz miasta.

 

Na koniec wolnych głosów mieszkańców wystąpił pan Krzysztof Napierała z ulicy Dojazdowej, którego wystąpienie miało trochę charakter kabaretowy. Zaprezentował opowieść o przedzieraniu się z wózkiem dziecięcym, który przyniósł ze sobą, po dziurawych chodnikach i błocie. Powiedział, że mieszkańcy Lasku, np. z ul. Łącznej czy Juranda już nawet nie wierzą w poprawę stanu ulic i chodników w Luboniu.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska poinformowała, że projekt budowy ul. Dojazdowej jest właśnie realizowany. Budowa tej ulicy ruszy w 2018 roku. Ulica Juranda jest projektowana. W ulicy Kalinowej chodnik został wykonany w roku ubiegłym. Prace na przedmiotowym terenie Miasta nieustannie trwają i zmierzają do zmiany sytuacji tego obszaru. Są i plany i projekty i pieniądze.

 

Od godz. 18:04 w sesji uczestniczył Radny Jakub Bielawski.

 

Innych głosów i wniosków mieszkańców nie było.

  

Ad.3.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok

przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę 9.530,00 zł do kwoty 116.044.489,04 zł. W dziale 801 - Oświata i wychowanie Rozdział 80104 - Przedszkola
- Wpływy ze zwrotów dotacji oraz płatności wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy, pobranych
nienależnie lub w nadmiernej wysokości zwiększa się o kwotę 9.530,00 zł.
Wydatki budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę zwiększono o kwotę 9.530,00 zł do
kwoty 125.884.098,04 zł. W dziale 600 - Transport i łączność
Rozdział 60004 - Lokalny transport zbiorowy - inwestycje zmniejsza się o kwotę 10.470,00 zł, zmiana dotyczy zadania pn. Koncentracja transportu publicznego Miasta Luboń wokół transportu szynowego w drodze budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Luboniu wraz z działaniami uzupełniającymi. W dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne
- Dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł, na pomoc finansową dla Gminy Brusy z przeznaczeniem na sfinansowanie doposażenia oraz innych wydatków bieżących jednostek ochotniczych straży pożarnych Gminy Brusy niezbędnych w ich działalności związanej z usuwaniem skutków zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, które miały miejsce na terenie Gminy Brusy. W dziale 926 - Kultura fizyczna Rozdział 92601 - Obiekty sportowe
- inwestycje zmniejsza się o kwotę 30.000,00 zł; umniejsza się środki na zadanie pn. Budowa obiektów sportowych, Rozdział 92695 - Pozostała działalność - inwestycje zwiększa się o kwotę 30 000,00 zł; tworzy się nowe zadanie pn. Budowa
i przebudowa placów zabaw

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

  

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

            Nieobecny: Bielawski Jakub.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny, nieobecny – 1 radny/.

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XXXVI/268/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 7 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

  

Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2027” dokonano zmian
w celu dostosowania prognozy na rok 2017 do zmian budżetu Miasta na rok 2017 oraz zmian przedsięwzięć wieloletnich. W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2020” dokonano zmiany przedsięwzięcia pn. Koncentracja transportu publicznego Miasta Luboń wokół transportu szynowego w drodze budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego w Luboniu wraz z działaniami uzupełniającymi. Zmiana ta dokonywana jest w związku z otrzymaniem dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w konkursie Nr RPWP.03.03.03 – IŻ-00-30-001/17 dla działania 3.3. „Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska”, Poddziałania 3.3.3. „Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XXXVI/269/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 7 września 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

  

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Brusy przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W dniu 18 sierpnia 2017 r. wpłynęła do Burmistrza Miasta Luboń prośba o wsparcie finansowe dla Gminy Brusy. Gmina Brusy jest gminą poszkodowaną w wyniku nawałnicy, która przeszła przez jej teren w nocy z 11-12 sierpnia 2017 r. Żywioł zniszczył i odebrał wielu ludziom dorobek życia. 17 domów zostało całkowicie zniszczonych, ponad 600 budynków mieszkalnych zostało poważnie uszkodzonych, zgłoszono 700 przypadków zniszczeń budynków gospodarczych. Ponadto odnotowano niewyobrażalne straty w uprawach rolnych i leśnych. Zgodnie z art. 216 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wydatki budżetów jednostek samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, w szczególności na pomoc rzeczową lub finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego, określoną przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego odrębną uchwałą.
Na podstawie art. 220 ww. ustawy z budżetu jednostki samorządu terytorialnego
może być udzielona pomoc finansowa innym jednostkom samorządu terytorialnego
w formie dotacji celowej albo pomoc rzeczowa. Podstawą przekazania środków na
realizację niniejszej pomocy, będzie umowa określająca przeznaczenie i zasady
rozliczenia środków. Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej oraz przeznaczenie i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy Miastem Luboń a Gminą Brusy.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy inne gminy też wystąpiły o pomoc do władz Lubonia, czy tylko Gmina Brusy?

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że tylko Gmina Brusy.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

           

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXVI/270/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 7 września 2017 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Brusy.

 

 Ad 6.

Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 5/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pytań nie było.

 

 Ad.7.

Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. nr 6/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. nr 7/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 8/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pytania Radnych do sprawozdań Burmistrzów:


Radna Magdalena Woźniak
zapytała Panią Burmistrz o spotkanie w LOSIRz-e dot. owalu.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnej, że spotkanie to odbyło się w celu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości zgłoszonych przez Radnego Jakuba Bielawskiego w interpelacji i odpowiedzi na zawarte w niej zapytania. Prowadzone są ekspertyzy rzeczoznawcze. Do udziału w tych ekspertyzach zaproszono też pana Piotra Ruszkowskiego, redaktora naczelnego „Wieści Lubońskich”, który posiada dużą wiedzę zebraną podczas własnych dochodzeń dziennikarskich.

 

W tym miejscu Radny Jakub Bielawski podziękował Pani Burmistrz, Małgorzacie Machalskiej za wszystkie działania, jakie podjęła w ostatnim czasie, mające na celu dogłębne wyjaśnienie wszystkich nurtujących spraw. Nie zawsze tak było w odczuciu Radnego, natomiast w ostatnim czasie zaangażowanie władz w wyjaśnienie sprawy jest widoczne, co bardzo pana Bielawskiego cieszyło i za co był wdzięczny.

 

Ad 8.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

Radny Marek Samulczyk bardzo podziękował za otrzymaną odpowiedź na interpelację w sprawie wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu i poruszył odpowiedź dot. pkt 3. Mianowicie w odpowiedzi napisano, że wystąpienie pokontrolne zostało przekazane do Biura Rady w dniu 19 stycznia 2017. Dlaczego zatem dokument nie został od razu przekazany Radnym? Dlaczego uczyniono to dopiero w maju na żądanie Radnego?

 

Odpowiedzi udzielił pracownik Biura Rady, Dominika Kędziora: Wystąpienie pokontrolne znajdowało się w Biurze Rady i cały czas była możliwość zapoznania się z jego treścią. Ze względu na dużą objętość dokumentu uznano, że nie będzie on powielany, tylko zostanie opublikowany na BIP, jak było praktykowane również w poprzednich kadencjach.

 

Ad 9.

Interpelacji na XXXVI sesji, w dniu 7 września 2017r. nie było.

 

Zapytania na XXXVI sesji, w dniu 7 września 2017r.:

Radna Magdalena Woźniak: Budowa boiska przy ul. Poznańskiej miała być zakończona przed wakacjami. Wakacje się skończyły, a prace w tym miejscu nawet nie ruszyły. Dlaczego?

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnej, że projekt jest złożony w Starostwie. Nie ma sprzeciwu co do tego zgłoszenia. Dlatego na dniach będzie przygotowywane zapytanie ofertowe na wykonanie przedmiotowej inwestycji.

 

Radny Łukasz Budzyński zapytał o dotację w wysokości 900.000,00 zł, którą Miasto otrzymało, a Radnego interesowało na co konkretnie?

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że jest przygotowana koncepcja modernizacji boiska przy ul. Rzecznej w Luboniu, która przewiduje: bieżnię, boisko lekkoatletyczne 5-torowe, boisko treningowe, przebudowę trybun.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego na jakim etapie są rozmowy ze Spółdzielnią Swarzędz w sprawie zamiany gruntów?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnej, że Spółdzielnia Swarzędz oddałaby grunty wokół Kocich Dołów w zamian za grunty pod zabudowę mieszkaniową. Zamiana mogłaby się odbyć po przeprowadzonej wycenie, ale prawdopodobnie Spółdzielnia musiałaby Miastu dopłacić.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego kiedy przewidziany jest odbiór nawierzchni wykonanej przy Parku Siewcy?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnej, że to zależy od Aquanet-u, ponieważ część inwestycji musi być odebrana przez tę właśnie Spółkę, a druga część przez Miasto.

 

Radny Andrzej Okupniak ponownie poruszył sprawę Łącznika, łączącego halę LOSiR ze Szkołą Podstawową nr 5. Łącznik ten został odebrany już dawno, ale usterki i wady tej inwestycji nie zostały usunięte do dzisiaj i grożą poważnym wypadkiem. Szczególnie niebezpieczna jest szyba, która nadaje się do wymiany. Nie mniej niebezpieczny jest cieknący dach Łącznika.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że od dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5, któremu przedmiotowy Łącznik podlega żadnej informacji niepokojącej nie otrzymał. Nie było żadnego zgłoszenia, iż jest jakiś problem.

 

Radny Marek Samulczyk potwierdził słowa Radnego Andrzeja Okupniaka, że Łącznik wymaga naprawy usterek, a największą z nich jest kapiący dach.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnym, że w takim razie wyjaśni tę kwestię i przedstawi na Komisji Komunalnej.

 

Radny Hieronim Gawelski zapytał, czy jak co roku zostały zaplanowane do odmalowania pasy drogowe i przejścia dla pieszych?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Tak.

 

Radny Hieronim Gawelski poprosił zatem, ażeby ująć w tych planach ul. Kwiatową.

 

Ad 10.

W wolnych głosach i wnioskach Radny Jakub Bielawski złożył wniosek o udostępnienie dokumentacji przekazanej Radnym na Komisji Komunalnej (bilans LOSiR-u).

 

Radny Marek Samulczyk poruszył sprawę złamanej Jego zdaniem procedury głosowania nad uchwałą w sprawie zmiany nazwy ulicy, która została jasno określona w Statucie Miasta Luboń. To po pierwsze. Po drugie złamana została procedura i zasady opracowane przez Burmistrza Popławskiego, które zakładały że w konsekwencji głos oddany zostanie mieszkańcom i to ich wola zostanie uszanowana, czyli mieli mieć głos ostateczny przy decydowaniu o wyborze patrona ulicy. We wszystkich przypadkach tak było (13), tylko ulica Kozińskiego stanowiła wyjątek. Dlatego Radny powiedział, że złoży projekt uchwały zmieniający nazwę ulicy ze Stefana Batorego na Hreora Kozińskiego i prosi, aby tę uchwałę pozytywnie zaopiniowała Komisja Komunalna RML, a następnie Rada Miasta, bo taka była wola mieszkańców, która miała być respektowana. Po to były ankiety, na których mieszkańcy oddawali swoje głosy, a w przypadku ul. Kozińskiego mieszkańcy byli jednomyślni, tzn. w 100% oddali głos na tę właśnie nazwę. Radni poprzez swoje głosowanie zlekceważyli wolę mieszkańców.

 

W tym miejscu Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska zwróciła uwagę, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż mieszkańcy poniosą koszty, bo uchwała zostanie podjęta po terminie. Do dnia 2 września wszystkie gminy w Polsce zgodnie z ustawą dekomunizacyjną miały obowiązek zmienić nazwy, które noszą znamiona komunizmu, czy propagowania innego ustroju totalitarnego. Mieszkańców gmin, które uczyniły to w terminie zwolniono z opłat i kosztów wynikających ze zmiany wszelakich dokumentów. Jak będzie w przypadku, kiedy nazwy zostaną zmienione po terminie? W przypadku Poznania, który jedną z nazw też podjął po terminie, Miasto otrzymało informację od Wojewody, że kosztami wymiany dokumentów obarczeni zostaną mieszkańcy. Dlatego uprzedziła, że podejmując decyzję o zmianie nazwy ulicy trzeba mieć na względzie ryzyko obarczenia mieszkańców ul. Kozińskiego kosztami. Na dzień dzisiejszy wszyscy mieszkańcy Lubonia z tych opłat są zwolnieni, bo Rada Miasta zmieniła wszystkie nazwy ulic w ustawowym terminie. Pani Burmistrz poprosiła też o opinię w sprawie radcę prawnego, Przemysława Czaczyka.

 

Radca Prawny, Przemysław Czaczyk odpowiedział, że to jest pewność a nie ryzyko. Interpretacja przepisów w tym zakresie jest jasna i nie uległa żadnej zmianie. Uchwały w sprawie zmiany nazw ulic należało podjąć do dnia 2 września br. Po tym terminie mieszkańcy zostaną obarczeni kosztami wynikającymi z wymiany dokumentów.

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał Panią Burmistrz, o jakie dokumenty chodzi? Dowód osobisty bez względu na wszystko jest za darmo. Do wymiany dowodu rejestracyjnego mieszkańcy zobowiązani nie są po zmianie nazwy ulicy, jak zresztą do wszystkich innych. Ta wymiana będzie konieczna dopiero z powodu braku miejsca na pieczątki w dokumentach, czy upływu daty ważności. Dlatego straszenie kosztami nie jest zasadne.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska uważała, że taką wiedzę jednak mieszkańcy powinni mieć, bo jeśli będą chcieli wymienić dokumenty, to będą musieli pokryć koszty ich wymiany. Muszą mieć taką świadomość i tę wiedzę w opinii Pani Burmistrz mieszkańcom należy przekazać.

 

Radny Jakub Bielawski złożył wniosek o wszczęcie procedury uchwałodawczej i przyjęcie przez Radę Miasta Luboń stanowiska w sprawie ustanowienia roku 2018 – Rokiem Powstania Wielkopolskiego.

/Zał. nr 9/ - Wniosek nr 78/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego wniosek o wszczęcie procedury uchwałodawczej i przyjęcie przez Radę Miasta Luboń stanowiska w sprawie ustanowienia roku 2018 – Rokiem Powstania Wielkopolskiego.

 

Na koniec wolnych głosów i wniosków podane zostały terminy spotkań Komisji.

 

Ad 11.

Protokół nr XXXV/2017, z dnia 26 lipca 2017r. został oddalony do przyjęcia.

 

Ad 12.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zamknęła XXXVI sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 19:13.


Załączniki:
/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XXXVI/268/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 7 września 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 

/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XXXVI/269/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 7 września 2017 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

 

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXVI/270/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 7 września 2017 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Brusy.

 

/Zał. nr 5/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/Zał. nr 6/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał. nr 7/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał. nr 8/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 9/ - Wniosek nr 78/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego wniosek o wszczęcie procedury uchwałodawczej i przyjęcie przez Radę Miasta Luboń stanowiska w sprawie ustanowienia roku 2018 – Rokiem Powstania Wielkopolskiego.

 

/Zał. nr 10/ – Lista obecności z XXXVI sesji radnych.


/Zał. nr 11/ – Lista osób uczestniczących w sesji. 

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XXXVI z dnia 7 września 2017 r. sesja Rady
(wprowadził: Marcin Godzich 2017-09-28 08:27:26)
rozmiar pliku: 253.6Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych