Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XXXV/2013 z XXXV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 12 września 2013r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 



Protokół nr XXXV/2013

z XXXV sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 12 września 2013r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu



Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał radnych oraz przybyłych gości: pana Macieja Kiełbusa, przedstawiciela kancelarii prawnej DR KRYSTIAN ZIEMSKI & PARTNERS, pana Huberta Prałata, kierownika Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, sekretarza i pracowników UML, mieszkańców oraz prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 16 (szesnastu radnych) otworzył XXXV sesję Rady Miasta Luboń.


Do porządku obrad uwagi wnieśli:

Przewodniczący Rady Miasta zmienił kolejność rozpatrywania uchwał.

Za zmianami głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa.

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Machalska Małgorzata, Mączkowiak Jakub, Walczak Dariusz, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.


/za zmianami zaproponowanymi przez Przewodniczącego Rady głosowało - 15 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.


Od godz. 16.35 w obradach sesji uczestniczyła radna: Machalska Małgorzata.


Dalej głosowano wniosek radnego Rafała Manii o usunięcie pkt 10 z porządku obrad – Propozycji uchwały w sprawie przejęcia od właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych.


Za wnioskiem radnego głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa.

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Machalska Małgorzata.

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Mączkowiak Jakub, Walczak Dariusz, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

/za wnioskiem głosowało - 15 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.

Wniosek uzyskał poparcie.


Za zmienionym porządkiem obrad głosowali (z autopoprawkami PRM, wnioskiem radnego Rafała Manii):

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa.

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Machalska Małgorzata.

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Mączkowiak Jakub, Walczak Dariusz, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

/za głosowało - 15 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecnych – 4 radnych/.


Porządek obrad:


  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany nazwy Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Specjalnymi im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Luboniu przy ul. Armii Poznań 27.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Luboń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.

  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi.

  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

  11. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  12. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  14. Interpelacje i zapytania.

  15. Wolne głosy i wnioski.

  16. Przyjęcie protokołu nr XXXIV z sesji Rady Miasta Luboń.

  17. Zakończenie obrad.


/Zał nr 1/ - Porządek obrad.


Ad 2.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej” przedstawił kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałat.

Prace nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zostały podjęte w oparciu

o uchwałęNr XXIX/180/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 7 marca 2013 r. w sprawie przystąpienia do

sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń – „Teren usług i handlu

w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.

Zakres i przeznaczenie terenu objętego projektem planu, nie naruszają ustaleń Studium uwarunkowań

i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń ze zmianami.

Zawiadomienie o przystąpieniu do sporządzenia planu zostało rozesłane do właściwych organów, ukazało

się w miejscowej prasie, na stronie internetowej Urzędu Miasta oraz na tablicy ogłoszeń. Wnioski od osób

prywatnych oraz prawnych nie wpłynęły, zaś wnioski organów zostały uwzględnione w projekcie planu.

W trakcie prac nad projektem planu opracowano prognozę oddziaływania na środowisko oraz prognozę

skutków finansowych uchwalenia planu.

Projekt planu został pozytywnie zaopiniowany przez Gminną Komisję Urbanistyczno – Architektoniczną

oraz uzgodniony przez właściwe organy. Wniesione zalecenia zostały uwzględnione w projekcie planu.

Wyłożenie projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu nastąpiło

w dniach 02.08.2013 r. – 23.08.2013 r. W wyniku wyłożenia nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski do planu ani do prognozy. Na wyznaczoną na dzień 12.08.2013 r. dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami nie stawił się żaden zainteresowany.

Przyjęte w planie rozwiązania funkcjonalno – przestrzenne są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa

i wiedzą urbanistyczną. Uwzględniają wytyczne zawarte w studium. Uchwalenie planu stworzy możliwość

lokalizacji zabudowy handlowo – usługowej.

Od godz. 16.58 w sesji uczestniczył radny: Walczak Dariusz.

Plan opiniowały trzy (3) Komisje Rady Miasta Luboń:

Komunalna, Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska.

Wszystkie wydały opinie pozytywne.


Głos w dyskusji zabrał radny Lechosław Kędra, który poruszył sprawę miejsc parkingowych. Na spotkaniu Komisji Komunalnej, które odbyło się na terenie placu budowy Intermarche, radni dowiedzieli się, że przewidywana ilość miejsc parkingowych, to ok. sto (100). Licząc 2.750 m powierzchni terenu, potrzeba miejsc parkingowych jest większa, ok. 135. Ponadto nie uwzględniono punktu gastronomicznego, który notabene rządzi się innymi prawami oraz Mc-Donalda. W opinii radnego bedzie duży problem z miejscami postojowymi.

Drugia kwestia poruszona przez radnego dotyczyła produkcji mięsa, która wymaga odpowiedniej instalacji sanitarnej (np. separatora). Są to ważne sprawy, których należy dopilnować, żeby tłuszcze z masarni nie spływały do kanałów sanitarnych.


Zdaniem pana Huberta Prałata, kierownika Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM takie sprawy są rozpatrywane na etapie technicznym.

Jeśli chodzi o parkingi, to jest to górna granica przewidziana w Studium, a dolna jeśli chodzi o zagospodarowanie przedmiotowego terenu.


Więcej głosów w dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Mączkowiak Jakub, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 3 radnych/.

/Zał nr 2/ - Uchwała nr XXXV/208/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.



Ad 3.

Projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Specjalnymi im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Luboniu przy ul. Armii Poznań 27 przedstawiła dyrektor, pani Anita Plumińska-Mieloch.

Zmiana nazwy Gimnazjum nastąpiła na wniosek dyrektora Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Specjalnymi w Luboniu przy ul. Armii Poznań 27. Rada Pedagogiczna na posiedzeniu w dniu 25.06.2013 r. na podstawie art. 3 ust. 2 pkt b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty podjęła uchwałę o utworzeniu klas dwujęzycznych z językiem angielskim w roku szkolnym 2013/2014. Uchwała nie powoduje skutków finansowych.

W związku z powyższym od roku szkolnego 2013/2014 zmienia się nazwę Gimnazjum Nr 1 z Oddziałami Specjalnymi im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Luboniu, przy ul.Armii Poznań 27 na Gimnazjum Nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Luboniu, przy ul. Armii Poznań 27.



Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.


W dyskusji głos zabrała jedynie radna Katarzyna Frąckowiak, która zapytała ile jest oddziałów klas dwujęzycznych?


Dyrektor szkoły, pani Anita Plumińska-Mieloch odpowiedziała, że trzy (3).


Na tym dyskusję zakończono.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Mączkowiak Jakub, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 3 radnych/.

/Zał nr 3/ - Uchwała nr XXXV/209/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie zmiany nazwy Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Specjalnymi im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Luboniu przy ul. Armii Poznań 27.



Ad 4.

Większa część sesji poświęcona została sprawom związanym z utrzymaniem porządku i czystości w mieście. Podjęto w tej sprawie sześć (6) uchwał.


Wszystkie te uchwały przedstawił radca prawny kancelarii DR KRYSTIAN ZIEMSKI & PARTNERS, pan Maciej Kiełbus, autorzy.

Pierwszy dotyczył Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.


Od godz. 17.10 w sesji uczestniczyła radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.


Opinia Sanepidu (nie wiążąca) również była pozytywna, z dwoma uwagami. Uwaga pierwsza dotyczyła mycia i dezynfekcji pojemników. Sanepid sugerował wykonywać tę czynność raz na kwartał. Mycie ok. sześciu tysięcy pojemników raz na kwartał oznaczałoby ogromne koszty, co w trudnej sytuacji materialnej miasta jest niemożliwe do zrealizowania. W Luboniu czynność ta odbywać się będzie raz na rok (ustawodawca nie określił częstotliwości mycia pojemników).

Druga uwaga dotyczyła wykreślenia zapisów §40 ust. 4 pkt 1).

/Zał nr 4/ - Opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.


W dyskusji jako pierwszy głos zabrał radny Jakub Bielawski, który miał obawy dotyczące obecności dyr KOM-LUB, firmy miejskiej wywożącej śmieci i Jego udziału w konsultacjach, tworzeniu regulacji prawnych, czyli tak naprawdę udziału w opracowywaniu uchwał. Czy nie jest to podstawa do unieważnienia w przyszłości przetargu?


Radca prawny kancelarii ZIEMSKI & PARTNERS wyjaśnił, że były to zwykłe konsultacje, które nie stanowią ryzyka.


Radny Patryk Bartkowiak pogratulował radcy prawnemu oraz Zastępcy Burmistrza, panu Marianowi Walnemu za sposób przygotowania autopoprawek. Za czytelny, wyrazisty sposób wskazania miejsc, które uległy korektom.


Radny Adam Dworaczyk stwierdził, że bardzo dobra merytoryczna jak i prawna praca włożona w przygotowanie Regulaminu zasługuje na uznanie i jest na pewno zasługą kancelarii jak i Zastępcy Burmistrza, pana Mariana Walnego.

Radny zapytał, czy Zastępca Burmistrza, pan Marian Walny ma jakieś obawy z wzięciem na siebie tak dużego przedsięwzięcia wynikającego w nowej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w mieście?


Zastępca Burmistrza, pan Marian Walny odpowiedział radnemu, że w związku z tym iż nie jest to pierwsza „reforma śmieciowa”, którą wprowadza jako burmistrz, obaw nie ma.


Na tym dyskusję zakończono.


Za podjęciem uchwały Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymała się od głosu:

Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Matysiak Małgorzata Katarzyna, Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od głosu – 1 radna, nieobecnych – 2 radnych/.

/Zał nr 5/ - Uchwała nr XXXV/210/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.


Ad 5.

Drugą rozpatrywaną na sesji uchwałą, w związku z wejściem w życie nowej ustawy dotyczącej utrzymania czystości, była uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.


Podczas dyskusji radna Małgorzata Machalska zapytała, czy Rada Miasta Luboń posiada kompetencje w zakresie uchylenia zapisów uchwały podjętej przez „SELEKT”? (to pytanie wielokrotnie przewijało się na komisjach).



Radca prawny kancelarii ZIEMSKI & PARTNERS odpowiedział, że Miasto Luboń wychodząc ze Związku musi uchylić wszystkie zapisy podjęte przez Zgromadzenie Związku, w części dotyczącej Miasta Luboń. Nie mogą obowiązywać np. dwa Regulaminy. Jest to najbezpieczniejsze dla Miasta rozwiązanie, którego w razie podważenia przez instytucje nadzorcze, kancelaria będzie ostro bronić.


Przewodniczący Rady Miasta, pan Marek Samulczyk zapytał, czy kancelaria będzie bronić wszystkich uchwał w ramach środków finansowych, jakie zostały zgodzone za ich przygotowanie?


Radca prawny kancelarii ZIEMSKI & PARTNERS odpowiedział, że gdyby co do uchwał zostały wszczęte postępowania nadzorcze, oczywiście będą ich bronić w ramach środków zgodzonych za ich przygotowanie.


Od godz. 17.25 w sesji uczestniczyła radna Małgorzata Matysiak.


Więcej głosów w dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 6/ - Uchwała nr XXXV/211/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.



Ad 6.

Dalej rozpatrywana była uchwała w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Luboń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Luboń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymała się od głosu:

Nyćkowiak – Filusz Magdalena.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od głosu – 1 radna, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 7/ - Uchwała nr XXXV/212/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Luboń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.


Ad 7.

Czwartą rozpatrywaną uchwałą dot. czystości był projekt w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.


Podczas dyskusji radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała o przesłanki, które spowodowały obniżenie stawki za zbiórkę nieselektywną. W końcu Miastu powinno zależeć na zbiórce selektywnej, do czego w tym momencie mieszkańcy nie są mobilizowani.


Zastępca Burmistrza, Marian Walny odpowiedział radnej, że były to przesłanki merytoryczne i polityczne. Polityczne, aby zbliżyć się do cen ustanowionych przez Związek „SELEKT”. Merytoryczna, chodziło o budynki wielorodzinne.


Więcej pytań nie było.


Za podjęciem uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było,

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 8/ - Uchwała nr XXXV/213/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.



Ad 8.

Piątą rozpatrywaną uchwałą, wynikającą z reformy gospodarki odpadami był projekt w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.



Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było,

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 9/ - Uchwała nr XXXV/214/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.



Ad 9.

Szóstą, ostatnią rozpatrywaną uchwałą, wynikającą z reformy gospodarki odpadami był projekt w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi.


Projekt uchwały opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.


W dyskusji głos zabrał jedynie radny Jakub Bielawski, który zapytał, kto jest zobowiązany do złożenia deklaracji, właściciel, czy najemca?


Zastępca Burmistrza, pan Marian Walny odpowiedział radnemu, że właściciel.


Za podjęciem uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 10/ - Uchwała nr XXXV/215/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi.


Ad 10.

Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu został oddalony pod obrady Komisji. Uchwała będzie rozpatrywana równolegle z uchwałą w sprawie zmian w budżecie Miasta Luboń na XXXVI sesji, w dniu 26 września 2013r.


Za takim rozwiązaniem głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Mania Rafał,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było,

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.

/za oddaleniem projektu uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.


Ad 11.

/Zał nr 11/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Do sprawozdania PRM miał pytanie radny Paweł Wolniewicz, który poprosił o kilka słów więcej w sprawie spotkania z Burmistrzem Szamotuł na temat przytuliska w Przyborówku.


Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk odpowiedział radnemu, że po sesji, która odbyła się 12 września, a na której Rada Miasta Luboń nie podjęła uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Międzygminnego „Schronisko dla Zwierząt – SCHRONISKO” z siedzibą w Kostrzynie, Przewodniczący z Burmistrzem Miasta Luboń spotkali się z Burmistrzem Szamotuł w sprawie możliwości przedłużenia umowy z przytuliskiem w Przyborówku. Burmistrz Szamotuł wyraził wolę podpisania umowy w Luboniem na trzy lata, bo tak pozwalają przepisy. Przewodniczący Rady i Burmistrz Miasta Luboń zwiedzili przytulisko, które jest bardzo ładnie utrzymane, usytuowane daleko od zabudowań mieszkalnych, psy należycie utrzymane, a właścicielka dzięki zaangażowaniu może poszczycić się dużym wskaźnikiem adopcyjnym i to nie tylko na gruncie krajowym.


Ad 12.

/Zał nr 12/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał nr 13/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Mariana Walnego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 14/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

Radna Ewa Rogowicz miała zapytanie do pkt 15 sprawozdania Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta – Udział w spotkaniu informacyjnym z przedstawicielami samorządu pomocniczego Fabianowa i Świerczewa ws wspólnego zagospodarowania tzw. glinianek.

Jakie mamy jako Miasto możliwości i co możemy zrobić, żeby zagospodarować teren tzw. glinianek?


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt: Rada Osiedla Świerczewo w przyszłym roku przeznaczy 160 tysięcy złotych na stworzenie Parku Świerczewo - Glinianki. Mają się tam pojawić alejki dla spacerowiczów oraz mała architektura. Jeszcze w tym roku ma powstać dokumentacja inwestycji. Wszystkich szczegółów na ten temat można dowiedzieć się ze strony internetowej Świerczewo: Glinianki staną się parkiem. Mimo że niewielka część tego terenu leży w granicach Lubonia, to mając na względzie, że wielu mieszkańców Lubonia korzysta już teraz z tego miejsca /terenów całkowicie niezagospodarowanych/ Burmistrz myśli o przyłączeniu się do tego przedsięwzięcia, które Jego zdaniem jest imponujące i celowe.


Radny Dariusz Walczak zapytał Burmistrza Szmyta, co było przesłanką do powołania Rady Gospodarczej Miasta Luboń? - pkt 5 sprawozdania.


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnemu, że Rada Gospodarcza była jednym z punktów programu wyborczego Burmistrza i bardzo się cieszy, że sprawa znalazła finał. Rada liczy ok. dwudziestu członków. W skład jej wchodzą prezesi największych lubońskich firm, jak i drobni przedsiębiorcy. Jest to przede wszystkim organ doradczy Burmistrza.


Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała Zastępcę Burmistrza Rafała Marka, na jakim etapie jest sprawa negocjacji z Miastem Poznaniem w sprawie stadionu przy ul. Rzecznej?


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnej, że Miasto Luboń posiada tytuł prawny do tej nieruchomości (Miasto posiada umowę na użytkowanie), co oznacza, że wreszcie legalnie można w ten obiekt inwestować. Odrębnie w sprawie trwają rozmowy o pełną własność.


Radny Paweł Wolniewicz miał zapytanie do pkt 16 sprawozdania Burmistrza Dariusza o spotkanie ze Starostą Poznańskim, panem Janem Grabkowskim, Komendantem Miejskim i Wojewódzkim Policji ws. finansowania budowy nowego komisariatu policji w Luboniu. Radny zapytał jakie zapadły ustalenia?


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnemu, że konkretne ustalenia jeszcze nie zapadły. Łączny koszt budowy komisariatu policji w Luboniu ma wynosić 4.200.000,00 zł. Starostwo ma dołożyć 1000.000,00 zł i 1000.000,00 zł oczekuje się od Lubonia. Reszta ma pochodzić ze środków Komendy Głównej Policji w Warszawie.


Radny Janusz Dagoń zapytał o przekształcenie zakładu budżetowego „Losir” w spółkę, na jakim etapie są przygotowania w tej sprawie?


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że zostały przygotowane zapytania do Urzędu Skarbowego w Lesznie, ponieważ Burmistrzowie i pan dyrektor chcą mieć pewność w zakresie odzyskiwania VAT-u, czyli koncepcji zaproponowanej przez prawników. W związku z powyższym sprawa zależy od tych odpowiedzi. Jeżeli Miasto poszłoby w kierunku odzyskiwania VAT-u, to będą diametralne zmiany w strukturze organizacyjnej. Jeżeli interpretacja Urzędu Skarbowego będzie odmienna od zaproponowanej przez prawników, wtedy Miasto zajmie się uregulowaniem wyłącznie spraw związanych z prowadzeniem gastronomii.


Radny Adam Dworaczyk skierował dwa pytania do Zastępcy Burmistrza, Mariana Walnego.

Pierwsze dotyczyło pkt 13 sprawozdania, czyli kontroli UM dotyczącej transportu publicznego.

Drugie pkt 16, czyli narady dotyczącej PPP w zarządzaniu komunalnym zasobem mieszkaniowym.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że jeśli chodzi o kontrolę UM, to dotyczyła ona ostatecznego rozliczenia z dotacji przeznaczonej na transport publiczny. Treści protokołu pokontrolnego na tamten czas Burmistrz jeszcze nie znał. Sprawę pilotował Wydział Inwestycji UM.

Jeśli chodzi o zarządzanie zasobem komunalnym, to narada Burmistrzów z udziałem radcy prawnego dotyczyła przekazania przedmiotowych zasobów w ręce podmiotu prywatnego, wzorem gminy Murowana Goślina, która zrobiła to już ok. siedmiu lat temu. Sprawa jest na etapie czerpania wiedzy na ten temat i wymiany poglądów, natomiast daleka od podejmowania decyzji.


Zastępca Burmistrz, Rafał Marek dodał, że był w Murowanej Goślinie i rozwiązanie przekazania zarządzania budynkami komunalnymi podmiotowi prywatnemu ma swoje zalety. W tym miejscu Burmistrz zaproponował, że może taki wyjazd zorganizować również dla Komisji Komunalnej.


Przewodniczący Komisji Komunalnej, pan Jakub Bielawski wypowiadając się w swoim imieniu stwierdził, że jest to dobry pomysł.


Radny Dariusz Walczak zapytał Zastępcę Burmistrza, Mariana Walnego o pkt 12 sprawozdania, tj. spotkania z przedstawicielami LUVENY w sprawie odbudowy mostu na Kocich Dołach.


Zastępca Burmistrza Marian Walny odpowiedział radnemu, że LUVENA uzyskała zgodę z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej na skrócenie mostu z pięciu do trzech przęseł. Sprawa sprowadza się do tego, że LUVENA chce wybudować nowy most, który ma być krótszy i tańszy. Posiada na tę okoliczność ekspertyzę terenu, z którą zapoznali się Burmistrzowie, wnosząc uwagi dotyczące budowy wału przeciwpowodziowego, chociaż niestety sprawa toczy się poza miastem i sprawa wyszła przez przypadek. Stary most, na zlecenie konserwatora zabytków zostanie w części zachowany i wyeksponowany jako pamiątka.


Radna Małgorzata Machalska zapytała Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o projekt rewitalizacji Parku Siewcy.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek poinformował, że zlecono projekt rewitalizacji „Parku Siewcy”, którego notabene nazwa w żaden sposób nie jest usankcjonowana, a wyłącznie jest to nazwa umowna, która po prostu przyjęła się w środowisku lokalnym (czasami Park Jordana, Allacha, najczęściej Siewcy od znajdującego się tam pomnika artysty rzeźbiarza Marcina Rożka). Wiadomo, że wszystkie kwestie będą musiały być realizowane w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Priorytetem będzie uruchomienie fontanny, która kiedyś była czynna, oraz rewitalizacja architektury zieleni. Finalny projekt zostanie przedstawiony przez panią architekt na koniec września. Kolejnym etapem będzie rewitalizacja Rynku przy Urzędzie Miasta.


Radny Patryk Bartkowiak zapytał Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o spotkanie z zarządem firmy Luvena w sprawie „Dni Lubonia”.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że firma Luvena chce się zaangażować w organizację „Dni Lubonia”. Główną intencją jest powiązanie obchodów 60 – rocznicy nadania praw miejskich ze 100-leciem powstania firmy. W opinii Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka obchody „Dni Lubonia” współorganizowane i współfinansowane z firmą Luvena będą atrakcyjniejsze.


Radny Janusz Dagoń zapytał, czy Burmistrz spotkał się już z nowym prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej „Lubonianka” i czy nowy prezes zgłaszał jakieś problemy?


Zastępca Burmistrza, Marian Walny odpowiedział radnemu, że takie spotkanie się odbyło, nowy prezes żadnych problemów nie zgłaszał, za to zadeklarował chęć współpracy z Miastem.


Radny Andrzej Okupniak zapytał Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o przewóz dzieci niepełnosprawnych przez firmę Translub.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że spotkanie z przedstawicielami firmy Translub dotyczyło głównie jakości świadczonej przez nią usługi dotyczącej dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół. Większości są to dzieci, które nie poruszają się samodzielnie, a Miasto w świetle przepisów takiej opieki nie może zapewnić. O takie zadanie do Translubu mogło wystąpić Stowarzyszenie „Wspólna Droga”.


Więcej pytań do Burmistrzów nie było.


Ad 13.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania:


Odpowiedź na interpelację z dnia 11 lipca 2013r. została udzielona radnej Małgorzacie Matysiak w dniu 11.09.2013r. w sprawie natężenia ruchu drogowego przy przejeździe kolejowym w ul. Dworcowej.

/Zał nr 15/ - WO.0003.22.2013 – Odpowiedź na interpelację radnej Małgorzaty Matysiak z dnia 11 lipca 2013r. w sprawie natężenia ruchu drogowego przy przejeździe kolejowym w ul. Dworcowej.


Radna Małgorzata Matysiak w odpowiedzi na interpelację z dnia 11 lipca 2013 w sprawie "Natężenia ruchu drogowego przy przejeździe kolejowym na ul. Dworcowej" uzyskała informację od burmistrza  Mariana Walnego, iż podjęcie rozmów z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w sprawie zamontowania sygnalizacji świetlnej nastąpi w momencie przebudowy ul. Armii Poznań. Dlatego ponowiła pytanie zadane w interpelacji. Przebudowa drogi może nastąpić dopiero w odległej przyszłości, a problem natężenia ruchu istnieje dziś i pogłębi się po zamknięciu drugiego przejazdu kolejowego przy Luvenie. Dlatego zapytała ponownie, czy jest możliwość podjęcia rozmów z Zarządem Dróg Wojewódzkich już dziś?



Ad 14.

Interpelacje i zapytania z XXXV sesji, z dnia 12 września 2013r.



Interpelacja:

/Zał nr 16/ - WO.0003.23.2013 - Interpelacja złożona przez radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca działań Burmistrza w sprawie inwestycji budowlanej firmy „Pajo” u zbiegu ulic: 3 Maja i Armii Poznań.


Zapytanie:

/Zał nr 17/ - WO.0003.24.2013 - Zapytanie złożone przez radnego Jakuba Bielawskiego dotyczące funkcjonowania autobusowych linii komunikacyjnych 76 i 603.



Ad 15.

Wolne głosy i wnioski:


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz powróciła do sprawy powołania Rady Gospodarczej. Kilka lat temu bardzo szumnie została powołana Rada Sportu, która liczyła bardzo wielu członków. Teraz powołano kolejną, tym razem Gospodarczą, a czy Rada Sportu funkcjonuje, jeśli tak to w czym doradza Burmistrzowi?


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek: Kadencja Rady Sportu wygasła ok. 3 lat temu. Nie było inicjatywy ze strony jej członków, mimo wielokrotnych zachęt Burmistrza do systematycznego spotykania się i dyskusji o sprawach dot. sportu, w związku z czym nie było celowe powoływanie nowej RS.


Radna Anna Stankowiak-Bożełko wnioskowała o naprawę odcinka drogi ul. 11 Listopada, od piekarni Górniaczyk do Komornik.



/Zał nr 18/ - WO.0003.25.2013 – Wniosek złożony przez radną Małgorzatę Matysiak w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „LUBOŃ CENTRUM”.


/Zał nr 19/ - WO.0003.26.2013 – Wniosek złożony przez radną Małgorzatę Matysiak w sprawie wymiany nawierzchni ul. Krasickiego.

/Zał nr 20/ - WO.0003.26.2013 – Odpowiedź w sprawie wymiany nawierzchni ul. Krasickiego przekazano radnej 4 października 2013r.


Radny Dariusz Walczak zapytał, dlaczego na tak małym parkingu przy Urzędzie Miasta Luboń znajdują się aż dwa miejsca postojowe dla niepełnosprawnych?


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że osobiście sprawdzając sytuację może stwierdzić, że nawet dwa miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych są niewystarczające. Parking ten nie stanowi wyłącznie miejsc postojowych dla interesantów Urzędu Miasta, ale również dla pacjentów Przychodni Lekarza Rodzinnego, klientów Poczty Polskiej.


Mieszkaniec, pan Robert Korcz zapytał, czy Miasto posiada gwarancję na wykonanie nawierzchni w ul. Polnej, Poznańskiej, bo są spękania?


Zastępca Burmistrza, Marian Walny odpowiedział mieszkańcowi, że gwarancję Miasto posiada na trzy lata.


Radny Lechosław Kędra wnioskował, żeby w przypadkach kiedy zmieniają się terminy posiedzeń komisji z dnia na dzień lub godzina ich odbycia, żeby wykonać do wszystkich członków telefon, bo nie wszyscy siadają przed komputerem codziennie.


Radny Rafał Mania złożył wniosek, ażeby sesje Rady Miasta Luboń odbywały się w ostatni czwartek miesiąca, tak jak zakładano. Schemat, który miał być tradycją w ostatnim czasie wcale nie jest przestrzegany.


Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk wyjaśnił, że sesje Rady zwoływane w innym terminie, niż ostatni czwartek, są na prośbę albo wniosek Burmistrza Miasta.


Mieszkaniec, pan Robert Korcz zapytał, czy była skarbnik miasta, pani Teresa Socha jest nadal członkiem rady nadzorczej KOM-LUB-u?


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że jest.


Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk zapytał, czy Komisja Ochrony Środowiska realizuje plan pracy dotyczący kontrolowania hałasu i eliminowania uciążliwości związanej z istnieniem lotniska w Krzesinach? W ostatnim bowiem czasie hałas bardzo się nasilił, a teren Lubonia przypomina poligon. Na pewno należałoby pomyśleć o zorganizowaniu stosownego spotkania w tej sprawie, Komisji Ochrony Środowiska i Komunalnej RML z przedstawicielami władz lotniska w Krzesinach, oraz przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego /Wydziałem Ochrony Środowiska/.


Radny Jakub Bielawski w kontekście wypowiedzi Przewodniczącego Rady poinformował, że osobiście skierował do parlamentarzystów pisma z zapytaniem, jakie podjęli działania w sprawie uciążliwości lotniska w Krzesinach i niestety nie otrzymał odpowiedzi od nikogo.


Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji oraz kolejnej sesji.



Ad 16.

Do protokołu nr XXXIV z sesji RML z dnia 11 lipca 2013r. uwag nie było.


Za przyjęciem protokołu nr XXXIV głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymała się od głosu:

Bielawski Jakub,

Kędra Lechosław,

Mania Rafał,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta.



W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za przyjęciem protokołu głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 4 radnych, jeden radny nieobecny/.


Ad 17.

Po wyczerpaniu porządku obrad XXXV sesji Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 19.15.



Załączniki:

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.


/Zał nr 2/ - Uchwała nr XXXV/208/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.


/Zał nr 3/ - Uchwała nr XXXV/209/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie zmiany nazwy Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Specjalnymi im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Luboniu przy ul. Armii Poznań 27.


/Zał nr 4/ - Opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.


/Zał nr 5/ - Uchwała nr XXXV/210/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.


/Zał nr 6/ - Uchwała nr XXXV/211/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


/Zał nr 7/ - Uchwała nr XXXV/212/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Miasto Luboń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wysokości cen za te usługi.


/Zał nr 8/ - Uchwała nr XXXV/213/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.


/Zał nr 9/ - Uchwała nr XXXV/214/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


/Zał nr 10/ - Uchwała nr XXXV/215/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 12 września 2013r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi.


/Zał nr 11/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 12/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.


/Zał nr 13/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Mariana Walnego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 14/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 15/ - WO.0003.22.2013 – Odpowiedź na interpelację radnej Małgorzaty Matysiak z dnia 11 lipca 2013r. w sprawie natężenia ruchu drogowego przy przejeździe kolejowym w ul. Dworcowej.


/Zał nr 16/ - WO.0003.23.2013 - Interpelacja złożona przez radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca działań Burmistrza w sprawie inwestycji budowlanej firmy „Pajo” u zbiegu ulic: 3 Maja i Armii Poznań.


/Zał nr 17/ - WO.0003.24.2013 - Zapytanie złożone przez radnego Jakuba Bielawskiego dotyczące funkcjonowania autobusowych linii komunikacyjnych 76 i 603.


/Zał nr 18/ - WO.0003.25.2013 – Wniosek złożony przez radną Małgorzatę Matysiak w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „LUBOŃ CENTRUM”.


/Zał nr 19/ - WO.0003.26.2013 – Wniosek złożony przez radną Małgorzatę Matysiak w sprawie wymiany nawierzchni ul. Krasickiego.

/Zał nr 20/ - WO.0003.26.2013 – Odpowiedź w sprawie wymiany nawierzchni ul. Krasickiego przekazano radnej 4 października 2013r.


/Zał. nr 21/ – Lista obecności z XXXV sesji radnych.


/Zał. nr 22/ – Lista osób uczestniczących w sesji.








   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych