Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XLII/2018 XLII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 1 marca 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Protokół nr XLII/2018

XLII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 1 marca 2018 r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.

 

Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XLII sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecny: radny Paweł Antoni Wolniewicz.

 

 

Dalej Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o dwa punkty. Pierwszy dotyczył rozpatrzenia uchwały w sprawie uznania za nieuzasadnioną skargi na działania Burmistrza Miasta Luboń. Drugi, nowy punkt dotyczył rozpatrzenia uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników. Propozycja ta wynikała z pisma Prezesa Sądu Okręgowego w Poznaniu, który zwrócił się do Rady Miasta Luboń z prośbą o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników do Sądu Okręgowego w Poznaniu poprzez dokonanie wyboru 6 ławników do rozpoznawania spraw cywilnych I instancji, z wyłączeniem spraw z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Powyższe punkty Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zaproponowała, ażeby stanowiły kolejno 7 i 8, a pozostałe uległyby przesunięciu o dwa, aż do pkt 15.

 

 

PrzewodniczącaRady,TeresaZygmanowskazapytała, czy są uwagi do porządku obrad. Uwag nie było.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała kto jest za rozszerzeniem porządku obrad o dwa punkty, tj. 7 i 8, zgodnie z wyżej przedstawioną propozycją.

 

Za rozszerzeniem porządku obrad głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

 

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za rozszerzeniem porządku obrad o dwa (2) punkty głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

 

W konsekwencji Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem porządku obrad po zmianach.

 

Za zmienionym porządkiem obrad głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

 

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny:Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia od Powiatu Poznańskiego zadania publicznego w zakresie edukacji publicznej polegającego na założeniu i prowadzeniu szkoły - dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uznania za nieuzasadnioną skargi na działania Burmistrza Miasta Luboń.
  8. Rozpatrzenie      projektu    uchwały   w    sprawie     powołania   zespołu   opiniującego kandydatów na ławników.
  9. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

10. Sprawozdanie    Burmistrz       Miasta      Luboń    i     Jej     Zastępców       o     działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

12. Interpelacje i zapytania.

13. Wolne głosy i wnioski.

14. Przyjęcie protokołu sesji nr XLI/2018.

15. Zakończenie obrad.

 

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

 

 Ad. 2 . Wolne głos y i w nios k i mie s zk a ńc ów.

 

W dyskusji głos zabrał pan Bogdan Tarasiewicz. Zapytał, czy Pani Burmistrz w naj- bliższym czasie planuje modernizację, rozbudowę Ośrodka Kultury w Luboniu?

 

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalska:Plan zagospodarowania przestrzennego taką możliwość dopuszcza. Natomiast, czy nastąpi to w najbliższym czasie, to Burmistrz takiej możliwości póki co na najbliższe dwa, trzy lata nie zakłada. Pani Burmistrz zwróciła też uwagę, że ze względu na to, że budynek Ośrodka Kultury był termomodernizowany, to trwa jeszcze czas rewitalizacyjny, czyli ochrona trwałości projektu i nawet gdyby były środ- ki finansowe, to na razie nic nie można robić. Musi upłynąć okres pięcioletni.

 

 

 

Pan Bogdan Tarasiewicz po raz kolejny poruszył sprawę ul. Uroczej. Miał żal i zastrzeżenia do wprowadzonej organizacji ruchu w rejonie ulic: Długiej, Uroczej, Buczka. W imieniu mieszkańców prosił o utrzymanie dotychczasowego układu komunikacyjnego w ul. Uroczej. Wcześniej złożył w tej sprawie pismo.

 

Ponieważ Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska wielokrotnie odpowiadała na pisma mieszkańców w tej samej sprawie i udzielała informacji o stanie rzeczy, tzn. że nie widzi podstaw do zmiany decyzji, przyjęła po prostu żale do wiadomości. Ten sam temat był omawiany tyle razy, że Burmistrz Miasta nie widziała sensu powtarzania argumentów np. o bezpieczeństwie, które do wnioskujących nie przemawiały. /Projekt organizacji ruchu w rejonie ulic: Długiej, Uroczej, Buczka był opiniowany przez Komisję Komunalną Rady Miasta Luboń. Projektant zaopiniował dwa (2) projekty, wskazując jednocześnie jako preferowany propozycję wyjazdu na wprost. Okazało się, że ten sam wariant co projektant wskazało też Starostwo, czyli wariant II - wyjazd na wprost. Stanowisko Starosty utrzymała w mocy Komisja bezpieczeństwa, uznając wyjazd na wprost jako rozwiązanie optymalne. Stąd pełne przekonanie władz Miasta, że wybrano najlepszy wariant, zgodny ze sztuką/.

 

Ad 3.

Projektuchwaływ przyjęcia od Powiatu Poznańskiego zadania publicznego w zakresie edukacji publicznej polegającego na założeniu i prowadzeniu szkoły - dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak.

Jednostka samorządu terytorialnego może przekazać swoje kompetencje innej jednostce samorządu terytorialnego. Kompetencje te są przekazywane w drodze porozumień zawartych między zainteresowanymi jednostkami. Zgodnie z art. 18 ust 2 pkt 11 ustawy o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu właściwości innych jednostek samorządu, w tym od powiatu. Mając powyższe na uwadze, do kompetencji Rady Miasta Luboń należy podjęcie uchwały o przejęciu zadania publicznego w zakresie edukacji publicznej polegającego na utworzeniu i prowadzeniu dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu.

31 stycznia 2018 r. Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Luboniu jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowała utworzenie oddziału dwujęzycznego na poziomie licealnym. W dniu 02.02.2018 r. Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Luboniu pozytywnie zaopiniowała utworzenie oddziału dwujęzycznego na poziomie licealnym. W dniu 1.02.2018 r. Rada Miasta Luboń wyraziła swoje stanowisko i poparła wniosek Burmistrza Miasta Luboń z dnia 30 listopada 2017 r. do Starosty Poznańskiego o wyrażanie zgody na zawarcie z Miastem Luboń porozumienia w sprawie założenia i prowadzenia przez Miasto Luboń liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi. Utworzenie dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu daje gwarancję prowadzenia na wszystkich poziomach edukacji oddziałów dwujęzycznych. Ponadto daje również możliwość kontynuowania nauki uczniom z Lubonia na poziomie szkoły średniej.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk: W dniu 28 lutego 2018r., na Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń obecna była pani dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 w  Luboniu,  Agnieszka  Antczak.  Przedstawiła  analizę  obecnej  sytuacji  szkoły  i wnioskowała   o    jej    rozbudowę.   W    obecnej   sytuacji   szkoła   nie  ma  możliwości prowadzenia    między   innymi     zajęć    w    pracowniach    przedmiotowych.    Lekcje    wf organizowane są na korytarzach. Lekcje odbywają się do późnych godzin wieczornych. Brak  czytelni  i  czytelni  multimedialnej.  Mała  powierzchnia  pokoju  nauczycielskiego, świetlicy szkolnej i inne problemy. Rozbudowa szkoły zmieniłaby tę sytuację diametralnie. Dałaby możliwość realizacji zadań statutowych szkoły bez zmian w planie zajęć lekcyjnych, byłaby  szansą  realizacji  priorytetów  MEN  –  szkół  jednozmianowych.  Wpłynęłaby  na zwiększenie bezpieczeństwa uczniów. Pozwoliła na organizowanie zajęć pozalekcyjnych do godz. 17:00 i pozaszkolnych go godz. 18:00. Podsumowując rozbudowa SP 4 jest konieczna i pilna. Lekcje dzieci wydłużą się również w innych szkołach podstawowych. One również borykają się z problemami lokalowymi. Radny powiedział, że rozumie, że w wygaszanym Gimnazjum nr 1 pracują fachowcy, którzy boją się o pracę, ale jest to tylko kwestia dobrej organizacji i zatrudnienie dla tych nauczycieli na pewno by się znalazło. Żeby powstało liceum szkoła musi pozyskać co najmniej 25 uczniów. Co stanie się, jeśli tylu chętnych nie będzie?.

 

Pani Romualda Suchowiak, kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM Luboń odpowiedziała radnemu, że w takim przypadku nauczyciele zostaną zwolnieni i

 

trzeba będzie wypłacić odprawy.

 

Radny Marek Samulczyk: Skoro zakłada się, że taka sytuacja może mieć miejsce, to tym bardziej trzeba było od razu „zagospodarować” tak nauczycieli, żeby nikt nie stracił pracy. Zdaniem radnego miejsca pracy w Luboniu by się znalazły.

 

Z tą opinią nie zgadzał się Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak. Nie podzielał pewności, że dla wszystkich nauczycieli znalazłaby się praca, gdyby nie tworzone liceum. Nie zgadzał się też z opinią, że we wszystkich lubońskich szkołach wydłużą się godziny nauki dzieci. Owszem, jest realny problem Szkoły Podstawowej nr 2 i 4. Stąd wczorajsze rozmowy na temat koncepcji rozbudowy SP4. Jednak trzeba podkreślić, że w trzech szkołach, z pięciu, lekcje kończą się o godz. 16:00 (w SP1, SP3 i SP5). Nie jest to ideał, ale na tle innych szkół w miastach znajdujących się koło dużych metropolii, jest to bardzo dobra sytuacja.

 

 

Więcej pytań nie było.

 

 

Dlatego Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu: Dworaczyk Adam, Frąckowiak Katarzyna, Samulczyk Marek, Zygmanowska Teresa.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  4 radnych, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta.

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XLII/327/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie:  przyjęcia od Powiatu Poznańskiego zadania publicznego w zakresie edukacji publicznej polegającego na założeniu i prowadzeniu szkoły - dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu.

 

 

Ad4.

Projektuchwaływ sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu przedstawił zastępca dyrektora Biura Majątku Komunalnego, pan Dariusz Springer.

Miasto Luboń jest właścicielem nieruchomości położonej przy ul. Konarzewskiego w Luboniu, o powierzchni 8402 m² ( obręb Luboń ark. 15, dz. 66(Bi) o pow. 3.493 m² Kw PO2P/00030654/9 i dz. 67/1 (Bi) o pow. 4909 m² Kw PO2P/00030654/9), zabudowanej budynkiem o łącznej pow. Użytkowej 1055 m². Na terenie tym prowadzone jest przedszkole. Poprzednia umowa najmu terenu, na którym położone jest przedszkole przy ul. Konarzewskiego zawarta jest na czas określony do końca marca 2018 r. Dotychczasowy najemca, Pani Elżbieta Piasecka chciałaby dalej prowadzić działalność przedszkolną na wyżej wskazanym terenie, przez kolejne 3 lata.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Komunalna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

 

Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XLII/328/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu.

 

Ad5.

Projektuchwaływ sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dokonano    zmian      w     planie    wydatków:     Dział      600     -     Transport       i     łączność Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne - wydatki na inwestycje zwiększono o kwotę

 

185.800,00 zł, dotyczy zadania pn. Modernizacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach w ciągu ulicy Żabikowskiej w Luboniu. Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - wydatki na inwestycje zmniejszono o kwotę 583 800,00 zł, dotyczy zadania pn. Przebudowa, rozbudowa i  zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Włodarza na Urząd Stanu Cywilnego     z     instytucją     kultury.     Dział     926      -      Kultura      fizyczna Rozdział 92601 - Obiekty sportowe - wydatki na inwestycje zwiększono o kwotę 398.000,00   zł,   w   tym:   -   Budowa   obiektów   sportowych   o   kwotę   368.000,00   zł,

- Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Luboniu, przy ul. Rzecznej o kwotę 30.000,00.

 

 

Projekt  uchwały opiniowały dwie  (2)  Komisje  Rady:  Komunalna,  Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas  dyskusji  radny  Marek  Samulczyk  poprosił  o  uszczegółowienie  środków zaplanowanych w Dziale 926, w kwocie 398 tys. zł.

 

Zastępca     Burmistrza,     Mateusz     Mikołajczak:    Na    poprzedniej    sesji     dokonano przeniesienia   środków     finansowych, z  budowy          obiektów     sportowych   na    budowę kompleksu lekkoatletycznego. Miało to zabezpieczyć środki w kosztorysie inwestorskim, zapewniające rozpoczęcie procedury przetargowej. Przetarg zostanie ogłoszony w dniu 2 marca 2018r. W związku z tą operacją, czyli przeniesieniem środków na poprzedniej sesji i kolejnymi pracami (zakończeniem prac kosztorysowych, związanych z budową placów zabaw, gier i boiska treningowego przy ul. Kołłątaja) poproszono o przeniesienie ponad 300 tys. zł z przebudowy Domu Włodarza na budowę terenów sportowych. Wniosek na kwotę 360 tys. zł, do Urzędu Marszałkowskiego na budowę kompleksu lekkoatletycznego został już złożony. Jest szansa na dodatkowe dofinansowanie, oprócz dofinansowania ministerialnego. W miesiącu marcu zostanie też złożony wniosek z Programu OSA. W części dotyczącej placu zabaw został już złożony. W ramach tego samego projektu, przy ul. Kołłątaja,  związanym  z  budową  boiska  sportowego,  treningowego,  piłkarskiego  (w przeznaczeniu  głównie  dla  Szkoły  Podstawowej  nr  1  i  klubów  sportowych),  zostanie złożony jeszcze jeden wniosek, w którym Miasto ubiegać się będzie o kolejne środki zewnętrzne. Przy ul. Kołłątaja prowadzone są równocześnie dwie inwestycje sportowe. Jedna za budynkiem hali Losir i Szkoły Podstawowej nr 5. Tam kompleks sportowy już powstaje. Druga przy boisku Stella, na terenie zakupionym przez Miasto w zeszłym roku. Na obie Miasto ubiegać się będzie o środki zewnętrzne.

 

Radny Marek Samulczyk chciał się upewnić, że środki zdjęte z budowy Domu Włodarza z 2017 roku znajdują się w środkach niewygasających i dopiero po czerwcu 2018 roku będzie można je uruchomić.

 

Burmistrz  Miasta,  Małgorzata  Machalska  potwierdziła  radnemu,  że  właśnie  tak  to wygląda.

 

Więcej pytań w dyskusji nie było.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu –  1 radny, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta.

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XLII/329/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

 

 

Ad6.

Projektuchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W  zestawieniu  Wieloletnich  Przedsięwzięć  Wieloletniej  Prognozy  Finansowej  Miasta Luboń                      na           lata           2018-2021”             dokonano          zmian          przedsięwzięć:

- Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Włodarza na Urząd Stanu Cywilnego z instytucją kultury, - Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Luboniu, przy ul. Rzecznej, - Modernizacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach w ciągu ulicy Żabikowskiej w Luboniu.

Zmiany w WPF były odzwierciedleniem zmian w budżecie Miasta.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

 

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, wstrzymali się od głosu:

Dworaczyk Adam, Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta.

/zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XLII/330/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

Ad7.

Projektuchwaływ sprawie uznania za nieuzasadnioną skargi na działania Burmistrza Miasta Luboń przedstawiła przewodnicząca Komisji Sfery Społecznej, pani Dorota Franek.

W  dniu  23  stycznia  2018  r.  pismem  Wojewody  Wielkopolskiego  w  Poznaniu  nr  KN-

 

XI.1411.3.2018.1 Radzie Miasta Luboń jako organowi właściwemu przekazana została skarga pana Mariana Krzysztofa Drożdżyńskiego na nienależyte wykonywanie przez Burmistrza Miasta Luboń obowiązków gminy w zakresie przydziału mieszkań  .  Rada będąc właściwa do rozpatrzenia ww. skargi zgodnie z art. 229 pkt 3 kpa, po rozpoznaniu sprawy   na   posiedzeniach   Komisji    Sfery    Społecznej    w    dniach    12    lutego    i 26 lutego 2018 r. uznała skargi na działania Burmistrza za niezasadne.

Zarzuty pana Mariana Krzysztofa Drożdżyńskiego nie są zgodne z rzeczywistym stanem faktycznym. Miasto Luboń właściwie realizuje swoje ustawowe obowiązki w zakresie przydziału mieszkań, wykonując je na ściśle ustalonych zasadach Komisji mieszkaniowej przyjętych uchwałą Rady Miasta Luboń nr XX/102/2004 z dnia 4 marca 2004r., zmienionych uchwałą Rady Miasta Luboń nr XII/63/2011 z dnia 21 lipca 2011r. Wniosek skarżącego o przydział mieszkania socjalnego złożony został po obowiązującym terminie i  nie zawierał pełnej dokumentacji. Uzupełniony po terminie może być rozpatrywany w okresie od lipca do grudnia 2018r., o czym skarżący został poinformowany. W związku z powyższym Komisja Sfery Społecznej podtrzymała w całości stanowisko Burmistrza, wyrażone w piśmie z dnia 26 lutego 2018r.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

 

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XLII/331/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie uznania za nieuzasadnioną skargi na działania Burmistrza Miasta Luboń.

 

Ad8.

PrzewodniczącaRadyMiastaLuboń,TeresaZygmanowska: W dniu 14 lutego 2018r. (pismo z dnia 8 lutego 2018r.) do Biura Rady wpłynęło pismo Prezesa Sądu Okręgowego w Poznaniu nr A-0131-20/17 z prośbą o przeprowadzenie wyborów uzupełniających ławników. Wybranych ma być 6 ławników, do Sądu Okręgowego, do rozpoznawania spraw cywilnych I instancji, z wyłączeniem spraw z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Sytuacja jaka zaistniała po wprowadzeniu Systemu Losowego Przydziału Spraw Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości spowodowała, że liczba obecnie orzekających ławników jest niewystarczająca dla prawidłowej pracy Sądu Okręgowego w Poznaniu. Zgodnie z art. 160 i 163 ww. ustawy wybory ławników należą do kompetencji rad gmin. Art. 168 ustawy stanowi, że w razie potrzeby, rada gminy na wniosek prezesa sądu okręgowego dokonuje uzupełnienia listy, wybierając nowych ławników w sposób określony w ustawie. W celu wyboru ławników, przed przystąpieniem do wyborów Rada

 

gminy powołuje zespół, którego zadaniem jest przedstawienie na sesji Rady opinii o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełniania przez nich wymogów określonych w ustawie. W tym stanie rzeczy zachodzi konieczność podjęcia przez Radę Miasta Luboń przedłożonej uchwały. Jakie dokumenty należy dołączyć do zgłoszenia kandydata na ławnika i wszystkie niezbędne informacje, jak np. kto może być ławnikiem, kto nie może oraz karty zgłoszeń kandydatów wraz z załącznikami opublikowane zostaną na stronie Miasta Luboń, w Biuletynie Informacji Publicznej, wywieszone na tablicy ogłoszeń oraz prasie lokalnej. Kandydatów na ławników mogą zgłaszać prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, organizacje społeczne lub 50 obywateli mających czynne prawo wyborcze. Karty zgłoszeń kandydatów wraz z załącznikami przyjmowane będą do 31 marca 2018r. w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Luboń. Wybory uzupełniające przeprowadzone zostaną przez Radę Miasta Luboń w terminie do dnia 30 czerwca 2018r.

Zespół opiniujący przedstawi opinie o zgłoszonych kandydatach na ławników w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 maja 2018r., po uzyskaniu opinii Komendanta Policji w Poznaniu.

Skład zespołu, wzorem lat wcześniejszych stanowić będą członkowie Komisji Organizacyjno-Prawnej RML, w liczbie 6.

 

Projekt uchwały opiniowała Komisja Organizacyjno-Prawna, która wydała opinię pozytywną.

 

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna,

 

Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

 

głosów przeciwnych nie było, głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XLII/332/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

 

 

 

Ad9.

InformacjaPrzewodniczącejRady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/Zał.    nr  8/    -  Informacja    Przewodniczącej  Rady  Miasta  Luboń    o    działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytań nie było.

 

Ad10.

SprawozdanieBurmistrzMiastaLubońi Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

/Zał. nr 9/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 10/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 11/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytania do s praw ozda ń :

Radny Marek Samulczyk poprosił Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o szczegóły spotkania w siedzibie Spółki Kom-Lub z przedstawicielem firmy Tonsmeier Selekt dotyczące nowych stawek za odbiór odpadów komunalnych – pkt 11 Sprawozdania.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Spółka Tonsmeier poinformowała Miasto Luboń, że zamierza podnieść cenę za wywóz odpadów komunalnych, zarówno za odpady mieszane, jak i tzw. duże gabaryty czy odpady biodegradowalne. Wpływ podwyżek na budżet Miasta będzie analizowany na posiedzeniach Komisji Rady Miasta, gdyż podwyżki są już sprawą przesądzoną, od której Miasto nie ucieknie. Nie wiadomo tylko jeszcze od kiedy.

 

Radny Piotr Izydorski zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 13 Sprawozdania – Udział w spotkaniach z przedstawicielem firmy NCS-Bud Sp. z o.o. ws. budowy budynku mieszkalnego przy ul. Wschodniej 19.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Przedmiotowa inwestycja boryka się z wieloma problemami. Samo spotkanie dotyczyło wniosku inwestora, który chce wyciągnąć ścianki szczelne, które miały być zrobione już w zeszłym roku i niestety nie zostały wykonane. Inwestor złożył wniosek o zajęcie pasa drogowego, ażeby mógł tę inwestycję zrealizować. Do jej realizacji potrzebny jest dźwig i sprzęt ciężki, dlatego droga musi być zamknięta. Ścianki szczelne będą stawiane po całym obwodzie inwestycji.

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 7 Sprawozdania – Udział w spotkaniu w siedzibie Aquanet S.A. w Poznaniu dot. sprawy przepompowni ścieków zlokalizowanej na terenie osiedla przy ul. Kołłątaja.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Zostaną podjęte czynności zmierzające do zinwentaryzowania całej sieci kanalizacyjnej na terenie osiedla przy ul. Kołłątaja. Zostaną też określone warunki, na jakich Aquanet będzie w stanie tę infrastrukturę przejąć, bo do tego wszystkie czynności zmierzają. Będzie się to wszystko wiązać z modernizacją, ponieważ stan przedmiotowej przepompowni odbiega od standardów Spółki Aquanet.

 

Radny Hieronim Gawelski miał pytanie do pkt 4 Sprawozdania Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka – Spotkania z projektantami infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, koordynacji prac związanych z przygotowaniem zapytań ofertowych, dokumentacji przetargowej.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak: Spotkań związanych z przedmiotowym tematem było sporo. Jeśli chodzi o ul. Chabrową, bo to głownie interesowało radnego, to będzie tam przebudowywany i rozbudowywany plac zabaw. Dokumentacja została złożona Starostwie Powiatowym. Czekamy na pozwolenie na budowę. Największy problem stanowią zapisy w planie zagospodarowania przestrzennego.

 

Radny Kazimierz Górecki, w związku z panującymi mrozami zapytał o sytuację bezdomnych w naszym mieście. Co dla Tych ludzi robi Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Luboniu, jakie działania podejmuje?

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak: Odbywają się codzienne patrole Straży Miejskiej, rano i wieczorem. Z analizy pustostanów, w których przebywali bezdomni, na siedemnastu (17) zarejestrowanych bezdomnych na terenie naszego Miasta, trzy osoby odmówiły umieszczenia w noclegowniach.

 

Radna Magdalena Woźniak zapytała Panią Burmistrz o przeniesienie poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskaodpowiedziała radnej, że uczestniczyła w rozmowach z Powiatem, a Spółką Emedea, która zaoferowała pomieszczenia w Ośrodku

 

Rehabilitacyjnym (na poradnię psychologiczno-pedagogiczną, która obecnie zajmuje pomieszczenia w SP2). Rozmowy trwają. Będą obserwowane i wspierane przez Miasto Luboń, bo chodzi o uwolnienie powierzchni lokalowej w Szkole Podstawowej nr 2, która potrzebuje pomieszczeń. Jest to sprawa, na której władzom miasta bardzo zależy.

 

 

 

Ad 11.

Odpowiedzina interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

Ad12.

Interpelacji na XLII sesji RML, w dniu 1 marca 2018r. nie było.

 

 

Zapytania:

Radna Magdalena Woźniak zapytała o dofinansowanie na wymianę oświetlenia w Spółce Losir. Czy Spółka przystąpiła do tego konkursu i czy coś już w tej sprawie wiadomo?

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak: W dniu jutrzejszym, tj. 2 marca odbędzie się w tej sprawie spotkanie, po którym będzie wszystko wiadomo.

 

Radna Magdalena Woźniak zapytała też o konkurs na ścieżki rowerowe w ramach Programu PRPO. Czy Miasto Luboń będzie składać wnioski?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Nie. Miasto Luboń będzie składać inne wnioski, na rozwój zieleni.

 

 

 

Ad 13.

W wolnych głosach i wnioskach Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformował o spotkaniach informacyjnych dla mieszkańców Lubonia, które odbędą się 5, 6 i 7 marca w trzech okręgach Lubonia w sprawie pozyskania dotacji na wymianę pieca. Jednocześnie poprosił radnych o zaangażowanie w dystrybucję ulotek, na których znajdują się wszystkie niezbędne informacje.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał o płyty betonowe. Czy zostały już zakupione i czy są

 

zakładane? (środki przeniesione z niewygasających).

 

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Na zakładanie płyt betonowych na razie nie pozwala aura. Umowa na zakup jest podpisana. Jednak, żeby zbadać ich przydatność najpierw testowo zostaną ułożone na jednej z dróg.

 

Dalej radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę, że w przesłanym do radnych projekcie uchwały, który rozpatrywany będzie na przyszłej sesji, w dniu 22 marca w sprawie okręgów wyborczych brakuje ulicy Wschodniej z Nowego Centrum Lubonia.

 

 

 

Następnie podane zostały terminy spotkań Komisji Rady na miesiąc marzec.

 

 

Na koniec wolnych głosów i wniosków Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska przypomniała o obowiązku złożenia przez radnych do końca kwietnia oświadczeń majątkowych.

 

Ad14.

Do protokołu sesji nr XLI/2018, z dnia 1 lutego 2018r. uwagę zgłosił radny Piotr Goryniak, która została uwzględniona i naniesiona w protokole. /Dotyczyła wypowiedzi radnego przy rozpatrywaniu uchwały w sprawie określania zasad udzielania dotacji celowej z budżetu Miasta Luboń na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła na proekologiczne urządzenia grzewcze/.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLI/2018 z dnia 1 lutego 2018r. głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

 

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było, wstrzymała się od głosu:

Woźniak Magdalena Anna.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Wolniewicz Paweł Antoni.

 

 

 

/za  przyjęciem  protokołu  nr  XLI/2018  głosowało  -  19  radnych,  przeciw  -  0  radnych, wstrzymała się od głosu –  1 radna, nieobecny – 1 radny/.

 

Protokół nr XLI/2018, z dnia 1 lutego 2018r. został przyjęty.

 

 

 

Ad15.

Po  wyczerpaniu  porządku  obrad  Przewodnicząca  Rady,  Teresa  Zygmanowska

zamknęła XLII sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 18:15.

 

 

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XLII/327/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie:  przyjęcia od Powiatu Poznańskiego zadania publicznego w zakresie edukacji publicznej polegającego na założeniu i prowadzeniu szkoły - dwujęzycznego liceum ogólnokształcącego w Luboniu.

 

 

/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XLII/328/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu.

 

/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XLII/329/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

/zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XLII/330/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XLII/331/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie uznania za nieuzasadnioną skargi na działania Burmistrza Miasta Luboń.

 

/zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XLII/332/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

 

/Zał. nr 8/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/Zał. nr 9/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 10/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 11/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 12/ – Lista obecności z XLII sesji radnych.

 

 

/Zał. nr 13/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XLII z dnia 1 marca 2018 roku sesja Rady
(wprowadził: Marcin Godzich 2018-03-30 08:31:11)
rozmiar pliku: 339.7Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych