Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XXXVI/2013 z XXXVIsesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 26 września 2013r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 


Protokół nr XXXVI/2013

z XXXVI sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 26 września 2013r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu



Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał radnych oraz przybyłych gości: panią Annę Graczyk, przewodniczącą rady nadzorczej spółki Aquanet Ostroróg, pana Macieja Musiała, dyrektora Biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań, pana Huberta Prałata, kierownika Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, sekretarza, skarbnika Miasta i pracowników UML, mieszkańców oraz prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 20 (szesnastu radnych) otworzył XXXVI sesję Rady Miasta Luboń.


Do porządku obrad uwagi wnieśli:

Przewodniczący Rady Miasta zaproponował zdjęcie z porządku obrad pkt 19 – Przyjęcie protokołu nr XXXV z sesji RML. Protokołu nie było ze względu na bardzo krótki czas między sesjami (dwa tygodnie).


Na ręce Przewodniczącego Rady wpłynął wniosek Klubu Samorządny Luboń o rozszerzenie porządku obrad XXXVI sesji, zwołanej na dzień 26.09.2013r. o podjęcie deklaracji RML w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek zaproponował zdjęcie pkt 11 porządku obrad, czyli rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji Projektu pod nazwą "Trasy Rowerowe EUROVelo", dopóki Urząd Marszałkowski nie wypowie się ostatecznie co do sposobu i zakresu współfinansowania tego przedsiewzięcia.


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt zaproponował rozszerzenie porządku obrad o rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu.


Na koniec radny Patryk Bartkowiak zaproponował, aby minutą ciszy uczcić śmierć znanego lubonianina, szafarza, który zginął tragicznie w wypadku samochodowym.


Przewodniczący Rady powiedział, że ostatni wniosek zostanie zrealizowany w punkcie wolne głosy i wnioski.


Wszystkie cztery poprawki zgłoszone do porządku obrad Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie.


Za pierwszą zmianą, czyli zdjęciem pkt 19 z porządku obrad (przyjęcie protokołu) głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za zmianą głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.


Zmiana została zaakceptowana.


Dalej głosowano wniosek o zdjęcie pkt 11 porządku obrad, czyli rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji Projektu pod nazwą "Trasy Rowerowe EUROVelo".

Za wnioskiem Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za zmianą głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.


Zmiana została zaakceptowana.


Jako nowy pkt 11 porządku obrad Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk zaproponował podjęcie deklaracji RML w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu (wniosek Klubu Samorządny Luboń):

Za tą propozycją głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymał się od głosu:

Dworaczyk Adam.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za zmianą głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.


Zmiana została zaakceptowana.


Jako pkt 5 porządku obrad zaproponowano rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu (wniosek Burmistrza Miasta).

Za taką propozycją głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za zmianą głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.


Zmiana została zaakceptowana.



Za zmienionym porządkiem obrad (ze wszystkimi wyżej przegłosowanymi zmianami) głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za zmianą głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.



Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego z Miastem Poznań w ramach projektu: „Badanie powiązań funkcjonalno-przestrzennych w zakresie parkingów dla obszaru Aglomeracji Poznańskiej” dotyczącego powierzenia Miastu Poznań zadania publicznego polegającego na określeniu powiązań funkcjonalno-przestrzennych w zakresie potrzeb parkingowych.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki niskoemisyjnej.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/33/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 27 stycznia 2011r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011-2022.

  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2013.

  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na okres przekraczający rok budżetowy.

  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. /docieplenie konstrukcji dachowej SP1/

  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. /budowa kanalizacji deszczowej w ul. Paderewskiego/

  12. Deklaracja Rady Miasta Luboń w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.

  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Ogłoszenia w Luboniu roku 2014 „Rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego i Augusta hr. Cieszkowskiego”.

  14. Sprawozdania z bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń za okres od 12 lipca 2013r. do 26 września 2013r.

  15. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  16. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  18. Interpelacje i zapytania.

  19. Wolne głosy i wnioski.

  20. Zakończenie obrad.


/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.



Ad 2.

Projekt uchwały w sprawie Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET przedstawili Burmistrz Miasta i pani Anna Graczyk, przewodnicząca rady nadzorczej spółki Aquanet Ostroróg.


Aquanet SA pismem znak: DW/IT/264U/32403/2013 przekazał w dniu 19.07.2013 r. Burmistrzowi Miasta Luboń "Wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2014-2018, oznaczony nr 12/07/2013" celem sprawdzenia, czy spełnia on warunki określone w art. 21, ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (j.t.Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858, z 2007 r. Nr 147, poz. 1033, z 2009r. Nr 18, poz. 97, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 238, poz. 1578, z 2012 r. poz. 951, 1513).

Plan określa w szczególności:

1) planowany zakres usług wodociągowo-kanalizacyjnych;

2) przedsięwzięcia rozwojowo-modernizacyjne w poszczególnych latach;

3) przedsięwzięcia racjonalizujące zużycie wody oraz wprowadzanie ścieków;

4) nakłady inwestycyjne w poszczególnych latach;

5) sposoby finansowania planowanych inwestycji.

"Wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2014-2018, oznaczony nr 12/07/2013" spełnia wymogi art. 21 ust. 3 ww. ustawy, czyli jest zgodny z kierunkami rozwoju gminy określonymi w studium uwarunkowań i kierunków

zagospodarowania przestrzennego gminy, a także z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ustaleniami zezwolenia wydanego Spółce AQUANET SA na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

W związku powyższym podjęcie uchwały jest celowe i zasadne.


Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

/Zał. nr 2/ - Uchwała nr XXXVI/216/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET.



Ad 3.

Projekt uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego z Miastem Poznań w ramach projektu: „Badanie powiązań funkcjonalno – przestrzennych w zakresie parkingów dla obszaru Aglomeracji Poznańskiej” dotyczącego powierzenia Miastu Poznań zadania publicznego polegającego na określeniu powiązań funkcjonalno –

przestrzennych w zakresie potrzeb parkingowych przedstawił pan Maciej Musiał, dyrektor Biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań.


W związku z projektem pt: „Badanie powiązań funkcjonalno – przestrzennych w zakresie parkingów dla obszaru Aglomeracji Poznańskiej” realizowanym przez Miasto Poznań w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna w konkursie dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (II edycja konkursu), strony oświadczają, iż: Miasto Luboń zobowiązuje się, pod warunkiem podjęcia przez Radę Miasta Luboń

stosownej uchwały, do zawarcia porozumienia z Miastem Poznań na podstawie art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 1990 Nr 16 poz. 95 z późn. zm.), w sprawie powierzenia Miastu Poznań zadania publicznego polegającego na określeniu powiązań funkcjonalno – przestrzennych w zakresie potrzeb parkingowych, w tym przeprowadzenia badań popytu na te usługi parkingowe (w szczególności w systemie

parkuj i jedź).

Szczegółowe warunki dotyczące realizacji przedmiotowego zadania oraz zasady przekazania środków finansowych zostaną określone w porozumieniu zawartym między jego sygnatariuszami.


Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne, z tym że Komisja Organizacyjno-Prawna wnioskowała o uzupełnienie podstawy prawnej o poz. 645.


Podczas dyskusji radny Janusz Dagoń zapytał, czy jest opracowana koncepcja, gdzie te parkingi będą?


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek zwrócił uwagę, że jak sam tytuł uchwały mówi jest to badanie, gdzie owe parkingi powinny powstać z punktu widzenia natężenia i przepływu ruchu.


Radny Lechosław Kędra zapytał, czy opracowywana koncepcja będzie dotyczyć również stacji kolejowych?


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnemu, że raczej tak.


Radna Magdalena Nyćkowiak -Filusz powiedziała, że na Komisji Komunalnej Burmistrz podał informację, że realizacja przedmiotowego projektu odbędzie się bezkosztowo.


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnej, że pomylił się.


Radna Magdalena Matysiak stwierdziła, że Miasto Luboń nie jest beneficjentem, więc nie ma potrzeby technicznej, aby musiało mieć wkład własny, beneficjentem jest Miasto Poznań.


Więcej pytań nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 4 radnych/.

/Zał. nr 3/ - Uchwała nr XXXVI/217/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie porozumienia międzygminnego z Miastem Poznań w ramach projektu: „Badanie powiązań funkcjonalno – przestrzennych w zakresie parkingów dla obszaru Aglomeracji Poznańskiej”.


Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki niskoemisyjnej przedstawił pan Maciej Musiał, dyrektor Biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań.

Plan gospodarki niskoemisyjnej jest dokumentem strategicznym, który koncentruje się na podniesieniu efektywności energetycznej, zwiększeniu wykorzystania odnawialnych źródeł energii oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. Istotą Planu jest osiągnięcie korzyści ekonomicznych, społecznych i środowiskowych z działań zmniejszających emisję gazów cieplarnianych.

Potrzeba sporządzenia i realizacji Planu gospodarki niskoemisyjnej:

1. wynika ze zobowiązań, określonych w ratyfikowanym przez Polskę Protokole z Kioto oraz w pakiecie klimatycznoenergetycznym, przyjętym przez Komisję Europejską w grudniu 2008 roku. Celami wyznaczonymi w polityce klimatyczno- energetycznej Unii Europejskiej są:

· redukcja emisji gazów cieplarnianych o przynajmniej 20 % w stosunku do poziomu z roku 1990 lub innego, możliwego do inwentaryzacji,

· zwiększenie udziału zużycia energii z odnawialnych źródeł energii do 20% w ogólnym zużyciu energii,

· redukcja zużycia energii pierwotnej o 20% w stosunku do prognoz na 2020 rok czyli podniesienie efektywności energetycznej.

2. jest zgodna z polityką Polski i wynika z Założeń Narodowego Programu Rozwoju Gospodarki Niskoemisyjnej przyjętych przez Radę Ministrów 16 sierpnia 2011 roku

3. wypełnia obowiązki nałożone na jednostki sektora publicznego w zakresie efektywności energetycznej, określonych w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. Nr 94, poz. 551

z późn. zm.).

Posiadanie Planu gospodarki niskoemisyjnej w gminie Miasto Puławy będzie warunkiem koniecznym uzyskania dotacji z Unii Europejskiej w latach 2014-2020. Gospodarka niskoemisyjna to jeden z kluczowych programów Unii Europejskiej, dlatego znaczna część funduszy dla samorządów w latach 2014-2020 będzie skierowana na realizację tego celu.

Polskie gminy, mające wciąż ogromne potrzeby inwestycyjne często nie myślą o realizacji inwestycji w zakresie redukcji emisji zanieczyszczeń i efektywności energetycznej. Do tego wysokie koszty energii to duże obciążenie finansowe dla gmin, a problem zanieczyszczonego powietrza jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia ich mieszkańców. Konieczność działania w zakresie ograniczania emisji jest często postrzegana jako

problem, tymczasem gospodarka niskoemisyjna oznacza opłacalne dla gminy inwestycje przynoszące poprawę jakości życia każdego jej mieszkańca, czyli czystsze powietrze, oszczędności w zakresie kosztów energii i bezpieczeństwo energetyczne.

Z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i z upoważnienia Ministerstwa Gospodarki, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dniu 2 sierpnia 2013r. ogłosił konkurs dla gmin, które przygotowują plany gospodarki niskoemisyjnej. Wysokość możliwej do uzyskania dotacji pochodzącej

z Funduszu Spójności wynosi 85% kosztów kwalifikowanych. Konkurs zorganizowany jest w ramach IX osi Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 9.3.


Przedstawiona uchwała wymagana jest jako załącznik do wniosku o w/w dofinansowanie. W związku z powyższym podjęcie przedstawionej uchwały należy uznać za celowe i zasadne.


Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne, z tym że Komisja Organizacyjno-Prawna wnioskowała o uzupełnienie podstawy prawnej o art. 18 ust.1.


Podczas dyskusji radna Małgorzata Matysiak zapytała, jaka będzie rola Stowarzyszenia Metropolia Poznań we wdrażaniu Planu gospodarki niskoemisyjnej?


Pan Maciej Musiał, dyrektor Biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań odpowiedział radnej, że Stowarzyszenie albo będzie instytucją pośredniczącą, albo będzie to min. kompetencji czyli będzie dokonywać wyboru projektów, określać warunki projektów zgłaszanych do konkursów. Ta sprawa będzie tak na prawdę dopiero przedmiotem negocjacji z Urzędem Marszałkowskim.


Więcej głosów w dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

/Zał. nr 4/ - Uchwała nr XXXVI/218/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki niskoemisyjnej.



Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu przedstawił kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałat.

Za podjęciem powyższej uchwały przemawia fakt trwania zaawansowanej procedury uzyskania pozwolenia na budowę wg zapisów obowiązującego planu miejscowego na obszarze przewidzianym do uchwalenia w II etapie.

W związku z powyższym przystąpienie do etapowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu należy uznać za uzasadnione.



Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.


W dyskusji jako pierwszy głos zabrał radny Jakub Bielawski, przewodniczący Komisji Komunalnej RML. Stwierdził, że inwestor budujący na tym terenie z jednej strony ma wobec miasta postawę roszczeniową, przez co ponoszone są dodatkowe koszty, uruchamiane kolejne procedury uchwalania zmian planów miejscowych, z drugiej jest bardzo nieuczciwy i próbuje budować nielegalnie.


Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałał odpowiedział radnemu, że uchwalając przedmiotowe zmiany inwestor nie będzie miał możliwości wybudowania kolejnego obiektu hotelowego.


Radna Małgorzata Machalska zapytała, czy jako miasto mamy wiedzę co do rodzaju planowanej przez inwestora działalności na przedmiotowym terenie?.


Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałał odpowiedział radnej, że będzie to branża budowlana (produkcja prefabrykatów).


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała o drogę 1KDW, czy zastanawiano się nad połączeniem jej z drogą 1KDD? Tworzyłoby to zapewne logiczny ciąg komunikacyjny.


Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałał odpowiedział radnej, że tego połączenia w ogóle nie rozpatrywano, ponieważ w obszarze proponowanego połączenia znajdują się budynki Spółdzielni „Spójnia”.


Więcej pytań nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/Zał. nr 5/ - Uchwała nr XXXVI/219/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu.



Ad 6.

Zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2022 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.

Zmian w uchwale dokonano celem dostosowania prognozy do aktualnego budżetu Miasta. Zmian dokonano w załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2013-2022” oraz w załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2013-2016”.

W prognozie zmianie uległy kwoty dochodów i wydatków ogółem, dochodów bieżących i majątkowych, wydatków bieżących i majątkowych, wydatki objęte limitem z art. 226 ust. 3 uofp. kwota długu, kwota spłaty rat kapitałowych.

Dodano nowe przedsięwzięcie:

- Program „Uczenie się przez całe życie”, okres realizacji 2013-2015, łączne nakłady finansowe 64.237,00 zł.



Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne, z uwagą Komisji Organizacyjno-Prawnej, aby zmienić publikatory.



Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała o program Comenius, na czym dokładnie on polega?


Skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński odpowiedział radnej, że z inicjatywą wyszli nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3. Program polega na współpracy z innymi szkołami z zagranicy, które przystąpiły do programu Comenius. Jest to szeroko pojęta wymiana. Program będzie realizowany przez dwa lata kalendarzowe.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek dodał, że jest to program ogólnoeuropejski, polega na poznawaniu języków i kultur europejskich, zdobywaniu doświadczenia, które pozytywnie wpływają na uczestników szkolenia. Pierwszą szkołą, która przystąpiła do tego programu była Szkoła Podstawowa nr 2 i wiadomo, że warto, bo daje młodym ludziom ogromne możliwości.


Więcej pytań nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam.



W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Mączkowiak Jakub, Walczak Dariusz.


/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

/Zał. nr 6/ - Uchwała nr XXXVI/220/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2013-2022.



Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2013 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.


Projekt uchwały opiniowały trzy komisje Rady: Budżetu i Finansów, Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne, z uwagą Komisji Organizacyjno-Prawnej o konieczności uaktualnienia publikatora ustaw będących podstawą prawną uchwały.


Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak powiedziała, że Komisja Sfery Społecznej zapytała Pana Burmistrza, dlaczego wzrosły wydatki na kuchnie w Szkołach Podstawowych nr 4 i nr 2 (o kwotę 8.520,00 zł)? Komisja otrzymała odpowiedź, którą poprosiła, aby przekazać też Radzie Miasta.


Skarbnik odpowiedział, że w Szkole Podstawowej nr 4 zmniejszono wydatki majątkowe, zwiększono wydatki bieżące. Wymieniono drewniany stół, zakupiono zlewozmywaki. W Szkole Podstawowej nr 2 zaplanowano odświeżenie, tj. pomalowanie kuchni.


Radny Adam Dworaczyk zapytał, z czego wynika wzrost dotacji w przedszkolach o blisko 400.000,00 zł?.Pytanie to zostało złożone na Komisji Budżetu i Finansów, a na sesji radni mieli otrzymać szczegółowe wyjaśnienia.


Skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, że są trzy powody:

  • zwiększona liczba dzieci,

  • wzrost dotacji w gminach, do których uczęszczają dzieci z Lubonia /średni miesięczny koszt pobytu dziecka w przedszkolu w Poznaniu wynosi ponad 690,00 zł./,

  • zmiany organizacyjne, które nastąpiły od nowego roku szkolnego.


Radny Jakub Bielawski zapytał o przyczyny zwiększenia wydatków na stadion przy ul. Rzecznej.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział radnemu, że po uregulowaniu statusu prawnego, jest zwolennikiem zwiększania wydatków na stadion i inwestowania w to miejsce. Kwota którą przekazujemy jest związana z umorzeniem odpłatności prawa użytkowania, którego udzieliło nam Miasto Poznań. Zostaną wymienione okna w istniejącym budynku, aby zaoszczędzić na kosztach energii, planuje się odkupienie skradzionego sprzętu tj. odśnieżarki, podkaszarki, itp. (do budynku było włamanie, cały sprzęt potrzebny do pielęgnacji terenu został skradziony).


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała o rozdz. 70095 – wydatki majątkowe na inwestycje, w którym zapisano kwotę 82.000,00 zł. Radna zapytała, na co te środki zostaną przeznaczone?


Skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński odpowiedział radnej, że środki te zostaną przeznaczone na prace remontowo-budowlane w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 2 – termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.


Więcej głosów w dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

/Zał. nr 7/ - Uchwała nr XXXVI/221/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2013.



Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na okres przekraczający rok budżetowy przedstawił Skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński.

1. Przesłanki przemawiające za przyjęciem proponowanej regulacji.

Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2013r., poz.594 i poz. 646) Rada Miasta podejmuje uchwały w sprawie określania wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

W związku z koniecznością zawarcia umowy sprzedaży – w wykonaniu umowy z dnia 23.05.2013r. (akt notarialny notariusza w Poznaniu Piotra Kowandy, Repertorium A numer 4440/2013 ) , zgodnie z którą Miasto Luboń nabędzie w stanie wolnym od wszelkich obciążeń nieruchomość - działki numer 44, 45, 46 i 47 , obręb Lasek, arkusz mapy 26, Kw nr PO2P/00214097/0 o łącznej powierzchni 2.6065 ha za cenę 12,00 (dwanaście)

złotych za metr kwadratowy z zastrzeżeniem , iż ustalona cena począwszy od dnia 1 stycznia 2014r. do dnia wydania działek Miastu Luboń , jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2020 roku będzie rewaloryzowana każdego roku o wskaźnik cen, towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni ogłaszany każdego roku przez GUS, przy czym ustalona cena za działki nr 44, 45, 46 i 47 zostanie przez miasto zapłacona w terminie 30

dni licząc od dnia wydania tych działek Miastu Luboń tj. najpóźniej do 23 grudnia 2020r. zaistniała konieczność podjęcia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na okres przekraczający rok budżetowy.

2.Informacja o skutkach finansowych – obciążeniu finansowym dla budżetu Miasta wynikającym z podpisania umowy sprzedaży.

Zawarcie umowy notarialnej zobowiąże miasto do zapłacenia ustalonej cena za nabycie działek nr 44, 45, 46 i 47 w terminie 30 dni licząc od dnia wydania tych działek Miastu Luboń jednak najpóźniej do 23 grudnia 2020r.

Ustalona cena nie przekroczy kwoty 312.780,00 zł plus rewaloryzacja za każdy rok o wskaźnik cen, towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni ogłaszany każdego roku przez GUS.

3.Wskazanie źródła pokrycia realizacji przedsięwzięcia.

Źródło pokrycia realizacji przedsięwzięcia z budżetu Miasta: Dział 700- Gospodarka mieszkaniowa; Rozdział 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami.

4.Informacja o oczekiwanych skutkach społecznych i innych, jakie wiązać się będą z przyjęciem uchwały.

Przyjęcie uchwały nie wywoła istotnych skutków społecznych i innych.



Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje RML: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Samulczyk Marek.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

/Zał. nr 8/ - Uchwała nr XXXVI/222/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na okres przekraczający rok budżetowy.



Ad 9.

Projekt uchwały w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przedstawił Skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński.

Podjęcie uchwały jest konieczne, w celu zrealizowania umowy zaciągniętej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.





Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje RML: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne, z uwagą Komisji Organizacyjno-Prawnej o konieczności uaktualnienia publikatora ustaw będących podstawą prawną uchwały.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/Zał. nr 9/ - Uchwała nr XXXVI/223/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


Ad 10.

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przedstawił Skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński.

Rada Miasta Luboń podejmując przedmiotową uchwałę wyraziłaby zgodę na zawarcie przez Burmistrza miasta Luboń umowy pożyczki na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Docieplenie wełną mineralną połaci dachowych po wcześniejszej wymianie konstrukcji dachowej w Szkole Podstawowej nr 1 w Luboniu” w ramach „Termomodernizacji (w tym remont) dachów w SP1/SP2” w kwocie 65.000,00 zł. (słownie: sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych) na rok 2013, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu i dla zabezpieczenia roszczeń dotyczących zwrotu tych środków, na zasadach określonych w umowie, na wystawienie weksla in blanco Miasta Luboń do kwoty 65.000,00 zł.(słownie:sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych) i podpisanie deklaracji do weksla.



Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje RML: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne, z uwagą Komisji Organizacyjno-Prawnej o konieczności uaktualnienia publikatora ustaw będących podstawą prawną uchwały.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/Zał. nr 10/ - Uchwała nr XXXVI/224/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.



Ad 11.

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przedstawił Skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński.

Rada Miasta Luboń podejmując uchwałę wyraziłaby zgodę na zawarcie przez Burmistrza miasta Luboń umowy pożyczki na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji deszczowej w ciągu ul. Paderewskiego w Luboniu” w ramach „Uregulowania gospodarki wodami opadowymi i roztopami, w tym budowa odwodnień w rejonie ul.

Paderewskiego” w kwocie 250.000,00 zł. (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) na rok 2013, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu i dla zabezpieczenia roszczeń dotyczących zwrotu tych środków, na zasadach określonych w umowie, na wystawienie weksla in blanco Miasta Luboń do kwoty 250.000,00 zł.(słownie:dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) i podpisanie deklaracji do weksla.


Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje RML: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne, z uwagą Komisji Organizacyjno-Prawnej o konieczności uaktualnienia publikatora ustaw będących podstawą prawną uchwały.


Dyskusji nie było.


Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,


głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mączkowiak Jakub.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/Zał. nr 11/ - Uchwała nr XXXVI/225/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.




Ad 12.

W dalszej części obrad sesji Rada Miasta Luboń podjęła deklarację w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.

Rada Miasta Luboń deklaruje, że w budżecie Miasta Luboń na lata 2014 i 2015 oraz w uchwale Rady Miasta Luboń z dnia 27 stycznia 2011 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2011 – 2022 zostanie ujęta kwota 750.000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie budowy komisariatu Policji w Luboniu".

/Zał. nr 12/ - DEKLARACJA NR XXXVI/1/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 26 września 2013 r. w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.


Podjęcie deklaracji poprzedzone było dyskusją:

Propozycja deklaracji przedstawiona została Radzie Miasta przez Klub radnych "Samorzadny Luboń".

Oczekiwania względem Miasta były, aby Luboń przeznaczył na ten cel 1.000.000,00 zł. Ostatecznie, po sugestii Burmistrza Klub radnych zaproponował Radzie przekazanie 750.000,00 zł.

Inicjatorami przedsięwzięcia byli radni Platformy Obywatelskiej.


Radna Małgorzata Machalska przytoczyła słowa Burmistrza Miasta, że przymierzając się do zmiany budżetu, w związku z przekazaniem tego dofinansowania, nie analizowano z jakich inwestycji będzie trzeba zrezygnować. Niewątpliwie takie będą konsekwencje podjęcia przedmiotowej deklaracji. Dlatego radna Machalska poprosiła o zabranie głosu inicjatorów inwestycji, aby przedstawili swoją wizję w tej sprawie, głównie z jakiej inwestycji propnują odstąpić kosztem budowy komistariatu policji w Luboniu.


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz, działaczka Platformy Obywatelskiej powiedziała, że pierwsze ruchy w tej sprawie poczynione zostały dwa lata temu. Do wszystkich rozmów i na spotkania w tej sprawie Burmistrz Miasta Luboń zawsze był zapraszany. Dlatego zdaniem radnej, po pierwsze Burmistrz miał czas, aby zastanowić się od jakiej inwestycji możemy ewentualnie odstąpić, po drugie w skali roku kwota 375.000,00 zł nie jest dla budżetu Miasta nierealna do wygospodarowania, jest to kwota którą można zaoszczędzić (radna sugerowała oszczędności w Urządzie Miasta).

Dwa miesiące wcześniej przedłożono Radzie Miasta propozycję przeznaczenia 1.000.000,00 zł na budowę schroniska, bo jest ogromny problem z psami, a po miesiącu okazało się że nie jest to konieczne, po przedłużenie umowy z dotychczasowym schroniskiem, z którym współpracuje Miasto jest możliwe.

Dlatego chociaż budowa komisariatu nie jest zadaniem własnym gminy, to będzie służyć naszym mieszkańcom, naszemu bezpieczeństwu, komisariat będzie w naszym mieście, a więc jest to inwestycja ważna i zasadna.


Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt powiedział, że po pierwsze 1.000.000,00 zł zaoszczędzony na schronisku został wydany już na inne potrzeby statutowe Miasta, po drugie podkreślił, że przyjęte w sprawie schroniska rozwiązanie jest tylko tymczasowym. Ten problem i tak powróci.


Radna Małgorzata Machalska stwierdziła, że nie zgadza się ze słowami radnej Magdaleny Nyćkowiak-Filusz po pierwsze dlatego, że sprawa wydatkowania 1.000.000,00 zł nie była przesądzona, gdyż gro radnych było przeciwnych tej inwestycji. Dlatego nie można mówić o oszczędnościach. Ponadto nie przekonuje stwierdzenie, że zaoszczędzimy przedmiotowe kwoty (jak sugerowała radna Nyćkowiak-Filusz na Urzędzie), bo trzeba być świadomym, że będzie się to wiązało z umniejszeniem wydatków inwestycyjnych. Mamy konkretne pozycje zapisane w WPF, dlatego powinna być konkretna propozycja, którą z nich umniejszyć.


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz wyraziła opinię, że zgodnie z deklaracją Zastępcy Burmistrza Mariana Walnego, że jeśli Miasto nie pozyska środków zewnętrznych na remont Urzędu Stanu Cywilnego (Dom Włodzarza przy ul. Puszkina), to właśnie od tej inwestycji powinno odstąpić.


Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, że komisariat, jako budynek służy policjantom, a nie mieszkańcom, dlatego argument, że inwestycja ta służyć będzie ludziom jest nietrafiony. Stary budynek nie zwalnia policji z jej obowiązków.


Na koniec dyskusji wypowiedział się Zastępca Burmistrza, Rafał Marek, który zwrócił uwagę na szantaż polegający na tym, że w przypadku braku przekazania 1.000.000,00 zł ta inwestycja będzie realizowana gdzie indziej. Świadczy to zdaniem Pana Rafała Marka o tym, że w takich sytuacjach nie decyduje merytoryczna potrzeba, ale względy finansowe.


W efekcie Rada Miasta Luboń podjęła deklarację o przeznaczeniu 750.000,00 zł na realizację rządowego zadania, tj. Budowy komisariatu. Decyzja ta być może skutkować będzie zwiększeniem zadłużenia Miasta lub rezygnacją z innej inwestycji.


/Zał. nr 12/ - DEKLARACJA NR XXXVI/1/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 26 września 2013 r. w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.



Ad 13.

Poprzez aklamację, na wniosek Klubu "Samorządny Luboń" podjęta została uchwała w sprawie Ogłoszenia w Luboniu roku 2014 "Rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego i Augusta hr. Cieszkowskiego".

W 2014 roku przypada 200 rocznica urodzin błogosławionego Edmunda Bojanowskiego oraz 200 rocznica urodzin Augusta hr. Cieszkowskiego – postaci związanych z naszym miastem. Chcąc oddać hołd tym wybitnym Polakom, Rada Miasta Luboń postanawia ustanowić w Luboniu rok 2014 „Rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego i Augusta hr. Cieszkowskiego”

W imieniu Klubu Samorządny Luboń, projekt uchwały przedstawiła radna
Małgorzata Machalska. Zwróciła uwagę na to, że nadchodzący jubileusz daje możliwość przybliżenia postaci bł. Edmunda Bojanowskiego oraz Augusta hr. Cieszkowskiego
mieszkańcom Lubonia poprzez szereg działań edukacyjnych i kulturalnych.
Przekazana wiedza ma stworzyć  mieszkańców poczucie, że jako lubonianie mają
czym się szczycić.
Organizowanie obchodów pozwoli Miastu na podjęcie współpracy z innymi
gminami związanymi z Bojanowskim i Cieszkowskim.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Luboniu im. Augusta hr. Cieszkowskiego jest
koordynatorem działań podejmowanych wspólnie ze szkołami w Kicinie i
Wierzonce, których patronem jest A.hr. Cieszkowski.
Miasto podjęło współpracę z PTPN. W listopadzie na Lubońskim Uniwersytecie
Trzeciego Wieku zostanie wygłoszony wykład o Auguście hr. Cieszkowskim przez
prof. Alicję Pihan-Kijasową.
Na placu Edmunda Bojanowskiego w Luboniu, z inicjatywy społecznego komitetu 
powstanie ławka z postacią bł. Edmunda Bojanowskiego z dziećmi. Podobna
zostanie zlokalizowana na rynku w Piaskach, gminie, w której urodził się bł.
E.Bojanowski.


Projekt opiniowany był przez dwie Komisje Rady: Organizacyjno-Prawną, Sfery Społecznej. Obie wydały opinie pozytywne.


/Zał. nr 13/ - Uchwała nr XXXVI/226/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie Ogłoszenia w Luboniu roku 2014 „Rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego i Augusta hr. Cieszkowskiego”.



Ad 14.

Sprawozdania Komisji stałych RML z bieżących prac za okres od 12 lipca 2013r. do 26 września 2013r.:


/Zał. nr 14/ - Sprawozdanie z prac Komisji Ochrony Środowiska.


/Zał. nr 15/ - Sprawozdanie z prac Komisji Sfery Społecznej.


/Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z prac Komisji Budżetu i Finansów.


/Zał. nr 17/ - Sprawozdanie z prac Komisji Komunalnej.


/Zał. nr 18/ - Sprawozdanie z prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.




Ad 15.

/Zał. nr 19/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.




Ad 16.

/Zał nr 20/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/Zał nr 21/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


Pierwszy Zastępca Burmistrza, pan Marian Walny był nieobecny.



Ad 17.

Ze względu na bardzo krótki odstęp czasowy między sesjami nie było odpowiedzi Burmistrzów na interpelacje i zapytania.


Ad 18.

Na XXXVI sesji RML, w dniu 26 września 2013r. interpelacji nie było.


Zapytania:

/Zał nr 22/ - WO.0003.29.2013 – Zapytanie radnej Małgorzaty Machalskiej dotyczące możliwości rozwiązania problemu parkowania samochodów osobowych rodziców dowożących dzieci do Szkoły Podstawowej nr 2 w Luboniu.


/Zał nr 23/ - WO.0003.30.2013 – Zapytanie radnej Małgorzaty Machalskiej dotyczące działań podjętych przez Miasto Luboń w kierunku rozwiązania problemu kolizyjnego skrzyżowania ulic Poznańskiej, Buczka, Żabikowskiej i Targowej.


Radny Jakub Bielawski poprosił o pewne wyjaśnienie w związku ze sprawą pani Anny Grześkowiak. Z pism jakimi ta Pani dysponuje wynika, że została ona zgłoszona do ubezpieczenia społecznego od 25.03.1998 r. Próbuje wyjaśnić swoją sytuację przed tym okresem (od 01.09.1997 r). Z zaświadczenia wydanego przez MOPS dn. 15.02.213 r. wynika, że była ona zgłoszona do ubezpieczenia od 01.09.97 r. Z kolei w piśmie z dnia 19.02.13 r. MOPS stwierdza, że dokumenty w jej sprawie uległy zniszczeniu i nie można określić jej sytuacji w okresie od 1990 – 1999 roku. Na jakiej podstawie wydano zatem zaświadczenie 15.02.? Dalej w tym samym piśmie stwierdza się, że składki były odprowadzone od 01.09.97 r. Na jakiej podstawie to stwierdzono, skoro dokumenty uległy zniszczeniu? Efektem tej sytuacji jest fakt, że ZUS nie chce zaliczyć tej pani pewnego okresu składkowego do naliczenia emerytury.


Radny Adam Dworaczyk, w imieniu mieszkańca Lubonia, pana Roberta Korcza zadał dwa pytania:

  1. Kiedy będzie nowy Statut Miasta i czy zostanie uwzględniony wniosek mieszkańców, aby punkt wolne głosy i wnioski był jednym z pierwszych porządku obrad?

  2. Dlaczego na imprezach miejskich obsługuje tylko jeden podmiot gospodarczy?


Na pytanie pierwsze odpowiedziała pani przewodnicząca Komisji Organizacyjno-Prawnej RML i poinformowała, że prace nad Statutem w Komisji zostały zakończone. Z uwagi jednak na wejście w życie nowej ustawy, która i tak zobliguje wszystkie miasta i gminy w Polsce do zmiany Statutu, zdaniem pani Małgorzaty Machalskiej warto byłoby poczekać z uchwaleniem tego dokumentu. Jeśli chodzi o wniosek mieszkańców, aby punkt głosy i wnioski był jednym z pierwszych porządku obrad, został on pozytywnie przez Komisję zaopiniowany.


Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiadając na drugie pytanie wyjaśnił, że głównym kryterium dla Miasta Luboń w wyborze podmiotu gastronomicznego, jest przypływ finansowy. Jeżeli ktoś jest w stanie zapłacić Miastu za wyłączność więcej, niż zebranoby od kilku podmiotów, to właśnie takiego wyboru dokonujemy. Podmiot ma gwarancję, że będzie jedyny, Miasto większego wpływu do budżetu.


Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała, jak wygląda segregacja odpadów w Urzędzie Miasta, bo na korytarzach Urzędu nie widać stosownych do tego koszy?


Sekretarz Miasta, pan Janusz Piasecki odpowiedział radnej, że zgodnie z zaleceniami Związku "SELEKT", pracownicy Urzędu Miasta Luboń segregują śmieci. Segregacja nie jest widoczna, bo pojemniki stoją za drzwiami, przy schodach prowadzących do piwnicy.



Radny Lechosław Kędra zapytał, czy Intermarche zainstalował tłuszczownik, przez który będą spływały ścieki do miejskiej kanalizacji sanitarnej.



Odpowiedź radny miał otrzymać na kolejnej sesji.




Ad 19.

W wolnych głosach i wnioskach, na wniosek radnego Patryka Bartkowiaka, uczczono minutą ciszy śmierć Pana Grzegorza Wiśniewskiego, mieszkańca Lubonia, szafarza kościoła pw. św. Barbary i Jana Pawła II.


/Zał nr 24/ - WO.0003.32.2013 – Zapytanie radnej Katarzyny Frąckowiak o pustostan po działalności handlowej u zbiegu ulic 1 Maja i Ogrodowej - wniosek do Wydziału Komunalnego UM o wystosowanie prośby, polecenia o usunięcie przedmiotowego obiektu, bądź zabezpieczenie i uporządkowanie tego terenu.


Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji i sesji, która wyznaczona została na dzień 24.10.2013r.




Ad 20.

Po wyczerpaniu porządku obrad XXXVI sesji Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 19.40.



Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/Zał. nr 2/ - Uchwała nr XXXVI/216/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET.


/Zał. nr 3/ - Uchwała nr XXXVI/217/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie porozumienia międzygminnego z Miastem Poznań w ramach projektu: „Badanie powiązań funkcjonalno – przestrzennych w zakresie parkingów dla obszaru Aglomeracji Poznańskiej”.


/Zał. nr 4/ - Uchwała nr XXXVI/218/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do opracowania i wdrażania Planu gospodarki niskoemisyjnej.


/Zał. nr 5/ - Uchwała nr XXXVI/219/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/179/2013 z dnia 7 marca 2013r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tereny po WPPZ” w Luboniu.


/Zał. nr 6/ - Uchwała nr XXXVI/220/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2013-2022.


/Zał. nr 7/ - Uchwała nr XXXVI/221/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2013.


/Zał. nr 8/ - Uchwała nr XXXVI/222/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na okres przekraczający rok budżetowy.


/Zał. nr 9/ - Uchwała nr XXXVI/223/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie przeznaczenia umorzonej części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


/Zał. nr 10/ - Uchwała nr XXXVI/224/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


/Zał. nr 11/ - Uchwała nr XXXVI/225/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie zaciągnięcia oraz zabezpieczenia wekslem in blanco pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


/Zał. nr 12/ - DEKLARACJA NR XXXVI/1/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 26 września 2013 r. w sprawie przeznaczenia środków na budowę komisariatu Policji w Luboniu.


/Zał. nr 13/ - Uchwała nr XXXVI/226/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 26 września 2013r. w sprawie Ogłoszenia w Luboniu roku 2014 „Rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego i Augusta hr. Cieszkowskiego”.


/Zał. nr 14/ - Sprawozdanie z prac Komisji Ochrony Środowiska.


/Zał. nr 15/ - Sprawozdanie z prac Komisji Sfery Społecznej.


/Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z prac Komisji Budżetu i Finansów.


/Zał. nr 17/ - Sprawozdanie z prac Komisji Komunalnej.


/Zał. nr 18/ - Sprawozdanie z prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.


/Zał. nr 19/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 20/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/Zał nr 21/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.


/Zał nr 22/ - WO.0003.29.2013 – Zapytanie radnej Małgorzaty Machalskiej dotyczące możliwości rozwiązania problemu parkowania samochodów osobowych rodziców dowożących dzieci do Szkoły Podstawowej nr 2 w Luboniu.


/Zał nr 23/ - WO.0003.30.2013 – Zapytanie radnej Małgorzaty Machalskiej dotyczące działań podjętych przez Miasto Luboń w kierunku rozwiązania problemu kolizyjnego skrzyżowania ulic Poznańskiej, Buczka, Żabikowskiej i Targowej.


/Zał nr 24/ - WO.0003.32.2013 – Zapytanie radnej Katarzyny Frąckowiak o pustostan po działalności handlowej u zbiegu ulic 1 Maja i Ogrodowej - wniosek do Wydziału Komunalnego UM o wystosowanie prośby, polecenia o usunięcie przedmiotowego obiektu, bądź zabezpieczenie i uporządkowanie tego terenu.


/Zał. nr 25/ – Lista obecności z XXXVI sesji radnych.


/Zał. nr 26/ – Lista osób uczestniczących w sesji.




   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych