Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XLIII/2014 z XLIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 27 marca 2014r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

 

Protokół nr XLIII/2014

z XLIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 27 marca 2014r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał panów burmistrzów, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, przedstawicieli Stowarzyszenia pod nazwą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, pana Wojciecha Manię i Jana Mazurczaka, pracowników Urzędu Miasta, przedstawicieli mediów oraz mieszkańców i prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 21 (dwudziestu jeden radnych) otworzył XLIII sesję Rady Miasta Luboń.

 

 

Do porządku obrad uwag nie było.:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń i Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń, Gminą Komorniki, Miastem Puszczykowo i Gminą Mosina w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego i objęcie przez Miasto Luboń akcji w spółce Aquanet S.A. z siedzibą w Poznaniu.

  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Luboń do Stowarzyszenia pod nazwą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

  10. Sprawozdanie GKRPA Z Realizacji Programu za rok 2013.

  11. Sprawozdania z bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń za okres (od 20 grudnia 2013r. do 27 marca 2014).

  12. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  13. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  15. Interpelacje i zapytania.

  16. Wolne głosy i wnioski.

  17. Przyjęcie protokołu z sesji RML nr XLII.

  18. Zakończenie obrad.

/Zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

Ad 2.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014 przedstawił skarbnik miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Projekt uchwały opiniowany był przez trzy (3) komisje Rady: Komunalną, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawną. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Na wniosek Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta wniesiono do zmian w budżecie następującą autopoprawkę:

Zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20 marca 2014r. po stronie dochodów, w rodziale 85219 §19 zapisano kwotę 2.000,00 zł oraz tę samą kwotę w wydatkach w rozdziale 85219 §4170 – wynagrodzenie za sprawowanie opieki oraz obsługę tego zadania.

 

Dyskusja:

W dyskusji pierwszy głos zabrał Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk, który powrócił do sprawy poruszonej na Komisji Komunalnej, a dotyczącej kwoty 55.000,00 zł na założenie kamer. Przewodniczący Rady zapytał, z czyich środków ta inwestycja zostanie poczyniona, Miasta czy PZU?

 

/Kamery mają zostać zamontowane na skrzyżowaniu ulic: Streicha / Powstańców Wlkp., oraz skrzyżowaniu przy NETTO/.

 

Skarbnik Miasta odpowiedział, że na razie inwestycja zostanie sfinansowana ze środków Miasta, ale są czynione starania o środki z PZU.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk wyraził opinię, że Miasto nie miało wpływu na wybór skrzyżowań, nie ma podpisanej umowy z PZU o partycypacji w kosztach przedmiotowej inwestycji, a wybrane skrzyżowania nie należą do najbardziej niebezpiecznych kolizyjnie, są gorsze.

Dlatego stwierdził, że założenie kamer w tych miejscach Lubonia, na kwotę 55 tys. zł jest niegospodarne.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk miał też pytanie do działu 90015. Zapytał, z czego wynika fakt, że po dwóch miesiącach od ostatniego przeszacowania budżetu, musimy dołożyć aż 44 tys. 156 zł do konserwacji oświetleń i miejsc publicznych na terenie Lubonia?

 

Skarbnik Miasta odpowiedział, że zwiększenie jest potrzebne, ponieważ z wyliczeń za rok ubiegły okazało się, że zarezerwowana kwota jest za mała.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk złożył wniosek, aby zrezygnować z montażu kamer, a 55 tys. zł przeznaczyć na uzupełnienie sieci wodociągowych w mieście.

 Zastępca Burmistrza, Rafał Marek zaproponował, aby tych 55 tys. zł na razie nie zdejmować, bo spowoduje to że miasto nie otrzyma środków zewnętrznych na bezpieczeństwo, ale przekazać sprawę pod obrady Komisji Rady.

 

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk wycofał wniosek.

 

Sprawa trafi pod obrady Komisji.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz poprosiła o kilka słów wyjaśnienia sprawy dotyczącej zmniejszenia o milion dwieście tysięcy złotych (1.200.000,00 zł) subwencji oświatowej.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek jak wyjaśniał wcześniej na Komisji Budżetu i Finansów oraz Sfery Społecznej (wspomniał też o sprawie w sprawozdaniu z bieżących prac na sesji w lutym), Miasto wystąpiło do Ministerstwa Finansów o zweryfikowanie subwencji, która została naliczona na rok 2013. Pismo zostało skierowane, ponieważ w wyniku czynności kontrolnych wewnętrznych, analizowaniu danych z SIO zaniepokoiła liczba dzieci podana przez Przedszkole "Calineczka". Niestety konsekwencje błędów tego Przedszkola są duże. W Przedszkolu wykazano nieprawidłowości polegające głównie na podaniu zawyżonej liczby dzieci.

 

 

Radna Anna Stankowiak-Bożełko: Przedszkole "Calineczka" wprowadziło dane do systemu informacji oświatowej (z błędną ilością dzieci) we wrześniu 2012 roku. Dlaczego zatem Miasto, po pierwsze pobierało przez rok subwencję?, po drugie nie wystąpiło do Ministerstwa Finansów o zweryfikowanie subwencji dopiero w 2013 roku?

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że Miasto nie ma wglądu bezpośrednio, jakie dane wprowadza. Podgląd jest dopiero dostępny w momencie opracowania raportu zbiorczego.

 

Radna Anna Stankowiak-Bożełko nie zgodziła się z tym co powiedział Zastępca Burmistrza, ponieważ na zapytanie radnej do Centrum Informatycznego Edukacji otrzymała odpowiedź, że Miasto taką możliwość posiada. "Szczegółowy raport html" pozwala sprawdzić ilość uczniów w poszczególnych wagach w każdej scalonej placówce. Kolejnym raportem jest raport "Występujące niepełnosprawności w subwencji", w którym dla każdej scalonej placówki wykazana jest ilość uczniów w podziale na rodzaje niepełnosprawności.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że zgadza się w 100% z przeczytaną informacją i nie jest ona sprzeczna z tym co powiedział poprzednio, bowiem Miasto posiada wgląd po scaleniu wszystkich placówek.

 

/Zał. Nr 2/ - Zapytanie radnej Anny Stankowiak-Bożełko skierowane do Centrum Informatycznego Edukacji oraz odpowiedź na zapytanie głównego specjalisty, Małgorzaty Stanik.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek podkreślał, że Miasto z tego tytułu nie poniosło żadnych kosztów.

 

Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu z autopoprawką Burmistrza głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 8 radnych/.

/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIII/278/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

Ad 3.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024 przedstawił skarbnik miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Projekt uchwały opiniowany był przez trzy (3) komisje Rady: Komunalną, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawną. Wszystkie wydały opinie pozytywne.



Dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany WPF głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 12 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 9 radnych/.

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLIII/279/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń w zakresie lokalnego transportu zbiorowego przedstawił Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt.

Projekt uchwały opiniowany był przez dwie (2) komisje Rady: Komunalną, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.

Dyskusji nie było.

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIII/280/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń i Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego przedstawił Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt.

Projekt uchwały opiniowany był przez dwie (2) komisje Rady: Komunalną, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIII/281/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń i Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

 

Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń, Gminą Komorniki, Miastem Puszczykowo i Gminą Mosina w zakresie lokalnego transportu zbiorowego przedstawił Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt.

 

Projekt uchwały opiniowany był przez dwie (2) komisje Rady: Komunalną, Organizacyjno-Prawną. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

/zał. Nr 7/ - Uchwała nr XLIII/282/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń, Gminą Komorniki, Miastem Puszczykowo i Gminą Mosina w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

 

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego i objęcie przez Miasto Luboń akcji w spółce Aquanet S.A. z siedzibą w Poznaniu przedstawił Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt.

Projekt uchwały opiniowany był przez trzy (3) komisje Rady: Komunalną, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawną. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

Dyskusji nie było.

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 8/ - Uchwała nr XLIII/283/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego i objęcie przez Miasto Luboń akcji w spółce Aquanet S.A. z siedzibą w Poznaniu.

 

Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń” przedstawił przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, radny Rafał Mania.

 

Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Organizacyjno-Prawną Rady Miasta Luboń i Ochrony Środowiska, które wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radny Jakub Bielawski zapytał, czy Program był konsultowany z organizacjami zajmującymi się ochroną zwierząt?

 

Radny Rafał Mania odpowiedział, że Program był konsultowany z trzema podmiotami, z powiatowym lekarzem weterynarii, kołem łowieckim, fundacją „Radość psiaka”.

 

Na wniosek radnej Anny Stankowiak-Bożełko zmieniony został stylistycznie zapis w rozdziale II Programu pkt 2.3.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 9/ - Uchwała nr XLIII/284/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

Ad 9.

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Luboń do Stowarzyszenia pod nazwą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna przedstawili panowie, Wojciech Mania, pracownik projektu i Jan Mazurczak, prezes Zarządu PLOT.

Panowie zaprezentowali pokaz multimedialny przybliżający genezę powstania i całokształt działalności Stowarzyszenia. Celem PLOT jest promocja turystyczna.

Projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Organizacyjno-Prawną Rady Miasta Luboń i Sfery Społecznej, które wydały opinie pozytywne.

Dyskusja:

Radna Wanda Suleja-Kot zapytała, jakie koszty poniesie nasze miasto, przystępując do Stowarzyszenia?

Pan Jan Mazurczak, prezes Zarządu odpowiedział, że roczny koszt członkostwa w PLOT to 7 tys. zł.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 /za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. Nr 10/ - Uchwała nr XLIII/285/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przystąpienia Miasta Luboń do Stowarzyszenia pod nazwą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

Ad 10.

W dalszej części obrad sesji przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, radna Elżbieta Szwedziak przedstawiła sprawozdanie komisji z realizacji programu za ubiegły rok oraz sprawozdanie finansowe.

/zał. Nr 11/ - Sprawozdanie GKRPA z realizacji programu za rok 2013.



Dyskusja:

Podczas dyskusji radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała, dlaczego świetlica socjoterapeutyczna w Szkole Podstawowej nr 2 działa tylko do 17.00, a wszystkie inne do 18.00?



Radna Elżbieta Zapłata Szwedziak odpowiedziała, że w Szkole Podstawowej nr2 nie ma takiego zapotrzebowania.

Radna Anna Stankowiak-Bożełko wyraziła nieskrywane zdziwienie, że we wszystkich szkołach jest takie zapotrzebowanie, tylko nie w Sz.P. Nr 2.

Radna Ewa Rogowicz zapytała, kto finansował udział w szkoleniu pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej?

Radna Elżbieta Zapłata Szwedziak odpowiedziała, że GKRPA.

Ad 11.

/zał. Nr 12/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Sfery Społecznej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).



/zał. Nr 13/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Budżetu i Finansów (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).



/zał. Nr 14/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Komunalnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).



/zał. Nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Organizacyjno-Prawnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).



/zał. Nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Ochrony Środowiska (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 17/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Rewizyjnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

Ad 12.

/zał. Nr 18/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Pytania:

Radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała Przewodniczącego Rady o spotkanie z przedstawicielami PKP w sprawie budowy placu zabaw przy ul. Dworcowej. Czy w sprawie zapadły konkretne decyzje?

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk odpowiedział radnej, że na tym terenie władze PKP planują rozbudowę peronu i montaż ekranów akustycznych.

Radny Paweł Wolniewicz poprosił o kilka słów w sprawie spotkania w Komendzie Miejskiej Policji w Poznaniu.

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk wyjaśnił radnemu, że spotkanie dotyczyło budowy komisariatu policji w Luboniu. W spotkaniu uczestniczyli Burmistrz Miasta, Zastępca, troje Radnych i Przewodniczący. Został przedstawiony projekt budowy. Komenda czeka na pozwolenie na budowę, po czym zostanie ogłoszony przetarg.

W roku 2014 obiekt ma być postawiony w stanie surowym.

Radny Rafał Mania stwierdził, że w spotkaniu dotyczącym modernizacji Strumienia Junikowskiego powinni uczestniczyć członkowie komisji Ochrony Środowiska (jest to temat, który znajduje się w planie pracy komisji).

Pan Marek Samulczyk wyjaśnił radnemu, że nie było to planowane spotkanie, tylko ze sprawą do Przewodniczącego Rady przyszli mieszkańcy z ul. Strumykowej, którzy bezpośrednio ze Strumieniem sąsiadują. Chodziło o nie wycięte drzewa, które miały być usunięte. Gdy zostały wycięte prace zostały wstrzymane, a mieszkańcy pytali, kiedy miasto ponownie przystąpi do regulacji Strumienia Junikowskiego?

Ad 13.

/zał. Nr 19/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/zał. Nr 20/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 21/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

Radny Jakub Bielawski miał dwa (2) pytania do sprawozdania Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta, do pkt 2, kim jest pan Michał Tkaczuk?, do pkt 3, czego dotyczyło spotkanie z panem Pawłem Leszkiem Klepką?

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że obydwa punkty dotyczą spotkań w sprawie powołania Rady Nadzorczej LOSiR. Przewiduje się, że członkami Rady Nadzorczej LOSiR będą: Igor Szymkowiak- radca prawny, Michał Tkaczuk – radca prawny, Paweł Leszek Klepka – były zastępca prezydenta Poznania.

 

Radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała, kiedy zostanie powołany prezes Lubońskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji?

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział radnej, że zorganizowanie konkursu na dyrektora spółki będzie należało do Rady Nadzorczej.

Radny Paweł Wolniewicz zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o spotkanie ws odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej budynków szkolnych w Luboniu (pkt 3 sprawozdania).

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk wyraził opinię, że kolejnym krokiem, po zakończeniu procesu termomodernizacji budynków użyteczności publicznej powinny być podjęte kroki zmierzające do zmniejszenia kosztów utrzymania przedmiotowych budynków. Pierwsze spotkania w tym przedmiocie miały już miejsce.

Radna Anna Stankowiak-Bożełko poruszyła sprawę równania dróg. Ulica Leśmiana została wyrównana tylko na pewnym odcinku, w ulicach 11 Listopada i Kościuszki dziury są ogromne.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że sytuacja jest dobrze znana. Naprawa cząstkowa ulic dopiero ruszy, jest przed przetargiem.

Radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała też o spotkanie z przedstawicielem poczty polskiej.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że było to spotkanie informacyjne w sprawie możliwości zwolnienia z opłaty pocztowej przelewu za śmieci i podatku od nieruchomości. Poczta jeszcze nie odpowiedziała.

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz poruszyła sprawę spotkania Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka z Radą Rodziców SP nr 1 ws koncepcji rozbudowy szkoły. Pani Magdalena zapytała, kiedy radni zostaną zapoznani z ostateczną koncepcją rozbudowy szkoły? Byłoby to zasadne.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że chętnie uczyniłby to od razu, ale się nie przygotował, dlatego uczyni to na najbliższej Komisji Komunalnej.

Radny Rafał Mania miał zapytanie do Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka ws spotkania z LUVENĄ ws rewitalizacji Parku Siewcy.

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek poinformował, że projekt rewitalizacji Parku Siewcy jest. Uzyskał pozwolenie konserwatora zabytków, ponieważ jest objęty jego ochroną. Włączenie w przedsięwzięcie Zakładów Chemicznych LUVENA i Spółdzielni Swarzędz jest korzystne ze względów finansowych, oraz historycznych.

Radny Adam Dworaczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o prace nad nową formułą festiwalu w Luboniu.

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że jak już radnym wiadomo jakiś czas temu zakończono współpracę z żoną śp. Czesława Niemena. Festiwal nie nosi nazwy patrona, stąd z jednej strony szersze możliwości dobierania formuły artystycznej. Dyskusja na spotkaniu w Szkole Muzycznej dotyczyła głównie, co ma być mottem przewodnim, jaka jest wizja współorganizatorów, jak ma wyglądać festiwal w roku 2014.

Radny Adam Dworaczyk zapytał, ile kosztowała wizja przebudowy placu Edmunda Bojanowskiego?

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek nie potrafił dokładnie odpowiedzieć, powiedział, że co najmniej kilkanaście tysięcy złotych.

Radna Małgorzata Machalska zapytała o działania związane z wprowadzaniem karty „Duża Rodzina”.

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że działania na obecną chwilę koncentrują się wokół pozyskiwania przedsiębiorców chętnych do współpracy. Został stworzony przez praktykanta, który pracował pod nadzorem pracowników Urzędu Miasta Luboń szlif działań w tym zakresie. Mamy logotyp akcji. Odbyło się spotkanie z dyrekcją Factory Qutlet, aby karta „Duża Rodzina” była honorowana w całej sieci. Podejście było bardzo pozytywne, ale decyzję w sprawie wyda centrala.

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak zapytała Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o pkt 23 sprawozdania – zasilenie ze środków UMWW funduszu budowy dróg kwotą ok. 90.000,00 zł.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że są to środki jakie zostały przyznane Miastu na rewitalizację ulic, głównie na wykorytowanie i nawiezienie tłucznia (ul. Buczka, Wojska Polskiego).

Radna Małgorzata Machalska zapytała Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o podpisanie umowy w sprawie budowy miasteczek ruchu drogowego.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że o środki na ten cel Burmistrzowie ubiegają się od trzech lat. Z funduszy tych powstały barierki w mieście, sygnalizacja świetlna. Oprócz infrastruktury środki są też przeznaczane na edukację młodzieży i budowę miasteczek ruchu drogowego, które powstaną przy szkołach, wyposażone w motorowery i tablice multimedialne.

Ad 14.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania z ostatniej sesji zostały udzielone.

Ad 15.

Na XLIII sesji, w dniu 27 marca 2014r. złożone zostały dwie interpelacje.

/zał. Nr 22/ - Interpelacja złożona przez Przewodniczącego Rady Miasta Luboń, Marka Samulczyka dotycząca tzw. uchwał śmieciowych.

/zał. Nr 23/ - Interpelacja złożona przez Przewodniczącego Rady Miasta Luboń, Marka Samulczyka dotycząca budowy dróg, chodników i projektów drogowych.

Zapytania:

Radny Jakub Bielawski złożył na piśmie zapytanie do Burmistrza Miasta, Dariusza Szmyta, które dotyczyło działań w zakresie ograniczenia prędkości w ulicach: Niepodległości, Rivoliego i Przemysłowej.

/zał. Nr 24/ - WO.0003.12.2014 - Zapytanie radnego Jakuba Bielawskiego dot. działań w zakresie ograniczenia prędkości w ulicach: Niepodległości, Rivoliego i Przemysłowej.

Radna Katarzyna Frąckowiak miała zapytanie związane z mpzp Tereny po WPPZ. Jakiś czas temu, na wniosek właściciela terenu zaproponowano radnym przystąpienie do zmiany planu. Dwukrotnie plan był zdejmowany z porządku obrad, gdyż właściciel nie przystąpił do podpisania aktu notarialnego. Sprawa przycichła i nie wiadomo, co się dzieje. W związku z powyższym radna wyraziła opinię, że tego typu działania jedynie szkodzą, a w interesie miasta nie jest pod wpływem każdego wniosku wykładać na nowo plan. Są to koszty, na które miasto nie stać.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Zgodnie z procedurą miasto zaproponuje trzecie wyłożenie proponowanych zmian. Obecnie trwają rozmowy pomiędzy Urzędem Miasta, projektantem, a stroną wnioskodawcy i uzgadniana jest treść umowy przedwstępnej. Sytuacja ta nie wynika z opieszałości władz miasta, czy urzędników, ale toczącej się sprawy spadkowej po stronie wnioskodawcy.

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz wystąpiła z imieniu mieszkańców ul. Mokrej, którzy chcieliby poprawić jakość swojej drogi. Dysponują własnym pofrezem i walcem. Dlatego pytają, czy jest możliwość współpracy z Urzędem, czy w ogóle takie rozwiązania są możliwe, że część prac zapewniają mieszkańcy, część Miasto?

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że możliwość rozmowy jest zawsze i Burmistrz taką wolę wyraził.

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk powiedział, że przeczytał na stronie internetowej miasta, że został ogłoszony konkurs na zaprojektowanie szałasu. W związku z powyższym Przewodniczący Rady zapytał, w którym miejscu ma być postawiony szałas i za jakie środki?

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że po rozstrzygnięciu konkursu, kiedy będzie znany kosztorys będzie dopiero wiadomo, kiedy i za jakie pieniądze będzie mógł powstać szałas. Jedyne, logiczne miejsce na dzień dzisiejszy, to Park Papieski.

Ad 16.

W wolnych głosach i wnioskach Zastępca Burmistrza, Rafał Marek podziękował wszystkim radnym, szczególnie tym spoza Komisji Komunalnej za udział w konsultacjach społecznych w zakresie koncepcji zagospodarowania placu Edmunda Bojanowskiego. Podziękował też za wypełnienie ankiet i podzielenie się swoimi uwagami w tym zakresie.

Radny Rafał Mania poruszył sprawę ulicy Paderewskiego. Jedna kwestia dotyczyła zakrytego znaku zakazu skrętu w prawo, co dezorientuje kierowców. Druga przykrych zapachów unoszących się ze studzienek deszczowych.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że był na miejscu i posiada zdjęcia osoby, która dokonała nielegalnego wylewu ścieków do studzienki deszczowej. Sprawę prowadzi Straż Miejska.

Jeśli chodzi o zakryty znak drogowy, zrobił to mieszkaniec, z którym przeprowadzono rozmowę.

Radna Katarzyna Frąckowiak poruszyła sprawę technologii odtworzeń dróg gruntowych przez firmę Skanska.

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że osobiście sprawę kontroluje codziennie.

Radna Ewa Rogowicz przeczytała w sprawozdaniu Komisji Ochrony Środowiska z bieżących spraw, że Komisja zajmowała się Regulaminem utrzymania porządku i czystości w mieście. Dlatego, zarówno do Komisji jak i Burmistrza złożyła wniosek, aby w tym Regulaminie zająć się regulacją e-papierosów. Są regulacje dotyczące palenia tytoniu w obrębie przystanków autobusowych. Natomiast nie ma regulacji e-papierosów, które nie tylko są palone w obrębie przystanków, ale w samych autobusach.

Mieszkaniec Lubonia, pan Robert Korcz ponowił wniosek do Przewodniczącego Rady o zajęcie się sprawą zamieszkania radnych Rady Miasta Luboń. Radni złożyli oświadczenia, z których wynika, że są mieszkańcami naszego miasta, a jednocześnie na łamach gazety przyznają, ze duchem są z Luboniem, chociaż mieszkają w innej miejscowości.

 

Radny Jakub Bielawski złożył wniosek o udostępnienie informacji publicznej, protokołu powykonawczego prac remontowych, które w roku 2013 zostały przeprowadzone w części hali widowiskowo-sportowej w Luboniu obejmującej siłownię „New York”.

/zał. Nr 25/ - WO.0003.13.2014 - Wniosek radnego Jakuba Bielawskiego o udostępnienie informacji publicznej, protokołu powykonawczego prac remontowych, które w roku 2013 zostały przeprowadzone w części hali widowiskowo-sportowej w Luboniu obejmującej siłownię „New York”.


W dalszej części Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk odczytał złożony na Jego ręce wniosek Przewodniczącego Komisji Komunalnej, Jakuba Bielawskiego. Wniosek dotyczył wprowadzenia do porządku obrad sesji w najbliższym możliwym terminie projektu stanowiska, którego treść odczytał. Uściślając treść wniosku chodziło o to, żeby dotychczasowy dyrektor LOSiR, w obliczu wykrytych nieprawidłowości przez NIK, nie pełnił żadnych kierowniczych stanowisk.

/zał. Nr 26/ - WO.0003.14.2014 - Wniosek radnego Jakuba Bielawskiego dot. wprowadzenia do porządku obrad sesji w najbliższym możliwym terminie projektu stanowiska Rady, aby dyrektor LOSiR, w obliczu wykrytych nieprawidłowości przez NIK, nie pełnił żadnych kierowniczych stanowisk.

Dalej Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk przypomniał radnym o obowiązku złożenia do końca kwietnia oświadczeń majątkowych.

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk złożył wniosek, aby w 200. rocznicę urodzin hr. Augusta Cieszkowskiego ufundować tablicę pamiątkową, która będzie uhonorowaniem tej wybitnej postaci związanej z naszym miastem.

/zał. Nr 27/ - WO.0003.15.2014 - Wniosek Przewodniczącego Rady, Marka Samulczyka, aby w 200. rocznicę urodzin hr. Augusta Cieszkowskiego ufundować tablicę pamiątkową.

Na koniec poinformował, że kolejna sesja Rady Miasta Luboń odbędzie się 24 kwietnia 2014r.

Następnie podane zostały terminy spotkań Komisji Rady – harmonogram na kwiecień 2014r.

Ad 17.

Do protokołu nr XLII/2014 uwag nie było.

Za przyjęciem protokołu nr XLII/2014 głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Mania Rafał,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za przyjęciem protokołu nr XLII/2014 głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

Protokół nr XLII/2014, z dnia 27 lutego 2014r. został przyjęty.

Ad 18.

Po wyczerpaniu porządku obrad XLIII sesji Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 19.30.

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/Zał. Nr 2/ - Zapytanie radnej Anny Stankowiak-Bożełko skierowane do Centrum Informatycznego Edukacji oraz odpowiedź na zapytanie głównego specjalisty, Małgorzaty Stanik.

/zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLIII/278/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLIII/279/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIII/280/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIII/281/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń i Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

/zał. Nr 7/ - Uchwała nr XLIII/282/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań, a Miastem Luboń, Gminą Komorniki, Miastem Puszczykowo i Gminą Mosina w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

/zał. Nr 8/ - Uchwała nr XLIII/283/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego i objęcie przez Miasto Luboń akcji w spółce Aquanet S.A. z siedzibą w Poznaniu.

/zał. Nr 9/ - Uchwała nr XLIII/284/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

/zał. Nr 10/ - Uchwała nr XLIII/285/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 27 marca 2014r. w sprawie przystąpienia Miasta Luboń do Stowarzyszenia pod nazwą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

/zał. Nr 11/ - Sprawozdanie GKRPA z realizacji programu za rok 2013.

/zał. Nr 12/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Sfery Społecznej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 13/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Budżetu i Finansów (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 14/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Komunalnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 15/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Organizacyjno-Prawnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Ochrony Środowiska (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 17/ - Sprawozdanie z bieżących prac komisji Rewizyjnej (za okres od 20 grudnia 2013r. - do 27 marca 2014r.).

/zał. Nr 18/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/zał. Nr 19/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

/zał. Nr 20/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/zał. Nr 21/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

/zał. Nr 22/ - Interpelacja złożona przez Przewodniczącego Rady Miasta Luboń, Marka Samulczyka dotycząca tzw. uchwał śmieciowych.

/zał. Nr 23/ - Interpelacja złożona przez Przewodniczącego Rady Miasta Luboń, Marka Samulczyka dotycząca budowy dróg, chodników i projektów drogowych.

/zał. Nr 24/ - WO.0003.12.2014 - Zapytanie radnego Jakuba Bielawskiego dot. działań w zakresie ograniczenia prędkości w ulicach: Niepodległości, Rivoliego i Przemysłowej.

/zał. Nr 25/ - WO.0003.13.2014 - Wniosek radnego Jakuba Bielawskiego o udostępnienie informacji publicznej, protokołu powykonawczego prac remontowych, które w roku 2013 zostały przeprowadzone w części hali widowiskowo-sportowej w Luboniu obejmującej siłownię „New York”.

/zał. Nr 26/ - WO.0003.14.2014 - Wniosek radnego Jakuba Bielawskiego dot. wprowadzenia do porządku obrad sesji w najbliższym możliwym terminie projektu stanowiska Rady, aby dyrektor LOSiR, w obliczu wykrytych nieprawidłowości przez NIK, nie pełnił żadnych kierowniczych stanowisk.





/zał. Nr 27/ - WO.0003.15.2014 - Wniosek Przewodniczącego Rady, Marka Samulczyka, aby w 200. rocznicę urodzin hr. Augusta Cieszkowskiego ufundować tablicę pamiątkową.



/Zał. nr 28/ – Lista obecności z XLIII sesji radnych.

 

 

 

/Zał. nr 29/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych