Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023: Protokół nr XIX/2020 XIX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 11 lutego 2020r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Protokół nr XIX/2020

XIX sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 11 lutego 2020r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

 

Ad. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska przywitała radnych ,  panią Burmistrz, Zastępców Burmistrza, pracowników urzędu i panów  mecenasów.

Otworzyła XIX sesję Rady Miasta Luboń zwołaną na dzień 11 lutego  2020r.
na godz. 17.00 i poprosiła radnych o zalogowanie się w celu sprawdzenia obecności.

Po stwierdzeniu 21 obecnych radnych, Przewodnicząca Rady stwierdziła quorum i uznała obrady za prawomocne.

 

 

Uwagi i wnioski do porządku obrad:

 

Zgodnie z  zapowiedzią  Przewodniczącej Rady Miasta Luboń i informacją przekazaną radnym w dniu 10 lutego 2020r. zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o  dwa projekty uchwał:projekt uchwały „w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym”  (ten projekt został zaproponowany do rozpatrzenia jako punkt 4)oraz projekt uchwały „w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”  (i ten projekt zaplanowano do rozpatrzenia w punkcie 5). Pozostałe punkty przesunięte zostały o dwa  tak, że zakończenie obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska przewidziała w punkcie 10.

 

Po przedstawieniu powyższych zmian zarządziła głosowanie.

Odbyło się głosowanie w sprawie przyjęcia zmian w porządku obrad.

 

Za przyjęciem zaproponowanych zmian głosowali:

1. BERNACIAK Anna

2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

3. EKWIŃSKA Katarzyna

4. GAWELSKI Hieronim

5. IZYDORSKI Piotr Łukasz

6. KACZMAREK Iwona

7. KLECZEWSKA Magdalena

8. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

9. ŁAKOMY Beata

10. NAWROT Monika Izabela

11. NYĆKOWIAK Małgorzata

12. OKUPNIAK Andrzej Roman

13. SAMULCZYK Marek

14. SZWACKI Michał Jacek

15. TARASIEWICZ Bogdan

16. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

17. WIŚNIEWSKI Artur

18. WOLNIEWICZ Paweł

19. WOŹNIAK Magdalena Anna

20. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

21. ZYGMANOWSKA Teresa

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za przyjęciem zmian w porządku obrad głosowało 21 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych    Zmiany w porządku obrad zostały przyjęte jednogłośnie.

/zał. nr 1/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Przyjęcie porządku obrad.

Głosowanie w sprawie przyjęcia  porządku obrad.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

1. BERNACIAK Anna

2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

3. EKWIŃSKA Katarzyna

4. GAWELSKI Hieronim

5. IZYDORSKI Piotr Łukasz

6. KACZMAREK Iwona

7. KLECZEWSKA Magdalena

8. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

9. ŁAKOMY Beata

10. NAWROT Monika Izabela

11. NYĆKOWIAK Małgorzata

12. OKUPNIAK Andrzej Roman

13. SAMULCZYK Marek

14. SZWACKI Michał Jacek

15. TARASIEWICZ Bogdan

16. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

17. WIŚNIEWSKI Artur

18. WOLNIEWICZ Paweł

19. WOŹNIAK Magdalena Anna

20. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

21. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

 

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za przyjęciem porządku obrad głosowało 21 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0  radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

/zał. nr 2/ - Imienny wykaz głosowania.

 

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.
  5. Rozpatrzenie projektu w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  6. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  7. Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
  8. Wolne głosy i wnioski.
  9. Przyjęcie protokołów sesji nr XV/2019, XVI/2019.

10. Zakończenie obrad.

 

 

Ad. 2.  Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

Nie było.

 

Ad. 3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie  zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

Projekt uchwały omówił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Powtórzył w większości to, o czym mówił podczas Komisji: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawnej, Ochrony Środowiska i wniósł autopoprawkę.

Autopoprawka polegała na doprecyzowaniu zapisów dotyczących obowiązującej metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (naliczenie od liczby osób).

Konieczność podniesienia opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wynikała bezpośrednio ze wzrostu kosztów zagospodarowania wszystkich frakcji odpadów (odpady zmieszane, papier-tektura, tworzywa sztuczne, odpady wielkogabarytowe) – średnio w okresie od stycznia 2019 roku do stycznia 2020 roku o 112%. Frakcja o największym znaczeniu finansowym dotyczy niesegregowanych odpadów komunalnych. Dodał, że ogromny wpływ na zwiększenie kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie Lubonia miał także wzrost ilości produkowanych przez mieszkańców odpadów. W 2018 roku przeciętny mieszkaniec naszego miasta wyprodukował 416 kg odpadów, natomiast w roku ubiegłym wartość ta wzrosła do 492 kg. Dodał, że biorąc pod uwagę ten trend, w roku bieżącym należy się spodziewać dalszego wzrostu odbieranych śmieci. Wzrost ilości odpadów wszystkich frakcji spowodowany jest stałym wzrostem ilości mieszkańców Lubonia i konsumpcji. Burmistrz wspomniał również o podpisanym na dwa lata porozumieniu dot. gospodarowania odpadami z Tarnowem Podgórnym i odwożeniu lubońskich odpadów do stacji przeładunkowej w Rumianku. Jednocześnie poinformował o planach przygotowawczych do wybudowania stacji przeładunkowej w Luboniu. Referując temat Zastępca Burmistrza, Michał Popławski posłużył się także prezentacją multimedialną omawiając kolejno:

Rodzaje największych frakcji odpadów (m.in.: papier i tektura – wzrost o 543%, odpady zmieszane i tworzywa sztuczne – wzrost o 125%);

Wartość zamówienia dotyczącego odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w 2020 roku (biorąc pod uwagę rodzaje odpadów, ich ilość – 15 294,01 ton, wartość za ich zagospodarowanie – 7 269 585,70 zł oraz odbiór – 3 058 802 zł);

Koszty rocznego utrzymania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) – 62 650,90 zł;

Szacunkowy wzrost w 2020 roku kosztów systemu gospodarowania odpadami w związku z podwyżką opłat w instalacji (w konsekwencji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jeśli zachowana zostanie obecna stawka opłaty tj. 14 zł/za 1 osobę miesięcznie, szacuje się, że w bieżącym roku zabraknie 3 642 303,55 zł i ten deficyt pokryją mieszkańcy);

Wyliczenie stawki opłaty za śmieci (deficyt w kwocie 3 642 303,55 zł pokryje 30 571 mieszkańców naszego miasta płacąc miesięczną stawkę w kwocie 26 zł za 1 osobę – stawka ta będzie obowiązywała od 1 marca tego roku);

Wysokość planowanych opłat za śmieci w niektórych gminach powiatu poznańskiego (Tarnowo Podgórne – 26 zł/1 os., Rokietnica – 26 zł/1 os., Związek Międzygminny Selekt – Czempiń i 15 innych gmin – 27 zł/1 os.);

Wpływ wzrostu opłaty za korzystanie ze środowiska – tzw. opłaty marszałkowskiej na wzrost opłat za przetwarzanie odpadów zmieszanych (stawka opłaty marszałkowskiej w 2018 r. wynosiła 140 zł za 1 tonę odpadów, natomiast w roku bieżącym wynosi aż 270 zł);

Główne przyczyny podwyżki opłaty za śmieci (wzrost opłaty marszałkowskiej, wzrost cen energii, wzrost kosztów pracy).

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Podczas dyskusji radna Iwona Kaczmarek zapytała o kwotę 9.144.206,00 zł. Skąd ta kwota się wzięła, jak została wyliczona?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnej, że jest to szacowana wysokość wydatków w roku 2020 związana z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów.

 

Radna Małgorzata Nyćkowiak zapytała, co z odpadami medycznymi?.

 

Odpowiedzi udzielił dyrektor firmy KOM-LUB, pan Igor Szymkowiak: Trafiają na PSZOK. Są przyjmowane w punkcie selektywnego odbioru.

 

Radna Magdalena Woźniak: Liczba osób niepłacących za odbiór odpadów w mieście spadła z 10% na 7,5%. Radna zapytała, co można zrobić, żeby wszyscy regulowali opłaty?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski podkreślił, że na tle innych gmin, to jest bardzo dobry wynik. Dzięki pracy urzędników, ich determinacji ten procent maleje, a w porównaniu z sąsiednimi gminami pod tym względem, Luboń wypada korzystnie. To po pierwsze. Po drugie egzekucja jest w każdym przypadku stosowana, w ramach możliwości prawnych miasta. Miasto nie ma możliwości zaprzestania odbioru odpadów komunalnych, nawet jeśli ktoś nie płaci miesiącami.

 

Radna Monika Nawrot zapytała, czy 7,5% to jest procent niepłacących, czy niezdeklarowanych?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Są w systemie, zadeklarowali, nie płacą.

 

Radna Monika Nawrot: W jaki sposób robi się wyliczenia, na podstawie osób zameldowanych, czy zdeklarowanych?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Na ten czas jest to 29 tys. osób. Wyliczenia zostały zrobione na podstawie osób zameldowanych.

 

Radny Marek Samulczyk stwierdził, że Rada Miasta pracuje szybciej jak „nocna zmiana”. Prezentacja została przekazana radnym tuż przed sesją, co nie pozwoliło na rzetelne zapoznanie. To po pierwsze. Po drugie, w Selekcie stawka wynosi 27,00 zł. Skąd wyliczona stawka (w grupie zakupowej) 26,00 zł?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Wspólnie grupa zakupowa taką stawkę uzyskała. Wpływ na to miała stawka 450,00 zł netto za zagospodarowanie odpadów zmieszanych.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał dokąd transportowane są odpady z Rumianka w aspekcie ewentualnego odwożenia ich bezpośrednio do Piotrowa lub pod Międzychód – co jest dla naszego miasta korzystniejsze?.

 

Dyrektor firmy Kom-Lub – Igor Szymkowiak odpowiedział, że odpady trafiają do składowiska śmieci w Mnichach pod Międzychodem. Dodał, że szuka oszczędności. Odległość między Luboniem a Mnichami i Piotrowem jest porównywalna, natomiast zawożenie śmieci do Rumianka pod względem ekonomicznym jest dla nas korzystniejsze, innymi słowy po prostu tańsze.

 

Radny Marek Samlczyk: Za dwa lata Luboń musi mieć własną stację przeładunkową. Jakie są plany?.

 

 

Dyrektor firmy Kom-Lub – Igor Szymkowiak odpowiedział, że prace nad tym tematem trwają od dawna i są już jej pierwsze efekty. Miasto planuje, żeby stacja przeładunkowa powstała na odzyskiwanych terenach po żwirowni, przy Zakładach Chemicznych.

 

Radna Monika Nawrot zapytała o działania Miasta lub firmy KOM-LUB w sprawie odpadów, które mieszkańcy powinni segregować, a w praktyce wrzucają odpady zmieszane. Tarnowo Podgórne podjęło stosowne działania, sprawdzają worki i ich nie odbierają.

 

 

Dyrektor firmy Kom-Lub – Igor Szymkowiak odpowiedział, że oczywiście można sprawdzać worki. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że kadra pracowników w obecnym stanie będzie niewystarczająca, a na nowe zatrudnienia nas po prostu nie stać. Tarnowo Podgórne widocznie na takie działania stać. Wyrywkowa kontrola jest możliwa i będzie prowadzona.

 

Na koniec dyskusji radna Anna Berniaciak powiedziała, że nie zgadza się ze słowami radnego Marka Samulczyka stwierdzającego, że działamy „w trybie nocnej zmiany”. Wszystkie dokumenty radni otrzymali w przepisowym czasie, tj. na tydzień przed sesją.

 

 

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik wraz autopoprawką.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1. BERNACIAK Anna

2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

3. EKWIŃSKA Katarzyna

4. GAWELSKI Hieronim

5. IZYDORSKI Piotr Łukasz

6. KACZMAREK Iwona

7. KLECZEWSKA Magdalena

8. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

9. ŁAKOMY Beata

10. NYĆKOWIAK Małgorzata

11. OKUPNIAK Andrzej Roman

12. SZWACKI Michał Jacek

13. TARASIEWICZ Bogdan

14. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

15. WIŚNIEWSKI Artur

16. WOLNIEWICZ Paweł

17. WOŹNIAK Magdalena Anna

18. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

19. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymali się od głosu:

  1. NAWROT Monika Izabela
  2. SAMULCZYK Marek

 

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za podjęciem uchwały głosowało 19 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 3/ - Uchwała nr XIX/148/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

/zał. nr 4/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad. 4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne  w kompostowniku przydomowym.

Projekt uchwały omówił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Zgodnie z art. 6k ust. 4a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rada gminy obligatoryjnie, w drodze uchwały zwalnia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym proporcjonalnie do zmniejszenia kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z gospodarstw domowych. Ustala się zwolnienie z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1,00 zł od obowiązującej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, miesięcznie na jednego mieszkańca. Dla ułatwienia obliczeń kwotę zwolnienia zaokrąglono do pełnych złotych. Wysokość tego zwolnienia została odpowiednio skalkulowana:

Koszt zagospodarowania bioodpadów na osobę (zamieszkującą) na terenie Miasta Luboń, przyjęto wartości wg kosztów z 2019 roku

Koszty zbiórki i zagospodarowania bioodpadów

465542,75zł

Koszty zagospodarowania bioodpadów (w przypadku założenia, że 10% osób zadeklaruje kompostowanie bioodpadów w kompostowniku przydomowym)

418988,47zł

Liczba osób

30 571

Udział kosztów bioodpadów w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi

1,14 zł

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk zapytał, czy zostały wyszczególnione działki, na których będą  mogły powstać kompostowniki?. Na małych działkach przecież nie będzie takich możliwości.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział, że kwestie prawne dotyczące lokalizacji kompostownika regulują odrębne przepisy.

 

Radca prawny, Przemysław Czaczyk dodał, że uchwała rady reguluje wyłącznie kwestie związane z posiadaniem kompostowników, natomiast warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, oraz szczegółowe warunki lokalizacji tego typu urządzeń, czyli kompostowników regulują odrębne przepisy, tj. § 36 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury.

 

Radny Marek Samulczyk: Nadwyżkę bioodpadów można oddawać do PSZOK-u. Jeśli mieszkaniec zadeklaruje, że ma kompostownik, to również będzie mógł odwieźć nadwyżkę do PSZOK-u?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Tak.

 

Radny Marek Samulczyk: Wprowadzenie odbioru bio zmieni Regulamin. Czy zatem zostanie on dostosowany?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Tak. Zostanie dostosowany. Częściowo już zmiany zostały wprowadzone.

 

 

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1. BERNACIAK Anna

2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr

3. GAWELSKI Hieronim

4. IZYDORSKI Piotr Łukasz

5. KACZMAREK Iwona

6. KLECZEWSKA Magdalena

7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław

8. ŁAKOMY Beata

9. NAWROT Monika Izabela

10. NYĆKOWIAK Małgorzata

11. OKUPNIAK Andrzej Roman

12. SAMULCZYK Marek

13. SZWACKI Michał Jacek

14. TARASIEWICZ Bogdan

15. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika

16. WIŚNIEWSKI Artur

17. WOLNIEWICZ Paweł

18. WOŹNIAK Magdalena Anna

19. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

20. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Głosów wstrzymujących nie było.

Nieobecna podczas głosowania: EKWIŃSKA Katarzyna.

 

Udział w głosowaniu brało 20 radnych.  

Za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 0 radnych, nieobecna 1 radna.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XIX/149/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne  w kompostowniku przydomowym.

 

/zał. nr 6/ - Imienny wykaz głosowania.

 

Ad. 5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Projekt uchwały omówiła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska.

Podjęcie przedłożonej Radzie Miasta uchwały było konieczne w związku z doprecyzowaniem zapisów dotyczących obowiązującej metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uzupełnieniem deklaracji o rubryki dotyczące wysokości zwolnienia w części z opłaty właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym oraz w celu dostosowania formularza deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami do zmian wprowadzonych ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579).

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Organizacyjno-Prawna, Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk zapytał, czy przewidziano zwolnienia dla osób korzystających z pomocy  MOPS? (Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu).

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że takiego zwolnienia Burmistrz Miasta może udzielić, ale nie musi. Jest to indywidualna decyzja Burmistrza.

 

Radna Magdalena Woźniak zapytała, od kiedy będzie obowiązywać nowa deklaracja?.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że od 1 maja 2020r.

 

Radny Piotr Izydorski zapytał, kto ma obowiązek zapewnienia miejsca na pojemniki?.

 

Radca prawny, Przemysław Czaczyk odpowiedział radnemu, że jest to obowiązek właściciela nieruchomości, w przypadku wspólnoty zarządcy.

 

Głosowanie w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. GAWELSKI Hieronim
  5. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  6. KACZMAREK Iwona
  7. KLECZEWSKA Magdalena
  8. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  9. ŁAKOMY Beata
  10. NYĆKOWIAK Małgorzata
  11. OKUPNIAK Andrzej Roman
  12. SAMULCZYK Marek
  13. SZWACKI Michał Jacek
  14. TARASIEWICZ Bogdan
  15. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  16. WIŚNIEWSKI Artur
  17. WOLNIEWICZ Paweł
  18. WOŹNIAK Magdalena Anna
  19. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  20. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymała się od głosu:

NAWROT Monika Izabela.

 

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za podjęciem uchwały głosowało 20 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymała się od głosu 1 radna. Uchwała została podjęta.

/zał. nr 7/ - Uchwała nr XIX/150/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

/zał. nr 8/ - Imienny wykaz głosowania

 

Ad.6.

/zał. nr 9/ -  Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytań nie było.

 

Ad. 7.

/zał. nr 10/ -  Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

Pytań nie było.

 

 

Ad.8.

Wolne głosy i wnioski.

 

W wolnych głosach i wnioskach radny Marek Samulczyk poruszył sprawę zmiany Zastępcy Burmistrza. Zmiana dokonana została z końcem grudnia, gdzie decyzją Pani Burmistrz w miejsce ustępującego pana Mateusza Mikołajczaka, nowym Zastępcą została pani Dorota Franek. Ta zmiana była planowana od wielu miesięcy, ponieważ od początku wiadomo było, że po wybudowaniu szkoły katolickiej, której dyrektorem został pan Mateusz Mikołajczak zrezygnuje z funkcji Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń. Nie była to nagła decyzja, bo sam Burmistrz tego nigdy nie ukrywał. To było planowane. Stąd radny zapytał, czy prawdą jest, a pytają o to mieszkańcy, że pan Mateusz Mikołajczak będzie odbierał wynagrodzenie jeszcze do końca marca 2020 roku?. Zakończył przecież pracę w grudniu 2019 roku.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Tak. Jest to zgodne z kodeksem pracy.

 

 

Radny Hieronim Gawelski zapytał, czy Miasto rozważało budowę spalarni śmieci?.

 

 

Dyrektor firmy KOM-LUB, pan Igor Szymkowiak odpowiedział radnemu, że budowa spalarni na ten moment jest dla Miasta Luboń nieosiągalna. Miasta na to nie stać.

 

 

W dalszej części sesji podane zostały terminy spotkań Komisji Rady oraz planowane terminy sesji.

 

Planowane terminy sesji:

27 lutego 2020

26 marca 2020

23 kwietnia 2020

21 maja 2020

18 czerwca 2020

16 lipca 2020

 

 

 

Ad. 9.

 Przyjęcie protokołu sesji nr XV/2019 z dnia 13 listopada 2019r..

 

Głosowanie:

 za przyjęciem protokołu sesji XV/2019 głosowali:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KLECZEWSKA Magdalena
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. ŁAKOMY Beata
  9. NAWROT Monika Izabela
  10. NYĆKOWIAK Małgorzata
  11. OKUPNIAK Andrzej Roman
  12. SAMULCZYK Marek
  13. SZWACKI Michał Jacek
  14. TARASIEWICZ Bogdan
  15. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  16. WIŚNIEWSKI Artur
  17. WOLNIEWICZ Paweł
  18. WOŹNIAK Magdalena Anna
  19. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  20. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymał się od głosu:

  1. GAWELSKI Hieronim

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za przyjęciem protokołu głosowało 20 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymał się od głosu 1 radny.

Protokół nr XV/2019 został przyjęty.

/zał. nr 11/ - Imienny wykaz głosowania

 

 

Ad. 10.

 Przyjęcie protokołu sesji nr XVI/2019 z dnia 28 listopada 2019r.

 

Głosowanie:

 za przyjęciem protokołu sesji XVI/2019 głosowali:

  1. BERNACIAK Anna
  2. BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
  3. EKWIŃSKA Katarzyna
  4. IZYDORSKI Piotr Łukasz
  5. KACZMAREK Iwona
  6. KLECZEWSKA Magdalena
  7. KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
  8. ŁAKOMY Beata
  9. NYĆKOWIAK Małgorzata
  10. OKUPNIAK Andrzej Roman
  11. SAMULCZYK Marek
  12. SZWACKI Michał Jacek
  13. TARASIEWICZ Bogdan
  14. WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
  15. WIŚNIEWSKI Artur
  16. WOLNIEWICZ Paweł
  17. WOŹNIAK Magdalena Anna
  18. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
  19. ZYGMANOWSKA Teresa

 

Głosów przeciwnych nie było.

Wstrzymali się od głosu:

1. GAWELSKI Hieronim

2. NAWROT Monika Izabela

 

Udział w głosowaniu brało 21 radnych. 

Za przyjęciem protokołu głosowało 19 radnych, przeciw 0 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych.

Protokół nr XVI został przyjęty.

/zał. nr 12/ - Imienny wykaz głosowania

 

 

Ad. 10.  Zakończenie obrad.

Po wyczerpaniu porządku obrad, Przewodnicząca Rady Teresa Zygmanowska zakończyła obrady XIX sesji Rady Miasta Luboń o godz. 19:10.

 

Załączniki:

/zał. nr 1/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 2/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 3/ - Uchwała nr XIX/148/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

/zał. nr 4/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XIX/149/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne  w kompostowniku przydomowym.

 

/zał. nr 6/ - Imienny wykaz głosowania.

/zał. nr 7/ - Uchwała nr XIX/150/2020 Rady Miasta Luboń z dnia 11.02.2020r. w sprawie zmiany uchwały NR XXIV/149/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

/zał. nr 8/ - Imienny wykaz głosowania

 

/zał. nr 9/ -  Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/zał. nr 10/ -  Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/zał. nr 11/ - Imienny wykaz głosowania (przyjęcie protokołu nr XV/2019).

 

/zał. nr 12/ - Imienny wykaz głosowania (przyjęcie protokołu nr XVI/2019).

 

/Zał. nr 13/ – Lista obecności z XIX sesji radnych.

 

/Zał. nr 14/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

 

 

 

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych