Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006: Protokół nr XXXIX/2005 z XXXIX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 22 września 2005r.

Protokół nr XXXIX/2005

z XXXIX sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 22 września 2005r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Porządek obrad:

1.     Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.     Propozycja uchwały w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

3.     Propozycja uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2005r.

4.     Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r.

5.     Propozycja uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2006r.”.

6.     Propozycja uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Międzygminnego „Centrum Zagospodarowania Odpadów – SELEKT”.

7.     Propozycja uchwały w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji Poznań (w zakresie udziału Miasta Luboń w aglomeracji Poznań).

8.     Propozycja uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

9.     Interpelacje i zapytania.

10. Wolne głosy i wnioski.

11. Przyjęcie protokołu z XXXVIII sesji Rady Miasta Luboń.

12. Zakończenie obrad.

 

 

 

 

ad. 1

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański przywitał przybyłych radnych oraz gości (Projektanta Miejscowego Planu  Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa” Pana Pawła Szumigałę, Kierownika Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Pana Huberta Prałata).

Po stwierdzeniu obecności dwudziestujeden (21) radnych spełniającej warunek quorum, Przewodniczący zaproponował zmianę porządku obrad, tzn. przesunięcie punktu 3 – Propozycji uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2005r., na pozycję 4, a pkt 4 – Informacja Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r., na pozycję 3.

Kolejne punkty porządku obrad pozostały bez zmian.

Ponieważ innych uwag do porządku obrad nie było, Przewodniczący zarządził głosowanie nad zmienionym porządkiem obrad.

 

Głosowanie:

za przyjęciem porządku obrad głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

radny Mirosław Klecz

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

 

         głosów przeciwnych nie było.

        

         głosów wstrzymujących nie było.

        

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 21 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

 

/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

ad. 2

Przewodniczący Zdzisław Szafrański poprosił o przedtstawienie propozycji uchwały w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodaowania Przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Przedmiotem pkt 2 porządku obrad jest uchwalenie kolejnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, tym razem planu - „ulicy Dworcowej”.

W związku z powyższym Burmistrz zaproponował następującą kolejność uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

Po pierwsze, Burmistrz przedstawi kalendarium w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - „ulica Dworcowa”.

Po drugie, kierownik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Pan Hubert Prałat, przedstawił procedurę prac nad przedmiotowym miejscowym planem.

W następnej kolejności, Burmistrz zaproponował, aby zabrał głos projektant, który przedstawi zasadnicze elementy planu.

Na koniec Burmistrz zaproponował dyskusję, która kończyłaby się uchwałą nad przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

 

 

  

Zgodnie z ustaloną wcześniej kolejnością, głos zabrał Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek, który przedstawił kalendarium w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - „ulica Dworcowa”.:

24 maja 2000r. Rada Miasta Luboń podjęła uchwałę nr XXII/135/2000 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - „ulica Dworcowa”. Zapis uchwały przewidywał objęcie planem pasa szerokości 50 m z uwzględnieniem 20 m od osi skrajnego toru i 10 m od terenów PKP.

28 sierpnia 2000r. - komunikat o przystąpieniu.

5 września 2000r. - ogłoszenie w prasie i rozesłanie zawiadomień.

15 grudnia 2000r. - przystąpiono do opiniowania i uzgadniania projektu planu.

1 marca 2001r. - zawiadomienie i obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu  /wpłynęło 6 uwag od właścicieli indywidualnych i 1 od spółdzielni/

/Zarząd – rozpatrzenie uwag – kategoryzacja: protesty i zarzuty/

12 lipca 2001r. - zawiadmienie wnioskodawców o terminie spotkania.

30 lipca 2001r. - spotkanie z zainteresowanymi mieszkańcami ul. Dworcowej.

 

                  Opracowanie nowej wersji projektu, a głównie zwężenie pasa drogowego z 12 m do 8 m przy zachowaniu 20 m od osi skrajnego toru.

 

8 października 2001r. - nastąpiło ogłoszenie i obwieszczenie o II wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu, w terminie 22.X. - 21.XI.2001r.

21 października 2001r. - spotkanie zainteresowanych z projektantami – brak porozumienia – 3 właścicieli zajęło stanowisko negatywne wobec projektu /pp. Florek, Tonder, Kędziora/

 

 

Rozwiązanie zaistniałej sytuacji – uzyskanie odstępstwa od zapisów rozporządzenia z maja 1998r. w sprawie odległości inwestycji od osi toru kolejowego.

 

      sierpień 2002 – pismo do Ministerstwa Infrastruktury

      wrzesień 2002 – odpowiedź Ministerstwa ze wskazaniem kierunku działań

      wrzesień 2002 – styczeń 2003: korespondencja pomiędzy Urzędem Miasta, Starostwem, Wojewodą, PKP

      styczeń 2003 – uzyskanie informacji, iż konieczne są opinie: Biura Projektów Kolejowych

      maj 2003 – wystąpienie o powyższe do PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu

      po spotkaniu oraz monitach uzyskanie pozytywnej opinii – 27 stycznia 2004r.

 

Po uzyskaniu powyższego podjęcie uchwały w dniu 19 luty 2004r. i wszczęcie nowej procedury.

 

W obu przypadkach, tj. w lipcu 2000r. i czerwcu 2004r., wykonanwcę projektu planu miejscowego wybrano w przetargu nieograniczonym i była to Autorska Pracownia Projektowa – Paweł Szumigała.

W 2000r. za kwotę – 25.000,00 zł, z której wypłacono 21.000,00 zł, od dalszego wynagrodzenia odstąpiono na mocy porozumienia ze względu na przerwanie prac projektowych oraz zmianę przepisów prawa.

W 2004r. za kwotę – 6.100,00 zł.

W związku z zaproponowaną przez Burmistrza kolejnością uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”, Przewodniczący Zdzisław Szafrański oddał głos Panu Hubertowi Prałatowi i poprosił o przedstawienie harmonogramu procedury prac nad przedmiotowym planem.

 

Kierownik Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Luboń Pan Hubert Prałat:

19 lutego 2004r. Rada Miasta Luboń podjęła uchwałę nr XIX/94/2004 o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - „ulica Dworcowa”.

4 maja 2004r. ukazało się w prasie i na tablicy ogłoszenie o przystąpieniu i możliwości składania wniosków, przez 21 dni. Wpłynęło 12 wniosków (na 22 zawiadomienia) od organów i instytucji ustawowo powiadomionych.

3 września 2004r. Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna dokonała oceny projektu planu.

6 września 2004r. projekt planu został przedłożony Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń (protokół nr 27/2004).

Do 6 czerwca 2005r. trwało opiniowanie planu.

Do 7 czerwca 2005r. - uzgadnianie.

9 czerwca 2005r. ukazało się ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu.

Od 17 czerwca do 7 lipca 2005r. trwało wyłożenie planu (z planem zapoznało się – 0 osób)

4 lipca 2005r. odbyła się dyskusja publiczna, w której uczestniczyły 3 osoby.

22 lipca 2005r. - ostateczny termin składania uwag (wpłynęło - 0 uwag).

Do 6 sierpnia 2005r. - termin rozpatrzenia uwag, jeżeli byłyby.

5 września 2005r. projekt uchwały wpłynął do Biura Rady Miasta Luboń.

22 września 2005r. - projekt uchwały rozpatrywany na sesji Rady Miasta Luboń.

 

Przewodniczący Rady Miasta Luboń Zdzisław Szafrański oddał głos Projektantowi planu.

 

Projektant planu Pan Paweł Szumigała – Autorska Pracownia Architektoniczna – Poznań:

Projektant powiedział, że największym problemem przy opracowywaniu przedmiotowego planu, było uregulowanie stanu prawnego z koleją, co zostało zrobione. Brak nowelizacji przepisów, a konkretnie rozporządzenia na podstawie, którego można było ubiegać się o odstępstwo (zbliżenie do torów poniżej 20 m). Procedura uzyskania decyzji Wojewody o ww. odstępstwie trwała trzy miesiące.

Projektant planu wyraził opinię, że przedstawiony Radzie projekt planu, jest rozwiązaniem bardzo dobrym i optymalnym.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, ile gruntów będzie trzeba jeszcze wykupić przed realizacją ulicy Dworcowej i jaki to będzie koszt dla Miasta?

 

 

 

Kierownik Wydziału ZPiOŚ Urzędu Miasta Pan Hubert Prałat:

Wszystkie załączniki do planu, ze szczegółowymi wyliczeniami, danymi, liczbami, były do wglądu w Biurze Rady, na dwa tygodnie przed sesją. O możliwości zapoznania się z tymi materiałami, radni zostali poinformowani.

Dane, o które zapytał Pan Ruszkowski znajdują się właśnie w tych materiałach.

 

Radny Paweł Piotr Ruszkowski powiedział, że w tej chwili nie chodzi mu o szczegóły, tylko szacunkowo, mniej więcej, ile Miasto będzie musiało wykupić metrów ziemi i na jaką kwotę.

 

Kierownik Wydziału ZPiOŚ Urzędu Miasta Pan Hubert Prałat:

Na odcinku – do ul. Podgórnej – nie ma potrzeby żadnych wykupów. Sprawa wykupu pojawia się dopiero od ul. Podgórnej do ul. Krętej. Największym obciążeniem finansowym dla Miasta będzie wykup od Pana Czyża. Jest to teren ok. 3 tys. metrów. Oprócz tego pozostaną do wykupienia jeszcze grunty od dwóch innych osób. Tak więc podsumowując, będzie to razem ok. 10 tys. metrów. O cenie na dzień dzisiejszy trudno mówić. Do tej pory cena za wykup jednego metra ziemi pod drogę oscylowała w granicach 50,00 zł.

 

Radny Paweł Piotr Ruszkowski zapytał, jaki jest zakładany docelowy ruch na ulicy Dworcowej?

 

Projektant powiedział, że trudno w tej chwili odpowiedzieć na to pytanie. Na pewno inne zupełnie będzie natężenie ruchu na ulicy Dworcowej, kiedy będzie ona zrobiona do końca, tzn. do ul. Krętej, a inne teraz, kiedy zostanie zrobiona tylko do ul. Podgórnej.

Od strony technicznej można przypuszczać, że będzie to ok. 3-4 tys. samochodów na godzinę.

 

Radny Marian Szymański zwrócił uwagę, że mapa, która stanowi integracyjną część projektu uchwały, nie została oznaczona, jako załącznik nr 1.

 

Kierownik Wydziału ZPiOŚ Urzędu Miasta Pan Hubert Prałat zapewnił, że mapa na pewno zostanie oznaczona, jako załącznik nr 1 do uchwały.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

 

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

radny Mirosław Klecz

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

 

         głosów przeciwnych nie było.

        

         wstrzymał się od głosu:

         radny Piotr Paweł Ruszkowski

        

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radnych/

 

/zał. Nr 2/ - Uchwała nr XXXIX/189/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

 

ad. 3

Przewodniczący Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r.

 

  

Burmistrz Miasta Włodzimierz Kaczmarek:

Burmistrz w swojej wypowiedzi ograniczył się do ogólnych danych, gdyż szczegółowe wykonanie dochodów i wydatków, w stosunku do zaplanowanych, zostało zawarte w informacji o przebiegu wykonania budżetu, które Rada otrzymała miesiąc wcześniej.

Wykonane dochody budżetu w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2005r. wyniosły 17.365.440,29 zł, co stanowiło 44,6% dochodów planowanych. Jeżeli, przyjąćby umownie, iż w pierwszym półroczu powinna zostać zrealizowana połowa dochodów, to do tej połowy, czyli do 50% brakowałoby ok. 2 mln. zł. Analiza dochodów w I półroczu wskazała na sytuacje, które powinny ulec zmianie (w przyszłej zmianie budżetu i zmianie zaplanowanej na dzisiejszą sesję). Generalnie dostrzec było można, że dochody będą wyższe od planowanych. Dochody te dotyczyły wpływów z opłat za zajęcie pasa drogowego, wpływów z opłat za zarząd i użytkowanie wieczyste, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadku i darowizn, podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej.

Jeżeli chodzi o wydatki, to wyniosły one 17.092.640,86 zł, co stanowiło 41,9% planowanych wydatków rocznych. Istniało zróżnicowanie, jeśli chodzi o stpoień wykonania wydatków bieżących i wydatków inwestycyjnych. Wydatki bieżące zostały wykonane na poziomie 49% planowanych wydatków rocznych, natomiast wydatki majątkowe w I półroczu zostały wykonane na poziomie niespełna 21% planowanych wydatków rocznych. Gdyby odnieść się do sytuacji poprzedniej, tzn. z roku ubiegłego, to poziom wykonania dochodów w roku biżącym był wyraźnie wyższy. W roku 2004 wykonanie dochodów Miasta za I półrocze wynosiło ok. 36%. Dla wyższego wykonania dochodów w roku 2005 przyczyniły się dwie okoliczności. Pierwsza, tj. wykonanie planu w zakresie udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych. Po raz pierwszy, można powiedzieć w historii, ten poziom wykonania jest stosunkowo wysoki. Jest to bardzo ważne źródło dochodów, gdyż stanowi kwotę ok. 10 mln rocznie. W związku z powyższym rzutuje to ogromnie na wykonanie lub niewykonanie dochodów. Drugim powodem wyższego wykonania dochodów w I półroczu roku 2005, była realizacja niektórych dochodów, znacznie powyżej 50%.

Jeżeli zestawić te dwie wielkości, poziom wykonanych dochodów i poziom wykonanych wydatków, to można formalnie powiedzieć, że w I półroczu powstała nadwyżka w samej różnicy między dochodami a wydatkami – prawie 273 tys. zł. Jeżeli powiększyć to o wolne środki z roku poprzedniego, to nie wykorzystane środki do dyspozycji wynosiły 2 mln. 279 tys zł. Jest to oczywiście podejście formalne, ponieważ w skład dochodu weszła dodatkowa rata subwencji oświatowej, która przeznaczona była na wypłatę (w miesiącu lipcu, a przed końcem czerwca). Niektóre dochody zaliczone do I półrocza wpłynęły po 30 czerwca.

Na koniec I półrocza Miasto posiadało minimalne zobowiązanie krótkoterminowe, które wynosiło 1.600,00 zł. W ciągu I półrocza nie przypadał termin spłat obligacji, a więc zadłużenie to z początku roku – rzędu 8 mln. 800 tys nie uległo zmianie. W I półroczu koszt obsługi długu Miasta i odsetek od obligacji wynosił 121 tys. zł.

Informacja o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r. została przedstawiona Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

 

/zał. Nr 3/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń z przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r.

 

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Skarbnikowi Miasta i poprosił o przedstawienie opinii, o informacji z przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r., Regionalnej Izby Obrachunkowej.

 

Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha:

Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wyznaczony Zarządzeniem Nr 25/2004 Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 9 listopada 2004r. ze zm. w osobach:

Przewodnicząca:     Aniela Michalec

Członkowie:           Grażyna Wróblewska

                            Karol Chyra

działając na podstawie art. 13 pkt 4 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz. 577 ze zm.) w związku z art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) wyraża o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Luboń o przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005 rok: opinię pozytywną.

/zał. Nr 4/ - Uchwała nr SO-0953/48/17/Po/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 19 września 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Luboń informacji z wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku.

 

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Marian Szymański dokonał porównań wykonania budżetu w I półroczu roku 2005 do roku 2004.:

Jeżeli chodzi o wykonanie dochodów w roku 2005, było ono większe o 16%, niż w roku 2004. Wydatki o 8% większe, niż w roku 2004.

Dochody budżetu w roku 2005, o czym wspominał Burmistrz Kaczmarek, zostały wykonane na poziomie 44,6%, w roku 2004 – 40,9%.

Subwencja ogólna z budżetu Państwa – wykonanie na tym samym poziomie.

Uwagę, zdaniem radnego, na pewno zwracają – inwestycje własne gmin, które w roku 2004 kształtowały się na poziomie 0,9%, w roku 2005 1,14%.

Na wysokość osiąganych dochodów wpływ miały podatki, o czym wcześniej wspominał też Burmistrz.

Jeżeli chodzi o umorzenia podatków, to: 

      w podatku od nieruchomości od osób fizycznych - w roku 2005 umorzenia wyniosły 17 tys. zł, w roku 2004 – 11 tys. zł;

      umorzenia w podatku od środków transportowych – w roku 2004 rozłożono na raty 11 tys. zł, w roku 2005 – 50 tys. zł.

Jeżeli chodzi o zaległości, to w okresie I półrocza roku 2004 w podatku od nieruchomości wystawiono 1.035 upomnień, 18 tytułów wykonawczych, natomiast w roku 2005 – 231, w tym 75 upomnień i 112 tytułów wykonwaczych.

Ogółem wydatki są większe o 23% w I półroczu roku bieżącego od I półrocza roku poprzedniego.

Wydatki majątkowe w roku 2004 wynosiły 13%. W roku 2005 – 21%.

W roku 2005 nastąpił też wzrost wydatków Biura Majątku Komunalnego na remonty o ponad 30 tys. zł.

Na koniec radny poprosił Burmistrza o skomentowanie powyższych uwag.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Jeżeli chodzi o wyższe wykonanie wydatków majątkowych w porównaniu do roku ubiegłego, to należałoby spojrzeć na tę sytuację co najmniej z dwóch stron.

Po pierwsze stopień wykonania zależy od tego, czy w danym roku mamy do czynienia z inwestycjami kontynuowanymi, czyli już rozpoczętymi, czy też znaczną część lub w całości stanowią inwestycje dopiero rozpoczynane z całą skomplikowaną ich procedurą.

W roku 2005 w większości były to inwestycje kontynuowane. Do inwestycji tych należy zaliczyć: adaptację budynku komunalnego przy ul. Sobieskiego, zakończenmie prac w Przedszkolu nr 5 przy ul. Osiedlowej, prace na cmentarzu komunalnym.

Tak więc kontynuacja wydatków z lat poprzednich umożliwia ich realizację w I półroczu roku bieżącego i dlatego wykonanie jest takie wysokie.

W wydatkach majątkowych wpływ na tę sytuację miały również wykupy gruntów.

Wykupy zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie, ale tylko dlatego, że został ustalony na bardzo niskim poziomie, o czym trzeba uczciwie powiedzieć, w stosunku do potrzeb. Tylko dlatego, to co zostało zaplanowane do wykupu, zostało zrealizowane w I półroczu.

Jeżeli chodzi o pytanie i różnice wykonania budżetu w podatku od środków transportowych, to można powiedzieć, że sytuacja ta jest i zdaniem Burmistrza będzie coraz gorsza. Coraz większa część podatników nie płaci podatku od środków transportowych. Jest bardzo wiele przyczyn tej sytuacji. Ogólnie można powiedzieć, że tabor ten nie znajduje pracy a „fala” wniosków o umorzenia z roku na rok jest coraz większa.

 

Radny Dariusz Szmyt zapytał o dział 600 – Wydatki majątkowe na drogi publiczne i gminne. Radny zapytał, czy wszystkie zaplanowane na ten rok do budowy chodniki i ulice powstaną. Czy nie ma żadnego zagrożenia, że może na coś nie starczyć pieniędzy.

 

Odpowiedział Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

W roku bieżącym została zbudowana ul. Chopina, sygnalizacja świetlna przy ul. Armii Poznań przy Zakładach Ziemniaczanych, podpisana jest umowa na realizację nawierzchni w ulicy Bukowej i Lipowej a także na budowę chodników w ulicach: Wodnej, Rydla i Lipowej. Został ogłoszony przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej przy ul. Fabrycznej.

W związku z ustaleniami Komisji Komunalnej, budowane będą oświetlenia na ul.: Armii Poznań, Podgórnej, Azaliowej, Nagietkowej, Fiołkowej, Chopina.

 

/zał. Nr 3/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń z przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r.

 

ad. 4

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o przedstawienie propozycji zmian w budżecie Miasta Luboń na rok 2005.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Burmistrz przedstawił zasadnicze zmiany budżetu i jego przyczyny.

Pierwszą przesłanką zmiany budżetu było wydanie uchwały przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Regionalna Izba Obrachunkowa /przy okazji zmiany budżetu Miasta Luboń z dnia 23 czerwca 2005r. - uchwała nr XXXVII/179/2005/ podniosła, że środki Aquanet-u na współfinansowanie kanalizacji sanitarnej, nie mogą zgodnie z ustawą o dochodach gmin, stanowić dochodu Miasta. Tak więc nie mogą one być zapisane w budżecie, ani po stronie dochodów, ani po stronie wydatków. Ustawa o dochodach gmin nie przewiduje takiego dochodu.

W związku z powyższym wskazana przez Kolegium Izby nieprawidłowość została wyeliminowana.

Jest to największa zmiana budżetu.

Druga zmiana, to bieżące ustalenia budżetu w zakresie wykonania dochodów i wydatków.

 

Skarbnik Miasta Pani Teresa Socha:

Dochody budżetu miasta zmniejsza się łącznie o kwotę 1.049.312,00 tj. do kwoty 37.871.488,00 zł.

Dz. 600 rozdział 60016 – plan dochodów z opłat za zajęcie pasa drogowego zwiększa się o kwotę 10.000,00 zł w związku z większą niż przewidywano skalą robót.

Dz. 700 rozdział 70005

      §0470 – plan dochodów z tytułu wpłat za użytkowanie wieczyste zwiększa się o kwotę 90.000,00 zł ze względu na dokonaną w końcu roku 2004 aktualizację opłat na 2005r.

      §0690 – wpływy za zwrot kosztów upomnień zmniejsza się o kwotę 300,00 zł na podstawie przewidywanego wykonania do końca br.

      §0760 – wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł z powodu wpłat całości kwot należnych z tytułu nabycia prawa własności, wcześniej rozłożonych na raty.

      §0920 – plan odsetek zwiększa się o kwotę 4.000,00 zł z powodu większego wyegzekwowania zaległych opłat w rozdziale 70005, niż wcześniej planowano.

Dz. 710 rozdział 71035 – do planu dochodów wprowadzono kwotę 10.000,00 zł tytułem wnoszonych opłat za miejsca grzebalne na nowo uruchomionym cmentarzu komunalnym przy ul. Armii Poznań.

Dz. 750 rozdział 75023 §0920 – plan dochodów z tytułu uzyskanych odsetek od środków na rachunku bankowym Urzędu Miasta zwiększono o kwotę 10.000,00 zł uwzględniając wykonanie w ciągu I półrocza oraz przewidywane wykonanie do końca roku.

Dz. 751 rozdział 75108 §2010 – wprowadza się do planu dochodów dotację celową w wysokości 31.651,00 zł na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu RP

      rozdział 75107 – wprowadza się do planu dochodów dotację celową w wysokości 27.850,00 zł na przeprowadzenie I tury wyborów Prezydenta RP. Dotacje o których mowa powyżej wprowadzono na podstawie informacji Krajowego Biura Wyborczego.

Dz. 754 rozdział 75416 §0570 – plan dochodów z tytułu wpływów z mandatów zwiększono o kwotę 20.000,00 zł z powodu dużej intensywności pomiarów prędkości w ruchu drogowym przy użyciu fotoradaru przez Straż Miejską.

Dz. 756 rozdział 75601 §0350 oraz §0910 – zmniejszenie planu dochodów z tytułu podatku opłaconego w formie karty podatkowej  o kwotę 85.000,00 zł wynika z faktu niskiego wykonania tych dochodów w I półroczu. Ich realizacja oraz windykacja zaległości odbywa się za pośrednictwem Urzędów Skarbowych.

      rozdział 75615

     §0310 – podatek od nieruchomości – osoby prawne – zwiększa się plan dochodów o kwotę 500.000,00 zł

     §0500 – podatek od czynności cywilnoprawnych – plan dochodów zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł

     §0690 – wpływy za zwrot kosztów upomnień zmniejsza się o kwotę 500,00 zł

     §0910 – plan dochodów z tytułu wpłat odsetek od zaległości zwiększa się o kwotę 5.000,00 zł

      rozdział 75616

     §0360 – plan podatku z tytułu spadków i darowizn powiększono o kwotę 30.000,00 zł

     §0500 – plan wpływów z podatku od czynności cywilnoprawnych od osób fizycznych powiększono o kwotę 70.000,00 zł.

Korekt planu w dziale 756 dokonano w oparciu o wykonanie dochodów w I półroczu 2005r. oraz prognozowane ich wykonanie w II półroczu br.

Dz. 801 rozdział 80101 – szkoły podstawowe

     §0920 – plan odsetek od środków na rachunku bankowym szkół podstawowych zmniejsza się do kwoty 500,00 zł tj. przewidywanego wykonania za rok 2005.

     §2030 – plan dotacji celowej na sfinansowanie wyprawki szkolnej został powiększony pismem WW F.B. I-3.3011 – 340/5 o kwotę 597,00 zł.

      Rozdział 80110 – plan dochodów w Gimnazjach w §0750 oraz 0920 został urealniony na podstawie wykonania w I półroczu i przewidywanego wykonania do końca br.

 

Dz. 900 rozdział 90095

     §6290 – plan dochodów zmniejsza się łącznie o kwotę 1.813.610,00 zł w tym środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane ze środków Spółki Aquanet zmniejsza się o kwotę 1.843.610,00 zł z powodu wskazanej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Poznaniu nieprawidłowość w planowaniu tychże dochodów jako dochodów budżetu gminy. W świetle ustawy o finansach publicznych i ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, stosowanie tego rodzaju sposobu dofinansowania inwestycji jst jest nieprawidłowe (uchwała Nr 17/463/05 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z 20 lipca 2005r.). Ponadto w tym samym paragrafie wprowadzono do planu środki w wysokości 30.000,00 zł jako partycypację mieszkańców w budowie przyłączy kanalizacyjnych.

Wydatki budżetu miasta zmniejsza się łącznie o kwotę 1.299.312,00 zł tj do kwoty 39.477.709,00 zł.

Dz. 010 rozdział 01030 – plan wydatków na 2% odpis z tytułu podatku rolnego na rzecz Izb Rolniczych zwiększa się o 100,00 zł na podstawie przewidywanego wykonania do końca roku.

Dz. 600 rozdział 60016 – drogi publiczne gminne

      plan na wydatki bieżące na utrzymanie ulic i placów w mieście zwiększa się o kwotę 70.000,00 zł z przeznaczeniem na ustawienie nowych i brakujących znaków drogowych, naprawy chodników oraz naprawy nawierzchni na odcinku ul. Wojska Polskiego.

      plan na wydatki majątkowe zmniejszono o kwotę 20.000,00 zł ze względu na zmianę zakresu rzeczowego inwestycji.

Dz. 700

      rozdział 70005 - plan wydatków majątkowych na wykupy gruntów zwiększa się o kwotę 300.000,00 zł ze względu na wynikające potrzeby w tym zakresie.

      rozdział 70095 – plan wydatków na projekty na budownictwo komunalne zmniejsza się o kwotę 29.691,00 zł.

Planowane projekty miały dotyczyć budownictwa tradycyjnego. W związku z pojawieniem się możliwości budowy mieszkań socjalnych w systemie „lekkim” co daje gwarancję obniżki kosztów budowy odstępuje się od wykonania planowanych wcześniej projektów.

Dz. 750

      rozdział 75075 – w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej, z dniem 29.04.2005r. wprowadzono nowy rozdział - „Promocja jednostek samorządu terytorialnego”. W związku z powyższym wydatki poniesione do tego dnia będą sklasyfikowane w rozdziale 75095 – Pozostała działalność – do wysokości wykonania planu, natomiast po 29.04.2005r. ulegają przesunięciu do rozdziału 75075 i jednocześnie plan wydatków w tym rozdziale zwiększa się o kwotę 20.000,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie tablicy pamiątkowej na wzgórzu przy Rondzie Żabikowskim oraz zakup materiałów promocyjnych – koszulek, czapeczek, albumów.

Dz. 751

     rozdział 75107 – wprowadza się do planu wydatków środki pochodzące z dotacji celowej w wysokości 27.850,00 zł na przeprowadzenie I tury wyborów Prezydenta RP.

      rozdział 75108 – wprowadza się do planu wydatków środki pochodzące z dotacji celowej w wysokości 31.651,00 zł na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do sejmu i senatu.

 

Dz. 754

      rozdział 75403 – do planu wydatków bieżących wprowadza się kwotę 3.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup paliwa na potrzeby Komisariatu Policji w Luboniu.

      rozdział 75404 – w wydatkach majątkowych zaplanowano wpłatę na fundusz celowy dla Komendy Wojewódzkiej Policji w wysokości 30.000,00 zł tytułem dofinansowania zakupu radiowozu dla Policji w Luboniu.

      rozdział 75412 – w wydatkach majątkowych dla OSP dokonano wyodrębnienia ze środków zaplanowanych na modernizację samochodu pożarniczego kwoty 15.000,00 zł na zakup sprzętu ratownictwa medycznego.

      rozdział 75416 – z planu wydatków majątkowych przesunięto kwotę 3.000,00 zł, po zrealizowaniu zakupu samochodu, na wydatki bieżące Straży Miejskiej.

Dz. 756

      rozdział 75647 – plan wydatków bieżących zwązanych z poborem należności podatkowych, opłat i innych dochodów zwiększono o kwotę 12.500,00 zł na pokrycie wydatków związanych z dystrybucją znaków opłaty skarbowej, na pokrycie opłat za usługi pocztowe związane z rozliczaniem dochodów.

Dz. 801 w dziale Oświata i Wychowanie w rozdziałach: Szkoły Podstawowe, Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, Przedszkola, Gimnazja, Komisje egzaminacyjne, Dokształcanie nauczycieli - dokonano korekt planu wydatków bieżących w oparciu o przedstawione przez dyrektorów placówek zmiany w ich planach finansowych. Ponadto w Szkołach Podstawowych dodano do planu wydatków na remonty dachów kwotę 22.000,00 zł ze względu na zwiększenie zakresu robót wynikłych w trakcie naprawy pokryć dachowych. W rozdziale 80104 – plan wydatków majątkowych na adaptację pomieszczeń w Przedszkolu przy ul. Konarzewskiego zwiększono o kwotę 10.000,00 zł w związku z koniecznością zmiany części instalacji CO.

Dz. 851 rozdział 85154 – w planie wydatków na przeciwdziałanie alkoholizmowi przesunięto kwotę 3.700,00 zł z wydatków bieżących do majątkowych tytułem zakupu komputera na potrzeby Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Dz. 852

      W dziale Pomoc Społeczna dokonano zmian w planie wydatków w rozdziałach 85212, 85215, 85219, 85228 (na wniosek Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej). Uwzględniając spadek kosztów usług opiekuńczych a wzrost liczby osób korzystających z wypłaty dodatków mieszkaniowych dokonuje się korekty planu wydatków w tych rozdziałach o kwotę 23.000,00 zł. Ponadto w związku z większym zakresem remontu budynku Ośrodka planuje się wzrost wydatków w zakresie usług remontowych.

Dz. 854

      W dziale Edukacyjna Opieka Wychowawcza w rozdziałach: Świetlice szkolne, Wypoczynek dzieci oraz dokształcanie i doskonalenie nauczycieli dokonano zmian w planie wydatków na podstawie wniosków Dyrektorów Szkół.

Dz. 900

      rozdział 90015 – do planu wydatków majątkowych na budowę oświetlenia w ulicach: Azaliowej, Nagietkowej, Fiołkowej, Chopina wprowadza się kwotę 70.000,00 zł.

      rozdział 90095 – plan wydatków majątkowych zmniejsza się łącznie o kwotę 1.778.610,00 zł, w tym uwzględniono zmniejszenie wydatków na kanalizację sanitarną i wodociągowanie o kwotę 1.843.610,00 zł. Korekty tejże kwoty dokonano stosownie do zmiany omówionej przy zmianie dochodów. Ponadto wprowadzono do planu wydatków majątkowych środki własne: na budowę kanalizacji sanitarnej – 300.000,00 zł przy jednoczesnym zmniejszeniu planu wydatków o kwotę 250.000,00 zł pochodzącą z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz na budowę wodociągu 15.000,00 zł.

Dz. 921 rozdział 92195 – plan wydatków na organizację imprez kulturalnych zwiększa się o kwotę 13.582,00 zł na pokrycie wydatków związanych z organizacją imprez ogólnomiejskich, bowiem w I półroczu zrealizowano prawie 100% planu.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Marek Samulczyk zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza Olszewskiego w sprawie budownictwa socjalnego, które w ramach oszczędności będzie budowane systemem lekkim. Radny poprosił o kilka słów wyjaśnienia, co to jest „system lekki” i na czym ten system polega.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski:

Pojawiły się nowe metody budownictwa komunalnego, w opraciu o tzw. konstrukcję lekką.

Jest to własny projekt, który zmusza wykonawcę do użycia materiałów standardowych.

Średnio za 1 m2 mieszkania cena kształtuje się w granicach 2.200,00 – 2.400,00 zł.

Projekt w oparciu o konstrukcję lekką, daje możliwość obniżenia kosztów do 1.200,00 – 1.400,00 zł za 1 m2. Jest to system modułowy. W module są 4 mieszkania. Mieszkanie ma nie więcej, jak 31 m2.

Radny Rafał Marek zapytał, czy w żaden sposób nie można włączyć środków z Aquanet-u do budżetu, np. jako środków własnych.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że zupełnie inne zasady są dla spółki, jako spółki prawa handlowego, a zupełnie inne dla gminy.

Burmistrz dodał, że na dzień dzisiejszy trudno powiedzieć w jaki sposób ten problem zostanie rozwiązany.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski miał pytanie dotyczące adaptacji pomieszczenia w Przedszkolu przy ul. Konarzewskiego. Radny zapytał, jaka duża jest powierzchnia tego pomieszczenia.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski odpowiedział radnemu, że zaadaptowane pomieszczenie liczy ok. 80 m2.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał o dział – Wydatki majątkowe rozdział – drogi publiczne. Radny zapytał dlaczego w tym dziale został umniejszony budżet o 20.000,00 zł. Radny wyraził tym bardziej swoje zdziwienie, gdyż, kiedy Rada Miasta Luboń podejmowała uchwałę w sprawie wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego, była mowa o tym, iż pobierane opłaty będą przeznaczane na budowę ulic i chodników. Tak więc zdaniem radnego pieniędzy powinno być więcej, a tym czasem jeszcze się zdejmuje 20.000,00 zł.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra powiedział, że było to już przedmiotem posiedzenia Komisji Komunalnej, która uzgodniła, że w przypadku, kiedy Poznań wykona kanalizację, to te pieniądze zostaną przeznaczone na oświetlenie. W budzecie na ten cel zostało zarezerwowane 70.000,00 zł i drugie 70.000,00 na utrzymanie ulic i chodników.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem zmian w budżecie Miasta Luboń na rok 2005.

 

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

 

         głosów przeciwnych nie było.

        

         wstrzymali się od głosu:

         radny Piotr Paweł Ruszkowski

         radny Stefan Krukowski

         radny Tadeusz Waliczak

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/

 

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XXXIX/190/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

 

ad. 5

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Zastępcy Burmistrza Panu Ryszardowi  Olszewskiemu i poprosił o przedstawienie propozycji uchwały w sprawie „Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2006 roku”.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski:

Projekt uchwały został sporządzony na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

Przyjumuje się do realizacji w roku 2006 Program współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, jakimi są:

      osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jezeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,

      stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.

Rada Miasta Luboń przyjmując niniejszy dokument deklaruje wolę współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie prowadzonej działalności w sferze zadań publicznych.

Na życzenie Rady, Burmistrz nie referował całego projektu uchwały, tylko ograniczył się do pewnych wyjaśnień.

W dniu 8 sierpnia 2005r., do 16 organizacji i stowarzyszeń, Burmistrz Olszewski wysłał pismo przewodnie z projektem uchwały i prośbą, aby ewentualne sugestie kierować na piśmie do dnia 10 września 2005r. Do wyznaczonego dnia wpłynęły 4 wnioski, które były omawiane na Komisji Sfery Społecznej.

Jeden wniosek wpłynął od Stowarzyszenia „Stella” Luboń z prośbą o finansowanie przez Miasto III drużyny – seniorów. Komisja Sfery Społecznej nie zaakceptowała tego wniosku.

Drugi wniosek wpłynał z Komendy ZHP w Luboniu, która zwróciła się o zorganizowanie imprez turystycznych. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie, gdyż te imprezy mieszczą się w proponowanym projekcie uchwały.

Trzeci wniosek wpłynął z „Forum Lubońskiego”, który zaproponował, aby w pkt 1 pdpkt 5, dotyczącym kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji – przygotować i opracować wydawnictwa związane z historią Lubonia. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie.

Czwarty wniosek, który wpłynął od Towarzystwa Miłośników Miasta Lubonia dotyczył przeznaczenia części pieniędzy na działalność promocyjną Stowarzyszenia. Przeznaczenie części pieniędzy na udział w zjazdach, konferencjach, szkoleniach. Wniosek ten został rozpatrzony negatywnie.

Powyższe wnioski spowodowały pewne zmiany w projekcie uchwały, które Burmistrz Olszewski szczegółowo przedstawił.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski miał pytanie odnośnie złożonego wniosku przez „Stellę”. Radny zapytał, dlaczego Komisja Sfery Społecznej nie zaakceptowała tego wniosku. Dlaczego Miasto ma finansować tylko drużyny do poziomu juniora, a seniora nie.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski odpowiedział radnemu, że Komisji Sfery Społecznej najbardziej zależy na zorganizowaniu czasu wolnego młodzieży, by mogła ona spędzać go w sposób bezpieczny, interesujący i pod opieką dorosłych.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski wyraził opinię, iż inne miasta wspierają finansowo drużyny seniorów, a wachlarz propozycji dyscyplin sportu jest dużo większy. W Luboniu natomiast nie ma praktycznie innej propozycji, niż piłka nożna.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski nie zgodził się z opinią radnego. Po pierwsze dlatego, że być może w innych miastach są rzeczywiście wspierane drużyny seniorów, ale nie działa w nich tyle klubów sportowych, ile na dzień dzisiejszy jest w Luboniu.

W Puszczykowie na przykład, które jest miastem porównywalnie dużym do Lubonia, jest tylko jeden klub sportowy, a miasto wspiera tylko dwie drużyny sportowe. Natomiast Luboń na dzień dzisiejszy wspiera aż siedem drużyn sportowych. Jest to ogromna różnica. Dlatego właśnie musimy wybierać, to co jest ważniejsze. Czy przeznaczyć pieniądze na kolejną drużynę sportową, czy np. przeznaczyć te pieniążki na stypendia dla dzieci z biednych rodzin.

Jeżeli natomiast chodzi o wachlarz propozycji dyscyplin sportu, to Miasto jest otwarte na wszystkie propozycje.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski powiedział, że właśnie dlatego jest za tym, aby nie organizować i finansować  od początku do końca wszystkiego za kluby sportowe, ale żeby miały one chociaż niewielki, ale własny wkład finansowy. Jest to jednak temat na posiedzenie Komisji, gdyż wymaga on szerszego omówienia. Jednak na przyszłość, zadniem radnego, w przedmiotowym Programie takie zapisy powinny się znaleźć – zapisy o własnym wkładzie finansowym klubów.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie „Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2006 roku”.

 

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

 

         głosów przeciwnych nie było.

        

         wstrzymali się od głosu:

         radny Włodzimierz Smogur

         radny Bogdan Jędrzejewski

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/

 

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XXXIX/191/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2006 roku”.

 

ad. 6

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie konieczności zmian w Statucie Związku Międzygminnego „Centrum Zagospodarowania Odpadów – SELEKT”.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Konieczność zmian w Statucie Związku wynika z dwóch powodów. Po pierwsze uchwalony wcześniej Statut, w swojej pierwszej części, zawiera wykaz uczestników Związku, czyli wykaz gmin, które tworzą Związek. W międzyczasie zostały przyjęte do Związku kolejne trzy gminy: Granowo, Kamieniec i Rakoniewice. Z tego względu należy dokonać w Statucie zmiany i uzupełnić skład gmin o powyższe.

Drugi powód zmian w Statucie wynika z doświadczenia funkcjonowania Związku. W trakcie prac Związku uwidoczniły się pewne „niedociągnięcia i luki” w zapisach regulujących jego funkcjonowanie. Zakres tych zmian wynika także z propozycji zgłaszanych w trakcie obrad Zgromadzenia na dotychczasowych posiedzeniach oraz propozycji gmin – uczestników Związku.

W związku z powyższym  w Statucie Związku dopisano, iż w skład Zgromadzenia mogą wchodzić Zastępcy Wójta lub Zastępcy Burmistrza, desygnowani do reprezentowania gminy w Zgromadzeniu. Zdarzały się bowiem sytuacje, iż trudno było ustalić taki termin posiedzenia Zgromadzenia, który by wszystkim odpowiadał.

Pozostałe zmiany mają charakter porządkujący i uzupełniający.

Wszystkie zmiany zostały przez Burmistrza szczegółowo omówione.

 

Ponieważ żadnych pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem zmian w Statucie Związku Międzygminnego „Centrum Zagospodarowania Odpadów – SELEKT”.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Włodzimierz Smogur

radny Bogdan Jędrzejewski

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

 

         głosów przeciwnych nie było

        

         głosów wstrzymujących nie było

        

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

 

/zał. Nr 7/ - Uchwała nr XXXIX/192/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zmian w Statucie Związku Międzygminnego „Centrum Zagospodarowania Odpadów – SELEKT”.

 

ad. 7

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji Poznań.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Przyjęcie przedmiotowej uchwały wynika z Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków.

W Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków zebrane są zamiary w zakresie inwestowania. Tak więc, aby ubiegać się o jakiekolwiek środki zewnętrzne, trzeba znajdować się w Krajowym Progranie Oczyszczania Ścieków.

Aby wejść do tego Programu tworzy się aglomerację. Te aglomeracje wyznacza Wojewoda. W ramach aglomeracji jest ujęty cały Luboń z wyjątkiem części południowej.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski wyraził swoje zdziwienie, iż wyjęte z aglomeracji zostały tereny południowe. W związku z powyższym zapytał, jaka będzie przeznaczenie tych terenów i procedura włączania ich w skład aglomeracji.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że przy wyznaczaniu terenu aglomeracji, podstawą są plany zagospodarowania i studium zagospodarowania. W skład aglomeracji wchodzą tereny, co do których rozstrzygnięte jest o ich zagospodarowaniu. Sporządzenie planów dla tych terenów, o które zapytał Pan Ruszkowski, będzie podstawą o ubieganie się o włączenie tych terenów w skład aglomeracji.

Możliwość uzupełniania tego Programu o kolejne aglomeracje na pewno będzie.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji Poznań.

 

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Włodzimierz Smogur

radny Bogdan Jędrzejewski

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

 

         głosów przeciwnych nie było

        

         głosów wstrzymujących nie było

        

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

/zał. Nr 8/ - Uchwała nr XXXIX/193/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji Poznań.

 

ad. 8

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi Kędrze i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

W dniu 26 lipca 2005r. do Urzędu Miasta Luboń wpłynął wniosek właściciela nieruchomości zlokalizowanej w Luboniu w rejonie ulicy M. Buczka z prośbą o nadanie nazwy dla odcinka pasa drogowego ulicy oznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń – Lasek Północ symbolem Kxx, proponując nazwę – ul. Skromna.

Propozycję nadania nazwy ulicy „Skromna” uznając za zasadną w dniu 15 września 2005r. Komisja Komunalna zaopiniowała pozytywnie.

 

Ponieważ żadnych pytań ani uwag nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Włodzimierz Smogur

radny Bogdan Jędrzejewski

radny Rafał Marek

radny Andrzej Sobiło

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

 

         głosów przeciwnych nie było

        

         głosów wstrzymujących nie było

        

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

/zał. Nr 9/ - Uchwała nr XXXIX/194/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

 

ad. 9

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zapytał, czy są interpelacje.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski złożył na piśmie interpelację dotyczącą lubońskich klubów sportowych, szczególnie LKS-u i Stell-i.:

„Lubońskie kluby sportowe, szczególnie LKS i Stella, w ubiegłych latach finansowane były głównie z budżetu miasta. Bezpośrednio na działalność tych dwóch stowarzyszeń, corocznie miasto wydaje około 100 tys. zł. Kontrola NIK przeprowadzona w Urzędzie Miasta i jednym z klubów wykazała nieprawidłowości w wydatkowaniu pieniędzy publicznych z budżetu Lubonia.

1.   W związku z brakiem bieżących informacji o regulowaniu nieprawidłowości, proszę o przedstawienie poczynań dokonanych przez Urząd Miasta w tej sprawie. Proszę też o przedstawienie zadań i zobowiązań przejętych przez Urząd Miasta w ostatnich latach do realizacji od Lubońskiego Klubu Sportowego.

2.   Proszę o podanie obecnego stanu prawnego i majątkowego Lubońskiego Klubu Sportowego, a także wielkości wszystkich zobowiązań oraz terminów i sposobu ich regulacji.

3.   Proszę o przedstawienie wszystkich wydatków rzeczowych dla poszczególnych organizacji sportowych w Luboniu finansowanych w kolejnych latach z budżetu miasta, poczynając od 2000r. Proszę o podanie (najlepiej w formie tabelarycznej): wysokości przyznanych środków z budzetu, ilości zakupionych towarów, usług i wszelkich innych wydatków, według asortymentu, określając ich przeznaczenia, ilości, wydatkowanych kwot oraz podmioty lub osoby wystawiającej rachunek (fakturę).

4.   Proszę także o przedstawienie wszelkich wydatków finansowanych z pieniędzy publicznych na inwestycje, utrzymanie i inne – dla dwóch obiektów sportowych: przy ul. Rzecznej i Szkolnej.

/zał. Nr 10/ - Interpelacja radnego Piotr Pawła Ruszkowskiego dotycząca lubońskich klubów sportowych.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o zapytania.

 

Radny Stefan Krukowski zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza Kędry. Mieszkańcy ul. Kołłątaja złożyli wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej. W związku z powyższym radny zapytał, czy jest możliwość podłączenia.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że na dzień dzisiejszy takiej możliwości nie ma, dotyczy podłączenia do kanalizacji sanitarnej – wodociąg jest w ulicy. W obecnej sytuacji wodociągi są zainteresowane, ażeby włąściciel posesji zbudował fragment sieci kanalizacyjnej z przyłączem, wtedy Aquanet wykupi od tej osoby, po kosztach, fragment sieci. Istnieje możliwość, że nawet do 200 m Aquanet jest gotowy wykupić odcinek sieci zbudowany przez prywatnego inwestora.

 

Radna Zofia SkoŁukomska poruszyła sprawę wycięcia topoli w ulicy Dojazdowej, o co radna prosi już od dawna. Topole zdaniem radnej stanowią zagrożenie dla ludzi i są bardzo uciążliwe. Radna dodała, że mieszkańcy są chętni w partycypowaniu w kosztach wycinki tych drzew.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnej, że jeżeli chodzi o sprawę wycinki drzew w ul. Dojazdowej, to decyzję w tej sprawie podejmie Komisja Komunalna, gdyż wycięcie tych drzew będzie bardzo dużym kosztem dla Miasta.

 

Radny Rafał Marek zapytał, jak wygląda sprawa dotycząca przeznaczenia pieniędzy na likwidowanie barier architektoniczno-urbanistycznych. Radny zapytał, co konkretnie zostanie zrobione w tej kwesti w roku bieżącym (2005).

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

Była mowa w pierwszej kolejności o usuwaniu barier przy Ośrodku Zdrowia przy Placu Edmunda Bojanowskiego. W związku z powyższym został zlecony projekt zagospodarowania Placu E. Bojanowskiego. 15 września na posiedzeniu Komisji Komunalnej projektant przedstawił koncepcję przedmiotowego planu.

Komisja Komunalna zadecydowała, że nie będzie nic robione.

 

Radny Rafał Marek zapytał, z jakiej przyczyny nie będzie nic robione.

 

Radny Mirosław Klecz – przewodniczący Komisji Komunalnej:

Chodzi oczywiście o pieniądze. Komisja zadecydowała, że realizację tego planu odkładamy na później.

 

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra dodał, że, zrealizowanie planu zagospodarowania Placu E. Bojanowskiego, w celu zlikwidowania barier architektoniczno-urbanistycznych, wymagałoby ogromnego nakładu finansowego, żeby rzeczywiście wykonać ten plan tak jak należy, bo „łatanie” jest niecelowe.

 

Radny Rafał Marek powiedział, że po pierwsze nikt wcześniej nie wskazywał, że to ma być właśnie Plac Edmunda Bojanowskiego. Są w Luboniu inne miejsca, jak np. przystanki autobusowe, które są w bardzo złym stanie technicznym i nie spełniają żadnych wymogów dla osób niepełnosprawnych. Po drugie minęły już dwa lata od wywołania tej sprawy (likwidowania barier architektoniczno-urbanistycznych) i do tej pory nic w tym kierunku nie zrobiono i na końcu okaże się, że nic nie zostanie zrobione.

 

Radny Mirosław Klecz – przewodniczący Komisji Komunalnej:

Miejsca usuwania barier architektoniczno-urbanistycznych wytypować miała  Komisja Komunalna. Tak postanowiła Rada Miasta. Komisja Komunalna wyznaczyła Plac Edumnda Bojanowskiego, a następnie postanowiła o odłożeniu tej sprawy na później.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski: Komisja Komunalna postanowiła, że plan zagospodarowania Placu E. Bojanowskiego zostanie  odłożony do czasu, kiedy Rada i Burmistrzowie przedstawią preliminarz budżetowy na wykonanie tego zadania.

Koszt modernizacji całego Placu szacuje się na ok. 1.200 tys. zł. Jest to dokładnie tyle samo, ile zostało przewidziane na cały rok w budżecie na budowę ulic i chodników.

Były to główne powody oddalenia tej sprawy.

Radny Ruszkowski powiedział, że ważny jest jednak fakt, iż wykonywanie projektów realizacyjnych dla samych „papierów” jest niecelowe. Jednak takich projektów mamy w Luboniu wiele. Radny podał, jako przykład ulicę Malinową, której projekt wykonania został opracowany w roku 1992. Do dnia dzisiejszego nie zrobiono niczego w tej kwestii.

Do póki nie zostanie opracowany dokładny harmonogram, kiedy, jak i co się będzie robiło, to te wszystkie projekty są bezsensowne.

 

Radny Andrzej Michalczyk miał pytanie dotyczące stanu przygotowań komisji wyborczych i lokali.

 

Sekretarz Miasta Pan Janusz Piasecki:

Ponieważ większość lokali mieści się w budynkach szkolnych, przygotowania zaczynają się w piątek po południu, gdyż są to w większości sale lekcyjne lub świetlice i stołówki.

Zostało powołanych 11 komisji. Ustalono harmonogram pracy, między innymi zostały ustalone terminy wizytacji swoich lokali.

 

Radny Andrzej Michalczyk zapytał, czy Miasto dorobiło się urn z prawdziwego zdarzenia. Zdarzało się bowiem, że zamiast urn stały przerobione kosze na śmieci.

 

Sekretarz Miasta Pan Janusz Piasecki powiedział, że wszystkie urny są nowoczesne – plastikowe i mają wszystkie elementy, jakie urny powinny mieć.

 

 

Radny Rafał Marek:

Od 1 października zacznie działać nowa ustawa o zasiedzeniu.

W związku z powyższym radny zapytał, co Miasto robi w tym kierunku. Jak przygotowuje się Luboń, bo inne miasta czynią w tym kierunku odpowiednie działania.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że ta sytuacja nie dotyczy Lubonia. Nie ma w Luboniu działek, które by były własnością gminy, a które by były bez tytułu prawnego użytkowane przez osoby.

Tak więc nie jest to zjawisko powszechne, stanowiące problem dla Lubonia.

 

Radny Mirosław Klecz wyraził opinię, iż radar mierzący pomiar prędkości pojazdów, powinien być ustawiony przy ulicy Poprzecznej i okolicach Gimnazjum nr 2.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zapytał, jak wygląda kwestia budowy przepompowni.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział radnemu, że jutro, tzn. 23 września odbędzie się przetarg i będą otwierane oferty na budowę przepompowni.

 

ad. 10

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o wolne głosy i wnioski.

 

Radny Dariusz Szmyt zwrócił się do Burmistrza Kędry i Komisji Komunalnej Rady Miasta. Radny powiedział, że są informacje, iż będzie budowany chodnik w ul. Rydla – od ul. Podgórnej do ul. 1 Maja. Radny zapytał, czy nie możnaby przewidzieć w planie budowy chodnika dosłownie o 100 metrów więcej, tak ażeby dzieci miały lepsze dojście do szkoły. Jest to tylko kwestia 100 m.

W związku z powyższym radny złożył wniosek.

Ażeby w budżecie na przyszły rok przewidzieć budowę 100 metrów chodnika (dojście do szkoły nr 4).

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek w charakterze informacji:

Rada Miasta uchwaliła plan zagospodarowania przestrzennego Żabikowo-Północ. Plan został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Została zsłożona skarga mieszkańców do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na fragment dotyczący cmentarza. Jest to pierwsza informacja.

Druga informacja dotyczyła podpisania aktu notarialnego ze sprzedaży terenu przy autostradzie, przy ul. Dębieckiej. Tranzakcja została sfinalizowana.

 

Radny Piotr Paweł Ruszkowski zabrał – Głos w sprawie nadwarciańskich terenów.

Radny zgłosił stanowczy sprzeciw wobec bezczynności działań władz miasta na praktyki przejmowania przez Wielkopolskie Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego SA terenów Lubonia o funkcjach publicznych z przeznaczeniem na sprzedaż.

/zał. Nr 11/ - Głos w sprawie nadwarciańskich terenów.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek powiedział, że wiele razy już mówił o tym, iż z nieprawdziwych przesłanek nie da się wyciągnąć prawdziwych wniosków. Stwierdzenie, które pada już na samym początku, że samorząd mógł sobie sam skomunalizować te tereny, albo wynika z nieznajomości sprawy, tzn. ustawy w sprawie zasad komunalizacji, albo jest to po prostu celowe wprowadzanie ludzi w błąd. Nie jest prawdą, aby ten teren w jakiś sposób był dostępny dla Miasta. Ten teren od dawna znajdował się w Zarządzie Wielkopolskiego Przedsiębiorstwa Przemysłu Ziemniaczanego i z mocy ustawy tereny, które w dniu 5 grudnia 1990r. znajdowały się w zarządzie przedsiębiorstw, stały się prawem użytkowania wieczystego przedsiębiorstwa. Te tereny z mocy prawa stały się własnością przedsiębiorstw.

Nie jest prawdą również to, że Miasto nic nie robiło i nic nie robi.

 

 

Radny Rafał Marek zwrócił się do Burmistrza i zapytał, czy na sprzedanym terenie przy ul. Dębieckiej, nie będzie handlu spożywczego.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że na pewno nie będzie na tym terenie wielkopowierzchniowego handlu  spożywczego.

 

ad. 11

Przewodniczący Zdzisław Szafrański zapytał, czy są uwagi do protokołu z sesji Rady Miasta Luboń nr XXXVIII z dnia 21 lipca 2005r.

 

Uwag do protokołu nr XXXVIII nie było.

 

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu nr XXXVIII.

 

Głosowanie:

za przyjęciem protokołu nr XXXVIII głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Włodzimierz Woźniak

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Dariusz Szmyt

radny Andrzej Michalczyk

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Mirosław Klecz

radny Włodzimierz Smogur

radny Bogdan Jędrzejewski

radny Rafał Marek

radny Stefan Krukowski

radny Tadeusz Waliczak

 

 

         głosów przeciwnych nie było

        

 

         wstrzymali się od głosu:

 

         radny Andrzej Sobiło

 

         radny Piotr Paweł Ruszkowski

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych

/za przyjęciem protokołu głosowało - 19 radnych, przeciw -  0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/

 

ad. 12

Przewodniczący Zdzisław Szafrański zakończył obrady XXXIX sesji, która odbyła się 22 września 2005r. o godz. 20.oo.

 

 

  

 

Załączniki:

 

1.  /zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

2.  /zał. Nr 2/ - Uchwała nr XXXIX/189/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „ulica Dworcowa”.

3.  /zał. Nr 3/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń z przebiegu wykonania budżetu Miasta Luboń za I półrocze 2005r.

4.  /zał. Nr 4/ - Uchwała nr SO-0953/48/17/Po/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 19 września 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Luboń informacji z wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku.

5.  /zał. Nr 5/ - Uchwała nr XXXIX/190/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

6.  /zał. Nr 6/ - Uchwała nr XXXIX/191/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2006 roku”.

7.  /zał. Nr 7/- Uchwała nr XXXIX/192/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zmian w Statucie Związku Międzygminnego „Centrum Zagospodarowania Odpadów – SELEKT”.

8.  /zał. Nr 8/- Uchwała nr XXXIX/193/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji Poznań.

9.  /zał. Nr 9/ - Uchwała nr XXXIX/194/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 22 września 2005r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.

10.           /zał. Nr 10/ - Interpelacja radnego Piotr Pawła Ruszkowskiego dotycząca lubońskich klubów sportowych.

11.           /zał. Nr 11/ - Głos w sprawie nadwarciańskich terenów – radnego Piotra Pawła Ruszkowskiego.

12.           Lista obecności.

 

 

  

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych