Protokół nr XL/2017
XL sesji Rady Miasta Luboń,
która odbyła się 14 grudnia 2017r.
w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu
Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej.
Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska otworzyła XL sesję Rady Miasta Luboń.
Nieobecny: radny Adam Dworaczyk.
Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, czy są uwagi do porządku obrad. Ponieważ żadnych uwag nie było, Przewodnicząca zaproponowała, aby dopisać jako pkt 12 – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu. Kolejne punkty uległy przesunięciu o jeden, aż do pkt 26.
W związku z powyższą propozycją Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, czy Rada tę zmianę akceptuje.
Za powyższą zmianą głosowali:
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Nieobecny: Dworaczyk Adam.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Bielawski Jakub.
Nieobecny: Dworaczyk Adam.
Porządek obrad:
/zał. nr 1/ - Porządek obrad.
Ad. 2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
W dyskusji głos zabrał pan Bogdan Tarasiewicz. Wyraził ubolewanie, że nie udało się zażegnać władzom Miasta konfliktu z mieszkańcami ul. Uroczej.
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała mieszkańcowi, że projekt organizacji ruchu w rejonie ulic: Długiej, Uroczej, Buczka był opiniowany przez Komisję Komunalną Rady Miasta Luboń. Projektant zaopiniował dwa (2) projekty, wskazując jednocześnie jako preferowany propozycję wyjazdu na wprost. Okazało się, że ten sam wariant co projektant wskazało też Starostwo, czyli wariant II - wyjazd na wprost. Stanowisko Starosty utrzymała w mocy Komisja bezpieczeństwa, uznając wyjazd na wprost jako rozwiązanie optymalne. Stąd pełne przekonanie władz Miasta, że wybrano najlepszy wariant, zgodny ze sztuką.
Ad 3.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok wraz z autopoprawkami przedstawił skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.
Dochody budżetu Miasta Luboń zmniejszono o kwotę 394.541,75 zł do kwoty
117.074.821,21 zł.
Wydatki budżetu Miasta Luboń zmniejszono o kwotę 394.541,75 zł do kwoty
126.945.130,21 zł.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Nieobecny: Dworaczyk Adam.
Ad 4.
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 wraz z autopoprawkami przedstawił skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.
W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2027” dokonano zmian
w celu dostosowania prognozy na rok 2017 do zmian budżetu Miasta na rok 2017 oraz
zmian przedsięwzięć wieloletnich. W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2020” dokonano zmian następujących przedsięwzięć: - Poprawa dostępu do usług społecznych wspierających rodzinę i rodzinną pieczę zastępczą na terenie MOF Poznania.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Bielawski Jakub,
Nieobecny: Dworaczyk Adam.
/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XL/301/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.
Ad 5.
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich
dokonania wraz z autopoprawkami przedstawił skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.
Zgodnie z przepisami art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych, podjęcie uchwały o wydatkach, których planowane niezrealizowane
kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenie terminu dokonania
każdego wydatku w tym wykazie, należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
Autopoprawki dotyczyły głównie Działu 92601 - Budowa obiektów sportowych. Powody ich wprowadzenia przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak. Pierwsza kwota zmian dotyczyła inwestycji związanej z oświetleniem przy ul. Szkolnej, druga związana z budową bieżni, która wstrzymana została z uwagi na niesprzyjającą aurę. Nie chodziło o temperaturę, tylko o wilgotność. Nie może padać, musi być sucho.
Projekt uchwały bez autopoprawek opiniowała Komisja Komunalna, która wydała opinię pozytywną. Z autopoprawkami projekt uchwały opiniowały: Komisja Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Jako pierwszy w dyskusji głos zabrał radny Marek Samulczyk. Zapytał, jaka jest ogólna suma środków niewygasających przypisana do Działu 92601 - Budowa obiektów sportowych?
Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnemu, że jest to 2.240.000,00 zł.
Od godz. 17:30 w sesji uczestniczył radny Adam Dworaczyk. Odtąd Rada liczyła pełen skład, tj. 21 osób.
Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę, że w stosunku do roku ubiegłego mamy dwukrotny wzrost środków niewygasających. Na Komisji Komunalnej omówione zostały przyczyny niektórych niewykonanych zadań, dlatego radny zadał tylko pytania uzupełniające. Mianowicie, czy środki niewygasające są przekazywane na specjalne konto?
Odpowiedzi udzielił skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Oczywiście, środki te przelewane są na specjalne konto. Są wykorzystywane wyłącznie na cele wskazane.
Radny Marek Samulczyk poruszył sprawę uzasadnień niewykonanych inwestycji. W pracach projektowo-drogowych napisano, że środki finansowe wykorzystane zostaną na dokończenie prac projektowych dotyczących budowy dróg w ulicach: Słowackiego, Juranda, Rydla, Kurowskiego, Długiej, Wiejskiej oraz Dojazdowej, a także prac projektowych dotyczących budowy chodników w ulicach: Nagietkowa, odcinek Fiołkowej, Kościuszki, Drzymały. To jest całe uzasadnienie. Radnemu brakowało zarówno w tym, jak i wszystkich pozostałych uzasadnieniach odpowiedzi na pytanie: dlaczego?. Dlaczego te ulice nie zostały wykonane w terminie, np. ul. Juranda?. Umowa z projektantem była podpisana na wykonanie do końca roku. Jakaś przyczyna nastąpiła, tylko jaka?. Pan Samulczyk jako radny chciałby wiedzieć, czy z winy wykonawcy, czy Miasta ta inwestycja nie została zrealizowana i z jakiego powodu?. Jeśli ze strony projektanta, to czy Miasto obciąży go kosztami?.
Radny zapytał też jak może być uzależniony zakup płyt betonowych od aury?, a takie uzasadnienie się znalazło. Ze względu na aurę nie zakupiono płyt betonowych. To jest niedorzeczne. Płyty powinny być zakupione i na bieżąco układane, w pierwszej kolejności w miejscach najtrudniejszych, gdzie mieszkańcy brną w błocie.
Na koniec radny poruszył sprawę fontanny, która miała zostać wybudowana w ramach budżetu obywatelskiego. Zwycięski projekt, tzw. „Zielony Lasek” miał być zrealizowany w 2017 roku i jak na tego typu inwestycję, zdaniem radnego było wystarczająco dużo czasu. Jaka zatem była przyczyna niewykonania przedmiotowego zdania?
Odpowiedzi udzielił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski. Po pierwsze wyraził ubolewanie, że żałuje, iż powyższe pytania nie wybrzmiały na posiedzeniu Komisji Komunalnej. Zastępca Burmistrza dwukrotnie prosił, ażeby wszystkie pytania zadać na Komisji, bo to właśnie na jej posiedzeniu były omawiane wszystkie elementy uchwały. Po drugie nie jest prawdą że kwota środków niewygasających wzrosła dwukrotnie, porównując z rokiem ubiegłym, gdyż wynosiła wtedy 3.400.000,00 zł. Po trzecie wszystkie środki przeniesione w roku ubiegłym jako niewygasające zostały zrealizowane. Tak samo będzie ze środkami niewygasającymi w roku bieżącym. Wszystkie niedokończone inwestycje zostaną zrealizowane w roku przyszłym. Projekty ulic są w trakcie realizacji. Dlaczego zostały wstrzymane nie może być dla nikogo znakiem zapytania. Radni doskonale wiedzieli, że zostały wstrzymane na wniosek mieszkańców (chodziło o budowę ulicy Długiej i protest mieszkańców ul. Uroczej). Podobna sytuacja dotyczyła np. ulicy Juranda, gdzie mieszkaniec nie chciał oddać części nieruchomości pod drogę. Na etapie planowania nikt nie jest w stanie przewidzieć, z jakimi problemami się zetknie w trakcie realizacji projektu. Stąd niektóre inwestycje jeśli nawet są przewidziane do realizacji na dany rok, potrafią przedłużyć się do półtora roku. Ponadto środki niewygasające nie są „przerzucane” dla osiągnięcia dobrych statystyk, ale w celu wykonania wszystkich inwestycji starannie, rzetelnie i zgodnie ze sztuką budowlaną. Przykład zeszłoroczny powinien być najlepszym dowodem, że do władz miasta można mieć stuprocentowe zaufanie. Radni są informowani o wszystkim na bieżąco i mają pełną wiedzę o inwestycjach w Mieście. Jeśli chodzi o płyty betonowe, to też była o tym mowa na Komisji Komunalnej. Firma je produkująca miała przestój, stąd nie można było wykonać zamówienia. W sprawie realizacji zwycięskiego w budżecie obywatelskim zadania pn. „Zielony Lasek” zadecydowano o zwiększeniu zakresu jego realizacji. Zwiększenie zakresu wymagało oczywiście zmian w projekcie, co jest logiczne i w pełni uzasadnione. Dlatego Zastępcę Burmistrza dziwiły pytania radnego, bo po pierwsze radni o wszystkim wiedzieli i byli informowani na bieżąco, po drugie wszystkie niezrealizowane inwestycje są w pełni uzasadnione i nie wynikają z opieszałości władz Miasta tylko z przyczyn wyższych i niezależnych.
Radny Marek Samulczyk zapytał, czy wszystkie pozostałe projekty z budżetu obywatelskiego zostały wykonane?
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że nie został zrealizowany jeszcze projekt związany z Biblioteką Miejską i boisko do piłki siatkowej przy Szkole Podstawowej nr 5.
Więcej pytań nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XL/302/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich
dokonania.
Ad 6/a.
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Luboń na 2018 rok wraz z uzasadnieniem przedstawił skarbnik Miasta, pan Mirosław Stromczyński.
Ad 6/b.
/Zał. Nr 5/ - Opinia Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Luboń o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2018, przedstawiona przez panią Katarzynę Ekwińską.
OPINIA KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA LUBOŃ W SPRAWIE PROJEKTU BUDŻETU MIASTA LUBOŃ NA ROK 2018.
Zgodnie z par 5, ust 3 i ust. 5 uchwały nr XLVIII/258/2010 Rady Miasta Luboń z dnia 29 lipca 2010r., zmienionej uchwałą nr XI/56/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2011r., oraz uchwałą nr XXIII/146/2012 Rady Miasta Luboń z dnia 26 lipca 2012r., w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, Komisja Budżetu i Finansów, na posiedzeniu w dni 13.12.2017r. dokonała analizy projektu budżetu Miasta Luboń, przedłożonego Radzie Miasta Luboń przez Burmistrza Miasta Luboń.
Przewodniczący Komisji Rady Miasta: Sfery Społecznej, Komunalnej i Prawnej przekazali opinie wypracowane na swoich komisjach. W każdej z nich, projekt budżetu został zaopiniowany pozytywnie.
Podczas posiedzenia w dniu 13.12.2017, członkowie Komisji Budżetu i Finansów ustalili, że:
z czego:
Po zapoznaniu się z opiniami pozostałych Komisji oraz biorąc pod uwagę obiektywne uwarunkowania w zakresie gospodarki finansowej samorządu i uwzględniając wyjaśnienia otrzymane na posiedzeniach Komisji, Komisja Budżetu i Finansów pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Miasta Luboń na rok 2018 wraz z autopoprawkami.
za pozytywną opinią – 5 głosów
wstrzymał się – 1 głos
Ad 6/c.
/Zał. nr 6/ - Uchwała SO-0952/32/17/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017r. w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok, przedstawiona przez Skarbnika Miasta.
/Zał. Nr 7/ - Uchwała SO-0951/83/17/D/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu ustalonego w projekcie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
OPINIE POZYTYWNE Z UWAGĄ DO PROJEKTU UCHWAŁY BUDŻETOWEJ.
Ad 6/d.
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska przedstawiła swoje stanowisko w sprawie opinii RIO i Komisji Budżetu i Finansów RML.
Komisja Budżetu i Finansów pozytywnie zaopiniowała złożony przez Burmistrza Miasta Luboń projekt budżetu na rok 2018. Uwag nie było, w związku z powyższym Burmistrz Miasta nie miała do czego się odnosić.
Jeśli chodzi o uwagi instruktarzowe RIO, to postanowiono je zastosować. Tym samym uwagi do projektu uchwały budżetowej zostały uwzględnione.
O możliwości sfinansowania deficytu Regionalna Izba Obrachunkowa wyraziła opinię pozytywną, w związku z powyższym Burmistrz Miasta nie miała do czego się odnosić.
Ad 6/e.
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński przedstawił Autopoprawki.
/Zał. nr 8/ - Autopoprawki do projektu uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
Ad 6/f.
W dyskusji jako pierwszy głos zabrał radny Marek Samulczyk, który odniósł się do §9 projektu uchwały budżetowej, który upoważnia Burmistrza Miasta Luboń do zaciągnięcia kredytów i pożyczek na kwotę 4,5 mln zł. W budżecie zeszłorocznym była to kwota 3,5 mln zł. Stąd radny zapytał, czym jest spowodowany i umotywowany taki duży wzrost?
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział Radnemu, że po pierwsze budżet na 2018 rok jest dużo większy, niż w roku 2017. Po drugie zawiera on dużo więcej inwestycji i wydatków majątkowych. Tak więc zmiana dotycząca zwiększenia deficytu podyktowana jest koniecznością i chęcią zapewnienia płynności. W razie jakichkolwiek problemów Miasto posiłkować się będzie kredytami krótkoterminowymi. Z tych kredytów korzysta się bardzo ostrożnie, czego przykładem był rok 2017, w którym to Miasto z tej możliwości nie skorzystało wcale. To jest po prostu ubezpieczenie. Forma bezpieczeństwa, która daje możliwość płynnego prowadzenia inwestycji w Mieście, a jest ich na prawdę wiele.
Dalej radny Marek Samulczyk odniósł się do strony 7, §4090 – Wpływy z innych opłat lokalnych pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego. W tym paragrafie jest 700.000,00 zł, między innymi opłata adiacencka, za zajęcie pasa drogowego. Radny nie po raz pierwszy pytał o umieszczenie infrastruktury technicznej w pasie drogowym. Ile środków z tego tytułu wpłynie do budżetu Miasta?. Miała być zrobiona inwentaryzacja sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, żeby Miasto mogło liczyć na dodatkowy dochód. Dlatego radny zapytał, czy coś w tym temacie zostało zrobione?. Jaka jest różnica między rokiem poprzednim, a obecnym w przedmiotowej sprawie?.
Radnemu odpowiedział Zastępca Burmistrza, Michał Popławski. Aquanet otrzymał od Miasta Luboń zestaw sieci wodociągowych i kanalizacyjnych stanowiących propozycję wniesienia aportu. Tak więc taka dokumentacja została wykonana, co oczywiście może być radnym przedstawione. Prace w tym kierunku cały czas trwały i nie były łatwe. Wymagały sporego nakładu pracy i czasu, np. na szukania w archiwach. Wcześniejsze Rady niestety zaniedbały tę sprawę, co obecna władza nadrobiła, tzn. zebrała i uzupełniła potrzebne dokumenty. Obecnie jesteśmy na końcowym już etapie i w roku 2018 na pewno przynajmniej część inwestycji zostanie Spółce Aquanet przekazana aportem. Wiadomo też, że wstępna weryfikacja złożonych przez Miasto Luboń dokumentów została przez Spółkę Aquanet zaopiniowana pozytywnie. Dlatego jest to już tylko kwestia uzupełnienia ostatnich formalności. Po przekazaniu inwestycji aportem, Miasto będzie mogło przystąpić do pobierania opłat za umieszczenie infrastruktury technicznej w pasie drogowym. Konkretnej kwoty dochodu z tego tytułu nie da się ustalić, ale ogólna będzie na pewno wyższa niż w latach poprzednich.
Radny Marek Samulczyk miał pytanie do stron 15 i 16 – Wydatki – Urzędy Miast i Gmin. Podany został stan zatrudnienia w Urzędzie Miasta, z którego wynika, że w roku 2017 zatrudnionych było – 78 osób, w roku 2016 – 85 osób. Czy to jest związane z faktem, że utworzona została jednostka, tzn. BMK?
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Tak.
W takim razie radny Marek Samulczyk zapytał, jaki jest wzrost zatrudnienia w Urzędzie Miasta Luboń razem z Biurem Majątku Komunalnego?.
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński:78 osób w Urzędzie Miasta Luboń plus 14 osób w BMK.
Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę, że wzrost zatrudnienia między rokiem 2014 a rokiem 2017 wynosi prawie pół miliona złotych.
Dalej radny Marek Samulczyk przeszedł do strony 17 – Promocji jst. Zapytał, czym jest udokumentowany również nie mały wzrost i w tym dziale /w roku 2017 było to 248 tys. zł/?.
Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnemu, że do Działu Promocja doszedł:
Radny Marek Samulczyk: Nie mniej od początku kadencji jest to wzrost wydatków o 237 tys. zł.
Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zwróciła uwagę na ilość wydarzeń w mieście, na ich jakość i rangę. Nie było takich w całej historii Miasta. Dlatego trudno, żeby nie wzrosły koszty.
Następnie radny Marek Samulczyk przeszedł do Rozdziału 90002 – Gospodarka odpadami. Wzrost wydatków w tym dziale to ok. 800 tys. zł. Dlatego radny zapytał, czy te środki zostaną pokryte z budżetu Miasta, czy planowana jest podwyżka?
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że jak już informowała wcześniej (na poprzedniej sesji, w listopadzie) Marszałek planuje wzrost opłaty marszałkowskiej, która będzie uwzględniana przy składowaniu odpadów z terenu naszego Miasta. Podwyżka z 25,00 zł wzrośnie do 140,00, a docelowo ma wynosić 220,00 zł. Jest to bardzo znaczący wzrost. Za odpady zielone jeszcze niedawno za tonę Miasto płaciło sto parę złotych, obecnie ponad trzysta. Dlatego decyzja o podniesieniu opłaty za wywóz nieczystości stałych jest w przyszłym roku nieunikniona. Stawki muszą wzosnąć.
Dalej radny Marek Samulczyk poruszył kolejny, znaczący wzrost funkcjonowania Biblioteki Miejskiej w Luboniu i zapytał o przyczynę?
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że działalność placówek miejskich jest systematycznie poszerzana. Biblioteka utworzyła kolejną placówkę, tzn. powstała filia w Lasku.
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński dodał, że w stosunku do oczekiwań i propozycji Biblioteki, środki finansowe ucięto znacząco. Plany rozwoju były znacznie większe. Umniejszone zostały o 100.000,00 zł. Z rozwoju należy się cieszyć, ale nie jest też tak, że władze Miasta bezkrytycznie przyjmują wszystko. Każda zmiana jest głęboko analizowana.
Na koniec swojego wystąpienia radny Marek Samulczyk zapytał o planowany zakup tabliczek z nazwami patronów – Wydatki na ochronę zabytków. Gdzie powstaną takie tabliczki?
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, żezadanie to przypisane zostało do Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM. Ono powtarza się każdego roku. Na rok 2018 zaplanowano 28.500,00 zł. Zostaną przygotowane tabliczki z biogramami najważniejszych patronów w Luboniu i zawieszone zostaną na ulicach. Będą też zakładane na obiektach budowlanych. Miało to nastąpić już wcześniej, ale ze względu na ustawę dekomunizacyjną wstrzymano prace i pozostawiono je na rok 2018.
Radny Adam Dworaczyk stwierdził, że do przedstawionej przez władze Miasta „beczki miodu doda łyżkę dziegciu”. Budżet jest optymistyczny, stać nas na wiele, tylko niestety będzie trzeba zaciągać kolejne długi. Zaplanowany deficyt na 12,5 mln zł. Rozchody – ponad 5 mln zł. Pożyczki i kredyty planowane na niecałe – 18 mln. zł. Prognozowany dług w 2018 roku wyniesie - 40 mln zł. Optymistycznie, ale na kredyt. Za czasów towarzysza Gierka też się budowaliśmy i rozwijaliśmy, ale potem trzeba było „optymistycznie” spłacać. Jest to progres kosztem kolejnych kredytów.
Jak stwierdziła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska jest zaledwie kilka gmin w Polsce, którym budżet się równoważy, gdzie wydatki są równe wpływom. To po pierwsze. Po drugie jeśli chodzi o Towarzysza Gierka to nie wiadomo, czy jego budżet otrzymałby pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej, natomiast Luboń otrzymał.
Na tym dyskusję zakończono.
Ad 6/g/h
Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Franek Dorota,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Goryniak Piotr,
Górecki Kazimierz Jan,
Izydorski Piotr Łukasz,
Kołodziej Tomasz Piotr,
Krzyżostaniak Paweł Radosław,
Okupniak Andrzej Roman,
Szwacki Michał,
Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,
Wolniewicz Paweł Antoni,
Woźniak-Patej Magdalena Anna,
Zygmanowska Teresa,
głosów przeciwnych nie było,
wstrzymali się od głosu:
Dworaczyk Adam Tomasz.
Samulczyk Marek.
W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.
/za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.
/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR UCHWAŁA NR XL/303/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
Ad 7.
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Luboń na lata 2018-2028 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.
Następnie przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii
o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Luboń na lata 2018-2028.
/Zał. nr 10/ - Uchwała nr SO-0957/32/17/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń.
Dalej Skarbnik Miasta przedstawił stanowisko Burmistrza Miasta Luboń w sprawie opinii
o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Luboń na lata 2018-2028.
Burmistrz Miasta Luboń zgadzała się ze stanowiskiem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, które w całości było pozytywne, bez uwag i zastrzeżeń.
W dalszej części Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński przedstawił Autopoprawki
do projektu przedmiotowej uchwały.
/Zał. nr 11/ - Autopoprawki do projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.
Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna,
Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
W dyskusji głos zabrał jedynie Radny Marek Samulczyk, który miał pytanie do Objaśnień na stronie 4 – Budowa budynku wielorodzinnego. Zadanie to nie będzie realizowane w roku 2018. Radny zapytał dlaczego?
Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział radnemu, że zadanie to nie będzie realizowane ze względu na brak środków finansowych. Zamierzamy jako Miasto pozyskać na ten cel środki zewnętrzne. Rozpocznie się natomiast budowa obiektu przedszkolnego, która dla Miasta jest priorytetem.
Na tym dyskusję zakończono.
Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Budzyński Łukasz Piotr,
Ekwińska Katarzyna,
Franek Dorota,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Goryniak Piotr,
Górecki Kazimierz Jan,
Izydorski Piotr Łukasz,
Kołodziej Tomasz Piotr,
Krzyżostaniak Paweł Radosław,
Okupniak Andrzej Roman,
Szwacki Michał,
Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,
Wolniewicz Paweł Antoni,
Woźniak-Patej Magdalena Anna,
Zygmanowska Teresa,
głosów przeciwnych nie było,
wstrzymali się od głosu:
Bielawski Jakub,
Dworaczyk Adam Tomasz,
Samulczyk Marek.
W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.
/za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/.
/Zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR UCHWAŁA NR XL/304/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.
Ad 8.
Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.
Podjęcie uchwały było niezbędne do współpracy z Miastem Poznań w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami w 2018 roku. Proponowana regulacja skutkować będzie obciążeniami finansowymi dla budżetu Miasta. Będzie to koszt 57 000 zł zryczałtowanej dotacji celowej dla Miasta Poznań na porozumienie międzygminne dot. zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 13/ -UCHWAŁA NR XL/305/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń
i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
Ad 9.
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Stary Luboń - rejon ul. Cichej” przedstawił kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, pan Hubert Prałat.
Obszar objęty planem jest już przeznaczony pod zabudowę w obowiązującym
miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, nie wyznacza więc nowych
terenów budowlanych, a jedynie weryfikuje parametry istniejących terenów. Realizacja
nowej zabudowy nie spowoduje znaczącego wzrostu transportochłonności układu
przestrzennego – utrzymano, w przeważającej części, istniejący układ drogowy. Obszar
może być obsługiwany przez komunikację zbiorową, ponieważ pozwalają na to parametry
dróg w granicach oraz poza granicami planu. Ustalenia planu umożliwiają również rozwój
dróg rowerowych, a także przewidują możliwość realizacji miejsc postojowych dla
rowerów.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
W dalszej części głosowano uwagi do planu:
I uwaga dotyczyła: korekty przebiegu drogi wewnętrznej 1KDW oraz zmiany parametrów
zabudowy na terenie 1MN;
Rozstrzygnięcie: uwaga częściowo uwzględniona;
Uzasadnienie: Dopuszczono zapis utrzymania drogi z nawrotką na terenie należącym
do wnioskodawcy. Nie przyjęto propozycji połączenia układu drogi wewnętrznej
z ul. 11 Listopada. Odrzucono wniosek dot. wprowadzenia zabudowy bliźniaczej na
terenie 1MN.
Za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza Miasta i uwzględnieniem uwagi tylko w części głosowali:
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
II uwaga dotyczyła: zmiany przeznaczenia terenu 3KDW na 3KW;
Rozstrzygnięcie: uwaga nieuwzględniona;
Uzasadnienie: Brak jest legalnej definicji pojęcia „ciągu pieszo – jezdnego”. Pojęcie to
należy interpretować zgodnie z potocznym znaczeniem, a więc jako część drogi
przeznaczona zarówno do ruchu pojazdów, jak i do ruchu pieszych. Ciąg pieszo –
jezdny oznaczony w planie miejscowym może zostać zaprojektowany jako droga klasy
D, jeżeli będzie usytuowany w strefie zamieszkania. Przy planowaniu przedmiotowych
ciągów w projekcie planu miejscowego na gruntach nie stanowiących własności
Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego należy brać pod uwagę skutki
wynikające z art. 36 i 37 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. 2017, poz. 1073, 1566).
Za podtrzymaniem stanowiska Burmistrza Miasta i odrzuceniem uwagi głosowali:
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 17/ -UCHWAŁA NR XL/309/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
Ad 13.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały VI/24/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie opłaty skarbowej przedstawił sekretarz Miasta, pan Janusz Piasecki.
Uchwałą nr VI/24/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie opłaty skarbowej Rada Miasta
Luboń wyznaczyła inkasentów opłaty skarbowej. Jako inkasenci wyznaczeni zostali
pracownicy Urzędu Miasta Luboń zatrudnieni w Wydziale Organizacyjnym i w Urzędzie
Stanu Cywilnego, tj. na stanowiskach gdzie przyjmowane są podania od interesantów.
W związku ze zmianami w zatrudnieniu w ww. wydziałach konieczna stała się zmiana
przedmiotowej uchwały.
Projekt uchwały opiniowała Komisja Organizacyjno-Prawna, która wydała opinię pozytywną.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 18/ -UCHWAŁA NR XL/310/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany uchwały VI/24/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie opłaty skarbowej.
Ad 14.
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XXVIII/174/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na obwody głosowania i ustaleni ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych przedstawił sekretarz Miasta, pan Janusz Piasecki.
Zgodnie z przepisem art. 12 § 11 ustawy Kodeks wyborczy rada gminy tworząc obwody głosowania, ustala ich numery, granice oraz siedziby obwodowych komisji wyborczych.
W związku z tym, iż granice obwodów głosowania w Luboniu są opisane poprzez wymienienie nazw ulic wchodzących w obszar obwodu - w razie utworzenia nowej ulicy powstaje konieczność dopisania jej do właściwego obwodu. Od podjęcia ostatniej uchwały w sprawie aktualizacji podziału Miasta na obwody głosowania, na terenie Miasta powstała nowa ulica - Józefa Thomasa, położona na obszarze obwodu głosowania nr 4.
Na podstawie przepisów Ustawy z 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz Uchwał Rady Miasta Luboń z dnia 26 lipca 2017 r. zmieniono także nazwy 14 ulic:
- ulica 22 Lipca zmieniła nazwę na Wisławy Szymborskiej,
- ulica Mariana Buczka zmieniła nazwę na Karola Buczka,
- Faustmana zmieniła nazwę na Wacława Faustmanna
- Małgorzaty Fornalskiej zmieniła nazwę na Chabrową
- Władysława Hibnera zmieniła nazwę na Adama Asnyka
- Kozińskiego zmieniła nazwę na Stefana Batorego
- Kurowskiego zmieniła nazwę na Apolinarego Kurowskiego
- Lemańskiego zmieniła nazwę na Jana Lemańskiego
- Jana Mazurka zmieniła nazwę na Władysława Reymonta
- Migalli zmieniła nazwę na Uroczą
- Jana Panka zmieniła nazwę na Wysoką
- Henryka Rutkowskiego zmieniła nazwę na Wandy Rutkiewicz
- Władysława Skóry zmieniła nazwę na Cypriana Kamila Norwida
- Walki Młodych zmieniła nazwę na Platanową.
Na podstawie Uchwały Rady Miasta Luboń z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego (...), zmieniły się także nazwy dwóch siedzib obwodowej komisji wyborczej:
- Gimnazjum nr 1 zmieniło nazwę na Szkoła Podstawowa nr 3
- Gimnazjum nr 2 zmieniło nazwę na Szkoła Podstawowa nr 5.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej Uchwały jest celowe.
Wykonanie uchwały nie pociąga za sobą skutków finansowych.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 19/ -UCHWAŁA NR XL/311/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXVIII/174/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na obwody głosowania i ustaleni ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Ad 15.
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XXV/157/2012 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 października 2012 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na jednomandatowe okręgi wyborcze i ustalenia ich granic i numerów przedstawił sekretarz Miasta, pan Janusz Piasecki.
Zgodnie z przepisem art. 419 § 2 ustawy Kodeks wyborczy "podział na okręgi wyborcze, ich granice i numery oraz liczbę radnych wybieranych w każdym okręgu ustala, na wniosek wójta, rada gminy według jednolitej normy przedstawicielstwa obliczonej przez podzielenie liczby mieszkańców gminy przez liczbę radnych wybieranych do danej rady".
W związku z tym, iż granice okregów wyborczych w Luboniu są opisane poprzez wymienienie nazw ulic wchodzących w obszar okręgu - w razie utworzenia nowej ulicy powstaje konieczność dopisania jej do właściwego okręgu. Od podjęcia ostatniej uchwały w sprawie aktualizacji podziału Miasta na jednomandatowe okręgi wyborcze na terenie Miasta powstała nowa ulica: Józefa Thomasa, położona na obszarze okręgu wyborczego nr 4. Na podstawie przepisów Ustawy z 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz Uchwał Rady Miasta Luboń z dnia 26 lipca 2017 r. zmieniono także nazwy 14 ulic:
- ulica 22 Lipca zmieniła nazwę na Wisławy Szymborskiej,
- ulica Mariana Buczka zmieniła nazwę na Karola Buczka,
- Faustmana zmieniła nazwę na Wacława Faustmanna
- Małgorzaty Fornalskiej zmieniła nazwę na Chabrową
- Władysława Hibnera zmieniła nazwę na Adama Asnyka
- Kozińskiego zmieniła nazwę na Stefana Batorego
- Kurowskiego zmieniła nazwę na Apolinarego Kurowskiego
- Lemańskiego zmieniła nazwę na Jana Lemańskiego
- Jana Mazurka zmieniła nazwę na Władysława Reymonta
- Migalli zmieniła nazwę na Uroczą
- Jana Panka zmieniła nazwę na Wysoką
- Henryka Rutkowskiego zmieniła nazwę na Wandy Rutkiewicz
- Władysława Skóry zmieniła nazwę na Cypriana Kamila Norwida
- Walki Młodych zmieniła nazwę na Platanową.
W tym stanie rzeczy podjęcie uchwały w zakresie zaktualizowania załącznika określającego wykaz ulic w okręgach wyborczych na terenie Miasta Luboń jest celowe. Wykonanie uchwały nie pociąga za sobą skutków finansowych.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 20/ -UCHWAŁA NR XL/312/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXV/157/2012 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 października 2012 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na jednomandatowe okręgi wyborcze i ustalenia ich granic i numerów.
Ad 16.
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.
Rada Miasta podejmuje uchwałę w sprawie przeznaczenia środków na realizację
wspólnego zadania ze Starostwem Poznańskim w zakresie usuwania i unieszkodliwienia
wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Poznańskiego zgodnie z ,,Krajowym
Programem Usuwania Azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Polski”
przyjętego przez Radę Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej w dniu 14 maja 2002 roku.
Celem programu jest likwidacja do 2032 roku wyrobów zawierających azbest oraz
pomoc w usuwaniu azbestu polegająca na demontażu lub odbiorze tych wyrobów z
terenu nieruchomości należących do wnioskodawców. Na zadanie polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest w 2018 roku realizowane wspólnie z Powiatem Poznańskim przeznacza się z budżetu Miasta Luboń kwotę w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Przyjęcie uchwały nie wywoła istotnych skutków społecznych i innych, a pozwoli na realizację zadania.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 21/ -UCHWAŁA NR XL/313/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
Ad 17.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/170/2009 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 5 lutego 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu nadawania honorowych wyróżnień: medalu – „Zasłużony dla Miasta Luboń’ i tytułu –„Honorowy Obywatel Miasta Luboń” przedstawił przewodniczący Komisji Organizacyjno-Prawnej RML, pan Paweł Wolniewicz.
Niniejsza uchwała miała charakter porządkujący i służyła wyraźnemu odróżnieniu tytułu „Honorowy Obywatel Miasta Luboń” od wyróżnienia w postaci Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń”. Po wprowadzeniu proponowanych zmian nie będzie budzić wątpliwości że tytuł Honorowy Obywatel Miasta Luboń nadawany jest osobom fizycznym niemieszkającym w Luboniu. Natomiast wyróżnienie Medalem Zasłużony dla Miasta Luboń może być przyznane podmiotom niezależnie od ich miejsca zamieszkania lub siedziby. Nowelizacja uchwały wprowadza także w przypadku nagradzania tytułem „Zasłużony dla Miasta Luboń” specjalny imienny certyfikat Medalu.
Dyskusji nie było.
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bartkowiak Patryk Marcin,
Bielawski Jakub,
Budzyński Łukasz Piotr,
Dworaczyk Adam,
Ekwińska Katarzyna,
Frąckowiak Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
/zał. nr 22/ -UCHWAŁA NR XL/314/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/170/2009 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 5 lutego 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu nadawania honorowych wyróżnień: medalu – „Zasłużony dla Miasta Luboń’ i tytułu –„Honorowy Obywatel Miasta Luboń”.
Ad 18.
/Zał. nr 23/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.
/Zał. nr 24/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.
/Zał. nr 25/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.
/Zał. nr 26/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.
/Zał. nr 27/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.
/Zał. nr 28/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.
Pytań do sprawozdań Komisji z bieżących prac nie było.
Ad 19.
Plany pracy Komisji Rady na 2018 rok.
/Zał. nr 29/ - Plan pracy Komisji Sfery Społecznej na 2018 rok.
/Zał. nr 30/ - Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska na 2018 rok.
/Zał. nr 31/ - Plan pracy Komisji Organizacyjno-Prawnej na 2018 rok.
/Zał. nr 32/ - Plan pracy Komisji Komunalnej na 2018 rok.
/Zał. nr 33/ - Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2018 rok.
Pytań ani uwag nie było.
Ad 20.
Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
/Zał. nr 34/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
Pytań nie było.
Ad.21.
Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
/Zał. Nr 35/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
/Zał. nr 36/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
/Zał. nr 37/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
Pytań nie było.
Ad 22.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady
i w dalszej kolejności Radnym.
Ad 23.
Interpelacji na XL sesji Rady, w dniu 14 grudnia 2017r. nie było.
W zapytaniach radna Katarzyna Frąckowiak upomniała się o odpowiedź na złożoną przez Nią interpelację w sprawie komunikacji.
Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział, że taka odpowiedź zostanie przekazana, ale już może poinformować, że wnioskowany przez radną dodatkowy kurs linii 603 został uwzględniony i wprowadzony zostanie w godzinach porannych od stycznia 2018 roku.
Ad 24.
Wolne głosy i wnioski:
W tym miejscu radny Łukasz Budzyński zgłosił ustny wniosek do Pani Burmistrz o podjęcie działań mających na celu zdyscyplinowanie firmy SELEKT w zakresie polityki cenowej dotyczącej odbioru odpadów, w szczególności biomasy. Proponował zgłosić wniosek do UOKiK o ukaranie firmy SELEKT lub weryfikację cen za nadużywanie pozycji dominującej na rynku lokalnym odbioru biomasy.
Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała, czy było zainteresowanie zakupem działki miejskiej położonej na skrzyżowaniu ulic Armii Poznań/Łąkowa?
Dalej poprosiła o zawieszenie lampy na słupie przy ul. Łąkowej 24.
Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział, że nie było zainteresowania zakupem przedmiotowej działki. Prośbę radnej o zawieszenie lampy przy ul. Łąkowej 24 zanotował.
Radny Marek Samulczyk poprosił, żeby do protokołu sesji Rady, z dnia 23 listopada 2017r. dołączona została prezentacja multimedialna Spółki Losir.
Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska odpowiedziała radnemu, że do protokołu sesji dołączone zostały wszystkie dokumenty, jakie prezes Losir przekazał do Biura Rady. Prezentacji multimedialnej nie przekazał do czego miał prawo. Widocznie stanowiła ona wyłącznie pomoc samemu prezentującemu, który chciał zobrazować radnym obecną sytuację. Nie uznał za zasadne jej przekazywanie, do czego Przewodnicząca Rady zmuszać nie zamierzała, bo nie ma nawet takich uprawnień. Zawsze jednak można wystąpić we własnym imieniu.
Radny Marek Samulczyk zapytał, czy jest już sprawozdanie kwartalne Spółki Losir za III kwartał?
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała, że na razie nie ma. Będzie na najbliższym zarządzie.
W dalszej kolejności Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska przedstawiła radnym możliwość cyfryzacji sali sesyjnej i poprosiła o opinię w tej sprawie.
Niestety propozycja zmodernizowania Sali sesyjnej i wyposażenia radnych w tablety nie spotkała się z uznaniem. Radni odrzucili ten pomysł poprzez głosowanie.
Za cyfryzacją głosowali:
Ekwińska Katarzyna,
Gawelski Hieronim,
Zygmanowska Teresa,
Andrzejczak Paweł Andrzej,
Bielawski Jakub,
Dworaczyk Adam,
Budzyński Łukasz Piotr,
Nieobecni: Bartkowiak Patryk Marcin, Frąckowiak Katarzyna.
Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji, a Przewodnicząca Rady zaproponowała terminy sesji na całe półrocze 2018 roku:
1 luty, 1 marca, 22 marca, 26 kwietnia, 24 maja, 21 lub 28 czerwca, 19 lipca.
Ad 25.
Protokół nr XXXIX, z dnia 23 listopada 2017r. został oddalony do przyjęcia.
Ad 26.
/zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XL/301/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.
/zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XL/302/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich
dokonania.
/Zał. Nr 5/ - Opinia Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Luboń o projekcie budżetu Miasta Luboń na rok 2018, przedstawiona przez panią Katarzynę Ekwińską.
/Zał. nr 6/ - Uchwała SO-0952/32/17/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017r. w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok, przedstawiona przez Skarbnika Miasta.
/Zał. Nr 7/ - Uchwała SO-0951/83/17/D/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu ustalonego w projekcie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
/Zał. nr 8/ - Autopoprawki do projektu uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR UCHWAŁA NR XL/303/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.
/Zał. nr 10/ - Uchwała nr SO-0957/32/17/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2017 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń.
/Zał. nr 11/ - Autopoprawki do projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.
/Zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR UCHWAŁA NR XL/304/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.
/zał. nr 13/ -UCHWAŁA NR XL/305/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017r. w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń
i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.
/zał. nr 17/ -UCHWAŁA NR XL/309/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
/zał. nr 18/ -UCHWAŁA NR XL/310/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany uchwały VI/24/2006 z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie opłaty skarbowej.
/zał. nr 19/ -UCHWAŁA NR XL/311/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXVIII/174/2013 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na obwody głosowania i ustaleni ich numerów, granic i siedzib obwodowych komisji wyborczych.
/zał. nr 20/ -UCHWAŁA NR XL/312/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXV/157/2012 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 października 2012 r. w sprawie podziału Miasta Luboń na jednomandatowe okręgi wyborcze i ustalenia ich granic i numerów.
/zał. nr 21/ -UCHWAŁA NR XL/313/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
/zał. nr 22/ -UCHWAŁA NR XL/314/2017 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 14 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/170/2009 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 5 lutego 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu nadawania honorowych wyróżnień: medalu – „Zasłużony dla Miasta Luboń’ i tytułu –„Honorowy Obywatel Miasta Luboń”.
/Zał. nr 23/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej.
/Zał. nr 24/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska.
/Zał. nr 25/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej.
/Zał. nr 26/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej.
/Zał. nr 27/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów.
/Zał. nr 28/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej.
/Zał. nr 29/ - Plan pracy Komisji Sfery Społecznej na 2018 rok.
/Zał. nr 30/ - Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska na 2018 rok.
/Zał. nr 31/ - Plan pracy Komisji Organizacyjno-Prawnej na 2018 rok.
/Zał. nr 32/ - Plan pracy Komisji Komunalnej na 2018 rok.
/Zał. nr 33/ - Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2018 rok.
/Zał. nr 34/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
/Zał. Nr 35/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
/Zał. nr 36/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
/Zał. nr 37/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach
podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
/Zał. nr 38/ – Lista obecności z XL sesji radnych.
/Zał. nr 39/ – Lista osób uczestniczących w sesji.
Dokumenty do pobrania: | |
Protokół nr XL z dnia 14 grudnia 2017 r. sesja Rady (wprowadził: Marcin Godzich 2018-02-21 08:32:23) rozmiar pliku: 698.7Kb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |