Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023: Protokół nr XVI/2019 XVI sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 28 listopada 2019r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Protokół nr XVI/2019

XVI sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 28 listopada 2019r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej. Wśród gości obecni byli: p.Rafał  Marek pełniący nadzór właścicielski nad spółkami naszego miasta, prezes spółki  LOSiR  pan Michał Kosiński, prezes spółki TRANSLUB  pan Zbigniew Bernat, dyrektor spółki KOM-LUB pan Igor Szymkowiak.

 

 

Po stwierdzeniu quorum 19 (dziewiętnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XVI sesję Rady Miasta Luboń.

 

Nieobecne: Dorota Franek, Małgorzata Nyćkowiak.

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, czy są uwagi do przedłożonego porządku obrad oraz czy będą składane interpelacje?.

 

Uwag nie było.

 

Radna Anna Bernaciak zgłosiła o zamiarze złożenia interpelacji.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zaproponowała rozszerzenie porządku obrad o  punkty:  Interpelacje i Zapytania (jako punkt 19) oraz punkt Odpowiedzi na interpelacje i zapytania (jako 20). Pozostałe punkty przesunęły się o 2, do pkt 23 .

 

 

Następnie Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia  zmian w porządku obrad.:

 

Za przyjęciem zmian w porządku obrad głosowali:


1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4.IZYDORSKI Piotr Łukasz
5.KACZMAREK Iwona,
6.KLECZEWSKA Magdalena
7.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
8.ŁAKOMY Beata
9.NAWROT Monika Izabela
10.OKUPNIAK Andrzej Roman
11.SAMULCZYK Marek
12.SZWACKI Michał Jacek
13.TARASIEWICZ Bogdan
14.WIŚNIEWSKI Artur
15.WOLNIEWICZ Paweł
16.WOŹNIAK Magdalena Anna
17.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
18.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
19.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.


Nieobecne: FRANEK Dorota, NYĆKOWIAK Małgorzata.

 


/za przyjęciem zmian głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecne – 2 radne/.


Zmiany w porządku obrad zostały przyjęte jednogłośnie.


/Zał. nr 1/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

W dalszej części Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie przyjęcie  porządku obrad.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4.IZYDORSKI Piotr Łukasz
5.KACZMAREK Iwona,
6.KLECZEWSKA Magdalena
7.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
8.ŁAKOMY Beata
9.NAWROT Monika Izabela
10.OKUPNIAK Andrzej Roman
11.SAMULCZYK Marek
12.SZWACKI Michał Jacek
13.TARASIEWICZ Bogdan
14.WIŚNIEWSKI Artur
15.WOLNIEWICZ Paweł
16.WOŹNIAK Magdalena Anna
17.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
18.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
19.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.


Nieobecne: FRANEK Dorota, NYĆKOWIAK Małgorzata.

 


/za przyjęciem zmian głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecne – 2 radne/.

 



Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.


/Zał. nr 2/ - Porządek obrad.

/Zał. nr 3/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Porządek obrad:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

3.    Informacja na temat spółek Miasta Luboń.:

a)    Sprawozdanie z działalności Losir Sp. z o.o. za rok 2018.

b)    Sprawozdanie z działalności Kom-Lub Sp. z o.o. za rok 2018.

c)    Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Transportowego Translub Sp. z o.o. za rok 2018.

4.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

5.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXVIII/286/2017 Rady Miasta Luboń z dnia 26 października 2017r. w  sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

6.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

7.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/275/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r.w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

8.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

9.    Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2020.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu na okres do trzech lat (laboratorium analiz lekarskich).

11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Luboń.

12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Biblioteki Miejskiej w Luboniu.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody.

14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie  zmiany uchwały nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawiepodatku od nieruchomości.

15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok.

16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029.

17. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

18. Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

19. Interpelacje i zapytania.

20. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

21. Wolne głosy i wnioski.

22. Przyjęcie protokołów sesji nr XIV/2019 i XV/2019.

23. Zakończenie obrad.

 

 

                                                                      

Ad. 2.  Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

Nie było.

 

Ad.3. Informacja na temat spółek Miasta Luboń

 

a)   /Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności LOSiR Sp. z o.o. za rok 2018

b)   /Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Kom-Lub Sp. z o.o. za rok 2018”

c)    /Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Transportowego Translub Sp. z o.o. za rok 2018

 

Dyskusja – dotycząca działalności Spółki Losir:

 

Radny Marek Samulczyk odniósł się do bilansu. W bilansie zawarte są środki trwałe i jak popatrzymy na bilans z 2017 roku i 2018, to  wynosiły od urządzeń technicznych ponad 292 tys. zł (w 2017r.), a na koniec 2018 roku ponad 105 tys. zł. Jakich urządzeń technicznych się pozbyto?. Niestety nie zostały opisane.

 

Księgowa Spółki Losir odpowiedziała, że w trakcie roku 2018 udało się dokonać inwentaryzacji. Wcześniej niestety dokumenty te nie były szczegółowe (za rządów poprzedniego prezesa).
W wyniku inwentaryzacji  okazało się, że na stanie Spółki nie było wszystkich urządzeń i maszyn. Dlatego dokonano aktualizacji. Niektórych urządzeń zwyczajnie brakowało.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy był opis, gdzie one są?, gdzie się ewentualnie znajdują?.

 

Księgowa Spółki Losir odpowiedziała, że takiej wiedzy nikt nie ma.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy w takim razie skierowano stosowne zarzuty?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński zapytał, do kogo miałby te zarzuty skierować?.

 

Radny Marek Samulczyk: Może do poprzedniego prezesa?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Spółka zaczęła normalnie funkcjonować. Zrobiono rzeczywistą inwentaryzację i „prostowane są” wszystkie niejasności i zaszłości. Co było jest już przeszłością i nie na wszystkie pytania znamy odpowiedzi. Dziwił się, że radny zamiast dostrzec ten fakt, atakuje i zadaje pytania, na które nie ma odpowiedzi.

 

Radny Marek Samulczyk: „Ulotniło się 200 tys. zł” do 2017 roku i prezes Spółki nie wie, co się stało i dziwi się, że radni zadają pytania.

 

Radny Paweł Krzyżostaniak zwrócił uwagę, że umniejszenie środków trwałych nie tylko jest związane z aktualizacją wyceny urządzeń i maszyn, ale mamy do czynienia przede wszystkim z odpisami amortyzacyjnymi, które były dokonywane w 2018 roku. Jest to na pewno spora pozycja i warto byłoby spojrzeć do rachunku zysków i strat, gdzie znajduje się pozycja amortyzacja.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński wyraził opinię, że radnemu Markowi Samulczykowi zależy na ośmieszeniu obecnego zarządu Spółki.

 

Radny Marek Samulczyk zaprzeczył i powiedział, że w takim razie nie zapyta już o kolejne środki trwałe, podaruje sobie. Zmienił temat i zapytał o sprzedaż samochodu. Poprosił o wskazanie, gdzie to zostało uwzględnione?.

 

Zanim radnemu została udzielona odpowiedź Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska wyraziła opinię, że bardzo żałuje, iż tak szczegółowe pytania nie wybrzmiały na Komisji, co pozwoliłoby na przygotowanie odpowiedzi. Można to było zrobić na spokojnie. Natomiast na Komisji pytań nie było, a na sesji księgowa pod presją czasu szuka w dokumentach stosownych danych.

 

Księgowa Spółki Losir odpowiedziała, że sprzedaż samochodu  została uwzględniona w pozycji  pozostałe koszty operacyjne – 19.806,00 zł (jest to środek trwały, który został sprzedany). Zakupiono nowy środek trwały za kwotę 22.000,00 zł.

 

Radny Marek Samulczyk: W rachunkach zysków i strat, w pozycji wynagrodzenia pracowników mamy różnicę (w porównaniu do 2017r.) ok. 220 tys. zł. Z czego to wynika?. Ze zmniejszonego wynagrodzenia, zniesienia świadczeń socjalnych, zlikwidowania tzw. trzynastki?. Skąd taka duża różnica skoro zatrudnienie jest porównywalne?.

 

Księgowa Spółki Losir odpowiedziała, że w roku 2017 byli dodatkowi pracownicy, zatrudnieni w Klubie New York Sport (trzy osoby). Dodatkowo w roku 2017 Spółka poniosła koszty podwójnego wynagrodzenia prezesa zarządu, głównej księgowej oraz asystentki, którzy dwa miesiące przebywali na zwolnieniach lekarskich. Stąd znacząca różnica.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński dodał jeszcze, żesą też sporne kwoty wypłaconych nagród w roku 2017 za rok 2016 (za poprzedniego prezesa), w sprawie których obecnie toczy się przed Sądem sprawa.

 

Księgowa Spółki Losir: W roku 2018 nagród nie wypłacono (za obecnego prezesa), bo uznano, że Spółki na to nie stać.

 

Dalej radny Marek Samulczyk wyraził swój pogląd na zawarcie umowy z nowym najemcą tzw. owalu, klubem Fit-Art. Przychód klubu w 2018 roku to ponad 68 tys. zł. W odpowiedzi na interpelację radnego dotyczącą opłat za media (woda, ścieki), w której obecny prezes, Michał Kosiński określił, że miesięczna opłata za wodę i ścieki wynosi 36,00 zł, to jest to sprawa godna pogratulowania. Radny Marek Samulczyk zapytał, jak to się robi?. Średnie wyliczenie, które daje 1200 osób korzystających z klubu Fit-Art., zakładając, że każdy choćby raz skorzystałby z toalety i raz umył ręce, to daje 5 litrów wody. Nie ma tu mowy o prysznicu, a przecież ludzie po ćwiczeniach idą pod prysznic, bo nikt nie chce wracać do domu spocony i mokry, tym bardziej jeśli porusza się środkami komunikacji miejskiej. Licząc choćby 5 litrów wody, to miesięcznie jest to 6 kubików, razy średnio 15 zł, to jest już prawie 100,00 zł. To i tak jest za mało, to się nie liczy, a gdzie i w jaki sposób wyliczone przez prezesa 36,00 zł?. To jest absurd.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Zużycie wody w stosunku do Szkoły Podstawowej nr 5 stanowi ok. 45% dlatego zgodnie z ustaleniami faktura rozliczana jest pół na pół (Losir, Szkoła). Pan Prezes przedstawił jedną z faktur za dwa miesiące 2018r. (od czerwca do sierpnia) na kwotę 1.722,00 zł (za całą halę widowisko-sportową, łącznie z klubem Fit-Art). Takie jest zużycie. Nie chce być większe. Korzystający z hali też korzystają z toalet, myją ręce, kąpią się, itd. (nie tylko klienci klubu). Z hali korzystają piłkarze, siatkarze, koszykarze, tenisiści, itd. Prezes nie rozumiał pretensji radnego i zapytał, czy ma się postarać, żeby zużycie wody było większe?.

 

Radny Marek Samulczyk przypomniał prezesowi, że obiecywał założenie podliczników i zapytał, dlaczego tego nie zrobił?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński odpowiedział, że nie założył podliczników, bo koszt ich montażu nie jest wart sprawy. Prezes kilkakrotnie zwrócił radnemu uwagę, że ta „niekorzystna jego zdaniem sytuacja Spółki Losir dot. wyliczeń dla klubu Fit-Art.”, to wahania miedzy 30, a 40 zł. Natomiast podliczników w samej szatni musiałoby być co najmniej kilka , dla wody ciepłej i zimnej dla umywalek, ciepłej i zimnej dla pryszniców, toalety). Założymy 6 podliczników, żeby „złapać” najemcę na 22,00 zł.

 

Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę również na zużycie gazu na kwotę 312,00 zł. Koszty ogrzewania prezes wyliczył na jednego uczestnika klubu. Radny pierwszy raz w życiu słyszał, żeby koszty ogrzewania liczone były w ten sposób. Radny całe życie myślał, że koszty ogrzewania liczone są od powierzchni.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński zwrócił uwagę, że mowa jest o ogrzewaniu prądowym.

 

Radny Marek Samulczyk: Tym razem pan prezes zapomniał o dmuchawie. Ona też nic nie kosztuje?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Kolejne 10 zł oszczędności znalezione przez radnego Samulczyka.

 

Dalej radny Marek Samulczyk poruszył sprawę podatku od nieruchomości. Radny pytał, gdzie w umowie znajdzie zapis, że miejsca parkingowe zostały uwzględnione i wzięte pod uwagę ustalając wysokość czynszu dla klubu Fit-Art?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński stwierdził, że nie ma odpowiedzi na takie pytania.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, kiedy zostanie uregulowana sprawa sprzętu z siłowni? (poprzedniego najemcy, z którym nie rozliczono się za pozostawiony w siłowni sprzęt).

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Pan Brzeziński i firma Transporter nie wystąpiła z pismami, tj. odpowiedzią na pisma Spółki Losir, które skierowane zostały we wrześniu 2018 roku. Jest kilka bardzo poważnych wątpliwości, co do których pan Brzeziński nie chce się widać ustosunkować.

 

Radny Marek Samulczyk: Dlatego do dnia dzisiejszego Losir nie płaci należności za urządzenia (sprzęt z siłowni).

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Losir z płatnościami się wstrzymał.

 

Radny Marek Samulczyk: Czekamy na odsetki.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Najpierw trzeba udowodnić, że posiada się tytuł prawny do danej rzeczy, potem można mówić o odsetkach.

 

Dalej radny Marek Samulczyk zapytał o zainstalowane hale pneumatyczne. W roku 2018 Spółka otrzymała od Miasta dofinansowanie w wysokości 200.000,00 zł na zakup hal pneumatycznych (namiotów). Radny zapytał, jaki jest całkowity koszt zakupu i ustawienia hal na dzień 28 listopada 2019r.?.

 

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: 190.000,00 zł.

 

Radny Marek Samulczyk: Ile lat mają namioty?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: 20 lat.

 

Radny Marek Samulczyk: Tabliczki, które widnieją na namiotach określają ich wiek na 27 lat (1992).

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Najważniejsze, że są to dobre namioty, zostały wymienione łożyska, bo tego wymagały i będą służyć ludziom, wbrew temu co można przeczytać na niektórych forach, np. o zagrzybieniu. Są to informacje nieprawdziwe.

 

Radny Marek Samulczyk: Czy hale pneumatyczne muszą mieć odbiór Straży Pożarnej?.

 

Prezes Spółki, pan Michał Kosiński: Nie. Jednak prezesowi zależało i strażak ten obiekt oglądał.

 

Na tym zakończyły się pytania do prezesa Spółki Losir.

 

 

 

Dyskusja – dotycząca działalności Firmy KOM-LUB:

 

Radny Marek Samulczyk: W sprawozdaniu dyrektora można przeczytać o braku infrastruktury, np. stacji przeładunkowej, co generuje dodatkowe koszty dostarczania odpadów do instalacji komunalnej. W związku z powyższym radny zapytał, czy pan dyrektor myślał o pozyskaniu takiego terenu?.

 

Dyrektor Firmy KOM-LUB, pan Igor Szymkowiak odpowiedział radnemu, że razem z władzami Miasta myśli o tym i są już nawet pierwsze pomysły.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy rozważany był teren przy Luvenie?.

 

Dyrektor Firmy KOM-LUB, pan Igor Szymkowiak: Tak.

 

Słowa Dyrektora potwierdziła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska:  Władze Miasta myślą, współpracują ze Spółką KOM-LUB. Spółka KOM-LUB opracowała już z własnych środków koncepcję zlokalizowania stacji przeładunkowej. Mamy zapewnienia, że do czasu wybudowania własnej stacji, Miasto Luboń może korzystać ze stacji przeładunkowej Tarnowa Podgórnego, z którą będziemy tworzyć grupę zakupową na organizowanie przetargów na odbiór odpadów mieszanych. Wstępnie wytypowany został teren byłej kopalni żwiru (jako lokalizacji stacji przeładunkowej).

 

Na tym zakończyły się pytania do dyrektora Firmy KOM-LUB.

 

Dyskusji – dotyczącej działalności Firmy Translub nie było.

Radni pytań do prezesa Spółki, pana Zbigniewa Bernata nie mieli.

 

 

Ad.4.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:

Zmiany zaproponowane w projekcie uchwały podyktowane były koniecznością wprowadzenia odbioru bioodpadów z nieruchomości zamieszkałych, zmiany częstotliwości odbioru odpadów problemowych oraz wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu gospodarki odpadami.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

Radny Marek Samulczyk zapytał, ile wynosiłaby stawka, gdyby pojemniki zakupiło Miasto? (obecnie obowiązek zakupu pojemników na bioodpady spoczywa na mieszkańcach).

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiedział radnemu, że Miasta nie stać na zakup pojemników. Taka decyzja byłaby rezygnacją z innych zadań. Ze względów finansowych, ekonomicznych byłoby to nieuzasadnione.

 

Radna Monika Nawrot zapytała o uchwałę nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń,  z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń i zmiany w pkt 3 §3 „Gmina przejmuje obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości zamieszkałych
w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych zgodnie z odpowiednimi postanowieniami
Rozdziału 3 niniejszego Regulaminu”.
Radna zapytała, czy to chodzi o pojemniki na odpady komunalne, czy o worki?.

 

Odpowiedzi udzieliła pani Kamila Mazurek, pracownik Urzędu Miasta Luboń,  która poinformowała, że chodzi o pojemniki, co zostało zmienione autopoprawką „, za wyjątkiem wyposażenia nieruchomości w urządzenia do zbierania bioodpadów, w które właściciele nieruchomości są zobowiązani wyposażyć nieruchomość we własnym zakresie.”.

Gmina wyposaży nieruchomości w kubły, poza kubłami do bioodpadów.

 

Tej autopoprawki radni wcześniej nie otrzymali.

 

Radny Marek Samulczyk wyraził opinię, że wprowadzenie obowiązku gromadzenia bioodpadów w pojemnikach spowoduje bałagan w Mieście, gdyż mieszkańcy którzy do tej pory wystawiali dużo worków, będą musieli zmieścić bioodpady w pojemniku.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski powiedział, że nie spowoduje, bo został wprowadzony nowy zapis o odbiorze frakcji zielonych w miesiącach październik, listopad we workach. Poza tym wydłużono termin odbioru i będą odbierane przez cały rok.

 

Dyrektor Firmy Kom-Lub, pan Igor Szymkowiak zwrócił uwagę że tona odpadów zielonych, to jest ich odbiór w Tonesmeier kosztuje prawie 580 zł.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska powiedziała, że Luboń stawia na edukację społeczeństwa i będzie zachęcać do tworzenia kompostowników.

 

Na tym dyskusję zakończono.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały z przedstawionymi autopoprawkami.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

1.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
2.EKWIŃSKA Katarzyna
3.FRANEK Dorota,
4.IZYDORSKI Piotr Łukasz
5.KACZMAREK Iwona,
6.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
7.ŁAKOMY Beata
8.OKUPNIAK Andrzej Roman
9.SZWACKI Michał Jacek
10.TARASIEWICZ Bogdan

11.WIŚNIEWSKI Artur
12.WOLNIEWICZ Paweł
13.WOŹNIAK Magdalena Anna
14.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
15.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
16.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

  1. BERNACIAK Anna
  2. NAWROT Monika Izabela
  3. KLECZEWSKA Magdalena
  4. SAMULCZYK Marek


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecne: NYĆKOWIAK Małgorzata.

 


/za podjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 4 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 

Uchwała została podjęta.


/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XVI/113/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

/Zał. nr 8/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad.5 .

Rozpatrzenie projektu uchwały w  sprawie zmiany uchwały nr XXXVIII/286/2017 Rady Miasta Luboń z dnia 26 października 2017r. w  sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:

Wydłużenie terminu na wejście w życie przepisów dotyczących odbierania wszystkich odpadów ulegających biodegradacji związane jest z podpisaniem w dniu 5 września 2019 r. aneksu do umowy nr WSK.272.2.2017/58/2017 z dnia 16 lutego 2017 r., który przedłuża termin obowiązywania wskazanej umowy do dnia 30 kwietnia 2020 r.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.


/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XVI/114/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXXVIII/286/2017 Rady Miasta Luboń z dnia 26 października 2017r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

/Zał. nr 10/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

 

 

Ad.6.

Projekt uchwały sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik przedstawił zastępca Burmistrza, Michał Popławski:

Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Rada Gminy jest zobowiązana dostosować zapisy uchwały do zmian wprowadzonych powyższą nowelizacją w zakresie naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla rodzinnych ogrodów działkowych.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.


/Zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR XVI/115/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

/Zał. nr 12/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad.7.

Projektu uchwały w  sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/275/2017  RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

 

Radna Monika Nawrot zapytała, czy Miasto będzie miało kontrolę nad ilością zawartych umów?.

 

Pani Kamila Mazurek, pracownik Urzędu Miasta Luboń: Tak. Przedsiębiorcy odbierający odpady mają obowiązek składania rocznych sprawozdań.

 

Więcej pytań nie było.

 

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna

2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.


/Zał. nr 13/ - UCHWAŁA NR XVI/116/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/275/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

/Zał. nr 14/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad.8.  

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z autopoprawką przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:

Wprowadzone zmiany wynikały z konieczności rozpoczęcia odbierania odpadów kuchennych ulegających biodegradacji od właścicieli nieruchomości oraz wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu gospodarki odpadami.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna

2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.OKUPNIAK Andrzej Roman
11.SAMULCZYK Marek
12.SZWACKI Michał Jacek
13.TARASIEWICZ Bogdan
14.WIŚNIEWSKI Artur
15.WOLNIEWICZ Paweł
16.WOŹNIAK Magdalena Anna
17.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
18.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
19.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymała się od głosu:

NAWROT Monika Izabela


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od
głosu – 1 radna, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.


/Zał. nr 15/ - UCHWAŁA NR XVI/117/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

/Zał. nr 16/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad.9.

Projekt uchwały w  sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2020 przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak:

Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zachodziła konieczność podjęcia uchwały w sprawie Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020. Przedkładany pod obrady Rady Program współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 688 z późn.zm.) na rok 2020 został przygotowany w procesie konsultacji społecznych z organizacjami pozarządowymi. Program ma na celu lepsze wykonywanie zadań Miasta Luboń poprzez możliwie pełne wykorzystanie potencjału organizacji pozarządowych, zwiększenie skuteczności i efektywności działań związanych z realizacją zadań publicznych i dalszy wzrost partycypacji społecznej w rozwiązywaniu problemów lokalnych. Program określa cele, zasady i formy współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi.
Jednocześnie wskazuje zakres przedmiotowy współpracy, publiczne zadania priorytetowe.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 17/ - UCHWAŁA NR XVI/118/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie: uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2020.

/Zał. nr 18/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

 

 

Ad.10.

Projekt uchwały w  sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu na okres do trzech lat (laboratorium analiz lekarskich) przedstawił pan Dariusz Springer, zastępca dyrektora Biura Majątku Komunalnego w Luboniu.

Miasto Luboń jest właścicielem pomieszczenia użytkowego w budynku przy ul. Poniatowskiego
20 w Luboniu, o łącznej powierzchni użytkowej 14,18 m² .
Pierwotna umowa najmu pomieszczenia zawarta została na czas oznaczony , na okres do 3 lat,
z przeznaczeniem na prowadzenie działalności użytkowej Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
LABORATORIUM ANALIZ LEKARSKICH OPOL-MED. S.C. w Poznaniu.
Najemca pomieszczenia użytkowego, złożył wniosek o ponowne zawarcie umowy najmu.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 19/ - UCHWAŁA NR XVI/119/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu na okres do trzech lat.

/Zał. nr 20/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad.11.

Projekt uchwały w  sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Luboń wraz z autopoprawką w §2 przedstawił pan Dariusz Springer, zastępca dyrektora Biura Majątku Komunalnego w Luboniu.

Potrzeba gruntowej zmiany zasad wynajmu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Luboń wynikała z dwóch przyczyn.
Po pierwsze, zmiany w ustawodawstwie wymusiły dokonanie modyfikacji na poziomie
uchwały. W grę wchodzi m.in. usunięcie z ustawy pojęcia lokalu socjalnego. Wobec konieczności
zachowania spójności uchwały z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, uchwałę trzeba tak poprawić by odnosiła się do najmu socjalnego, czyli nowo wprowadzonego do ww. ustawy pojęcia a nie do lokali socjalnych.
Drugim elementem był upływ czasu i zmiany zachodzące w warunkach ekonomicznych w
społeczeństwie. Obowiązująca w zakresie wynajmu uchwała jest z roku 2004 r. a ostatniej zmiany
dokonano w roku 2011 r. Wspomniany wcześniej upływ czasu sprawia, że przyjęte wiele lat wcześniej wskaźniki ekonomiczne jak np. wysokość minimalnej emerytury nie spełniają już swojej funkcji i należy rozważyć ich zmianę. Dzięki planowanej zmianie progu dochodowego uprawniającego do ubiegania się o najem socjalny możliwe będzie skuteczne działanie w odniesieniu do osób, którym obiektywnie przyda się
pomoc mieszkaniowa ze strony Miasta Luboń.

 

Projekt uchwały dwie trzy (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawką.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 21/ - UCHWAŁA NR XVI/120/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Luboń.

/Zał. nr 22/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad.12.

Projekt uchwały w  sprawie zmiany Statutu Biblioteki Miejskiej w Luboniu przedstawił Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak:

Zmiana statutu wynikała z przeniesienia filii bibliotecznej nr 4 do nowego lokalu przy ul. Jana III
Sobieskiego 80. Lokal jest po kapitalnym remoncie i nie wymaga na obecną chwilę nakładów finansowych. Zaletą nowej lokalizacji jest lepszy stan techniczny pomieszczeń bibliotecznych, które po odpowiedniej adaptacji staną się przyjazną i funkcjonalną przestrzenią. Filia w obecnej lokalizacji jest czynna 5 dni w tygodniu przez 8 godzin dziennie.
Świetna lokalizacja nowej filii bibliotecznej w pobliżu przedszkola i szkoły zwiększy ilości
czytelników filii wśród grupy dzieci i młodzieży. Dzięki takiej lokalizacji dzieci mają stały i
łatwy dostęp do księgozbioru, a rodzice i dziadkowie chętnie z niego korzystają odbierając swoje
pociechy ze szkoły czy przedszkola. Oprócz wypożyczalni z wolnym dostępem do regałów
zaprojektowano strefę dla dzieci, w której będą organizowane animacje czytelnicze, zabawy z
książką czy spotkania autorskie.

 

Projekt uchwały dwie trzy (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radna Monika Nawrot  zapytała, czy cała powierzchnia lokalu (po przedszkolu) zostanie przeznaczona na filię biblioteki?.

 

Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak odpowiedział radnej, że tylko część budynku. Nad zagospodarowaniem pozostałej powierzchni władze Miasta myślą.

 

Więcej pytań nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 23/ - UCHWAŁA NR XVI/121/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie: zmiany Statutu Biblioteki Miejskiej w Luboniu.

/Zał. nr 24/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad.13.

Projekt uchwały w  sprawie ustanowienia pomnika przyrody przedstawił przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, pan Paweł Wolniewicz.

Konieczność nadania formy ochrony przyrody pięciu (5) drzewom /3 topole, 1 wiąz, 1 kasztanowiec/ wynikała z faktu, że wyróżniają się wśród innych drzew na terenie Miasta Luboń. Cechują się wysokimi walorami krajobrazowymi. Drzewa kwalifikowały się na pomniki przyrody wg kryteriów obwodu pnia oraz tego, że wyróżniają się znacząco w skali Miasta.
Dnia 20.03.2019 r. Burmistrz Miasta Luboń wystąpił do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
z prośbą o uzgodnienie projektu uchwały w sprawie nadania form ochrony przyrody takiej jak pomniki przyrody - w granicach administracyjnych miasta Luboń. Pismem z dnia 7 października 2019r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska uzgodnił ww. projekt uchwały.
Dnia 07.03.2019 r. Komisja Ochrony Środowiska Rady Miasta Luboń zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.


Projekt uchwały opiniowała też Komisja Organizacyjno-Prawna, która również wydała opinię pozytywną.

 

Dyskusja:

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 25/ - UCHWAŁA NR XVI/122/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie ustanowienia pomnika przyrody.

/Zał. nr 26/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad.14.

Projekt uchwały w  sprawie zmiany uchwały nr XIII/72/2015  z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.:

Górne granice stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych ogłoszone zostały w obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2019 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych na rok 2020.  Zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 15 lipca 2019 r. w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu
2019 r., wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w pierwszym półroczu 2019 r. w stosunku do pierwszego półrocza 2018 r. wyniósł 101,8% (wzrost cen o 1,8%). Zgodnie z treścią przepisu art. 5 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, rada miasta jest zobowiązana do określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, z tym, że stawki nie mogą przekroczyć rocznie górnych granic kwotowych, wskazanych w wymienionym wyżej obwieszczeniu. Wobec powyższego podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni uzasadnione. Uchwała spowoduje podwyższenie dochodów z tyt. podatku od nieruchomości osób fizycznych w kwocie około 492 tys. zł oraz podatku od osób prawnych w kwocie około 200 tys. zł. Nowe stawki wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2020r.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy mamy orientację, jakie stawki podatków obowiązują w gminach sąsiednich?.

 

Pani Alicja Olejniczak, kierownik Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta odpowiedziała radnemu, że były te informacje sprawdzane i podała dokładne liczby dotyczące Mosiny, Puszczykowa, Poznania. Niektóre były porównywalne, np. w gminie Mosina wręcz takie same.

 

Jak zauważył radny Marek Samulczyk Miasto Luboń jednak wyróżnia się wyższymi stawkami za lokale przeznaczone pod działalność gospodarczą.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Luboń nie może porównywać się do gmin, w których całe tereny przeznaczone są pod działalność gospodarczą. Mogą one sobie pozwolić na mniejszą stawkę podatkową, ponieważ wpływy z tego tytułu i tak będą duże w przeciwieństwie do Lubonia, który ma głównie zabudowę mieszkaniową. Samorządy mają coraz więcej zadań do udźwignięcia. Nie sprzyja wpływom do budżetu Miasta zmiana systemu podatkowego (podatek PIT). Rosną koszty w oświacie, np. koszty funkcjonowania przedszkoli wzrosły z 700,00 zł (dot. jednego dziecka) na 943,00 zł. Samorządy muszą szukać wpływów.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KLECZEWSKA Magdalena
7.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
8.OKUPNIAK Andrzej Roman
9.SZWACKI Michał Jacek
10.WOLNIEWICZ Paweł
11.WOŹNIAK Magdalena Anna
12.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
13.ZYGMANOWSKA Teresa

 


przeciw głosowali:

 

  1. SAMULCZYK Marek
  2. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

 


wstrzymali się od głosu:

 

  1. KACZMAREK Iwona
  2. ŁAKOMY Beata
  3. NAWROT Monika Izabela
  4. TARASIEWICZ Bogdan
  5. WIŚNIEWSKI Artur


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych, przeciw - 2 radnych, wstrzymało się od
głosu – 5 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 27/ - UCHWAŁA NR XVI/123/2019 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie zmiany uchwały nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości.

/Zał. nr 28/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad.15.

Projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński:

Dochody budżetu zmniejszono o kwotę 211.456,99 zł do kwoty 159.221 396,61 zł.

Wydatki budżetu o kwotę 211.456,99 zł do kwoty 172.870.587,29 zł.

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

Radna Monika Nawrot odniosła się do Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód par. 075 0 - Wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze zwiększa się o kwotę 507.000,00 zł, z tytułu umowy ze spółką Aquanet na korzystanie z sieci kanalizacyjnych.

Radna poprosiła, żeby podać metry sieci.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska powiedziała, że przygotuje odpowiedź w tym zakresie.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkami.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KLECZEWSKA Magdalena
7.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
8.OKUPNIAK Andrzej Roman
9.SZWACKI Michał Jacek
10.WOLNIEWICZ Paweł
11.WOŹNIAK Magdalena Anna
12.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
13.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,

 

 


wstrzymali się od głosu:

 

  1. KACZMAREK Iwona
  2. ŁAKOMY Beata
  3. NAWROT Monika Izabela
  4. TARASIEWICZ Bogdan
  5. WIŚNIEWSKI Artur
  6. SAMULCZYK Marek
  7. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

 


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 13 radnych, przeciw - 2 radnych, wstrzymało się od
głosu – 5 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 29/ - UCHWAŁA NR XVI/124/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok.

/Zał. nr 30/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

 

Ad. 16.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2029 wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński:

 

Zmiany w WPF dostosowano do zmian w budżecie.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusja:

 

Nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie projekt uchwały wraz z autopoprawkami.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.OKUPNIAK Andrzej Roman
11.SZWACKI Michał Jacek
12.TARASIEWICZ Bogdan
13.WIŚNIEWSKI Artur
14.WOLNIEWICZ Paweł
15.WOŹNIAK Magdalena Anna
16.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
17.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


wstrzymali się od głosu:

  1. NAWROT Monika Izabela
  2. SAMULCZYK Marek
  3. ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta

 


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 3 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Uchwała została podjęta.

 


/Zał. nr 31/ - UCHWAŁA NR XVI/125/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2019-2029

/Zał. nr 32/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

 

Ad.17.  

/Zał. nr 33/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym.

Ad. 18.

/Zał. nr 34/ - Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

Ad.19 .

Interpelacje i zapytania:

/Zał. nr 35/ - Interpelacja nr 11/2019 radnej Anny Bernaciak dot. systemu odbioru i zagospodarowania odpadów na terenie Miasta Luboń.

 

 

Ad.20.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Radna Magdalena Woźniak powiedziała, że odpowiedź Starostwa Powiatowego w sprawie wykonania modelowej prognozy ruchu (interpelacja radnej nr 8/2019) nie satysfakcjonuje i zostanie przez radną powtórzona.

 

 

Ad. 21.

Wolne głosy i wnioski:

 

Radna Magdalena Kleczewska podziękowała władzom Miasta za wystosowanie pisma do Marszałka o zwiększenie taboru kolejowego.

 

Przewodnicząca Rady Miasta Luboń podała plan sesji do końca roku kalendarzowego i poinformowała o Wigilii Miejskiej.

 

Ustalono harmonogram spotkań Komisji Rady na miesiąc grudzień.

 

 

Ad.22.

Przyjęcie protokołu  sesji  nr XIV  sesji Rady Miasta Luboń.

Za przyjęciem protokołu głosowali:

1.BERNACIAK Anna
2.BUDZYŃSKI Łukasz Piotr
3.EKWIŃSKA Katarzyna
4. FRANEK Dorota,
5.IZYDORSKI Piotr Łukasz
6.KACZMAREK Iwona,
7.KLECZEWSKA Magdalena
8.KRZYŻOSTANIAK Paweł Radosław
9.ŁAKOMY Beata
10.NAWROT Monika Izabela
11.OKUPNIAK Andrzej Roman
12.SAMULCZYK Marek
13.SZWACKI Michał Jacek
14.TARASIEWICZ Bogdan
15.WIŚNIEWSKI Artur
16.WOLNIEWICZ Paweł
17.WOŹNIAK Magdalena Anna
18.WILCZYŃSKA-KĄKOL Karolina Monika
19.ZAPŁATA-SZWEDZIAK Elżbieta
20.ZYGMANOWSKA Teresa

 


głosów przeciwnych nie było,


głosów wstrzymujących nie było.


W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.


Nieobecna: NYĆKOWIAK Małgorzata.


/za przyjęciem protokołu głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

 


Protokół sesji nr XIV, z dnia 24 października został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.23.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska
zamknęła XVI sesję Rady Miasta Luboń VIII kadencji o godz. 20:44.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania (w sprawie przyjęcia zmian porządku obrad).

 

/Zał. nr 2/ - Porządek obrad.

 

/Zał. nr 3/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności LOSiR Sp. z o.o. za rok 2018 .

 

/Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Kom-Lub Sp. z o.o. za rok 2018.

 

/Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Transportowego Translub Sp. z o.o. za rok 2018.

 

/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XVI/113/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

/Zał. nr 8/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XVI/114/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXXVIII/286/2017 Rady Miasta Luboń z dnia 26 października 2017r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

/Zał. nr 10/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 11/ - UCHWAŁA NR XVI/115/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

 

/Zał. nr 12/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 13/ - UCHWAŁA NR XVI/116/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/275/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 września 2017r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

 

/Zał. nr 14/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 15/ - UCHWAŁA NR XVI/117/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały nr XXI/131/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 16 czerwca 2016 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

/Zał. nr 16/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 17/ - UCHWAŁA NR XVI/118/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie: uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2020.

 

/Zał. nr 18/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 19/ - UCHWAŁA NR XVI/119/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy najmu na okres do trzech lat.

 

/Zał. nr 20/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 21/ - UCHWAŁA NR XVI/120/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Luboń.

 

/Zał. nr 22/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 23/ - UCHWAŁA NR XVI/121/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie: zmiany Statutu Biblioteki Miejskiej w Luboniu.

 

/Zał. nr 24/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 25/ - UCHWAŁA NR XVI/122/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie ustanowienia pomnika przyrody.

 

/Zał. nr 26/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 27/ - UCHWAŁA NR XVI/123/2019 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie zmiany uchwały nr XIII/72/2015 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie podatku od nieruchomości.

 

/Zał. nr 28/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 29/ - UCHWAŁA NR XVI/124/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2019 rok.

 

/Zał. nr 30/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 31/ - UCHWAŁA NR XVI/125/2019 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 28 listopada 2019 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2019-2029.

 

/Zał. nr 32/ - Wydruk elektronicznego przebiegu głosowania.

 

/Zał. nr 33/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym.

/Zał. nr 34/ - Sprawozdanie  Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych
w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

/Zał. nr 35/ - Interpelacja nr 11/2019 radnej Anny Bernaciak dot. systemu odbioru i zagospodarowania odpadów na terenie Miasta Luboń.

 

/Zał. nr 36/ – Lista obecności z XVI sesji radnych.


/Zał. nr 37/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

 

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych