Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XLV/2014 z XLV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 29 maja 2014r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

 

Protokół nr XLV/2014

sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 29 maja 2014r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał panów burmistrzów, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, przedstawicieli mediów oraz mieszkańców i prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 16 (szesnastu radnych) otworzył XLV sesję Rady Miasta Luboń.

 

 

O zmianę porządku obrad wniosek złożył Burmistrz Miasta. Poprosił o wykreślenie pkt 7 z porządku obrad – projektu uchwały w sprawie przyjęcia "Gminnego Programu opieki nad zabytkami dla Miasta Luboń na lata 2014-2017". Powodem był brak opinii na temat przedmiotowego dokumentu wojewódzkiego konserwatora zabytków.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk zarządził głosowanie nad proponowaną zmianą, tj. wykreśleniem z porządku obrad pkt 7.

 

 

Za wykreśleniem z porządku obrad pkt 7 głosowali:

 

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.

Nieobecni: Bartkowiak Patryk Marcin, Matysiak Małgorzata Katarzyna, Frąckowiak Katarzyna, Rogowicz Ewa, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

 

/za wykreśleniem pkt 7 z porządku obrad głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

Wniosek Burmistrza Miasta uzyskał poparcie.

Zmiana porządku obrad przegłosowana została bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.



Od godz. 16.40 w sesji uczestniczyła radna Małgorzata Matysiak.

 

 

Za zmienionym porządkiem obrad głosowali:

 

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymała się od głosu:

Matysiak Małgorzata Katarzyna.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

Nieobecni: Bartkowiak Patryk Marcin, Frąckowiak Katarzyna, Rogowicz Ewa, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

 

/za zmienionym porządkiem obrad głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od głosu – 1 radna/.

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Uroczyste wręczenie Medalu „Zasłużony dla Miasta Luboń”, Pani Irenie Skrzypczak.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Luboń”.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z wybiegu dla psów zlokalizowanego na terenie Miasta Luboń.

  7. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  8. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  10. Interpelacje i zapytania.

  11. Wolne głosy i wnioski.

  12. Przyjęcie protokołu z sesji RML nr XLIV.

  13. Zakończenie obrad.

 

 

 

/Zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

Od godz. 16.47 w sesji uczestniczyli radni: Patryk Bartkowiak, Frąckowiak Katarzyna, Zapłata- Szwedziak Elżbieta.

 

 

Ad 2.

W dalszej części obrad sesji odbyło się oficjalne i uroczyste wręczenie Medalu "Zasłużony dla Miasta Luboń" pani Irenie Skrzypczak (najwyższe rangą odznaczenie lokalne). Decyzja o przyznaniu tego wyróżnienia zapadła na sesji Rady Miasta Luboń w dniu 24 kwietnia 2014r.- UCHWAŁA NR XLIV/288/2014, na podstawie wniosku obywatelskiego złożonego przez redaktora naczelnego "Echo Lubonia" i popartego przez Komisję Organizacyjno-Prawną RML. W imieniu lubońskiego samorządu wystąpili: Przewodniczący Rady Miasta Luboń, Marek Samulczyk i Burmistrz Miasta Luboń, Dariusz Szmyt, wspólnie dokonując uroczystego nadania.

Pani Irena Skrzypczak podziękowała wszystkim, którzy we wczesnej młodości zainspirowali ją do społecznego działania, oraz tym którzy obecnie wspierają jej aktywność, a także tym, którzy widzą i doceniają jej zaangażowanie na terenie naszego miasta.

 

 

Ad 3.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna, Budżetu i Finansów. Wszystkie wydały opinie pozytywne, z tym że Komisja Komunalna poprosiła o uzupełnienie brakującej informacji w sprawie ul. Rzecznej, tj. prac modernizacyjnych i remontów w szkołach.

 

Burmistrz Miasta wniósł do budżetu następującą autopoprawkę:

W dziale 900 rozdział 901 w ramach wydatków majątkowych zaproponowano Radzie przeniesienie 10.000,00 zł z zadania pn. „Prace inwentaryzacyjne i projekty sieciowe" na zadanie pn. „Zwrot kosztów budowy sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej przez osoby prywatne”.

Wniosek związany był z podpisaniem aneksu zmieniającego kwotę zwrotu kosztu za wykonanie odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Leśmiana (na wniosek Komisji Komunalnej kwota została zwiększona o 10.000,00 zł).

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek poinformował, że prace modernizacyjne na stadionie sportowym przy ul. Rzecznej dotyczyły utwardzenia nawierzchni.

 

Przewodniczący Rady Miasta Marek Samulczyk zapytał, czy ta inwestycja była konsultowana z Komisją Komunalną, ponieważ kiedy Rada Miasta głosowała za przeznaczeniem 100.000,00 zł na modernizację stadionu, w przekonaniu radnych miały to być środki przeznaczone na modernizację bieżni, murawy, szatni, a nie utwardzania nawierzchni.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek stwierdził, że nigdy Komisje Rady tak szczegółowo nie ingerowały w wydatki inwestycyjne. Rada przeznaczyła środki na stadion i na stadion zostały wykorzystane. Trudno, żeby Burmistrz pytał Radę o wszystkie szczegóły, bo to nie pozwoliłoby normalnie pracować. Ponadto, to że część radnych wolałaby przeznaczyć środki np. na modernizację bieżni, nie oznacza, że tak by chcieli wszyscy, wręcz przeciwnie. Klub i rodzice dzieci trenujących na boisku wnioskowali o utwardzenie nawierzchni. Plac utwardzany był również z myślą o "Dniach Lubonia".

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał, czy 15.000,00 zł zarezerwowane na opracowanie koncepcji ścieżki pieszo-rowerowej na szachtach będzie przeznaczone wyłącznie na koncepcję, czy za te środki zostanie wykonane coś jeszcze?

 

Zastępca Burmistrza. Mikołaj Tomaszyk poinformował, że w ubiegłym roku samorząd pomocniczy miasta Poznania otrzymał grant na rewitalizację terenu szacht. Doszło do spotkania, którego celem jest oczywiście współpraca. Urząd Miasta Luboń sprawdził jak wygląda suytuacja własności gruntów, jak przebiegają granice miasta. Rada Świerczewa dysponuje gotową koncepcją, co zobowiązywało Luboń również do poczynienia prac przygotowawczych. Wydział Inwestycji UM oszacował, że właśnie w takiej kwocie (15.000,00 zł) zmieścimy się z kocepcją ścieżki pieszo-rowerowej dla naszego terenu, co nie oznacza, że tyle wydamy.

 

Radny Adam Dworaczyk zastanawiał się, czy zasadne jest wydawanie 15.000,00 zł na koncepcję. Zdaniem radnego za tę kwotę można wyposażyć przedmiotowy teren w małą architekturę, tj. kosze na śmieci, ławeczki, stoliki, do czego nie jest potrzebna kosztowna koncepcja.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek zachęcał, aby wejść na stronę internetową Rady Miasta Świerczewa, gdzie koncepcja ścieżki jest bardzo ładnie rozrysowana i przedstawiona, a także poszczególne jej działania w tym zakresie. To po pierwsze. Po drugie, nie da się wybudować i dobrze zaplanować ciągu pieszo-rowerowego bez solidnie przygotowanej i przemyślanej koncepcji oraz projektu. Na dzień dzisiejszy nie da się też przejechać rowerem po tym terenie w niepogodę, czego mała architektura nie załatwi.

W opinii Zastępcy Burmistrza, ażeby Luboń nie miał powodów do wstydu koncepcja na cały teren szacht powinna być zachowana w jednym standardzie i nie odbiegać od Poznania. Ponadto jest to szansa na ładny teren spacerowo-rekreacyjny, których w naszym mieście brakuje, co często radni podnoszą.

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał zatem, ile miasto będą kosztować prace związane z tą koncepcją, czyli jej realizacja?

 

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnemu, że bez kosztorysu nie da się ocenić kosztów inwestycji.

 

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk wyraził opinię, że każdy chciałby aby teren szacht został pięknie zagospodarowany, ale jako radny, który ma głosować, czyli podejmować decyzję chciałby przede wszystkim wiedzieć, ile ta inwestycja będzie kosztować?. Czy miasto na nią stać?. Kolejna, niezrealizowana koncepcja, która będzie leżała jest niepotrzebna.

 

Radny Paweł Radosław Krzyżostaniak powtórzył swoją wypowiedź z Komisji Budżetu i Finansów z dnia 28 maja 2014r., na której była mowa o zagospodarowaniu szacht. Szukając oszczędności warto byłoby zastanowić się nad rozpisaniem konkursu, do którego zaproszono by studentów architektury. Młody architekt miałby pierwsze osiągnięcia, a miasto oszczędności.

 

Radna Małgorzata Machalska wyraziła opinię, że pomysł nie jest zły, jednak w pierwszej kolejności należy nawiązać ścisłą współpracę z Radą Świerczewa, której prace są daleko zaawansowane.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek zwrócił uwagę, że student architektury nie ma uprawnień, a podpis też kosztuje. Konkurs może zwiększyć skalę pomysłów, bo można założyć że przystąpi do niego kilku studentów, ale za darmo koncepcji nie opracujemy.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz wyraziła zdanie, że szkoda iż temat nie został przedstawiony na Komisji Rady, co można było przedyskutować. Radna zapytała jednak o inną koncepcję, zagospodarowania placu E. Bojanowskiego. Była mowa, że zostaną zaproponowane jakieś środki na realizację tej koncepcji, a w obecnym budżecie tych pieniędzy nie widać. W związku z powyższym radna poprosiła o wyjaśnienia.

Dalej zapytała też o Dział 750 – Wydatki na wynagrodzenia obsługi prawnej kancelarii – 72.500,00 zł i również poprosiła o wyjaśnienia.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek w odpowiedzi na zapytanie dot. placu E. Bojanowskiego powiedział, że jak wiadomo radnym została opracowana koncepcja. Została poddana konsultacjom społecznym i uzyskała pozytywną opinię Komisji Organizacyjno-Prawnej. Wiedząc, że nie ma jednomyślności wśród radnych, robienie części placu nie jest pożądane. Ustalono, że projekt zostanie zrobiony dla całości i zrealizowany na spokojnie w latach następnych.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz wyraziła opinię, że tak to właśnie jest z tymi koncepcjami, wykonywane ale nierealizowane.

 

Na pytanie radnej dot. Dział 750 odpowiedział skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński. 72.500,00 zł zapłacono kancelarii Ziemski&Partners za odzyskanie podatku VAT. Miasto odzyska z budowy hali widowisko-sportowej VAT na kwotę 1.447.000,00 zł, w ciągu sześciu (6) lat. Na dzień dzisiejszy do budżetu miasta wpłynęło 319.000,00 zł. Kancelaria otrzymała wynagrodzenie z góry. Całość wynagrodzenia kancelarii dojdzie do 100.000,00 zł.

 

Radny Dariusz Walczak powiedział, że nie widział umowy miasta z kancelarią, ale pytał Burmistrza o tę umowę i otrzymał odpowiedź (na sesji Rady), że kancelaria za każdy zwrot, który wpłynie do budżetu miasta będzie otrzymywała każdorazowo 8% odzyskanej kwoty. Nie miała to być zapłata z góry. Radni zostali okłamani.

 

Inni radni oraz Przewodniczący Rady również byli zaskoczeni, że kancelaria otrzymała wynagrodzenie z góry, bo inne były informacje przekazane przez Burmistrza.

 

Skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński poinformował, że sprawa jest zakończona. Miasto otrzyma 1.447.000,00 zł w sześciu ratach (co roku przez 6 lat miasto będzie składać stosowny wniosek). Kontrola Urzędu Skarbowego w tym zakresie nie wykazała żadnych uchybień.

 

Radny Jakub Bielawski poprosił o informacje, jakie remonty zaplanowane zostały w Szkołach Podstawowych nr 1 i 3?

 

Skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński odpowiedział, że w Szkole Podstawowej nr 1 są to wydatki przeznaczone na przystosowanie urządzeń sanitarnych dla sześciolatków, między innymi obniżenie umywalek i pisuarów. W SP nr 3 są to wydatki związane z wyburzeniem ściany Przedszkola "Trójeczka".

 

Więcej pytań do zmian w budżecie nie było.

 

Za zmianami w budżecie na rok 2014 z autopoprawką Burmistrza głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

przeciw głosowali:

Dagoń Janusz Remigiusz,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

 

wstrzymali się od głosu:

Dworaczyk Adam,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna:Rogowicz Ewa.

/za zmianami w budżecie z autopoprawką głosowało - 14 radnych, przeciw - 3 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/.

/Zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLV/289/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.



Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.

 

 

Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

 

 

Dyskusji nie było.

 

 

 

Za zmianami w WPFgłosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna:Rogowicz Ewa.

/za zmianami w WPF głosowało - 12 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 8 radnych/.

/Zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLV/290/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.



Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Luboń” przedstawił Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk.



Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.





Dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymał się od głosu:

Bielawski Jakub.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Mania Rafał, Rogowicz Ewa.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

/Zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLV/291/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie przyjęcia aktualizacji „Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Luboń”.



Ad 6

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z wybiegu dla psów zlokalizowanego na terenie Miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk.



Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.





Dyskusja:

Radny Marek Samulczyk miał zapytanie do zapisu w pkt 2d Regulaminu - Osoba, pod której nadzorem pozostaje pies jest obowiązana po nim niezwłocznie posprzątać.

Na wybiegu, gdzie będzie znajdowało się kilka, kilkanaście, lub kilkadziesiąt psów, skąd będzie wiadomo którego psa są nieczystości?

Zdaniem Przewodniczącego Rady ten zapis jest nie do zrealizowania.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że być może przypuszczenia Przewodniczącego Rady są zasadne, ale nic nie zwalnia właściciela psa z obowiązku posprzątania po pupilu. Regulamin utrzymania porządku i czystości w mieście taki obowiązek nakłada, a Regulamin korzystania z wybiegu dla psów będzie go tylko potwierdzał. Wybieg w zależności od potrzeb będzie sprzątany przez firmę KOM-LUB. Jednak Regulamin oprócz przepisów jest formą edukacji społeczeństwa.



Więcej głosów w dyskusji nie było.



Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Rogowicz Ewa.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/Zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLV/292/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z wybiegu dla psów zlokalizowanego na terenie Miasta Luboń.



Ad 7.

/Zał. Nr 6/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





Pytań do sprawozdania Przewodniczącego Rady Miasta Luboń nie było.





Ad 8.

/zał. Nr 7/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/zał. Nr 8/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 9/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak zapytała Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o pkt 6 sprawozdania – spotkania informacyjnego ws modelu finansowania inwestycji miejskich PPP na potrzeby budowy SP nr 5.





Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że są to pierwsze przymiarki do budowy nowej szkoły w Luboniu. Budżet miasta i jego możliwości są ograniczone, podobnie jak innych miast Polski. Dlatego niektóre jednostki samorządu terytorialnego próbują pozyskiwać środki poprzez Partnerstwo Publiczno Prywatne. Władze miasta Lubonia nie odrzucają tego pomysłu i próbują wypracować zasady wspópracy w tym zakresie. Pierwsze wstępne, zapoznawcze spotkania się odbyły. Warto dodać, że zamysł jest bardzo realny.





Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak zapytała też Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o pkt 22 sprawozdania – spotkanie z ks. kan. B. Cegłą ws budowy chodnika przy cmentarzu parafialnym w Luboniu.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że jest to już drugie spotkanie z ks. kan. Cegłą, a główny problem polega na tym, że część terenu na którym miałby być wybudowany chodnik przy cmentarzu parafialnym w Luboniu należy do miasta Poznania.



Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak zapytała też o budowę parkingu, kiedy zostanie wybudowany?



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że w tej sprawie też trwają rozmowy, ale na dzień 1 listopada powinien być gotowy.



Radna Elżbieta Zapłata-Szwedziak stwierdziła, że już trzy lata miał być gotowy na 1 listopada, a jeśli chodzi o rozmowy to zawsze była przekonana, że prowadzi się je jesienią i zimą, a latem i wiosną się buduje.



Radny Jakub Bielawski zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza Szmyta, który swego czasu informował Radę Miasta, że po przekształceniu Lubońskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji odbędzie się konkurs na prezesa. W ostatnich dniach radni otrzymali pismo informujące o przekształceniu Ośrodka z zakładu budżetowego w spółkę i o dziwo pod pismem podpisany jest pan Zbigniew Trawka, prezes. Konkursu nie było, a prezes jest. Dlaczego kiedy Rada podejmowała decyzję o przekształceniu Ośrodka nie wiedziała, że prezesem na kilka miesięcy bez konkursu pozostanie jeszcze pan Trawka. Gdyby radni znali te fakty głosowanie nad uchwałą przekształcającą wyglądałoby z pewnością inaczej.



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt powiedział, że powołał Radę Nadzorczą, która przekonała Burmistrza, iż z ogłaszaniem konkursu na prezesa Lubońskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji nie należy się spieszyć. Uznano, że należy dać szansę innym potencjalnym kandydatom na to stanowisko. Zasady konkursu zostaną ogłoszone w najbliższych dniach. Do tego czasu uznano, że najlepszym kandydatem jest pan Trawka. Spółka natomiast została powołana ze względu na możliwość odzyskania Vat-u, który już zasilił budżet miasta.



Radny Janusz Dagoń zapytał, czy pan Zbigniew Trawka przystąpi do konkursu?



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że tej wiedzy nie ma.



Radny Adam Dworaczyk zwrócił się z zapytaniem do Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka w sprawie pkt 42 sprawozdania z bieżących prac – Kontrola deklaracji śmieciowych oraz sposobu segregacji śmieci. Radny zapytał o wyniki tej kontroli.

Ten sam radny Burmistrza, Dariusza Szmyta zapytał o pkt 6 sprawozdania – Udział w uroczystościach związanych z obchodami Dni Organicznych. Radny zapytał o formułę tych obchodów.





Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnemu, że są to działania związane z kontrolą złożonych deklaracji śmieciowych, które mieszkańcy składali z początkiem roku. Kontrolowany jest po pierwsze sposób segregacji w stosunku do tego, co dany mieszkaniec, wspólnota, czy spółdzielnia złożyli w deklaracji. Czyli jeżeli mieszkaniec zobowiązał się do segregacji, a nie robi tego jest mu to przypominane, że deklarował inaczej. Po drugie weryfikowane są nieruchomości niezamieszkałe. Kontrolowana jest także ilość osób w gospodarstwie, czy zgadza się z tą podaną w deklaracji (ludziom rodzą się dzieci, ale deklaracji nie zmieniają).

Wyniki tych działań są takie, że zmienia się ilość pustych i zerowych deklaracji.



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt w odpowiedzi na drugą część pytania radnego Adama Dworaczyka poinformował, że są to coroczne obchody polegające głównie na składaniu kwiatów pod pomnikami Organiczników. W tym roku uroczystość odbyła się w maju, w latach poprzednich w kwietniu.



Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk poprosił Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o podanie więcej szczegółów ze spotkań i rozmów ws. dróg powiatowych.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że na Jego zaproszenie odbyło się w Urzędzie Miasta spotkanie z radnymi powiatowymi, mieszkającymi na terenie Lubonia. Zastępca Burmistrza poprosił o wsparcie w dążeniu do zmiany statusu drogi gminnej na powiatową. Poinformował też, iż otrzymał odpowiedź pisemną od Starosty, że ze względu na złożoność sprawy odkłada termin wydania opinii przez zarząd powiatu do końca lipca 2014r.



Radny Rafał Mania przypomniał, że Komisja Ochrony Środowiska złożyła wniosek o zbadanie przyczyny przykrych zapachów w ul. Paderewskiego i zaradzeniu tej sytuacji.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk poinformował, że 18 kwietnia 2014r. temat został przez Wydział Inwestycji UM zgłoszony do Aquanet S.A. z prośbą o przeprowadzenie kontroli. Aquanet S.A. w połowie kwietnia przeprowadził kontrole szczelności instalacji kanalizacyjnej w trzech budynkach mieszkalnych. We wszystkich obiektach przyczyną pojawienia się uciążliwych zapachów była nieszczelność instalacji wewnętrznej, o czym mieszkańcy zostali poinformowani. Obecnie Aquanet S.A. prowadzi pomiary i kontynuuje działania by ustalić przyczynę zaistniałej sytuacji. W związku z tym powołanie eksperta przed otrzymaniem wyników prac Aquanet S.A. jest bezzasadne.

Odpowiedź Wydziału Inwestycji trafi na piśmie do Komisji Ochrony Środowiska.





Ad 9.

Na ostatniej sesji /w kwietniu/ interpelacji i zapytań nie było, w związku z powyższym nie było odpowiedzi.



Ad 10.

Na XLV sesji, w dniu 29 maja 2014r. interpelacji nie było.



Zapytania:

Radny Paweł Wolniewicz zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka, co było przyczyną zalania posesji w ul. 3 Maja, w dniu 28 maja 2014r.?



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że w rozmowie z mieszkańcami zalanej posesji Zastępca został poproszony o zobligowanie sąsiada do posprzątania posesji, która przyczyniła się do tej sytuacji. Posesja została uporządkowana. Po drugie w ulicy powinna być dodatkowa kratka deszczowa, między ul. Armii Poznań a posesją o której mowa. Kratka została zamontowana.



Radna Wanda Suleja-Kot nawiązując do pytania radnego Wolniewicza, oraz zdjęć przesłanych przez Biuro Rady obrazujących ulicę Długą po opadach zapytała, czy podczas niepogody było dużo zgłoszeń o zalaniu ulic?



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że zgłoszeń było bardzo dużo. Działania w Urzędzie Miasta rozpoczęto już o godz. 12.oo od ul. Nad Żabinką. Następnie interweniowano w ul. Dworcowej, Fabrycznej. Zgłoszenia przyjęto z ul. Podgórnej, Powstańców Wlkp. W ulicy Długiej była wypompowywana woda.



Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk zapytał, jak wygląda na dzień dzisiejszy sytuacja modernizacji Strumienia Junikowskiego?



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że chociaż remont cieku wodnego się przedłuża, po najbliższej niedzieli w sprawie modernizacji Strumienia odbędzie się spotkanie.



Radna Anna Stankowiak-Bożełko w imieniu mieszkańców zapytała o możliwość zmiany kursu autobusu w sobotę i niedzielę na linii Żabikowo-Górczyn. Kurs tego autobusu zmieniono o pięć minut do tyłu, co powoduje że ludzie nie mogą zdążyć do pracy i proszą, aby autobus przyjeżdżał dosłownie 5 minut wcześniej, co robi dla niektórych dużą różnicę.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk poprosił, aby wszystkie wnioski i prośby w tym temacie kierować bezpośrednio do ZTM.



Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała o inwestycję budowy chodnika w ul. Kasprowicza. Pokaleczone chodniki są załatane zaprawą, a te które powinny schodzić ku dołowi przy wjazdach są pościnane szlifierką, co wygląda bardzo nieprofesjonalnie. Jeśli tak mają wyglądać nowe inwestycje Urzędu Miasta to jest to przykre.

Ponadto na ostatniej Komisji Komunalnej radni pytali, czy inspektorem nadzoru jest ten sam pan co w ul. Polnej (pytał radny Andrzej Okupniak) i członkowie Komisji otrzymali odpowiedź, że jest to inna osoba, co niestety jest nieprawdą. Zdaniem radnej po doświadczeniach z ul. Poznańską, po tym jak zostały wycenione płoty do rozbiórki, Miasto z tym panem absolutnie nie powinno współpracować.

Dlatego radna zapytała, czy inwestycja w ul. Kasprowicza została już odebrana i czy zostanie wykonana dobrze?



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnej, że osobiście zadzwonił do pana radnego Okupniaka i przeprosił, że wprowadził w błąd Komisję. Zastępca zwrócił uwagę, że miał prawo nie wiedzieć, kto był inspektorem nadzoru w ul. Polnej, Poznańskiej, Krętej, bo wtedy nie był jeszcze Zastępcą Burmistrza.



Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz stwierdziła, że pan Zastępca, Mikołaj Tomaszyk mógł powiedzieć po prostu prawdę, że nie wie, zamiast z całą stanowczością wprowadzać Komisję w błąd.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk kontynuując swoją odpowiedź powiedział, że jeśli chodzi o wszystkie uwagi dot. wykonania inwestycji w ul. Kasprowicza, to proszę je kierować do kierownika budowy.



Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz powiedziała, że wszystkie uwagi będzie kierować do Burmistrza, bo to Burmistrz ma kontakt z kierownikiem budowy, a nie radni. Odpowiedzialność za inwestycje w mieście bierze Burmistrz i Jego Zastępca. Miasto zatrudnia inspektora, który powinien pilnować naszego interesu. Powinniśmy płacić za profesjonalizm, a tak nie jest.

Jeżeli ulica Kasprowicza została odebrana, to oznacza to, że narożniki ścięte szlifierką są w naszym mieście standardem.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że na pewno takie rzeczy nie są standardem, a interesu miasta pilnuje jak tylko jest to możliwe.



Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk dodał, że w tej samej sprawie otrzymał pismo od mieszkańca (pismo skierowane do Burmistrza, ale przekazane przez Burmistrza do Biura Rady) z pretensjami, że pan radny Okupniak wstrzymuje odbiór inwestycji (w ul. Kasprowicza). Przewodniczący Rady był zdumiony, że ktoś mógł poinformować mieszkańca, ze radny ma wpływ na odbiór inwestycji. Radny może zgłosić uwagi, które mogą być rozpatrzone pozytywnie lub negatywnie, ale nie jest władny do odbioru inwestycji. Taką odpowiedź mieszkaniec otrzyma.



Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk powiedział, że w żadnej mierze nie był inspiratorem tego pisma, a skierował je do Biura Rady bo dotyczyło radnego. Zastępcę Burmistrza cieszy zainteresowanie radnych inwestycjami miejskimi i nie widzi przeszkód, aby składali uwagi kierownikom budowy jeśli widzą jakiekolwiek odstępstwa czy uchybienia.



Radny Lechosław Kędra jak co roku zgłosił potrzebę przycięcia krzewów w ul. Dębieckiej, wzdłuż ścieżki rowerowej.



Radny Lechosław Kędra zapytał też, gdzie stanie ławeczka z bł. E. Bojanowskim?



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że ławeczka stanie w ciągu pieszym na placu E. Bojanowskiego (na tyłach pomnika Znicz Pamięci).



Radna Anna Stankowiak-Bożełko wyraziła zadowolenie, że rozpoczęła się w mieście naprawa dróg po zimie. Szkoda jednak, że naprawiane miejsca nie są oznaczane i kiedy w dniu 28 maja 2014r., po dużych opadach deszczu wycięte do załatania dziury zostały zalane przez wodę, kierowcy niszczyli sobie samochody, wjeżdżając w niewidoczne pułapki. Dlatego poprosiła, aby oznaczyć te miejsca. Poprosiła też o wyrównanie ul. Leśmiana do Sienkiewicza.



Radny Adam Dworaczyk wyraził opinię, że jest wiele ładnych miejsc w Luboniu, gdzie mogłaby zostać postawiona ławeczka Bojanowskiego, jak np. Centrum Lubonia, a bierze się pod uwagę wyłącznie plac przy Urzędzie.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek wyraził opinię, że gdziekolwiek ławeczka stanie, za parę lat będzie charakterystycznym punktem Lubonia, przy której wszyscy będą robić sobie zdjęcia.





Ad 11.

Wolne głosy i wnioski:

W wolnych głosach i wnioskach Magdalena Nyćkowiak-Filusz poruszyła sprawę raportu zbiorowego Najwyższej Izby Kontroli, który w opinii radnej nie pozostawia „suchej nitki” ani na dyrektorze Ośrodka, ani władzy wykonawczej Lubonia. W informacji dodatkowej tego raportu czytamy, że na Losir nałożono karę w wysokości 50.000,00 zł za dopuszczenie do użytkowania części hali bez pozwolenia na użytkowanie. Dlatego zwróciła się do Zastępcy Burmistrza Rafała Marka, osoby odpowiedzialnej za Luboński Ośrodek Sportu i Rekreacji i poprosiła o słowo komentarza. Tym bardziej, że do tej pory można było odnieść wrażenie, że Burmistrzowie nie widzą problemu, co najwyżej drobne uchybienia. Czy Burmistrzowie nadal tak uważają, czy jednak widzą problem?



Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że władza wykonawcza Miasta Luboń nie zgadza się z raportem NIK.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek dodał, ze w raporcie zbiorowym nie ma żadnej nowej informacji, oprócz wspomnianej przez radną kary w wysokości 50.000,00 zł. W tej sprawie toczy się postępowanie, które będzie miało wpływ na ocenę pana dyrektora. Natomiast, tak jak wspomniał Burmistrz w wielu kwestiach Miasto nie zgadzało się ze stanowiskiem NIK-u. Raport zbiorczy najlepiej pokazuje, że tylko nieliczne hale w kraju są obiektami dochodowymi. Burmistrzowie nie są zadowoleni z wyników kontroli NIK, ale w pewnych aspektach się z nimi nie zgadzają. Część zarzutów usunięto i zmieniono. Część chwały Ośrodkowi nie przynosi. Nie można być specjalistą od wszystkiego. Kontroler NIK jest specjalistą od przepisów prawnych, natomiast w kwestii np. zarządzania halą, sportem, wielokrotnie można by było dyskutować.



Radny Jakub Bielawski po pierwsze zwrócił uwagę, że najpoważniejsze zarzuty NIK zostały podtrzymane i potwierdzone chociażby przez nadzór budowlany, który nałożył karę pieniężną. Po drugie podważanie kompetencji NIK, naczelnego i niezależnego organu kontroli państwowej jest nie na miejscu.



Zastępca Burmistrza, Rafał Marek powiedział, że nie jest to podważanie kompetencji, ale wyrażanie wątpliwości. Bo jeśli kwintesencja raportu zbiorowego jest taka, że tego typu instytucje należałoby powierzać osobom prywatnym, bo nie są dochodowe, to w opinii Zastępcy Burmistrza jest to dyskusyjne.



O godz. 18.45 salę obrad opuścił radny Janusz Dagoń.



Na koniec wolnych głosów i wniosków podane zostały terminy posiedzeń Komisji Rady.





Ad 12.

Do protokołu nr XLIV/2014 z dnia 24 kwietnia 2014r. uwagę miał radny Jakub Bielawski. Uwaga dotyczyła rozszerzenia porządku obrad o podjęcie stanowiska w sprawie LOSiR, o co wnioskował radny. W protokole napisano, że odbyło się głosowanie nad wnioskiem radnego w sprawie LOSiR. To zmieniało by postać rzeczy, gdyż wniosek nie wymaga bezwzględnej większości głosów, a zmiana porządku obrad wymaga bezwzględnej większości głosów ustawowego składu Rady, których ten nie uzyskał.

Uwaga oczywiście została uwzględniona, a protokół poprawiono.



Za przyjęciem protokołu nr XLIV/2014 z uwzględnieniem poprawki radnego Jakuba Bielawskiego głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Kędra Lechosław,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda.

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Dagoń Janusz Remigiusz, Rogowicz Ewa.

/za przyjęciem protokołu nr XLIV/2014 głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.



Ad 11.

Po wyczerpaniu porządku obrad XLV sesji Rady Miasta Luboń z dnia 24 kwietnia 2014r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 18.55.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/Zał. Nr 2/ - Uchwała nr XLV/289/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

/Zał. Nr 3/ - Uchwała nr XLV/290/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

/Zał. Nr 4/ - Uchwała nr XLV/291/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie przyjęcia aktualizacji „Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Luboń”.

/Zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLV/292/2014 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2014r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z wybiegu dla psów zlokalizowanego na terenie Miasta Luboń.

/Zał. Nr 6/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.





/zał. Nr 7/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.



/zał. Nr 8/ - Informacja I Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/zał. Nr 9/ - Informacja II Zastępcy Burmistrza, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.



/Zał. nr 10/ – Lista obecności z XLV sesji radnych.

 

 

/Zał. nr 11/ – Lista osób uczestniczących w sesji.







   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych