Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XXXIII/2017 XXXIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 24 maja 2017 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XXXIII/2017

XXXIII sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 24 maja 2017r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad 1.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, licznie przybyłych mieszkańców i gości.

 

Po stwierdzeniu quorum 20 (dwudziestu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska otworzyła XXXIII sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecny radny: Piotr Izydorski.

 

Radny Paweł Wolniewicz wniósł o poszerzenie porządku obrad o punkt dotyczący stanowiska Rady Miasta Luboń w sprawie Karty Samorządności. Przyjęcie przedmiotowej Karty miało być zdaniem pomysłodawców wyrazem zademonstrowania woli utrzymania podstawowych zasad funkcjonowania ram prawnych jednostek samorządów terytoralnych. Tę Kartę gminy miały podjąć do dnia 27 maja 2017r.

 

 

Za rozszerzeniem porządku obrad głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

 

przeciw głosował:

Bielawski Jakub,

 

wstrzymali się od głosu :

Dworaczyk Adam Tomasz.

Frąckowiak Katarzyna.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za rozszerzeniem porządku obrad głosowało - 17 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

 

Przewodnicząca Rady Miasta, Teresa Zygmanowska zaproponowała, aby w takim razie punkt w sprawie przyjęcia przez Radę Miasta Luboń Stanowiska był punktem 9 porządku obrad, kolejne uległy przesunięciu, aż do pkt 16.

 

 

Za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

przeciw głosował:

Bielawski Jakub,

 

wstrzymała się od głosu:

Frąckowiak Katarzyna.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za przyjęciem zmienionego porządku obrad głosowało - 18 radnych, przeciw - 1 radnych, wstrzymała się od głosu – 1 radna, nieobecny – 1 radny/.

 

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania gminnego programu rewitalizacji miasta Luboń na lata 2017-2027.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXX/184/2009 Rady miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez miasto Luboń.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryterium wyboru ofert.

  6. Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami publicznymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego 2016.

  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej miasta Luboń na 2017 rok.

  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2027.

  9. Stanowisko Rady Miasta w sprawie Karty Samorządności

  10. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie między sesyjnym.

  11. Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń i jej zastępców o działaniach podejmowanych w okresie między sesyjnym oraz o wykonaniu uchwał.

  12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  13. Interpelacje i zapytania.

  14. Wolne głosy i wnioski.

  15. Przyjęcie protokołu z sesji nr XXIX/2017.

  16. Zakończenie obrad.

 

 

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

 

Ad 2.

W wolnych głosach i wnioskach mieszkańców jako pierwszy głos zabrał Pan Korcz, który w pierwszej kolejności podziękował za współpracę ze Stowarzyszeniem Solidarni w Prawdzie i Miłosierdziu.W drugiej kolejności, nawiązując do złożonego wniosku o zwiększenie kwoty przeznaczonej na Budżet Obywatelski zapytał, który radny prosił o uzasadnienie tego wniosku?

 

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska wyjaśniła że Radni przyjęli za wyjaśnienie zamieszczone we wniosku stwierdzenie, że kwota jest niewystarczająca.

 

Pan Korcz dodał, że co roku zmienia się budżet miasta dlatego kwota na Budżet Obywatelski powinna również być zwiększana.

 

Pan Mecenas Czaczyk przypomniał że uchwała o budżecie obywatelskim jest tak na prawdę uchwałą o przeprowadzenie konsultacji, w wyniku których burmistrz uzyskuje opinię mieszkańców. Burmistrz słownie zobowiązał się do poważnego potraktowania wyników konsultacji i w projekcie budżetu przewidzi środki na realizację określonych zadań. Jednak przygotowanie projektu budżetu miasta oraz proponowanie zmian należy do wyłącznej kompetencji burmistrza.

 

 

Mieszkaniec Lubonia, pan Andrzej Pawłowski przekazał Radnym pismo, w którym w imieniu mieszkańców wnioskował o wprowadzenie przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Poniatowskiego i Leśmiana oraz ustawienie znaku ograniczenia prędkości do 30km/h na całej długości ul. Leśmiana argumentując to kwestią bezpieczeństwa.

/zał nr 2/ - Wniosek nr WO.0005.7.2017 dot. przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Poniatowskiego i Leśmiana oraz ustawienia znaku ograniczenia prędkości do 30km/h na całej długości ul. Leśmiana.

 

Pan Jarosław Jeziorny w imieniu mieszkańców ul. Jaśminowej odczytał petycję dotyczącą boiska przy tej ulicy. Mieszkańcy zwrócili się z prośbą o wycofanie z podjętej w lutym 2017r. decyzji, tj. o uchylenie uchwały o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Żabikowo-rejon ul. Jaśminowej, która zdaniem mieszkańców doprowadzi do zlikwidowania boiska.

/zał nr 3/ - Wniosek nr WO.0005.8.2017 Petycja dot. boiska przy ul. Jaśminowej.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska poinformowała że w związku z protestami mieszkańców nie toczą się żadne prace związane z podjętą uchwałą. Wycofano również ofertę zamiany boiska przy ul. Jaśminowej na boisko przy ul. Kołłątaja, zaproponowane zostały inne nieruchomości. Pani Burmistrz oznajmiła że jej zamiarem jest uratowanie zarówno boiska przy ul. Kołłątaja jak i przy ul. Jaśminowej.

 

Pan Jarosław Jeziorny zwrócił również uwagę na niekonsekwencje radnych którzy odrzucili uwagi do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego uzasadniając wystarczającą liczbą terenów mieszkaniowych i potrzebą zwiększenia terenów zielonych, jednocześnie zmieniając teren boiska przy ul. Jaśminowej na tereny mieszkaniowe. Podkreślił fakt że na terenie Lubonia istnieją trzy miejsca gdzie dzieci mogą przyjść i pograć w piłkę kiedy chcą, bo inne boiska stały się wyłącznością klubów.

 

Pan Bogdan Tarasiewicz zapytał czy na najbliższej Komisji Komunalnej byłaby możliwość przez mieszkańców wglądu do planu budowy ul. Żabikowskiej.

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski odpowiedział zę oczywiście będzie taka możliwość.

 

 

Ad 3.

Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska poprosiła o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Luboń na lata 2017 - 2027.

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski wyjaśnił, że w związku z uchwaleniem na ostatniej sesji Rady Miasta terenów podlegających rewitalizacji kolejnym etapem jest uchwalenie planu rewitalizacji.

 

Komisja Ochrony Środowiska zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Komisja Komunalnazaopiniowała uchwałę pozytywnie.

 

Uwag do uchwały nie było.

Za podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Luboń na lata 2017-2027 głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXIII/235/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Luboń na lata 2017 - 2027.

 

 

W tym miejscu Zastępca Burmistrza, Michał Popławski przypomiał radnym o złożeniu deklaracji o możliwości zbierania głosów i opinii mieszkańców w sprawie dekomunizacji ulic. Radni, którzy takie informacje będą zbierać otrzymają upoważnienia do przetwarzania danych osobowych.

 

Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń przedstawiła kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury Pani, Romualda Suchowiak. Wyjaśniła, że proponowana zmiana dotyczy liczby godzin pracy wicedyrektorów z 7 godzin na 5, co jest związane z wprowadzaną od września zmianą reformy oświaty, przez którą zwiększy się liczba oddziałów a także wzrośnie liczba obowiązków. Związek Nauczycielstwa Polskiego oraz dyrektorzy szkół zaopiniowali projekt uchwały pozytywnie.

 

Komisja Sfery Społecznej zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał czy zmiana ta wynika z wprowadzanej reformy oświaty?

 

Pani Romualda Suchowiak odpowiedziała że nie wynika ona z ustawy, jest to propozycja wewnętrzna.

 

Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

Kołodziej Tomasz Piotr.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny, nieobecny – 1 radny/.

 

/Zał nr 5/ - UCHWAŁA NR XXXIII/236/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany uchwały nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

 

 

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert przedstawiła Kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury, pani Romualda Suchowiak.Wyjaśniła że w wyniku ogłoszonej rekrutacji do przedszkoli aż 108 dzieci nie dostało się do przedszkola, w tym 77 dzieci w wieku lat 3. Gmina ma możliwość ogłoszenia otwartego konkursu ofert dla przedszkoli niepublicznych, które zobligują się do spełniania warunków przedszkola publicznego, na podstawie umowy między przedszkolem i Miastem i zapewnią miejsca dzieciom w przedszkolu prywatnym na takich samych warunkach jak w przedszkolu publicznym. Szczegóły konkursu zostaną ogłoszone w zarządzeniu burmistrza, które będzie dostępne w biuletynie informacji publicznej, stronie internetowej miasta oraz tablicy informacyjnej miasta. Zostanie też wyznaczona wysokość środków przeznaczonych na to zadanie.

 

Komisja Sfery Społecznej zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

 

Uwag ani pytań do uchwały nie było.

 

Za podjęciem uchwały w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 6/ - UCHWAŁA NR XXXIII/237/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert.

 

Ad 6.

/Zał nr 7/ - Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2016.

Sprawozdanie przedstawiła pani Małgorzata Antkowiak, pracownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM Luboń.

Omówiła sprawozdanie z programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami publicznymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, przyjętego w październiku 2015 r. Burmistrz Miasta ogłosiła pięć otwartych konkursów na realizację zadań. Liczbę beneficjentów szacuje się na ok. 10 tys. osób.

 

Radny Łukasz Budzyński podając przykład Działu Kultury i Patriotyzmu Lokalnego zapytał dlaczego nie została wykorzystana cała kwota przekazana na ten cel?

 

Pani Romualda Suchowiak, kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM odpowiedziała, że wynika to z oceny zgłoszonych ofert oraz wysokości kwoty na jaką są zgłaszane, a także od ilości ofert.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał czy organizacje pozarządowe, które podpisały umowy i otrzymały dofinansowanie, złożyły sprawozdanie z wykonania zadań w terminie określonym w umowie.

 

Pani Małgorzata Antkowiak odpowiedziała ze zdecydowana większość złożyła sprawozdania w terminie.

 

Radny Marek Samulczyk zwrócił uwagę że jeśli organizacje nie dostarczają sprawozdania na czas to miasto ma narzędzia żeby wystąpić o zwrot środków.

 

Pani Małgorzata Antkowiak wyjaśniła że jeśli organizacja nie złożyła w terminie sprawozdania zostawała wezwana do złożenia w terminie 7 dni. Wszystkie organizacje które otrzymały takie wezwanie wywiązywały się ze złożenia sprawozdania.

 

Na tym dyskusję zakończono.

 

 

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu na 2017 rok wraz z autopoprawką przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski omówił zmiany w budżecie dotyczące inwestycji infrastrukturalnych.:

- ścieżka peszo-rowerowa na kocich dołach – jest to przedłużenie istniejącej ścieżki od ul. Polnej do ul. Podgórnej koszt ok 300 tys. zł;

- budowa kanalizacji deszczowej przy ul. Kasprzaka oraz budowa chodnika – koszt to około 1 mln zł;

- ul. Wawrzyniaka – prace zostaną rozpoczęte po ogłoszeniu przetargu;

- Inteligenty System Transportowy – da możliwość priorytetu dla komunikacji miejskiej;

- budowa ul. Dojazdowej i ul. Rydla – inwestycja ta rozpocznie się najpóźniej ze wszystkich;

- remont chodników istniejących zatok autobusowych;

- uporządkowanie terenów zielonych – głównie teren przy ul Unijnej;

- wykonanie plaży miejskiej – dodatkowa infrastruktura, scena, więcej podestów, miejsc zielonych;

- prace projektowe;

- zakup i montaż płyt betonowych.

 

Zastępca Burmistrza pan Mateusz Mikołajczak przedstawił planowane inwestycje sportowo-rekreacyjne.:

- zagospodarowanie terenu za Szkołą Podstawową nr 5 – boisko wielofunkcyjne lub piłkarskie, plac zabaw, powiększenie parkingu;

- boisko przy ul. Szkolnej przy szkole Podstawowej nr 1 – bieżnia oraz oświetlenie terenu;

- bieżnia przy Orliku przy Szkole Podstawowej nr 4;

- uporządkowanie terenu przy ul. Poznańskiej – modernizacja boisk, prawdopodobne przeniesienie skateparku z ul. Rzecznej;

- Park Siewcy – boisko wielofunkcyjne.

 

Komisja Budżetu i Finansów zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

Komisja Komunalnazaopiniowała uchwałę pozytywnie .

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

 

Radny Jakub Bielawski zapytał, ile będzie wynosiło zadłużenie miasta w związku ze zmianą deficytu budżetowego, jaki będzie wskaźnik zadłużenia do dochodów własnych oraz kiedy można się spodziewać uwzględnienia w budżecie rozwiązań dotyczących zalewania ulic Konarzewskiego, Fabrycznej i Dworcowej?

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski odpowiedział że przedstawione zmiany są wynikiem podjętych przez radnych decyzji. Są to inwestycje zatwierdzone przez Radę Miasta lub Komisję Komunalną i nie są one nowymi projektami a jedynie czekały na możliwość finansowania. Jeżeli chodzi o kwestię zalewania ulic jest to istotny problem związany z niewystarczającą średnicą kanalizacji deszczowej i Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie w projekcie unijnym i znalazło się na pierwszym miejscu listy rankingowej. Umożliwi to otrzymanie dotacji unijnej w 85% na modernizację tego odcinka kanalizacji deszczowej. Skoro jest możliwość sfinansowania dużej części tej inwestycji to Miasto powinno z tej możliwości skorzytać. Jeśli natomiast Miasto nie otrzyma dofinansowania projet będzie proponowany w paździeniku na przyszły rok budżetowy.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska zaznaczyła, że jeśli projekt nie otrzyma dofinansowania, będzie trzeba przeznaczyć na niego większość przyszłorocznego, budżetu ponieważ koszt inwestycji wycenia się na około 5 mln zł.

 

Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński odpowiadając na pytanie dotyczące kwoty długu zakładając że zaplanowana kwota kredytów i pożyczek zostanie wykorzystana w całości, kwota długu wyniosłaby 28 275 341,09 zł, stanowi to w stosunku do dochodów 25% a dopuszczalny wskaźnik zadłużenia wynosi 10,17 %. Planowana łączna spłata pożyczek i kredytów stanowi w stosunku do dochodów 4,78 %.

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski dodał że w zeszłym roku budżetowym Miasto nie zaciągnęło kredytu ani pożyczki w wyniku czego łączne zadłużenie Miasta zmniejszyło się.

 

Radny Marek Samulczyk nawiązując do problemu odwodnienia zwrócił uwagę, że do kanalizacji deszczowej są przyłączane coraz to nowe ulice i doprowadzenie do tej inwestycji jest bardzo ważne.

 

Radna Magdalena Woźniak poprosiła o przypomnienie odnośnie płyt betonowych na jaką długość wystarczy 100 tys. zł.

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski wycena z roku 2015 obejmowała 170 tys. zł za utwardzenie fragmetu ul. Jana Pawła II, od ul. Pułaskiego do ul. Wschodniej, czyli ok 300 metrów.

 

Radny Piotr Goryniak skierował do Skarbnika Miasta zapytanie odnośnie zwiększenia środków o 118 tys. zł przeznaczonych na remont i modernizację klatek schodowych w urzędzie miasta oraz zakup 52 pakietów biurowych, na ile wycenione są osobno oraz dlaczego urząd nie może korzystać z pakietów open office które są darmowe?

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski wyjaśniłże chodzi przede wszystkim o zapewnienie pewnych standardów. Obecnie pracownicy korzystają z dwóch programów. Ten zakup pozwoli na ujednolicenie oprogramowania w urzędzie. Pracownicy pozostający w komunikacji z innymi instytucjami i przesyłający dokumenty, w przypadku korzystania z innego oprogramowania mają problemy, bo dokumenty ulegają "rozsypaniu".

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła że remont klatek schodowych wyniesie 80 tys. zł. Obejmie on klatkę schodową, wymianę poręczy, zsunięcie wykładzin, wymianę tablic i oświetlenia.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał co zostanie zrobione za 23 tysiące przeznaczone na plażę miejską?

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski odpowiedział że zostanie postawiona scena, większa ilość podestów, oświetlenie. Planowane jest zbudowanie pomostu. Plaża będzie większa, będzie też więcej atrakcji.

 

Radny Marek Samulczyk wyjaśnił że jego pytanie jest spowodowane faktem że w roku ubiegłym kwota przeznaczona na plażę miejską była podobna a w tym roku atrakcji ma być więcej.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła, że w roku ubiegłym zakupiono kontener oraz palety, a w roku bieżącym takiego kosztu już nie ma.

 

Radny Marek Samulczyk poruszył również kwestię uporządkowania zieleni i nieuwzględnienia w planie terenu przy ul. Kozińskiego i zapytał co Pani Burmistrz zamierza w tej sprawie zrobić?

 

Burmistrz, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnemu, że plany co do tego terenu powinny być wszystkim dobrze znane, bo Pani Burmistrz nie raz przedstawiała na sesji i komisjach, że w tym miejscu marzy Jej się piękny plac zabaw z parkiem linowym. Na ten moment jednak są inne priorytety.

 

Radny Marek Samulczyk zadał też pytanie odnośnie budżetu, skąd nagły wzrost na imprezy miejskie z 8 tysięcy na dodatkowe 20 tysięcy?

 

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła, że do tej pory imprezy miejskie były organizowane na określonym standardzie z uwagi na ograniczone środki. W momencie ich zwiększenia, zwiększa się również jakość imprez miejskich. Pani Burmistrz przypomniała że Gala Siewcy w 2014 roku odbyła się w Hotelu Poznańskim dla wybranej grupy jedynie 100 osób, natomiast w tym roku odbyła się ona dla wszystkich mieszkańców, których przybyło około 800.

 

Radny Marek Samulczyk na koniec zapytał o plac zabaw na ul. Puszkina czy w momencie kiedy przejdzie to pod administrację LOSIR-u, czy będzie on naprawiał płoty i siatki?

 

Zastępca Burmistrza pan Mateusz Mikołajczak odpowiedział, że tak właśnie będzie, co zostanie zawarte w porozumieniu.

 

Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu na 2017 rok wraz z autopoprawkągłosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Dworaczyk Adam,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 8/ - UCHWAŁA NR XXXIII/238/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 

 

 

Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 wraz z autopoprawką przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2027” dokonano zmian

w celu dostosowania prognozy na rok 2017 do zmian budżetu Miasta na rok 2017 oraz

zmian przedsięwzięć wieloletnich.

W załączniku nr 2 „Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy

Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2020” dokonuje się zmian następujących

przedsięwzięć:

- Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie

miasta Luboń,

- Uregulowanie gospodarki wód opadowych i roztopowych na terenie miasta Luboń,

- Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku Domu Włodarza na

Urząd Stanu Cywilnego z instytucją kultury,

- Prace projektowe drogowe.

 

Komisja Budżetu i Finansów zaopiniowała ustawę pozytywnie

Komisja Komunalnazaopiniowała uchwałę pozytywnie .

Komisja Organizacyjno-Prawna zaopiniowała uchwałę pozytywnie.

 

Pytań nie było.

Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027 wraz z autopoprawką głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych, nieobecny – 1 radny/.

/Zał nr 9/ - UCHWAŁA NR XXXIII/239/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

 

Ad 9.

Radny Paweł Wolniewicz wyjaśnił, że na początku maja, Komisja Organizacyjno-Prawna otrzymała pismo od Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolskich dotyczące Karty Samorządności z prośbą o jej zaopiniowanie. Poinformował że Komisja Organizacyjno-Prawna postanowiła nie zajmować stanowiska w tej sprawie w związku z toczącymi się nadal pracami i poprawkami nad tym projektem. Stąd Komisja uznała, że jest jeszcze za wcześnie na podejmowanie stanowiska.

 

Głosowanie za podtrzymaniem stanowiska Komisji Organizacyjno-Prawnej:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dworaczyk Adam,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Izydorski Piotr Łukasz.

/za podtrzymaniem stanowiska Komisji Organizacyjno-Prawnej głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych, nieobecny – 1 radny/.

 

 

Ad 10.

/Zał. nr 10/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytań nie było.

 

 

Ad 11.

/Zał. nr 11/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

 

Radny Andrzej Okupniak poprosił Burmistrza Popławskiego o rozwinięcie punktu 4 dotyczącego Aquanetu.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że na spotkaniu zorganizowanym w Aquanecie Miasto Poznań zaprezentowało projekt rozdzielenia stawek opłat za wodę według inwestycji z danej zlewni. Obecnie stawka za wodę jest stała dla całego systemu Aquanetu, natomiast stawka za kanalizację sanitarną jest różna w zależności od kosztowności inwestycji danej gminy. Sprzeciwiała się temu najbardziej gmina Mosina ponieważ będąc głównym “właścicielem” źródła ponosiłaby największe opłaty z tego tytułu. Jeżeli miasto Poznań będzie chciało to wprowadzić to mając większość głosów wprowadzi zmianę.

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał jaki miałoby to wpływ na nasze Miasto?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział że dla gminy Luboń miałoby to wpływ pozytywny, ponieważ przynależy do tej samej zlewni co miasto Poznań.

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał czy wpłynie to na inwestycje Lubonia?

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski wyjaśnił że wszystkie inwestycje, które były wprowadzone zostały zatwierdzone i będą zrealizowane oraz są w planie inwestycyjnym.

 

Radny Paweł Andrzejczak zapytał co z budową kanalizacji sanitarnej na ul. Niezłomnych?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział że jest ona w planie inwestycyjnym Aquanetu, nie ma informacji kiedy zostanie zrealizowana. Na spotkaniu była omawiana głównie kwestia zmiany stawek, nie omawiano planowanych inwestycji. Prezes spółki zapewnił jedynie, że planowane inwestycje na pewno zostaną zrealizowane.

 

Radny Marek Samulczyk poprosił Panią Burmistrz o rozwinięcie punktu 16 dotyczącego nadzoru nad organizacją pracy ogrodnika miejskiego. Nawiązując do uprzątnięcia terenu zielonego. o którym wspominał na komisji komunalnej, zasugerował zwrócenie się do pani Ogrodnik, która może będzie miała pomysł na wspomniany teren.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła że ma już pomysł na ten teren, który nie raz prezentowała, chodzi jedynie o pieniądze.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał również Burmistrza Popławskiego o punkt dotyczący koordynacji prac związanych z organizacją pikniku.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił że jest to impreza podlegająca bezpośrednio wydziałowi spraw komunalnych, który uzyskał dofinansowanie na to wydarzenie. Odbędzie się w pierwszy weekend września. Zadania zostały oddzielone na organizację prac konkursowych, zaproszenie do uczestnictwa lubońskich szkół, zorganizowanie ulotek, atrakcji dla najmłodszych. Oferta imprezy będzie na pewno bogatsza niż przed rokiem dzięki dofinansowaniu.

 

 

Radny Jaub Bielawski zapytał na czym plegała impreza pt “Szukanie zajączka”.

 

Radna Dorota Franek jako inicjatorka imprezy wyjaśniła, że jest to impreza sportowa skierowana do uczniów klas 3 szkół podstawowcyh. Każda szkoła ma swoją reprezentaję składającą się z 10 osób. Są to zawody, które są tak zatytułowane ponieważ odbywają się po wielkanocy. Impreza organizowana jest we współpracy z LOSiR-em.

 

 

Ad 12.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania z poprzedniej sesji były na bieżąco Radnym przekazywane.

 

Ad 13.

Interpelacje i zapytania z sesji nr XXXIII, z dnia 24 maja 2017r.:

 

Radna Magdalena Woźniak poprosiła o wyjaśnienie postawienia słupa oświetleniowego na środku ścieżki pieszo-rowerowej, które rzekomo są postawione zgodnie z projektem.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił że postawiony słup jest postawiony zgodnie z granicami własności.

 

Radna Magdalena Woźniak zapytała o wynik monitoringu hałasu samolotów F16, o który pytała na poprzedniej sesji.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski przeprosił Radną ponieważ nie sprawdził tej informacji.

 

Radna Magdalena Woźniak zgłosiła prośby mieszkańców o wyznaczenie autobusu kursującego przez ul. Poznańską lub przedłużenie istniejącej trasy jednej z linii.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział że jest to możliwe w przyszłym roku budżetowym. Po wybudowaniu Alei Jana Pawła II zaistnieje możliwość również tam uruchomić połączenie autobusowe, co będzie przedmiotem dyskusji Komisji Komunalnej jeszcze w tym roku.

 

 

Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała, czy jest już odpowiedź w sprawie zniszczonych słupów przy ul. Armii Poznań?

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformował że nie ma jeszcze odpowiedzi.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak wyraziła swoje zdziwienie w temacie słupa oświetleniowego postawionego na chodniku przy ul. Polnej oraz chodnika wybudowanego na gruntach prywatnych.

 

Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski powiedział że chodnik został wybudowany 5 lat temu, nie brał udziału w planowaniu i nie jest w stanie powiedzieć dlaczego zostały tak wybudowane.

 

Radny Marek Samulczyk również wypowiedział się w tym temacie, ponieważ otrzymywał głosy od mieszkańców. Zasugerował że gdyby chodniki miały być zbudowane na gruntach prywatnych to Starostwo Powiatowe nie udzieliłoby pozwolenia na budowę. Drugą sprawą jest sprawdzenie projektu obywatelskiego pod kątem własności gruntów.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił że nie dotyczy to budżetu obywatelskiego. Natomiast okazało się że wybudowane chodniki znajdują się na gruntach prywatnych.

 

Radny Jakub Bielawski zadał pytanie odnośnie informacji która pojawiła się w mediach związanej z tym że Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak wystąpił z wnioskiem o partycypacje kosztów funkcjonowania szkół na terenie Poznania, w związku z faktem iż uczniowie z okolicznych gmin uczęszczają do placówek oświatowych w Poznaniu. Zapytał czy prezydent Jaśkowiak przedstawił oficjalne wyliczenia kosztów?

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła, że zostało wysłane wyliczenie koszty jakie ponosi Miasto Poznań ponad subwencję oświatową którą dostaje na każdego ucznia z gminy Luboń. Załączono też prośbę o rozważenie dofinansowania Miasta Poznania na zasadzie porozumienia w rocznej kwocie ponad 600 tysięcy złotych. Podobne pismo otrzymały inne gminy powiatu poznańskiego.

 

Pan Mecenas, Przemysław Czaczyk zaznaczył, że dotyczy to dzieci które byłyby przyjmowane do szkół, a nie tych już uczęszczających.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska powiedziała że przesłanym stanowisku Gmina Luboń nie widzi możliwości dofinansowania oraz jeżeli zaistnieje taka potrzeba gmina zapewni uczniom miejsce w placówkach na terenie Lubonia.

 

 

 

Ad 14.

W wolnych głosach i wnioskach Radna Magdalena Woźniak zakomunikowała możliwość wzięcia udziału w programie, w którym Miasto mogłoby uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskij na modernizację Szkoły Podstawowej nr 2.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski podziękował za informację, wspomniał jednak o problemie związanym z brakiem osoby na stanowisku zajmującym się dotacjami unijnymi. Rozpocznie się 3 nabór na to stanowisko. Zwrócił uwagę że nie może powierzyć takiego zadania osobie nie mającej odpowiedniego doświadczenia.

 

Radny Hieronim Gawelski, w związku z kwotą 7 tysięcy zł która nie została wykorzystana z tytułu prac planistycznych złożył ustny wniosek o wykorzystanie jej do planu zmiany zagospodarowania przestrzennego dla działki 49 przy ul. Fornalskej.

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska wyjaśniła, że dla tego terenu nie można wywołać punktowej zmiany, ponieważ mieszkańcy tego rejonu źle by to odebrali.

 

Radny Marek Samulczyk poprosił radnych o wystąpiene z apelem do PKP odnośnie przejścia podziemnego, wybudowanego na wysokości ul. Fabrycznej, aby powstał tam monitoring. Tunel służy jako toaleta.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poparł ten pomysł przypominając, że radni podjęli podobne działania w sprawie ekranów akustycznych.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał też, czy Pani Burmistrz wniosła zastrzeżenia do Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wystąpień pokontrolnych?

 

Pani Burmistrz Małgorzata Machalska odpowiedziała że tak i zostały one odrzucone.

 

Radny Marek Samulczyk poprosił, ażeby te wszystkie informacje znalazły się na BIP i zachęcał innych Radnych do zapoznania z przedmiotowymi dokumentami.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak zwróciła uwagę na funkcjonowanie dworca PKP, niemonitorowane przejście, zamknięte ubikacje, zamkniętą poczekalnię, nieczynne kasy i niedziałające zegary. Miasto ma w planach budowę parkingu, ale mieszkańcy będą zmuszeni w deszczu i śniegu stać i patrzeć na zamkniętą poczekalnię.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski poinformował, że PKP nie ukończyło jeszcze prac. Po ukończeniu prac Miasto będzie miało większy wpływa na funkcjonowanie dworca. Podkreślił też że gdyby wniosek nie zawierał parkingu “park and ride” projekt nie uzyskałby wystarczającej ilości punktów aby ubiegać się o dofinansowanie.

 

Sekretarz Miasta pan Janusz Piasecki wyjaśnił że budynek dworca należy do PKP. Od kilku lat PKP próbuje znależć pracowników do obsługi kasy i poczekalni. PKP proponowało Miastu wynajęcie całego budynku, jednak wiązało się to ze zbyt wysokimi kosztami.

 

Radny Andrzej Okupniak zaapelował do Radnych, aby widząc jakąś budowę zainteresowali się i zadzwonili do pracownika urzędu pana Jurgi. Opowiedział o sytuacji na placu Bojanowskiego gdzie kopano chodnik i zakładano rury. Na koniec piach razem ze skutym betonem wrzucono i układano na tym kostkę.

 

Sekretarz Miasta pan Janusz Piasecki wystąpił z apelem do Radnych zapraszających mieszkańców na spotkania w Urzędzie Miasta, że ze względu na przepisy przeciwpożarowe i budowlane, sala sesyjna nie posiadając wyjścia ewakuacyjnego może pomieścić maksymalnie 50 osób. W Wieściach Lubońskich pojawił się artykuł mówiący o tym że Urząd uniemożliwił Radnemu spotkania z mieszkańcami.

 

Radny Jakub Bielawski powiedział ze rzeczywiście pojawiła się taka informacja ale on sam nie potwierdził, że tak faktycznie się wydarzyło.

 

Pani Dominika Kędziora wyjaśniła że ukazał się artykuł jakoby urząd miasta nie był przychylny udostępnienia sali sesyjnej na spotkanie radnego z mieszkańcami miasta, co było nieprawdą.

Pani Dominika Kędziora odpowiedziała też na wniosek radnego Jakuba Bielawskiego złożonego na XXXI sesji Rady Miasta, w którym wnioskował o uzupełnienie interpelacji w biuletynie informacji publicznej oraz zapytał dlaczego składane interpelacje nie mają odzwierciedlenia w protokołach? Interpelacje są umieszczane stopniow ponieważ nie ma możliwości udostępnić wszystkich jednocześnie. Obecnie umieszczone są interpelacje od 2016 roku. Interpelacja, o którą pytał radny Bielawski jest uzupełnieniem interpelacji z 2015 roku a te nie są jeszcze udostepnione. Jeśli chodzi odzwierciedlenie tej interpelacji w protokole, została ona złożona w październiku 2015 roku i w tym protokole jest zawarta.

 

 

Ad 15.

Nad przyjęciem protokołu z XXXI Sesji Rady Miasta Luboń, z dnia 26 kwietnia 2017r. głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 18 radnych.

Nieobecni: Frąckowiak Katarzyna, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr.

/za przyjęciem protokołu nr XXXI głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych, nieobecnych – 3 radny/.

Protokół nr XXXI/2017, z dnia 26 kwietnia 2017r. został przyjęty jednogłośnie.

 

Protokół nr XXXII/2017, z dnia 8 maja 2017r. sesji Nadzwyczajnej został oddalony do przyjęcia ze względu na wniesioną uwagę Radnego Marka Samulczyka. Uwaga dotyczyła str. 15 protokołu i wypowiedzi Radnego do uwag Metropolii, które dotyczyły Studium.

 

Ad 16.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, pani Teresa Zygmanowska

zamknęła XXXIII sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 20:35.

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/zał nr 2/ - Wniosek nr WO.0005.7.2017 dot. przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Poniatowskiego i Leśmiana oraz ustawienia znaku ograniczenia prędkości do 30km/h na całej długości ul. Leśmiana.

/zał nr 3/ - Wniosek nr WO.0005.8.2017 Petycja dot. boiska przy ul. Jaśminowej.

 

/Zał nr 4/ - UCHWAŁA NR XXXIII/235/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Luboń na lata 2017 – 2027.

 

/Zał nr 5/ - UCHWAŁA NR XXXIII/236/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany uchwały nr XXX/184/2009 Rady Miasta Luboń z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Luboń.

 

/Zał nr 6/ - UCHWAŁA NR XXXIII/237/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie określenia regulaminu otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu wychowania przedszkolnego oraz kryteriów wyboru ofert.

/Zał nr 7/ - Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2016.

/Zał nr 8/ - UCHWAŁA NR XXXIII/238/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

/Zał nr 9/ - UCHWAŁA NR XXXIII/239/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 24 maja 2017r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2017-2027.

 

/Zał. nr 10/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/Zał. nr 11/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 14/ – Lista obecności z XXXIII sesji radnych.

 

/Zał. nr 15/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych