Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014: Protokół nr XLVIII/2014 z XLVIII sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 9 września 2014r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Protokół nr XLVIII/2014

sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 9 września 2014r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Ad. 1

O godz. 16.30 Przewodniczący Rady Miasta Luboń, pan Marek Samulczyk przywitał zaproszonych gości: wiceprezesa zarządu "Aquanet" S.A., Włodzimierza Dudlika, kierownika biura rozwoju majątku Annę Graczyk, panów burmistrzów, przybyłych radnych, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, przedstawicieli mediów oraz mieszkańców i prasę lokalną.

Po stwierdzeniu quorum 21 (dwudziestu jeden radnych) otworzył XLVIII sesję Rady Miasta Luboń.

Do porządku obrad zmianę zgłosił Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk, który zaproponował, aby pkt 8 przenieść jako 4 (Rozpatrzenie projektu uchwały w

sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i

Żabikowskiej”).

Kolejne punkty porządku obrad uległy przesunięciu o jeden, do pkt 15.

 

Za zmienionym porządkiem obrad głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.



/za zmienionym porządkiem obrad głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

 

Zmiana porządku obrad została przegłosowana.

 

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany nazwy Szkoły Podstawowej nr 1 w Luboniu przy ul. Poniatowskiego 16.

  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2015-2019.

  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.

  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024.

  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i przedszkoli niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu i zakresu przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.

  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIX/114/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 24 kwietnia 2008r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z placów zabaw i gier zlokalizowanych na terenie miasta Luboń.

  9. Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  10. Informacja Burmistrza Miasta Luboń i Jego Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

  11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

  12. Interpelacje i zapytania.

  13. Wolne głosy i wnioski.

  14. Przyjęcie protokołu z sesji RML nr XLVII/2014.

  15. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad

 

 

 

 

Ad 2.

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk oddał głos Zastępcy Burmistrza, panu Mikołajowi Tomaszykowi, który przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy

Szkoły Podstawowej nr 1 w Luboniu przy ul. Poniatowskiego 16.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i zatwierdzoną procedurą z dnia

29 października 2013r. przez Radę Pedagogiczną odbyły się wybory patrona Szkoły

Podstawowej nr 1 w Luboniu. Wybory patrona przeprowadzone zostały wśród uczniów,

nauczycieli, rodziców i społeczności lokalnej Miasta Luboń.

W dniu 11 czerwca 2014r., głosowano w sposób tajny na pięciu (5) kandydatów. W wyniku

przeprowadzonego głosowania największą liczbę głosów, 424 na 584 oddanych głosów,

zdobył kandydat: Bł. Edmund Bojanowski.

Mając na uwadze myśl społeczną, wzór patriotyzmu oraz postawę godną naśladowania,

przynoszącą wiele cennych wzorców moralnych i etycznych, nadanie nazwy Szkole Podstawowej nr 1 w Luboniu im. Błogosławionego Edmunda Bojanowskiego uważa się za zasadne i celowe

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymał się od głosu:

Dworaczyk Adam.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.



/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/.

 

/zał. nr 2/ - Uchwała nr XLVIII/302/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany nazwy Szkoły Podstawowej nr 1 w Luboniu przy ul.

Poniatowskiego 16.

 

 

 

Ad 3.

W dalszej części posiedzenia sesji głos oddano zaproszonym gościom, czyli przedstawicielom poznańskiej firmy Aquanet S.A., panu Włodzimierzowi Dudlikowi,

wiceprezesowi zarządu oraz pani Annie Graczyk, kierownikowi biura rozwoju majątku, którzy przedstawili przedłożony wcześniej Radzie Miasta projekt uchwały w sprawie

Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2015-2019

 

30 czerwca 2014r. Aquanet przedstawił Burmistrzowi Wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu

AQUANET SA na lata 2015-2019, celem sprawdzenia, czy spełnia warunki o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odbiorze ścieków. Chodziło między innymi o planowany

zakres usług wodociągowych w ciągu pięciu kolejnych lat, nakłady inwestycyjne w poszczególnych latach oraz sposoby finansowania planowanych inwestycji.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady, Komunalna oraz Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

 

Podczas dyskusji radna Katarzyna Frąckowiak zapytała, jak bardzo na przestrzeni tych pięciu lat, tj. 2015-2019 wzrosną opłaty za pobór wody?

 

Jak odpowiedzieli przedstawiciele poznańskiej firmy Aquanet S.A. symulacyjnie, co nie oznacza że tak będzie, od 4 do 6%.

 

Radny Lechosław Kędra zapytał o ulice, w których funkcjonuje stara sieć wodociągowa wykonana z rur azbestowych. Jak Aquanet podchodzi do wymiany rur

azbestowych, czy w planach została taka inwestycja przewidziana?

 

Wiceprezes zarządu "Aquanet" S.A., Włodzimierz Dudlik odpowiedział, że firm w ramach usuwania awarii, sukcesywnie wymienia azbestowe rury, jednak ustawowo jest

zobowiązana do całkowitego ich zlikwidowania do 2032r.

 

Przewodniczący Rady, Marek Samulczyk wyraził niepokój takimi sytuacjami, jak w przypadku ulicy Paderewskiego, gdzie położono nowy chodnik i asfalt, a rury

azbestowe nie zostały wymienione.

 

Wiceprezes zarządu "Aquanet" S.A., Włodzimierz Dudlik odpowiedział Przewodniczącemu Rady, że owszem rury nie, ale przyłącza zostały wymienione.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Rogowicz Ewa,

Suleja-Kot Wanda.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nie wzięła udziału w głosowaniu: Frąckowiak Katarzyna.

/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 3 radnych/.

/zał. nr 3/ - Uchwała nr XLVIII/303/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji

urządzeń

wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2015-2019.



Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej” przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM.



Zmiana planu dotyczyła błędu na poprzedniej wersji. Polegał na tym, że wpisana była inna skala podkładu graficznego, niż wykonano rysunek. Drugą przesłankę zmiany stanowiła sprawa parametrów strefy ochronnej dla planowanej magistrali wodociągowej. Strefa ta za zgodą Aquanet S.A. może być zmniejszona z 15 do 10 m.

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady, Komunalna oraz Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji radny Jakub Bielawski zapytał, dlaczego w §13 wykreślono cały ust.6 dot. lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych?

 

 

Pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM odpowiedział radnemu, że nie przewiduje się nowych urządzeń

energetycznych, ponieważ zostały one już zrealizowane na etapie planu istniejącego.



Radny Jakub Bielawski zapytał też, dlaczego wykreślono §15, czyli możliwość budowy dróg wewnętrznych?

 

Pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM odpowiedział radnemu, że w oparciu o wyroki Sądów Administracyjnych

każda droga wewnętrzna musi mieć podane parametry i wyznaczoną linię zabudowy. Odstępujemy od pojęcia dróg wewnętrznych, żeby nie wyznaczać linii zabudowy.



Radny Paweł Krzyżostaniak zapytał o procedurę pobierania opłat, o których mowa w §20.



Pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM odpowiedział radnemu, że jest to tzw. opłata planistyczna, która w tym

przypadku jest mało prawdopodobna do uzyskania.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 4/ - Uchwała nr XLVIII/304/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego Miasta Luboń „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.

 

 

 

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.

 

Zmiana budżetu spowodowana była otrzymaniem z budżetu państwa 10.700,00 zł na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Zwiększono wpływy z

tytułu zwrotu podatku VAT o 47.943,00 zł. Wpłynęła dotacja państwa na wyposażenie szkół w podręczniki i materiały edukacyjne w kwocie 39.196,00 zł. W sumie dochody

budżetu zwiększono do kwoty 79.160.486,89 zł. Jednocześnie o tę kwotę zwiększono wydatki, tj. do kwoty 87.774.700,89 zł Między innymi zwiększono wydatki na

utrzymanie zieleni miejskiej, w tym rewitalizację Parku Siewcy oraz prace projektowe związane z przebudową Domu Włodarza.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady, Budżetu i Finansów, Komunalna oraz Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał, czy już wiadomo jak ma wyglądać projekt Domu Włodarza?

 

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że były dwie koncepcje i żadna nie zyskała aprobaty.

 

Radny Jakub Bielawski zapytał o rozliczenie podatku VAT.

 

Skarbnik odpowiedział, że są miesiące, za które miasto otrzymuje zwrot podatku VAT, są takie, za które musi zapłacić.

Podatek VAT wynosić będzie 20.000,00 zł.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz zapytała, ile w kwocie 18.500,00 zł stanowi podatek VAT?

 

Skarbnik odpowiedział, że kwota 18.500,00 zł to zmiana per saldo.

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał, czy Urząd przewiduje restaurację budynku Domu Włodarza, czy odtworzenie?

 

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że jest przewidywana restauracja, która jest szerszym pojęciem, niż odtworzenie. Restauracja zakłada również

odtworzenie detali architektonicznych, na podstawie dokumentacji.

 

Radna Magłorzata Machalska dodała, że zgodnie z zasadami projektowania i konserwowania zabytków niedopuszczalne jest odtwarzanie z tych samych materiałów.

Odtwarza się budynki z nowych materiałów.

 

Radna Magdalena Nyćkowiak-Filusz poprosiła Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o więcej informacji na temat rewitalizacji Parku Siewcy i przeznaczonej na ten cel

kwoty 78.321,00 zł.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że w kwocie 78.321,00 zł jest zawarte część prac zaplanowanych w Parku Siewcy. Są to prace związane z zielenią,

nasadzeniem krzewów i róż. Siłownia zewnętrzna jest już poza tą pulą. Z pamięci Burmistrz nie potrafił odpowiedzieć. Projekt był konsultowany z mieszkańcami i

społecznikami. Kwoty całkowitej, szacunkowej rewitalizacji tego terenu Burmistrz również nie potrafił podać. Określił, że będzie to rząd wielkości 200~300 tys. zł.

 

Radna Małgorzata Matysiak zapytała, czy dotacja celowa z budżetu państwa w wysokości 39.000,00 zł pokrywa zapotrzebowanie na zakup podręczników dla klas

pierwszych?

 

Kierownik WOZiK, pani Romualda Suchowiak odpowiedziała, że dotacja ta w 100% pokrywa zapotrzebowanie na podręczniki.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 4 radnych/.

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XLVIII/305/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

 

 

Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2014-2024 przedstawił skarbnik miasta, pan Mirosław Stromczyński.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady, Budżetu i Finansów, Komunalna oraz Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Zmiany w Wieloletniej Prognozie na lata 2014-2024 były konsekwencją przyjętych zmian w budżecie miasta.

 

Głosów w dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski Jakub,

Dworaczyk Adam,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 16 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 5 radnych/.

/zał. nr 6/ - Uchwała nr XLVIII/306/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata

2014-2024.

 

 

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i przedszkoli niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jednostka

samorządu terytorialnego organ oraz trybu i zakresu przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji przedstawiła pani Romualda

Suchowiak, kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM.

 

Zgodnie z zapisami w znowelizowanej ustawy o systemie oświaty, jednostka samorządu terytorialnego powinna określić tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazanej na

prowadzenie szkół i placówek niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jst organ oraz tryb i zakres przeprowadzania kontroli prawidłowości

wykorzystania udzielonej dotacji.



Projektu uchwały nie opiniowała żadna Komisja Rady.

 

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Mania Rafał,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

 

/za podjęciem uchwały głosowało - 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

/zał. nr 7/ - Uchwała nr XLVIII/307/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i przedszkoli

niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu i zakresu przeprowadzenia kontroli

prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.

 

 

Ad 8.

Ostatni projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIX/114/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z

placów zabaw i gier zlokalizowanych na terenie miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Rafał Marek.

 

Zmiana uchwały wynikała z konieczności uaktualnienia spisu placów gier i zabaw , gdyż w mieście powstały nowe tego typu tereny.

 

Projekt uchwały opiniowała Komisja Organizacyjno-Prawna, która wydała opinię pozytywną.

 

Dyskusji nie było.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecny: Mania Rafał.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

/zał. nr 8/ - Uchwała nr XLVIII/308/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany uchwały nr XIX/114/2008 Rady Miasta Luboń z dnia 24

kwietnia 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z placów zabaw i gier zlokalizowanych na terenie miasta Luboń.

 

 

Ad 9.

/zał. nr 9/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

Pytań do informacji Przewodniczącego Rady Miasta nie było.

 

 

Ad 10.

/zał. nr 10/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/zał. nr 11/ - Informacja Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 

/zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Zapytania do sprawozdań Burmistrzów:

 

Radny Jakub Bielawski zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o spotkanie ws kolei metropolitarnej w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Wlkp. oraz w

stowarzyszeniu Metropolia Poznań.

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że Master Planu jeszcze nie ma, na razie spotkania dotyczą przeglądu opracowań i problemów związanych

z uruchomieniem poznańskiej kolei metropolitalnej.

 

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk odnosząc się do tematu poruszonego przez radnego Jakuba Bielawskiego poruszył sprawę pisma z dnia 11 sierpnia br. do Departamentu Dyrekcji. W piśmie tym Burmistrz

proponuje lokalizację nowych przystanków kolei w Luboniu, ze względu na zbyt duże zagęszczenie i podaje niezgodne z rzeczywistością odległości pomiędzy przystankami Luboń-Dębiec, Dębiec-Puszczykowo, Luboń-ul.

Podgórna. Te odległości są mocno zaniżone. Zdaniem Przewodniczącego Rady jest to niepokojące, że miasto używa nieprawdziwych argumentów.

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że sprawę skonsultuje z panem Marianem Walnym, który przygotowywał pismo.

Chodziło głównie o to, aby częstotliwość zatrzymywania się pociągów nie była przesadzona.

 

Radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała, czy budowa Sz.P. Nr1 idzie zgodnie z planem?

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że nie ma żadnych opóźnień, budowa idzie zgodnie z planem.

 

Radny Janusz Dagoń zapytał o pkt 14 sprawozdania Zastępcy Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka – Spotkanie z prezesem spółdzielni Lubonianka ws. bieżących. Czy

podjęty został na tym spotkaniu temat ul. Źródlanej oraz finansowanie ławeczki Benona Mateckiego?

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że jeśli chodzi o ul. Źródlaną, to Wieloletni Plan Inwestycyjny Aquanet przewiduje wymianę

wodociągu w tym rejonie. Jeśli chodzi o budowę drogi trwają rozmowy w sprawie partycypacji pomiędzy spółdzielnią a miastem i w najbliższym czasie taka umowa powinna

zostać podpisana.

W sprawie ławeczki, została ustalona lokalizacja (przed Ośrodkiem Kultury, po lewej stronie). Będzie to ławka parkowa, dostępna i służąca wszystkim mieszkańcom.

Odsłonięta zostanie przy okazji inauguracji sezonu kulturalnego. Finansowanie ławeczki ze środków miasta.

 

Radna Anna Stankowiak-Bożełko zapytała Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka, czego dotyczyło spotkanie z Siostrami Służebniczkami i co to są fotopułapki?

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek wyjaśnił, że w związku z budową Szkoły Podstawowej nr 1 są zrozumiałe problemy z brakiem pomieszczeń lekcyjnych. Rozmowy z

Siostrami dotyczyły głównie ewentualnego wykorzystania sal katechetycznych należących do parafii pw. św. Barbary. Taką umowę między szkołą a parafią udało się

zawrzeć.

Jeśli chodzi o fotopułapki miasto dostało możliwość przetestowania tego typu sprzętu. Przez jakiś czas sprzęt ten znajdował się przy ul. Poznańskiej. Działa na zasadzie

detekcji ruchowej, wykonuje zdjęcia. Wyniki testu dopiero poznamy.

 

Radny Paweł Krzyżostaniak poprosił Zastępcę Burmistrza, Rafała Marka o rozwinięcie pkt 7 sprawozdania - Spotkanie z grupą mieszkańców zainteresowanych

utworzeniem Rad Osiedli w Luboniu.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek poinformował, że w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele grupy inicjatywnej z Nowego Centrum Lubonia. Dążą do utworzenia Rady

Osiedla. Rola Burmistrza sprowadza się do weryfikacji możliwości w tym zakresie. Jest to zadanie raczej na przyszłą kadencję.

 

Radna Katarzyna Frąckowiak zapytała na prośbę rodziców dzieci szkolnych, dlaczego nie jest rozpowszechniana idea banku książek?

 

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek odpowiedział, że informacje takie są przekazywane we wszystkich lubońskich szkołach. Korzysta z tego ok. 30% uczniów. Nie wszyscy

chcą mieć książki używane lub z innych powodów z tej możliwości nie korzystają.

 

Radna Małgorzata Machalska jako rodzic potwierdziła, że taką informację w szkole uzyskała, zarówno od dyrektora, jak nauczycielki.

 

Radny Dariusz Walczak zapytał, dlaczego został zlikwidowany punkt bankowy w Urzędzie Miasta? Było to przecież dobre rozwiązanie, a przede wszystkim wygoda dla

klientów Urzędu.

 

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że jest to polityka wewnętrzna banku, na którą Urząd nie miał wpływu. Obecnie klienci Urzędu będą musieli pofatygować

się przejść na drugą stronę ulicy (tam znajduje się bank), co zdaniem Burmistrza nie jest problemem. Odległość od Urzędu do Banku to zaledwie kilka metrów. Z wiedzy

Burmistrza punkt bankowy, który znajdował się w Urzędzie nie miał wielu klientów, ok. dwóch (2) dziennie.

 

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka o pkt 1 sprawozdania, w sprawie kruszarni gruzu przy granicy Miasta

Luboń.

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że składa swój podpis pod protestem mieszkańców, którzy są przeciwni tej działalności. Miasto Luboń stara się, aby uznać nas za stronę w postępowaniu, gdyż działalność ta zlokalizowana byłaby na terenie Poznania.

 

Radny Janusz Dagoń zapytał Burmistrza Szmyta, czy spotkanie w Lubońskim Ośrodku Sportu i Rekreacji dotyczyło wyboru nowego prezesa?

 

Burmistrz Miasta, Dariusz Szmyt odpowiedział, że spotkanie nie dotyczyło wyboru prezesa. Rozstrzygnięcie w sprawie, która interesuje Radnego zapadnie we wrześniu.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek dodał, że trwa weryfikacja dokumentów przez ekspertów.

 

 

 

Ad 11.

Nie wszystkie odpowiedzi na interpelacje i zapytania zostały przekazane. Brakowało odpowiedzi na zapytania Przewodniczącego Rady Miasta.

 

Ad 12.

Na XLVIII sesji, w dniu 9 września 2014r. interpelacji i zapytań nie było.

 

 

Ad 13.

Wolne głosy i wnioski:

W wolnych głosach i wnioskach radna Małgorzata Machalska, przyłączając się do wniosku redaktora naczelnego Internetowej Gazety „Echo Lubonia”, Tomasza

Kujawy, złożyła w imieniu radnych wniosek o nadanie pośmiertnie Medalu Zasłużony dla Miasta Luboń – Benonowi Mateckiemu.

/zał. nr 13/ - Wniosek nr WO.0005.22.2014 Redaktora Internetowej Gazety Lokalnej „Echo Lubonia”, Tomasza Kujawy.

 

Radny Jakub Bielawski złożył ustny wniosek o uporządkowanie placu zabaw przy ul. Puszkina oraz terenu przy Krzyżu Milenijnym.

 

Radny Adam Dworaczyk zwrócił uwagę, że w kwestii udrożnienia skrzyżowania ulic Kościuszki/Unijna nie ma żadnej poprawy. Korki, szczególnie w godzinach szczytu są

ogromne. Kierowcy stoją po 30 minut, a największe męki przeżywają kierowcy jadący od strony Kotowa. Dlatego mieszkańcy apelują aby wyregulować światła, co zwiększy

przepustowość. Celowe byłoby, aby od strony Kotowa światła zielone świeciły dłużej. Pozostałe drogi nie są tak obłożone. Był to kolejny apel Radnego w tej sprawie.

 

Zastępca Burmistrza, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział radnemu, że w ramach bieżącej konserwacji, sterownik zmiany świateł wymieniony zostanie w następnym roku

budżetowym. W tym roku nie ma takiej możliwości.

 

Mieszkaniec Miasta, pan Robert Korcz poruszył problem parkujących na „Kozim Rynku” przy ul. Targowej tirów. Tiry tarasują plac, za który płacą handlujący rolnicy.

 

Pani Izabella Szczepaniak z Internetowej Redakcji Gazety Lokalnej „Echo Lubonia” wystąpiła z inicjatywą uhonorowania pana Zdzisława Szafrańskiego,

wiceprzewodniczącego Rady w latach 1990-1994 i Przewodniczącego Rady Miasta Luboń w latach 1994-2006, który zdaniem mieszkańców stworzył modelowe reguły

tworzenia samorządu.

 

Zastępca Burmistrza, Rafał Marek przyłączając się do wniosku pani Izabelli Szczepaniak stwierdził, że w imieniu Burmistrzów złoży taki wniosek, zgodnie z uchwałą Rady

Miasta Luboń dotyczącą Regulaminu przyznawania honorowych odznaczeń.

 

Przewodniczący Rady Miasta, Marek Samulczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Mikołaja Tomaszyka, jakiego odcinka dotyczy modernizacja Strumienia Junikowskiego?

 

Zastępca Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaj Tomaszyk odpowiedział, że modernizacja dotyczy odcinka od ul. Armii Poznań do ul. 3 Maja.

 

Na koniec podane zostały terminy spotkań Komisji Rady Miasta, zaplanowane na miesiąc wrzesień 2014r.

 

 

Ad 14.

Do protokołu nr XLVII/2014 uwag nie było.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLVII/2014 głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin,

Bielawski Jakub,

Dagoń Janusz Remigiusz,

Dworaczyk Adam,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Kaczmarek Jan,

Kędra Lechosław,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Machalska Małgorzata,

Matysiak Małgorzata Katarzyna,

Okupniak Andrzej,

Rogowicz Ewa,

Samulczyk Marek,

Stankowiak-Bożełko Anna Barbara,

Suleja-Kot Wanda,

Walczak Dariusz,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Zapłata- Szwedziak Elżbieta,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

 

wstrzymali się od głosu:

Mania Rafał,

Nyćkowiak – Filusz Magdalena.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

 

/za przyjęciem protokołu głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 2 radnych/.

Protokół nr XLVII/2014, z dnia 27 czerwca 2014r. został przyjęty.



Ad 15.

Po wyczerpaniu porządku obrad XLVIII sesji Rady Miasta Luboń z dnia 9 września 2014r., Przewodniczący zamknął obrady o godz. 18.40

 

Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

/zał. nr 2/ - Uchwała nr XLVIII/302/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany nazwy Szkoły Podstawowej nr 1 w Luboniu przy ul.

Poniatowskiego 16.

 

/zał. nr 3/ - Uchwała nr XLVIII/303/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji

urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu AQUANET SA na lata 2015-2019.

 

/zał. nr 4/ - Uchwała nr XLVIII/304/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego Miasta Luboń „Teren usług i handlu w obrębie ulic: Powstańców Wielkopolskich i Żabikowskiej”.

 

/zał. nr 5/ - Uchwała nr XLVIII/305/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2014.

 

/zał. nr 6/ - Uchwała nr XLVIII/306/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na

lata 2014-2024.

 

/zał. nr 7/ - Uchwała nr XLVIII/307/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i przedszkoli

niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ oraz trybu i zakresu przeprowadzenia kontroli

prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.

 

/zał. nr 8/ - Uchwała nr XLVIII/308/2014 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 9 września 2014r. w sprawie zmiany uchwały nr XIX/114/2008 Rady Miasta Luboń z dnia

24 kwietnia 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu korzystania z placów zabaw i gier zlokalizowanych na terenie miasta Luboń.

 

/zał. nr 9/ - Informacja Przewodniczącego Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/zał. nr 10/ - Informacja Burmistrza Miasta Luboń, Dariusza Szmyta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/zał. nr 11/ - Informacja Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Mikołaja Tomaszyka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza Miasta Luboń, Rafała Marka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/zał. nr 13/ - Wniosek nr WO.0005.22.2014 Redaktora Internetowej Gazety Lokalnej „Echo Lubonia”, Tomasza Kujawy.

/Zał. nr 14/ - Lista obecności z XLVIII sesji radnych.

/Zał. nr 15/ – Lista osób uczestniczących w sesji.



   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych