Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XXX/2017 XXX sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 30 marca 2017r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XXX/2017

XXX sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 30 marca 2017r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

 

Ad 1.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, komendantów policji, straży miejskiej i prezesa OSP w Luboniu, mecenasów, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, licznie przybyłych mieszkańców i gości.

 Po stwierdzeniu quorum 19 (dziewiętnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XXX sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecni radni: Bielawski Jakub, Frąckowiak Katarzyna.

 Uwag do porządku obrad nie było.  Przewodnicząca Rady poinformowała jedynie, że zmienia się tytuł uchwały w pkt 13 porządku obrad (zamiast Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie powołania komisji ds. zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów.), tytuł uchwały otrzymał następujące brzmienie: Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/30/2015 Rady Miasta Luboń ws. powołania komisji ds. zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów.

Merytorycznych zmian w projekcie uchwały nie było.

 Za przyjęciem porządku obrad po korekcie (ze zmienionym tytułem uchwały) głosowali:

            Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

            Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

            Ekwińska Katarzyna,

Franek  Dorota,

            Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

            Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni:  Bielawski  Jakub, Frąckowiak  Katarzyna.

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 2 radnych/.

 Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Debata na temat bezpieczeństwa w mieście:

a)     Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2016.

b)     Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2016.

c)      Sprawozdanie z działalności OSP w Luboniu za rok 2016.

  1. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2016 rok.
  2. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2016 rok.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo Centrum-Południe - teren szkoły i usług w rejonie ul. Kołłątaja w Luboniu”.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Luboń.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz w sprawie zmiany uchwały nr VII/37/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Luboń.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie  „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/240/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie zaliczenia dróg lokalnych do kategorii dróg gminnych Miasta Luboń.

12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2017 rok.

13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/30/2015 Rady Miasta Luboń ws. powołania komisji ds. zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów.

14. Sprawozdania z bieżących prac komisji stałych Rady Miasta Luboń (za okres od stycznia do marca 2017r.).

15. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

16. Informacja Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

18. Interpelacje i zapytania.

19. Wolne głosy i wnioski.

20. Przyjęcie protokołu z sesji nr XXIX/2017.

21. Zakończenie obrad.

 /Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 Ad 2.

W wolnych głosach i wnioskach mieszkańców jako pierwsza głos zabrała Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska i zwróciła się do licznie przybyłej grupy mieszkańców ulicy Jaśminowej i okolicznych.

Podjęta przez Radę Miasta, w dniu 23 lutego 2017r. uchwała w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo – rejon ul. Jaśminowej”, miała  na celu zamianę gruntów. Uchwalenie jej miało dać możliwość Miastu odpowiedzi na wniosek, który wpłynął do Urzędu Miasta w dniu 24 lutego 2015 roku o wypłatę odszkodowania na skutek uchwalenia planu Żabikowo Centrum Północ. Ten plan bowiem spowodował obniżenie wartości nieruchomości, która przed jego uchwaleniem przeznaczona była pod usługi i zabudowę mieszkaniową, a po uchwaleniu planu z 2011 roku teren przeznaczony został pod usługi sportu. Wyceny, które zostały sporządzone dały podstawy twierdzić, iż wartość tego odszkodowania oscyluje na kwotę ok. 700.000,00 zł. Rozmowy prowadzone z wnioskodawcą doprowadziły do ugody, która polegała na zaspokojeniu roszczeń poprzez zamianę nieruchomości (działkę przy ul. Jaśminowej, własność Miasta, zamierzano zamienić na działkę przy ul. Kołłątaja). Właściciel miał odstąpić od wypłaty odszkodowania jeśli dojdzie do zamiany ww. gruntów i jeśli Miasto zmieni przeznaczenie terenu przy ul. Jaśminowej na mieszkaniówkę, co zostało zaproponowane w projekcie uchwały. Stąd uznano, że wywołanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest zasadne i celowe. Po przyjęciu przez Radę uchwały dochodziły do Urzędu Miasta sygnały, że mieszkańcy ulicy Jaśminowej i okolicznych, których dzieci bawią się na przedmiotowym boisku, /które miało być przekazane w ramach odszkodowania prywatnej osobie a jego przeznaczenie zmienione na teren mieszkaniowy i zamienione na boisko przy ul. Kołłątaja/, nie zgadzają się z takim rozwiązaniem. Pani Burmistrz wyjaśniła, że błędem było Jej przekonanie i informowanie Radnych o braku sprzeciwu mieszkańców, które opierała jedynie na rozmowie z nielicznymi. Na czas kiedy uchwała była podejmowana przez Radę pani Burmistrz nie rozmawiała ze wszystkimi mieszkańcami, jak wówczas poinformowała tylko z nieliczną grupą, która nie była reprezentantem wszystkich. Z osobą, którą pani Burmistrz  wymieniła z nazwiska nie rozmawiała przed sesją na której podejmowana była uchwała, ale dopiero po sesji. Pani Burmistrz chciała to wyjaśnić zanim oddano głos mieszkańcom.

 Jako pierwszy głos zabrał mieszkaniec Lubonia, pan Robert Korcz. Zapytał, kiedy będzie budowana ul. Żabikowska?

 Zastępca Burmistrza, pan Michał Popławski odpowiedział mieszkańcowi, że decyzję podejmą Radni na przedmiotowej sesji, podejmując uchwałę o przeszacowaniu budżetu, w której zarezerwowano środki na remont tej drogi. Jeśli zmiany w budżecie Miasta zostaną przyjęte, a zostały już pozytywnie zaopiniowane przez Komisję Komunalną Rady Miasta Luboń, w II połowie kwietnia zostanie rozpisany przetarg.

 Od godz. 17:08 w sesji uczestniczyli Radni: Jakub Bielawski, Katarzyna Frąckowiak. Odtąd Rada liczyła 21 osób (cały skład).

 Dalej głos zabrał przedstawiciel licznie przybyłej grupy mieszkańców ul. Jaśminowej i okolicznych, pan Jarosław Jeziorny.

Odniósł się do uchwały NR XXIX/208/2017 RADY MIASTA LUBOŃ, z dnia 23 lutego 2017r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo – rejon ul. Jaśminowej”. Ta kilkudzięcioosobowa grupa mieszkańców uważała, że podjęta decyzja dotycząca działki przy ul. Jaśminowej była bardzo zła i krzywdząca dzieci. Nietrafiona zarówno w aspekcie społecznym jak i ekonomicznym. Pan Jarosław Jeziorny cieszył się, że na wstępie została przez Panią Burmistrz wyjaśniona kwestia konsultacji sprawy z mieszkańcami, bo przedstawiona Radzie Miasta sytuacja w lutym mogła być przyczyną niefortunnej zdaniem mieszkanców decyzji. Prawda jest taka, że zdecyzdowana większość nie zgadza się z tą decyzją, to po pierwsze, po drugie jest nią mocno zaskoczona. Ludzie nic o tym nie wiedzieli. Na boisku przy ul. Jaśminowej wychowało się wiele pokoleń. W Luboniu jest niezwykle mało miejsc zielonych. Pobudowane Orliki niestety nie służą dzieciom, tylko klubom sportowym. Zostały skomercjalizowane. Miejsc takich jak boisko przy ul. Jaśminowej, na które może przyjść każde dziecko o każdej porze i robić to na co ma ochotę, prawie nie ma. Dlatego nie da się pogodzić z decyzją o zniszczeniu tak drogocennego miejsca, którego już nigdy nie da się odbudować. Ono przepadnie na zawsze. To, że Rada Miasta Luboń podjęła kiedyś fatalną decyzję i uchwaliła plan miejscowy, który wywołał skutki finansowe dla Miasta, w odczuciu mieszkańców konsekwencjami najłatwiej ukarać dzieci. Dzieci nie potrafią się bronić, są słabe i w konsekwencji fatalną decyzję trzeba pokryć drugą fatalną decyzją. To bardzo oburza. Mieszkańcy nie wybaczą jeśli to miejsce zniknie bezpowrotnie. W związku z powyższym mieszkańcy Lubonia zwracają się o uchylenie przedmiotowej decyzji  i żądają odstąpienia od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo – rejon ul. Jaśminowej”.

 Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska poinformowała mieszkańców, że w sprawie uchylenia przedmiotowej uchwały wpłynął wniosek Radnego Jakuba Bielawskiego i zapewniła, że sprawa będzie na pewno ponownie rozpatrywana. Będzie przedmiotem posiedzenia Komisji Komunalnej Rady Miasta Luboń, o której mieszkańcy zostaną poinformowani. Do tego czasu uchwała nie będzie realizowana. Sprawa została zawieszona.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyciągając wnioski z wypowiedzi mieszkańców rozumiał, że chodzi przede wszystkim o to, aby w tym rejonie Miasta było boisko. Zrozumiał, że nie chodzi o konkretny teren, działkę przy ul. Jaśminowej, ale o podobne miejsce w tym rejonie Lubonia. Boisko, które zapewni dzieciom potrzebę ruchu i bezpieczeństwo. Dlatego Zastępca Burmistrza zapytał, czy gdyby taki teren Miastu udało się wydzielić, a miał na myśli teren zielony przy ul. Bukowej, to czy mieszkańcy przystali by na taką propozycję? Burmistrz chciał dobrze poznać oczekiwania mieszkańców, ażeby wyjść im na przeciw. Dodał też, że zleci architektom Urzędu Miasta, ażeby ocenili, czy istnieje możliwość przeniesienia boiska z ul. Jaśminowej na ul. Bukową i na Komisję Komunalną przyjdzie z konkretnymi propozycjami, które przedstawi radnym i mieszkańcom.

 Mieszkańcy wstępną propozycją, którą Zastępca Burmistrza, Michał Popławski przedstawił "na gorąco" nie byli do końca usatysfakcjonowani, ponieważ byłaby to zamiana na tzw. boisko kompaktowe o wymiarach 20 metrów długości i 10 metrów szerokości. Po pierwsze istniejące boisko przy ul. Jaśminowej jest większe, po drugie w opinii mieszkańców te parametry są zdecydowanie za małe.

Jedna z mieszkanek podniosła też sprawę wyposażenia boiska i zapytała, jaki jest sens niszczenia poniesionych już nakładów finansowych przy ul. Jaśminowej. Jest siatka, są bramki, po co inwestować znowu w inne miejsce i niszczyć to co zostało już zbudowane i bardzo dobrze funkcjonuje?

Pan Marcin Sadowski, który procesami integracji społecznej zajmuje się zawodowo od lat stwierdził, że to boisko to najlepsza lokata w społeczność, która może się integrować i nic tak pozytywnie nie wpływa na dzieci jak kontakt z innymi ludźmi. Komputer nie buduje więzi międzyludzkich, on je niszczy. Dlatego to miejsce to nie tylko miejsce gdzie dzieci i młodzież mogą sobie pograć, ale przede wszystkim miejsce gdzie mogą się spotkać i nawiązywać prawdziwe przyjaźnie, nie wirtualne.

Pan Andrzej Jakubiak nie mógł zrozumieć podważania celowości tego boiska, na którym ciągle przybywa dzieci.

  Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyraził opinię, że nie jest to odpowiedni moment na omawianie szczegółów, bo na razie nikt ich nie zna. Nie da się rzeczowo rozmawiać bez fachowej wiedzy, którą ocenią architekci. Wtedy też będą znane prawdziwe parametry i konkretne dane. Dlatego poprosił o przełożenie tej rozmowy na Komisję i miał nadzieję, że właśnie na niej zostanie osiągnięty kompromis, który będzie dla wszystkich zadwalający. Do tego czasu, jak już wcześniej obiecała Pani Burmistrz sprawa zamiany działek zostaje zawieszona.

 Radny Marek Samuczyk wyraził opinię  że zawsze był za utrzymaniem tego jedynego terenu zielonego w tym  rejonie Miasta i miał pytanie do Pani Burmistrz, czy wstrzymuje dalsze  prace związane z wywołaniem planu w rejonie ul. Jaśminowej i czy  wycofuje ogłoszony przetarg na zamianę gruntów Jaśminowa-Kołłątaja.

 Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Tak wycofuję.

 W dalszej części wolnych głosów mieszkańców pani Henryka Wojciechowska, mieszkanka ulicy Akacjowej poruszyła kwestię wybudowanego chodnika na ul. Kalinowej, który omija tylko Jej posesję co uważała za niezasadne. Przekazała Radzie wniosek o zmianę decyzji.

/zał nr 2/ - Zażalenie na decyzję nr 3327/16 w sprawie budowy chodnika na ulicy Kalinowej. Wniosek pani Henryki Wojciechowskiej.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski uzasadnił, że bezpośredni dostęp do posesji jest przez chodnik od ul. Akacjowej gdzie jest furtka, której od ul. Kalinowej nie ma. Chodnik kończy się przy ostatnim budynku, ponieważ w przyszłości planowana jest budowa łącząca ul. Kalinową i ul. Ogrodową.

 Pani Henryka Wojciechowska zwróciła uwagę na to że jej posesja nie jest ostatnią na ul. Kalinowej i nie łączy się w żaden sposób z ul. Ogrodową.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjasnił, że inwestycja budowy chodnika miała na celu umożliwienie mieszkańcom, którzy posiadają bezpośrednio wejście na posesję od ul. Kalinowej poruszanie się chodnikiem. Nie wyklucza rozbudowy w przyszłości.

Podkreślił, że mieszkanka posiada wejście od ul Akacjowej.

 Pani Henryka Wojciechowska odpowiedziała, że każda działka przy ul. Kalinowej posiada również wejście od ul. Akacjowej. Jej posesja będzie podzielona o czym napisała w złożonym wniosku. Zapytała dlaczego chodnik nie może zostać przedłużony będąc wciąż w budowie?

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że pozwolenie na budowę jest wydane i inwestor nie może przedłużyć chodnika bez zezwolenia Nadzoru Budowlanego, ponieważ mogłoby się to skończyć nakazem rozbiórki i poprosił mecenasa Przemysława Czaczyka o potwierdzenie.

 ecenas Przemysław Czaczyk potwierdził, że zakres inwestycji jest określony pozwoleniem na budowę i nie można wykraczać poza jego zakres.

 Ad 3. a) b) c)

W dalszej części obrad sesji odbyła się coroczna debata na temat bezpieczeństwa w

mieście Luboń.

/Zał. nr 3/ - Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2016.

/Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2016.

/Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej za rok 2016.

  a) pytania do sprawozdania z działalności Policji za rok 2016

 Radny Marek Samulczyk wyraził aprobatę odnośnie spotkań w szkołach podstawowych i gimnazjach dotyczących edukacji związanej z bezpieczeństwem, przemocą, szkodliwością narkotyków i dopalaczy. Zauważył, że bardzo często jest wymieniana Szkoła Podstawowa nr 1 w Luboniu. Zapytał czy są to spotkania na prośbę dyrektora, czy z decyzji Komendy?

Komendant Policji, Dariusz Majewski odpowiedział że 95% spotkań jest na prośbę dyrektorów szkół.

 Radny Marek Samulczyk zapytał  również o patrole policji i straży miejskiej organizowane przez gminą Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,  jak to wygląda?

 Komendant Policji, Dariusz Majewski wyjaśnił, że służba rozpoczyna się odprawą w komisariacie, patrol wyjeżdża na teren miasta i w przypadku naruszania prawa interweniuje. Patrol odbywa się w piątki i soboty od godziny 17 do godziny 1 w nocy.

 Radny Marek Samulczyk zapytał o oczekiwania Komendy Policji wobec Rady Miasta.

 Komendant Policji, Dariusz Majewski odpowiedział, że w tym czym mogłaby pomóc Rada Miasta to decyzja o przekazaniu środków finansowych na wymianę samochodów Komendy, które są już stare. Na inne rzeczy, jak np. wzrost etatów w Policji, Rada Miasta Luboń wpływu nie ma.

 Radny Marek Samulczyk po pytaniu do Policji jakie mają oczekiwania, zapytał ze  zdziwieniem że nic nie usłyszał ani nie przeczytał w sprawozdaniach  zarówno Policji jak i Straży Miejskiej w kwestii dot. monitoringu w naszym  Mieście. Uważał, że jest bardzo potrzebny i Policja i Straż Miejska powinny o tym mówić i składać wnioski.

 Komendant Policji, Dariusz Majewski odpowiedział, że jest jak najbardziej za tym ażeby taki monitoring był i podał przykłady funkcjonowania monitoringu w innych miastach.

 Radny Paweł Andrzejczak nawiązując do punktu 3 sprawozdania o pionie prewencji zapytał o zespół profilaktyki społecznych wykroczeń,  z czego wynika różnica ilości służb między rokiem 2016 a 2015?

 Komendant Policji, Dariusz Majewski wyjaśnił, że wynika ona ze zmiany struktury.

 b) pytania do sprawozdania Straży Miejskiej

 Radna Magdalena Woźniak  zapytała o interwencje dotyczące podłączenia posesji do kanalizacji sanitarnej, czy są one jeszcze prowadzone?

 Komendant Straży Miejskiej, pan Paweł Dybczyński odpowiedział, że były prowadzone w 2015 roku. Istnieją pojedyncze przypadki gdzie takiego połączenia nie ma, co jest również przedmiotem działań Straży.

 Radny Adam Dworaczyk zwrócił uwagę na to, że ilość interwencji Straży Miejskiej zwiększyła się i to pochwalił. Zakwestionował jednak zasadność niektórych działań np. roznoszenie ulotek czy konkursy na hasło i plakat. Zadaniem Staży Miejskiej jest przede wszystkim działanie na rzecz ładu i porządku w Mieście.

Komendant Straży Miejskiej stwierdził, że zwiększanie świadomości mieszkańców, co można osiągnąć właśnie poprzez ulotki, czy konkursy, wpływa na bezpieczeństwo i porządek w mieście. Chociażby edukacja dotycząca palenia w piecach.

 Radny Dworaczyk poruszył kwestię interwencji w sprawie spalania nieczystości stałych. Odbyło się ich 207, natomiast udowodnienie wykroczenia wystąpiło w 8 przypadkach, zatem 199 interwencji było nieskutecznych.

Komendant Straży Miejskiej odpowiedział jest to problem złożonyi był już poruszany na Komisji Ekologicznej.

 Radny Adam Dworaczyk poruszył też, jak zawsze, sprawę monitoringu w mieście, o który walczy od lat.

 Komendant Straży Miejskiej, Paweł Dybczyński poinformował, że w sprawie monitoringu „zapaliło się zielone światełko”. Po pierwsze w styczniu Rada Miasta uchwaliła budżet, który przewiduje środki finansowe na przedmiotowy cel (30.000,00 zł), po drugie został złożony projekt stworzenia systemu dowodzenia (nie tylko służbami mundurowymi, ale także komunalnymi), w oparciu o miejski monitoring. Powstała ciekawa koncepcja, która będzie rozwijana (z udziałem fachowców i władz miasta, panią Burmistrz i Jej Zastępcą).

 Radny Marek Samulczyk zapytał, czy Straż Miejska wykorzystuje kamery fotopułapki?

 Komendant Straży Miejskiej, Paweł Dybczyński odpowiedział Radnemu, że są wykorzystywane.

 Radny Kazimierz Górecki poruszył kwestię dotyczącą wyrzucania przez mieszkańców sprzętu elektronicznego i uczulał, że jest to problem, któremu Straż Miejska powinna poświęcić więcej uwagi. Jedna, czy dwie interwencje w roku ubiegłym, to zdecydowanie za mało, bo problem ten narasta.

 Komendant Straży Miejskiej, Paweł Dybczyński prosił, ażeby Radni zgłaszali strażnikom miejskim jeśli widzą, że ludzie nielegalnie pozbywają się takiego sprzętu z domów.

 Radny Paweł Andrzejczak zapytał o mandaty za spożywanie alkoholu w miejscach publicznych, jakiej wysokości są te mandaty i czy są ściągane?

 Komendant Straży Miejskiej odpowiedział Radnemu, żemandaty za spożywanie alkoholu w miejscach publicznych są nakładane w wysokości 100 zł zgodnie z taryfikatorem, natomiast jeśli chodzi o ściągalność zajmuje się tym Wydział Opłat i Podatków UM Luboń.

 Radny Samulczyk zwrócił uwagę, że po tym jak Straż Miejska straciła uprawnienia do kontrolowania ruchu drogowego, stała się mało widoczna. Opinia mieszkańców o Straży wymaga polepszenia, ponieważ pojawiają się głosy, że Straż nie odpowiada na prośby o interwencje. W związku z mniejszym zakresem uprawnień, czym zajmują się osoby, które odpowiedzialne były za fotoradary?

 Komendant Straży Miejskiej, pan Paweł Dybczyński odpowiedział Radnemu, że komórka zajmująca się fotoradarem liczyła 3 osoby, w tej chwili te osoby mają przyznane dzielnice do patrolowania.

 Radny Samulczyk zapytał o uwzględnioną w budżecie na 2017 rok potrzebę  zatrudnienia pracownika administracyjnego. Jeśli tyle czynności ubyło to dlaczego potrzebny jest dodatkowy pracownik? Poruszył również kwestię godzin pracy strażników, powinno ich być więcej w dniach i godzinach kiedy jest najwięcej zakłóceń porządku.

 Komendant Straży Miejskiej, Paweł Dybczyński odpowiedział, że zatrudnienie pracownika administracyjnego spowoduje, że Straż będzie bardziej widoczna. Ideą zatrudnienia takiej osoby jest odciążenie strażników od obowiązków administracyjnych, które wymagają pracy przy biurkach. Straż powinna być w terenie.

 c) pytania do sprawozdania z działalności OSP za rok 2016

 Radny Hieronim Gawelski zapytał Prezesa OSP, czy są prowadzone działania dotyczące wytyczenia dróg przeciwpożarowych w ul. Wschodniej w Luboniu i na Osiedlu „Lubonianka”? Dotarcie bowiem do niektórych bloków straży pożarnej, czy pogotowia ratunkowego jest bardzo utrudnione.

 Prezes OSP, Marek Maciejewski odpowiedział Radnemu, że jedynym, który takie działania może podjąć jest Komenda Miejska.

Więcej pytań do Prezesa OSP nie było.

 Debata na temat bezpieczeństwa w mieście została zakończona.

 Ad 4.

/Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2016 rok.

 Pytania do sprawozdania GKRPA:

 

Radny Adam Dworaczyk zapytał, jak członkowie Komisji oceniają ubiegłoroczny tygodniowy pobyt dzieci nad morzem w Łebie? Pytanie Radnego było zadane pod wpływem sesji Rady z dnia 26 stycznia 2017r., kiedy to członkowie Komisji wyrazili opinię, że jeszcze żadna firma nie sprostała Ich oczekiwaniom, co skłoniło do decyzji żeby kolonie letnie zamienić stacjonarnymi półkoloniami. Wtedy Radny Adam Dworaczyk zastanawiał się, czy pomysł zamiany kolonii na półkolonie jest dobrym pomysłem? Jego zdaniem nie. Przeżycia mentalne tych dzieci, które nierzadko po raz pierwszy w życiu miały okazję i szansę wyjechać w góry lub nad morze, są czymś czego nie da się zastąpić stacjonarnymi półkoloniami. Dziwił się że nie ma na rynku polskim jednej solidnej firmy, która zapewniłaby tym dzieciom dobry, niezapomniany wyjazd połączony z profesjonalną terapią. To również było dla Radnego wątpliwe.

Na sesji w dniu 26 stycznia członkowie GKRPA stwierdzili, że jeszcze żadna firma nie sprostała Ich oczekiwaniom. Stąd powyższe pytanie Radnego.

 Na pytanie Radnego odpowiedziała pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, pani Małgorzata Szajek. Stwierdziła, że wszystkie wyjazdy Komisja analizuje bardzo wnikliwie, bo zależy wszystkim na profilaktyce. Programy są napisane bardzo dobrze, a już ich realizacja pozostawia dużo do życzenia. W Łebie dzieci oczywiście wypoczęły, program był szeroki, ale po przyjeździe, po analizie, na podstawie rozmów z rodzicami i dziećmi, członkowie Komisji stwierdzili, że program był niewystarczający. Dlatego Komisja szuka innej formy wypoczynku, która będzie spełniała jej oczekiwania.

 Radny Paweł Andrzejczak zapytał o frekwencję w świetlicach socjoterapeutycznych.

 Na pytanie Radnego odpowiedziała pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, pani Małgorzata Szajek.

Dzieci te są otoczone codzienną opieką od godz. 14:00 do 18:00. Największe obłożenie dzieci jest w godzinach popołudniowych. Oczywiście dzieci chorują i frekwencja ta nie zawsze jest stuprocentowa, ale jest wysoka. Zainteresowanie świetlicami jest duże, bo dzieci otrzymują posiłki i pomoc w nauce.

 Radny Marek Samulczyk powrócił do wyjazdu dzieci nad morze do Łeby i zapytał czy 30 dzieci, które tam spędziły wakacje, to była cała grupa dzieci, które chciały wyjechać, czy dla kogoś zabrakło miejsca?

 

Na pytanie Radnego odpowiedziała pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, pani Małgorzata Szajek.

Nad morze wyjechały wszystkie chętne dzieci, oczywiście po weryfikacji domów przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

 Radny Marek Samulczyk odniósł się też do sprawozdania finansowego GKRPA i stwierdził, że wynagrodzenia członków Komisji powinny być wyszczególnione, a nie spisane pod jedną kwotą. Radny zapytał też o patrole Straży Miejskiej, ponieważ te kwoty również nie są przejrzyste i czytelne. Zamiast spisane w jednym miejscu sprawozdania, przewijają się w kilku miejscach. Zdaniem Radnego sprawozdanie GKRPA jest nieczytelne. Poprosił, aby w przyszłości zwrócić na to uwagę i zmienić.

 Na powyższe odpowiedziała pani Romualda Suchowiak, członek GKRPA i sekretarz.

Wynagrodzenie pełnomocnika Burmistrza w 2016 roku wyniosło 9.000,00 zł.

Patrole Straży Miejskiej wykonywane razem z Policją 12.790,00 zł.

Wynagrodzenie wykładowców szkoleń i konferencji 4.200,00 zł.

 Ad 5.

/Zał. nr 7/ - Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2016 rok.

 Pytania do sprawozdania MOPS:

 Radny Marek Samulczyk zapytał o świadczenia pielęgnacyjne i specjalne zasiłki opiekuńcze. Czy w Luboniu ktoś z tych świadczeń korzystał?

 Odpowiedzi udzieliła pani Justyna Juskowiak, pracownik MOPS w Luboniu.

Są to świadczenia, z których w Luboniu korzysta sporo osób. Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje rodzicowi, który opiekuje się dzieckiem niepełnosprawnym i z tego tytułu rezygnuje z zatrudnienia. Natomiast specjalny zasiłek opiekuńczy dla osoby, która zajmuje się bliskim członkiem rodziny całkowicie niepełnosprawnym, która nie pracuje i nie ma własnych świadczeń. Przy świadczeniu pielęgnacyjnym nie ma kryterium dochodowego. Przy opiekuńczym jest, ponad 700,00 zł na osobę. Ze specjalnego zasiłku opiekuńczego skorzystało w 2016 roku 9 rodzin (na sumę 40.400,00 zł). Z zasiłku pielęgnacyjnego 84 osoby.

 Radny Adam Dworaczyk zapytał o metodologię pracy pracowników socjalnych. Czy przy przyznawaniu zasiłków, których decyzja przyznania jest zawsze uzasadniona, pracownicy kierują się wyłącznie przepisami, czy w jakiś określonych przypadkach jest to też pewna uznaniowość?

 Odpowiedzi udzieliła pani Justyna Juskowiak, pracownik MOPS w Luboniu.

Ustawa o pomocy społecznej mówi, że pierwszym kryterium przyznania świadczeń w postaci zasiłków jest trudna sytuacja życiowa spowodowana różnymi problemami. Ten katalog problemów nie jest katalogiem zamkniętym. Ustawa wymienia tylko niektóre powodujące trudną sytuację w rodzinie. Jest to ustawa z 2004 roku i od tego czasu w tej kwestii się nie zmieniła. Natomiast rzeczywistość się zmienia. Mijają lata i pojawiają się nowe problemy. Rodziny często borykają się z wieloma złożonymi problemami. Brak bezpieczeństwa finansowego to najczęstsze problemy klientów MOPS. Drugim dużym problemem to samotne rodzicielstwo. Kolejny, to problem przemocy. Rośnie ilość niebieskich kart, które wpływają do Ośrodka. Problemem są też uzależnienia dzieci i rodziców, problemy emocjonalne i zaburzenia psychiczne. Niepełnosprawność intelektualna. Podsumowując, w pierwszej kolejności o przyznaniu pomocy decyduje trudna sytuacja życiowa. W drugiej kryterium dochodowe. Ustawa o pomocy społecznej daje furtkę, że jeśli rodzina przekracza kryterium dochodowe, w sytuacji wyjątkowo trudnej można przyznać świadczenie celowe. MOPS w Luboniu z tego artykułu korzysta, głównie w okresie zimowym, kiedy jest konieczność zakupu opału, a jest to duży jednorazowy wydatek dla rodziny. MOPS ma też możliwość przyznania posiłków, z których korzysta mnóstwo dzieci. Z tej formy pomocy korzystają również dorośli. Funkcjonuje bank żywności, z którego zasobów korzysta ponad 400 rodzin.

 Na tym dyskusję zakończono.

 O godz. 19:11 salę obrad opuścił Radny Jakub Bielawski.

 Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo Centrum-Południe - teren szkoły i usług w rejonie ul. Kołłątaja w Luboniu” przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM.

Burmistrz Miasta Luboń przystąpił do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń „Żabikowo Centrum-Południe – teren szkoły i usług w rejonie ul. Kołłątaja w Luboniu”, zwanej dalej planem, na podstawie uchwały Nr XXIII/143/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 29 września 2016 r. Procedura formalno-prawna sporządzania planu została przeprowadzona w trybie art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2016, poz. 787 ze zm.) i art. 39 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2016, poz. 353 ze zm.) stosownie do ich wymogów oraz zgodnie z przepisami odrębnymi. Poinformowano o możliwości składania wniosków do planu oraz uzyskano niezbędne opinie i uzgodnienia. Następnie w dniach od dnia 10 lutego 2017r. do 2 marca 2017r. projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został wyłożony do publicznego wglądu i poddany dyskusji publicznej, która odbyła się w dniu 24 lutego 2017r. W terminie przewidzianym do składania uwag nie wpłynęła żadna uwaga, zatem Burmistrz Miasta Luboń odstąpił od dokonania rozstrzygnięcia. Projekt uchwały wraz z załącznikami został przedstawiony Radzie Miasta Luboń.

Ustalenia planu nie naruszają ustaleń zawartych w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń ze zmianami” przyjętego uchwałą Nr XXXII/195/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 23 maja 2013 r., zgodnie z którym wskazano istniejące przeznaczenie terenu dla obszaru planu, tj. usługi oświaty (UO) oraz usługi sportu i rekreacji (US). Plan obejmuje obszar położony w granicach Miasta o w pełni wykształconej zwartej strukturze funkcjonalno-przestrzennej i przeznaczony jest głównie do zabudowy usług oświaty oraz usług sportu i rekreacji. Obszar objęty planem tworzy harmonijną całość, uwzględnia w uporządkowanych relacjach wszelkie uwarunkowania i wymagania funkcjonalne, społeczno-gospodarcze, środowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjnoestetyczne. Realizacja planu umożliwi uzupełnienie istniejącej na tym terenie zabudowy o tożsamej funkcji. Powyższe zmierza zatem do efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz wykorzystania jej walorów ekonomicznych. W celu zachowania ładu przestrzennego oraz wkomponowania planowanej inwestycji w istniejącą zabudowę ustalono w planie parametry zabudowy takie jak linie zabudowy, wskaźniki zagospodarowania terenów i parametrów kształtowania zabudowy. Ponadto dla zapobieżenia i minimalizacji ewentualnych skutków konfliktów przestrzennych ustalono nakaz realizacji zieleni izolacyjnej, która ma stanowić bufor od terenów zabudowy usługowej. Walory architektoniczne i krajobrazowe uwzględniono poprzez wprowadzenie ustaleń dotyczących warunków sytuowania reklam, tablic informacyjnych, szyldów, ogrodzeń i infrastruktury technicznej. Ponadto określono ustalenia służące ochronie elewacji frontowych budynków oraz w zakresie kolorystyki obiektów, które potencjalnie mogą dysharmonizować przestrzeń. Wymagania dotyczące ochrony środowiska, zostały spełnione poprzez ustalenie m.in. zakazu lokalizacji przedsięwzięć mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko z wyjątkiem inwestycji celu publicznego, ochrony wód podziemnych, dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, ochrony istniejącego drzewostanu oraz zagospodarowania zielenią wszelkich wolnych od zabudowy terenów, rozwiązań w zakresie odprowadzania ścieków bytowych i komunalnych oraz wód opadowych, określenie ekologicznych źródeł ciepła, dopuszczenie stosowania odnawialnych źródeł energii. Obszar objęty planem nie obejmuje gruntów rolnych i leśnych, w związku z czym nie wymaga ustalania zasad ich ochrony, a ponadto leży poza obszarami cennymi przyrodniczo. Ze względu na niewystępowanie na terenie objętym planem zewidencjonowanych obiektów architektonicznych oraz stanowisk archeologicznych podlegających ochronie konserwatorskiej oraz dóbr kultury współczesnej nie ustalono wymagań w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego. Wspomniane wyżej ustalenia dotyczące ochrony środowiska, mają także wpływ na ochronę zdrowia oraz bezpieczeństwo ludzi i mienia. Zaspokojenie potrzeb osób niepełnosprawnych zostało zapewnione poprzez zapisy dotyczące przestrzeni publicznych oraz obowiązek uwzględnienia miejsc postojowych zaopatrzonych w kartę parkingową realizowanych w odniesieniu do terenów przeznaczonych pod zabudowę. Ze względu na lokalizację terenu objętego planem w obszarze o wykształconej strukturze funkcjonalno-przestrzennej realizacja nowej zabudowy będzie możliwa przy wykorzystaniu istniejących elementów wyposażenia technicznego i zagospodarowania terenu, co pozwoli na racjonalne gospodarowanie przestrzenią, a tym samym uwzględnione zostaną walory ekonomiczne przestrzeni. Ustalenia planu nie naruszają prawa własności, ponieważ cały teren jest własnością Miasta Luboń. Na obszarze objętym planem uwzględniono szczególne potrzeby w zakresie granic, obronności i bezpieczeństwa państwa poprzez ograniczenie wysokości zabudowy oraz wprowadzenie obowiązku dokonywania uzgodnień planowanych inwestycji ze względu na położenie w zasięgu powierzchni ograniczających lotniska wojskowego Poznań-Krzesiny. Plan uwzględnia potrzeby interesu publicznego poprzez ustalenia dotyczące przestrzeni publicznych, ale także poprzez umożliwienie rozwoju funkcji usług oświaty oraz sportu i rekreacji, które służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej, kultury oraz kultury fizycznej i turystyki, a zatem należą do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8-10 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016, poz. 446 ze zm.) W planie uwzględniono również potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych, poprzez określenie możliwości i zasad ich realizacji. Udział społeczeństwa w pracach nad planem, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i zachowaniu jawności i przejrzystości procedur planistycznych został zapewniony poprzez informacje publikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Luboń, ogłoszenie w prasie oraz obwieszczenie na tablicach ogłoszeń o:

1.przystąpieniu do sporządzania projektu planu,

2.wyłożeniu projektu do publicznego wglądu,

3.możliwości składania wniosków i uwag do planu na piśmie, ustnie do protokołu lub za

pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich podpisem

elektronicznym na adres Urzędu Miasta Luboń.

Potrzeba zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności została uwzględniona poprzez wykorzystanie istniejącej sieci wodociągowej oraz ustalenia dotyczące ochrony wód podziemnych. Ponadto uwzględniono w tym zapotrzebowanie na wodę do celów przeciwpożarowych. Zapisy planu uwzględniają interes publiczny i interesy prywatne. Obszar objęty planem w całości stanowi grunt Miasta Luboń, a realizowane na nim obiekty mają służyć edukacji publicznej, ale także promocji zdrowego i aktywnego stylu życia oraz propagowania kultury wśród mieszkańców Miasta. Jednocześnie ustalenia dążą do zapewnienia komfortu użytkowania sąsiedniej zabudowy, tym samym równoważąc potrzeby zainteresowanych stron. W związku z położeniem obszaru objętego planem w wykształconej strukturze funkcjonalno-przestrzennej realizacja nowej zabudowy nie spowoduje znaczącego wzrostu transportochłonności układu przestrzennego. Ponadto obszar planu posiada dobrą dostępność do komunikacji publicznej w związku z lokalizacją w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków komunikacji zbiorowej. Ustalenia planu umożliwiają również rozwój dróg rowerowych, a także wprowadzają obowiązek realizacji infrastruktury towarzyszącej poprzez określenie wskaźnika minimalnej liczby stanowisk postojowych dla rowerów. Dnia 6 czerwca 2016r. Rada Miasta Luboń podjęła uchwała Nr XXI/129/2016 w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Niniejszy plan jest aktualny i zgodny z kierunkami zagospodarowania przestrzennego ustalonymi w Studium. Plan umożliwia realizację inwestycji, której efektem będzie poprawa standardu oraz funkcjonalności terenu, co wpłynie nie tylko na komfort życia mieszkańców Miasta, a w tym ich zdrowie i kondycję fizyczną, ale także będzie stanowić ważny element promocji Miasta.

Prognoza finansowania skutków uchwalenia planu określa potencjalne dochody i wpływy z tytułu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z tym, że cały obszar objęty planem stanowi własność Miasta Luboń oraz jest w znacznym stopniu już zagospodarowany pojawiające się wydatki związane będą z realizacją nowych inwestycji i uzupełniania funkcji sportu i rekreacji o nowe obiekty budowlane. Z kolei ich wysokość zależna będzie od przyjętych koncepcji zagospodarowania terenu oraz rozwiązań technicznych. Prognoza skutków finansowych uwzględnia maksymalne możliwości zagospodarowania obszaru objętego planem, a faktyczne wartości wpływów i wydatków budżetu Miasta mogą odbiegać od przewidywanych w opracowanej prognozie.

W związku z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.

 Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Podczas dyskusji Radny Łukasz Budzyński zapytał, czy 15% powierzchni biologicznie czynnej to jest minimum jakie trzeba zachować? Czy możnaby zapisać mniejszy procent?

 Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałat odpowiedział Radnemu, że 15%. powierzchnia została zapisana jako dolny próg w Studium, w związku z powyższymz tym dokumentem musi być zgodny plan miejscowy.

 Radny Marek Samulczyk zapytał o miejsca parkingowe dla kompleksu sportowego przy ul. Kołłątaja. Zdaniem Radnego już w obecnej sytuacji parking jest przeciążony, a po rozbudowie obiektu miejsc z pewnością będzie brakować.

 Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak: Podjęcie planu będzie punktem wyjścia do zagospodarowania przestrzeni sportowej przy ul. Kołłątaja. Trwają konsultacje ze środowiskiem sportowym i kadrą nauczycielską obecnego Gimnazjum nr 2 a przyszłej Szkoły Podstawowej nr 5 i w zależności od tego jakie zapadną decyzje, będą podjęte stosowne kroki. Jeśli będzie to obiekt kubaturowy, to przedłużenie parkingu o 50 miejsc w stronę ul. Westerplatte, zapisanych w planie miejscowym, mają uzasadnienie.

 Radny Marek Samulczyk zapytał też, czy po uchwaleniu przedmiotowego planu Miasto planuje inwestycje miejskie na tym terenie?

 Zastępca Burmistrza, Mateusz Mikołajczak: Oczywiście tak.

 Radny Kazimierz Górecki zapytał, czy ze strony mieszkańców były jakieś uwagi lub protesty odnośnie miejscowego planu?

Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałat odpowiedział Radnemu, że nie było żadnych uwag ani protestów mieszkańców.

 Na tym dyskusję zakończono.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek,

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od

głosu – 1 radny/.

Uchwała została podjęta.

(zał. Nr 8) – UCHWAŁA NR XXX/219/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo Centrum-Południe - teren szkoły i usług w rejonie ul. Kołłątaja w Luboniu”.

 Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Luboń przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM.

W ustawie Prawo energetyczne stwierdza się, że do zadań własnych gminy, w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe na obszarze gminy, należy planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe. W związku z powyższym w maju 2009r. podjęto uchwałę w sprawie „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, ,energię elektryczną i paliwa gazowe Miasta Luboń”, które zostały aktualizowane na przełomie 2012/13 i przyjęte uchwałą Rady Miasta Luboń w maju 2013r.

Ustawa Prawo energetyczne obligatoryjnie wymaga aktualizacji założeń najmniej co 3 lata, a więc w październiku 2016r. podjęto decyzję o realizacji tego wymogu. Powyższe opracowanie zostało ściśle powiązane z zapisami :

·obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania

przestrzennego Miasta Luboń;

·Bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę dla terenu Miasta Luboń- marzec

2016r.

·kierunkami zmian przewidywanymi i zapisanymi już w projekcie Studium (stan na etapie

„opiniowania i uzgadniania);

·danych dostarczonych przez gestorów mediów energetycznych oraz w oparciu

o deklaracje gmin sąsiednich.

Projekt, zgodnie z wymogami ustawy, przedłożono samorządowi województwa do zaopiniowania, co nastąpiło po korektach redakcyjnych na stronach 17 i 22 – decyzja Zarządu Województwa. W okresie od 24 stycznia 2017r. do 15 lutego 2017r. odbyło się wyłożenie do publicznego wglądu, a podczas jego trwania, z przedłużeniem do 17 lutego br. Nie wpłynęła żadna uwaga. Założenia nie są prawem miejscowym ale wymagają przyjęcia przez Radę Miasta Luboń w trybie uchwały, a więc ich aktualizacja jest również objęta tym obowiązkiem.

 Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Podczas dyskusji Radny Kazimierz Górecki zapytał, czy jako Luboń spełniamy zapotrzebowanie energetyczne z odnawialnych źródeł energii w szkołach, przedszkolach, tj. w obiektach użyteczności publicznej i czy taka informacja znajduje się w Urzędzie? Zdaniem radnego powinna być zawieszona w widocznym miejscu na wejściu do Urzędu.

 Kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM, pan Hubert Prałat odpowiedział Radnemu, że te informacje są i zostały zawarte w opracowanym dokumencie. Ich opublicznianie leży w gestii zarządzających mieniem komunalnym.

 Radny Marek Samulczyk zachęcał do wykorzystywania odnawialnych źródeł energii, ażeby korzystać z paneli fotoalkaicznych na budynkach użyteczności publicznej. Radny sam osobiście założył takie panele na swojej posesji i wie, że ta inwestycja szybko się zwraca i jest bardzo opłacalna. Jest to przyszłość, w którą warto inwestować.

 Na tym dyskusję zakończono.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 9) – UCHWAŁA NR XXX/220/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie przyjęcia aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Luboń.

  Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz w sprawie zmiany uchwały nr VII/37/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Luboń przedstawiła kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury UM, pani Romualda Suchowiak.

Podjęta przez Radę Miasta Luboń Uchwała nr XXIX/211/2017 z dnia 23 lutego 2017 r. w sprawie projektudostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz w sprawie zmiany uchwały nr VII/37/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Luboń uzyskała pozytywną opinię Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz pozytywną opinię Organizacji Międzyzakładowej NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania Region Wielkopolska.

W związku z powyższym, w dniu 30 marca 2017r. przedłożono Radzie Miasta do przyjęcia tę samą uchwałę z wykreśleniem słowa projekt.

 Uchwałę opiniowały Komisje: Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 wstrzymał się od głosu:

Dworaczyk Adam Tomasz,

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od

głosu – 1 radny/.

Uchwała została podjęta.

(zał. Nr 10) – UCHWAŁA NR XXX/221/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz w sprawie zmiany uchwały nr VII/37/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Luboń.

 Ad 9.

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Podjęcie uchwały było niezbędne do współpracy z Miastem Poznań w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami. Miasto Luboń chce przekazywać pod opiekę bezdomne zwierzęta z terenu Lubonia do Schroniska dla zwierząt w Poznaniu. Jest to miejsce położone bliżej od Lubonia niż Schronisko dla zwierząt w Przyborówku. Umieszczenie zwierząt w ww. schronisku umożliwi mieszkańcom szybszy dojazd m. in. po odbiór zagubionego pupila lub po odbiór adoptowanego psa. Należy zaznaczyć, że Schronisko dla zwierząt w Przyborówku zaproponowało realizację ww. zadania za kwotę wyższą o 100 zł niż Schronisko dla zwierząt w Poznaniu. Wożenie zwierząt do bliżej położonego schroniska pozwoli też zaoszczędzić czas i pieniądze przeznaczane na dowozy zwierząt. Proponowana regulacja będzie skutkowała obciążeniami finansowymi dla budżetu Miasta. Będzie to koszt 57 000 zł zryczałtowanej dotacji celowej dla Miasta Poznań na porozumienie międzygminne dot. zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami. Źródła pokrycia realizacji przedsięwzięcia - Budżet Miasta 900/90013/2310.

Mieszkańcy będą bardziej zadowoleni, bo zwierzęta bezdomne będą bliżej Lubonia niż w poprzednich latach. Umieszczenie zwierząt w ww. schronisku umożliwi mieszkańcom szybszy dojazd m. in. po odbiór zagubionego pupila lub po odbiór adoptowanego psa.

 Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 11) – UCHWAŁA NR XXX/222/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.

  Ad 10.

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń” przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

Sporządzenie uchwały jest w pełni uzasadnione z uwagi na fakt zapisu art. 11 a ust. 1, który stanowi, że Rada gminy wypełniając obowiązek, o którym mowa w art. 11 ust. 1 określa w drodze uchwały program opieki nad zwierzętami bezdomnymi i zapobiegania bezdomności zwierząt. Uchwała jest podejmowana po zasięgnięciu opinii Powiatowego Lekarza Weterynarii w Poznaniu, Fundacji Ochrony Zwierząt Animal Security i Koła Łowieckiego nr 78 „Łoś”. Proponowana regulacja będzie skutkowała obciążeniami finansowymi dla budżetu Miasta. Przedsięwzięcie będzie realizowane ze środków pochodzących z budżetu Miasta. Przyjęcie niniejszej Uchwały pozwoli na zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń oraz opiekę nad zwierzętami bezdomnymi i żyjącymi na wolności kotami.

 Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 12) – UCHWAŁA NR XXX/223/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

 Ad 11.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/240/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie zaliczenia dróg lokalnych do kategorii dróg gminnych Miasta Luboń przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski.

 Uchwała miała na celu uzupełnienie wykazu dróg publicznych gminnych na terenie Miasta

Luboń, o działkę 13/5, która została włączona do ulicy Podlaskiej.

 Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 13) – UCHWAŁA NR XXX/224/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie  zmiany uchwały nr XXXIX/240/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie zaliczenia dróg lokalnych do kategorii dróg gminnych Miasta Luboń.

  Ad 12.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na 2017 rok wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dochody budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę 113.356,00 zł do kwoty 112.578.000,00 zł.

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe

w par. 0610 - Wpływy z opłat egzaminacyjnych oraz opłat za wydawanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów i ich duplikatów zwiększono dochody o kwotę 350,00 zł,

w par. 0690 - Wpływy z różnych opłat zmniejszono o kwotę 350,00 zł, zmiany dokonano w celu dostosowania planu do zmiany klasyfikacji budżetowej.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania

w par. 2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje własnych zadań bieżących gmin zwiększono o kwotę 80.376,00 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 13.03.2017r. nr FB-I.3111.66.2017.4 z przeznaczeniem na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

Rozdział 85295 - Pozostała działalność

par. 0830 - Wpływy z usług zwiększono dochody o kwotę 2.500,00 zł

par. 0970 - Wpływy z różnych dochodów zmniejszono o kwotę 2.500,00 zł

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Rozdział 85415 - Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym

- wprowadzono dotację celową z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących (par. 2030) w kwocie 32.980,00 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego z dnia 22.03.2017r. nr FB-I.3111.74.2017.8, z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów.

Wydatki budżetu Miasta Luboń zwiększono o kwotę zwiększono o kwotę 113.356,00 zł do

kwoty 116.517.175,00 zł.

Dział 600 - Transport i łączność

Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne

- zwiększono wydatki na inwestycje o kwotę 203.000,00 zł, w tym zadania:

- Budowa al. Jana Pawła II - zmniejszono o kwotę 680.000,00 zł,

- Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie

miasta Luboń - zwiększono o kwotę 883.000,00 zł.

Podpisano umowę na realizację inwestycji pn. Budowa al. Jana Pawła II. Wartość umowy jest niższa od kwoty zaplanowanej na ten cel w budżecie. Pozwala to na przesunięcie wolnych środków w celu zabezpieczenia środków na wykonanie prac związanych z przebudową ul. Żabikowskiej.

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami

- dokonano przeniesienia kwoty 26.100,00 zł, zaplanowanej na wynagrodzenia i składki od

nich naliczane, do rozdziału 75023, zmiana związana jest z rozliczeniem między Biurem

Majątku Komunalnego a Urzędem Miasta,

- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejszono o kwotę 300,00 zł, kwota przeniesiona do rozdziału 90001.

Dział 710 - Działalność usługowa

Rozdział 71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego

- dokonano przeniesienia kwoty 54.500,00 zł z grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,

w związku ze zmianą sposobu realizacji części planów miejscowych.

Dział 750 - Administracja publiczna

Rozdział 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane zwiększono o kwotę 26.100,00 zł.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne

- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono

o kwotę 2.500,00 zł,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych zmniejszono o kwotę 200,00 zł,

- zakupy inwestycyjne zmniejszono o kwotę 2.300,00 zł, dokonano przeniesienia środków pozostałych po zakupie rozpieracza kolumnowego na przeglądy okresowe sprzętu i samochodów.

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Rozdział 85195 - Pozostała działalność

- dokonano przeniesienia kwoty 2.000,00 zł z grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań na wynagrodzenia i składki od nich naliczane.

Dział 852 - Pomoc społeczna zwiększono o kwotę

Rozdział 85230 - Pomoc w zakresie dożywiania

- świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 80.376,00 zł, z przeznaczeniem na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Rozdział 85415 - Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym

- świadczenia na rzecz osób fizycznych zwiększono o kwotę 32.980,00 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów.

9. Dział 855 - Rodzina

Rozdział 85502 - Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

- dokonuje się przeniesienia kwoty 759,00 zł z grupy wynagrodzenia i składki od nich naliczane do grupy wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód zwiększono o kwotę

- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań zwiększono o kwotę 300,00 zł

z przeznaczeniem na zwiększenie odpisu na ZFŚS.

- wydatki na inwestycje zmniejszono o kwotę 203.000,00 zł, w tym zadania:

- Budowa al. Jana Pawła II - zmniejszono o kwotę 280.000,00 zł,

- Uregulowanie gospodarki wód opadowych i roztopowych na terenie miasta Luboń - zwiększono o kwotę 77.000,00 zł.

Podpisano umowę na realizację inwestycji pn. Budowa al. Jana Pawła II. Wartość umowy jest niższa od kwoty zaplanowanej na ten cel w budżecie. Pozwala to na przesunięcie wolnych środków w celu zabezpieczenia środków na wykonanie prac związanych z przebudową ul. Żabikowskiej.

Rozdział 90013 - Schroniska dla zwierząt

- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejsza się o kwotę 56.500,00 zł,

- dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zwiększa się o kwotę 57.000,00 zł, w celu zapewnienia środków na realizacje porozumienia międzygminnego w zakresie prowadzenia schroniska dla zwierząt.

Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg

- wydatki jednostek budżetowych związane z realizacją ich statutowych zadań zmniejsza się o kwotę 500,00 zł.

  Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: , Budżetu i Finansów, Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały z autopoprawkami głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 14) – UCHWAŁA NR XXX/225/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 Ad 13.

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/30/2015 Rady Miasta Luboń ws. powołania komisji ds. Zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów przedstawiła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska.

Zmiana par. 2 w uchwale miała na celu uaktualnienie jej i wprowadzenie uniwersalnych terminów, które będą dotyczyły także wyborów do kolejnej kadencji Rady Seniorów.

 Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 Dyskusji nie było.

 Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

głosów wstrzymujących nie było.

 nieobecny:

Bielawski Jakub.

 W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

/za podjęciem uchwały głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od

głosu – 0 radnych/.

Uchwała została podjęta jednogłośnie.

(zał. Nr 15) – UCHWAŁA NR XXX/226/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie  zmiany uchwały nr VI/30/2015 Rady Miasta Luboń ws. powołania komisji ds. Zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów.

 Ad 14.

Kwartalne sprawozdania Komisji Rady z bieżących prac (za miesiące: styczeń, luty, marzec 2017r.).:

 /Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska  za okres od stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej  za okres od stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej  za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów  za okres od

stycznia do marca 2017r.

/Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej  za okres od

stycznia do marca 2017r.

  Ad 15.

/Zał. nr 22 - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 Pytań nie było.

  Ad 16.

/Zał. nr 23/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 /Zał. nr 24/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 /Zał. nr 25/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  Pytania do sprawozdań Burmistrzów:

Radny Kazimierz Górecki zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o spotkanie z przedstawicielami Aquanet w sprawie planu inwestycyjnego.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że pierwsza kwestia dotyczyła budowy kanalizacji deszczowej na Kotowie i jej przedłużenia do ul. Niezłomnych w Luboniu. Druga kwestia dotyczyła przekazania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedury przetargowej na remont ul. Żabikowskiej. Dodatkowo Aquanet zadeklarował, że rozpocznie prace związane z budową kanalizacji sanitarnej w ul. Osiedlowej, Żabikowskiej, Źródlanej.

 Radny Kazimierz Górecki zapytał, czy była też mowa o ul. Wczasowej?

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski odpowiedział Radnemu, że jeśli chodzi o wodociąg w ul. Wczasowej, to jest deklaracja ze strony Aquanet, że dołączy brakujący fragment do zadania pierwotnego.

 Radna Magdalena Woźniak zapytała panią Burmistrz, na jakim etapie jest sprawa Domu Włodarza?

 Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnej, że wniosek Miasta dotyczący aplikowania o środki unijne na przebudowę i budowę Domu Władarza jest na etapie oceny formalnej.

 Radna Magdalena Woźniak zapytała panią Burmistrz o Program Rewiztalizacji.

 Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska poinformowała o przystąpieniu Miasta do Programu Rewitalizacji. W związku z powyższym konsultowane będą wszystkie dokumenty dotyczące obszarów zdegradowanych i przeznaczonych do rewitalizacji. Dokumenty te znajdują się na BIP UM i pani Burmistrz poprosiła Radnych, żeby się z nimi zapoznali. Wypracowane dokumenty będą podstawą do ubiegania się o środki unijne.

 Radna Magdalena Woźniak zapytała też  Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o udział w konferencji na temat dróg betonowych.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski opowiedział o tzw. metodzie betonowej wałowanej. Jest to efektowna, szybka metoda budowania nawierzchni utwardzonych.

 Radny Marek Samulczyk poprosił Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o doprecyzowanie pkt 14 i 17 sprawozdania.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił Radnemu, że jeśli chodzi o pkt 14, to sprawa dotyczyła składanego 10 marca wniosku, w ramach działania 3.3.3. Sprawa dotyczyła interpretacji pewnych zapisów znajdujących się we wniosku. Konkretnie chodziło o modernizację kanalizacji deszczowej w ul. Dworcowej. Chodziło o pewność, że Meropolia nie zakwestionuje kosztów. Jej budowa bowiem została wyceniona na 5 mln, co jest kwotą ogromną. Stąd Burmistrz postanowił wytłumaczyć istotę ważności tej inwestycji.

Jeśli chodzi o pkt 17, to Urząd Marszałkowski zaproponował udział poszczególnych gmin w tworzenie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Udział naszego Miasta w Poznańskiej Metropolii na dzień dzisiejszy jest bardzo korzystny. Jest to kwota 6 tys. zł. To może się zmienić, bo wymaga akceptacji gmin pozostałych.

   Ad 17.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych były na bieżąco przekazywane.

  Ad 18.

Interpelacje i zapytania.

Na XXX sesji Rady Miasta Luboń, w dniu 30 marca 2017r. zostały złożone trzy (3) interpelacje.

 /Zał. Nr 26/ - Interpelacja nr 4/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca niewyjaśnionych nadal kwestii związanych z adaptacją owalnych części wraz z łącznikiem hali widowiskowo-sportowej w Losir.

 /Zał. Nr 27/ - Interpelacja nr 5/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca inwestycji w zakresie odprowadzania wód opadowych w rejonie "Nowego Centrum Lubonia".

 /Zał. Nr 28/ - Interpelacja nr 6/2017 Radnego Patryka Bartkowiaka dotycząca ewentualnego zamontowania w Luboniu inteligentnych systemów sterowania ruchem ulicznym.

 Zapytania:

 Radna Magdalena Woźniak powróciła do sprawy ul. Jaśminowej i zapytała ile będzie trzeba zapłacić odszkodowania jeśli nie dojdzie do ugody z właścicielką działki przy ul. Kołłątaja?

 Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała Radnej, że ok. 514 tys. zł. Będzie trzeba oddać działkę przy ul. Kołłątaja i zapłacić odszkodowanie za utratę wartości przedmiotowego gruntu.

 Radna Magdalena Woźniak podniosła też sprawę mieszkanki ul. Akacjowej i stwierdziła, że tłumaczenie, że mieszkanka ta nie ma bramy i dlatego chodnik nie dochodzi do Jej posesji, nie znajduje uzasadnienia. Nie Ona jedyna nie ma bramy, a jednak inni chodnik mają.

 Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśniał, że chodnik dochodzi do ostatniego domostwa, które fizycznie tam jest, a właściciele korzystają z wejścia właśnie od tej ulicy (pani ma wejście od ul. Akacjowej, a chodnik jest robiony w ul. Kalinowej).

 Radna Magdalena Woźniak powróciła też do sprawy zniszczonego chodnika w ul. Poznańskiej. Zdecydowanie Miasto powinno egzekwować, aby drogi i chodniki po jakichkolwiek inwestycjach były przywracane do stanu pierwotnego.

 Radna Magdalena Woźniak zasugerowała też, że sprawa drogi obwodowej powinna być przedmiotem dyskusji Komisji Komunalnej RML.

Radna Magdalena Woźniak poprosiła o możliwość sprzedaży roczników historycznych, wydawanych przez Stowarzyszenie  FORUM w Bibliotece Miejskiej w Luboniu. Niestety na dzień dzisiejszy Biblioteka nie zajmuje się dystrybucją tych książek, a jest to tak na prawdę jedyne miejsce, w którym może się odbywać.

 Ad 19.

Wolne głosy i wnioski:

W wolnych głosach i wnioskach Radna Katarzyna Frąckowiak złożyła trzy (3) pisemne wnioski.:

 Wniosek nr I dot. wydania kartek pocztowych z wizerunkiem Miasta Luboń.

/Zał. Nr 29/ - Wniosek nr 24/2017  dot. wydania kartek pocztowych z wizerunkiem Miasta Luboń.

 Wniosek nr II dot. remontu słupów energetycznych.

/Zał. Nr 30/ - Wniosek nr 25/2017  dot.  remontu słupów energetycznych.

 Wniosek nr III dot. zamiany gruntów.

/Zał. Nr 31/ - Wniosek nr 26/2017  dot.  zamiany gruntów.

  Radny Paweł Antoni Wolniewicz poinformował, że będzie uaktualniana mapa zagrożeń i miejsc niebezpiecznych. W związku z powyższym zwrócił się do Radnych z prośbą o przesyłanie bezpośrednio do Niego zdjęć z takimi miejscami lub po prostu takie miejsca wskazywać.

 Pisemny wniosek złożył też Radny Patryk Bartkowiak, dotyczący zastosowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Wschodnia/ Wojska Polskiego / Żabikowska.

/Zał. Nr 32/ - Wniosek nr 27/2017  dot. zastosowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Wschodnia / Wojska Polskiego / Żabikowska.

 Na koniec wolnych głosów i wniosków Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska przypomniała Radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych do dnia 30 kwietnia. W dalszej kolejności podano terminy spotkań Komisji i sesji.

  Ad 20.

Do protokołu nr XXIX/2017 sesji Rady Miasta Luboń, z dnia 23 lutego 2017r. uwag

nie było.

Za przyjęciem protokołu nr XXIX/2017 głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej,

Bartkowiak Patryk Marcin,

Budzyński Łukasz Piotr,

Dworaczyk Adam Tomasz,

Ekwińska Katarzyna,

Franek Dorota,

Gawelski Hieronim,

Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

Okupniak Andrzej Roman,

Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika,

Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak-Patej Magdalena Anna,

Zygmanowska Teresa,

 głosów przeciwnych nie było,

 głosów wstrzymujących nie było.

 W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

 Nieobecni: Bielawski Jakub, Katarzyna Frąckowiak.

 /za przyjęciem protokołu nr XXIX/2017, z dnia 23 lutego 2017r. głosowało - 19

radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/.

Protokół nr XXIX/2017, z dnia 23 lutego 2017 roku został przyjęty jednogłośnie.

  Ad 21.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, pani Teresa Zygmanowska

zamknęła XXX sesji Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 21:22.

  Załączniki:

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 /zał nr 2/ - Zażalenie na decyzję nr 3327/16 w sprawie budowy chodnika na ulicy Kalinowej. Wniosek pani Henryki Wojciechowskiej.

 /Zał. nr 3/ - Sprawozdanie z działalności Policji za rok 2016.

 /Zał. nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2016.

 /Zał. nr 5/ - Sprawozdanie z działalności Ochotniczej Straży Pożarnej za rok 2016.

 /Zał. nr 6/ - Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii za 2016 rok.

 /Zał. nr 7/ - Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu za 2016 rok.

 (zał. Nr 8) – UCHWAŁA NR XXX/219/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Żabikowo Centrum-Południe - teren szkoły i usług w rejonie ul. Kołłątaja w Luboniu”.

 (zał. Nr 9) – UCHWAŁA NR XXX/220/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie przyjęcia aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Luboń.

 (zał. Nr 10) – UCHWAŁA NR XXX/221/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz w sprawie zmiany uchwały nr VII/37/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie: ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Luboń.

 (zał. Nr 11) – UCHWAŁA NR XXX/222/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Luboń i Miastem Poznań powierzającego Miastu Poznań zadanie własne zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami.

 (zał. Nr 12) – UCHWAŁA NR XXX/223/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Luboń”.

 (zał. Nr 13) – UCHWAŁA NR XXX/224/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie  zmiany uchwały nr XXXIX/240/2013 Rady Miasta Luboń z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie zaliczenia dróg lokalnych do kategorii dróg gminnych Miasta Luboń.

 (zał. Nr 14) – UCHWAŁA NR XXX/225/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2017 rok.

 (zał. Nr 15) – UCHWAŁA NR XXX/226/2017 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie  zmiany uchwały nr VI/30/2015 Rady Miasta Luboń ws. powołania komisji ds. Zaopiniowania kandydatów do Lubońskiej Rady Seniorów.

 /Zał. nr 16/ - Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Sfery Społecznej za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 17/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Ochrony Środowiska  za okres od stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 18/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Organizacyjno-Prawnej  za okres od stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 19/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Komunalnej  za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 20/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Budżetu i Finansów  za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 21/ -Sprawozdanie z bieżących prac Komisji Rewizyjnej  za okres od

stycznia do marca 2017r.

 /Zał. nr 22 - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 /Zał. nr 23/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 /Zał. nr 24/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 /Zał. nr 25/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach

podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 /Zał. Nr 26/ - Interpelacja nr 4/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca niewyjaśnionych nadal kwestii związanych z adaptacją owalnych części wraz z łącznikiem hali widowiskowo-sportowej w Losir.

 /Zał. Nr 27/ - Interpelacja nr 5/2017 Radnego Jakuba Bielawskiego dotycząca inwestycji w zakresie odprowadzania wód opadowych w rejonie "Nowego Centrum Lubonia".

 /Zał. Nr 28/ - Interpelacja nr 6/2017 Radnego Patryka Bartkowiaka dotycząca ewentualnego zamontowania w Luboniu inteligentnych systemów sterowania ruchem ulicznym.

 /Zał. Nr 29/ - Wniosek nr 24/2017  dot. wydania kartek pocztowych z wizerunkiem Miasta Luboń.

 /Zał. Nr 30/ - Wniosek nr 25/2017  dot.  remontu słupów energetycznych.

 /Zał. Nr 31/ - Wniosek nr 26/2017  dot.  zamiany gruntów.

 /Zał. Nr 32/ - Wniosek nr 27/2017  dot. zastosowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Wschodnia / Wojska Polskiego / Żabikowska.

 /Zał. nr 33/ – Lista obecności z XXX sesji radnych.

 /Zał. nr 34/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych