Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006: Protokół nr XLIV/2006 z XLIV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 26 stycznia 2006r.

Protokół nr XLIV/2006

z XLIV sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 26 stycznia 2006r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Debata na temat bezpieczeństwa publicznego w Luboniu:

a) sprawozdanie Komendanta Policji w Luboniu,

b) sprawozdanie Komendanta Straży Miejskiej w Luboniu,

c) sprawozdanie Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu.

3. Propozycja uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

4. Przedstawienie planów pracy stałych Komisji Rady Miasta Luboń na rok 2006.

5. Sprawozdanie Burmistrza z bieżących prac.

6. Sprawozdanie stałych Komisji Rady.

7. Interpelacje i zapytania.

8. Wolne głosy i wnioski.

9. Przyjęcie protokołu z XLIII sesji Rady Miasta Luboń.

10. Zakończenie obrad.

ad. 1

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański przywitał przybyłych radnych oraz gości (Komendanta Policji podinsp. mgr Henryka Zaparta, Komendanta Straży Miejskiej mgr Pawła Dybczyńskiego oraz Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu Pana Zenona Twardowskiego). Po stwierdzeniu obecności dwudziestu (20) radnych spełniającej warunek quorum, Przewodniczący oddał głos Zastępcy Burmistrza Panu Ryszardowi Olszewskiemu, który zaproponował zmianę do porządku obrad.

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski zaproponował rozszerzenie porządku obrad o jeden punkt – Propozycję uchwały w sprawie podwyższenia wysokości kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków.

Przedmiotową uchwałę Rada Miasta Luboń podjęła w grudniu 2004 roku i dotyczyła ona programu na rok 2005. W związku z tym, że 29 grudnia 2005r. Rząd przyjął do realizacji ustawę o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania" - na lata 2006-2009, zachodzi konieczność przedyskutowania tej propozycji i uchwalenie jej w wysokości jaka została zaproponowana w ustawie, albo pozostawienie w takiej samej wysokości, jaka obowiązywała w programie na rok 2005.

Przedstawiony Radzie projekt uchwały pod względem merytorycznym nic się nie zmienił. Zmieniła się jedynie podstawa prawna. Kryterium dochodowe, uprawniające do korzystania z bezpłatnych posiłków przez dzieci i młodzież realizujące obowiązek szkolny podwyższa się do 200%, czyli tak samo jak w programie na rok 2005.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański dodał, że byłby to punkt 4 porządku obrad.

Ponieważ żadnych uwag nie było, Przewodniczący Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad ze zmianą (rozszerzonym porządkiem obrad o jeden punkt – pkt 4 – Propozycją uchwały w sprawie podwyższenia wysokości kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków).

Głosowanie:

za przyjęciem porządku obrad ze zmianą głosowali:

radny Adam Dworaczyk

 

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Andrzej Michalczyk

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

 

radna Zofia Skok-Łukomska

 

radny Tadeusz Waliczak

radny Piotr Paweł Ruszkowski

 

radny Stefan Krukowski

 

głosów przeciwnych nie było.

 

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

Na sali obrad nie było radnego Pana Rafała Marka.

/zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

 

 

ad. 2 a

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Prezesowi Ochotniczej Straży Pożarnej Panu Zenonowi Twardowskiemu i poprosił o przedstawienie sprawozdania z działalności OSP za rok 2005.

Prezes Pan Zenon Twardowski – sprawozdanie z działalności operacyjnej OSP za rok 2005:

Jednostka OSP Luboń w roku 2005 interweniowała 261 razy, ratując mienie, zdrowie a niejednokrotnie życie mieszkańców Lubonia i okolicznych miejscowości, takich jak: Komorniki, gmina Mosina, gmina Stęszew, gmina Dopiewo, miasto Puszczykowo a takze miasto Poznań. Odnotowano 147 pożarów, 103 miejscowe zagrożenia, do których zalicza się: wypadki drogowe, usuwanie skutków niesprzyjającej pogody, zabezpieczanie lądowania śmigłowca ratownictwa medycznego jak również ściągnięcie kota z drzewa czy ratowanie przymarzniętego łabędzia. Odnotowano także 11 fałszywych alarmów.

Pan Zenon Twardowski przedstawił, jak w poszczególnych ww. gminach rozłożyły się wyjazdy interwencyjne i porównał ilość pożarów i miejscowych zagrożeń w roku 2005 do roku 2004.

Na koniec Prezes OSP powiedział, że największym osiągnięciem w roku 2005 było skarosowanie samochodu pożarniczego typu średniego o napędzie terenowym. Samochód ten został skarosowany przy znacznym udziale Urzędu Miasta, za co Pan Twardowski serdecznie podziękował i wyraził swoją wdzięczność. Biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu naszego miasta jest on bardzo przydatny, a niekiedy niezastąpiony.

/zał. Nr 2/ - Sprawozdanie z działalności operacyjnej OSP Luboń za rok 2005.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radna Ewa Rogowicz: Pan Prezes wspomniał o przeprowadzanych szkoleniach doskonalących umiejętności członków OSP i kursów podstawowych dla nowoprzyjętych. W związku z powyższym radna zapytała, czy te szkolenia są płatne?

Prezes OSP Pan Twardowski odpowiedział radnej, że te szkolenia są przeprowadzane za darmo.

Radna Ewa Rogowicz z uwagi na fałszywe alarmy, które również jak wynika ze sprawozdania się zdarzają, zapytała czy OSP posiada aparat telefoniczny, na którym wyświetla się numer.

Prezes OSP Pan Zenon Twardowski odpowiedział radnej, że OSP posiada taki aparat.

Radna Zofia Skok-Łukomska zapytała, jaki potencjał w szeregach OSP stanowi młodzież i czy zawodowa Straż Pożarna wspiera OSP.

Prezes OSP Pan Zenon Twardowski odpowiedział radnej, że zawodowa Straży Pożarnej ma obowiązek wspierać OSP.

Jeśli chodzi o pierwsze pytanie, to na dzień dzisiejszy młodzież w szeregach OSP stanowi 8 osób. Są to osoby powyżej 18 roku życia.

Radna Powiatowa Pani Irena Skrzypczak zapytała, czy OSP prowadzi jakiś nadzór nad ługami poprodukcyjnymi, które znajdują się przy Zakładach Fosforowych.

 

Prezes OSP: Nie.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział Pani Skrzypczak, że nadzór nad zwałami ługów poprodukcyjnych sprawuje Geolog Wojewódzki.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek dodał, że wykorzystanie natomiast tych odpadów lub ich przeróbka odbywa się na podstawie decyzji służb ochrony środowiska Urzędu Wojewódzkiego.

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański podziękował Panu Zenonowi Twardowskiemu za przedstawienie sprawozdania za 2005 rok i życzył realizacji planów na rok 2006 .

 

ad. 2 b

Ponieważ sprawozdanie z pracy Komisariatu Policji w Luboniu za rok 2005 radni otrzymali na tydzień przed sesją, Przewodniczący zadecydował o przejściu od razu do pytań i otworzył dyskusję.

/zał. Nr 3/ - Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta Lubonia oraz pracy Komisariatu Policji w Luboniu w 2005 roku.

Radny Marian Szymański dokonał kilku porównań i statystyk z latami poprzednimi. Obliczył np, że w latach 2002-2004 wydano:

1. na Straż Miejską – 1,5 mln zł;

2. na Ochotniczą Straż Pożarną – 270 tys zł;

3. na Policję 46 tys 400 zł.

W tym na inwestycje:

a) na inwestycje Straży Miejskiej – 31 tys zł;

b) na inwestycje OSP – 52 tys zł;

c) na inwestycje Komisariatu Policji – 30 tys zł.

Radny Marian Szymański zapytał, czy Komendant Policji w roku 2005 występował z wnioskiem do Miasta o dofinansowanie na rok 2006.

Komendant Policji: Tak, w miesiącu sierpniu 2005r.

W związku z powyższym radny Marian Szymański zapytał, dlaczego w budżecie na rok 2006 nie ma zapisanych pieniędzy na Policję.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek: W budżecie na rok 2005 zarezerwowano na Policję kwotę 30 tys zł. Wykorzystano 25 tys zł. Tak więc 5 tys zł, które pozostało, zostało zapisane jako nadwyżka budżetowa i przeszło do wykorzystania na Policję na rok 2006.

Ponadto na funkcjonowanie Policji zostanie przekazana znaczna część pieniędzy z wpływów z mandatów.

Radna Zofia Skok-Łukomska zadała Komendatowi Policji Panu Zapartowi trzy (3) pytania:

1. W sprawozdaniu nie ma mowy o narkomanii w szkołach. Radna poprosiła, aby Pan Komendant powiedział coś na ten temat, a szczególnie, jak wygląda w tej kwestii sytuacja w gimnazjach?

2. Czy doszło do rękoczynów wśród młodzieży?

3. Czy Policja kontroluje warsztaty samochodowe pod względem tzw. „dziupli"?

Komendant Policji w odpowiedzi na trzecie pytanie radnej:

Policja bardzo często sprawdza warsztaty samochodowe i niejednokrotnie znaleziono już w nich kradzione samochody. Udowodnienie kradzieży jest jednak trudne. W większości przypadków sprawy te kończą się postawieniem zarzutu paserstwa.

W odpowiedzi na pierwsze pytanie, to problem narkomanii oczywiście istnieje. Nie jest to jednak problem na dużą skalę.

W odpowiedzi na drugie pytanie:

Dochodziło do rękoczynów wśród młodzieży. Była nawet sprawa. O finale tej sprawy Komendatowi jeszcze nie było nic wiadomo.

Radny Rafał Marek: Bardzo wiele się mówi o brakach etatów policyjnych. Radny powiedział, że chciałby wiedzieć przede wszystkim, jakie starania poczynił Pan Komendant w tej sprawie, aby zwiększyć etaty policyjne dla Lubonia.

Komendant Pan Zapart odpowiedział radnemu, że ma tylko jedną możliwość. Może wystąpić do Komendanta Miejskiego o zmianę etatów policyjnych dla Lubonia, co uczynił. W odpowiedzi otrzymał, iż jest to niemożliwe. Argumenty są takie, że w Luboniu jest 100% etatów, a Komenda Miejska ma na dzień dzisiejszy 140 wakatów, przyjętych w grudniu zostało dwadzieścia parę osób a sześćdziesiąt sześć w pierwszym kwartale roku odejdzie.

Radny Rafał Marek dla upewnienia zapytał, czy w nocy pracuje trzech policjantów.

Komendant Zapart: Czasami, kiedy odbywają się jakieś działania, to jest jeszcze samochód operacyjny. Ale generalnie w nocy pracuje trzech policjantów.

Radny Rafał Marek powiedział, iż wie, że istnieje możliwość dofinansowania przez samorząd etatów policyjnych. W związku z powyższym radny zapytał, jakie my, jako miasto, mamy w tym względzie możliwości i do jakiej pracy byliby skierowani ci policjanci.

Komendant Policji Pan Henryk Zapart:

Policjanci ci kierowani są głównie do prewencji. Umowa musi opiewać na minimum dzień, dwa. Koszt utrzymania i wynagrodzenia jednego policjanta wynosi powyżej 50 tys zł rocznie. Jest to 250 zł brutto za służbę, czyli 202 zł netto. W różnych gminach różnie to co prawda wygląda, ale na pewno nie jest to mniej, niż 150 zł za służbę na rękę.

Radny Rafał Marek zapytał Komendanta Zaparta, czy ma wiedzę na temat samorządów powiatu poznańskiego, które takie umowy podpisały i które gminy finansują takie etaty.

Komendant Zapart nie umiał wymienić wszystkich gmin w powiecie poznańskim, które takie umowy podpisały, ale powiedział, że na pewno należy do nich Tarnowo Podgórne.

Radny Stefawn Krukowski zapytał Pana Zaparta, jaka jest reakcja Komendanta Miejskiego, jeżeli Pan Zapart zgłasza, że kończy się paliwo.

Komendant Zapart: Komisariat Policji w Luboniu ma określony limit paliwa, który wystarcza na przydzielenie 4,5 tys. km. na miesiąc. W przypadku, kiedy limit zostanie przekroczony, trzeba pisać wyjaśnienia a samochody zostają wstrzymane i wyjeżdża się wyłącznie na interwencje. Średnio wychodzi 40 km na jedną zmianę. Pan Komendant Zapart wyraził opinię, iż 40 km na patrol nocny, to praktycznie żaden patrol.

 

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Według sposobu naliczania, ilość policjantów na jednego mieszkańca w Luboniu, jest zdecydowanie za mała. Burmistrz przypomniał, iż Przewodniczący Pan Zdzisław Szafrański występował już dwa razy w imieniu Rady Miasta Luboń do Komendanta Wojewódzkiego o zwiększenie etatów policyjnych. Zdaniem Burmistrza warto te wystąpienia ponawiać. Dlatego Burmistrz zaproponował, aby wystąpić ponownie do Komendanta Wojewódzkiego z wnioskiem o zmianę etatów policyjnych dla Lubonia i ich wykorzystanie.

Radny Adam Dworaczyk zapytał Komendanta Zaparta, czy były podejmowane przez funkcjonariuszy policji próby złapania „na gorącym uczynku" momentu sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.

Komendant Zapart odpowiedział radnemu, że samodzielnie takich akcji nie podejmowano, jednak przy wsparciu funkcjonariuszy Policji z Poznania takie akcje się odbywały.

Radny Adam Dworaczyk zapytał, czy Komendant Zapart przewiduje takie akcje częściej.

Komendant Zapart odpowiedział radnemu, że przy obecnym braku etatów policyjnych takie akcje są praktycznie niemożliwe.

Radny Rafał Marek: Pan Komendant Zapart wzorcowo ocenia współpracę ze Strażą Miejską, co często jest podkreślane. Czy zdaniem Pana Komendanta może mieć to wpływ na to, że nie mamy przez to dodatkowych etatów.

Komendant Zapart: Zdaniem Pana Komendanta Policji dobra współpraca ze Strażą Miejską nie ma żadnego związku z brakiem etatów policyjnych.

 

Radny Rafał Marek zapytał, kto podejmuje ostateczną decyzję o zwiększeniu etatów policyjnych, Komendant Miejski czy Komendant Wojewódzki?

Komendant Zapart: Komendant Wojewódzki musi zatwierdzić. Ostatecznie decyduje Warszawa.

 

 

/zał. Nr 3/ - Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta Lubonia oraz pracy Komisariatu Policji w Luboniu w 2005 roku.

 

 

ad. 2 c

Ponieważ sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej za rok 2005 radni otrzymali na tydzień przed sesją, Komendant Pan Dybczyński powiedział tylko kilka zdań od siebie.

/zał. Nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej Miasta Luboń w roku 2005.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Marian Szymański dokonał porównania sprawozdań za rok 2004 i rok 2005. Wyraził opinię, iż widać pozytywy a na największą uwagę zasługuje fakt, iż ani w roku 2004 ani w roku 2005 żaden funkcjonariusz Straży Miejskiej nie przebywał na chorobowym.

W dalszej kolejności w imieniu funkcjonariuszy Straży Miejskiej wystąpił Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański. Strażnicy poprzez „Wieści Lubońskie" dowiedzieli się ile zarabiają. Przewodniczący Rady oburzył się, że podano nieprawdziwe informacje, po pierwsze dlatego, że temat pieniędzy jest zawsze drażliwy, po drugie dlatego, że można bardzo łatwo obliczyć, ile wynosi koszt jednego strażnika. Wystarczy się dowiedzieć, jaki jest fundusz płac Straży Miejskiej. Fundusz płac z nadgodzinami i tzw „trzynastką" wynosi 25 tys zł. To należy podzielić przez 84 (7x12), wychodzi niecałe trzy tysiące. Odjąć należy od tego 1/3 (ponieważ tyle wynoszą pochodne). Trzeba też mieć na uwadze, że w wynagrodzeniach tych znajduje się też pensja Komendanta, która tę średnią zawyża.

Tak więc pensja strażnika wynosi w granicach 1.900,00 – 2.000,00 zł. Żaden z nich nie zarabia tyle, ile podano w prasie lokalnej „Wieściach Lubońskich".

Strażnicy mają uzasadniony żal. Przewodniczący powiedział, że nie wspominałby o tym, gdyby nie to, że to radny był autorem tej nieprawdziwej informacji.

Radny Stefan Krukowski zapytał, czy Straż Miejska prowadzi statystykę osób karanych, za niestosowanie się do obowiązku wyprowadzania psów na smyczy.

Komendant Straży Miejskiej Pan Dybczyński odpowiedział radnemu, że taka statystyka jest prowadzona. Nakładane są mandaty karne z art. 77 Kodeksu Wykroczeń i upomnienia. Nieprzestrzeganie przepisów prawa, w tym także prawa lokalnego przez właścicieli czworonogów jest dość powszechne. Ogółem wykonano 335 różnego rodzaju interwencji związanych ze zwierzętami, nałożono 6 mandatów karnych, a kolejnych 121 osób pouczono. Pan Komendant powiedział też, o czym również wspominał na Komisjach Rady, że wydał swoim podwładnym dyrektywę, aby w roku 2006 zdecydowanie bardziej restrykcyjnie podchodzić do zapisów zawartych między innymi w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń".

Radny Rafał Marek zapytał, w jakim stopniu nowelizacja ustawy o strażach gminnych, która weszła w życie w miesiącu styczniu, pomogła w wykonywaniu obowiązków straży i jakie kompetencje są wykorzystywane.

 

Komendant Straży Miejskiej Pan Dybczyński odpowiedział radnemu, że strażnicy starają się wykorzystać maksimum prawnych możliwości. Niestety, jak wszędzie, liczą się ci, którzy mogą liczyć na profity rozporządzeń ustawy. Są to przede wszystkim przedstawiciele Związku Miast Polskich, w których z kolei znajdują się przedstawiciele tych największych miast. Inna strażą jest straż w Warszawie, która zakupiła więcej samochodów na swoje potrzeby, niż otrzymała cała Wielkopolska Policja. Inną też strażą jest straż w Poznaniu inną straż w Luboniu. W Poznaniu jest np. sporo takich grup, które są oddelegowane wyłącznie do opieki nad szkołami. Dwóch strażników miejskich ma pod opieką dwie, trzy szkoły i to jest główne ich zadanie. Jest sekcja jedenastu strażników, którzy zajmują się wyłącznie wykroczeniami drogowymi, itd.

Strażnicy w Luboniu zajmują się wszystkim i wszystko co robią wykonują zgodnie z prawem i możliwie jak najszerszym zakresie.

Radny Rafał Marek kontynuując dalej ten temat zapytał, czy Komendant nie uważa, że Straż Miejska w Luboniu powinna w większym stopniu wykorzystywać swoje kompetencje i w większym stopniu działać na rzecz poprawy poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz, czy wejście w służbę patrolową i interwencyjną uważa Pan Dybczyński za zbyt duże zagrożenie dla Straży Miejskiej.

Komendant Straży Miejskiej Pan Dybczyński wyraził opinię, iż nie powinien na chwilę obecną odpowiadać na to pytanie. Przyznał też szczerze, iż o zamiarach wprowadzenia zmiany nocnej dla Straży Miejskiej, która została poruszona na sesji grudniowej, dowiedział się z prasy lokalnej. Powiedział, iż w jego odczuciu współpraca Straży Miejskiej z Policją jest bardzo dobra i na wysokim poziomie.

Jednak tej sprawie, jak aktywizować jeszcze i tą współpracę Straży Miejskiej z Policją i to, jak zwiększyć poczucie bezpieczeństwa wśród mieszkańców, zdaniem Pana Dybczyńskiego warto by było poświęcić więcej czasu, czy to na posiedzeniach Komisji, czy w jakimś wybranym gronie Rady. Tak więc Pan Komendant odmówił odpowiedzi na pytanie radnego, gdyż w jego ocenie sprawa ta wymaga głębszej analizy, zastanowienia i rzetelnej oceny.

Na koniec zapewnił, że na dzień dzisiejszy Strażnicy Miejscy starają się jak mogą a na rok 2006 zaplanowano liczne ankiety i spotkania z mieszkańcami w celu analizy ich potrzeb i oczekiwań.

Radny Rafał Marek: Obecnie trwają prace nad przygotowaniem nowego „Regulaminu Utrzymania Porządku i Czystości w Mieście". W związku z powyższym radny zapytał, jak Komendant Straży Miejskiej postrzega te nowe możliwości, które będą się kształtować i czy Pan Komendant śledzi te prace oraz zgłasza swoje uwagi.

Komendant Straży Miejskiej Pan Dybczyński odpowiedział radnemu, że na razie jedynie uczestniczył w formowaniu zapisów związanych ze zwierzętami. Natomiast szczegółów projektu uchwały w sprawie „Regulaminu Utrzymania Porządku i Czystości w Mieście", Pan Komendant przyznał szczerze, że jeszcze nie zna.

 

Radny Marian Szymański podziękował ze swojej strony Komendantom Straży Miejskiej i Policji oraz Prezesowi OSP za przygotowywane sprawozdania za poszczególne lata.

Jako że były to ostatnie sprawozdania w tej kadencji samorządu. Podziękował za ich szczegółowość, poziom i przybliżane problemy.

Radna Powiatowa Pani Irena Skrzypczak podziękowała Straży Miejskiej za bardzo szybką i sprawną pomoc. Mianowicie przy posesji Pani Skrzypczak na ul. Leśnej przebywała bardzo chora sarna. Interwencja Straży Miejskiej była natychmiastowa i wzorowa. Zawezwana została Straż Parkowa, Weterynarz Powiatowy i KOM-LUB, który zabrał sarnę do utylizacji.

/zał. Nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej Miasta Luboń w roku 2005.

 

Salę obrad opuścił radny Andrzej Michalczyk.

 

ad. 3

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Burmistrzowi i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek:

Ze względu na zapotrzebowanie społeczne (duże skupisko zabudowy wielorodzinnej z zamierzoną rozbudową) oraz na wniosek Arcybiskupa Metropolity Poznańskiego z dnia 1 października 2005r., z uwzględnieniem wymogu art. 42 przywołanej w projekcie uchwały ustawy z dnia 17 maja 1989r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego, postanowiono przedłożyć Radzie przedmiotową uchwałę.

Obszar planu obejmuje teren o powierzchni około 0,85 ha.

Jest to teren: ograniczony od południa – południową granicą części działek nr 3/10 i 10 (ul. Źródlana), od zachodu – wschodnią granicą działki nr 3/17, od północy – strumień Junikowski w obrębie działki nr 223/1 i 223/4 z ark. Nr 1, od wschodu – strumień „Żabinka", działka nr 8/24, przez działkę nr 8/5 do południowej krawędzi ul. Źródlanej (działka nr 10).

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

Radny Marian Szymański zapytał, co oznacza symbol M2.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek: Jest to stare oznaczenie. Oznacza mieszkalnictwo.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

 

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

 

radny Marek Samulczyk

 

radna Wanda Suleja-Kot

 

radny Dariusz Szmyt

 

radny Mirosław Klecz

 

radny Andrzej Sobiło

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Tadeusz Waliczak

radny Piotr Paweł Ruszkowski

radny Stefan Krukowski

radny Rafał Marek

 

głosów przeciwnych nie było.

 

głosów wstrzymujących nie było.

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu – 0 radnych/

Nieobecny: radny Andrzej Michalczyk

 

/zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIV/215/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 26 stycznia 2006r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

 

Salę obrad opuścił radny Tadeusz Waliczak.

 

 

ad. 4

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański oddał głos Zastępcy burmistrza Panu Ryszardowi Olszewskiemu i poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków.

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski:

Jak już Burmistrz Olszewski wspominał - uchwałę w sprawie podwyższenia wysokości kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków, Rada Miasta Luboń podjęła w grudniu 2004 roku i dotyczyła ona programu na rok 2005.

W związku z tym, że 29 grudnia 2005r. Rząd przyjął do realizacji ustawę o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania" - na lata 2006-2009, zachodzi konieczność przedyskutowania tej propozycji i uchwalenie jej w wysokości jaka została zaproponowana w ustawie, albo pozostawienie w takiej samej wysokości, jaka obowiązywała w programie na rok 2005.

Przedstawiony Radzie projekt uchwały pod względem merytorycznym nic się nie zmienił. Zmieniła się jedynie podstawa prawna. Kryterium dochodowe, uprawniające do korzystania z bezpłatnych posiłków przez dzieci i młodzież realizujące obowiązek szkolny podwyższa się do 200%, czyli tak samo jak w programie na rok 2005.

Ustawa z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (Dz.U. Nr 267, poz. 2259) przewiduje możliwość pomocy między innymi w zakresie dożywiania uczniom do czasu ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej.

Pomoc w zakresie dożywiania może być przyznana nieodpłatnie osobom i rodzinom, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 150% kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.), Rada gminy może podjąć uchwałę o podwyższeniu tego kryterium dochodowego.

Uchwała podwyższająca kryterium dochodowe do 200% umożliwi korzystanie z bezpłatnych posiłków w szkole większej liczbie dzieci pochodzących z ubogich rodzin, bardzo często niedożywionych.

Zadanie to będzie realizowane przez Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Luboniu.

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański otworzył dyskusję.

 

Radny Leon Wawrzyniak zapytał, jaką liczbę dzieci obejmowała dotychczas obowiązująca uchwała.

 

Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski odpowiedział radnemu, że obowiązująca dotychczas uchwała obejmowała ok. 40 dzieci.

 

Ponieważ więcej pytań nie było, Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zarządził głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków.

Głosowanie:

za przyjęciem uchwały głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radna Ewa Rogowicz

radny Marian Szymański

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Dariusz Szmyt

radny Mirosław Klecz

radny Andrzej Sobiło

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Stefan Krukowski

radny Rafał Marek

 

głosów przeciwnych nie było.

 

wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

/za przyjęciem uchwały głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

Nieobecni: radny Andrzej Michalczyk, radny Tadeusz Waliczak.

 

/zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIV/216/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków.

 

ad. 5

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o przedstawienie planów pracy Komisji stałych na rok 2006.

Plan pracy Komisji Komunalnej Rady Miejskiej Lubonia na rok 2006 – Przewodniczący Pan Mirosław Klecz:

Pan Mirosław Klecz na wstępie zaznaczył, iż nad planem na rok 2006 Komisja Komunalna będzie jeszcze pracować, tak więc pewne rzeczy mogą jeszcze ulec zmianie i weryfikacji.

 

Lp.

Nazwa zadania

Uwagi

Termin

1

Wizje lokalne różnych rejonów miasta – tereny nad Wartą, obiekty sportu i rekreacji, mienie komunalne, budownictwo komunalne.

 

1 raz na kwartał

2

Plan inwestycji na rok 2007 propozycje do kontynuacji wcześniejszych zamówień

 

Wrzesień

3

Zapoznanie się z bieżącymi zakupami i sprzedażą nieruchomości miejskich

 

Lipiec

4

Realizacja inwestycji komunalnych.

 

Lipiec

5

Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego – realizacja wg wytypowanej wcześniej kolejności obszarów do opracowania i opiniowanie planów na etapie projektu.

 

Styczeń, Kwiecień, wrzesień, grudzień

6

Gospodarowanie gminnym funduszem ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

 

Marzec

7

Ewidencja dróg miejskich – przedstawienie zaawansowania ewidencji.

Realizacja obowiązku wynikającego z rozporządzenia MT i GM z dnia 28 lutego 2002

Kwiecień

8

Tereny zieleni miejskiej


Kwiecień, maj

9

Opiniowanie uchwał RM Luboń dotyczących zagadnień komunalnych.

 

na bieżąco

10

Likwidacja barier architektonicznych w budynkach użyteczności publicznej – projekt komisji.

 

Luty, lipiec

Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Luboń na rok 2006 – Przewodniczący Pan Włodzimierz Smogur:

1. Ustalenie i przyjęcie planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na rok 2006.

2. Ekonomiczne skutki przyjęcia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

3. Przegląd gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych miasta oraz organizacji dotowanych z budżetu miasta.

4. Sprawozdanie Burmistrza z wykonania budżetu za rok 2005.

5. Debata nad stanem Komunikacji Miejkiej "Translub".

6. Zapoznanie z sytuacją finansową spółek miasta.

7. Analiza pozyskiwania środków finansowych pozabudżetowych.

8. Informacja Burmistrza o realizacji budżetu za I półrocze 2006 r.

9. Procedura uchwalenia budżetu na rok 2007 (w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych).

10. Przeszacowanie i opiniowanie budżetu w zależności od potrzeb.

PLAN PRACY KOMISJI ORGANIZACYJNO-PRAWNEJ NA ROK 2006 – Przewodniczący Pan Andrzej Sobiło:

Lp.

Temat

Termin

Uwagi

1.

Opiniowanie projektów uchwał na sesje wraz z uzasadnieniami.

Na bieżąco.

 

2.

Opracowanie i nowelizacja statutów, regulaminów, porozumień i innych aktów prawnych.

Na bieżąco.

 

3.

Bezpieczeństwo, ochrona przeciwpożarowa.

I kw.

Policja, Straż Miejska, Ochotnicza Straż Pożarna.

4.

Utrzymanie porządku i czystości w mieście.

I kw.

Regulamin.

5.

Promocja miasta.

II kw.

 

6.

Organizacja ruchu drogowego w mieście.

II kw.

 

7.

Współpraca z instytucjami niezwiązanymi statutowo z miastem.

II kw.

Inwestor po WPPZ, Zakłady Chemiczne, żwirownia przy Zakładach Chemicznych.

8.

Współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

II kw.

Luboń bez granic, umowy z gminami partnerskimi.

9.

Procedura uchwalania budżetu.

III kw.

 

10.

Współpraca z organizacjami pozarządowymi i ocena formalna dotacji miasta.

III kw.

 

11.

Wspieranie i upowszechnianie
idei samorządowej.

III kw.

 

12.

Komunikacja społeczna.

IV kw.

Analiza dyżurów radnych.

 

 

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zaproponował, aby Komisja Organizacyjno-Prawna popracowała jeszcze w roku 2006 nad zmianami w Statucie.

Radny Piotr Paweł Ruszkowski powiedział, że Przewodniczący Zdzisław Szafrański składa propozycję wprowadzenia zmian w Statucie, a Komisja Organizacyjno-Prawna nad Statutem nie pracowała już od dwóch lat, mimo że zadanie takie miała zapisane w planie pracy na rok 2005.

 

PLAN PRACY KOMISJI INWENTARYZACYJNEJ NA ROK 2006 – Przewodniczący Pan Marek Samulczyk:

1. Przygotowywanie dokumentacji dla potrzeb komunalizacji nieruchomości Skarbu Państwa.

 

PLAN PRACY KOMISJI SFERY SPOŁECZNEJ NA ROK 2006 – Przewodnicząca Pani Wanda Suleja-Kot.:

1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – sprawozdanie finansowe za 2005 rok.

2. Realizacja zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych – sprawozdanie GKRPA za 2005 rok.

3. Funkcjonowanie placówek kulturalnych (Biblioteka Miejska i Ośrodek Kultury).

4. Miejsca sportu i rekreacji – przygotowanie do sezonu.

5. Działania Straży Miejskiej, zapewniające mieszkańcom spokój i bezpieczeństwo.

6. Działalność szkół podstawowych i gimnazjów (m.in. Bezpieczeństwo uczniów i współpraca z rodzicami).

7. Prognoza demograficzna dla Lubonia a kwestia zapewnienia dzieciom miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (żłobki, przedszkola).

8. Działalność niektórych stowarzyszeń i organizacji pozarządowych.

9. Funkcjonowanie świetlic socjoterapeutycznych (np. w SP nr 2 lub 3).

10. Przygotowanie placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

11. Zimowy i letni wypoczynek dzieci i młodzieży.

12. Opiniowanie wniosków organizacji pozarządowych oraz stowarzyszeń realizujących zadania własne miasta.

13. Działalność16. Policji – współpraca z samorządem, mieszkańcami, szkołami (m.in. realizacja programu „Bezpieczna Szkoła").

14. Zapoznanie się z postępem robót związanych z budową hali widowiskowo-sportowej.

15. Opiniowanie materiałów i projektów uchwał na sesje Rady Miasta.

16. Także inne tematy związane z pracą Rady Miasta.

 

ad. 6

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o przedstawienie sprawozdań z bieżących spraw przez Burmistrzów.

Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Lechosława Kędry dotyczące gospodarki komunalnej za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

1. Dokończono budowę chodników w ul. Lipowej, Rydla i Polnej.

2. Wykonano oświetlenie w ul. Chopina a trwa budowa oświetlenia ul. Azaliowej, Fiołkowej i Nagietkowej oraz budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej i Sobieskiego.

3. Zamontowano oświetlenie krzyża w Parku Papieskim.

4. WZD uruchomił sygnalizację świetlną w ul. Podgórnej i ul. Armii Poznań.

5. Aquanet zobowiązał się za własne pieniądze zbudować6. spinkę kanalizacji sanitarnej w ulicach Padarewskiego i Żabikowskiej oraz przepompownię przy ul. 3 Maja.

6. Zimowe utrzymanie dróg. W tym roku przebity został rekord wydatków, jakie miasto poniosło w 2005 roku za odśnieżanie.

7. Firma remontująca Stadion Lecha dowiozła nieodpłatnie na cmentarz komunalny ponad 1000 m2 ziemi.

8. Załatwione zostały wszelkie formalności pozwalające na wycinkę topoli w ulicy Dojazdowej. Prace rozpoczną się podczas ferii zimowych.

9. Został rozstrzygnięty przetarg na konserwację sygnalizacji świetlnej w Luboniu.

10. Trwa przygotowanie przetargów na zadania inwestycyjne i na usługi jak: równanie ulic, sprzątanie mechaniczne ulic, malowanie pasów, przetarg na zieleń tj. Wycinkę drzew chorych, przycinkę pielęgnacyjną, utrzymanie ronda, terenu przy krzyżu papieskim i koszenie skarp.

Salę sesyjną opuściła radna Ewa Rogowicz.

Sprawozdanie Zastępcy Burmistrza Ryszarda Olszewskiego za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

1. Tradycyjnie odbyły się obchody Święta Niepodległości. W obchodzie uczestniczyły poczty sztandarowe, delegacje władz, szkół, przedszkoli, mieszkańców Lubonia. Święto rozpoczęto mszą św. w Kościele p.w. św. Barbary. Druga część? uroczystości przebiegała na Placu Edmunda Bojanowskiego, którą uświetniły występy artystyczne uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3 i młodzieży z Ośrodka Kultury. Po uroczystości pod pomnikami - przy Zniczu Pokoju, w Obozie Żabikowskim i na cmentarzu przy mogile zbiorowej, złożone zostały kwiaty.

2. Wydano 333 decyzje na stypendia socjalne.

3. Szkoły Podstawowe nr 2, 3 i Gimnazjum nr 1 otrzymały po dziesięć? (10) komputerów (każda ze szkół), jeden (1) laptop multimedialny i drukarkę.

4. Gimnazjum nr 2 otrzymało cztery (4) komputery, w tym biblioteka szkolna jeden (1) komputer plus bezpłatne stałe łącze internetowe.

5.  W sesji zimowej kolejnych czternastu (14) nauczycieli podwyższyło kwalifikacje zawodowe.

6.  Na ferie zimowe przeznaczono ok. 40.000,00 zł. Kwotę tę wstępnie rozdzielono proporcjonalnie na ilość? uczniów w poszczególnych szkołach. I tak: Szkoła Podstawowa nr 1 – 7.614,00 zł, Szkoła Podstawowa nr 2 – 9.716,00 zł, Szkoła Podstawowa nr 3 – 5.086,00 zł, Szkoła Podstawowa nr 4 – 6.597,00 zł, Gimnazjum nr 1 – 5.717,00 zł, Gimnazjum nr 2 - 8.834,00 zł.

7. Zastępca Burmistrza Ryszard Olszewski przyjął sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej.

Sprawozdanie Burmistrza Włodzimierza Kaczmarka za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

Okres, którego dotyczy informacja sprawozdawcza, w jego pierwszej części, dotyczy dwóch miesięcy z końca roku 2005. Tak więc ten okres z góry określa rodzaj prowadzonych prac. Były to oczywiście przede wszystkim prace związane z przygotowaniem uchwał okołobudżetowych i prace związane z przygotowaniem już samego budżetu (projekt budżetu, materiały towarzyszące budżetowi, przedłożeniem budżetu Radzie Miasta i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, z udziałem i pracach w Komisjach i całą kontrolą prowadzącą do uchwalenia budżetu).

W tym okresie trwały też przygotowania do rozprawy przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie, w związku z uchyleniem wyroku Wojewódzkiego Sądu, odnośnie wykonywania zadań własnych spółek komunalnych.

Dalej trwały końcowe prace i uzgodnienia nad studium zagospodarowania przestrzennego. Studium to przedstawione zostanie Radzie na sesji, która odbędzie się na początku marca.

Trwały również prace nad przygotowaniem planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

Przygotowano do przyjęcia przez Radę plan zagospodarowania przestrzennego Luboń - „Fosfory", przygotowano i wystąpiono do Wojska z roszczeniem o odszkodowanie na kwotę ok. 5 mln zł i zawarto umowę z kancelarią adwokacką o prowadzenie spraw przed Sądem.

Tradycyjnie w styczniu odbyło się w Luboniu spotkanie noworoczne komendantów jednostek policji miasta Poznania i powiatu poznańskiego, które organizowane jest przez Komendanta Policji w Luboniu. Spotkanie to było okazją do oficjalnego zaprezentowania i przyjęcia, z poświęceniem, nowego radiowozu, w zakupie którego Miasto Luboń partycypowało w 50%, czyli w kwocie 25.000,00 zł. Można powiedzieć, że wpływy do budżetu Miasta z nakładanych przez Policję i Straż Miejską mandatów za przekroczoną prędkość, w pełni pokryły już tę kwotę.

Został ogłoszony i rozstrzygnięty konkurs na dwóch pracowników do Urzędu Miasta, pracownika w zakresie ochrony środowiska i pracownika w zakresie sieci komunikacyjno – drogowej. Jeśli chodzi o pierwsze zatrudnienie, to dokonano wyboru pracownicy do ochrony środowiska. Jeśli chodzi o drugiego pracownika, do dróg, nie dokonano wyboru, ponieważ kandydaci nie spełniali wymogów.

Przy drugim ogłoszeniu wybrano kandydata, jednak przy konkretnych już rozmowach, zrezygnował. Konkurs na zatrudnienie pracownika do dróg i chodników został ogłoszony po raz trzeci.

Burmistrz w tym okresie reprezentował Miasto w wielu spotkaniach, także noworocznych.

Odbył się konkurs kolęd o Puchar Burmistrza dla szkół lubońskich. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Zakończył się na dwóch równorzędnych nagrodach: dla Gimnazjum nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 4.

Dyskusja:

Radny Adam Dworaczyk zapytał za co będzie odpowiedzialna nowo zatrudniona pracownica do ochrony środowiska i zatrudniony w przyszłości pracownik do dróg i chodników.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że rozszerza się zakres zadań w dziedzinie ochrony środowiska. Największym obciążeniem jest konieczność przygotowywania do decyzji raportów o oddziaływaniu danej inwestycji na środowisko. Jest to dodatkowych kilkanaście stron do każdej decyzji.

Jeśli chodzi o drugą osobę, to jest zamiar zmiany organizacji pracy. Dotychczasowy pracownik na tym stanowisku będzie jak gdyby gospodarzem ulic, który na bieżąco będzie śledził stan ulic, dokonywać odbiorów wykonywanych prac. Nie będzie to urzędnik.

Nowy pracownik będzie urzędnikiem, który będzie przyjmował interesantów, wydawał decyzje w sprawie zajęcia pasa drogowego i będzie się zajmował wszystkimi sprawami administracyjnymi.

ad. 7

Sprawozdanie stałych Komisji Rady.

Komisja Komunalna – Przewodniczący Pan Mirosław Klecz – sprawozdanie za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

 

1. Posiedzenie nr 45 z 14 listopada 2005

 

Przedyskutowanie planu inwestycji miejskich na rok 2006 i wprowadzenie poprawek do planu.

 

2. Posiedzenie nr 46/2005 z posiedzenia Komisji Komunalnej i Komisji Budżetu i Finansów z dnia 17 listopada 2005r.

 

Posiedzenie połączonych komisji Komunalnej i Budżetowej miało na celu omówienie Planu Rozwoju Lokalnego Miasta Luboń. Dokument ten powiązany z budżetem Miasta stanowi podstawę do otrzymania środków pomocowych na cele inwestycyjne.

Uzyskanie środków zewnętrznych pozwoli między innymi na 80-90% pokrycie miasta siecią kanalizacji sanitarnej już w w 2009 roku. Bez środków pomocowych szybkie dokończenie inwestycji komunalnych, może dokonać się przy znacznym udziale kredytów.

Podobnie od pieniędzy „unijnych" uzależnione może być szybkie dokończenie budowy hali widowiskowo-sportowej.

W dyskusji radni zwracali uwagę na konieczność powiązania Planu Rozwoju Lokalnego z aktualizacją Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.

Połączone komisje w głosowaniu pozytywnie zaopiniowały Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Luboń:

za – 12 osób, przeciw – 0, wstrzymały się od głosu – 4 osoby, w głosowaniu nie brały udziału dwie (2) osoby.

 

3. Posiedzenie nr 47 z dnia 5 grudnia 2005r.

Tematy posiedzenia:

1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń (projekt) – ogólne omówienie projektu i krótka dyskusja nad nim.

2. Omówienie wniosków mieszkańców dotyczących:
- ruchu jednokierunkowego na ulicy Szkolnej (pozytywna opinia komisji),
- stacji benzynowej – Dyskont-Plus (decyzja wymaga zapoznania się z planami zabudowy działek sąsiednich m.in. przeznaczonych na handel wielkopowierzchniowy)
- wycięcia topoli przy ul. Dojazdowej (pozytywna opinia komisji z zastrzeżeniem, że miasto nie płaci za wycięcie a mieszakńcy posadzą na swój koszt nowe drzewa)
- ustawienia barierek przy szkołach podstawowych (pozytywna opinia komisji z funduszy remontowych szkół)
- budowy kanalizacji deszczowej w ulicy Krótkiej (pozytywna opinia komisji co do budowy kanalizacji deszczowej)

3. Wolne głosy i wnioski.

4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Komisji.

 

4. Posiedzenie nr 48 z dnia 19 grudnia 2005 r.

Porządek obrad :

1.  Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń. Szczegółowa analiza projektu, wprowadzenie zmian i poprawek.

2. Budżet 2006 pod kontem zakresu działania Komisji Komunalnej – krótkie omówienie.

3. Sprawy bieżące.

4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Komisji.

5. Projekt inwestycji na 2006 rok [zaopiniowany przez Komisje Komunalną z dnia 14 listopada i 5 grudnia 2005 roku] – ustalenie dokumentu końcowego z posiedzenia komisji.

 

5. Posiedzenie nr 49/2006 z dnia 9 stycznia 2006 roku.

1. Debata o stanie komunikacji miejskiej. Zakończona opinią dotyczącą korekty zwolnień i ulg w opłatach za komunikację miejską oraz wnioskiem o analizę finansową możliwości skrócenia niektórych odcinków tras autobusów miejskich. Analiza i omówienie głównych kierunków finansowania transportu miejskiego (1. zwiększenie dotacji Miasta, 2. rezygnacja z ulg i zwolnień z opłat za bilety, 3. ograniczenie kursów, 4. zwiększenie zakresu usług poza transportem miejskim).

2. Plan pracy Komisji Komunalnej Rady Miasta Lubonia na rok 2006 – przedstawienie propozycji planu i krótkie omówienie realizacji zadań w 2005 roku.

3. Wolne głosy i wnioski.

 

Komisja Organizacyjno-Prawna – Przewodniczący Pan Andrzej Sobiło – sprawozdanie za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

Tematyka posiedzeń:

17.11.2005r.

Opiniowanie uchwał.

 

7.12.2005r.

1. Opiniowanie uchwał.

2. Stanowisko Komisji wobec roszczeń Parafii Ewangelicko-Augsburskiej.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Komisji.

 

24.01.2006r.

a) Bezpieczeństwo, ochrona przeciwpożarowa (Policja, Straż Miejska, Ochotnicza Straż Pożarna).

b) Plan pracy Komisji na rok 2006.

 

 

 

Komisja Inwentaryzacyjna – Przewodniczący Pan Marek Samulczyk – sprawozdanie za okres od 28 października 2005r. do 26 stycznia 2006r.:

Komisja Inwentaryzacyjna w okresie sprawozdawczym spotkała się trzy (3) razy:

31 października 2005r.:

Komisja spotkała się, omówiła i podpisała karty inwentaryzacyjne nieruchomości Skarbu Państwa położone w Luboniu przy ul. Fabrycznej o pow. 0,0187 ha (droga) i nieruchomości o pow. 0,1962 ha (dawna baza Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska) celem skomunalizowania ich na własność Miasta.

 

14.11.2005r.:

Na kolejnym posiedzeniu Komisja Inwentaryzacyjna omówiła i podpisała karty inwentaryzacyjne nieruchomości Skarbu Państwa położona w Luboniu Lasku. Komunalizacji na własność Miasta podlegają odcinki drogi przy ul. Grzybowej o pow. 0,0160 ha, drogi za Kolonią PZNF o pow. 0,0448 ha i drogi na terenie Kolonii PZNF o pow. 0,2386 ha.

 

28.12.2005r.:

Komisja Inwentaryzacyjna spotkała się dnia 28.12.2005r., omówiła i podpisała karty inwentaryzacyjne nieruchomości Skarbu Państwa położone w Luboniu przy ul. Dworcowej o powierzchni 0,0207 ha i o powierzchni 0,0532 ha (odcinek drogi i terenu zieleni), przy ul. Narutowicza o powierzchni 0,1039 ha, przy ul. Strumykowej o pow. 0,0749 ha (odcinki dróg) celem skomunalizowania ich na własność Miasta.

 

 

Sprawozdanie z prac Komisji Rewizyjnej za okres od 28.10.05. do 26.01.06r. - Przewodnicząca Komisji Pani Ewa Rogowicz:

Posiedzenie nr 47 odbyło się dn. 3.listopada. Komisja przygotowała plan pracy na 2006 rok. Plan został przedstawiony na sesji w dn. 24. listopada 2005 i zatwierdzony do realizacji uchwałą Rady Miasta nr XLI/201/2005.

Posiedzenie nr 48 odbyło się 1. grudnia. Komisja zajmowała się stanem prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej tj. zgodnością prac z harmonogramem i realizacją wydatków. W posiedzeniu uczestniczyli: uczestniczyli Z – ca Burmistrza Pan Ryszard Olszewski oraz Dyrektor BMK Pan Jacek Staniewski. Komisja przyjęła wyjaśnienia.

Posiedzenie nr 49 odbyło się 18. stycznia. Komisja weryfikowała pracę własną w 2005 roku. Sformułowała pytania dotyczące realizacji wysuniętych wniosków i przekazała je na piśmie Zastępcy Burmistrza Pana Ryszardowi Olszewskiemu.

 

 

Sprawozdanie z pracy Komisji Sfery Społecznej Rady Miasta Luboń za okres od 28.10.05. do 26.01.06r. - Przewodnicząca Komisji Pani Wanda Suleja-Kot.:

15.11.2005r.

1. Działalność parafialnych zespołów Caritas oraz Stowarzyszenia Ludzi Dobrej Woli na rzecz osób ubogich i potrzebujących wsparcia (m.in. formy oraz zakres udzielanej pomocy, sposoby pozyskiwania funduszy).

2. Sprawy bieżące – m.in. prośba Pana Franciszka Skwarka, dotycząca miejsca postojowego dla jego samochodu na drodze miejskiej na terenie „Lubonianki".

13.12.2005r.

1. Wydatki na sferę społeczną w projekcie budżetu miasta na 2006 rok – analiza, dyskusja, opinia Komisji.

2. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Sfery Społecznej na 2006 rok.

24.01.2006r.

1. Realizacja zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych – sprawozdanie GKRPA za 2005 rok. Prezentacja multimedialna o tematyce antyalkoholowej przygotowana przez uczniów Gimnazjum nr 1 w Luboniu.

2. Zimowy wypoczynek dzieci i młodzieży.

 

Komisja Budżetu i Finansów za okres od 28.10.05. do 26.01.06r.– przewodniczący Pan Włodzimierz Smogur:

Komisja Budżetu i Finansów w okresie sprawozdawczym spotkała się sześć (6) razy.:

9.11.2005r.

1. Założenia do budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

17.11.2005r.

1. Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Luboń.

29.11.2005r.

1. Polityka podatkowa Miasta Luboń na rok 2006.

2. Przeszacowanie budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

15.12.2005r.

1. Projekt budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

27.12.2005r.

1. Zmiana budżetu Miasta Luboń na rok 2005.

2. Kontynuacja prac nad projektem budżetu na rok 2006.

3. Zmiana opłat za korzystanie ze środków lubońskiej komunikacji miejskiej.

19.01.2006r.

1. Skutki finansowe wejścia w życie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w 2005r.

2. Plan pracy Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Luboń na rok 2006.

 

 

ad. 8

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o odpowiedź na interpelację z XLIII sesji, która odbyła się 29 grudnia 2005r.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra odpowiedział na interpelację radnego Rafała Marka z dnia 29 grudnia 2005r.

/zał. Nr 7/ - Odpowiedź na interpelację radnego Rafała Marka z dnia 29.12.2005r.

Na XLIV sesji, która odbyła się 26 stycznia 2006r. interpelacji nie było.

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański poprosił o zapytania.

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy ktoś z Urzędu sprawdzał, jak została zabezpieczona przed zimą budowa hali widowiskowo-sportowej.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek odpowiedział radnemu, że nie nastąpił jeszcze końcowy odbiór budowy, tak więc obiekt jest w dyspozycji przedsiębiorcy – wykonawcy.

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

Na ostatniej sesji, która odbyła się 29 grudnia 2005r., radny Piotr Paweł Ruszkowski zwrócił się z prośbą o podanie spisu ulic, w których są przewidziane do przycinki i pielęgnacji drzewa.

Odpowiedź:

W 2006 roku planujemy przycinkę sanitarno – pielęgnacyjną w ulicach:

Konopnickiej – 26 drzew

Fabrycznej – 12 drzew

Powstańców Wlkp. - 16 drzew

Kolonii PZNF – 20 drzew

Narutowicza – 16 drzew

Radny Rafał Marek zwrócił się do Burmistrza Kaczmarka z zapytaniem, czy osoby zbierające pieniądze, na różne cele, muszą posiadać zgodę Miasta.

Burmistrz Włodzimierz Kaczmarek: Prowadzący zbiórkę, w zależności od jej zasięgu muszą uzyskać zgodę albo gminy, starostwa, wojewody lub właściwego ministra.

ad. 9

Przewodniczący Rady Miasta Zdzisław Szafrański we wolnych głosach i wnioskach poinformował, iż odbyła się rozprawa w Naczelnym Sądzie Administracyjnym, który oddalił sprawę Przedszkola „Calineczki".

Następnie poinformował, że kolejna sesja Rady Miasta Luboń odbędzie się 2 marca 2006r.

 

Zastępca Burmistrza Lechosław Kędra:

W lipcu 2005r. na sesji Rady Miasta Luboń „padło" stwierdzenie, że tylko 30% posesji z terenu Żabikowa jest podłączonych do kanalizacji sanitarnej.

W związku z powyższym Burmistrz Kędra zwrócił się do „Aquanet"-u o podanie rzeczywistych danych. I tak , ilości przyłączonych gospodarstw domowych do kanalizacji sanitarnej w rejonie Żabikowa – do 2003r., wyglądają następująco:

ulica

Ilość gospodarstw

Brak przyłączy
/liczby/

Brak przyłączy
w procentach %

Podłączonych
w %

Poniatowskiego

77

12

15,6

84,4

Wojska Polskiego

152

37

24,3

75,7

Szkolna

96

8

7,4

92,6

11 Listopada

332

33

9,9

90,1

Sienkiewicza

65

15

23

77

Lipowa

109

20

18,3

81,7

Kilińskiego

28

10

35,7

64,3

Kołłątaja

55

14

25,4

74,6

Kościuszki

351

47

13,4

86,6

Długa

81

34

42

58

Buczka

68

25

36,8

63,2

Zielona

31

5

16,1

83,8

Tak więc stwierdzenie, jakie zostało „rzucone" na sesji lipcowej jest nieprawdziwe.

 

Przewodniczący Zdzisław Szafrański poprosił o podanie terminów spotkań Komisji stałych Rady Miasta Luboń na najbliższe dni.

Komisja Komunalna – 30 stycznia 2006r., 27 lutego 2006r.

Komisja Budżetu i Finansów – 22.02.2006r.

Komisja Organizacyjno-Prawna – 9.02.2006r.

Komisja Rewizyjna – 2.02.2006r.

Komisja Sfery Społecznej – 7.02.2006r.

 

ad. 10

Przewodniczący Rady Zdzisław Szafrański zapytał, czy są uwagi do protokołu nr XLIII.

Do protokołu miał uwagi radny Rafał Marek, które po wyjaśnieniu zostały uwzględnione i poprawione.

Głosowanie:

za przyjęciem protokołu z poprawkami wniesionymi przez radnego Rafała Marka głosowali:

radny Adam Dworaczyk

radna Lidia Godek

radny Włodzimierz Smogur

radny Zdzisław Szafrański

radny Leon Wawrzyniak

radny Zbigniew Ziółkowski

radny Włodzimierz Woźniak

radny Bogdan Jędrzejewski

radny Marian Szymański

radny Marek Samulczyk

radna Wanda Suleja-Kot

radny Dariusz Szmyt

radny Mirosław Klecz

radny Andrzej Sobiło

radna Zofia Skok-Łukomska

radny Stefan Krukowski

radny Rafał Marek

radny Tadeusz Waliczak

 

głosów przeciwnych nie było.

 

wstrzymał się od głosu:

radny Piotr Paweł Ruszkowski

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych

/za przyjęciem protokołu głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny/

Nieobecni: radny Andrzej Michalczyk, radna Ewa Rogowicz

ad. 10.

Przewodniczący zakończył obrady XLIV sesji Rady Miasta Luboń ok. godz. 22.oo

 

Załączniki:

1. /zał. Nr 1/ - Porządek obrad.

2. /zał. Nr 2/ - Sprawozdanie z działalności operacyjnej OSP Luboń za rok 2005.

3. /zał. Nr 3/ - Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta Lubonia oraz pracy Komisariatu Policji w Luboniu w 2005 roku.

4. /zał. Nr 4/ - Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej Miasta Luboń w roku 2005.

5. /zał. Nr 5/ - Uchwała nr XLIV/215/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 26 stycznia 2006r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Luboń - „Kościół – ul. Źródlana".

6. /zał. Nr 6/ - Uchwała nr XLIV/216/2006 Rady Miasta Luboń z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z bezpłatnych posiłków.

7. /zał. Nr 7/ - Odpowiedź na interpelację radnego Rafała Marka z dnia 29.12.2005r.

8. Lista obecności.

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych