Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018: Protokół nr XLV/2018 XLV sesji Rady Miasta Luboń, która odbyła się 19 kwietnia 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XLV/2018 XLV sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 19 kwietnia 2018 r. w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

Protokół nr XLV/2018 XLV sesji Rady Miasta Luboń,

która odbyła się 19 kwietnia 2018r.

w sali sesyjnej Urzędu Miasta w Luboniu

 

Ad1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

O godz. 17.00 Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, pani Teresa Zygmanowska przywitała panią burmistrz, zastępców, przybyłych radnych, mecenasa, sekretarza Miasta, skarbnika Miasta, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców i gości oraz przedstawicieli prasy lokalnej. Wśród gości obecni byli: dyrektor firmy KOM-LUB pan Igor Szymkowiak.

 

Po stwierdzeniu quorum 19 (dziewiętnastu radnych) Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska  otworzyła XLV sesję Rady Miasta Luboń.

Nieobecni radni: Andrzejczak Paweł, Frąckowiak Katarzyna.

 

Uwag do porządku obrad  nie było.

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zapytała, kto jest za przyjęciem przedłożonego porządku obrad.

 

Za przyjęciem porządku obrad głosowali:

Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymał się od głosu:

Bielawski  Jakub.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych.

Nieobecni: Andrzejczak Paweł Andrzej, Frąckowiak  Katarzyna.

 

/za przyjęciem porządku obrad głosowało - 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny, nieobecnych – 2 radnych/.

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek Południe”.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabikowo Centrum – Północ" w rejonie ul. Poniatowskiego i ul. Lipowej w Luboniu.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie. zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze Miasta Luboń, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

11. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

12. Sprawozdania Burmistrz Miasta Luboń i Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

14. Interpelacje i zapytania.

15. Wolne głosy i wnioski.

16. Przyjęcie protokołu sesji nr XLIV.

17. Zakończenie obrad.

 

/zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

 Ad. 2 . Wolne głos y i w nios k i mie s zk a ńc ów.

 

Mimo, że na sali obrad mieszkańcy byli obecni, nie zabrali głosu.

 

Ad3.

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek Południe” przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM Luboń.

Rozpoczęto prace planistyczne nad jednym z najstarszych planów zagospodarowania przestrzennego w Mieście. Mianowicie na terenie objętym pracami planistycznymi obowiązuje plan z 2004 roku – uchwała Nr XXIX/137/2004 z dnia 9 grudnia 2004r. Droga obowiązująca na tym terenie uchwała Nr VII/36/2011 z dnia 24 lutego 2011r. jako częściowa „nakładka” i nie są to uchwały zgodne z zapisami aktualnego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w obszarach :

  • rezerwa pod urządzenia gazownicze – wg Studium tereny zielone z możliwą lokalizacją placu zabaw;
  • ograniczonego użytkowania ze względu na planowaną linię 400 kV – rezerwa nieaktualna, a wg Studium tereny zabudowy MNU;
    • konieczność powiązania granic planu z granicami Miasta Luboń;
    • konieczność dostosowania zapisów planu do wniosków i zaleceń wynikających

z „Bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę dla terenu Miasta Luboń” – marzec 2016r.

Ponadto od powyższej daty uchwalenia planu miejscowego wpłynęły wnioski dotyczące korekty lub całkowitej zmiany zapisów, z których część została uwzględniona w aktualizacji zapisów Studium.

W celu uporządkowania zaistniałej sytuacji oraz ułatwienia procedur inwestycyjnych,

w oparciu o art.14 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Rada Miasta musi podjąć uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego.

 

Od godz. 17:15 w sesji uczestniczył radny Paweł Andrzejczak. Odtąd Rada liczyła 20 osób.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk upomniał się o wnioski do Studium, które muszą znaleźć swoje odzwierciedlenie w planie miejscowym Lasek Południe. Radny prosił już o te wnioski na posiedzeniu Komisji Komunalnej RML, bo uważał że zanim radni podejmą decyzję powinni się z nimi zapoznać.

 

Pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM odpowiedział radnemu, że zgodnie z życzeniem radnego, postawionym na Komisji Komunalnej RML, wnioski do Studium przekazał do Biura Rady w dniu 19 kwietnia 2018r.

 

Pracownik Biura Rady, Dominika Kędziora poinformowała, że zaraz po otrzymaniu wnioski zostały przekazane drogą elektroniczną radnym, tj. 19 kwietnia 2018r. o godz.

 

13:22.

 

Radny Marek Samulczyk wyraził opinię, że wnioski nie zostały przekazane w należytym terminie. Radni żeby zapoznać się z wnioskami powinni otrzymać je chociażby na dzień przed sesją, a nie w dniu sesji. Każdy ma swoje obowiązki, pracę i nikt co pięć minut nie wchodzi na pocztę. Pocztę odbiera się albo wieczorem, albo rano. Radny odebrał pocztę dzień wcześniej wieczorem, odebrał też w dniu sesji rano i wnioskowanych dokumentów nie było. Dlatego radni nie mieli możliwości zapoznania się z potrzebnymi w tej sprawie dokumentami.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski powtórzył to co już powiedział na Komisji Komunalnej, że nowe wnioski dopiero wpłyną, natomiast te o które wnioskował do wglądu radny i które zostały przekazane, były już zaakceptowane na etapie opracowywania nowego Studium. Tak więc radni powinni już dawno się z nimi zapoznać i je po prostu znać. Ponadto obowiązkiem radnych jest wykazywanie czujności, jeśli ktoś ten etap przeoczył to może mieć pretensje sam do siebie.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek Południe”.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

przeciw głosował:

Bielawski Jakub,

 

wstrzymał się od głosu:

Samulczyk Marek,

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak  Katarzyna..

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 1 radny, wstrzymał się od głosu

–  1 radny, nieobecna – 1 radna/.

 

/Zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XLV/342/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek Południe”.

 

Ad 4.

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabikowo Centrum – Północ" w rejonie ul. Poniatowskiego i ul. Lipowej w Luboniu przedstawił pan Hubert Prałat, kierownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Ochrony Środowiska UM Luboń.

Na terenie objętym projektem obowiązuje plan miejscowy przyjęty uchwałą Rady Miasta Luboń Nr VIII/39/2011 z dnia 17 marca 2011r., który nie jest w pełni zgodny z zapisami aktualnego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Ponadto wpłynął wniosek dotyczący zmiany zapisów dla działek nr 138/1 i 140, ark. 7, obręb Żabikowo, dla których wnioskowana zmiana została uwzględniona w aktualizacji zapisów Studium.

Powyższy wniosek uzyskał akceptację, ponieważ dotyczy istotnego problemu społecznego jakim jest brak dostatecznej ilości miejsc w przedszkolach.

W celu uporządkowania zaistniałej sytuacji oraz ułatwienia procedur inwestycyjnych,

w oparciu o art.14 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zasadnym jest  podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego., który tak naprawdę jest zmianą punktową, obejmującą dwie działki na styku ulic Poniatowskiego i Lipowej.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła

 

głosowanie  nad  podjęciem  uchwały  w  sprawie  przystąpienia  do  sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabikowo Centrum

–Północ" w rejonie ul. Poniatowskiego i ul. Lipowej w Luboniu. Za podjęciem uchwały głosowali:

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 20 radnych.

Nieobecna: Frąckowiak  Katarzyna..

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecna – 1 radna/.

/Zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XLV/343/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabikowo Centrum – Północ" w rejonie ul. Poniatowskiego i ul. Lipowej w Luboniu.

 

Od godz. 17:25 w sesji uczestniczyła radna Katarzyna Frąckowiak. Odtąd Rada liczyła 21 osób (cały skład).

 

Ad 5.

Projektuchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik przedstawili: zastępca Burmistrza Michał Popławski, pracownik UM Kamila Mazurek, dyrektor Kom-Lub-u pan Igor Szymkowiak.

 

Olbrzymia podwyżka opłat za zagospodarowanie odpadów, jaką wprowadził w 2017 oraz w 2018 roku RIPOK Tonsmeier Selekt w Czempiniu wymusiła konieczność podwyższenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W związku z powyższym przedłożony został Radzie Miasta projekt uchwały z nowymi, wyższymi stawkami opłat za pojemnik.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji głos zabrał radny Marek Samulczyk. Wyraził opinię, że w tym momencie będziemy jako Miasto na tym samym poziomie co krytykowany GOAP. Dlatego być może warto byłoby rozważyć przekazywanie odpadów z terenu Miasta Luboń do spalarni w Poznaniu.

 

DyrektorIgor Szymkowiak i pani Kamila Mazurek podkreślali, że spalarnia była już brana pod uwagę, ale jest przede wszystkim dużo droższa niż instalacja Tonsmeier.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna,

 

Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XLV/344/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

 

Ad6.

Projektuchwały zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń przedstawili zastępca Burmistrza Michał Popławski, pracownik UM Kamila

 

Mazurek, dyrektor Kom-Lub-u pan Igor Szymkowiak.

 

Zmiany wprowadzone w uchwale miały na celu ograniczenie częstotliwości odbierania z posesji odpadów ulegających biodegradacji w miesiącach od grudnia do marca, w związku z faktem, iż w tym okresie wytwarzane są mniejsze ilości ww. odpadów.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Ochrony Środowiska, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji radny Paweł Andrzejczak zapytał, czy dyrektor Kom-Lub-u i pani Burmistrz nie obawiają się zwiększenia ilości odpadów mieszanych, do których ludzie będą po prostu wrzucać odpady ulegające biodegradacji? (w związku z ograniczonym od grudnia do końca marca odbiorem odpadów zielonych).

 

Obawy te podzielali radny Andrzej Okupniak i Marek Samulczyk.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska tych obaw nie podzielała. Po pierwsze okres od grudnia do marca nie jest czasem szczególnych prac w ogrodzie. Po drugie mieszkańcy w każdej chwili mogą sami wywieźć odpady na PSZOK.

 

Radny Marek Samulczyk nie wierzył w argument o wywożeniu odpadów na PSZOK. Wątpił, żeby ludziom chciało się to robić. Uważał, że „pójdą po najniższej linii oporu” i będą wrzucać odpady zielone do kubłów z odpadami mieszanymi.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskawierzyła, że jeśli będzie potrzeba to ludzie będą wywozić odpady na PSZOK, bo sama tak zrobi.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan,

 

Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu: Andrzejczak Paweł Andrzej, Okupniak Andrzej Roman.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XLV/345/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r.    w    sprawie    UCHWAŁA    NR    XLV/345/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 19 kwietnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

Ad7.

Projektuchwaływ sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze Miasta Luboń, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych przedstawił Sekretarz Miasta, Janusz Piasecki.

Podziału    gminy     na     stałe     obwody     głosowania     dokonuje     rada     gminy, w drodze uchwały, na wniosek wójta. Stały obwód głosowania powinien obejmować od 500 do 4000 mieszkańców. W przypadkach uzasadnionych miejscowymi warunkami obwód może obejmować mniejszą liczbę mieszkańców. Uchwałą z dnia 22.03.2017 r.  Rada Miasta dokonała podziału Miasta na 4 wielomandatowe okręgi wyborcze, określając ich granice, numery oraz liczbę radnych wybieranych w każdym okręgu. Konsekwencją tych

 

ustaleń była  konieczność  podziału  Miasta  na  obwody  głosowania  zawierające  się w granicach okręgów wyborczych. Burmistrz Miasta taki projekt uchwały przedłożyła.

 

Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfera Społeczna, Organizacyjno- Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.

 

Radny Hieronim Gawelski podniósł sprawę, niesłusznie Jego zdaniem nie przypisanej w całości do obwodu nr 12 ulicy Krętej, której siedziba obwodowej komisji znajduje się w Ośrodku Kultury. Radny zaprotestował i wyraził opinię, że dzielenie ul. Krętej na dwa obwody 11 i 12, gdzie siedziba komisji dla obwodu 11 znajduje się przy ul. Romana Maya jest absurdalna. Po pierwsze mieszkańcy ul. Krętej zawsze głosowali w siedzibie Ośrodka Kultury, po drugie zrobi się zamieszanie, po trzecie po zlikwidowaniu przejazdu pod wiaduktem dojście do ul. Romana Maya jest wydłużone, a dla starszych ludzi nie do pokonania. To spowoduje, że niektórzy nie pójdą głosować. Dlatego radny złożył wniosek o zamieszczenie w całości ul. Krętej w obwodzie nr 12 (Ośrodek Kultury).

 

ChoćjakwyjaśniałSekretarzMiastaobwody zostały tak opracowane, żeby były porównywalne wielkością, to nie upierano się, że tak musi pozostać.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalskarozumiejąc argumentację radnego wniosła proponowaną zmianę autopoprawką.

 

Ponieważ więcej głosów w dyskusji nie było Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze Miasta Luboń, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych wraz z autopoprawką Burmistrza.

 

Za podjęciem uchwały z autopoprawką głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Kołodziej Tomasz Piotr,

Krzyżostaniak Paweł Radosław,

 

Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

głosów wstrzymujących nie było.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 21 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  0 radnych, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XLV/346/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze Miasta Luboń, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.

 

Ad8.

Projektuchwaływ sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu przedstawiła Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska.

W dniu 11 grudnia 2017 r. Województwo Wielkopolskie, Stowarzyszenie Metropolia Poznań oraz gminy i powiaty aglomeracji poznańskiej, położone wzdłuż 4 linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego, w tym Miasto Luboń, zawarły porozumienie w zakresie podejmowania wspólnych działań zmierzających do uruchomienia połączeń w ramach publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na linii komunikacyjnej Poznań Główny - Luboń, Luboń – Poznań Główny. Zgodnie z zawartym porozumieniem, które miało charakter intencyjny, Powiaty oraz Gminy zadeklarowały partycypację w kosztach uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych na ww. linii komunikacyjnej. Jak wynika ze zgłoszeń mieszkańców Miasta Luboń, uruchomienie dodatkowych połączeń jest potrzebne - ułatwi osobom korzystającym z kolei między innymi codzienny dojazd i powrót ze szkół oraz zakładów pracy zlokalizowanych poza miejscem zamieszkania. Z uwagi na to, że uruchomienie połączeń w transporcie kolejowym wymaga dużych nakładów finansowych oraz to, że z dotowanych kursów korzystać będą także mieszkańcy Gminy/Powiatu, pomoc finansowa dla Województwa Wielkopolskiego jest jak najbardziej

zasadna.

Mając na uwadze powyższe, podjęcie uchwały jest celowe i uzasadnione.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

W dyskusji głos zabrał radny Paweł Antoni Wolniewicz. Wyraził opinię, że jest to dyskryminowanie pasażerów, którzy zakupując bilet w innych miejscowościach naszego regionu i chcący wysiąść na stacji PKP w Luboniu, nie mogą skorzystać z zakupionej przez siebie usługi, bo pociąg w Luboniu się nie zatrzyma. Nie jest to fair play w stosunku do samorządów.

 

Ponieważ więcej głosów w dyskusji nie było Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymałasię od głosu:

Frąckowiak Katarzyna.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 20 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymała się od głosu –  1 radna, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XLV/347/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu.

 

Ad9.

Projektuchwaływ sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok wraz z autopoprawką przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

Dochody   budżetu   Miasta     Luboń   zwiększono     o    kwotę     119.626,00    zł    do    kwoty 124.265.012,81 zł.

Zmiany dotyczyły Działów:

600 - Transport i łączność, 801 - Oświata i wychowanie, 852 - Pomoc społeczna, 855 – Rodzina.

Wydatki      budżetu     Miasta    Luboń   zwiększono   o    kwotę     119.626,00    zł    do    kwoty 136.772.084,69 zł.

Zmiany dotyczyły Działów:

600 - Transport i łączność, 630 – Turystyka, 700 - Gospodarka mieszkaniowa, 750 - Administracja publiczna, 852 - Pomoc społeczna, 855 – Rodzina, 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok wraz z autopoprawką.

 

Za podjęciem uchwały z autopoprawką głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej,

 

Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu: Frąckowiak Katarzyna, Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 19 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  2 radnych, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XLV/348/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

Ad10.

Projektuchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028 przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński.

W załączniku nr 1 „Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2018-2028” dokonano zmian w celu dostosowania prognozy na rok 2018 do zmian budżetu Miasta na rok 2018 oraz zmian przedsięwzięć wieloletnich. Dla roku 2019, i odpowiednio kolejnych lat, zwiększa się prognozę dochodów i wydatków bieżących w związku z przewidywanym zwiększeniem dochodów i wydatków związanych z gospodarowaniem odpadami. W  załączniku nr 2

„Zestawienie Wieloletnich Przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2021” wprowadzono nowe przedsięwzięcia: - Wzmocnienie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze oddziaływania Aglomeracji Poznańskiej poprzez zwiększenie ilości połączeń kolejowych - dofinansowanie Poznańskiej Kolei Metropolitarnej (PKM) - Poprawa jakości środowiska miejskiego w Luboniu poprzez rozwój terenów zieleni. Dokonano aktualizacji łącznych nakładów finansowych oraz limitu zobowiązań przedsięwzięć : - Budowa, przebudowa dróg, poprawa bezpieczeństwa oraz budowa chodników na terenie miasta Luboń (zmienia się również limit wydatków w na rok 2019), - Uregulowanie gospodarki wód opadowych i roztopowych na terenie miasta Luboń

- Prace remontowo-budowlane dotyczące obiektów użyteczności publicznej, - Przebudowa, rozbudowa  i zmiana sposobu użytkowania  budynku  Domu Włodarza  na  Urząd  Stanu Cywilnego z instytucją kultury (zmienia się również limit wydatków w na rok 2018 i 2019), - Prace projektowe drogowe,  - Budowa budynku wielorodzinnego,  - Termomodernizacja budynku  użyteczności  publicznej  -  Szkoła  Podstawowa  nr  2,  -  Remont  budynku Przedszkola nr 5, - Termomodernizacja i remont budynku Przedszkola nr 1, - Projekt i budowa  przystanku tramwaju  wodnego wraz z infrastrukturą  towarzyszącą,  -  Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Luboniu, przy ul. Rzecznej, - Modernizacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach w ciągu ulicy Żabikowskiej w Luboniu, - Modernizacja placu zabaw  w  Parku  Papieskim,                                      -  Wzmocnienie  wojewódzkich  kolejowych  przewozów pasażerskich na obszarze oddziaływania Aglomeracji Poznańskiej poprzez zwiększenie ilości połączeń kolejowych - dofinansowanie Poznańskiej Kolei Metropolitarnej (PKM),- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz selektywnie zebranych,  pochodzących  z  nieruchomości  zamieszkałych  na  terenie  Miasta  Luboń (zwiększa się również limity wydatków w latach 2018-2020), - Plany zagospodarowania przestrzennego.

 

Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.

 

Podczas dyskusji radny Marek Samulczyk zapytał o środki inwestycyjne przeznaczone na Dom Włodarza. Zapytał, czy środki te znajdują się w niewygasających, jak zapewniano radnych, czy zostały wykorzystane na inny cel?.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski wyjaśnił, że z budżetu bieżącego środków przeznaczonych na Dom Włodarza przeznaczono pewną kwotę między innymi na tereny zielone. Natomiast środki przeznaczone na Dom Włodarza, które były ujęte w planie wydatków niewygasających, tam pozostały.

 

SkarbnikMiasta,MirosławStromczyńskidodał, że oprócz tego zadania, czyli budowy

 

Domu Włodarza dodano zadanie Rewitalizacja Domu Włodarza. To jest milion złotych na lata 2019-2020.

 

Zastępca Burmistrza, Michał Popławski w tym miejscu wskazał, że 30 marca 2018r. po raz trzeci, w kolejnym (za każdym razem innym) naborze złożony został przez Miasto Luboń wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o środki unijne na Rewitalizację Domu Włodarza.

 

Więcej głosów w dyskusji nie było.

 

W związku z powyższym Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

Za podjęciem uchwały głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Budzyński Łukasz Piotr, Dworaczyk Adam, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota,

Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,  Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz,

Kołodziej Tomasz Piotr, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Wolniewicz Paweł Antoni,

Woźniak Magdalena Anna, Zygmanowska Teresa,

 

głosów przeciwnych nie było,

 

wstrzymali się od głosu:

Bielawski  Jakub,

 

Frąckowiak Katarzyna, Samulczyk Marek.

 

W głosowaniu wzięło udział 21 radnych.

Nieobecnych brak.

 

/za podjęciem uchwały głosowało – 18 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymało się od głosu –  3 radnych, nieobecnych – 0/.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLV/349/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

Ad11.

InformacjaPrzewodniczącejRady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 10/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

Pytań nie było.

 

O godz. 19:35 salę sesyjną opuścili: radny Adam Dworaczyk, radny Tomasz Kołodziej, radna Magdalena Woźniak. Od tego momentu w sesji uczestniczyło 18 radnych.

 

Ad.12.

SprawozdanieBurmistrzMiastaLubońi Jej Zastępców o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. Nr 11/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

 Zap yta nia ra dn yc h d o s praw ozdań Burmis trza Mia s ta i Zas tępc ów :

 

Radny Jakub Bielawski zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 9 – Udział w spotkaniu w Kacelarii Prawnej Ziemski i Partnerzy” ws. Wspólnego stanowiska gmin Mosina, Tarnowo Podgórne, Rokietnica i Luboń dot. podwyższenia opłat naliczanych przez firmę Tonsmeier.

 

Zastępca Burmistrza Michał Popławski odpowiedział radnemu, że stanowisko dotyczyło równych dla wszystkich gmin stawek opłat za nieczystości, które niestety są różne. Jest to niezrozumiałe, gdyż odpad tego samego gatunku nie różni się niczym od wyrzuconego np. w Komornikach, czy Luboniu. To jest ten sam odpad i stawka powinna być równa.

 

Radny Kazimierz Górecki zapytał panią Burmistrz o pkt 17 sprawozdania – Nadzór nad udziałem Miasta w postępowaniu prowadzonym przez Komisję Regulacyjną dotyczącym wniosku o zwrot budynku SP1.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że postępowanie w tej sprawie toczy się od 2004 roku. Wojewoda nie widzi możliwości wypłaty odszkodowania na rzecz Parafii Ewangelicko-Augsburskiej, a jedynie przeniesienie własności przedmiotowej nieruchomości. Miasto Luboń nie zgadza się na przeniesienie własności.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 4 i 11. Punkt 4 – Udział w spotkaniu w Komendzie Straży Miejskiej dot. rozwoju monitoringu miejskiego. Punkt 11 – Spotkanie z przedstawicielem INEA, panem Janem Maciejewskim dotyczącym obniżenia opłat za zajęcie pasa drogowego.

 

Zastępca Burmistrza Michał Popławski odpowiedział radnemu, że przedstawiciel Spółki INEA wystąpił z wnioskiem do Miasta o zwolnienie lub obniżenie opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas wykonywania inwestycji. Sprawa, celem zajęcia w tej sprawie stanowiska zostanie przez Burmistrza skierowana na Komisję Komunalną, jednakże gdyby decyzja była dla przedsiębiorcy pomyślna, to Rada Miasta nie może w tym zakresie dokonywać odstępstw, co oznacza, że takie ulgi musiałyby dotyczyć wszystkich wykonawców. To była odpowiedź do pkt 11. W sprawie pkt 4 Burmistrz poinformował, że INEA zaproponuje Miastu rozbudowę monitoringu miejskiego w najbardziej newralgicznych rejonach Miasta. Oferta zostanie przedstawiona do końca miesiąca kwietnia.

 

Radna Karolina Wilczyńska-Kąkol zapytała Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 14 – Koordynowanie prac związanych z wnioskiem o dofinansowanie budowy ul. Dojazdowej z fragmentem ulicy Rydla w ramach rządowego programu na rzecz rozwoju oraz konkurencyjności regionów poprzez wsparcie lokalnej infrastruktury drogowej.

 

Zastępca Burmistrza Michał Popławski odpowiedział radnej, że właśnie w dniu dzisiejszym, tj. 19 kwietnia 2018r. odbył się przetarg na budowę ulicy Dojazdowej z fragmentem ulicy Rydla. Otwarcie ofert nastąpi bodajże 8 maja br.

 

Radny Andrzej Okupniak zapytał Zastępcę Burmistrza, Michała Popławskiego o pkt 3 – Udział w spotkaniu z mieszkańcami oraz przedstawicielami Aquanet S.A. dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej w ul. Kołłątaja.

 

Zastępca Burmistrza Michał Popławski odpowiedział radnemu, że po przekazaniu całej dokumentacji kanalizacji sanitarnej przez dewelopera, zapoznaniu ze stanem faktycznym dotyczącym zgłoszeń i decyzji wydanych przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu, oraz ustaleniu warunków finansowych, Spółka Aquanet zadecyduje o przejęciu, bądź nie przepompowni przy ul. Kołłątaja.

 

Ad 13.

Odpowiedzina interpelacje i zapytania były na bieżąco przekazywane do Biura Rady i w dalszej kolejności Radnym.

 

W tym miejscu Radny Jakub Bielawski podziękował Pani Burmistrz za odpowiedź na interpelację dot. Spółki Losir (kolejna część, bo złożona interpelacja składała się z kilku części i składana była na przestrzeni lat). Docenił nakład pracy włożony przez Panią Burmistrz i Urząd Miasta, który przysłania fakt, że odpowiedź została udzielona po czasie. Radny docenił też obiektywizm i niezależność oraz determinację w wyjaśnieniu sprawy.

Na koniec radny przybliżył syntezę przedmiotowej interpelacji i odpowiedzi. Dokument został przekazany wszystkim radnym drogą elektroniczną.

/Zał. nr 14/ - Interpelacja nr 4/2017 z dnia 30 marca 2017r.

 

Radny Marek Samulczyk podziękował za odpowiedź na zapytania złożone przez Niego ustnie na XLIV sesji RML, w dniu 22 marca 2018r. i poprosił, żeby wszyscy radni otrzymali dokument na skrzynki e-mail.

/Zał. nr 15/ - Odpowiedź na ustne zapytania radnego Marka Samulczyka z sesji Rady Miasta Luboń, dnia 22 marca 2018r.

 

Dokument został przekazany wszystkim radnym drogą elektroniczną.

 

Ad 14.

Interpelacji na XLV sesji Rady, w dniu 19 kwietnia 2018r. nie było. Zapytań nie było.

Ad15.

 Wolne głos y i w nios ki :

Radny Paweł Andrzejczak zwrócił się z prośbą do Pani Burmistrz, żeby wystosowała pismo do Prezydenta Poznania o zabezpieczenie budynku po byłych zakładach Inter- Smak. W miejscu tym przebywa młodzież, co grozi tragedią. Dlatego poprosił też o wzmożone w tym miejscu patrole Straży Miejskiej.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał o skargę na uchwałę Rady Miasta Luboń w sprawie przyjęcia od Powiatu zadania publicznego na prowadzenie Liceum Ogólnokształcącego.

 

Jak poinformowała Pani Burmistrz, Małgorzata Machalska skarga  została wystosowana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i zostanie tam przekazana w ustawowym terminie, wraz ze stanowiskiem Miasta.

 

Radny Marek Samulczyk zapytał, czy Rada Miasta Luboń pozna to stanowisko?.

 

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Oczywiście tak.

 

 

/Skarga wraz ze stanowiskiem Miasta została przekazana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dniu 17 kwietnia 2018r. Dokument przekazano radnym drogą elektroniczną/.

 

Radca prawny Przemysław Czaczyk dla jasności sprawy wyjaśnił, że przed Sadem stanowiska Miasta będzie bronić Burmistrz. /Wyjaśnienia mecenasa wynikały z dyskusji, w której radny Marek Samulczyk powiedział, że kieruje wszystkie pytania do Przewodniczącej Rady, bo pismo skierowane zostało do Rady Miasta Luboń/.

 

Radny Jakub Bielawski powiedział, że na łamach prasy lokalnej radni mieli okazję zapoznać się z pewnymi informacjami Burmistrza dotyczącymi postępowania prokuratorskiego, toczącego się w SP3 w Luboniu. Nie wiadomo jednak czego i kogo sprawa dotyczy oraz jakiego rodzaju nieprawidłowości miały miejsce w placówce?. Można przeczytać, że ktoś został uznany winnym przez Sąd i ukarany.

 

Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska odpowiedziała radnemu, że Sąd wydał wyrok, ale nie nakazał upublicznienia tego wyroku. Wyroków karnych się nie publikuje, jeśli nie jest to zawarte w treści orzeczenia Sądu.

 

Radny Jakub Bielawski wyraził opinię, że sprawa budzi wątpliwości, bo dotyczy placówki publicznej miejskiej i Jego zdaniem mieszkańcy mają prawo wiedzieć, na jaką skalę ewentualnie ucierpiał majątek Miasta, czyli wspólne dobro.

 

BurmistrzMiasta,MałgorzataMachalska:Taki jest wyrok Sądu, a wyroków łamać nie wolno.

 

Na koniec wolnych głosów i wniosków podane zostały terminy spotkań Komisji w miesiącu maju.

 

Ad 16.

 

Do protokołu sesji nr XLIV/2018, z dnia 22 marca 2018r. uwag nie było.

 

W związku z powyższym, Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zarządziła głosowanie nad jego przyjęciem.

 

Za przyjęciem protokołu nr XLII, z dnia 1 marca 2018r. głosowali:

 

Andrzejczak Paweł Andrzej, Bartkowiak Patryk Marcin, Bielawski Jakub,

Budzyński Łukasz Piotr, Ekwińska Katarzyna, Franek Dorota, Frąckowiak Katarzyna, Gawelski Hieronim, Goryniak Piotr,

Górecki Kazimierz Jan, Izydorski Piotr Łukasz, Krzyżostaniak Paweł Radosław, Okupniak Andrzej Roman, Samulczyk Marek,

Szwacki Michał,

Wilczyńska-Kąkol Karolina Monika, Zygmanowska Teresa,

głosów przeciwnych nie było, wstrzymał się od głosu:

Wolniewicz Paweł Antoni.

 

W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.

 

Nieobecni: Dworaczyk Adam, Kołodziej Tomasz Piotr, Woźniak Magdalena Anna.

 

/za przyjęciem protokołu nr XLIV/2018 głosowało – 17 radnych, przeciw - 0 radnych, wstrzymał się od głosu – 1 radny, nieobecnych – 3 radnych/.

 

Protokół nr XLIV, z dnia 22 marca 2018r. został przyjęty.

 

Ad17.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska

zamknęła XLV sesję Rady Miasta Luboń VII kadencji o godz. 22:00.

 

 Załą c znik i:

 

/Zał. nr 1/ - Porządek obrad.

 

/Zał. nr 2/ - UCHWAŁA NR XLV/342/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lasek Południe”.

 

/Zał. nr 3/ - UCHWAŁA NR XLV/343/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia

 

2018r.w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Żabikowo Centrum – Północ" w rejonie ul. Poniatowskiego i ul. Lipowej w Luboniu.

 

/Zał. nr 4/ - UCHWAŁA NR XLV/344/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/147/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 27 października 2016 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i stawki opłaty za pojemnik.

 

/Zał. nr 5/ - UCHWAŁA NR XLV/345/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r.    w    sprawie    UCHWAŁA    NR    XLV/345/2018    RADY    MIASTA    LUBOŃ

z dnia 19 kwietnia 2018 r. w sprawie zmiany uchwały nr XVII/104/2016 Rady Miasta Luboń z dnia 4 lutego 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Luboń.

 

/Zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XLV/346/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze Miasta Luboń, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.

 

/Zał. nr 7/ - UCHWAŁA NR XLV/347/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu.

 

/Zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XLV/348/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2018 rok.

 

/Zał. nr 9/ - UCHWAŁA NR XLV/349/2018 RADY MIASTA LUBOŃ z dnia 19 kwietnia 2018r. w sprawie zmiany uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2018-2028.

 

/Zał. nr 10/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. Nr 11/ - Informacja Burmistrz Miasta, Małgorzaty Machalskiej o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.

 

/Zał. nr 12/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Michała Popławskiego o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 13/ - Informacja Zastępcy Burmistrza, Mateusza Mikołajczaka o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

 

/Zał. nr 14/ - Odp. Na interpelację nr 4/2017, z dnia 30 marca 2017r. radnego Jakuba Bielawskiego.

 

/Zał. nr 15/ - Odpowiedź na ustne zapytania radnego Marka Samulczyka z sesji Rady Miasta Luboń, dnia 22 marca 2018r.

 

/Zał. nr 16/ – Lista obecności z XLV sesji radnych.

 

/Zał. nr 17/ – Lista osób uczestniczących w sesji.

   

Dokumenty do pobrania:
Protokół nr XLV z dnia 19 kwietnia 2018 r.
(wprowadził: Marcin Godzich 2018-06-27 08:20:29)
rozmiar pliku: 375.3Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych