Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Wydział Spraw Obywatelskich: 21. Wydawanie zezwolenia na sprzedaź napojów alk.

 

Urząd Miasta Luboń
62-030, Luboń, pl. Edmunda Bojanowskiego 2
tel.: +48 (61) 8130-011 fax: +48 (61) 8130-097

czynny: poniedziałek 8.00-16.00 wtorek do piątku 7.30-15.30

Karta Informacyjna WSO 21

Wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Formularz wniosku

WSO 21.01 wniosek

WSO 21.02 jednorazowe

WSO 21.03 kateringowe

WSO 21 oświadczenie za rok 2020

WSO_21 rezygnacja

WSO 21 zmiana zezwolenia

   

 Podstawa prawna.

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 2277)

  • Uchwała nr XLIX/371/2018 Rady Miasta Luboń z dnia 19 lipca 2018 r. w sprawie zasad ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Luboń

  • Uchwała nr XLIX/372/2018 z dnia 19 lipca 2018 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta Luboń miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

Wymagane dokumenty.

  • wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

  • dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,

  • pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,

  • decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 ze zm.).

Sposób załatwienia sprawy.

  • Wniosek o wydanie zezwolenia wraz z załącznikami należy złożyć w Kancelarii Ogólnej UM (parter hol główny), w pokoju nr 015 lub 019 (parter, wejście „A”) lub przesłać pocztą.

  • Rozpatrzenie sprawy, wydanie zezwolenia lub jego odmowa, następuje w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku. Odbioru zezwolenia należy dokonać osobiście w UM w ustalonym terminie.

Uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy.

W przypadku braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie poproszony o ich uzupełnienie i złożenie w Kancelarii Ogólnej Urzędu lub wydziale prowadzącym sprawę.

Opłaty roczne za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wynoszą: 

1) 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa; 
2) 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa); 
3) 2 100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu. 

Powyższe opłaty dotyczą przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie oraz tych, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości, o których mowa niżej.

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła: 

1) 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa - wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim; 
2) 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim; 
3) 77 000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu - wnosi opłatę w wysokości 2,7 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
 
 

UWAGA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW SKŁADAJĄCYCH OŚWIADCZENIE O WARTOŚCI SPRZEDAŻY ZA ROK POPRZEDNI !!!

PRZEDSIĘBIORCA JEST ZOBOWIĄZANY SAMODZIELNIE WYLICZYĆ WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z ZEZWOLENIA NA NASTĘPNY ROK (zgodnie z przedstawionym wyżej zestawieniem lub korzystając z kalkulatora dostępnego na stronach większych urzędów). WARTOŚĆ SPRZEDAŻY NALEŻY OBLICZAĆ ODDZIELNIE DLA KAŻDEGO RODZAJU NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH.

OŚWIADCZENIE NALEŻY ZŁOŻYĆ DO DNIA 31 STYCZNIA KAŻDEGO ROKU, W PRZYPADKU ZANIECHANIA TEGO OBOWIĄZKU, ZOSTANIE NALICZONA KARA USTAWOWA. OPŁATĘ (PIERWSZĄ RATĘ LUB CAŁOŚĆ OD RAZU) NALEŻY WNIEŚĆ NA KONTO OGÓLNE URZĘDU DO DNIA 31 STYCZNIA POD RYGOREM NALICZENIA KARY USTAWOWEJ. W PRZYPADKU ZANIECHANIA OBU OBOWIĄZKÓW ZEZWOLENIE ZOSTANIE WYGASZONE. 

Termin załatwienia.

30 dni od daty złożenia wniosku

Tryb odwoławczy.

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem Burmistrza Lubonia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Miejsce załatwienia.

Wydział Spraw Obywatelskich - pokój nr 014 (parter, wejście „A”), tel. 8130 011 w. 62 - slawomir.grzesiak@umlubon.pl lub pokój 019 tel. 61 8130 011 wew. 13 jagoda.wawrzyniak@umlubon.pl

 Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:

 

Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011.

 

Inspektor ochrony danych:

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń:

e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2

 

 Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art.18 i 181 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. jen. Dz. U. 2016 poz. 487)i wyłącznie w celu realizacji wniosku.

 

Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat wynikający z kategorii archiwalnej „B3” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

 

Prawo dostępu do danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

 

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

 

Konsekwencje niepodania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem umownym/ustawowym/warunkiem zawarcia umowy, a ich niepodanie będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.

 

Odbiorcy danych:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych.

 

Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

 

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

wersja dokumentu z dnia 20.08.2018 r.

 
   

Dokumenty do pobrania:
WSO 21 oświadczenie za rok 2020
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2021-01-14 09:42:18)
rozmiar pliku: 54.8Kb
WSO 21 zmiana zezwolenia
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2020-03-27 10:15:16)
rozmiar pliku: 69.2Kb
WSO_21 rezygnacja
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2019-04-30 11:44:45)
rozmiar pliku: 78Kb
WSO 21.03 kateringowe pdf
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:23:19)
rozmiar pliku: 124Kb
WSO 21.03 kateringowe
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:22:59)
rozmiar pliku: 56.5Kb
WSO 21.02 jednorazowe pdf
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:21:56)
rozmiar pliku: 137.7Kb
WSO 21.02 zezwolenie jednorazowe
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:21:27)
rozmiar pliku: 77.5Kb
WSO 21.01 wniosek pdf
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:20:09)
rozmiar pliku: 121.5Kb
WSO 21.01 wniosek
(wprowadził: Jagoda Wawrzyniak 2018-12-14 13:18:54)
rozmiar pliku: 69.3Kb
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych