Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006: Uchwała nr LIII/260/2006 z dnia 12 października 2006r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń

 

Uchwała nr LIII/260/2006

Rady Miasta Luboń

z dnia 12 października 2006r.



w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420, z 2006r. Nr 45, poz. 319) Rada Miasta Luboń uchwala, co następuje:


§1.

W uchwale nr XLIII/212/2005 Rady Miasta Luboń z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie budżetu Miasta Luboń na rok 2006, zmienionej uchwałami Rady Miasta Luboń nr XLV/218/2006 z dnia 2 marca 2006r., nr XLVI/226/2006 z dnia 30 marca 2006r., nr XLIX/235/2006 z dnia 1 czerwca 2006r., nr L/241/2006 z dnia 29 czerwca 2006r. i nr LII/251/2006 z dnia 12 września 2006r., wprowadza się następujące zmiany:

  1. dochody budżetu Miasta na rok 2006 zwiększa się o kwotę 191.104,00 zł, tj. do kwoty 39.462.524,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały,

  2. wydatki budżetu Miasta na rok 2006 zmniejsza się o kwotę 2.608.856,00 zł, tj. do kwoty 39.998.445,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały,

  3. w §11 w pkt 2 kwotę „7.368.684,00 zł” zastępuje się kwotą „535.921,00 zł”,



§2.

  1. W związku ze zmianami w budżecie Miasta Luboń, o których mowa w §1 niniejszej uchwały, załączniki:

  1. nr 4 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych na rok 2006” otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały,

  2. nr 5 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych na rok 2006, otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały,

  3. nr 6 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Plany dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych”, otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały,

  4. nr 7 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Zestawienie dotacji udzielonych z budżetu Miasta na rok 2006”, otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały,

  5. nr 8 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Wydatki majątkowe Miasta na rok 2006”, otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały,

  6. nr 8a do uchwały budżetowej na rok 2006 „Limity dla wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne” otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 8a do niniejszej uchwały,

  7. nr 8b do uchwały budżetowej na rok 2006 „Limity dla wydatków na programy i projekty realizowane ze środków publicznych pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Programów Wspólnotowych Unii Europejskiej” otrzymuje nowe brzmienie, zgodnie z załącznikiem nr 8b do niniejszej uchwały,

  8. nr 9 do uchwały budżetowej na rok 2006 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.




§3.

  1. Deficyt budżetu w wysokości 535.921,00 zł zostanie sfinansowany przychodami budżetu Miasta Luboń na rok 2006.

  2. Przychody i rozchody budżetu Miasta Luboń ustala się w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.



§4.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.




§5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.






























Uzasadnienie do uchwały

nr LIII/260/2006

Rady Miasta Luboń

z dnia 12 października 2006r.


w sprawie zmiany budżetu Miasta Luboń na rok 2006.



Zmiany w planie dochodów i wydatków bieżących i majątkowych dokonane zostały w oparciu o analizę ich wykonania za III kwartały 2006 z uwzględnieniem przewidywanego wykonania do końca br. oraz w związku ze zmianami w planach dotacji celowych.


I Dochody budżetu miasta zwiększa się łącznie o kwotę 191.104,00 zł tj do kwoty 39.462.524,00 zł.


1.Dz 700

-rozdział 7000

plan dochodów zmniejszono łącznie o kwotę 182650,00 zł. W tym:

  • w §0760 plan wpływów z tytułu przekształceń i prawa użytkowego wieczystego w prawo własności zwiększono o kwotę 20000,00 zł z powodu wniesienia w części wyższych opłat niż wynika to z rat przypadających do spłaty w bieżącym roku budżetowym.

  • w § 0770 – umniejszono plan dochodów z tytułu sprzedaży gruntów o kwotę 200000,00 zł przyjmując ilość gruntów przeznaczonych do sprzedaży na poziomie 7500m2.

2. Dz. 710

-rozdział 71035 – plan dochodów z tytułu opłat za miejsca grzebalne na Cmentarzu Komunalnym zwiększono o kwotę 3000,00 zł na podstawie przewidywanych wpływów do końca bieżącego roku.


3. Dz 750

  • w § 0920 planu dochodów z tytułu odsetek od środków pieniężnych gromadzonych na rachunku bankowym zwiększono o kwotę 20000,00 zł z powodu odsetek od lokat długoterminowych

4. Dz. 751

-rozdział 75109

  • w §2010 do planu dochodów wprowadza się dotację celową w wysokości 62.740,00 zł na przeprowadzenie wyborów samorządowych (I i II tura) (pismo Krajowego Biura Wyborczego DPZ-790-14/2006)

5. Dz 756

-rozdział 75615

plan dochodów w paragrafach 0500 i 0910 zmniejszono łącznie o kwotę 30000,00 zł dostosowując plan do przewidywanego wykonania


- rozdział 75616

plan dochodów w paragrafach 0370 0450 0500 zwiększono łącznie o kwotę 299.400,00 zł na podstawowe analizy wykonanych dochodów


-rozdział 75618

plan dochodów z tytułu wpływów:

  • z opłaty eksploatacyjnej (spłata zaległości przez spółkę Inwestor Polska) zwiększono o kwotę 18.000,00 zł

  • z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu zwiększono o kwotę 25.000,00 zł

  • natomiast umniejszono planowane wpływy z odsetek od nieterminowych opłat o kwotę 2500,00 zł

  • ponadto w §0590 wprowadzono do planu dochodów kwotę 1600,00 zł tj opłatę za udzieloną licencją z tytułu poszukiwania i wydobywania złóż kruszywa na terenie Miasta Luboń przez spółkę Inwestor Polska.


6.Dz. 801

- rozdział 80101 i 80110 w §0750 zmniejszono planowane wpływy za wynajem pomieszczeń w szkołach podstawowych i gimnazjach o łączną kwotę 24500,00 zł tj. do wysokości faktycznego wykonania. Począwszy od II kwartału br. placówki gromadzą wpływy z tychże dochodów na rachunku dochodów własnych.

- w rozdziale 80110 w par. 2020 w kwocie 1442,00 zł zapisano dotację celową z budżetu państwa dla Gimnazjum nr 1 w Luboniu na sfinansowanie wydatków związanych ze świadczeniem usług przyłączenia do sieci w celu zapewnienia dostępu do internetu. Stosowny zapis wprowadzony został po stronie wydatków


7. Dz. 852

-rozdział 85219

  • w §0830 zmniejszono plan dochodów z tytułu odpłatności za korzystanie z noclegowni o kwotę 5000,00 zł

-rozdział 85295

  • w §2030 plan dotacji celowej na dożywianie dzieci zwiększa się o kwotę 4.672,00 zł (pismo WW FB.I.-3-3011-602/06

8. Dz. 900

-rozdział 90015

  • w par. 0970 do planu dochodów wprowadzono kwotę 1200,00 zł tytułem otrzymanego odszkodowania za uszkodzenie oświetlenia

-rozdział 90020 zmniejszono plan dochodów z tytułu opłaty produktowej do wysokości przewidywanego wykonania tj. do kwoty 10.000,00 zł


9. Dz. 921

-rozdział 92195

  • w paragrafach 0960, 0970 zwiększono łącznie plan dochodów związanych z wpłatami od sponsorów i za udostępnienie miejsc na cele reklamowe podczas imprezy "Dni Lubonia" o kwotę 13700,00 zł tj do wysokości faktycznie otrzymanych darowizn pieniężnych od sponsorów i wniesionych pozostałych opłat.


II Wydatki budżetu miasta Luboń na rok 2006 zmniejsza się łącznie o kwotę 2.608.856,00 zł tj do kwoty 39.998.445,00 zł


1.Dz 600

-rozdział 60016 - wydatki bieżące na utrzymanie dróg zwiększa się o o kwotę 260000,00 zł z powodu wciąż rosnącej ilości wykonywanych prac i związanych z tym faktem wyższych wydatków w zakresie - zimowego utrzymania ulic w I kw. br.

- równania ulic i malowania pasów

- utwardzania nawierzchni ulic nieasfaltowych.


2 Dz 700

-rozdział 70005

plan wydatków majątkowych na wykupy gruntów zwiększa się o kwotę 50.000,00 zł w związku z wciąż istniejącymi potrzebami regulowania praw własnościowych

-rozdział 70095 - plan wydatków majątkowych na projekty związane z budową mieszkań socjalnych zmniejsza się o kwotę 50.000,00 zł. Wydatki na wykonanie projektu funkcjonalno-użytkowego, który stanowi I fazę budownictwa socjalnego i jednocześnie pozwoli dokonać wyboru firmy projektowo-wykonawczej nie są możliwe do zrealizowania do końca br.


3. Dz. 710

-rozdział 71004

plan wydatków związanych z planami zagospodarowania przestrzennego zmniejszono o kwotę 50000,00 zł z uwagi iż planowane wcześniej wykonanie planu Luboń - Zakłady Chemiczne nie obciążyło budżetu miasta.


4. Dz 750

-rozdział 75022

do planu wydatków w §2710 wprowadzono dotację na pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Poznaniu w kwocie 15.000,00zł na realizację zadania w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest.


- rozdział 75023

plan wydatków na bieżące funkcjonowanie Urzędu Miasta zwiększono łącznie o kwotę 20.000,00zł, zmniejszając o 10.000,00 zł planowane składki na ubezpieczenie społeczne dostosowując plan do przewidywanego wykonania. Ponadto zwiększono plan na pozostałe wydatki bieżące o kwotę 30.000,00 zł tytułem wpłaty zaliczki na koszty sądowe w sprawie pozwu Miasta Luboń przeciwko Wojskowemu Lotnisku - Krzesiny.



rozdział 75075 - plan wydatków bieżących na promocję miasta zwiększono o kwotę 20000,00 zł w tym na opracowanie informatora podsumowującego kadencję Rady Miasta w latach 2002-2006.


5. Dz. 751

- rozdział 75109

zapisano w planie wydatków3 środki na przeprowadzenie wyborów samorządowych w wysokości 62.740,00 zł.


6. Dz. 754

- rozdział 75412

plan wydatków na działalność bieżącą OSP zwiększono o kwotę 5 000,00 zł w związku ze zwiększeniem ilości wyjazdów do akcji gaśniczo-ratowniczych poza teren miasta Luboń


- rozdział 75416 - plan wydatków na wynagrodzenie osobowe pracowników Straży Miejskiej zwiększono o kwotę 5000,00 zł tytułem wypłaty większej niż planowano liczby nadgodzin strażników miejskich.


7. Dz. 756

- rozdział 75647 - plan wydatków związanych z poborem podatków i opłat zwiększa się o kwotę 17054,00 zł z tytułu wyższych niż planowano wydatków związanych z opłatami komorniczymi, usługami pocztowymi i związanymi z roznoszeniem podatków oraz wyższą prowizję od znaczków opłaty skarbowej.


8. Dz. 801

-rozdział 80101

Plan wydatków w szkołach podstawowych zwiększono łącznie o kwotę 29065,00 zł w tym: zmniejszono wynagrodzenia i pochodne w związku z mniejszą niż planowano liczbą awansów zawodowych nauczycieli oraz niewypłaconą odprawą emerytalną (dotyczy to Sz.P. 4). Ponadto zwiększono pozostałe wydatki bieżące z powodu zwiększenia środków pieniężnych dla SP-2 na wymianę okien w dwóch salach lekcyjnych oraz zamontowania kamer monitorujących teren przy poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Zwiększeniu uległy również środki na remont sali gimnastycznej w Sz.P. 3


Pozostałe zmiany w planie wydatków szkół podstawowych polegające na przesunięciach pomiędzy paragrafami wydatków zostały wprowadzone na podstawie pism dyrektorów szkół.


-rozdział 80103

plan wydatków w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych zmniejszono łącznie o kwotę 4100,00 zł dokonując jednocześnie przesunięć między paragrafami wydatków na podstawie pism dyrektorów szkół.


-rozdział 80104

plan dotacji dla przedszkoli zwiększono łącznie o kwotę 1000,00zł w tym dotację dla przedszkoli w paragrafie 2540 i 2590 zmniejszono o kwotę 9000,00 zł na podstawie analizy dotychczas przekazanych dotacji. W par. 2510 zwiększono natomiast o 10.000,00 zł dotację podmiotową dla przedszkola nr 5 z przeznaczeniem na remont placówki


-rozdział 80110

plan wydatków w gimnazjach uległ zwiększeniu o łączną kwotę 4312,00 zł Na wniosek dyrektorów gimnazjów dokonano zmiany w paragrafach wydatków po przeprowadzonej analizie ich wykonania.


Zwiększenie wydatków na wynagrodzenia osobowe spowodowane jest wypłatą nieplanowanej odprawy emerytalnej w Gimnazjum nr 1 oraz wypłatą 2 zasiłków na zagospodarowanie w Gimnazjum nr 2.


W paragrafach 4110 i 4120 zmniejszenie planu spowodowane jest długotrwałą chorobą dwóch osób w Gimnazjum nr 1 i dwóch osób w gimnazjum nr 2 ( wypłata zasiłku chorobowego następuje ze środków ZUS)

Ponadto w pozostałych wydatkach bieżących uległ zwiększeniu plan na prace remontowe w Gimnazjum nr 1 z uwagi na szerszy niż zakładano zakres prac remontowo-modernizacyjnych w budynku.

- rozdział 80113

plan wydatków na dowożenie uczniów do szkół zwiększa się się o kwotę 65000,00 zł tj do wysokości kwoty ustalonej w przetargu na bieżący rok


-rozdział 80145, 80146, 80185

  • Zmiany w wymienionych rozdziałach związane są ze zmianą klasyfikacji budżetowej

(jest rozdział 80145 winien być 80195) oraz proponowanymi przez dyrektorów zmianami

w rozdziałach.


9. Dz 851

-rozdział 85154

plan wydatków na przeciwdziałanie alkoholizmowi zwiększono o kwotę 25.000,00 zł tj w wysokości zmiany planu dochodów z tytułu dodatkowych opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.


10. Dz 852

- rozdział 85214

plan na zasiłki i pomoc w naturze zmniejszono o kwotę 40.000,00 zł z powodu otrzymania większej niż zakładano, dotacji z budżetu wojewody na zasiłki okresowe.


-rozdział 85215

plan wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych zmniejsza się o kwotę 50000,00 zł z powodu mniejszej niż przypuszczano liczby osób uprawnionych do otrzymywania świadczenia.


-rozdział 85219

plan wydatków zmniejsza sie o kwotę 11770,00 zł z powodu mniejszego niż planowano kosztu remontu wejść do Ośrodka oraz niższych wydatków na ubezpieczenia społeczne ze względu na osoby przebywające na zasiłkach chorobowych

-rozdział 85295

zwiększono plan wydatków na dożywianie dzieci o kwotę 4.672,00 zł odpowiednio do zapisów po stronie dochodów


11. Dz 853

- rozdział 85305

plan wydatków na opłaty za dzieci przebywające w żłobkach zmniejszył się o kwotę 15000,00 zł tytułem mniejszej opłaty za miesiące letnie


12. Dz 854

- rozdział 85401

plan wydatków na funkcjonowanie świetlic szkolnych zwiększa się o kwotę 2997,00 zł w następstwie zmian kadrowych i zmian wnikających z realizacji wydatków w poszczególnych szkołach.


- rozdział 85412

plan wydatków w par. 2830 zmniejsza się o 1.870,00 zł tj. o kwotę nierozdysponowanych środków finansowych na zadania zlecane do realizacji organizacjom pozarządowym.

-rozdział 85415

plan wydatków na wypłatę stypendiów dla uczniów zwiększa się o kwotę 33849,00 tj, do wysokości przypadających w br. wypłat wynikających ze złożonych wniosków.


13. Dz. 900- rozdział 90001

Plan wydatków majątkowych zmniejsza się o kwotę 3.132.960,00 zł w tym na:

  • budowę kanalizacji deszczowej o kwotę 240000,00 zł gdyż budowa kanalizacji na ulicach Wiśniowej i Strumykowej rozpoczęta zostanie w br. budżetowym z terminem płatności w I kwartale roku 2007 co znajdzie odzwierciedlenie w proponowanej zmianie planu wieloletniego.

  • budowę kanalizacji sanitarnej o kwotę 2.892.960,00 zł z uwagi na przejęcie finansowania zadania - "budowa Wirskiego Kolektora sanitarnego - etap 2 przez spółkę Aquanet, wydatki na to zadanie usunięto z budżetu miasta. Pozostają jedynie wydatki na obsługę kosztów tej inwestycji w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej w ul. Konarzewskiego z uwagi na częściowe finansowanie zadania przez spółkę Aquanet w budżecie miasta plan wydatków zmniejszono o kwotę 200.000,00 zł.. Ponadto wprowadzono nowe tytuły zadań w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej wraz z planem wydatków tj. na: obsługę kosztów inwestycji - budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kołłątaja oraz dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w ul. Powst. Wlkp.


- rozdział 90003

plan wydatków na oczyszczanie miasta zwiększa się o kwotę 70000,00 zł z powodu wyższych niż planowano kosztów na zamiatanie ulic (szczególnie na zamiatanie pozimowe) oraz z powodu niedoszacowania budżetu na etapie jego uchwalenia.


-rozdział 90015

plan wydatków bieżących na oświetlenie ulic miasta oraz konserwację oświetlenia zwiększa się o 50.000,00 zł z powodu wzrostu cen na zakup energii elektrycznej


14. Dz 921

-rozdział 92105

plan wydatków w par. 2830 zmniejsza się o 5000,00 zł tj o kwotę nierozdysponowanych środków fiansowych zaplanowanych na zadania zlecone do realizacji organizacjom pozarządowym


-rozdział 92195

-plan wydatków na finansowanie imprezy pod nazwą "Dni Lubonia" zwiększono o kwotę 13700,00 zł tj w wysokości wprowadzonej po stronie dochodów (darowizny od sponsorów oraz wpływy za udostępnienie miejsc reklamowych)



   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych