Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miasta Luboń

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006: Uchwała nr LI/249/2006 z dnia 20 lipca 2006r. w sprawie procedury uchwalania budżetu

 


Uchwała nr LI/249/2006

Rady Miasta Luboń

z dnia 20 lipca 2006r.



w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.



Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) Rada Miasta Luboń uchwala, co następuje:



§1.

  1. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz kierownicy Wydziałów Urzędu Miasta przedkładają Burmistrzowi Miasta Luboń, w terminie do 10 października poprzedzającego rok budżetowy, propozycje projektów planów rzeczowych zadań oraz propozycje projektów planów finansowych. Plany powinny zawierać szczegółową kalkulację dochodów i wydatków powiązanych z planem rzeczowym zadań.

  2. Grupy mieszkańców mogą składać Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu Miasta na rok następny w terminie do 10 października.

  3. Tryb składania wniosków o dotacje przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych określają odrębne przepisy.



§2.

  1. Wnioski o dotacje, o których mowa w §1 pkt 3 mogą składać organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.) na zlecane im do realizacji zadania publiczne na zasadach określonych w tejże ustawie.

  2. Zadania publiczne, zlecane organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ust. 1, są zawarte w rocznym programie współpracy z tymi organizacjami, uchwalonym przez Radę Miasta.

  3. Burmistrz ogłasza otwarty konkurs ofert na zadania, o których mowa w ust. 2.



§3.

Propozycje projektów, o których mowa w §1, opracowywane są na podstawie:

  1. założeń do budżetu wynikających z polityki Miasta,

  2. wskazówek Burmistrza i Skarbnika Miasta,

  3. obowiązujących stawek, opłat i cen z uwzględnieniem ich przewidywanych zmian w nowym roku budżetowym,

  4. przewidywanego stanu zatrudnienia,

  5. przewidywanych zmian wynagrodzeń .


§4.

Komisje Rady mogą składać Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu do 10 października poprzedzającego rok budżetowy.


 

§5.

Skarbnik Miasta w oparciu o przewidywane dochody własne Miasta, udziały w dochodach budżetu państwa, subwencje i dotacje opracowuje zbiorcze zestawienie przewidywanych dochodów i przedkłada je wraz z objaśnieniami Burmistrzowi w terminie do dnia 15 października poprzedzającego rok budżetowy.


§6.

Burmistrz, w porozumieniu ze Skarbnikiem Miasta, na podstawie złożonych materiałów, założeń do budżetu, przewidywanych zadań i kosztów ich realizacji oraz przewidywanych dochodów opracowuje zbiorcze zestawienie wydatków Miasta.



§7.

  1. W oparciu o zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków Burmistrz przygotowuje a następnie przyjmuje zarządzeniem projekt budżetu Miasta.

  2. Projekt budżetu wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego Burmistrz przedkłada Radzie Miasta, poprzez Przewodniczącego Rady, oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada.


§8.

  1. Przewodniczący Rady Miasta przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania komisjom Rady.

  2. Komisje w terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu formułują na piśmie opinie o projekcie oraz propozycje wprowadzenia nowych wydatków lub zmiany wydatków planowanych.

  3. Komisja wskazuje źródło finansowania nowych lub zwiększonych wydatków.



§9.

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami przedkładany jest Radzie Miasta do uchwalenia.

  2. Projekt uchwały budżetowej powinien zawierać ustalenia dotyczące budżetu Miasta stosownie do zakresu określonego w art. 184 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319).

  3. Projekt uchwały budżetowej może zawierać ustalenia dotyczące budżetu Miasta stosownie do zakresu określonego w art. 184 ust. 2, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych.

  4. Do projektu uchwały budżetowej załącza się ponadto:

  • objaśnienia zawierające wskazanie sposobu obliczenia dochodów, uzasadnienie wysokości ważniejszych wydatków,

  • prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne,

  • informację o stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w art. 180 ustawy o finansach publicznych.




 

§10.

  1. Porządek sesji Rady Miasta, na której podejmowana ma być uchwała budżetowa, powinien zawierać:

  • przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem

  • przedstawienie opinii Komisji budżetu i finansów

  • przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej

  • przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji budżetu i finansów

  • dyskusję oraz przyjmowanie przez głosowanie wnoszonych wniosków

  • głosowanie nad projektem uchwały.



§11.

Burmistrz w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu opracowuje układ wykonawczy budżetu w szczegółowości określonej w art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.




§12.

Do zmian w budżecie, dokonywanych w trakcie roku budżetowego, stosuje się odpowiednio przepisy niniejszej uchwały.


§13.

Traci moc uchwała nr XXV/123/2004 Rady Miasta Luboń z dnia 14 lipca 2004r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.



§14.

Wykonanie uchwały powierza się odpowiednio Burmistrzowi, Skarbnikowi Miasta, Przewodniczącemu Rady i Przewodniczącym Komisji Rady.



§15.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.















Uzasadnienie

do uchwały nr LI/249/2006

Rady Miasta Luboń

z dnia 20 lipca 2006r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń

oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.






Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miasta jest zobowiązana do ustalenia procedury uchwalania budżetu Miasta oraz określenia rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Konieczność przyjęcia nowej procedury uchwalania budżetu wynika z dostosowania treści uchwały budżetowej do wymogów wprowadzonych ustawą z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319).

   

wstecz

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Rada Miasta Luboń »

Zapis audio z Sesji Rady Miasta

Zapis wideo z Sesji Rady Miasta

Uchwały Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Wykaz imiennych głosowań kadencji 2018-2023 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2018-2023 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2018-2023 »

Zasłużony dla Miasta Luboń »

Siewca Roku »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2014-2018 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2014-2018 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2010-2014 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2010-2014 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2006 - 2010 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2006-2010 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2006-2010 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Protokoły posiedzeń Komisji Rady Miasta 2002-2006 »

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 2002-2006 »

Uchwały Rady Miasta kadencji 1998-2002

Protokoły sesji Rady Miasta kadencji 1990-1994

Rejestr uchwał Rady Miasta 1990 - 2014

Interpelacje i wnioski radnych