Uchwała nr LI/249/2006
Rady Miasta Luboń
z dnia 20 lipca 2006r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) Rada Miasta Luboń uchwala, co następuje:
§1.
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz kierownicy Wydziałów Urzędu Miasta przedkładają Burmistrzowi Miasta Luboń, w terminie do 10 października poprzedzającego rok budżetowy, propozycje projektów planów rzeczowych zadań oraz propozycje projektów planów finansowych. Plany powinny zawierać szczegółową kalkulację dochodów i wydatków powiązanych z planem rzeczowym zadań.
Grupy mieszkańców mogą składać Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu Miasta na rok następny w terminie do 10 października.
Tryb składania wniosków o dotacje przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych określają odrębne przepisy.
§2.
Wnioski o dotacje, o których mowa w §1 pkt 3 mogą składać organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn.zm.) na zlecane im do realizacji zadania publiczne na zasadach określonych w tejże ustawie.
Zadania publiczne, zlecane organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w ust. 1, są zawarte w rocznym programie współpracy z tymi organizacjami, uchwalonym przez Radę Miasta.
Burmistrz ogłasza otwarty konkurs ofert na zadania, o których mowa w ust. 2.
§3.
Propozycje projektów, o których mowa w §1, opracowywane są na podstawie:
założeń do budżetu wynikających z polityki Miasta,
wskazówek Burmistrza i Skarbnika Miasta,
obowiązujących stawek, opłat i cen z uwzględnieniem ich przewidywanych zmian w nowym roku budżetowym,
przewidywanego stanu zatrudnienia,
przewidywanych zmian wynagrodzeń .
§4.
Komisje Rady mogą składać Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu do 10 października poprzedzającego rok budżetowy.
§5.
Skarbnik Miasta w oparciu o przewidywane dochody własne Miasta, udziały w dochodach budżetu państwa, subwencje i dotacje opracowuje zbiorcze zestawienie przewidywanych dochodów i przedkłada je wraz z objaśnieniami Burmistrzowi w terminie do dnia 15 października poprzedzającego rok budżetowy.
§6.
Burmistrz, w porozumieniu ze Skarbnikiem Miasta, na podstawie złożonych materiałów, założeń do budżetu, przewidywanych zadań i kosztów ich realizacji oraz przewidywanych dochodów opracowuje zbiorcze zestawienie wydatków Miasta.
§7.
W oparciu o zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków Burmistrz przygotowuje a następnie przyjmuje zarządzeniem projekt budżetu Miasta.
Projekt budżetu wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego Burmistrz przedkłada Radzie Miasta, poprzez Przewodniczącego Rady, oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada.
§8.
Przewodniczący Rady Miasta przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania komisjom Rady.
Komisje w terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu formułują na piśmie opinie o projekcie oraz propozycje wprowadzenia nowych wydatków lub zmiany wydatków planowanych.
Komisja wskazuje źródło finansowania nowych lub zwiększonych wydatków.
§9.
Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami przedkładany jest Radzie Miasta do uchwalenia.
Projekt uchwały budżetowej powinien zawierać ustalenia dotyczące budżetu Miasta stosownie do zakresu określonego w art. 184 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319).
Projekt uchwały budżetowej może zawierać ustalenia dotyczące budżetu Miasta stosownie do zakresu określonego w art. 184 ust. 2, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych.
Do projektu uchwały budżetowej załącza się ponadto:
objaśnienia zawierające wskazanie sposobu obliczenia dochodów, uzasadnienie wysokości ważniejszych wydatków,
prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne,
informację o stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w art. 180 ustawy o finansach publicznych.
§10.
Porządek sesji Rady Miasta, na której podejmowana ma być uchwała budżetowa, powinien zawierać:
przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem
przedstawienie opinii Komisji budżetu i finansów
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej
przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji budżetu i finansów
dyskusję oraz przyjmowanie przez głosowanie wnoszonych wniosków
głosowanie nad projektem uchwały.
§11.
Burmistrz w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu opracowuje układ wykonawczy budżetu w szczegółowości określonej w art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.
§12.
Do zmian w budżecie, dokonywanych w trakcie roku budżetowego, stosuje się odpowiednio przepisy niniejszej uchwały.
§13.
Traci moc uchwała nr XXV/123/2004 Rady Miasta Luboń z dnia 14 lipca 2004r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§14.
Wykonanie uchwały powierza się odpowiednio Burmistrzowi, Skarbnikowi Miasta, Przewodniczącemu Rady i Przewodniczącym Komisji Rady.
§15.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
do uchwały nr LI/249/2006
Rady Miasta Luboń
z dnia 20 lipca 2006r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta Luboń
oraz materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miasta jest zobowiązana do ustalenia procedury uchwalania budżetu Miasta oraz określenia rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Konieczność przyjęcia nowej procedury uchwalania budżetu wynika z dostosowania treści uchwały budżetowej do wymogów wprowadzonych ustawą z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319).